Η λέξη "άθεος" - σημασία κι επάρκεια
-
- Δημοσιεύσεις: 50
- Εγγραφή: 15 Ιουν 2011 13:40
- Όνομα Ιστότοπου: -
Εχω την εντυπωση οτι η λεξη ΑΘΕΟΣ θα μπορουσε και να μην υπαρχει...πιστευω οτι δημιουργηθηκε επειδη το 16% του πληθυσμου της γης που εχει καταλαβει οτι δεν υπαρχει θεος και οτι οι θρησκειες ειναι ολες παραμυθια χρησιμοποιει την λεξη αυτην απλα για να δηλωνει το που ανηκει...απλα θα σας πω οτι οι απλοι χριστιανοι που απλα δηλωνουν χριστιανοι και δεν ασχολουνται , ουτε θελουν να εμβαθυνουν οταν τους λεω οτι ειμαι "αθεος" η απαντηση που υπερισχυει ειναι "ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΣΑΙ ΣΑΤΑΝΙΣΤΗΣ ?"........Η καλυτερη λεξη ειναι οτι ειμαστε αγνωστικιστες αλλα αντε τωρα να το καταλαβει αυτο ο μεσος ανθρωπος οταν δεν καταλαβαινει την λεξη Α-ΘΕΟΣ....Ποσο μαλλον οταν ακομα και μεταξυ μας το ψαχνουμε τοσο πολυ...
Όταν ένα άτομο πάσχει από μία πλάνη, αυτό λέγεται τρέλα... Όταν πολλά άτομα πάσχουν από μία πλάνη, αυτό λέγεται θρησκεία...!
Όλες οι θρησκείες είναι θεμελιωμένες στο φόβο των πολλών και στην εξυπνάδα των λίγων...
Μόλις ο πρώτος απατεώνας συνάντησε τον πρώτο βλάκα, ο πρώτος θεός γεννήθηκε...
Όλες οι θρησκείες είναι θεμελιωμένες στο φόβο των πολλών και στην εξυπνάδα των λίγων...
Μόλις ο πρώτος απατεώνας συνάντησε τον πρώτο βλάκα, ο πρώτος θεός γεννήθηκε...
Ισχύει ότι η λέξη άθεος έχει ουσιαστική χρηστικότητα κυρίως λόγω του ότι κάπως πρέπει να χαρακτηρίζεται το διαφορετικό αυτό σύνολο. Έχω ενστάσεις πάλι ως προς το πρέπει να συντμηθεί με όρους όπως ο αγνωστικισμός, ακριβώς επειδή έχουν εννοιολογικές διαφορές, που δεν έχουν έως τώρα εξετασθεί όπως τους πρέπει. Ένας άνθρωπος που είναι λογικός σε αυτά τα θέματα είναι τόσο αγνωστικιστής, όσο και άθεος, μεταφυσικώς νατουραλιστής, σκεπτικιστής, και πάει λέγοντας. Κακώς, όμως, υπάρχει αυτή η εμμονή ότι δεν έχει νόημα να είναι χωριστές έννοιες, αφού συμπίπτουν μεν σε σημεία, αλλά αυτή η σύμπτωση είναι ούτε αναγκαία ούτε σημαντική (με την έννοια του νοήματος).
Όσον αφορά την αντίληψη του άθεου από τους πιστούς, αυτό συμβαίνει επειδή πιστεύουν (όπως-όπως) ότι έχουν δίκιο... Οπότε, ο καθένας που δεν έχει ίδιες αντιλήψεις με αυτούς πρέπει να ταιριάξει κάπως στο σχήμα πίστης τους (π.χ. ο άθεος εκπληρώνει σκοπούς του Σατανά)...
