Σελίδα 8 από 12

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 29 Δεκ 2010 14:22
από RaspK
kapages έγραψε:Ο λογος που εχει ημερεψει ο χριστιανισμος στη χωρα μας, ειναι αυτη η στρογγυλοποιηση εντος του σχολειου.
Η στρογγυλοποίηση, μόνον. Φαντάσου πώς θα αντιδρούσε ο μέσος Έλληνας, αν του έλεγες ότι η νηστεία επιβάλλει και την αποχή από το σεξ, κάτι που έχω ανακαλύψει... πειραματικά (όταν εξηγώ ένα λόγο που ο παπάς γαμπρός μου και η αδερφή μου αντιμετωπίζουν προβλήματα τεκνοποίησης) ότι ξαφνιάζει πολλούς, ακόμα και τους διδαγμένους από την ίδια την εκκλησία, την Εκκλησία, τα κατηχητικά, και όλα τ' άλλα, αφού... λουφάζουν επί του θέματος (πολύ λογικά, αν το καλοσκεφτείς).

Συχνά-πυκνά λέω ότι, αν επέμειναν στα όσα έγραψε ο Σαυλοπαύλος και την παράδοση της νηστείας, θα τους έπνιγαν στη θάλασσα...

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 29 Δεκ 2010 23:42
από Σίμων Resurrected
Να διδάσκεται στα πλαίσια της ζωολογίας.

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 30 Δεκ 2010 00:18
από Σίσυφος
Σίμων Resurrected έγραψε:Να διδάσκεται στα πλαίσια της ζωολογίας.
Εικόνα

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 30 Δεκ 2010 08:37
από RaspK
Σίσυφος έγραψε:
Σίμων Resurrected έγραψε:Να διδάσκεται στα πλαίσια της ζωολογίας.
Εικόνα
:lol:

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιαν 2011 14:01
από tasos_didymoteicho
Συγγνώμη που δεν μπήκα στη διαδικασία να διαβάσω όλες τις απόψεις, παρόλα αυτά ψήφισα υπέρ της συγκριτικής εκμάθησης διαφόρων θρησκειών, αλλιώς πώς θα μπορούσαν τα παιδιά μας να διαμορφώσουν ίδια άποψη και να κατασταλάξουν στα δικά τους πιστεύω; Ας μη γινόμαστε κι εμείς απόλυτοι. Βέβαια εξυπακούετα ότι όλες οι παρόμοιες διδασκαλίες θα έπρεπε ξεκάθαρα να εξαιρούνται από οποιαδήποτε μορφή βαθμολογίας, κάτι το οποίο είναι τουλάχιστον γελοιοδέστατο. Ακόμη κι αυτήν τη στιγμή το να προκριθεί κάποιος σε έναν οποιονδήποτε διαγωνισμό έναντι κάποιου άλλου λόγω καλύτερου βαθμού (και ούτε καν, φυσικά, γνώσης) στα "θρησκευτικά" είναι από προκλητικό έως σκάνδαλο και υποτιμάει τη νοημοσύνη μας, την κρίση μας και τις ίδιες τις βάσεις του συντάγματός μας. Κι όμως γίνεται κατά κόρον.

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 31 Μαρ 2011 00:09
από korkscrew
Ψηφισα να διδάσκεται αλλά αντικειμενικά με παρουσίαση όλων των θρησκειών. Ιδανική κατάσταση θα ήταν να έχει να επιλέξει ο μαθητής μεταξύ θρησκευτικών όπως γίνονται σήμερα , για τους πιστούς και τις οικογένειές τους και ιστορίας θρησκειών, με τόνο πιο αντικειμενικό για αυτούς που θέλουν να μάθουν κι όχι να προσυλητιστούν...

