Προκατάληψη απέναντι στους άθεους
Είναι ιδέα μου ή οι ορθόδοξοι (τουλάχιστον) αντιμετωπίζουν τους άθεους σαν εξωγήινους; Θέλω να πω ότι ο ορθόδοξος θα σεβαστεί συνήθως τα πιστεύω του αλλόθρησκου, αλλά πολύ πιο δύσκολα του άθεου. Θεωρεί πιθανό να μην είναι όλοι ορθόδοξοι αλλά αδιανόητο έως αποκρουστικό να μην πιστεύει κάποιος έστω σε προσωπικό θεό. Προτιμούν να κρεμάσουν και άλλα θρησκευτικά σύμβολα σε δημόσιους χώρους παρά να μην έχουν κανένα. Πιστεύουν ότι οι άθεοι πρέπει να εργάζονται κατά τις επίσημες (θρησκευτικές) αργίες. Προτιμούν να υπάρχει μάθημα θρησκειολογίας παρά ηθικής ή τίποτε σχετικό. Θεωρούν λογικό να απαλλάσσονται από τη διδασκαλία του ομολογιακού μαθήματος θρησκευτικών οι αλλόθρησκοι, αλλά όχι οι άθεοι (βλ. δημοσίευσή μου σε προηγούμενη σελίδα)! Υποψιάζομαι ότι στους αλλόθρησκους δίνουν το ελαφρυντικό ότι μεγάλωσαν σε άλλο περιβάλλον και δε γνώρισαν την αλήθεια της ορθοδοξίας! Γι'αυτό είναι πιο ανεκτικοί...
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Όχι,δεν είναι ιδέα σου.xarxar έγραψε:Είναι ιδέα μου ή....τα υπόλοιπα
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Ναι ίσως, αλλά όχι συγκεκριμένα με τους ορθόδοξους νομίζω. Και ο ρατσισμός από μέρους μας οφείλεται συνήθως σε προηγούμενες τραυματικές εμπειρίες με δογματικούς πιστούς συν την πλύση εγκεφάλου που πολλοί από μας αναγκαστήκαμε να υποστούμε σε νεαρή ηλικία.
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
-
- Δημοσιεύσεις: 198
- Εγγραφή: 06 Οκτ 2009 19:51
- Όνομα Ιστότοπου: Τειρεσίας
- Επικοινωνία:
Πολύ αμφιβάλω ότι θα σεβαστεί ο χριστιανός τον αλλόθρησκο. Αν ήταν έτσι, τότε γιατί σπεύδουν να βαπτίσουν τους πρόσφυγες που μας έρχονται ως λαθρομετανάστες από κάθε γωνιά της γης;xarxar έγραψε: Θέλω να πω ότι ο ορθόδοξος θα σεβαστεί συνήθως τα πιστεύω του αλλόθρησκου, αλλά πολύ πιο δύσκολα του άθεου.
Γι αυτούς είναι πιο επιθετικοί στο θέμα του προσηλυτισμού!xarxar έγραψε: Υποψιάζομαι ότι στους αλλόθρησκους δίνουν το ελαφρυντικό ότι μεγάλωσαν σε άλλο περιβάλλον και δε γνώρισαν την αλήθεια της ορθοδοξίας! Γι 'αυτό είναι πιο ανεκτικοί...
