μεταθανάτιες εμπειρίες

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

epicourosan έγραψε:Κανεις δεν τον εχει ενημερωσει οτι ο Ρίτσος ηταν αθεος?

Προσωπικη γνωση.

:lol: :lol:
ο ρίτσος κατά την γνώμη μου έκανε ένα μεγάλο λάθος με το να ενταχθεί κάτω από μια κομματική ιδεολογία που κατά βάθος δεν τον εκφράζει σαν λογοτέχνη και ποιητή, δεν ξέρω από που αντλείς την πληροφορία πώς ήταν άθεος μιας και δεν τοποθετήθηκε ποτέ του επάνω σε αυτό το θέμα, και με τα γραφόμενα του μας δείχνει πως σέβονταν το θρησκευτικό αίσθημα του λαού του, σε σημείο να αντικατασταθεί σε μία και μοναδική περίπτωση το πάτερ ημών από ένα ποίημα του.δίνοντας έτσι μια λύση για τις διαφορετικές θρησκευτικές ομάδες που υπάρχουν στα σχολεία.
βλέπε παρακάτω.

Ἀντικατέστησαν τὸ Πάτερ ἡμῶν μὲ ποίημα τοῦ Γιάννη Ρίτσου

Γιὰ τὸ «πείραμα» στὸ 132ο Δημοτικὸ Σχολεῖο Ἀθηνῶν στὴν Γκράβα, ὅπου ἡ πρωινὴ προσευχὴ ἀντικαταστάθηκε μὲ ἕνα ποίημα τοῦ Γιάννη Ρίτσου, ζητήσαμε ἕναν ἀπολογισμὸ ἀπὸ τὴ Στέλλα Πρωτονοταρίου, διευθύντριά του ἕως τὸν Νοέμβριο τοῦ 2007:







«Στὸ σύγχρονο ἑλληνικὸ σχολεῖο, πολυπολιτισμικὸ πλέον, φοιτοῦν πολλοὶ μαθητὲς καὶ μαθήτριες μὴ ὀρθόδοξοι. Ὅλα αὐτὰ τὰ μὴ ὀρθόδοξα παιδιὰ (σύμφωνα μὲ τὸ Π.Δ. 201/98) "ἐφόσον προσέλθουν στὸ σχολεῖο πρὶν γίνει ἡ πρωινὴ προσευχή, εἶναι ὑποχρεωμένα νὰ παρευρίσκονται μὲ τὸ τμῆμα τους στὸν χῶρο τῆς συγκέντρωσης, χωρὶς νὰ συμμετέχουν στὴν προσευχή, σεβόμενοι τοὺς συμμαθητές τους ποὺ προσεύχονται". Ὅμως αὐτὸ δὲν ἀκολουθεῖται, γιατί τὰ παιδιὰ θέλουν νὰ εἶναι μέλη τῆς ὁμάδας, ὅλα βρίσκονται στὸ σχολεῖο τὴν ὥρα τῆς προσευχῆς καὶ διεκδικοῦν νὰ συμμετέχουν στὴν πρώτη συλλογικὴ δραστηριότητα μὲ τὴν ὁποία ξεκινᾶ τὸ σχολεῖο. Τὰ παιδιὰ δὲν θέλουν δηλαδὴ νὰ ξεχωρίζουν καὶ νὰ αἰσθάνονται ἀποκλεισμένα, νὰ τὰ κοιτᾶνε περίεργα, νὰ τὰ σχολιάζουν, νὰ τὰ περιθωριοποιοῦν.

Πολλὲς φορὲς μαθητὲς μουσουλμάνοι ἔπαιρναν τὸ μικρόφωνο καὶ ἔλεγαν τὸ Πάτερ ἠμῶν. "Γιατί νὰ μὴν πῶ κι ἐγὼ προσευχή; Ἐγὼ δὲν εἶμαι σὰν τὰ ἄλλα παιδιά;", μᾶς ρώτησε κάποια φορά ἕνας μαθητὴς τῆς Γ' καὶ μία μαθήτρια τῆς Ε', καθολική, δήλωσε στὸ δάσκαλό της ὅτι τὴν κοιτᾶνε περίεργα τὰ παιδιὰ καὶ τὴ σχολιάζουν γιὰ τὸν τρόπο ποὺ κάνει τὸ σταυρό της καὶ ντρέπεται. Ἐπίσης, πολλοὶ γονεῖς πολλῶν μὴ ὀρθόδοξων παιδιῶν ζητοῦσαν τὰ παιδιά τους νὰ παρευρίσκονται στὴ προσευχή, χωρὶς ὅμως νὰ συμμετέχουν καὶ χωρὶς φυσικὰ νὰ κάνουν τὸν σταυρό τους. Ἔβλεπαν ὅμως οἱ ἴδιοι ὅτι τὰ παιδιὰ συμμετεῖχαν. Στὸ σπίτι, ὅπως μᾶς ἔλεγαν, ὅσο καὶ νὰ τὸ συζητοῦσαν, τὰ παιδιὰ ἀντιδροῦσαν. Κάποιοι ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς γονεῖς διαμαρτύρονταν ἐπειδὴ θεωροῦσαν ὅτι ἐμεῖς, οἱ ἐκπαιδευτικοί, κατὰ κάποιον τρόπο δὲν σεβόμασταν τὶς θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

Εἶναι ἀναγκαῖο λοιπὸν νὰ βρεθεῖ ἕνας τρόπος, ὥστε νὰ μὴ στεροῦμε ἀπὸ τὰ παιδιὰ τὸ δικαίωμά τους νὰ συμμετέχουν στὴν πρωινὴ προσευχὴ καὶ φυσικὰ καὶ σὲ κάθε ἄλλη δραστηριότητα τοῦ σχολείου. Δηλαδὴ ὁ ἀποκλεισμός τους, ἐκτὸς ἀπὸ σοβαρὸ παιδαγωγικὸ λάθος, θεωρῶ ὅτι εἶναι καὶ παραβίαση τῶν δικαιωμάτων τους καὶ ἔρχεται σὲ σύγκρουση μὲ τὴ σύμβαση τῶν δικαιωμάτων τοῦ παιδιοῦ, ποὺ διδάσκεται πλέον ἐπίσημα καὶ εἶναι μέρος τοῦ ἀναλυτικοῦ προγράμματος τοῦ σχολείου.

Στὸ 132ο Δημοτικὸ Σχολεῖο ὕστερα ἀπὸ πολλὴ σκέψη καὶ συζήτηση ἀντικαταστήσαμε τὸ Πάτερ ἠμῶν μὲ τὸ παρακάτω ποίημα- προσευχὴ ἀπὸ τὸ «Πρωινὸ Ἄστρο» τοῦ Γ. Ρίτσου:


"Καλὲ Θεούλη, ἐμεῖς εἴμαστε καλά.

Κάνε, καλὲ Θεούλη, νὰ 'χουν ὅλα τὰ παιδάκια ἕνα ποταμάκι γάλα, μπόλικα ἀστεράκια, μπόλικα τραγούδια.

Κάνε, καλὲ Θεούλη, νὰ 'ναι ὅλοι καλά,

ἔτσι ποὺ κι ἐμεῖς νὰ μὴν ντρεπόμαστε γιὰ τὴ χαρά μας".


Οἱ στίχοι ποὺ ἐπιλέξαμε δὲν συγκρούονται "μὲ τὰ γνήσια στοιχεῖα τῆς Ὀρθοδοξίας", ὅπως ἀπαιτεῖ ὁ νόμος, δὲν προσβάλλουν καμιὰ θρησκεία, εἶναι ἁπλοὶ καὶ κατανοητοὶ ἀπὸ τὰ παιδιὰ καὶ ἀφήνουν χῶρο καὶ στὰ παιδιὰ ἄλλων θρησκειῶν νὰ προσεύχονται λέγοντάς τους κάθε πρωί.

Τὰ παιδιὰ ἦταν πολὺ εὐχαριστημένα. Ἐλάχιστοι ὀρθόδοξοι Ἕλληνες γονεῖς ἀντέδρασαν καὶ ἀφοῦ τὸ συζητήσαμε, ἐκτὸς ἐξαιρέσεων, συμφώνησαν μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ σχολείου. Βέβαια ἡ τοπικὴ ἐνορία ἀντέδρασε. Ὅταν ὡς διευθύντρια τοῦ συγκεκριμένου σχολείου τοὺς ζήτησα νὰ βροῦμε ἀπὸ κοινοῦ μία λύση ἀρνήθηκαν».