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 31 Μαρ 2011 14:25
από RaspK
tasos_didymoteicho έγραψε:Συγγνώμη που δεν μπήκα στη διαδικασία να διαβάσω όλες τις απόψεις, παρόλα αυτά ψήφισα υπέρ της συγκριτικής εκμάθησης διαφόρων θρησκειών, αλλιώς πώς θα μπορούσαν τα παιδιά μας να διαμορφώσουν ίδια άποψη και να κατασταλάξουν στα δικά τους πιστεύω; Ας μη γινόμαστε κι εμείς απόλυτοι. Βέβαια εξυπακούετα ότι όλες οι παρόμοιες διδασκαλίες θα έπρεπε ξεκάθαρα να εξαιρούνται από οποιαδήποτε μορφή βαθμολογίας, κάτι το οποίο είναι τουλάχιστον γελοιοδέστατο. Ακόμη κι αυτήν τη στιγμή το να προκριθεί κάποιος σε έναν οποιονδήποτε διαγωνισμό έναντι κάποιου άλλου λόγω καλύτερου βαθμού (και ούτε καν, φυσικά, γνώσης) στα "θρησκευτικά" είναι από προκλητικό έως σκάνδαλο και υποτιμάει τη νοημοσύνη μας, την κρίση μας και τις ίδιες τις βάσεις του συντάγματός μας. Κι όμως γίνεται κατά κόρον.
Για να καταλάβω: θεωρείς ότι ενώ δεν είναι κακό να διακρίνονται οι μαθητές, όπως και ότι δεν είναι κακό να γίνεται θρησκειολογικό μάθημα, από την άλλη είναι κακό να προσμετράται ένα μάθημα των ανθρωπιστικών επιστημών προς διάκριση;

Ενώ για ένα κατηχητικό μάθημα, όπως τα θρησκευτικά, αυτό εξυπακούεται, κατ' εμέ, εδώ διαφωνώ κάθετα: αν είναι δυνατόν και ευκταίο να βραβεύεται κάποιος για τη Γλώσσα, την Ιστορία, τη Φιλοσοφία, κ.ο.κ., γιατί όχι και για τη Θρησκειολογία;

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 31 Μαρ 2011 15:32
από tasos_didymoteicho
"ανθρωπιστικών επιστημών"... :think: Δεν ξέρω, προσωπικά δεν θα μπορούσα να τις χαρακτηρίσω έτσι. Τι το ανθρωπιστικό έχουν;

Η θρησκειολογία, όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι, θα ήταν απλά ένα μέσο αντικειμενικής φιλοσοφικής συζήτησης όχι στα αυστηρά πλαίσια εκμάθησης της ιστορίας των θρησκειών (όπως π.χ. γίνεται αντίστοιχα με την ιστορία της τέχνης), αλλά στη διεύρυνση των οριζόντων των παιδιών όσον αφορά το Θείο, με απώτερο στόχο όχι τόσο (ή, μάλλον, καθόλου) να μάθουν τα δεδομένα των εκάστοτε "μεγάλων και γνωστών" θρησκειών, όσο να καταλάβουν τι ακριβώς πραγματεύεται η καθεμιά, προκειμένου ν' αποτελέσει αυτό έναν μπούσουλα για την προσωπική κοσμοθεωρία και οριστική καταστάλαξη του καθενός τους όσον αφορά τη θρησκευτική του επιλογή. Το να το τοποθετήσεις στο σύνηθες πλαίσιο της βαθμοθηρίας πιστεύω ότι θα απέβαινε εις βάρος της ουσίας, αφού τα παιδιά αντί να προβληματιστούν και να κάτσουν να σκεφτούν περί του τι πραγματικά τους αντιπροσωπεύει, θα αναλώνονταν στο πόσο καλά έμαθε το καθένα περί των θεωριών και στοιχείων των θρησκειών. Εξάλλου θα πρότεινα να είναι ως επί το πλείστον μάθημα συζήτησης, τουλάχιστον σε αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό εν σχέσει με το κομμάτι της παράδοσης/ανάγνωσης.