Πρόσεξε αναφέρομαι σε σχετικό ρατσισμό, δηλαδή ότι οι ΧΟ γενικά είναι πιο ανεκτικοί απέναντι σε αλλόθρησκους απ' ότι σε άθεους. Και φυσικά για το μέσο ΧΟ, όχι τον ακραίο φονταμενταλιστή. Άσε που πολλοί πρόσφυγες είναι ΧΟ - αυτό δεν αλλάζει την ταμπέλα του λαθρομετανάστη. Εδώ πιστεύω ότι συγχέεις τη συντηρητική (με υποβόσκοντα εθνικισμό) άποψη με τη θρησκευόμενη. Συνδυάζονται συνήθως, αλλά όχι πάντα. Εξάλλου, από την εμπειρία μου, ο μέσος ΧΟ (όχι το ιερατείο) δεν ασχολείται με τον προσηλυτισμό, αλλά ίσως βλέπει με απορία και συγκαταβαση έναν αλλόθρησκο. Ίσως προσπαθήσει να τον πατρονάρει ή να δείξει την ανωτερότητα του δικού του δόγματος, αλλά καμία σχέση με την αντιμετώπιση που θα έχει ο άθεος. Βλέπεις ο άθεος αμφισβητεί τον ίδιο του τον προσωπικό θεό, ΚΑΘΕ θεό οπότε τον βάζει στο επικίνδυνο λούκι να αναρωτηθεί και ο ίδιος μήπως κάτι δεν πάει καλά. Ο αλλόθρησκος πιστεύει σε ένα παραμύθι (βλ. τα βιβλία θρησκευτικών του Λυκείου αν θυμάμαι που βρίθουν από ειρωνεία και σαρκασμό για τις ανοησίες που πιστεύουν οι "άλλοι") μπορεί να τον αφήσει στην πλάνη του. Άσε που τα δύο παραμύθια μπορεί να συνυπάρχουν απλά οι άλλοι δεν το έχουν καταλάβει σωστά. Αντίθετα ο άθεος είναι απειλή για το δικό του παραμύθι. Γι'αυτό και στις χριστιανικές ιστοσελίδες ασχολούνται με τους άλλους μόνο όταν φοβούνται προσηλυτισμό ή την τελευταία μόδα, τον οικουμενισμό. Από την άλλη οι άθεοι είναι πάντα κόκκινο πανί.
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
- Comte de Toulouse
- Δημοσιεύσεις: 3960
- Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
- Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
- Τοποθεσία: 7-
- Επικοινωνία:
Ακριβώς αυτό. Αν φύγει κάποιο πρόβατο από το μαντρί, μάλλον για άθεος κατευθύνεται. Οπότε οι άθεοι είναι κόκκινο πανί.xarxar έγραψε: Αντίθετα ο άθεος είναι απειλή για το δικό του παραμύθι.
Αφού η στατιστική δείχνει ότι ούτε ένας δεν φεύγει από τον χριστιανισμό για να γίνει μωαμεθανός, δεν φοβόμαστε την συναναστροφή με τους μωαμεθανούς.
Αντίθετα, κοιτάξτε την αντιμετώπιση προς τους ιεχωβάδες: "Ούτε καλημέρα να μην τους λέτε!", λέει ο ιερέας της γειτονιάς. Γιατί; Γιατί αυτός κλέβει πελατεία.
Για να επιβιώσεις 2000 χρόνια, πρέπει να εφεύρεις τον γκαιμπελισμό 1900 χρόνια πριν γεννηθεί ο Γκαίμπελς!
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
δέν νομίζω οτι η προκατάληψη έχει να κάνει με το τί πιστεύει κάποιος ή σε τί δέν πιστεύει.
απλά το να διαφέρεις απο το σύνολο αυτόματα κάνει τους άλλους να σε βλέπουν αλλιώς,
και χρησιμοποιούν τα σημεία που διαφέρεις για να σε κατακρίνουν.
απλά το να διαφέρεις απο το σύνολο αυτόματα κάνει τους άλλους να σε βλέπουν αλλιώς,
και χρησιμοποιούν τα σημεία που διαφέρεις για να σε κατακρίνουν.
Science without religion is lame, religion without science is blind
Albert Einstein
Albert Einstein
Ίσα-ίσα που προκατάληψη είναι η αβάσιμη πίστη, στην περίπτωση αυτή για τους άθεους.SinneR έγραψε:δέν νομίζω οτι η προκατάληψη έχει να κάνει με το τί πιστεύει κάποιος ή σε τί δέν πιστεύει.
απλά το να διαφέρεις απο το σύνολο αυτόματα κάνει τους άλλους να σε βλέπουν αλλιώς,
και χρησιμοποιούν τα σημεία που διαφέρεις για να σε κατακρίνουν.
πχ είναι προκατάληψη (αβάσιμη πίστη) ότι οι άθεοι είναι ανήθικοι.
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Δεν έχει άδικο ο SinneR.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Sorry, Γιατρέ, αλλά ο SinneR έχει άδικο αφού το βασικό γνώρισμα της προκατάληψης είναι ότι ισχύει περισσότερο για πράγματα που δεν έχουμε γνωρίσει και επομένως πρόκειται για ζήτημα πίστεως, όπως λέει ο Εgore.Γιατρος Του Ικα έγραψε:Δεν έχει άδικο ο SinneR.
Επικούρειος = ακόλαστος!
Θεός = άυλος!!