Όσον αφορά την αντίληψη του άθεου από τους πιστούς, αυτό συμβαίνει επειδή πιστεύουν (όπως-όπως) ότι έχουν δίκιο... Οπότε, ο καθένας που δεν έχει ίδιες αντιλήψεις με αυτούς πρέπει να ταιριάξει κάπως στο σχήμα πίστης τους (π.χ. ο άθεος εκπληρώνει σκοπούς του Σατανά)...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Μόλις έπεσα στο κάτωθι κείμενο, απ' το φβ. Ούτε καν το διάβασα όλο, και συνεπώς δεν δηλώνω συμφωνία ή διαφωνία, απλά νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον, ως προς το παρόν νήμα. Στ' αγγλικά, δυστυχώς...
- Spoiler: Εμφάνιση
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Τάσο, ο φίλος σου (χαριτολογώντας το λέω, δεν ξέρω αν είναι φίλος σου, και δεν έχει σημασία) κάνει τεράστια λάθη στη συλλογιστική του. Θα αναφερθώ ενδεικτικά σε δύο απ' αυτά.
1. Χωρίζει τους ανθρώπους σε τρεις κατηγορίες: α) σε αυτούς που πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν θεοί, β) σε αυτούς που ούτε πιστεύουν ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας θεός ούτε πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν θεοί, και γ) σε αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας θεός. Από αυτές τις τρεις κατηγορίες, η πρώτη είναι στην πραγματικότητα ένα μόνο υποσύνολο των άθεων, και η δεύτερη ουσιαστικά δεν υπάρχει. Αυτό το αξιοπερίεργο οφείλεται στον ορισμό του άθεου που θέλει με το ζόρι να περάσει ο ίδιος.
2. Είναι αστείο να χρησιμοποιείς λεξικά για να στηρίξεις την άποψή σου για το νόημα μιας λέξης που περιγράφει ένα σύνολο ανθρώπων και ταυτόχρονα να αγνοείς το νόημα που δίνουν στη λέξη οι ίδιοι οι άνθρωποι τους οποίους αφορά. Εξάλλου, τα λεξικά απλώς περιγράφουν τη χρήση, δεν την καθορίζουν. Αν εμείς οι άθεοι θεωρούμε ότι άθεος είναι απλώς αυτός που δεν πιστεύει σε κανέναν θεό, το τι λένε κάποια λεξικά (τα οποία μπορεί και να γράφτηκαν σε εποχές που η λέξη "άθεος" ισοδυναμούσε με βρισιά) δεν σημαίνει τίποτε. Άσε που μπορούμε πλέον να βρούμε και λεξικά που να μη συμφωνούν με αυτά που παραθέτει ο τύπος, όπως λ.χ. αυτό.
Τέλος, επιστρέφω στις κατηγορίες: η δεύτερη κατηγορία δεν υπάρχει, διότι πρόκειται για ψευδοδίλημμα. Η καθ' ημάς σωστή διάκριση δεν είναι ανάμεσα σε αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει κάποιος θεός και σε αυτούς που πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν θεοί, αλλά ανάμεσα σε αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας θεός και σε αυτούς που δεν πιστεύουν ότι υπάρχουν θεοί. Και σε κάθε περίπτωση, εφόσον μιλάμε για πίστη (ή απουσία πίστης), πεποίθηση κ.τ.λ., οποιαδήποτε αναφορά σε αγνωστικισμό είναι εντελώς άσχετη. Ή πιστεύεις, ή δεν πιστεύεις. Δεν υπάρχει τρίτη επιλογή.
1. Χωρίζει τους ανθρώπους σε τρεις κατηγορίες: α) σε αυτούς που πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν θεοί, β) σε αυτούς που ούτε πιστεύουν ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας θεός ούτε πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν θεοί, και γ) σε αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας θεός. Από αυτές τις τρεις κατηγορίες, η πρώτη είναι στην πραγματικότητα ένα μόνο υποσύνολο των άθεων, και η δεύτερη ουσιαστικά δεν υπάρχει. Αυτό το αξιοπερίεργο οφείλεται στον ορισμό του άθεου που θέλει με το ζόρι να περάσει ο ίδιος.
