Είμαι η Βέρα και είμαι καλά :P

Αμέσως μετά την εγγραφή σας περάστε από εδώ να πείτε ένα «χαίρετε» μαζί με δυό λόγια για τον εαυτό σας, και να λάβετε το «αντιχαίρετε» από τους άλλους.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Το υπόβαθρο
Από μικρή μου άρεσε το διάβασμα και επειδή από τότε οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες ήταν πολυτέλεια, το μόνο που προσφερόταν ήταν η μικρή βιβλιοθήκη που υπήρχε στο ναό του χωριού της γιαγιάς μου με βιβλιαράκια τσέπης με βίους αγίων κλπ. Πήγαινα συχνά και δανειζόμουν από εκεί. Ζάλιζα και τη γιαγιά μου ζητώντας της να μου λέει θρησκευτικές ιστορίες (που προφανώς κατέβαζε από το κεφάλι της ή διάνθιζε όπως εκείνη νόμιζε πρόσφορο). Βλέπετε, ήταν οι διηγήσεις της σαν παραμύθι για μένα. Στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού πήγαινα κάθε Κυριακή στο Κατηχητικό. Βλέπετε, μου άρεσαν τα τραγουδάκια που μαθαίναμε. Μεγαλώνοντας άρχισα να αγοράζω και βιβλία για άλλες θρησκείες. Βλέπετε, είχα την περιέργεια να μάθω τί έλεγαν οι "άλλοι" για το Θεό και γιατί δεν τους άρεσε ο "δικός μας".

Η συνειδητοποίηση
Πέρα όμως από τα θρησκευτικά βιβλία, υπάρχουν ευτυχώς και τα ιστορικά και, ακόμα ευτυχέστερα, τα λογοτεχνικά. Υπάρχουν τα βιβλία γενικώς. Για να καταλάβει κάποιος διαβάζοντας πως, τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ανθρωπότητα και οι πόλεμοι, έχουν γίνει επειδή υπήρχαν και υπάρχουν δεισιδαιμονίες και τυφλά πιστεύω σε τιμωρούς θεούς που ζητούν αφοσοίωση και απόλυτη υποταγή στις επιθυμίες τους. Για να καταλάβει επίσης πως το να έχεις την ίδια άποψη με την πλειοψηφία, δεν σημαίνει απαραίτητα πως η άποψη αυτή είναι και η σωστή. Για να δει πως όσοι τόλμησαν να εκφράσουν τις διαφορετικές αντιλήψεις τους, στις πλείστες των περιπτώσεων, είχαν απέναντί τους έναν υποκεινούμενο όχλο, χωρίς σεβασμό στο διαφορετικό.

Η άποψη
Άρχισε λοιπόν να θεριεύει μέσα μου η δυσανεξία για τις απόλυτες αλήθειες των άλλων, ειδικά αυτές που επιχειρούνταν να επιβληθούν αποκλειστικά μέσω του αριθμού αυτών που τις συμμερίζονταν και όχι από εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία ή/και αποδείξεις. Είναι και μια διαστροφή που έχω με τον σεβασμό προς τον άλλο, η οποία οφείλω να παραδεχτώ πως κάθε άλλο παρά ανιδιοτελής είναι, αφού στη ζωή μου επιθυμώ να με σέβονται εξίσου. Θα μου 'χει μείνει κουσούρι μάλλον από τα θρησκευτικά και τον Ματθαίο.