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
- aristotelis_1
- Δημοσιεύσεις: 4670
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
- Όνομα Ιστότοπου: -
τι ειναι αραγε ποιο καλο σε εναν γονιο ο γιος του να βγει γκει πρεζακιας η αθεος? ασ το θεσει καποιος ερωτιμα σε καποιους
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
-
- Δημοσιεύσεις: 198
- Εγγραφή: 06 Οκτ 2009 19:51
- Όνομα Ιστότοπου: Τειρεσίας
- Επικοινωνία:
Έτσι δείχνουν! Είναι όμως έτσι στην πραγματικότητα και στην ιστορία;xarxar έγραψε:Πρόσεξε αναφέρομαι σε σχετικό ρατσισμό,...
Ο χριστιανισμός είναι θρησκεία επεκτατική, έχει καταφέρει να περάσει νόμους που απαγορεύουν τον προσηλυτισμό, αλλά για τον ίδιο δεν απαγορεύεται τίποτα... (βλέπε και Αφρικανικές χώρες). Είναι η μεγάλη αλάθητη θρησκεία, όλοι οι άλλοι είναι είτε «σκουπίδια» που θα πάνε στην κόλαση εν αγνοία τους, είτε αιρέσεις που θα τιμωρηθούν εις γνώση τους!
Εννοείται, αφού από τον άθεο τρώνε τα χαστούκια τους, με πρώτο εκείνο της Αθεΐας (όπως ειπώθηκε και ανωτέρω από τους φίλους μας), ενώ στον άλλο είναι εύκολο να κάνουν μονόλογο ανά πάσα στιγμή!xarxar έγραψε: ... δηλαδή ότι οι ΧΟ γενικά είναι πιο ανεκτικοί απέναντι σε αλλόθρησκους απ' ότι σε άθεους.
Μη μπερδεύεσαι, δεν υπάρχει μέσος (τι θα πει μέσος;), ή θα είναι χριστιανός κάποιος ή δεν θα είναι!xarxar έγραψε: Και φυσικά για το μέσο ΧΟ, όχι τον ακραίο φονταμενταλιστή.
Χριστιανός που δεν ασχολείται με τον προσηλυτισμό δεν είναι χριστιανός, ίσως αυτόν εννοείς ως «μέσο».xarxar έγραψε: Εδώ πιστεύω ότι συγχέεις τη συντηρητική (με υποβόσκοντα εθνικισμό) άποψη με τη θρησκευόμενη. Συνδυάζονται συνήθως, αλλά όχι πάντα. Εξάλλου, από την εμπειρία μου, ο μέσος ΧΟ (όχι το ιερατείο) δεν ασχολείται με τον προσηλυτισμό, αλλά ίσως βλέπει με απορία και συγκαταβαση έναν αλλόθρησκο.
Σε πια εμπειρία σου αναφέρεσαι;
dtango,
αν ο Γιατρός αναφέρεται στο παρακάτω σκέλος:
αν ο Γιατρός αναφέρεται στο παρακάτω σκέλος:
θα συμφωνήσω κι εγώ. Εσύ;SinneR έγραψε: απλά το να διαφέρεις απο το σύνολο αυτόματα κάνει τους άλλους να σε βλέπουν αλλιώς,
και χρησιμοποιούν τα σημεία που διαφέρεις για να σε κατακρίνουν.
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
Οι περισσότεροι άνθρωποι, κατά τη γνώμη μου, φοβούνται το διαφορετικό (απ’αυτούς) και το αντιμετωπίζουν με προκατάληψη, φόβο και δυσπιστία. Οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (αυτοί που τουλάχιστον ξέρω εγώ) έχουν προκατάληψη απέναντι σε άθεους, αλλόθρησκους αλλά και ετερόδοξους. Θα σας πω κάποια παραδείγματα.
Έχω ακούσει από αρκετούς ΧΟ να θεωρούν πως είναι πιθανό η Πόρνη της Αποκάλυψης του Ιωάννη να είναι η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και κάποιος μελλοντικός Πάπας, αν όχι ο ίδιος ο Αντίχριστος αυτοπροσώπως, ίσως κάποιος από τους στενούς συνεργάτες του. Και όμως στην ουσία πιστεύουν και οι μεν και οι δε στον ίδιο Θεό.