Ἡ συνέχεια; Ἡ κ. Πρωτονοταρίου δὲν πέρασε τὴ διαδικασία ἐπιλογῆς γιὰ τὸ συγκεκριμένο σχολεῖο καὶ ὁ ἀντικαταστάστης τῆς ἐπανέφερε τὸ «Πάτερ ἠμῶν». Στὸν θόρυβο ποὺ προκλήθηκε (ἡ «Ἐ» ἔχει ἀσχοληθεῖ μὲ ἀλλεπάλληλα δημοσιεύματα τοῦ «Ἰοῦ») παρενέβη ὁ ὑφυπουργὸς Παιδείας Α. Λυκουρέντζος, δηλώνοντας μεταξὺ ἄλλων στὴ ΝΕΤ ὅτι ἐκεῖνος βρίσκεται στὴ θέση του «γιὰ νὰ τηροῦνται οἱ νόμοι τῆς Πολιτείας» καὶ «νὰ προστατεύεται ἡ ἑλληνορθόδοξη παράδοση». Ὁ Συνήγορος τοῦ Παιδιοῦ ζήτησε ἐξηγήσεις, ἀλλὰ οὐδέποτε ἔλαβε ἀπάντηση ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας. Πῶς σχολιάζουν ὅμως τὸ πείραμα τοῦ 132ου Δημοτικοῦ Σχολείου τρεῖς ἀπὸ τοὺς σημερινούς μας συνομιλητές;


Η. Φραγκόπουλος: «Τὸ ἀνακάτεμα τῶν πίστεων τῶν ἀνθρώπινων θρησκειῶν, ὁ θρησκευτικὸς συγκρητισμός, ὁδηγεῖ στὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ κάθε θρησκεία. Ἰδιαίτερα ὅταν μιλᾶμε γιὰ εἰσήγηση μίας τέτοιας πρακτικῆς ἀπὸ τὸν Γιάννη Ρίτσο, ποὺ ἦταν μαρξιστὴς καὶ κατὰ συνέπεια δὲν ἀπεδέχετο καμία ἀπὸ τὶς θρησκεῖες».


Α. Καριώτογλου: «Ἦταν ὑπέροχο αὐτὸ ποὺ εἶχαν κάνει καὶ μπράβο σὲ ὅσους εἶχαν τὴν πρωτοβουλία».*


Κ. Μπέης: «Τί ὡραία... Ὅσο γιὰ τὴν ἐξέλιξη τοῦ ἐγχειρήματος, μόνο στὴν Ἑλλάδα μποροῦσε νὰ συμβεῖ. Ὑπάρχουν σκοταδισμὸς καὶ μισαλλοδοξία».


* Ἐννοεῖται ὅτι μὲ βάση τὶς τοποθετήσεις τοῦ κ. Καριώτογλου, τοῦ ζητήσαμε νὰ διαβιβάσει σχετικὰ ἐρωτήματα καὶ στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο, ἀπὸ τὸν ὁποῖο ὅμως λάβαμε ἀρνητικὴ ἀπάντηση.



Ἐλευθεροτυπία, Δευτέρα 4 Μαΐου 2009
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

εξαιρετική η ιδέα τους αλλά το ταλιμπανικό κατεστημένο θριάμβευσε.

Είναι επίσης τραγικό που ενώ οι γονείς κατά μεγάλη πλειοψηφία συμφώνησαν με την αλλαγή και την επικρότησαν, ηλίθιοι ταλιμπάν που το σχολείο το ξέρουν μόνο από τον κατάλογο διευθύνσεων αποφάσισαν ότι οι γονείς των μαθητών έχουν άδικο, η δεν έχουν δικαίωμα να έχουν άποψη (υπενθυμίζω ότι πρόκειται για θρησκευτικό θέμα, το οποίο εμπίπτει στις διατάξεις περί ελευθερίας έκφρασης, όχι πχ για το περιεχόμενο του μαθήματος βιολογίας η έστω των θρησκευτικών!)
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

apeleytheros έγραψε:εξαιρετική η ιδέα τους αλλά το ταλιμπανικό κατεστημένο θριάμβευσε.

Είναι επίσης τραγικό που ενώ οι γονείς κατά μεγάλη πλειοψηφία συμφώνησαν με την αλλαγή και την επικρότησαν, ηλίθιοι ταλιμπάν που το σχολείο το ξέρουν μόνο από τον κατάλογο διευθύνσεων αποφάσισαν ότι οι γονείς των μαθητών έχουν άδικο, η δεν έχουν δικαίωμα να έχουν άποψη (υπενθυμίζω ότι πρόκειται για θρησκευτικό θέμα, το οποίο εμπίπτει στις διατάξεις περί ελευθερίας έκφρασης, όχι πχ για το περιεχόμενο του μαθήματος βιολογίας η έστω των θρησκευτικών!)
χαίρομαι που συμφωνείς αν και τα παιδιά των άθεων πάλι θα ήταν από έξω, αλλά πάλι αν υπάρχει καλή διάθεση θα έβρισαν μια λύση και για αυτά.
το θέμα είναι να υπάρχει σεβασμός στην θρησκευτική, η μη θρησκευτική άποψη των άλλων.
τώρα για αυτούς που διαφώνησαν, κακώς ανακατεύθηκαν. προφανώς δεν ξέρουν πώς όλοι οι άνθρωποι με διαφορετικό θρήσκευμα μπορούν να λατρεύουν τον Θεό, και να προσεύχονται από κοινού, όταν δεν θίγεται το θρησκευτικό τους πιστεύω μέσα από το κείμενο της προσευχής. άκου το παρακάτω τραγούδι για να δείς τι εννοώ.
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

Θεόφιλε ήξερα προσωπικά τον Ρίτσο.

Σε μια ταραγμένη εποχή όπως ήταν τοτε νομίζεις πως μπορείς να εκφραστείς άθεα?

Τωρα τελευταία βγαλαν το κεφαλάκι τους έξω οι άθεοι, φοβούμενοι την λαίλαπα του ταλιμπανισμού και τις κατάρες που ακόμα και σήμερα ξεστομίζουν μέσα στις εκκλησίες για τους εθνικούς.
Τι θέλεις να απόδειξης με αυτά που αναφέρεις ότι ο χριστιανισμός είναι μια θρησκεία αγάπης?
Ταχω συζητηση τοοοοοοσες φορές………..
Δεν πιστευω στην αγάπη και στον αλτρουισμό που υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να βρεις μέσα σε μια οποιαδήποτε θρησκεία.
Ο Ρίτσος και ο κάθε ποιητής και οδηγός των συνειδήσεων σαφώς σέβεται το θρησκευτικό συναίσθημα των συνάνθρωπων του, θα ήταν τουλάχιστον ασεβής και αδαής αν δεν το έκανε.
Αυτό δεν σημαίνει πως ο ίδιος πιστεύει σε κάποια θρησκεία.
Οι θρησκείες είναι γεμάτες αφορισμούς, κατάρες και τιμωρία.
Η αθεΐα είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων και κυρίως γνώση και εμπειρία, είναι παίδεμα του μυαλού που μας προίκισε η φύση και το χρησιμοποιούμε προς κατανόηση όλων των μυστηρίων και κυρίως στο να βρίσκουμε λύσεις στα προβλήματα που συναντάμε καθημερινά.
Μην ξεχνάς σε περίπου 2 γραμμές σου ταγραφω όλα, πεσμου κάτι αντίστοιχο μιας οποιαδήποτε θρησκείας.