Από τη θεωρία στην πράξη
Στη Β' Λυκείου, το 1982 ήταν θαρρώ, ασχολούμουν με άλλα μαθήματα την ώρα των Θρησκευτικών. Μία, δύο, την τρίτη ο θεολόγος μου βάζει φωνή γιατί δεν παρακολουθώ. Θυμάμαι φούντωσα κι εγώ επειδή μου επιτέθηκε και του απάντησα στον ίδιο τόνο: "Επειδή δεν πιστεύω!" Πάγωσε ο καθηγητής για δευτερόλεπτα και μόλις ξαναβρήκε τη μιλιά του με έστειλε στο γραφείο του Διευθυντή. Πήγα, του περιέγραψα τί είχε συμβεί, και του δήλωσα πως δεν πρόκειται να αλλάξω συμπεριφορά και να συμμετέχω στο μάθημα. Κάλεσε επί τόπου τη μητέρα μου για να την ενημερώσει. Την περίμενα στην είσοδο του σχολείου, της είπα τα καθέκαστα και της ζήτησα να με υποστηρίξει στην επιλογή μου, πράγμα το οποίο και έκανε. Αν εκπλήσεσθε, μην ανησυχείτε, το ίδιο έκπληκτη έμεινα κι εγώ, και παραμένω ακόμα. Δεν υπήρξε συνέχεια, δεδομένου ότι στη μέση της χρονιάς διέκοψα τη φοίτηση για να την τελειώσω ένα χρόνο αργότερα σε νυχτερινό. Για όσο καιρό όμως έμεινα σε κείνο το Λύκειο, είχα απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών και δεν είχα πρόβλημα.

Οι δράσεις
Ωμοί εκβιασμοί εναντίον παιδιών...
ή Πώς αθλητικά σωματεία και παράγοντες κάνουν άθλιο εμπόριο του "αθλητικού δελτίου" για τα δικά τους συμφέροντα
(για να εξηγούμαστε, το Βέρα Σιρτάκη πρέπει να τους προέκυψε από το λογαριασμό μου sirtaki@....com και το οποίο διατηρώ για ευκαιριακές εγγραφές σε επίφοβα site)

Υποχρεωτική ή όχι η συμμετοχή στις παρελάσεις...

Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών ΚΑΙ για τους Χ.Ο.

Δε δηλώνω άθεα, αλλά μάλλον είμαι. Η ένστασή μου έγκειται στη "μονοδιάστατη ταυτότητα που ορίζει ποιος περιλαμβάνεται και κατ' επέκταση ποιος εξαιρείται".
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Βέρα καλωσήλθες! Τα όσα έγραψες στη συζήτηση για την απαλλαγή από τα θρησκευτικά ήταν πολύ σημαντικά. Βλέπω ότι είσαι πολύ δραστήριο άτομο και πολύ ψαγμένο. Ειλικρινά σου βγάζω το καπέλο, και χαίρομαι πολύ που μπήκες στην παρέα μας!
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
breadfan
Δημοσιεύσεις: 1722
Εγγραφή: 20 Ιουν 2009 03:16
Τοποθεσία: Πάτρα

Βέρα, καλωσόρισες στο φόρουμ μας.

Η πλειοψηφία των μελών εδώ είναι και δηλώνουν άθεοι. Η μονοδιάστατη ταυτότητα στην οποία αναφέρεσαι είναι συνήθως αποτέλεσμα ετεροπροσδιορισμού, και αυτός είναι που χωρίζει σε δύο στρατόπεδα τους θρήσκους και τους άθεους. Αρκετοί από εμάς (οι περισσότεροι, θα έλεγα) έχουμε λίγο πολύ παρόμοιες ιστορίες με τη δική σου, έχοντας αφήσει πίσω μας την πίστη στην ύπαρξη μαγικών οντοτήτων σε κάποια στιγμή της ζωής μας. Κανείς όμως δεν έχει αφήσει πίσω του τα άτομα εκείνα που εξακολουθούν να διατηρούν, στον ένα ή στον άλλο βαθμό, αυτή την πίστη. Εξακολουθούν να είναι οι γονείς μας, τα αδέρφια μας, οι συγγενείς, οι φίλοι και οι γείτονές μας. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους αγαπάμε και τους ανεχόμαστε (κάποιες φορές με δυσκολία, είναι η αλήθεια :D ).