2. Είναι αστείο να χρησιμοποιείς λεξικά για να στηρίξεις την άποψή σου για το νόημα μιας λέξης που περιγράφει ένα σύνολο ανθρώπων και ταυτόχρονα να αγνοείς το νόημα που δίνουν στη λέξη οι ίδιοι οι άνθρωποι τους οποίους αφορά. Εξάλλου, τα λεξικά απλώς περιγράφουν τη χρήση, δεν την καθορίζουν. Αν εμείς οι άθεοι θεωρούμε ότι άθεος είναι απλώς αυτός που δεν πιστεύει σε κανέναν θεό, το τι λένε κάποια λεξικά (τα οποία μπορεί και να γράφτηκαν σε εποχές που η λέξη "άθεος" ισοδυναμούσε με βρισιά) δεν σημαίνει τίποτε. Άσε που μπορούμε πλέον να βρούμε και λεξικά που να μη συμφωνούν με αυτά που παραθέτει ο τύπος, όπως λ.χ. αυτό.
Τέλος, επιστρέφω στις κατηγορίες: η δεύτερη κατηγορία δεν υπάρχει, διότι πρόκειται για ψευδοδίλημμα. Η καθ' ημάς σωστή διάκριση δεν είναι ανάμεσα σε αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει κάποιος θεός και σε αυτούς που πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν θεοί, αλλά ανάμεσα σε αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει τουλάχιστον ένας θεός και σε αυτούς που δεν πιστεύουν ότι υπάρχουν θεοί. Και σε κάθε περίπτωση, εφόσον μιλάμε για πίστη (ή απουσία πίστης), πεποίθηση κ.τ.λ., οποιαδήποτε αναφορά σε αγνωστικισμό είναι εντελώς άσχετη. Ή πιστεύεις, ή δεν πιστεύεις. Δεν υπάρχει τρίτη επιλογή.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
1. Πολύ σωστά· το πρόβλημα είναι οι άνθρωποι που εμμένουν ότι υπάρχει αυτή η κατηγορία (επίσης, ότι ανήκουν σε αυτήν)·
2. ορθότατα· παραπέμπω δε στον ορισμό και σύνθεση της λέξης theist ως αντώνυμο της λέξης atheist...
3. που οδηγεί λογικά στην κατακλείδα σου (δική μου αρίθμηση) — άλλωστε, το αντίθετο της πίστης είναι η έλλειψη πίστης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει κάτι λογικώς αρνητικό στην αντιμετώπιση των βρεφών ως άθεους. Άλλωστε, η ύπαρξη του όρου θα ήταν ασήμαντη ελλείψει πίστεως σε θεούς, και η πίστη προσδίδεται επίκτητα, οπότε είναι απολύτως λογικό να μπορούμε να χαρακτηρίσουμε με την ίδια λέξη ένα άτομο που ξεκινά κι ένα άτομο που καταλήγει στην ίδια θέση (η διαφορά μεταξύ εξ αρχής κι εν κατακλείδι αθέου, ασυνειδήτως κι ευσυνειδήτως, δηλαδή, προσδίδεται με τους όρους "implicit" κι "explicit" αντιστοίχως, που δεν έχουν καμμίαν απολύτως σχέση με τους όρους "strong/positive" έναντι "weak/negative").
2. ορθότατα· παραπέμπω δε στον ορισμό και σύνθεση της λέξης theist ως αντώνυμο της λέξης atheist...