ΑΦΟΒΟΝΟΘΕΟΣΑΝΑΙΣΘΗΤΟΝΟΘΑΝΑΤΟΣΚΑΙΤΑΓΑΘΟΝΜΕΝΕΥΚΤΗΤΟΝΤΟΔΕΔΕΙΝΟΝΕΥΕΚΑΡΤΕΡΗΤΟΝ
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

εγω σας το ειπα οτι σας χρειαζεται θεοφιλος καντε αντιπαραθεσεις μαζι του

οσο για το αναπαντητο ερωτιμα με το τραγουδι ο θοδωρακης το τραγουδησε στην τουρκια και το τραγουδουσαν και τουρκοι αυτο το χωμα ειναι δικο τους και δικο μας
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

epicourosan έγραψε:Θεόφιλε ήξερα προσωπικά τον Ρίτσο.
δεν αμφιβάλλω για τις προσωπικές σου γνωριμίες, ούτε ακόμη και για τον ρίτσο αν ήταν άθεος σαν μαρξιστής που δήλωνε, αμφιβάλλω για τον ποιητή ρίτσο,γιατί οι αληθινοί ποιητές δεν μπορεί να τους περιορίσει κανένας.. ισμός ακόμη και ο αθεισμός. και ο γιάννης ρίτσος ήταν αληθινός ποιητής, όπως ο ελύτης και καβάφης. και πιστεύω πώς δεν ήταν δογματικός αθειστής αλλιώς δεν θα έγραφε τούτο το ποιηματάκι.



"Καλὲ Θεούλη, ἐμεῖς εἴμαστε καλά.

Κάνε, καλὲ Θεούλη, νὰ 'χουν ὅλα τὰ παιδάκια ἕνα ποταμάκι γάλα, μπόλικα ἀστεράκια, μπόλικα τραγούδια.

Κάνε, καλὲ Θεούλη, νὰ 'ναι ὅλοι καλά,

ἔτσι ποὺ κι ἐμεῖς νὰ μὴν ντρεπόμαστε γιὰ τὴ χαρά μας".

Γιάννης Ρίτσος.


Σε μια ταραγμένη εποχή όπως ήταν τοτε νομίζεις πως μπορείς να εκφραστείς άθεα?Τωρα τελευταία βγαλαν το κεφαλάκι τους έξω οι άθεοι, φοβούμενοι την λαίλαπα του ταλιμπανισμού και τις κατάρες που ακόμα και σήμερα ξεστομίζουν μέσα στις εκκλησίες για τους εθνικούς.
αυτό είναι αλήθεια όσον αφορά τουλάχιστον την ελλάδα. ο αθεισμός είναι κάτι το καινούργιο τα τελευταία 20 χρόνια, όσο για τις κατάρες ας γυρίσουν στα κεφάλια των ανεγκέφαλων.
Τι θέλεις να απόδειξης με αυτά που αναφέρεις ότι ο χριστιανισμός είναι μια θρησκεία αγάπης?
Ταχω συζητηση τοοοοοοσες φορές………..
Δεν πιστευω στην αγάπη και στον αλτρουισμό που υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να βρεις μέσα σε μια οποιαδήποτε θρησκεία.
οι θρησκείες βελτιώνουν τον άνθρωπο και αναπτύσουν τα φιλάνθρωπα αισθήματα του, αλλά οι θρησκείες είναι ένα φρούτο που θέλει να καθαρίσεις τις φλούδες, και προαιρετικά τα κουκούτσια ,για να γευθείς τον καθαρό καρπό τους κάτι σαν τα καρπούζια ας πούμε. το ίδιο είναι πιστεύω και με την αθεία, αν είσαι πρακτικός άθεος για να δικαιολογείς τις ηθικές επιταγές της θρησκείας, είσαι αθεοταλιμπάν. αγάπη και αλτρουισμό μπορεί βρεί κανείς και εκτός θρησκείας, και αυτό γιατί, είναι τι κουβαλά εντός του ο καθένας μας περισσότερο , και όχι τι δείχνει η τι πιστεύει.

Ο Ρίτσος και ο κάθε ποιητής και οδηγός των συνειδήσεων σαφώς σέβεται το θρησκευτικό συναίσθημα των συνάνθρωπων του, θα ήταν τουλάχιστον ασεβής και αδαής αν δεν το έκανε.
Αυτό δεν σημαίνει πως ο ίδιος πιστεύει σε κάποια θρησκεία.
Οι θρησκείες είναι γεμάτες αφορισμούς, κατάρες και τιμωρία.
για τον ρίτσο σωστά τα λές, όσο για τους αφορισμούς και τις κατάρες των θρησκειών είναι το κομμάτι τους που δεν με εκφράζει. αν θέλεις να ξέρεις υπάρχει και η άλλη πλευρά που δεν είναι και τόσο σκοτεινή, και μιλά για το καλό της ψυχής,
Η αθεΐα είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων και κυρίως γνώση και εμπειρία, είναι παίδεμα του μυαλού που μας προίκισε η φύση και το χρησιμοποιούμε προς κατανόηση όλων των μυστηρίων και κυρίως στο να βρίσκουμε λύσεις στα προβλήματα που συναντάμε καθημερινά.
Μην ξεχνάς σε περίπου 2 γραμμές σου ταγραφω όλα, πεσμου κάτι αντίστοιχο μιας οποιαδήποτε θρησκείας.
δεν ξέρω τί μπορεί κάποιον να τον κάνει να είναι άθεος, είναι προσωπική αντίληψη και άποψη του κάθε ανθρώπου. άλλος από σύγκριση ιερων γραφών, επιστήμης, άλλος από αντίδραση,άλλος από φιλοσοφική άποψη,άλλος επειδή έτσι του βγαίνει.
τώρα το να βρίσκει κανείς λύσεις με το παίδεμα του μυαλού του το θεωρώ πως δεν μπορεί να γίνει και διαφορετικά είτε είναι θρήσκος είτε άθεος το ζητούμενο είναι αυτές οι λύσεις είναι εύνομες δίκαιες και ηθικές;
πολλούς ανθρώπους τους βοηθά η πίστη πρός τον Θεό να είναι εντάξει και με τον εαυτό τους και με τους άλλους. γιατί η πραγματική θρησκεία είναι μέσα στον καθένα μας και όχι στα σύμβολα τους.
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
by the way
Κάνε, καλὲ Θεούλη, νὰ 'ναι ὅλοι καλά,

ἔτσι ποὺ κι ἐμεῖς νὰ μὴν ντρεπόμαστε γιὰ τὴ χαρά μας.
:facepalm: πραγματικά τραγικό.
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

Βρε Θεοφιλε σου εγραψα την τετραφαρμακο του Επικουρου.
Εαν θες ας μιλησουμε για αυτην την ιστορικη μορφη και ας αφησουμε τον καλο θεουλη εκει που ειναι αν ειναι.

ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΚΟ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΙΤΕΡΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid τραγικό? :?

εγώ το βρήκα πολύ γλυκό και πανέμορφο, αν και αναρωτήθηκα αν είναι σε ένα βαθμό και λίγο ειρωνικό με το 'Θεούλη μου' κτλ. Και πάλι, ενσυναίσθηση, εμπάθεια, δίκαιο. Διαφορετικές τάσεις

Μου αρέσει ο Θεόφιλος. Δεν ξέρω αν μας δείχνει όλη την αλήθεια για τις απόψεις του, αλλα μου αρέσουν οι απόψεις του. Ας το 'παιδί' ρε επικουροσαν να εκφραστεί, μια χαρά και λογικά μας τα λέει!

θα σχολιάσω όμως αυτό:
οι θρησκείες βελτιώνουν τον άνθρωπο και αναπτύσουν τα φιλάνθρωπα αισθήματα του, αλλά οι θρησκείες είναι ένα φρούτο που θέλει να καθαρίσεις τις φλούδες, και προαιρετικά τα κουκούτσια ,για να γευθείς τον καθαρό καρπό τους κάτι σαν τα καρπούζια ας πούμε. το ίδιο είναι πιστεύω και με την αθεία, αν είσαι πρακτικός άθεος για να δικαιολογείς τις ηθικές επιταγές της θρησκείας, είσαι αθεοταλιμπάν. αγάπη και αλτρουισμό μπορεί βρεί κανείς και εκτός θρησκείας, και αυτό γιατί, είναι τι κουβαλά εντός του ο καθένας μας περισσότερο , και όχι τι δείχνει η τι πιστεύει.
Την πρώτη φράση του Θεόφιλου [στα bold] , σχεδόν μπορώ να την υιοθετήσω, αν την παραλλάξω λιγάκι ειδικά αν εξαιρέσουμε τις 3 μονοθεϊστικές θρησκείες και τις αιρέσεις τους, που κερδίζουν εν πολλοίς τα σκήπτρα της αιματοχυσίας εν ονόματι του ίδιου του θεού.