Το παραπάνω είναι σημαντικό, γιατί μας θυμίζει ότι οι διαμάχες σε επίπεδο ιδεών δεν σημαίνουν υποχρεωτικά και έχθρα μεταξύ όλων όσων υποστηρίζουν διαφορετικές ιδέες. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν κάποιοι από τη μία πλευρά δίνουν στην άλλη συλλογικά την ταυτότητα του ανήθικου, του ασύδοτου και του διεφθαρμένου, ή του ανόητου, του φανατισμένου και του αδιάλλακτου. Στην πραγματικότητα, κανένα άλλο σίγουρο συμπέρασμα δεν μπορεί να βγει απ' τη δήλωση αθεΐας, εκτός του ότι αυτός που την κάνει δεν δέχεται τον ισχυρισμό περί ύπαρξης θεών. Και γι' αυτό, πιστεύω, είναι σημαντικό να γίνεται αυτή η δήλωση. Για να ξεπεραστεί επιτέλους αυτή η προκατάληψη, που δίνει στον άθεο την ταυτότητα του "αθεόφοβου", αυτού που "δεν έχει ούτε ιερό ούτε όσιο", αυτού που "δεν δίνει ούτε του αγγέλου του νερό".

Στόχος, λοιπόν, κάθε σκεπτόμενου άθεου σε κοινωνικό επίπεδο πρέπει να είναι η συμβίωση, και όχι η αντιπαράθεση. Και σίγουρα όχι η επιβολή, όπως μας έχουν διδάξει όλες οι αποτυχημένες απόπειρες επιβολής της αθεΐας. Αλλά και το απέναντι στρατόπεδο πρέπει να καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα. Να πάψει να προσπαθεί να επιβάλει τα αυθαίρετα πιστεύω του σε εμάς και στα παιδιά μας στα σχολεία, στα δικαστήρια, στις δημόσιες υπηρεσίες, στα νοσοκομεία, στα πανεπιστήμια, στη διαχείριση της κοινής μας περιουσίας, και σε όλα αυτά που συνιστούν την κοινή μας Πολιτεία, που ορίζουν αυτό που λέμε δημόσια ζωή. Και αυτό δεν θα γίνει ποτέ, αν εμείς δεν το διεκδικήσουμε.
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Ειλικρινείς (σε αντιδιαστολή προς το τυπικές) ευχαριστίες για τα καλωσορίσματα. Ήδη νιώθω πολύ άνετα να "περιτριγυρίζω" στο Forum, ωσάν να είχα συμπράξει στη δημιουργία του.
Τον ετεροπροσδιορισμό τον αποκαλούσα εδώ και χρόνια πολύ πιο απλοϊκά ετικέτα ή ταμπέλα. Αποφεύγω να κολλήσω μία τέτοια στο νοητό μέτωπο κάποιου και όταν το κάνω, προσπαθώ να το κρατήσω για τον εαυτό μου. Ο ορισμός και το αντίθετό του, αυτοπροσδιορισμός, μου έγινε γνωστός από τον E-Lawyer του οποίου τα άρθρα παρακολουθώ ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου breadfan αναφορικά με την αντιπαράθεση ιδεών, η οποία δυστυχώς καταλήγει όντως σε διαμάχες. Οι εξαιρέσεις είναι ελάχιστες. Η πηγή του προβλήματος, θα διαφωνήσω, έγκειται στο ότι στην πραγματικότητα δεν "ακούμε" τα επιχειρήματα και τις απόψεις που εκφράζουν αυτοί που υποστηρίζουν κάτι διαφορετικό από αυτό που πιστεύουμε εμείς. Η μία πλευρά δεν σταματά να σκεφτεί και να καταλάβει την άλλη. Αν αυτό συνέβαινε, αν είχαμε την παιδεία του να διαλεγόμαστε σεβόμενοι αλλήλους, ο ετεροπροσδιορισμός/αφορισμός δε θα υπήρχε, θα μας ήταν ευκολότερο και όχι αδύνατο να βρούμε μια χρυσή τομή.