3. που οδηγεί λογικά στην κατακλείδα σου (δική μου αρίθμηση) — άλλωστε, το αντίθετο της πίστης είναι η έλλειψη πίστης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει κάτι λογικώς αρνητικό στην αντιμετώπιση των βρεφών ως άθεους. Άλλωστε, η ύπαρξη του όρου θα ήταν ασήμαντη ελλείψει πίστεως σε θεούς, και η πίστη προσδίδεται επίκτητα, οπότε είναι απολύτως λογικό να μπορούμε να χαρακτηρίσουμε με την ίδια λέξη ένα άτομο που ξεκινά κι ένα άτομο που καταλήγει στην ίδια θέση (η διαφορά μεταξύ εξ αρχής κι εν κατακλείδι αθέου, ασυνειδήτως κι ευσυνειδήτως, δηλαδή, προσδίδεται με τους όρους "implicit" κι "explicit" αντιστοίχως, που δεν έχουν καμμίαν απολύτως σχέση με τους όρους "strong/positive" έναντι "weak/negative").
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
εχεις γνωμη για τον διαλογισμο?
Αναρχος έγραψε: Σαφώς... Αλλά τι σχέσι έχει με το "κάτι πέρα από εμένα"; Ό,τι "πέρα και πίσω απο την συνήθη φωνη της σκεψης μου" μπορεί να μη είναι σύνηθες αλλά είναι δικό μου... Και οι έσω και έξω "παρατηρητές" δικοί μου είναι...
Η σχέση που έχει στην υπέρβαση ειναι η εξής=stratos έγραψε: ποιά η δική σου γνώμη?
Εφόσον απεμπλέκεται η εστιαση της προσοχης απο τα κεντρα της εγωικης συνειδησης/προσωπικότητας (τους μετωπιαιους λωβους) και απομακρυνεσαι από την προσωπική χροια της αντιληψης (με το εσωτερικό σχόλιο)
εισερχεσαι σε μια λεγομενη εσωτερικη ησυχια, ακινησια, γαλήνη που ειναι κοινος τόπος για αυτην την κρανιονευρωνική κατασκευη του homo sapiens sapiens.
η αντίστοιξη ειναι ο συνηθης εγωικός εαυτός, αποκομμένος και διακριτός από το περιβάλλον, με την αισθηση του μοναδικου κι ας ταλαιπωρειται απο κοινοτυπες νευρωτικες κασσετες κοινωνικης συμπεριφοράς, το άτομο που ορίζεται από την ιστορία του /την περιγραφή του /τα χαρακτηριστικά του
και
η κοινη ποιοτικη εκτίμηση ( qualia ) που συνυπάρχει ταυτότοχρονα αλλα φαινομενικα ασυνδετα σε ολους τους εγκεφαλους
ο παρατηρητης-αυτοσυνειδηση-ανωτερος (πιό βασικός χαμηλοτερος και πλαγιοτερος νευροανατομικα)εαυτός.
Ασφαλώς και τα δυο πηγαζουν απο την υλη του μυαλού μας και ειναι δικά μας.
το πρωτο μόνο χρωματίζεται από την προσωπικότητα και διαφοροποιειται-ή πασχιζει να διαφοροποιηθει
το δευτερο το "μοιραζομαστε" και δεν το "κατέχουμε"
Εγώ θεωρώ ότι εχει οφελη αντιαγχωτικα και καρδιοκυκλοφορικα προστατευτικα ο απεμπλακόμενος διαλογισμος
εν δυνάμει να προστατευει long term απο ανοια / εκφυλιστικες παθησεις
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
vesid έγραψε: Πιστεύω ότι είμαι μια μηχανή της οποίας κάθε λειτουργία καθορίζεται από την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τα δομικά της στοιχεία και της οποίας η απάντηση στο ερώτημα αν μπορεί να αισθανθεί το παραπάνω, θα είναι πάντα αρνητική.
Είτε το πιστεύεις είτε όχι, είσαι καταδικασμένος να νιώθεις πάντα κατι παραπάνω από μηχανή.[/offtopic]
φίλε μας, πώς είναι να νιώθεις σάν μια νυχτερίδα?
