Επιτρέπονται οι χριστοπαναγίες σε έναν άθεο;

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
atheoxristos
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 19 Σεπ 2010 16:09
Όνομα Ιστότοπου: -

Mporei enas atheos na vlastimaei?

MOD ADDITION
Μπορεί ένας άθεος να βλαστημάει?
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Επιτρέπονται από ποιον?
Από το Θεό που δεν υπάρχει?
:whistle:
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
egore
Δημοσιεύσεις: 1666
Εγγραφή: 11 Νοέμ 2009 04:24
Όνομα Ιστότοπου: -

atheoxristos έγραψε:Mporei enas atheos na vlastimaei?
Όσο μπορεί ο οπαδός της τάδε θρησκείας να βρίζει τους θεούς όλων των άλλων θρησκειών.
Ο άθεος επιπλέον μπορεί να τους βλέπει να βρίζονται και να γελάει με την πάρτη τους.
Η ευγένεια δεν είναι χαρακτηριστικό των φανατισμένων.
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
atheoxristos
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 19 Σεπ 2010 16:09
Όνομα Ιστότοπου: -

lene pos oi atheoi an vlastimane kata vathos pistevoun......


MOD ADDITION
λένε πως οι άθεοι αν βλαστημάνε κατά βάθος πιστεύουν......
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Ποιοι το λένε αυτό?
:whistle:
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

atheoxristos έγραψε:Mporei enas atheos na vlastimaei?
Για να το μάθεις πρέπει να κάνεις κάτι πιο σοβαρό από το να αποκαλείσαι Atheoxristos και να γράφεις greeklish. ;)
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Sapisa
Δημοσιεύσεις: 164
Εγγραφή: 26 Μαρ 2010 12:48
Όνομα Ιστότοπου: -

trololololol
  ▲
▲ ▲
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Σκέψου λιγάκι την ψυχολογία και την κοινωνιολογία της ύβρεως.

Ψυχολογικά βρίζουμε για να εκφράσουμε/εκτονώσουμε τον θυμό μας.

Κοινωνικά το τι λέμε όταν βρίζουμε είναι περισσότερο μια κοινωνική σύμβαση.Κάθε κοινωνία έχει τα ιερά της τοτέμ και εφόσον στην δική μας κοινωνία τα αντίστοιχα τοτέμ είναι ο χριστός,η παναγία και όλοι σας οι άγιοι (1 ευρώ εικονίτσεεεες...)οι ύβρεις ένας σκοπός των οποίων είναι η προσβολή παραβιάζουν το ταμπού της ιερότητας.

Αν όμως απομακρυνθούμε λίγο από την αφετηρία τους οι ύβρεις είναι σχεδόν αντανακλαστικές.Στο επίπεδο της ανάγκης ακόμη και μιά κραυγή θα αρκούσε.Πολιτισμικά λέμε κάτι συγκεκριμένο χωρίς κατά τη γνώμη μου να σκεφτόμαστε το τι ακριβώς λέμε.

ΥΓ:Dtango το βασικό είναι τα greeklish το πως αποκαλείται δεν με νοιάζει,άσε που δεν καταλαβαίνω καν τι σημαίνει αθεόχριστος.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Sapisa έγραψε:trololololol
[youtube]0nt0UGtFylY[/youtube]
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
L3o ΧΞΣ
Δημοσιεύσεις: 1000
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2009 22:02
Όνομα Ιστότοπου: JudgeDred13
Επικοινωνία:

Ανεξάρτητα απ'το αν επιτρέπονται ή όχι,απαγορεύονται τα greeklish σ'αυτό το φόρουμ,φρονώ.
"Όσο θα έχουμε έναν αφέντη στον ουρανό,θα είμαστε δούλοι στη γη" (Michail Bakunin)
Άβαταρ μέλους
MariaEvri
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 13:36
Όνομα Ιστότοπου: Dragon island-characters and species
Τοποθεσία: Limassol CY
Επικοινωνία:

επιτρέπονται ναι
όταν βρίζεις δεν εννοείς αυτό που λές κυριολεκτικά. Δεν θέλεις κυριολεκτικά να γ******** την μάνα του άλλου, ούτε ο άλλος να σκάσει από φάουσα (κυπριιακή βρισιά νομίζωήταν αρρώστια παλιά.
God made me an atheist. Who are you to question his wisdom!
Άβαταρ μέλους
Panos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:33
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν θέλεις κυριολεκτικά να γ******** την μάνα του άλλου,
Υπάρχουν πολλοί MILF lovers που θα διαφωνήσουν μαζί σου..
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Άβαταρ μέλους
Sapisa
Δημοσιεύσεις: 164
Εγγραφή: 26 Μαρ 2010 12:48
Όνομα Ιστότοπου: -