Ο ετεροπροσδιορισμός λοιπόν δημιουργεί τα στρατόπεδα -στην ουσία δεν θα διαφωνήσω- όμως εμείς δεν αποδεχόμαστε την ύπαρξή τους και δηλώνουμε ως στόχο τη συμβίωση. Το ότι χάριν λόγου και συντομίας χρησιμοποιούμε τη φρασεολογία, το νόημα του εσείς και εμείς, είναι αδύνατο να το αποφύγει κανείς και αποτελεί μια λεπτομέρεια, ικανή όμως να αλλοιώσει το χαρακτήρα του ομολογημένου στόχου. Αυτές τις λεπτομέρειες εκμεταλλεύονται όσοι επιχειρούν και κατορθώνουν τη χειραγώγηση των πολλών και γι' αυτό πάντα τις πρόσεχα στο δημόσιο λόγο ανθρώπων που ήταν ενταγμένοι σε ομάδες. Αυτός είναι και ο λόγος, οι λεπτομέρειες, που ποτέ δεν εντάχθηκα σε μία. Έχω όμως και πλήρη επίγνωση της ουσιαστικής αδυναμίας να προωθήσει κανείς μεμονωμένα τους σκοπούς του, όσο ευγενείς κι αν είναι αυτοί και, θεωρώ πως το να διεκδικεί κανείς θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες είναι το ιερότερο όλων. Το τελευταίο διάστημα λοιπόν βιώνω το χρονικό μιας προδιαγεγραμμένης (λόγω χαρακτήρα μου) πορείας ένταξης. Το πρώτο βήμα ήδη έγινε.
Άβαταρ μέλους
Yorgo
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: 04 Αύγ 2010 16:03

Βέρα έγραψε:... η δυσανεξία για τις απόλυτες αλήθειες των άλλων, ειδικά αυτές που επιχειρούνταν να επιβληθούν αποκλειστικά μέσω του αριθμού αυτών που τις συμμερίζονταν και όχι από εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία ή/και αποδείξεις
Βέρα,
καλωσόρισες και σ' ευχαριστώ προσωπικά για τα παραπάνω σου λόγια που με βρίσκουν 100% σύμφωνο. Το πρόβλημα, για μένα, δεν είναι τόσο η ίδια η θρησκεία, εάν αυτή βιώνεται ως προσωπική εμπειρία, αλλά ο φασισμός της επιβολής της.
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Καλώς την νέα θρησκευτικο-μάχο !!
Απ' ότι κατάλαβα το έχεις πάρει πατριωτικά το θέμα, μπράβο!
Είθε να ευοδωθεί η προσπάθειά σας, ομού με την ΑΜ.

Να θυμηθώ και την ατάκα του Στυλιανίδη "ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ" !!!! :laughing-rolling: :laughing-rolling: :laughing-rolling: :laughing-rolling:
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Yo'! Respect! Μέσα σε δύο σειρές έβαλες την κεντρική ιδέα, ή αν θες, το ηθικό δίδαγμα :clap:

Comte de Toulouse ναι, το θυμάμαι το ανέκδοτο. Λύθηκα κι εγώ στα γέλια... Δεν είναι ομολογιακό, δεν είναι θρησκειολογικό... Τι είναι; Γνωσιολογικό! :liar:

...Χωρίς πλάκα τώρα... Τώρα χρόνια ήμουν σιωπηλή γιατί τις απαλλαγές που με ενδιέφεραν τις εξασφάλιζα. Η ...αλογόμυγα με τσίμπησε όταν ο Γυμνασιάρχης πήγε να επιβάλει στο παιδί μου να κάνει Θρησκευτικά, όταν δεν έχει κάνει ποτέ! Το ότι εγώ έλυσα χωρίς πολλά πολλά το θέμα και μια επιστολή μου με απαίτηση για αριθμό πρωτοκόλλου ήταν αρκετή για να εξαφανιστεί κάθε ίχνος έπαρσης δεν με καθησύχασε. Ίσα ίσα ήταν αυτό που με ερέθισε και με έκανε να συνειδητοποιήσω πως αν δεν γνώριζα, θα υποχωρούσα, όπως μάλλον έχουν κάνει πολλοί μέχρι τώρα. Εσύ λες πως το πήρα πατριωτικά, εγώ λέω πως μόλις άρχισα. 8-)
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Το μοναχικό ψαράκι βρήκε τον σωστό δρόμο!
Πολύ χαίρομαι!
:big-band:
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

dtango, όταν οι υποδείξεις είναι σωστές, σπεύδω να συμμορφωθώ ;)
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