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Off Topic
Δεν ξέρω Πάτροκλε, αν βρεις καμιά νυχτερίδα που μιλάει ρώτα την. Αν θες να μάθεις πως νιώθω εγώ ή ο οποιοσδήποτε (δηλ. πως είναι να νιώθεις ότι έχεις "ελεύθερη βούληση") ρώτα τον εαυτό σου.patroklos έγραψε: φίλε μας, πώς είναι να νιώθεις σάν μια νυχτερίδα?
Κάπου είχα διαβάσει κάτι του στυλ ότι ουσιαστικά θα μπορούσε να μη χρησιμοποιείται καν η λέξη άθεος, αλλά άλλες καλύτερες στη θέση της. Ας πούμε δηλαδή λογικός η ορθολογιστής. Δε χρειάζεται δηλαδή να το προσδιορίσω συγκεκριμένα γιατί εξυπακούεται. Αντίθετα μπορεί κάποιος που πιστεύει στο θεό και σε λοιπές ανοησίες (αστολογία, ταρώ, νερό με όζον, λιακόπουλος κλπ) να είναι ορθολογιστής; Όχι.
Άρα θα μπορούσα να πω αν με ερωτούσαν αν είμαι άθεος. Όχι είμαι κάτι παραπάνω. Είμαι λογικός.
Ακούγεται λίγο αλαζονικό, αλλά κατά τη γνώμη μου τελικά δεν είναι.
Πάλι αντίστροφα. Πιστέυεις στον οποιοδήποτε θεό; Α, κατάλαβα, δεν είσαι λοιπόν λογικός τουλάχιστον σ' αυτό το κομμάτι. Είσαι παράλογος γιατί αν σε ρωτήσω γιατί το πιστεύεις αυτό θα μου πεις α, αυτό δεν προσεγγίζεται με τη λογική θέλει πίστη.
Έχω άδικο;
Άρα θα μπορούσα να πω αν με ερωτούσαν αν είμαι άθεος. Όχι είμαι κάτι παραπάνω. Είμαι λογικός.
Ακούγεται λίγο αλαζονικό, αλλά κατά τη γνώμη μου τελικά δεν είναι.
Πάλι αντίστροφα. Πιστέυεις στον οποιοδήποτε θεό; Α, κατάλαβα, δεν είσαι λοιπόν λογικός τουλάχιστον σ' αυτό το κομμάτι. Είσαι παράλογος γιατί αν σε ρωτήσω γιατί το πιστεύεις αυτό θα μου πεις α, αυτό δεν προσεγγίζεται με τη λογική θέλει πίστη.
Έχω άδικο;
-
- Δημοσιεύσεις: 1309
- Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
- Όνομα Ιστότοπου: -
Τωρα βεβαια η λεξη αθεος εχει μια αντιφαση απο μονη της.Το στερητικο -α- δηλωνει αναιρεση,αλλα πως να καταργησεις κατι που ουτως η αλλως δεν υπαρχει στην πραξη,δηλαδη το μη ον.Απλα δηλωνει την αντιθεση στην ιδεα ενος θεου και το λογο της υπαρξης αυτου.Εμπεριεχει εντονα το στοιχειο της επιθετικοτητας και της χλευης απο πλευρας των οποιονδηποτε πιστων ως προς εναν θεο,απλα και μονο οτι καταργει αυτη η λεξη κοπους ολακερων αιωνων ως προς την παγιωση των αντιληψεων περι υπαρξεως του.
Πραγμα αδιανοητο υστερα απο τοσο μελανι και αιμα που χυθηκε να υπαρχει ακομα τοση αμφιβολια και να φτανουμε παλι στο σημειο απ οπου αρχισαν ολα κι αντε παλι απ την αρχη οι συζητησεις για το τι ειναι θεος.Ο θεος ηταν και παραμενει ο βασικος λογος για μια καλη ιερα εξεταση,ασχετως αν στη σημερινη εποχη στο δυτικο κοσμο δεν ειναι πλεον πολιτικα ορθο να θυσιαζονται ανθρωποι απλα και μονο για το χατιρι ενος θεου.
