Ιοκάστη έγραψε:Θεόφιλε δεν συμμετείχα ως τώρα στην κουβέντα και ομολογώ πως δεν έχω διαβάσει όλα τα σχόλια, όμως έχω κάποιες ερωτήσεις. Αν τις έχεις ήδη απαντήσει συγνώμη, μπορείς να με παραπέμψεις στο αντίστοιχο σχόλιό σου.
1. Γιατί ονομάζεις τον εαυτό σου αγνωστικιστή; Πιστεύεις στην ύπαρξη μιας ανώτερης δύναμης, έτσι δεν είναι;
Oνομάζω τον εαυτό μου αγνωστικιστή για τον λόγο πως δεν αποδέχομαι τον Θεό όπως τον παρουσιάζει η παλαιά διαθήκη, παρά μόνο σαν μια άγνωστη δύναμη, που μόνο μέσω της διαίσθησης και της ενόρασης μπορούμε να την προσεγγίσουμε αλλά χωρίς να μπορέσουμε ποτέ να την κατανοήσουμε εντελώς. Ξέρω πως ο αγνωστικισμός δεν δέχεται ούτε την ύπαρξη ούτε την ανυπαρξία θεού,αλλά επειδή η πίστη μου σε μια άγνωστη ανώτερη δύναμη, νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα σε αυτόν τον ορισμό, έτσι και τον υιοθέτησα, λίγο αυθαίρετα βέβαια, αλλά αν δεν αρέσει σε κάποιους μπορούν αν θέλουν να με ονομάζουν όπως τους αρέσει , μυστικιστή, γνωστικό, μεταφυσικό, κ,α,
]2. Έχει σημασία για εσένα αν θα ονομάζεσαι αγνωστικιστής, θεϊστής ή απλά άθρησκος;
Ναι έχει, και πολλή μεγάλη μάλιστα, μπορώ να δεχθώ οποιονδήποτε τίτλο, εκτός του άθεος και του άθρησκος.
3. Σε ενδιαφέρει να πείσεις τους υπόλοιπους ότι υπάρχει κάποια δύναμη ή απλά σ’αρέσει η φιλοσοφική κουβέντα;
Δεν έχω καμία φιλοδοξία να πείσω κανέναν για την ύπαρξη ανωτέρας δυνάμεως, απλά καταθέτω την άποψη μου σε ένα θέμα που ρωτάει αν μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως δεν υπάρχει θεός, και η απάντηση μου είναι.όχι πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι πώς δεν υπάρχει θεός, και συγκεκριμένα ο θεός της παλαιάς διαθήκης , αυτό είναι το εύκολο μέρος, αλλά αν όντως έχουμε την γνώση για να μπορούμε να απαντήσουμε στο απώτερο μέλλον, αν είμαστε προιόντα καθαρής τύχης, και όχι αποτέλεσμα μιας άγνωστης σε εμάς δύναμης.
Τώρα πάνω στα τελευταία σχόλια. Οι περισσότεροι από εδώ ήμασταν χριστιανοί κάποτε, και μάλιστα κάποιοι από εμάς ήταν και πολύ πιστοί. Επίσης έχω περάσει κι εγώ το στάδιο του αγνωστικισμού, και θεωρώ την καραμέλα "ο αγνωστικισμός συνδυάζει τα καλύτερα και από τους 2 κόσμους" άκυρη. Δεν θα τον κρίνω σαν χειρότερο ή σαν καλύτερο, απλά σαν μια διαφορετική επιλογή. Το θέμα του φανατισμού που έθιξες έχει να κάνει περισσότερο με το κάθε άτομο και την προσωπικότητά του παρά με οτιδήποτε άλλο. Απλά κάποια δόγματα ενισχύουν τον φανατισμό. Τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο. Γενικά πολλά από αυτά που αναφέρεις είναι θέματα ηθικής και συμπεριφοράς και είναι θέμα ατόμου. Δεν είναι ανάγκη να είναι αγνωστικιστής κανείς, ούτε χριστιανός αλλά ούτε κι άθεος για να μην φέρεται σαν ηλίθιος. Το μόνο που χρειάζεται είναι να είναι λογικός.
Δέν σχολιάζω τίποτε απο τα παραπάνω μόνο τούτο θα πω, η προσέγγιση σου είναι πολύ προσεκτική,
Το ότι μεγάλωσες με χριστιανικές αρχές δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να τις ξεριζώσεις, το θέμα είναι αν σε ενδιαφέρει να το κάνεις. Δεν λέω πως πρέπει να το κάνεις, κάνε ό,τι θες, απλά ήθελα να αναφέρω πως το ότι μεγάλωσες χριστιανός δεν έχει σχέση με το αν θα καταλήξεις άθεος.
Ξεριζώνω τις χριστιανικές αρχές μου για μένα σημαίνει πώς με ότι αρνητικό ξεριζώνω και ότιδήποτε θετικό έχω πάρει απο αυτές, που σημαίνει χάνω την αίσθηση του μέτρου και του σεβασμού, πρός το πιστεύω των άλλων που κάποτε ήταν και δικό μου πιστεύω, όχι ευχαριστώ δεν θα πάρω.
Όσο για τα κενά που ανέφερες. Όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές, δεν γίνεται να έχουμε όλη την γνώση του κόσμου ΤΩΡΑ. Πριν από κάτι αιώνες πίστευαν ότι τους κεραυνούς τους στέλνει ο Δίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τους έστελνε όντως ο Δίας; Το ότι δεν μπορούμε να εξηγήσουμε κάποια πράγματα δεν σημαίνει πως δεν έχουν εξηγήσεις. Απλά δεν έχουμε τις γνώσεις ακόμη για να το κάνουμε. Θα γίνει όμως κάποτε, όπως μάθαμε και τι είναι οι κεραυνοί έτσι θα μάθουμε και τα υπόλοιπα, υπομονή.
Δεν νομίζω οι πρόγονοι μας να ήταν τόσο ανόητοι όσο τους παρουσιάζεις. οι κεραυνοί είναι μέτρο δύναμης και λόγω της ιδιότητας τους αποδίδονταν σε μια ανώτερη θεότητα, αλλά αν πάς στην κοσμογονία του ησίοδου θα βρείς πολλές ομοιότητες για την δημιουργία του κόσμου με τις σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες για την δημιουργία του σύμπαντος, βλέπεις όση γνώση και αν κατακτήσει ο άνθρωπος οδηγός του πάντα θα είναι η διαίσθηση και η ενόραση.