γεια σου Βερα
τα εχουμε ξαναγραψει και νομιζα οτι ησουν παλιοσειρα γραψε λαθος.
Η ...αλογόμυγα με τσίμπησε όταν ο Γυμνασιάρχης πήγε να επιβάλει στο παιδί μου να κάνει Θρησκευτικά,
να σου βαλω ενα γρυφο
τι θα εκανες αν ειχες και αντισταση απο το ετερο ημιση?
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Συνήθως τις διαφορετικές απόψεις για το μεγάλωμα των παιδιών δεν τις ανακαλύπτεις -ας πούμε στο συγκεκριμένο- όταν το παιδί φτάσει στην τρίτη δημοτικού ή το Γυμνάσιο, έτσι δεν είναι; Άρα κάνεις τις επιλογές σου πριν φτάσεις σε αυτό το σημείο.

Αν στην πορεία μου προέκυπτε χριστιανοταλιμπάν -η επιφοίτηση δεν ξέρεις πότε και πού θα σε βρει :o - και δεν μπορούσα να το αντέξω, θα χώριζα.

Αν τα πράγματα ήταν ήπια -όπως συμβαίνει με τους περισσότερους Χ.Ο. που απλά ακολουθούν τα πιο σημαντικά τελετουργικά και μετέχουν τελείως τυπικά- θα άφηνα τα παιδιά να παρακολουθούν το μάθημα κάνοντας ότι κάνω και τώρα. Συζήτηση. Πάντως, δεν θα έφτανα στη ρήξη με τον άντρα μου για αυτό το θέμα.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

KAI AN AGAPAS?
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Μάκης
Δημοσιεύσεις: 1219
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 02:38
Όνομα Ιστότοπου: -

Καλωσόρισες και από μένα.
Συνέχισε απτόητη..... Κάποτε νόμιζα ότι αυτοί που δεν είναι μόνο άθεοι αλλά έχουν και άλλες αρετές είναι απελπιστικά λίγοι. Αργότερα γνώρισα μερικούς και στην πορεία μου κάμποσους...
Όποιος ανοίγει δρόμους και τολμά πρέπει να ξέρει ότι οι πρωτοπόροι (στη ζωή και στην επιστήμη) είναι και πρωτομάρτυρες. Το δυσάρεστο με πολλούς πρωτοπόρους όμως είναι ότι, μόλις τους δοθεί ή όποια εξουσία, γίνονται σιγά - σιγά αυτό που κάποτε μισούσαν (βλέπε π.χ τους "αγωνιστές'' του Πολυτεχνείου). Είναι όλοι αυτοί οι κομπλεξικοί και καιροσκόποι που μίσησαν αυτό που δεν μπορούσαν να είναι!
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Μάκης έγραψε:Κάποτε νόμιζα ότι αυτοί που δεν είναι μόνο άθεοι αλλά έχουν και άλλες αρετές είναι απελπιστικά λίγοι.
Είδες; Αυτό είναι κατάλοιπο της χριστιανικής προπαγάνδας "Οι άθεοι είναι κακοί και ανήθικοι", που την έφαγαν πάρα πολλοί, μεταξύ τους και εγώ, στην παιδική-εφηβική ηλικία.
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
Ιοκάστη
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: 05 Μαρ 2009 13:18
Όνομα Ιστότοπου: Iokaste’s Blog
Επικοινωνία:

Βέρα με κάποια (σημαντική :p) καθυστέρηση θέλω να σε καλωσορίσω κι εγώ στο forum. Έχεις απόλυτο δίκιο, μόνοι μας δημιουργούμε στρατόπεδα με τα "εσείς" κι "εμείς" κι οι "άλλοι", αν σαν άνθρωποι γενικότερα ακούγαμε λίγο περισσότερο και ήμασταν και λίγο πιο καλοπροαίρετοι θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα...
http://iocaste.wordpress.com

Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Den peirazei kardia mou :D
Γι' αυτό είμαστε όλοι εδώ, ώστε μαζί να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τα διορθώσουμε. Παρεξηγήσεις πάντα συμβαίνουν - το σημαντικό είναι να μην διαιωνίζονται άσκοπα και αναίτια. ;)
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
petsoukos
Δημοσιεύσεις: 119
Εγγραφή: 26 Οκτ 2010 18:38
Όνομα Ιστότοπου: Computerman
Επικοινωνία:

Welcome Welcome... Γουελκομ :p
Δεν μπορείς να νικήσεις ένα troll...το αφήνεις να ψοφήσει από την «πείνα»
panagiwtis
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 19:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Σημ. Διαχ.: Μεταφράστηκε από τα greeklish. Αν δεν μπορείτε να γράψετε με ελληνικούς χαρακτήρες, μπορείτε να μετατρέψετε τα greeklish εδώ.

Βέρα, καταρχήν μπράβο που είχες το θάρρος να κανεις αυτό που έκανες, σου βγάζω το καπέλο και εγώ με την σειρά μου.
Εγώ τώρα είμαι ένα χρόνο πιο μικρός απότι ήσουν, πρώτη λυκείου.
Στο μάθημα δεν παρακολουθώ και την κοιτάζω την καθηγήτρια με ένα ύφος και "καταλαβαινει" ότι της πάω κάπως κόντρα αλλα σε χαμηλούς τόνους. Όταν είχαμε διαγώνισμα της έγραψα επίτηδες χαμηλά, σαν ένδειξη διαμαρτυρίας προς το μάθημα καθώς δεν γούσταρα να διαβάσω όλες αυτές τις μαλακίες που γράφαμε στα τετράδια (καλά γράφαμε..εννοώ έγραφαν οι άλλοι. Σιγά μην κάθομαι να γράφω)
Ποτε μου δεν πήγα καθαρή κόντρα μαζί της όπως εσύ επειδή απλά δεν θέλω να με πάρει κι άλλο από κακό μάτι, μετά το διαγώνισμα σήκωσα το χέρι μου και απάντησα δυο τρεις φορες σε ερωτήσεις που ανέθεσε μπας και ψηλώσω λίγο τον βαθμό μου. Δεν τις έχω πει καθαρά "δεν πιστεύω" επειδή από τον φανατισμό και τον φασισμό που κυριαρχεί μέσα της δεν μπορώ να φανταστώ τι μπορεί να μου κάνει
Αυτό που ήθελα να ρωτήσω είναι αν μπορώ να πάρω απαλλαγή από το μάθημα με ειρηνικό τρόπο, χωρίς φωνές. Να πάω σαν κύριος κάπου και να ζητήσω την απαλλαγή λόγο του ότι είμαι άθεος. Επειδή απότι μου είπε ο πατέρας μου δεν μπορώ επειδή δεν έχω δικαιολογία, είμαι βαφτισμένος. Δεν είμαι μετανάστης πχ που πιστεύει αλλου και έχει δικαιολογία.

Off Topic
-----Αρχική δημοσίευση-----
Vera, katarxin mpravo pou eixes to tharos na kaneis auto pou ekanes, sou vgazw to kapelo kai egw me thn seira mou.
Egw twra eimai ena xrono pio mikros ap'oti isoun, prwti lykeiou.
Sto mathima den parakolouthw kai tin koitazw tin kathigitria me ena ifos kai katalamvainei oti tis paw kapws kontra alla se xamilous tonous. Otan eixame diagonisma tis egrapsa epitides xamila, san endiksi diamartirias pros to mathima kathws den goustara na diavasw oles aftes tis malakies pou grafame sta tetradia (kala grafame..ennow egrafan oi alloi. Siga min kathome na grafw)
Pote mou den piga kathari kontra mazi tis opws esy epeidi apla den thelw na me parei ki allo apo kako mati, meta to diagonisma sikwsa to xeri mou kai apantisa dio treis fores se erwtiseis pou anethese mpas kai psilwsw ligo ton vathmo mou. Den tis exw pei kathara "den pistevw" epeidi apo ton fanatismo kai ton fasismo pou kiriarxei mesa tis den mporw na fantastw ti mporei na mou kanei
Auto pou ithela na rwtisw einai an mporw na parw apallagi apo to mathima me eiriniko tropo, xwris fwnes. Na paw san kyrios kapou kai na zitisw tin apallagi logo tou oti eimai atheos. Epeidi ap'oti mou eipe o pateras mou den mporw epeidi den exw dikaiologia, eimai vaftismenos. Den eimai metanastis px pou pistevei allou kai exei dikaiologia.
Robopsychologist
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 22 Δεκ 2010 23:26
Όνομα Ιστότοπου: Ρομποτική Ψυχοπαθολογία
Επικοινωνία:

Γειά σου Βέρα!

Χαίρομαι κάθε φορά που ακούω ανθρώπους με τέτοια ειλικρινή στάση και τσαμπουκά για τα πιστεύω (ή τα μη-πιστεύω :P) τους. Όταν εγώ πήγα στο γυμνάσιο, το 1990 περίπου, πήρα απαλλαγή σχετικά εύκολα, πιθανόν επειδή δεν είχα βαπτιστεί. Θυμάμαι πάντως τις έκπληκτες φάτσες του διευθυντή και του υποδιευθυντή: ρωτούσαν τον πατέρα μου "μα πως είναι δυνατόν να μην τον έχετε βαφτίσει, πως θα μπορεί να δουλέψει στο δημόσιο;". (φυσικά και δεν ισχύει τίποτα τέτοιο). Μιλάμε για Ταλιμπάν...

Στο forum υπάρχει αρκετό υλικό για την απαλλαγή, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να ρίξει μια ματιά στο (Αθεϊστικά θέματα/Δράσεις/Απαλλαγή από τα θρησκευτικά)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Robo οι περισσότεροι αντιδρούσαν έτσι επειδή τους ήταν πρωτάκουστο έλληνας αβάπτιστος στην Ελλάδα. Δέκα χρόνια αργότερα από το 90, η κατάσταση δεν είχε αλλάξει και πολύ, και παρόμοια έλεγαν και σε μένα σχετικά με τα δυο μικρότερα παιδιά μου που είναι αβάπτιστα και με ονοματοδοσία. Για το γιο μου ειδικά, έλεγαν ότι θα τραβήξει μεγάλο λούκι στο στρατό. Τα πράγματα αλλάζουν και ο κόσμος φοβάται τις αλλαγές. Θεωρώ πως βρισκόμαστε εδώ τόσο για να ανταλλάσσουμε απόψεις και να ενημερώσουμε αυτούς που δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, όσο και για να προωθήσουμε τους σκοπούς της Ένωσης με τη συμμετοχή μας, ο καθένας όπως μπορεί.

Παναγιώτη καλώς ήλθες στο φόρουμ και καλές συζητήσεις. Συστήσου κι εσύ στα υπόλοιπα μέλη του φόρουμ ώστε να έχουν και άλλοι την ευκαιρία να σε καλωσορίσουν.
Όπως πολύ σωστά σου παραθέτει το link ο Robopsychologist, εκεί θα βρεις πλήθος πληροφοριών για την απαλλαγή. Για πιο εξειδικευμένες πληροφορίες στην περίπτωσή σου, παρακάλεσε τον πατέρα σου να επικοινωνήσει με τη γραμματεία της Ένωσης στο contact@atheia.gr ή συνέχισε να παρακολουθείς το νήμα της απαλλαγής, το οποίο ενημερώνεται συχνά με τις όποιες εξελίξεις.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Απάντηση