Πραγμα αδιανοητο υστερα απο τοσο μελανι και αιμα που χυθηκε να υπαρχει ακομα τοση αμφιβολια και να φτανουμε παλι στο σημειο απ οπου αρχισαν ολα κι αντε παλι απ την αρχη οι συζητησεις για το τι ειναι θεος.Ο θεος ηταν και παραμενει ο βασικος λογος για μια καλη ιερα εξεταση,ασχετως αν στη σημερινη εποχη στο δυτικο κοσμο δεν ειναι πλεον πολιτικα ορθο να θυσιαζονται ανθρωποι απλα και μονο για το χατιρι ενος θεου.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Το στερητικό άλφα (α-) δηλώνει την έλλειψη ή στέρηση· χαρακτηριστικό παράδειγμα η λέξη αν-αίρεση. Εν προκειμένω, η στερούμενη ιδιότητα είναι ο σεβασμός προς το θείο, η αναγνώρισή του, δηλαδή, και η λατρευτική δραστηριότητα προς αυτό (που είναι και ο λόγος που ο όρος είχε την έννοια της α-σέβειας στον αρχαιοελληνικό κόσμο, κι έπειτα μόνον πήρε πτυχές, όπως η πίστη σε ανύπαρκτους θεούς ή η κακολογία για κάποιον).επικουρειος έγραψε:Τωρα βεβαια η λεξη αθεος εχει μια αντιφαση απο μονη της.Το στερητικο -α- δηλωνει αναιρεση,αλλα πως να καταργησεις κατι που ουτως η αλλως δεν υπαρχει στην πραξη,δηλαδη το μη ον.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Οι δεύτερη σημασία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως Μεταφυσικός Νιχιλισμός.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE% ... F%8C%CF%82
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE% ... F%8C%CF%82
Δεν μπορείς να νικήσεις ένα troll...το αφήνεις να ψοφήσει από την «πείνα»
Το θέμα είναι πώς με τον όρο άθεος σήμερα, εννοούμε όχι αυτόν που δεν πιστεύει γενικά στους θεούς, αλλά στον αβρααμικό θεό που ασπάζονται οι τρείς θρησκείες, ιουδαισμός, χριστιανισμός, και ισλαμισμός.Ευθύμης έγραψε:
Ποια είναι η γνώμη σας; Θεωρείτε σωστότερη την πρώτη άποψη, τη δεύτερη, κάποια άλλη, διαφωνείτε με τις περιγραφές; Μήπως πιστεύετε ότι πρέπει η λέξη "άθεος" να συνοδεύεται από ή να αντικατασταθεί από κάποια άλλη λέξη όπως σκεπτικιστής, υλιστής, κοσμικιστής, ελευθερόφρονας ή κάποια άλλη έτσι ώστε να μην υπάρχει ασάφεια;
στην χριστιανική θρησκεία υπάρχει το μεγαλύτερο ποσοστό αθείας από τις υπόλοιπες θρησκείες, ίσως λόγω της περισσότερο ελεύθερης έκφρασης, ίσως για αυτό να έχουν στην σκέψη τους με τον όρο άθεος την άρνηση ύπαρξης του αβρααμικού θεού.
τώρα οι αιτίες που δεν πιστεύει κάποιος σε αυτόν τον θεό, είναι πολλές, όπως πολλές είναι και οι αιτίες για την μη αποθεοποίηση αρκετών που δεν πιστεύουν στον θεό του αβραάμ αλλά δεν ξεφεύγουν απο το μεταφυσικό. αθειστής κατά την γνώμη μου είναι αυτός που δεν αποδέχεται τον κυριότερο θεό για τους άθεους. Τον θεό του αβραάμ. Αν αμφιβάλλει κάποιος δεν έχει παρά να κοιτάξει σε όποιο νήμα θέλει, για να δεί ποιός θεός απασχολεί περισσότερο το ενδιαφέρον τους σε όλο τον κόσμο. για την συνοδεία τώρα κάποιας λέξης στον όρο άθεος δεν νομίζω πως χρειάζεται, μιας και οι περισσότεροι και απο τις δυο πλευρές, (άθεοι και θρήσκοι) καταλαβαίνουν ποιόν θεό εννοούν, ότανλένε ''πιστεύω ή δεν πιστεύω στον θεό''. είναι ξεκάθαρο πως και για τους δύο είναι ο αβρααμικός θεός.
Να υποθέσω ότι σου διέφυγε πως οι περισσότεροι γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στην Ελλάδα με λίγο/πολύ χριστιανικές επιρροές από την οικογένεια, το σχολείο και την κοινωνία; Αυτόν ξέρουμε, αυτόν (δεν) εμπιστευόμαστε. Και η ελεύθερη έκφραση δεν αφορά μονοσήμαντα τουλάχιστον τη θρησκεία, αλλά την κοινωνία. Αν πηγαίναμε μερικές εκατοντάδες χρόνια πίσω, νομίζω ότι η δήλωση αθεΐας θα ήταν εξίσου επιβλαβής και σε χριστιανικές κοινωνίες...
Αν μου επιτρέπεις, αυτό που ισχυρίζεσαι είναι μια προσπάθεια να ξαναορίσεις τον άθεο, όπως θέλησες να επαναπροσδιορίσεις τον αγνωστικιστή. Και νομίζω το ίδιο άστοχη.
Αν μου επιτρέπεις, αυτό που ισχυρίζεσαι είναι μια προσπάθεια να ξαναορίσεις τον άθεο, όπως θέλησες να επαναπροσδιορίσεις τον αγνωστικιστή. Και νομίζω το ίδιο άστοχη.
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
O xarxar εξήγησε επαρκώς γιατί κανεις λαθος για ακόμα μια φορα. Και μόνο η ύπαρξη αθέων σε μη χριστιανικό περιβαλλον αρκεί για να πεταξει στα σκουπίδια την επιχειρηματολογία σου.Θεόφιλος έγραψε:Το θέμα είναι πώς με τον όρο άθεος σήμερα, εννοούμε όχι αυτόν που δεν πιστεύει γενικά στους θεούς, αλλά στον αβρααμικό θεό που ασπάζονται οι τρείς θρησκείες, ιουδαισμός, χριστιανισμός, και ισλαμισμός.
στην χριστιανική θρησκεία υπάρχει το μεγαλύτερο ποσοστό αθείας από τις υπόλοιπες θρησκείες, ίσως λόγω της περισσότερο ελεύθερης έκφρασης, ίσως για αυτό να έχουν στην σκέψη τους με τον όρο άθεος την άρνηση ύπαρξης του αβρααμικού θεού.
τώρα οι αιτίες που δεν πιστεύει κάποιος σε αυτόν τον θεό, είναι πολλές, όπως πολλές είναι και οι αιτίες για την μη αποθεοποίηση αρκετών που δεν πιστεύουν στον θεό του αβραάμ αλλά δεν ξεφεύγουν απο το μεταφυσικό. αθειστής κατά την γνώμη μου είναι αυτός που δεν αποδέχεται τον κυριότερο θεό για τους άθεους. Τον θεό του αβραάμ. Αν αμφιβάλλει κάποιος δεν έχει παρά να κοιτάξει σε όποιο νήμα θέλει, για να δεί ποιός θεός απασχολεί περισσότερο το ενδιαφέρον τους σε όλο τον κόσμο. για την συνοδεία τώρα κάποιας λέξης στον όρο άθεος δεν νομίζω πως χρειάζεται, μιας και οι περισσότεροι και απο τις δυο πλευρές, (άθεοι και θρήσκοι) καταλαβαίνουν ποιόν θεό εννοούν, ότανλένε ''πιστεύω ή δεν πιστεύω στον θεό''. είναι ξεκάθαρο πως και για τους δύο είναι ο αβρααμικός θεός.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τυπικό θέμα της έκφρασης: «Δεν υπάρχει θεός.» προκύπτει ακριβώς από αυτό που λέει ο xarxar και ότι δεν πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις ανοησίες της Εκκλησίας, που λέει ότι οι άθεοι καταφέρονται ειδικά και μόνον εναντίον «Του Θεού.» Αυτές είναι σαχλαμαρίστικες ερμηνείες της οκάς, ξεκινώντας από τη θεώρηση ότι έχουν δίκιο.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Δεν μίλησα μόνον για τη Ελλάδα, αλλά για όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τον Ταοισμό, Βουδισμό, Κουμφουκιανισμό και ινδουισμό που έτσι και αλλιώς δε γίνεται καμία αναφορά και κριτική απο μέρους του φόρουμ Αθεία, το ενδιαφέρον τους το μονοπωλεί ο αβρααμικός θεός.xarxar έγραψε:Να υποθέσω ότι σου διέφυγε πως οι περισσότεροι γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στην Ελλάδα με λίγο/πολύ χριστιανικές επιρροές από την οικογένεια, το σχολείο και την κοινωνία; Αυτόν ξέρουμε, αυτόν (δεν) εμπιστευόμαστε.
Και η ελεύθερη έκφραση δεν αφορά μονοσήμαντα τουλάχιστον τη θρησκεία, αλλά την κοινωνία.
Εξαρτάται την κοινωνία, βλέπεις ο χριστιανισμός είναι πιο ανεκτικός απο τον ισλαμισμό ως προς την ελεύθερη έκφραση.
Τότε ναί,σήμερα όχι.Αν πηγαίναμε μερικές εκατοντάδες χρόνια πίσω, νομίζω ότι η δήλωση αθεΐας θα ήταν εξίσου επιβλαβής και σε χριστιανικές κοινωνίες...
Όχι, εγώ λέω πως δεν χρειάζεται να συνοδεύεται απο κάτι άλλο η λέξη άθεος, όπως βάζει σαν ερωτηματικό ο ευθύμης, γιατί γνωρίζουμε ποιό είναι το αντικείμενο του άθεου, η άρνηση ύπαρξης θεών (κυρίως) του αβρααμικού θεού. και αυτό δεν είναι απλώς εικασία είναι μια διαπίστωση.Αν μου επιτρέπεις, αυτό που ισχυρίζεσαι είναι μια προσπάθεια να ξαναορίσεις τον άθεο, όπως θέλησες να επαναπροσδιορίσεις τον αγνωστικιστή. Και νομίζω το ίδιο άστοχη.
Όσον αφορά την αθεία σε μη χριστιανικό περιβάλλον, ισχύει ότι δεν έχουν κατά νού τους τον αβρααμικό θεό, αλλά τους δικούς τους περισσότερο και μετά τους άλλους, όταν είσαι άθεος σε οποιοδήποτε θρησκευτικό κοινωνικό περιβάλλον, θέλοντας και μη, με την άρνηση σου σε αυτόν τον κοινωνικό θεσμό, αναγκαστικά γίνεσαι πολέμιος αυτού του θρησκευτικού περιβάλλοντος. που είναι το παράξενο; επειδή λέω κάποια πράγματα με το όνομά τους; άθεος για εμένα είναι αυτός που αρνήθηκε τον θεό των πατέρων του, και μετά γενικά όλους τους άλλους θεούς, που στο κάτω κάτω αναφέρεται περιστασιακά σε αυτούς ,αλλά καταφέρεται πολύ έντονα και με ακρότητες πολλές φορές, στον πρώην θεό του. είναι μια σχέση αγάπης και μίσους με την μάσκα της αδιαφορίας.Ευθύμης έγραψε:
Και μόνο η ύπαρξη αθέων σε μη χριστιανικό περιβαλλον αρκεί για να πεταξει στα σκουπίδια την επιχειρηματολογία σου.