Μετα βέβαια που λέει για τις φλούδες και τα κουκούτσια τον χάνω λίγο ειδικά οταν μιλάει για το 'καθαρό' καρπό - γενικά με την 'καθαρότητα' δε τα πάω πολύ καλά. Απο την άλλη για θρησκεία μιλάς - συμβολισμό θα κάνεις - δεκτόν. Με την αθεϊα όμως μας μπερδεύεις πιο πολύ. Τι εννοεςί πρακτικός άθεος για να δικαιολογεί τις ηθικές επιταγές της θρησκείας = αθεοταλιμπαν ???? :think:

και ασφαλώς φίλε μου και μπορει κανείς αγάπη και ηθική να βρει εκτός θρησκείας. Αφού το παραδέχεσαι και συ στο φινάλε, όλα ειναι προσωπικά.

την αγάπη τη βρίσκεις μέσα σου
την ηθική -τη σωστή κατα τη γνώμη μου- τη βρίσκεις μέσα σου , δε στην επιβάλλουν κανόνες. π.χ. υπάρχουν ηθικές μίσους, πολλές απο τις οποίες αγκαλιάζει η εκκλησία ως εφαρμοσμένη θρησκεία.
η θρησκεία ειναι προσωπική, οι θρησκευτικές εμπειρίες ειναι προσωπικές εξατομικευμένες εμπειρίες, ειναι πάγια θέση μου

άρα λοιπόν φίλε Θεόφιλε, δε διαφέρεις πολύ απο τον πρακτικό άθεο στη φιλοσόφησή σου, μιας και έχεις βρει επίγειους τρόπους να εξηγήσεις τη χρησιμότητα της προσωπικής σου θρησκείας. Αυτό μπορει και να δείχνει οτι επειδή ψάχνεσαι, ίσως ίσως είχες αρχίσει να αμφισβητείς κάτι απο όλα αυτά, το οποίο ειναι ΜΟΝΟ ΔΕΙΓΜΑ ΥΓΕΙΑΣ, το να αμβφισβητεί και να εξετάζει κανείς πράγματα που του υπέδειξαν να κάνει για μια ζωή και κάνοντάς τα θα ειναι πιο 'καλός' πιο ευσεβής και θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να πάει στον παράδεισο.

Όπως είπα, το επιχείρημα "χρειαζόμαστε τη θρησκεία για να επιτάσσει μια συμπληρωματική ηθική νομοτέλεια" , ίσως κάτι που σχετίζεται με τον άγραφο νόμο δεν με άφησε ασυγκίνητο οταν το πρωτοάκουσα.

Ευτυχώς, και αυτή ειναι η μαγεία της φιλοσοφίας, εσύ φαίνεται οτι ξεπέρασες ή δείχνεις στη συζήτηση εδω να ξεπέρασες για λίγο τα στεγανά της πίστης σου, και αναγνωρίζεις σε κάτι κατεξοχην θεϊκό γήινη χρησιμότητα. Αυτή η εξατομικευση , αν θες ειναι η ίδια η απόδειξη οτι ο θεός και υπάρχει αν θες και τον αισθάνεσαι μέσα σου, και οτι ο θεός δεν υπάρχει, για τον σκεπτικιστή, εφόσον ειναι πάντα προσωπικός, τουτέστιν κατα κάποιο τρόπο ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ του εαυτού.

που καταλήξαμε? ο θεός δημιούργησε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπος το θεό? Ίσως ειναι σαν την κότα με το αυγό, αν σκεφτείς το θεό σαν ευρύτερη έννοια, ως π.χ. το μυστήριο του σύμπαντος και της ζωής

Επίσης εδώ σημαντικό ειναι το γιατι αποκτήσαμε εξελικτικά αυτά τα κυκλώματα στον εγκέφαλο. Ίσως το απαντήσει η επιστήμη οριστικά κάποια στιγμή στο μέλλον.

Όπως είπα, το επιχείρημα "χρειαζόμαστε τη θρησκεία για να επιτάσσει μια συμπληρωματική ηθική νομοτέλεια" , ίσως κάτι που σχετίζεται με τον άγραφο νόμο , δεν με άφησε ασυγκίνητο οταν το πρωτοάκουσα.

====

επειδή τα τελευταία χρόνια 10+ χρόνια άλλαζα σιγά σιγά άποψη για τη θρησκεία και άρα και για την αθεϊα μου, μετακινήθηκα τελικά απο το ριζοσπαστικό 'η θρησκεία ειναι ψέμμα' και ως ψέμμα ειναι βλαβερή έχει στην ουσία υποβαθμιστεί σαν τάση μου.

Αναγνωρίζω την πιθανότητα η θρησκεία να ειναι ωφέλιμη σε ένα κάποιο βαθμό και εξαρτόμενο σαφώς και απο το άτομο, όπως πιθανότητα τέτοια μπορώ να βρω σε αρκετά άλλα φαινομενικά χαζά πράγματα.

διαφοροποιούμαι λοιπόν σε ένα πιο Light αθεϊσμό [δεν έχει να κάνει με το 6 ή 7 σιγουριά αν υπάρχει θεός, δηλώνω σίγουρος] , light με την έννοια της πολεμικής κατά της θρησκείας που συναντάμε στις τάξεις των συσπειρωμένων άθεων , ακόμα και όταν αυτή [η θρησκεία] μεταμορφώνεται σε ένα ανθρωπιστικοφιλοσοφικοπνευματικό ιδεολόγημα δια στόματος κάποιου πιστού.

Εγώ σε αυτή την πολιτιστική θρησκεία δε λέω οχι - εξακολουθώ να είμαι άθεος βέβαια, αλλα με ενδιαφέρει και ανθρωπολογικά, και θεολογικά, και εθνοβοτανικά και βιοχημικά αλλα και πνευματικά σαν άνθρωπο κυρίως η πνευματική πλευρά της 'θέωσης'. Και βεβαίως εδώ το ενδιαφέρον το συγκεντρώνουν οι πιο άμεσες θρησκείες, αυτές που συνομιλούν άμεσα με το θεό και οχι με μεσολαβητές όπως οι Mainstream Μονοθεϊστικές.

βασικοί παράγοντες που μεταστράφηκα με τα χρονια απο radical σε light άθεος όπως το όρισα προηγουμένως παίζουν μάλλον ρόλο τα

*πολλά χρονια αθεϊας στην πλάτη μου [περίπου τα 21 απο τα 33] - τα δυο τρίτα της ζωής μου γνωρίζεις ανθρώπους, διαφορετικούς. Και αναγνωρίζεις την τάση, τελικά, σε ορισμένους ανθρώπους. Γνωρίζεις επίσης άλλους άθεους. επίσης:ηλικία. απο ένα σημείο [ηλικιακό] και πέρα δε μπορει να είσαι πανκ σε όλα. μόνο σε αυτά που ειναι πολύ σημαντικά για σένα. Και ακόμα και γιαυτα ίσως πρέπει να κάνεις κάποιες υποχωρήσεις σύντομα.

*ανεκδοτολογικά δεδομένα απο το χώρο της ψυχοναυτικής με ψυχεδελικές εμπειρίες δείχνουν, όπως γλαφυρά το είπε και ο πατροκλος, οτι αυτές οι εμπειρίες έχουν τουλάχιστον την τάση να βγάζουν απο μόνες τους μια υπερβατική χροιά στα πράγματα, θαρρείς, ειδικά σε αυτούς που απο μόνοι τους ή επίκτητα έχουν προδιάθεση. Ίδια αποτελεσματα έχουν και άλλες τεχνικές ή καταστάσεις [που προκύπτουν παθολογικά όπως ψυχωσικά/επιληψίες/NDE ]. Η μελέτη καθαυτή των θρησκειών ψυχεδελικών έχουν απο μόνες τους ενδιαφέρον και όχι μόνο επειδή πρόκειται για τις αρχαιότερες εν ενεργεία θρησκείες, που ίσως εξηγούν πως είχαν τα πράγματα οταν οι θεοί ήταν πιο "πειστικοί" με τη βοήθεια μαγικών φαρμάκων.

*η διαπίστωση οτι οι άνθρωποι, ακόμα και οι καλύτεροι απο μας, σε αρκετές περιπτώσεις επιλέγουμε το ψέμμα με ένα μάλλον περίπλοκο μηχανισμό που δεν ειναι και πολύ συνειδητός. Ειναι δεδομένο, το ψέμμα, αν το αναλογιστείς ειναι βολικό και ακόμα και χρήσιμο. Η καθημερινότητα και μια μικρή εμβάθυνση πάνω σε αυτή δείχνει το ποσο το ψέμμα δείχνει να ενοχλεί ένα σχετικά μικρό ποσοστό ανθρώπων. Ίσως αυτό εξηγεί εν μέρει το επίσης σχετικά μικρό ποσοστό που ενδιαφέρεται πραγματικά για την γνώση. Στην πραγματικότητα, η τάση μας για ανειλικρίνεια και υποκρισία δείχνει μάλλον οτι πρόκειται για ένα 'χρήσιμο' εργαλείο μας

συμπέρασμα?

θρησκεία? υπάρχουν και χειρότερα
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Leo21 έγραψε:vesid τραγικό? :?

εγώ το βρήκα πολύ γλυκό και πανέμορφο, αν και αναρωτήθηκα αν είναι σε ένα βαθμό και λίγο ειρωνικό με το 'Θεούλη μου' κτλ. Και πάλι, ενσυναίσθηση, εμπάθεια, δίκαιο. Διαφορετικές τάσεις
Από το να μάθουμε στα παιδιά μας μια προσευχή που ουσιαστικά λέει οτί θα πρέπει να ντρέπονται κάθε φορά που πάνε να νοιώσουν χαρά, επειδή την ίδια στιγμή πολλοί άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι, χίλιες φορές το γαμημένο το πάτερ υμών που δεν καταλαβαίνουν καλά καλά τι λέει. Αν μας ενδιαφέρει η ουσία...
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

χαχαχαχ δεν ήξερα οτι ο αλτρουισμός και η ενσυναίσθηση μπορεί να ειναι τοσο κακά πράγματα ωστε να δημιουργήσουν ενοχικά σύνδρομα σε ένα παιδί.

μάλλον θα πρέπει λοιπόν γίνουν αδιάφορα τα παιδιά προς το γεγονός οτι υπάρχουν άνθρωποι δυστυχισμένοι και πολύ περισσότερο, θα πρέπει να ειναι αδιάφορα για τους λόγους που υπάρχουν κάποιοι ευτυχισμένοι και κάποιοι δυστυχισμένοι, ειδικά αν συγκρίνουμε Ευρώμη - Αφρική.

όμως οχι μόνο τα παιδάκια θα τα ρωτάνε αυτά και θα αναρωτιούνται, αλλα και προσωπική μου άποψη ειναι οτι ο κόσμος μας θα έκανε λίγο καλύτερα με μια μεγαλύτερη δόση συνειδητοποίησης στην οποία εντάσσω και την ενσυναίσθηση.

Χρειαζόμαστε περισσότερη συνείδηση. Οχι λιγότερη.

γιατι γράφεις σε οφφτοπικ φοντ, αφού δεν είμαστε οφφτοπικ. όλα ειναι σε αυτό το θέμα, γιατι δεν υπάρχουν μεταθανάτιες εμπειρίες.
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Άλλο αλτρουισμός και ενσυναίσθηση που βγαίνουν φυσικά στον άνθρωπο στις κατάλληλες συνθήκες, και άλλο το να αισθάνεται ντροπή καθε φορά που παει να νιώσει χαρά (όπως πχ οι γυναίκες παλιότερα όταν πήγαιναν να νιώσουν ηδονή). Άλλο η συμπόνια που νιώθει ο άνθρωπος όταν έρχεται αντιμέτωπος με τον πόνο του συνανθρώπου του, και άλλο η συμπόνια-ιδεολογία-εμμονή που επιβάλεται στον άνθρωπο να τη νιώθει συνέχεια. Αυτήν την τελευταία κατέκρινε και ο Νίτσε.
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

εδω να συμφωνησω με τον Vesid.

οταν τρως μεσημεριανο ας πουμε δεν σκεφτεσαι τα παιδακια στην αφρικη που δεν εχουν να φανε και μπλα μλπα γιατι θα σου κατσει στο στομαχι.

αν θελεις να κανεις κατι για αυτα τα παιδια εχει την ωρα του και το επιλεγεις εσυ ποτε.
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε: Καλή η ερώτηση του spylab. Πάτροκλε, πώς διαπιστώνει κανείς ότι ένας εκ γενετής τυφλός είδε φώτα; Πώς τα περιγράφει, τι λέει, πώς πειθόμαστε ότι η υποκειμενική του εμπειρία είναι εμπειρία "φωτός";
μία άποψη όχι απαραίτητα φερέγγυα
http://near-death.com/experiences/evidence03.html¨

δεν υπάρχει ομοιομορφία στο "εκ γενετής τυφλός"
πρέπει να ορίσεις στην κάθε περίπτωση τί χάλασε και δεν βλέπει.
με ηλεκτρόδια και ηλεκτρικές εκκενώσεις σε κατάλληλο σημείο του εγκεφάλου με εμφυτευμένα ηλεκτρόδια, όλοι με ανέπαφο εγκεφαλικό φλοιό θα "δουν" αναλαμπές, φλασιές, κεραυνούς.
Κατ αρχάς θα είναι λευκά οπου και αν τις κάνουν, μια διαφοροποιηση απο το μαυρο
Εν συνεχεία αν επαναληφθει σε διαφορετικη τοποθεσια, η αλλη συχνοτητα το μυαλο αυτοματα θα δημιουργησει διαφορετικα χρωματα στις αναλαμπες, θα "προπονηθει" να διαφοροποιήσει ΤΑΧΙΣΤΑ.

Αν θα μπορεσει να το μοιραστει λεκτικά συνειδητα ο ανθρωπος, και μετά απο πόσες συνεδριες ειναι αλλο θέμα


Αφηστε που υπαρχουν και ανεκδοτα γεγονοτων "ορασης" και με κατεστραμενα τα κύρια σημεια του αρμοδιου εγκεφαλικου φλοιου για επεξεργασια όρασης. Η νευροανατομικη αρμοδιοτητα στην συνειδητη εμπειρια ειναι και "νομαδική"...ή διάχυτη.

μεταθανάτιες ειναι αδόκιμος όρος. Περιθανάτιες ή επιθανάτιες ειναι πιό συγκεκριμενοι
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

epicourosan έγραψε:Βρε Θεοφιλε σου εγραψα την τετραφαρμακο του Επικουρου.
Εαν θες ας μιλησουμε για αυτην την ιστορικη μορφη και ας αφησουμε τον καλο θεουλη εκει που ειναι αν ειναι.
δεν με πειράζει να μιλήσω και για τον επίκουρο, αν και αυτός πίστευε στην ύπαρξη θεών.
ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΚΟ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΙΤΕΡΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ
και κακό κάνουν και καλό, ανάλογα πώς τις χρησιμοποιούν οι άνθρωποι,
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

άλλο το να αισθάνεται ντροπή καθε φορά που παει να νιώσει χαρά
αν ήταν ένα ποίημα αντί προσευχής να ήταν ικανό να το προξενήσει αυτό

θα ήμασταν όλοι σχεδόν θρήσκοι λόγω της πρωινής προσευχής στο σχολείο [ή οποιαδήποτα άλλη μαλακία ακούγαμε μικροί]

το θεωρώ κινδυνολογία, πολύ υπερβολικό το σχόλιο.

εν πάσει περιπτώσει, δήλωσες οτι προτιμάς την κανονική προσευχή απο το ποιηματάκι. Γνώμη σου
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

ουτε εμενα μου αρεσει αυτο το χαζοχαρουμενο ποιηματακι και αν ειχα ενα μικρο παιδι θα προτιμουσα να λεει μια μηχανικη προσευχη απο τετοιες αισθαντικες αηδιες απεναντι στο Θεουλη.
Αλλα εφοσον σπασει το μπετον αρμε της προσευχης, μετα ειναι ακομα πιο ευκολο να σπασει και το ποιηματακι. Οποτε προκειται για πολυ θετικη προσπαθεια προς τη σωστη κατευθυνση...
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Leo21 έγραψε:vesid τραγικό? :?

εγώ το βρήκα πολύ γλυκό και πανέμορφο, αν και αναρωτήθηκα αν είναι σε ένα βαθμό και λίγο ειρωνικό με το 'Θεούλη μου' κτλ. Και πάλι, ενσυναίσθηση, εμπάθεια, δίκαιο. Διαφορετικές τάσεις
δεν είναι όμορφο και γλυκό, αλλά βαθυστόχαστο. γιατί κάνει τα παιδάκια να νοιάζονται για άλλα παιδάκια που πεινάνε και υποφέρουν,και η λέξη θεούλης δεν είναι ειρωνικό γιατί γράφτηκε για ένα παιδί που προσεύχεται, αλλά σχέση αγάπης και στοργής, όπως θα μπορούσε να έλεγε πατερούλη, παππούλη, γιαγιάκα, κ.τ.λ.
Την πρώτη φράση του Θεόφιλου [στα bold] , σχεδόν μπορώ να την υιοθετήσω, αν την παραλλάξω λιγάκι ειδικά αν εξαιρέσουμε τις 3 μονοθεϊστικές θρησκείες και τις αιρέσεις τους, που κερδίζουν εν πολλοίς τα σκήπτρα της αιματοχυσίας εν ονόματι του ίδιου του θεού.


άλλο πράγμα είναι οι θρησκείες που χρησιμοποιούνται για αιματοχυσίες και άλλο πράγμα οι θρησκείες που εξυψώνουν το ανθρώπινο πνεύμα. αυτό είναι ένα συχνό λάθος που το κάνουν συστηματικά όλοι όσοι καταφέρονται γενικά για τις θρησκείες χωρίς να ξεχωρίζουν πως και αυτές χρησιμοποιούνται για ανήθικους σκοπούς, και πώς η αποστολή τους δεν είναι πραγματικά αυτή.

Μετα βέβαια που λέει για τις φλούδες και τα κουκούτσια τον χάνω λίγο ειδικά οταν μιλάει για το 'καθαρό' καρπό - γενικά με την 'καθαρότητα' δε τα πάω πολύ καλά. Απο την άλλη για θρησκεία μιλάς - συμβολισμό θα κάνεις - δεκτόν. Με την αθεϊα όμως μας μπερδεύεις πιο πολύ. Τι εννοεςί πρακτικός άθεος για να δικαιολογεί τις ηθικές επιταγές της θρησκείας = αθεοταλιμπαν ???? :think:
ο καθαρός καρπός είναι αυτό το οποίο παίρνει ο καθένας μας από αυτό που πιστεύει, εφόσον το καθαρίσει από ότι αρνητικό έχει επάνω του, για την θρησκεία γνωρίζεις και γνωρίζω όλα τα αρνητικά που κουβαλάει, μισαλλοδοξία,σκοταδισμός,κ.τ.λ.έτσι και ο αθεισμός έχει τα δικά του αρνητικά, ειδικά ο πρακτικός αθεισμός που ξεχωρίζει από τον αθεισμό της θεωρίας, ο πρακτικός αθεισμός χρησιμοποιείται από ανθρώπους που κατά βάθος πιστεύουν στον Θεό πως είναι αδύναμος να τους τιμωρήσει για ότι πράτουν, για αυτό και συμπεριφέρονται σαν να μην υπάρχει για αυτούς. βρίζοντας, κλέβοντας, σκοτώνοντας, κ.τ.λ.
και ασφαλώς φίλε μου και μπορει κανείς αγάπη και ηθική να βρει εκτός θρησκείας. Αφού το παραδέχεσαι και συ στο φινάλε, όλα ειναι προσωπικά.

την αγάπη τη βρίσκεις μέσα σου
την ηθική -τη σωστή κατα τη γνώμη μου- τη βρίσκεις μέσα σου , δε στην επιβάλλουν κανόνες. π.χ. υπάρχουν ηθικές μίσους, πολλές απο τις οποίες αγκαλιάζει η εκκλησία ως εφαρμοσμένη θρησκεία.
η θρησκεία ειναι προσωπική, οι θρησκευτικές εμπειρίες ειναι προσωπικές εξατομικευμένες εμπειρίες, ειναι πάγια θέση μου
ακριβώς έτσι είναι. σωστός άνθρωπος μπορεί να είναι κανείς και εκτός θρησκείας,μόνο που από προσωπική εμπειρία βλέπω πώς η θρησκεία ενδυναμώνει αυτό το αίσθημα περί δικαίου και ηθικής, αλλά αυτό είναι προσωπική μου άποψη όπως προσωπική είναι και η αντίληψη κάθε θρήσκου για την θρησκεία του άλλος είναι μισαλλόδοξος θεωρώντας πώς η θρησκεία του είναι μοναδική και αληθινή έναντι των άλλων και άλλος είναι οικουμενιστής που αποδέχεται και σέβεται σαν ίσες αλλά με διαφορετικό τρόπο λατρείας πρός τον Θεό θρησκείες, εγώ προσωπικά θα μπορούσα άνετα να προσεύχομαι ταυτόχρονα με έναν μουσουλμάνο, έναν εβραίο, έναν βουδιστή, έναν ινδουιστή κ.τ.λ, άλλος θα ήταν ικανός μόνο που πιστεύουν διαφορετικά μέχρι και να τους σκοτώσει.
άρα λοιπόν φίλε Θεόφιλε, δε διαφέρεις πολύ απο τον πρακτικό άθεο στη φιλοσόφησή σου, μιας και έχεις βρει επίγειους τρόπους να εξηγήσεις τη χρησιμότητα της προσωπικής σου θρησκείας. Αυτό μπορει και να δείχνει οτι επειδή ψάχνεσαι, ίσως ίσως είχες αρχίσει να αμφισβητείς κάτι απο όλα αυτά, το οποίο ειναι ΜΟΝΟ ΔΕΙΓΜΑ ΥΓΕΙΑΣ, το να αμβφισβητεί και να εξετάζει κανείς πράγματα που του υπέδειξαν να κάνει για μια ζωή και κάνοντάς τα θα ειναι πιο 'καλός' πιο ευσεβής και θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να πάει στον παράδεισο.
Ο πρακτικός αθεισμός, θεωρεί ότι ο άνθρωπος αδιαφορεί ή αγνοεί οποιαδήποτε αναφορά των πραξεών του προς οποιονδήποτε θεό. με αποτέλεσμα να προσανατολίζει τους ανθρώπους αποκλειστικά προς εγκόσμιους στόχους. αυτό πολλές φορές δεν είναι και τόσο καλό για τον πρακτικό αθειστή, γιατί στερείται οποιασδήποτε πνευματικότητας και τον κάνει αποκλειστικά οπαδό μόνο των υλικών αγαθών. τα οποία είναι χρήσιμα αλλά αν κάτσεις να το φιλοσοφήσεις λίγο δεν είναι το πάν. αυτά περί πρακτικού αθεισμού.
η διαφορά μου εμένα από τον πρακτικό αθεισμό είναι πώς καθοδηγούμαι στην ζωή από τα πιστεύω μου,θρησκευτικά, φιλοσοφικά, πολιτικά, ο πρακτικός αθειστής καθοδηγείται από το υλικό συμφέρον του και μόνο, που μπορεί να τον οδηγήσει και σε πρακτικές πέρα από ηθικές και θρησκευτικές αξίες.
όσο για τον παράδεισο, αν πιστεύω στην αθανασία της ψυχής, δεν μπορώ να τον φανταστώ πώς είναι, μου αρκεί για την ώρα η ιδέα πως προσπαθώ να είμαι σωστός σαν άνθρωπος. είναι και αυτό μια πρόγευση του παραδείσου, στον οποίο υπάρχει μόνον αγάπη και όχι ελπίδα, όπως λέει και ο απόστολος παύλος.
Όπως είπα, το επιχείρημα "χρειαζόμαστε τη θρησκεία για να επιτάσσει μια συμπληρωματική ηθική νομοτέλεια" , ίσως κάτι που σχετίζεται με τον άγραφο νόμο δεν με άφησε ασυγκίνητο οταν το πρωτοάκουσα.


η ιστορία των ανθρώπων δείχνει πώς πέρα από τους νόμους και την ηθική της κάθε εποχής, τους ήταν απαραίτητη μια ανώτερη αρχή στην οποία ανήκει ο νόμος και η ηθική, δηλαδή πώς είναι η αρχική ιδέα και η πηγή τους, και σαν τέτοια δεν είναι δυνατόν ποτέ να εξαφανιστεί, αν όχι σαν θρησκεία, τουλάχιστον σαν ιδέα.
Ευτυχώς, και αυτή ειναι η μαγεία της φιλοσοφίας, εσύ φαίνεται οτι ξεπέρασες ή δείχνεις στη συζήτηση εδω να ξεπέρασες για λίγο τα στεγανά της πίστης σου, και αναγνωρίζεις σε κάτι κατεξοχην θεϊκό γήινη χρησιμότητα. Αυτή η εξατομικευση , αν θες ειναι η ίδια η απόδειξη οτι ο θεός και υπάρχει αν θες και τον αισθάνεσαι μέσα σου, και οτι ο θεός δεν υπάρχει, για τον σκεπτικιστή, εφόσον ειναι πάντα προσωπικός, τουτέστιν κατα κάποιο τρόπο ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ του εαυτού.
λέγοντας στεγανά δεν καταλαβαίνω τον τρόπο που το εννοείς, αλλά δεν είναι δυνατόν να μην κάνω μια κριτική σκέψη επάνω σε μια μισαλλόδοξη ομιλία, η να αποδεχθώ ότι πάει να μου πασάρει η κάθε παραθρησκευτική φρασεολογία, πιο πολύ με εκφράζει τις περισσότερες φορές ένας γιανναράς η ένας μπέγζος, παρά ένας αστοιχείωτος ιερέας η επίσκοπος, στην εκφώνηση ενός κηρύγματος σε ελεύθερη απόδοση που το ανακατεύουν με αυθαίρετες δικές τους απόψεις.
η φιλοσοφία δεν ακυρώνει απαραίτητα την ιδέα του Θεού, η τον Ίδιο τον Θεό, εκτός του υλισμού.
η προσωπική φιλοσοφία του καθενός υφαίνει τα πιστεύω και τις αξίες του κάθε ανθρώπου, έτσι και η δική μου έχει σχέση με τον Θεό σαν δύναμη η σαν ιδέα, που επιρεάζει το κάθε βήμα μου μέσα στην ζωή.
που καταλήξαμε? ο θεός δημιούργησε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπος το θεό? Ίσως ειναι σαν την κότα με το αυγό, αν σκεφτείς το θεό σαν ευρύτερη έννοια, ως π.χ. το μυστήριο του σύμπαντος και της ζωής
αυτό θα ήταν ένα δίλημμα για έναν αγνωστικιστή, αλλά για έναν θρήσκο και για έναν άθεο είναι ξεκάθαρο. για τον πρώτο ο Θεός με κάποιον τρόπο, άμεσα η μέσω της εξέλιξης, ανέδειξε η αποκάλυψε μέσω του ανθρώπου, την σκέψη του και την χάρη του.για τον άθεο είναι δημιούργημα και καθαρή ιδέα του ανθρώπου.
Επίσης εδώ σημαντικό ειναι το γιατι αποκτήσαμε εξελικτικά αυτά τα κυκλώματα στον εγκέφαλο. Ίσως το απαντήσει η επιστήμη οριστικά κάποια στιγμή στο μέλλον.
ίσως γιατί ο άνθρωπος σαν σκεπτόμενο όν ζητάει απαντήσεις από εκεί που ποτέ δεν θα μπορέσει να πάρει, οπότε του απομένει μόνον η πίστη για να τον οδηγήσει, γιατί η λογική του είναι αδύναμη για το άπειρο της γνώσης.
Όπως είπα, το επιχείρημα "χρειαζόμαστε τη θρησκεία για να επιτάσσει μια συμπληρωματική ηθική νομοτέλεια" , ίσως κάτι που σχετίζεται με τον άγραφο νόμο , δεν με άφησε ασυγκίνητο οταν το πρωτοάκουσα.
δεν σε άφησε ασυγκίνητο γιατί πέρα από την σκληρή και άκαμπτη λογική θεώρηση των πραγμάτων που προτάσουν οι άθεοι σαν επιχείρημα. εσύ πάς ένα βήμα παραπάνω πρός την ενόραση για την διαμόρφωση του κόσμου των ιδεών από τον άνθρωπο, και τελικά για τον ίδιο τον Θεό..

====
επειδή τα τελευταία χρόνια 10+ χρόνια άλλαζα σιγά σιγά άποψη για τη θρησκεία και άρα και για την αθεϊα μου, μετακινήθηκα τελικά απο το ριζοσπαστικό 'η θρησκεία ειναι ψέμμα' και ως ψέμμα ειναι βλαβερή έχει στην ουσία υποβαθμιστεί σαν τάση μου.
η θρησκεία δεν μπορούμε να πούμε πώς είναι ψέμα όπως δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την δικαιοσύνη. υπάρχουν τα δικαστήρια υπάρχουν και οι ναοί που μέσα από αυτά λειτουργεί η κοινωνία είτε για επίλυση των γήινων διαφορών της είτε για την αναζήτηση του θείου, και του ανθρώπου, που έχει μέσα της.
μπορούμε να πούμε πως η δικαιοσύνη είναι άδικη και πώς οι νόμοι της δεν είναι ίδιοι για όλους, η μπορούμε να πούμε πώς η τάδε θρησκεία στηρίζεται σε ένα ψεύτικο Θεό, αλλά οι ίδιες δεν είναι ψεύτικες είναι θεσμοί της κοινωνίας.
Αναγνωρίζω την πιθανότητα η θρησκεία να ειναι ωφέλιμη σε ένα κάποιο βαθμό και εξαρτόμενο σαφώς και απο το άτομο, όπως πιθανότητα τέτοια μπορώ να βρω σε αρκετά άλλα φαινομενικά χαζά πράγματα.
είναι ωφέλιμη για αυτόν που σέβεται τους άλλους, διαφορετικά είναι επικίνδυνη. θέλει μεγάλη προσοχή για να μην πέσει κανείς στα δίχτυα της μισαλλοδοξίας, όπως π.χ. να μισείς αυτούς που δεν μπόρεσε να πείσει για την ορθότητα του δόγματος της η εκκλησία, και να τους αποκαλείς ψευδομάρτυρες,χιλιαστές, και παπικούς.
διαφοροποιούμαι λοιπόν σε ένα πιο Light αθεϊσμό [δεν έχει να κάνει με το 6 ή 7 σιγουριά αν υπάρχει θεός, δηλώνω σίγουρος] , light με την έννοια της πολεμικής κατά της θρησκείας που συναντάμε στις τάξεις των συσπειρωμένων άθεων , ακόμα και όταν αυτή [η θρησκεία] μεταμορφώνεται σε ένα ανθρωπιστικοφιλοσοφικοπνευματικό ιδεολόγημα δια στόματος κάποιου πιστού
δεν νομίζω πώς με το να πολεμά κανείς την θρησκεία, αποκομίζει κάποιο όφελος για την δική του άποψη.
όταν όμως καταγγέλλει πρακτικές της θρησκείας που ευνοούν τον σκοταδισμό και την μισαλλοδοξία, νομίζω πώς βοηθά να καθαρίσει η θρησκεία από τον κόπρο του αυγείου που δυστυχώς υπάρχει αρκετός μέσα της. κατά κάποιο τρόπο βλέπω θετικό το αθειστικό κίνημα για την θρησκεία διότι αυτό είναι που θα την αναγκάσει να εκσυχρονιστεί.
Εγώ σε αυτή την πολιτιστική θρησκεία δε λέω οχι - εξακολουθώ να είμαι άθεος βέβαια, αλλα με ενδιαφέρει και ανθρωπολογικά, και θεολογικά, και εθνοβοτανικά και βιοχημικά αλλα και πνευματικά σαν άνθρωπο κυρίως η πνευματική πλευρά της 'θέωσης'. Και βεβαίως εδώ το ενδιαφέρον το συγκεντρώνουν οι πιο άμεσες θρησκείες, αυτές που συνομιλούν άμεσα με το θεό και οχι με μεσολαβητές όπως οι Mainstream Μονοθεϊστικές.
και καλά κάνεις, γιατί όποιος είναι θρήσκος δεν είναι υποχρεωτικά και ανόητος η πλανεμένος, αν κάτσουμε να διαβάσουμε τι συναισθηματικό θησαυρό μπορούμε να βγάλουμε από έναν ντοστογιέφσκυ και έναν παπαδιαμάντη, τότε θα κατανοήσουμε την αγράμματη γριούλα και τον απλό χωρικό πόσο μεγαλείο ηθικής έχουν μέσα τους, που δυστυχώς έχει αρχίσει να υποχωρεί στο όνομα του ρεαλισμού και της σύγχρονης καπιταλιστικής ηθικής που τα μετρά όλα σε ποσοστά κέρδους.
βασικοί παράγοντες που μεταστράφηκα με τα χρονια απο radical σε light άθεος όπως το όρισα προηγουμένως παίζουν μάλλον ρόλο τα