Από κει και πέρα όμως δεν είμαι καθόλου απόλυτος επ' αυτού και κατανοώ πλήρως και τη δική σου σκοπιά, η οποία από την πλευρά σου είναι εξίσου σωστή. Στο κάτω-κάτω είναι τμήμα του ευρύτερου θέματος της ορθής διδαχής/εκμάθησης/βαθμολογίας όλων των μαθημάτων γενικά, το οποίο, ως γνωστόν, "πονάει" πολύ και είναι αντικείμενο άλλης συζήτησης.

Αυτό όμως που είναι το σημαντικότερο είναι ότι μιλάμε 100% θεωρητικά και απέχουμε πιστεύω πάρα πολλά χρόνια από την πρακτική εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου (αντικειμενική/συγκριτική εκμάθηση/παραλληλισμός πολλών θρησκειών απαλλαγμένη εξ ολοκλήρου από δογματισμούς) εδώ στο ελλαδιστάν, συνεπώς δεν χρήζει καν περαιτέρω συζήτησης/αντιπαράθεσης, αφού κάτι τέτοιο θα είχε νόημα αποκλειστικά και μόνο επί του πρακτέου, καθώς, ανάλογα με την επιλογή της ύλης του μαθήματος και του τρόπου διδασκαλίας του, θα διαμόρφωνε ο καθείς μας και πιο στέρεες απόψεις (μ' άλλα λόγια θα μπορούσα κάλλιστα να ενστερνιστώ τη δική σου, αν μου άρεσε η δομή και τα περιεχόμενα του/των βιβλίου/ων και τα θεωρούσα αντίστοιχα άξια εκμάθησης).

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 31 Μαρ 2011 17:56
από RaspK
tasos_didymoteicho έγραψε:"ανθρωπιστικών επιστημών"... :think: Δεν ξέρω, προσωπικά δεν θα μπορούσα να τις χαρακτηρίσω έτσι. Τι το ανθρωπιστικό έχουν;
Ο όρος δεν προκύπτει από το φιλοσοφικό ρεύμα του ανθρωπισμού. Βλέπε και humanities επ' αυτού.

Ο τομέας αυτός περιλαμβάνει την ιστορία, το δίκαιο, τη φιλολογία, τη φιλοσοφία, τη θρησκειολογία, και λοιπά.
tasos_didymoteicho έγραψε:Η θρησκειολογία, όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι, θα ήταν απλά ένα μέσο αντικειμενικής φιλοσοφικής συζήτησης όχι στα αυστηρά πλαίσια εκμάθησης της ιστορίας των θρησκειών (όπως π.χ. γίνεται αντίστοιχα με την ιστορία της τέχνης), αλλά στη διεύρυνση των οριζόντων των παιδιών όσον αφορά το Θείο, με απώτερο στόχο όχι τόσο (ή, μάλλον, καθόλου) να μάθουν τα δεδομένα των εκάστοτε "μεγάλων και γνωστών" θρησκειών, όσο να καταλάβουν τι ακριβώς πραγματεύεται η καθεμιά, προκειμένου ν' αποτελέσει αυτό έναν μπούσουλα για την προσωπική κοσμοθεωρία και οριστική καταστάλαξη του καθενός τους όσον αφορά τη θρησκευτική του επιλογή. Το να το τοποθετήσεις στο σύνηθες πλαίσιο της βαθμοθηρίας πιστεύω ότι θα απέβαινε εις βάρος της ουσίας, αφού τα παιδιά αντί να προβληματιστούν και να κάτσουν να σκεφτούν περί του τι πραγματικά τους αντιπροσωπεύει, θα αναλώνονταν στο πόσο καλά έμαθε το καθένα περί των θεωριών και στοιχείων των θρησκειών. Εξάλλου θα πρότεινα να είναι ως επί το πλείστον μάθημα συζήτησης, τουλάχιστον σε αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό εν σχέσει με το κομμάτι της παράδοσης/ανάγνωσης.

