απαντώ στον tyxkal, όλες οι παραθέσεις είναι δικές του:
κατ' αρχάς λες οτι τα περι βρισιάς είναι άσχετα με το θέμα, εσύ είσαι όμως αυτός που άρχισες να εξετάζεις το αν είναι σωστό να βρίζουμε, ή να βρίζουμε τα θεία , αν το θεωρείς σκόπιμο, άνοιξε άλλο θέμα για τις βρισιές, όμως προς το παρόν οι εκφράσεις [και οι βρισιές] παραμένουν εντός θέματος.
Περίεγος τρόπος, τουλάχιστον για μένα, για να σπάει κανείς πλάκα βρίζοντας τα θεία.
?!!
Ποιο περίεργος απο αυτό?
ή απο αυτό;
Το να βρίζεις σε στιγμή έντασης, αυτό το καταλαβαίνω, γιατί δεν το κάνεις συνειδητά. Αλλά το να σε προσφέρει αυτό το πράγμα ανακούφιση, βρίζοντας τα θεία, δεν το καταλαβαίνω.
καταλαβαίνεις γιατι συμπεριφερόμαστε σαν 13 χρονα που τους έκλεψαν το παγωτό όταν είμαστε ερωτευμένοι και ζηλεουμε; γιατί, εδώ που τα λέμε, καταλαβαίνεις τη ζήλια;
καταλαβαίνεις γιατι ο κόσμος γουστάρει να βλέπει τους άλλους να υποφέρουν, να βλέπει ταινίες βίας, να βλέπει το hostel 2?
κι όμως δεν είναι τόσο ακατανόητα - ίσως και να συνδέονται όλα αυτά με τη βρισιά, θα σου δώσω ένα παράδειγμα.
Πάρε ένα θηλυπρεπή ομοφυλόφυλο, δηλαδή κραγμένο. Φαίνεται ακατανόητη συμπεριφορά. Γιατι συμπεριφέρεται έτσι; εγώ λέω οτι ο τυπος αυτός έχει καταπιεστεί τόσο πολύ απο την κοινωνία με την ομοφυλοφιλία του που υποσυνείδητα
μας εκδικείται τρίβοντάς μας στη μούρη έναν άντρα [τον εαυτό του] που συμπεριφέρεται πιο γυναικουλίστικα κι απο γυναίκα. Και πετυχαίνει. Οι πολύ άντρες ενοχλούνται, ενώ οι πολλοί απο τους υπόλοιπους αισθάνονται αμήχανα. Αν το αποδεχτεις, το συνηθίζεις, όπως συνηθίζεις και ένα φίλο σου βρωμόστομο βόθρο φορτηγαντζή. Ή και όχι.
Τηρουμένων των αναλογιών, ο άθεος, και πολύ περισσότερο ο νεοάθεος , δηλαδή ο πρόσφατα μετεστραμένος στην αθεϊα, έχουν καλούς λόγους να είναι θυμωμένοι με το θεό τη θρησκεία & την θρησκευτική ευπρέπεια - οι πιο σκανταλιάρηδες, εκδικητικοί, αντιδραστικοί, ανάγωγοι, θιγμένοι, θυμωμένοι, ή απλά χωρίς ιδιαίτερο λόγο, ή επειδή ΕΤΣΙ, θα στείλουν το θεό στη θέση του: στο διάολο. Και έτσι γεννιέται η βρισιά.
Αν απορείς με τον άθεο που πετάει μια βλάσφημη βωμολοχία, τότε τι έχεις να πεις για τους ποδοσφαιρόφιλους στο γήπεδο που τα δίνουν όλα 2 ώρες και πάνε γήπεδο για να βρίσουν και να εκτονωθούν κι όχι για να απολαύσουν το παιχνίδι; λένε οτι το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο στην επαρχία και τους τοπικούς αγώνες!
Εγώ προσωπικά μπορώ να προτείνω μια σειρά απο δημιουργικότερους και πιο ψαγμένους τρόπους εκτόνωσης, όμως φίλε μου, μια χριστοπαναγία δεν έβλαψε ποτέ κανενα
Μιας και οι βρισιές είναι ριζωμένες σα συνήθεια, σε κάποιους απο μας, απλά όπως είπε κάποιος είναι πολύ εύκολο και
πολύ μεγάλος ο πειρασμός για να μη το κάνεις.
Ενδιαφέρον έχει και το εξής. Είπα πριν, οτι σεβόμενος το πως ακούγεται μια τέτοια φράση σε πιστούς, συνήθως την αποφεύγω, τη χρησιμοποιώ όμως όταν είμαι μόνος μου και 'πιάνει' - ναι είναι και συνήθεια. Είναι αλήθεια περίεργο το γιατι προσφέρει μια κάποια ικανοποίηση. Πιθανότατα έχει να κάνει με αυτή την οργή για την θεϊκή καταπίεση που όλοι μας έχουμε υποστεί, άσχετα αν την αποτινάξαμε. Όπως πολύ σωστά λέει ο Γιατρός, οι βρισιές σε αρκετές απο τις περιπτώσεις που εξετάζουμε είναι απλά προηγμένες μορφές
επιφωνημάτων, τις οποίες την επικαλούμαστε σχεδόν ως 'σύμβολα' . Τι είπα ο αθεόφοβος! <---- να μια γαμάτη λέξη, που όμως είναι παλιομοδίτικη και δε τη χρησιμοποιώ
Τελικά βλέπω πως άλλο είναι το θέμα σου, άρα ίσως λανθασμένο που επέλεξες να μιλήσεις για εκφράσεις,
εκφράσεις συνήθειας με αναφορά στο θεό. Μιλάς για την ανάγκη να καλυφθεί το κενό που αφήνει ο θεός, σε έναν που έγινε άθεος;
Τελικά τι τον επηρεάζει περισσότερο η ανάγκη ή η συνήθεια;
αυτά τα δυο αυτοτροφοδοτούνται και συμμετέχουν στον ίδιο κύκλο. η βρισιά ως εκτόνωση είναι και ανάγκη και συνήθεια.
Το ζήτημα της προσβολής των θείων, που δεν ήταν στην πρόθεσή μου να αναφερθώ σε αυτό, απλώς προέκυψε σαν μέρος της ερώτησης περί συνήθειας, μίας κατά τα άλλα κακής συνήθειας
γενικά οι βρισιές, ή μόνο οι βρισιές για τα θεία;
που εκτός από του ότι δεν προσφέρει τίποτε
εσύ το λες. παραπάνω αναλύσαμε τη 'χρησιμότητα'.
αν μη τι άλλο δίχνει και ασέβεια στα πιστεύω της πλειονότητας του πληθυσμού της χώρας
τότε τι δείχνουν οι πιστοί που βρίζουν χριστοπαναγίδια; ή μήπως επειδή αυτοί πιστεύουν, δικαιούνται να βρίζουν τα θεία τους ενώ εμείς όχι;
μήπως σε ενοχλούν γενικά οι βρισιές;
Για την ερωτησή σου αν είμαι άθεος, μετά απο τις συζητήσεις που είχα στο φόρουμ αρχίζω να προβληματίζομαι για το τί τελικά είναι ο άθεος το μόνο που μπορώ να σου πω είναι πως δεν είμαι απόλυτος.
Αν θες ταμπέλα, αγνωστικιστής [και φιλοχριστιανός, ομολογουμένως] μου φαίνεσαι. Δεν σε έχω διαβάσει πολύ, αλλά κατα τη γνώμη μου έχεις ανοίξει πολύ ενδιαφέροντα θέματα.
Να είσαι σίγουρος οτι δεν είμαστε όλοι οι άθεοι ίδιοι μεταξύ μας - ακριβώς επειδή ο καθένας απο μας έγινε άθεος μέσα απο μια προσωπική πορεία. Συμφωνούμε απλά σε έναν γενικό σκεπτικισμό και ορθολογισμό που αναπόφευκτα απορρίπτει θεούς και θρησκείες.
Είναι πολύ ενδιαφέρον το ζήτημα που θέτεις, απλά δε το θέτεις καλά νομίζω.
ίΣως θα έπρεπε να είναι:
Υπάρχουν στιγμές υπερβατικότητας στη ζωή ενός άθεου; Άνοιξε το θέμα και πιστεύω θα είναι hit.