*πολλά χρονια αθεϊας στην πλάτη μου [περίπου τα 21 απο τα 33] - τα δυο τρίτα της ζωής μου γνωρίζεις ανθρώπους, διαφορετικούς. Και αναγνωρίζεις την τάση, τελικά, σε ορισμένους ανθρώπους. Γνωρίζεις επίσης άλλους άθεους. επίσης:ηλικία. απο ένα σημείο [ηλικιακό] και πέρα δε μπορει να είσαι πανκ σε όλα. μόνο σε αυτά που ειναι πολύ σημαντικά για σένα. Και ακόμα και γιαυτα ίσως πρέπει να κάνεις κάποιες υποχωρήσεις σύντομα.
δεν μπορώ να εκφράσω άποψη για τον τρόπο σκέψης σου, αυτό έχει να κάνει με το δικό σου βλέμμα επάνω στην θεώρηση των αντιλήψεων που έχουν οι άνθρωποι.
*ανεκδοτολογικά δεδομένα απο το χώρο της ψυχοναυτικής με ψυχεδελικές εμπειρίες δείχνουν, όπως γλαφυρά το είπε και ο πατροκλος, οτι αυτές οι εμπειρίες έχουν τουλάχιστον την τάση να βγάζουν απο μόνες τους μια υπερβατική χροιά στα πράγματα, θαρρείς, ειδικά σε αυτούς που απο μόνοι τους ή επίκτητα έχουν προδιάθεση. Ίδια αποτελεσματα έχουν και άλλες τεχνικές ή καταστάσεις [που προκύπτουν παθολογικά όπως ψυχωσικά/επιληψίες/NDE ]. Η μελέτη καθαυτή των θρησκειών ψυχεδελικών έχουν απο μόνες τους ενδιαφέρον και όχι μόνο επειδή πρόκειται για τις αρχαιότερες εν ενεργεία θρησκείες, που ίσως εξηγούν πως είχαν τα πράγματα οταν οι θεοί ήταν πιο "πειστικοί" με τη βοήθεια μαγικών φαρμάκων.
στον χριστιανισμό δεν υπάρχουν ψυχεδελικές καταστάσεις και εμπειρίες, παρά μόνο κατάνυξη μέσα από τη λειτουργία τον θείο λόγο και τις τελετές και τα μυστήρια. αυτά είναι για όσους ψάχνουν έντονα κάποιες συγκινήσεις, αλλά είναι λάθος τρόπος για να νιώσεις μέσα σου πράγματα πνευματικά, μια προσευχή σε μια εικόνα ένα βλέμμα στο απέραντο του ουρανού και του πελάγου είναι αρκετά για να νιώσεις την ευρύτητα του χώρου μέσα στα εσώψυχα σου.
*η διαπίστωση οτι οι άνθρωποι, ακόμα και οι καλύτεροι απο μας, σε αρκετές περιπτώσεις επιλέγουμε το ψέμμα με ένα μάλλον περίπλοκο μηχανισμό που δεν ειναι και πολύ συνειδητός. Ειναι δεδομένο, το ψέμμα, αν το αναλογιστείς ειναι βολικό και ακόμα και χρήσιμο. Η καθημερινότητα και μια μικρή εμβάθυνση πάνω σε αυτή δείχνει το ποσο το ψέμμα δείχνει να ενοχλεί ένα σχετικά μικρό ποσοστό ανθρώπων. Ίσως αυτό εξηγεί εν μέρει το επίσης σχετικά μικρό ποσοστό που ενδιαφέρεται πραγματικά για την γνώση. Στην πραγματικότητα, η τάση μας για ανειλικρίνεια και υποκρισία δείχνει μάλλον οτι πρόκειται για ένα 'χρήσιμο' εργαλείο μας

συμπέρασμα?

θρησκεία? υπάρχουν και χειρότερα
πόσο ψέμα μπορεί να είναι η αλληλεγγύη πρός τον συνάνθρωπο που κινείται από θρησκευτικά πιστεύω; η η άρνηση να πράξεις το κακό με προσωπικές συνέπειες διότι σου το υπαγορεύει η πίστη σου σε κάποιες αξίες; η πράξη είναι που μετρά πόσο ψέμα μπορεί να είναι τα πιστεύω σου. και όχι το ίδιο το πιστεύω.
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Leo21 έγραψε: αν ήταν ένα ποίημα αντί προσευχής να ήταν ικανό να το προξενήσει αυτό

θα ήμασταν όλοι σχεδόν θρήσκοι λόγω της πρωινής προσευχής στο σχολείο [ή οποιαδήποτα άλλη μαλακία ακούγαμε μικροί]

το θεωρώ κινδυνολογία, πολύ υπερβολικό το σχόλιο.
Πιό πάνω ουσιαστικά λες ότι το συγκεκριμένο ποίημα θα αύξανε την ενσυναίσθηση των παιδιών, άρα το θεωρείς ικανό να προξενήσει κάτι στα παιδιά.
Εγώ λέω ότι είναι ικανό να προξενήσει κάτι άλλο, δηλ. ντροπή γι αυτά που έχουν και κατά συνέπεια να τα καταστήσει ανίκανα να τα απολαύσουν.
Θα ήταν ότι πρέπει, αν θέλαμε να δημιουργήσουμε μια κοινωνία με ανισότητες στις συνθήκες ζωής (κάτι που ισχύει πάντα), αλλά απόλυτη ισότητα στη δυστυχία. Πχ κάποια παιδάκια θα ήταν δυστυχισμένα επειδή δεν ζει η μαμά τους, και όλα τα άλλα δυστυχισμένα (ντροπιασμένα) επειδή ζει η δικιά τους.

Δε λέω φυσικά ότι κάτι τέτοιο θα συνέβαινε σε όλα τα παιδιά και στον ίδιο βαθμό (προφανώς τα περισσότερα δεν θα επηρεάζονταν ιδιαίτερα, αλλά αυτό ισχύει για την οποιασδήποτε μορφής επίδραση που μπορεί να προξενήσει ένα μόνο ποίημα).

Τέλος, αν ντε και καλά το ποίημα έπρεπε να παρακαλάει κάποιον κύριο ο οποίος μπορεί να κάνει τα πάντα, θα το θεωρούσα απείρως πιο υγιές να τελείωνε στον τρίτο στίχο.
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid αν θες να παρερμηνεύσεις κάτι, τότε ειναι εύκολο

είπες
Πιό πάνω ουσιαστικά λες ότι το συγκεκριμένο ποίημα θα αύξανε την ενσυναίσθηση των παιδιών, άρα το θεωρείς ικανό να προξενήσει κάτι στα παιδιά.
είπα
εγώ το βρήκα πολύ γλυκό και πανέμορφο, αν και αναρωτήθηκα αν είναι σε ένα βαθμό και λίγο ειρωνικό με το 'Θεούλη μου' κτλ. Και πάλι, ενσυναίσθηση, εμπάθεια, δίκαιο. Διαφορετικές τάσεις
δεν υποστήριξα οτι ειναι ικανό να προκαλέσει οτιδήποτε, ειδικά στο βαθμό που λες υπερβάλλοντας εσύ μπας και σου βγει το επιχείρημα.

να κλείσουμε τα παιδιά σε γυάλα τότε μπας και γίνουν ενοχικά ή οτιδήποτε άλλο.
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Απάντηση