Από την άλλη οι περισσότεροι Έλληνες ΧΟ ταυτίζουν τους Μωαμεθανούς με τους Τούρκους. Λένε «οι Τούρκοι πιστεύουν αυτό...», ξεχνὠντας πως στην θρησκεία του Αλλάχ πιστεύουν άνθρωποι και από άλλες εθνικότητες, ακόμα και Έλληνες πολίτες. Στο μυαλό τους όμως λειτουργεί συνειρμικά αυτή η ταύτιση με αποτέλεσμα να έχουν πολύ αρνητική στάση απέναντι στη θρησκεία αυτή, στάση η οποία ενισχύεται και από τα προβλήματα των λαθρομεταναστών, που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από μουσουλμανικές χώρες.
Για τους Εβραίους νομίζω πως είναι περιττό να πω κάτι. Όλοι ξέρουμε πως υπάρχει μια διάχυτα αρνητική αντίληψη εναντίον τους.
Σχετικά με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, γνωρίζω πως τους αποφεύγουν όπως «ο διάβολος το λιβάνι» και δεν θέλουν καθόλου παρε-δώσε μαζί τους, ακόμα κι όταν ζουν στην ίδια γειτονιά.
Τους πιστούς των ανατολικών θρησκειών τους αντιμετωπίζουν μάλλον ως γραφικούς, με το πορτοκαλί ράσο, το διαλογισμό τους και τα «ομμμμμμμμμ». Αν και κάποιοι ΧΟ μου έχουν πει πως πιστεύουν στην μετεμψύχωση!!! Νομίζω πως κάποιος ιεράρχης έβγαλε πρόσφατα (?) μια ανακοίνωση που απέτρεπε τους πιστούς από την πρακτική της γιόγκα, ως κάτι που απομακρύνει από την ορθοδοξία και άρα οδηγεί στην απώλεια της ψυχής.
Και ερχόμαστε στους άθεους, που τους περισσότερους εδώ μέσα μας αφορά άμεσα. Συμφωνώ με τον egore , που είπε πως μας θεωρούν ανήθικους ή καλύτερα χωρίς ηθικούς φραγμούς, θα πω εγώ. Συνήθεις απαντήσεις και αντιδράσεις, όταν στην συζήτηση καταλαβαίνουν πως είμαι άθεη :
-Δηλαδή δεν πιστεύεις στο Θεό? (έκπληξη). Και σε τι πιστεύεις τότε? (δυσπιστία και καχυποψία). (Δεν μπορεί, κάπου θα πιστεύεις κι εσύ, αλλιώς είσαι η Ούφο ή Αντίχριστη)
-Α, ώστε είσαι άθεη, λοιπόν...(σκέψη). Δηλαδή είσαι κι εσύ «ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κώλος μας», ε?
Το «ε?» είναι μάλλον ρητορική ερώτηση, αφού ανεξάρτητα συνήθως από την απάντησή μου έχουν σχηματίσει ήδη μια ιδέα στο μυαλό τους.
Λοιπόν, με όλα αυτά, που είναι βγαλμένα μέσα από τη ζωή (μου), θέλω να πω πως η προκατάληψη δεν αφορά μόνο τους άθεους ή κυρίως αυτούς. Η Αθεϊα έχει αρχίσει μάλλον τα τελευταία χρόνια να προβάλλεται προς τα έξω και είναι φυσικό να τραβά «τους κεραυνούς» των θρησκευόμενων ανθρώπων. Επίσης θα συμφωνήσω ότι η αντίδραση (από το Ιερατείο) έχει μεγάλη σχέση με τις πιθανότερες κατευθύνσεις διαρροής των πιστών.
Έχω ακούσει από αρκετούς ΧΟ να θεωρούν πως είναι πιθανό η Πόρνη της Αποκάλυψης του Ιωάννη να είναι η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και κάποιος μελλοντικός Πάπας, αν όχι ο ίδιος ο Αντίχριστος αυτοπροσώπως, ίσως κάποιος από τους στενούς συνεργάτες του. Και όμως στην ουσία πιστεύουν και οι μεν και οι δε στον ίδιο Θεό.
Από την άλλη οι περισσότεροι Έλληνες ΧΟ ταυτίζουν τους Μωαμεθανούς με τους Τούρκους. Λένε «οι Τούρκοι πιστεύουν αυτό...», ξεχνὠντας πως στην θρησκεία του Αλλάχ πιστεύουν άνθρωποι και από άλλες εθνικότητες, ακόμα και Έλληνες πολίτες. Στο μυαλό τους όμως λειτουργεί συνειρμικά αυτή η ταύτιση με αποτέλεσμα να έχουν πολύ αρνητική στάση απέναντι στη θρησκεία αυτή, στάση η οποία ενισχύεται και από τα προβλήματα των λαθρομεταναστών, που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από μουσουλμανικές χώρες.