Panos έγραψε:
Δεν θέλεις κυριολεκτικά να γ******** την μάνα του άλλου,
Υπάρχουν πολλοί MILF lovers που θα διαφωνήσουν μαζί σου..
+ 9001
  ▲
▲ ▲
Άβαταρ μέλους
Panos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:33
Όνομα Ιστότοπου: -

Sapisa έγραψε:
Panos έγραψε:
Δεν θέλεις κυριολεκτικά να γ******** την μάνα του άλλου,
Υπάρχουν πολλοί MILF lovers που θα διαφωνήσουν μαζί σου..
+ 9001
Έχεις και ISO στο θέμα; :lol:
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Άβαταρ μέλους
Paranoid
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: 30 Μαρ 2010 21:05
Όνομα Ιστότοπου: -

Εγώ τις επιτρέπω στον εαυτό μου, και μάλιστα όποτε τις "κατεβάζω" θυμάμαι πάντα να πω κτητική αντωνυμία στο κατάλληλο πρόσωπο:

Δοξάζω την Παναγία σου, Ευλογώ τον Χριστό σου, Προσκυνώ τον Θεό και όλους τους Αγίους σου.
See the footprints in the sand
Countless lifetimes gone before
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα, νομίζω ότι κάνεις λάθος. Όσο αντανακαστική είναι η τάση να βρίσουμε, τόσο αντανακλαστικές είναι οι λέξεις που επιλέγουμε για να εκφράσουμε το θυμό μας, και οι πιο συνήθεις έννοιες είναι οι "πρωτόγονες" (as in, "γαμάω", "σκατά", κτλ). Δεν τις επιλέγουμε συνειδητά, αλλά ενστικτωδώς.

Μια πολύ mind-blowing ένδειξη αυτής της τάσης είναι η συμπεριφορά των άλλων πρωτευόντων θηλαστικών που έχουν διδαχθεί τη νοηματική γλώσσα.
Teaching Sign Language to a Chimpanzee έγραψε:Washoe [the chimp] would often sign spontaneously, initiating sign language 'conversations' with her trainers. She also, quite spontaneously, developed 'swear words' - words which she added on to her other utterances to indicate displeasure. For example she would sign 'dirty' before someone's name if they had displeased her.
Linguistic Superabundance έγραψε:Lucy [the chimp] also took to swearing at a local tomcat she disliked, calling it DIRTY CAT. Previously she had used DIRTY only for her activities on the toilet. DIRTY soon became Lucy's all-purpose derogatory sign; when we prepared to go for a walk she referred to her lead as the DIRTY LEASH.
Back to Earth: Tomorrow's Environmentalism έγραψε:Koko the gorilla, with a vocabulary of some five hundred words, could swear in ASL ("you dirty bad toilet" was the favorite) adapt the language to new experiences (a stale cookie became a "cookie rock," a mask an "eye hat"; reflecting her identification with her new compatriots, she even called other gorillas "black bugs"), and ask for a kitten for her birthday.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

noxteryn έγραψε:Όσο αντανακλαστική είναι η τάση να βρίσουμε, τόσο αντανακλαστικές είναι οι λέξεις που επιλέγουμε για να εκφράσουμε το θυμό μας, και οι πιο συνήθεις έννοιες είναι οι "πρωτόγονες" (as in, "γαμάω", "σκατά", κτλ). Δεν τις επιλέγουμε συνειδητά, αλλά ενστικτωδώς.
Οι έννοιες "ενστικτώδης" και "αντανακλαστικός" αλληλεπικαλύπτονται. Έχουμε έμφυτα (ενστικτώδη) αντανακλαστικά και έχουμε κι επίκτητα.
Έμφυτο αντανακλαστικό είναι καίω το χέρι μου στη φλόγα - αποτραβώ το χέρι μου αμέσως (περνά από το νωτιαίο μυελό, χωρίς μεσολάβηση του εγκεφάλου), είναι μου πετάνε νερά στα μούτρα - κλείνω τα βλέφαρά μου (ούτε καν προλαβαίνω να το σκεφτώ).

Η τάση να βρίσουμε ίσως είναι έμφυτη (ενστικτώδης) - λέω "ίσως" γιατί δεν το έχω ψάξει, απλά μοιάζει λογικό - αλλά όλες οι βρισιές που χρησιμοποιούμε είναι επίκτητες: είναι εξαρτημένα αντανακλαστικά, είναι λέξεις που συνδέσαμε με συγκεκριμένες καταστάσεις και συγκεκριμένη συναισθηματική φόρτιση, μέσα από την επανάληψη και την συναισθηματική ένταση.

Στην πραγματικότητα, όλες οι λέξεις και οι φράσεις είναι εξαρτημένα αντανακλαστικά: βλέπεις ένα μήλο, η μαμά σου λέει "μή-λο" ξανά και ξανά, σου δίνει να φας ένα κομματάκι, χαμογελάει, είναι νόστιμο, την άλλη μέρα τα ίδια μετά από ένα εξάμηνο λες κι εσύ "μη-λο" ή κάτι παρόμοιο. Λέει ο μπαμπάς σου "σκατά", με οργισμένο ύφος, κοπανώντας την γροθιά του στο τραπέζι (=συναισθηματική ένταση), το ξανακούς μια δυο φορές σε αντίστοιχο πλαίσιο, συνδέεις τη φράση με την οργή. Simple as that.

Σίγουρα το γεγονός ότι τα "σκατά" είναι "βρώμικα" (δηλαδή η λέξη έχει συνδεθεί με κάτι που σου παρουσιάζεται εξωλεκτικά ως δυσάρεστο, με κατάλληλο τόνο φωνής και γκριμάτσες αηδίας, ίσως και με μάλωμα ή τιμωρία αν τα πιάσεις), οδήγησε τους χρήστες της γλώσσας να χρησιμοποιήσουν τη λέξη ως βρισιά, δηλαδή ως έκφραση οργής απέναντι σε κάτι δυσάρεστο. Σίγουρα το γεγονός ότι η "παναγία" είναι έννοια "ιερή" για πολλούς (δηλαδή έχει συνδεθεί με κάτι που τους παρουσιάστηκε εξωλεκτικά ως υψηλή αξία χρήζουσα μεγάλου σεβασμού, με κατάλληλο τόνο φωνής κι εκφράσεις) και ότι το "γαμώ" είναι έννοια επιθετική και προσβλητική για τους ίδιους πολλούς (δηλαδή κλπ κλπ να μην επαναλαμβάνομαι), οδήγησε στο σχηματισμό της βρισιάς "γαμώ την παναγία σου".

Από τη στιγμή όμως που οι λέξεις και οι φράσεις έχουν δημιουργηθεί, αναμεταδίδονται στους άλλους χρήστες της γλώσσας ως εξαρτημένα αντανακλαστικά. Δηλαδή, όταν λέμε "γαμώ την παναγία σου" ή "σκατά" δεν το κοσκινίζουμε από τον εγκέφαλο για να δούμε τι θα προσβάλει τον συνομιλητή μας με μεγαλύτερη επιτυχία (κάποιες φορές ίσως το κάνουμε, αλλά είναι σπάνιο), αντιδρούμε τραβώντας παβλωφικά από τη μνήμη μας τη φράση που μας δίνει την αίσθηση ότι εκφράζει καλύτερα από κάθε άλλη τη συναισθηματική φόρτιση της στιγμής.

Εμένα μου συμβαίνει ακριβώς αυτό το πράγμα, όχι μόνο με τις βρισιές, αλλά και με εκφράσεις όπως "δόξα τω θεώ", "έχει ο θεός" και τα παρόμοια. Για πολύ καιρό έλεγα στον εαυτό μου ότι δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσω να τις ξερριζώσω από το λεξιλόγιό μου, γιατί "δεν εννοώ αυτά που λέω", και πράγματι έτσι είναι. Κατάλαβα όμως πριν λίγα χρόνια ότι αυτό ήταν υπεκφυγή: απλά μου ήταν απίστευτα δύσκολο να εκφράσω επαρκώς τα συναισθήματά μου με άλλες εκφράσεις πλην αυτών, γιατί αυτές με είχαν διαποτίσει από μικρή.

Δυσκολεύτηκα πολύ να πάψω να λέω "χριστούλης" όταν κάποιος βήχει, λόγου χάρη. Την παλεύω όμως, γιατί έχω καταλάβει ότι είναι σημαντικό να τις κόψω αυτές τις εκφράσεις, πολύ σημαντικό μάλιστα: γιατί η θρησκεία επιβιώνει ακριβώς μέσα από τη συνήθεια, μέσα από το γεγονός ότι έχει διαποτίσει τη ζωή μας, τις παραδόσεις μας, τα έθιμά μας, τη γλώσσα μας. Και μόνο με συνειδητή προσπάθεια μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό και να παραδόσουμε καθαρή γλώσσα και έθιμα στις επόμενες γενιές.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Χμμ...

Εγώ δεν αναφέρομαι στις ίδιες τις λέξεις, αλλά στις έννοιες που αντιστοιχούν στον εγκέφαλό μας. Μπορεί να μαθαίνεις τι λέξεις να λες, αλλά δε μαθαίνεις τι σκέψεις να κάνεις όταν είσαι θυμωμένος. Η σκατολογία μας έρχεται φυσιολογικά. Μάλιστα, στα παραπάνω πειράματα που ανέφερα, τα ζώα δεν είδαν κάποιον trainer να λέει "dirty" ή "toilet" όταν θύμωνε, αλλά τους βγήκε φυσιολογικά να εκφράσουν με αυτόν τον τρόπο τη δυσαρέσκειά τους.

Επίσης, μην ξεχνάμε και την οικουμενικότητα των βρισιών. Σε όλες τις γλώσσες του κόσμου υπάρχει κάτι αντίστοιχο του "άντε γαμήσου" και του "σκατά". Αυτό δε δείχνει ότι οι άνθρωποι κάνουν τις ίδιες σκέψεις όταν θυμώνουν, και ότι δεν είναι κάτι που διδάχθηκαν?
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

noxteryn έγραψε:Η σκατολογία μας έρχεται φυσιολογικά. [...] τα ζώα δεν είδαν κάποιον trainer να λέει "dirty" ή "toilet" όταν θύμωνε, αλλά τους βγήκε φυσιολογικά να εκφράσουν με αυτόν τον τρόπο τη δυσαρέσκειά τους. Επίσης, μην ξεχνάμε και την οικουμενικότητα των βρισιών. Σε όλες τις γλώσσες του κόσμου υπάρχει κάτι αντίστοιχο του "άντε γαμήσου" και του "σκατά". Αυτό δε δείχνει ότι οι άνθρωποι κάνουν τις ίδιες σκέψεις όταν θυμώνουν, και ότι δεν είναι κάτι που διδάχθηκαν?
Αυτό που "μας έρχεται φυσιολογικά" δεν είναι η σκατολογία, είναι το να εκφράσουμε οργή. Το πώς θα εκφράσουμε την οργή, εξαρτάται από τα εξαρτημένα αντανακλαστικά που μας έχουν δημιουργηθεί σε σχέση με τη γλώσσα.

Όπως ήδη είπα, το γεγονός ότι τα "σκατά" έχουν οριστεί ως "βρώμικα" οδήγησε τους χρήστες της γλώσσας να χρησιμοποιήσουν τη λέξη ως βρισιά, δηλαδή ως έκφραση οργής απέναντι σε κάτι δυσάρεστο. Από τη στιγμή όμως που οι λέξεις και οι φράσεις έχουν δημιουργηθεί, αναμεταδίδονται στους άλλους χρήστες της γλώσσας ως εξαρτημένα αντανακλαστικά.

Ναι οι άνθρωποι κάνουν τις ίδιες σκέψεις όταν θυμώνουν, αλλά έχουν διδαχτεί αυτές τις σκέψεις. (παρεμπιπτόντως, είσαι σίγουρος ότι αυτό ισχύει όντως σε όλες τις γλώσσες; εγώ δεν το ξέρω).

Οι χιμπατζήδες και οι γορίλες που λες, είχαν διδαχτεί από ανθρώπους ότι τα περιττώματα είναι "κακά" και "βρώμικα", οπότε όταν θέλησαν να εκφράσουν οργή και δυσαρέσκεια, τις εξέφρασαν με αυτά.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Good points, και καταλαβαίνω τι λες, απλώς εγώ αναρωτιέμαι μήπως η έννοια του "κακού" στα σκατά είναι hardwired στον εγκέφαλό μας και όχι κάτι πολιτισμικά επίκτητο. (Δηλαδή, αν έπαιρνες έναν ερημίτη, ισχυρίζομαι ότι θα είχε επινοησει μια δική του λέξη για τα σκατά, και θα τη χρησιμοποιούσε από δική του πρωτοβουλία ως βρισία όταν θύμωνε, χωρίς να του έχει πει κάποιος ότι αυτή η λέξη/έννοια είναι "κακή".) Για παράδειγμα, όλοι οι χιμπατζήδες όταν θυμώνουν, σου πετάνε σκατά (και έχουν εκπληκτική ευστοχία).

PS: Sure, ίσως ήταν λίγο καταχρηστικό αυτό με τις γλώσσες...
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Απάντηση