Από κει και πέρα όμως δεν είμαι καθόλου απόλυτος επ' αυτού και κατανοώ πλήρως και τη δική σου σκοπιά, η οποία από την πλευρά σου είναι εξίσου σωστή. Στο κάτω-κάτω είναι τμήμα του ευρύτερου θέματος της ορθής διδαχής/εκμάθησης/βαθμολογίας όλων των μαθημάτων γενικά, το οποίο, ως γνωστόν, "πονάει" πολύ και είναι αντικείμενο άλλης συζήτησης.

Αυτό όμως που είναι το σημαντικότερο είναι ότι μιλάμε 100% θεωρητικά και απέχουμε πιστεύω πάρα πολλά χρόνια από την πρακτική εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου (αντικειμενική/συγκριτική εκμάθηση/παραλληλισμός πολλών θρησκειών απαλλαγμένη εξ ολοκλήρου από δογματισμούς) εδώ στο ελλαδιστάν, συνεπώς δεν χρήζει καν περαιτέρω συζήτησης/αντιπαράθεσης, αφού κάτι τέτοιο θα είχε νόημα αποκλειστικά και μόνο επί του πρακτέου, καθώς, ανάλογα με την επιλογή της ύλης του μαθήματος και του τρόπου διδασκαλίας του, θα διαμόρφωνε ο καθείς μας και πιο στέρεες απόψεις (μ' άλλα λόγια θα μπορούσα κάλλιστα να ενστερνιστώ τη δική σου, αν μου άρεσε η δομή και τα περιεχόμενα του/των βιβλίου/ων και τα θεωρούσα αντίστοιχα άξια εκμάθησης).
Απολύτως δεκτά όλα τα ανωτέρω, με ενδιαφέρον για μια άλλη συζήτηση για το πρόβλημα της βαθμοθηρίας και το πλαίσιο διδαχής. ;)

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 31 Μαρ 2011 21:15
από traiasca
Εγώ ψήφισα το 4, αν και το δεύτερο σκέλος δεν με αντιπροσωπεύει. Τι πάει να πει φωτιά στις θεολογικές σχολές , δεν μου φταίνε τίποτα τα ...κτήρια!

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 01 Απρ 2011 07:21
από RaspK
Προσωπικά, θεωρώ ότι θα ήταν καλό να βγει ένα δεύτερο, σαφέστερο δείγμα από μία ακριβέστερη δημοσκόπηση.

Ας πούμε, επιλογές του τύπου:
Ποιες θεωρείται ότι θα ήταν οι καλύτερες αλλαγές για το μάθημα των Θρησκευτικών;
  • Να παραμείνει το θέμα του ως έχει, και να είναι υποχρεωτικό.
  • Να παραμείνει το θέμα του ως έχει, και να είναι επιλογής/προαιρετικό.
  • Να αλλάξει σε θρησκειολογικό μάθημα, και να είναι υποχρεωτικό.
  • Να αλλάξει σε θρησκειολογικό μάθημα, και να είναι επιλογής/προαιρετικό.
  • Να καταργηθεί πάραυτα.
  • Δε γνωρίζω/δεν απαντώ.
πιστεύω ότι καλύπτουν καλύτερα το θέμα.

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 09:21
από Βέρα
:D RaspK
Στο δικό σου ερωτηματολόγιο, η απάντηση που θα τσεκάριζα είναι η πέμπτη.
Δεν ξέρω τι με γοητεύει πιο πολύ: το "καταργηθεί" ή το "πάραυτα".

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 10:56
από RaspK
Χαίρομαι για τη γοητεία που ασκεί η επιλογή, ανεξαρτήτως. :mrgreen:

Εγώ, από την άλλη, θεωρώ ότι ένα θρησκειολογικό μάθημα καλόν είναι, αλλά δεν είμαι σίγουρος για την ανάγκη ύπαρξής του ως υποχρεωτικό. Είναι πολλά τα θέματα που θα έθιγα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα.

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 13:34
από vlakedios
Tο 4 από τα κριτήρια του αγαπητού RaspK.