Για τους Εβραίους νομίζω πως είναι περιττό να πω κάτι. Όλοι ξέρουμε πως υπάρχει μια διάχυτα αρνητική αντίληψη εναντίον τους.
Σχετικά με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, γνωρίζω πως τους αποφεύγουν όπως «ο διάβολος το λιβάνι» και δεν θέλουν καθόλου παρε-δώσε μαζί τους, ακόμα κι όταν ζουν στην ίδια γειτονιά.
Τους πιστούς των ανατολικών θρησκειών τους αντιμετωπίζουν μάλλον ως γραφικούς, με το πορτοκαλί ράσο, το διαλογισμό τους και τα «ομμμμμμμμμ». Αν και κάποιοι ΧΟ μου έχουν πει πως πιστεύουν στην μετεμψύχωση!!! Νομίζω πως κάποιος ιεράρχης έβγαλε πρόσφατα (?) μια ανακοίνωση που απέτρεπε τους πιστούς από την πρακτική της γιόγκα, ως κάτι που απομακρύνει από την ορθοδοξία και άρα οδηγεί στην απώλεια της ψυχής.
Και ερχόμαστε στους άθεους, που τους περισσότερους εδώ μέσα μας αφορά άμεσα. Συμφωνώ με τον egore , που είπε πως μας θεωρούν ανήθικους ή καλύτερα χωρίς ηθικούς φραγμούς, θα πω εγώ. Συνήθεις απαντήσεις και αντιδράσεις, όταν στην συζήτηση καταλαβαίνουν πως είμαι άθεη :
-Δηλαδή δεν πιστεύεις στο Θεό? (έκπληξη). Και σε τι πιστεύεις τότε? (δυσπιστία και καχυποψία). (Δεν μπορεί, κάπου θα πιστεύεις κι εσύ, αλλιώς είσαι η Ούφο ή Αντίχριστη)
-Α, ώστε είσαι άθεη, λοιπόν...(σκέψη). Δηλαδή είσαι κι εσύ «ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κώλος μας», ε?
Το «ε?» είναι μάλλον ρητορική ερώτηση, αφού ανεξάρτητα συνήθως από την απάντησή μου έχουν σχηματίσει ήδη μια ιδέα στο μυαλό τους.
Λοιπόν, με όλα αυτά, που είναι βγαλμένα μέσα από τη ζωή (μου), θέλω να πω πως η προκατάληψη δεν αφορά μόνο τους άθεους ή κυρίως αυτούς. Η Αθεϊα έχει αρχίσει μάλλον τα τελευταία χρόνια να προβάλλεται προς τα έξω και είναι φυσικό να τραβά «τους κεραυνούς» των θρησκευόμενων ανθρώπων. Επίσης θα συμφωνήσω ότι η αντίδραση (από το Ιερατείο) έχει μεγάλη σχέση με τις πιθανότερες κατευθύνσεις διαρροής των πιστών.
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Egore, η παραπάνω φράση περιγράφει ένα είδος ξενοφοβίας και όχι προκατάληψη. Για τον λόγο αυτόν δεν συμφωνώ!egore έγραψε:dtango,
αν ο Γιατρός αναφέρεται στο παρακάτω σκέλος:θα συμφωνήσω κι εγώ. Εσύ;SinneR έγραψε: απλά το να διαφέρεις απο το σύνολο αυτόματα κάνει τους άλλους να σε βλέπουν αλλιώς,
και χρησιμοποιούν τα σημεία που διαφέρεις για να σε κατακρίνουν.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Aυτό εννοούσα egore.Οι άνθρωποι είμαστε φύσει κομφορμιστές και φοβικοί απέναντι στο διαφορετικό.Στις κοινωνίες που η νόρμα είναι το να λες ότι είσαι πιστός,αν παραδέχεσαι δημόσια ότι δεν είσαι αυτό σε καθιστά ύποπτο.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
dtango, ο SinneR αναφέρεται σε μια πτυχή της κοινωνικής έκφανσης που έχει εφαρμογή σε μέλη της ίδιας ομάδας. Αυτό διέκρινε και ο Γιατρός και είπε πως έχει δίκιο, πράγμα που ισχύει.
