RaspK έγραψε:tyxkatmal έγραψε:Ο άνθρωπος το παρελθόν του ότι και να κάνει δεν μπορεί να το διαγράψει, μπορεί όμως να διαμορφώσει το μέλλον του, και το μέλλον του, πιθανώς να είναι χωρίς θεό, αν όχι για όλους τουλάχιστον για τον εαυτό του με ένα υπόλοιπο [θεού] η με ένα κατάλοιπο [αντίθεου].
Διαφωνώ: πέραν του εύστοχου που ανέφερε ο noxteryn για τα προφανώς μη ισχύοντα, το σημαντικό ερώτημα είναι εάν, όντως, αυτές είναι και οι μόνες «επιλογές» (δηλαδή, πιθανότητες). Άλλωστε, ο αντιθεϊσμός είναι τάση που αφορά αποκλειστικά μέρος του συνόλου ή ολοκληρωτικά όλο το σύνολο των θεοτήτων.
Ο όρος του ''αντίθεου'', πέρα από τον δικό μου ορισμό που του δίνω,δηλαδή, αντίθεος πάντα κατά την δική μου έννοια, είναι αυτός που αντιμετωπίζει τον θεό ως ίσο με τον εαυτό του, για να τον πολεμά, και να τον προσβάλλει.
στην περίπτωση που ένας άθεος δείξει απρεπή συμπεριφορά προσβάλλοντας τα πιστεύω ενός θρήσκου, -και που συνεχίζω να το υποστηρίζω- αυτό είναι ένα κατάλοιπο αντιθεισμού, που μέσω αυτού αποδέχεται ασυνείδητα την έννοια την οποία προσβάλλει, εφόσον ο τρόπος του δεν είναι αθειστικός αλλά αντιαθειστικός.
Ψάχνοντας και αλλού για τον όρο αντίθεος η αναζήτηση μου έβγαλε τα παρακάτω που είναι πολύ ενδιαφέροντα, και πιστεύω πως θα ενδιαφέρουν τον καθένα από εμάς, για το πώς μας βλέπουν και πως μας χαρακτηρίζουν ορισμένοι του PHORUM.GR.
Αφού κανουν μια αναφορα στον Όμηρο,
Καί όμως, φίλτατοι, όσο καί αν παραξενεύεστε, ο όρος "αντίθεος", υφίσταται στην Ελληνική Γλώσσα, εδώ καί πολλές χιλιετίες. Αλλά δεν έχει την έννοια του αρνητή του θεού ή των θεών, αλλά του ίσου με τον θεό ή τους θεούς. Συγκεκριμένα, ήδη απαντά ο όρος "αντίθεος" στον Όμηρο, στην Ιλιάδα καί στην Οδύσσεια. Παραθέτω ενδεικτική πηγή:
Ο Όμηρος ονομάζει τους Φαίακες "αντιθέους" στο ζ 240-241 της Οδυσσείας.
ου πάντων αέκητι θεών, οί Όλυμπον έχουσι,
Φαιήκεσσ' όδ' ανήρ επιμείξεται αντιθέοισι
Μετάφραση "Κάκτου"
Ο άνθρωπος αυτός δεν ήρθε ανάμεσα στους ισόθεους Φαίακες
χωρίς την προστασία κάποιου απ' τους θεούς που κατοικούν στον Όλυμπο.
Σχόλιο:: Στο συγκεκριμένο κείμενο, ομιλεί η Ναυσικά στις δύο υπηρέτριές της, μετά την ανακάλυψη του Οδυσσέα στο νησί τους.
συνεχίζουν με το εξής σχόλιο.
Στο αρχικό κείμενο του ΑΙΝΕΙΑΝ , να πω ότι οι Άθεοι δεν μπαίνουν σε κατηγορίες. Υπάρχουν και οι νορμάλ άθεοι , που απλά δεν πιστεύουν και ζουν τη ζωή τους χωρίς θρησκεία , αλλά και αθεοταλιμπάν που από το πρωί μέχρι το βράδυ πολεμάνε τη θρησκεία. Άλλο "άθεος" , και άλλο "αντί-θεος"
Στην Ελλάδα συναντάται κυρίος η δεύτερη κατηγορία