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 13:46
από apeleytheros
Σκέφτομαι το 4, αλλά να αναφέρει όλα τα εγκλήματα (ΟΛΑ) που έχουν γίνει στο όνομα της θρησκείας, τα συνεχή εμπόδια που παρεμβάλλουν θρησκευτικοί ηγέτες στην επιστήμη, σην ευημερία των λαων κλπ. Έτσι, όποιος θέλει να ακολουθεί το παιδί του θρησκευτική αγωγή, να μην έχει «μονόπλευρη» ενημέρωση.
Βέβαια αν είναι έτσι όπως το λέω θα είναι μάθημα αθεισμού, και ίσως θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικό :P
...και μετά ξύπνησα.

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 13:53
από kapages
Να αλλάξει σε θρησκειολογικό μάθημα, και να είναι υποχρεωτικό.

Και δεν σηκωνω και κουβεντα.

Μια ωρα κατηχητικου ισοδυναμει με χιλιες ωρες χαβαλε θρησκευτικων στο σχολειο.
Ωρα μας ειναι να αρχιζουν οι παπαδες, λογω της καταργησης των θρησκευτικων, να καλουν τους πιστους να στειλουν τα παιδια του δημοτικου στο κατηχητικο, να μην μεινουν αγραμματα απο την ορθοδοξη μας πιστη.

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 15:31
από Σίσυφος
kapages έγραψε:Να αλλάξει σε θρησκειολογικό μάθημα, και να είναι υποχρεωτικό.

Και δεν σηκωνω και κουβεντα.

Μια ωρα κατηχητικου ισοδυναμει με χιλιες ωρες χαβαλε θρησκευτικων στο σχολειο.
Ωρα μας ειναι να αρχιζουν οι παπαδες, λογω της καταργησης των θρησκευτικων, να καλουν τους πιστους να στειλουν τα παιδια του δημοτικου στο κατηχητικο, να μην μεινουν αγραμματα απο την ορθοδοξη μας πιστη.
Αντικειμενική θρησκειολογία με καθηγητές απόφοιτους ελληνικών θεολογικών σχολών δεν μπορεί να υπάρξει (για να μην αναφερθώ στη συγγραφική ομάδα του βιβλίου).

Αν αναλάβουν το μάθημα κοινωνιολόγοι, ιστορικοί ή φιλόλογοι κάτι μπορεί να γίνει...

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 16:07
από traiasca
@Σίσυφος
Α ...γειά σου ρε χαμογελαστό Σισυφάκι!

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2011 21:33
από Βέρα
traiasca, μόνο ο Σίσσυφος είδε και το τυρί και τη φάκα. ;)
Απελεύθερε, :D αυτό το όνειρο καλοκαιρινής νυκτός είναι too good to come true στο Ελλαδιστάν. By far η καλύτερη αντιπρόταση που έχει διατυπωθεί ως τώρα. Για φανταστείτε το λίγο... Δεν θα ήταν ...ονειρικό;

Re: Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Δημοσιεύτηκε: 07 Απρ 2011 00:40
από kapages
Σισυφε δεν μπορω να ειμαι προκατειλλημενος με την εκπαιδευτικη και επιστημονικη επαρκεια του καθενος.

Αν αλλαξει ριζικα το περιεχομενο του βιβλιου, το προγραμμα σπουδων, η μεθοδολογια διδασκαλιας και γινουν τα σχετικα σεμιναρια στους θεολογους, δεν εχω θεωρω το δικαιωμα να κανω υποδειξεις για το ποιος θα το διδαξει.
Σιγα μην το αναλαβουν και μαθηματικοι...και τους θεολογους τι θα τους κανουμε;

Θα εχω ομως το δικαιωμα να μαμησω πατωκορφα καθε περιεργο θεολογο που θα προσπαθησει να κανει διδακτικη επανασταση και δεν θα συμμορφωθει με τας υποδειξεις...