Π.χ. ο αποκρουστικά χωλός δεν γίνεται αποδεκτός, τον "χαζό" (του χωριού) τον έχουν για καρπαζιές, τον φέροντα επικίνδυνες ιδέες τον εξοστρακίζουν...κ.λπ
Αν βάψεις έναν γλάρο με κόκκινες βούλες, τα μέλη της ομάδας του τον καταδιώκουν μέχρι είτε να απομακρυνθεί από την ομάδα, ή να τον εξοντώσουν.
Αυτό ΔΕΝ είναι ξενοφοβία.
Μιλάμε για άθεους και ΧΟ της Ελληνικής κοινωνίας. Και φέρνουμε τους αλλόθρησκους σαν συγκριτικό μέτρο συμπεριφοράς. Οι οποίοι πιθανόν να είναι Έλληνες (καθολικοί, μονοφυσίτες, μουσουλμάνοι). Πού είναι οι ξένοι;
Ναι μεν το ίδιο αντιμετωπίζονται (φοβικά) και οι ξένοι (οι μή Έλληνες), αλλά η ξενοφοβία αυτή δεν έχει να κάνει με την θρησκεία. Έχει να κάνει με τα "περίεργα" ήθη και έθιμά τους, με την γλώσσα και με την διαφορετική κουλτούρα και νοοτροπία. Και οι Ρώσοι είναι ΧΟ, αλλά φερόμαστε ξενοφοβικά απέναντί τους.
Π.χ. ο αποκρουστικά χωλός δεν γίνεται αποδεκτός, τον "χαζό" (του χωριού) τον έχουν για καρπαζιές, τον φέροντα επικίνδυνες ιδέες τον εξοστρακίζουν...κ.λπ
Αν βάψεις έναν γλάρο με κόκκινες βούλες, τα μέλη της ομάδας του τον καταδιώκουν μέχρι είτε να απομακρυνθεί από την ομάδα, ή να τον εξοντώσουν.
Αυτό ΔΕΝ είναι ξενοφοβία.
Μιλάμε για άθεους και ΧΟ της Ελληνικής κοινωνίας. Και φέρνουμε τους αλλόθρησκους σαν συγκριτικό μέτρο συμπεριφοράς. Οι οποίοι πιθανόν να είναι Έλληνες (καθολικοί, μονοφυσίτες, μουσουλμάνοι). Πού είναι οι ξένοι;
Ναι μεν το ίδιο αντιμετωπίζονται (φοβικά) και οι ξένοι (οι μή Έλληνες), αλλά η ξενοφοβία αυτή δεν έχει να κάνει με την θρησκεία. Έχει να κάνει με τα "περίεργα" ήθη και έθιμά τους, με την γλώσσα και με την διαφορετική κουλτούρα και νοοτροπία. Και οι Ρώσοι είναι ΧΟ, αλλά φερόμαστε ξενοφοβικά απέναντί τους.
Χρόνους πολλούς μετά την Αμαρτία που την είπανε Αρετή μέσα στις εκκλησίες και την ευλόγησαν...
- Οδ. Ελύτης
- Οδ. Ελύτης
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Συγχωρήστε την επιμονή μου, αλλά ΕΙΝΑΙ ξενοφοβία. Ο αποδιοπομπαίος άνθρωπος (Ο φαρμακός) είναι μέλος της κοινωνίας που τον εξορίζει, ή εξοντώνει, αλλά θεωρείται «ξένος» και γι’ αυτό εξορίζεται.Λοξίας έγραψε:Π.χ. ο αποκρουστικά χωλός δεν γίνεται αποδεκτός, τον "χαζό" (του χωριού) τον έχουν για καρπαζιές, τον φέροντα επικίνδυνες ιδέες τον εξοστρακίζουν...κ.λπ
Αν βάψεις έναν γλάρο με κόκκινες βούλες, τα μέλη της ομάδας του τον καταδιώκουν μέχρι είτε να απομακρυνθεί από την ομάδα, ή να τον εξοντώσουν.
Αυτό ΔΕΝ είναι ξενοφοβία.
Οι γλάροι δεν έχουν προκατάληψη κατά των γλάρων με κόκκινες βούλες, αφού δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν τέτοιοι, αλλά τα κοτοπουλάκια έχουν προκατάληψη κατά του αετού (το γενετικό υλικό τα εφοδιάζει με γνώσεις, Δεν γεννιούνται εντελώς χαζά, όπως οι άνθρωποι) και τρέχουν να κρυφτούν την πρώτη φορά που στην ζωή τους εμφανίζεται αετός .
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος