Αξιοπιστία της Αγίας Γραφής

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

RaspK έγραψε: Είναι προφανές από τα Ευαγγέλια, ας πούμε, ότι οι συγγραφείς τους διαφωνούσαν στην ερμηνεία και τη διδαχή του Χριστιανισμού, τον οποίο, άλλωστε, δεν έβλεπαν ως κάτι ξεχωριστό από τον Ιουδαϊσμό, αλλά την πιο αληθινή αντιμετώπιση της πραγματικότητας — Η αντιμετώπιση της Καινής Διαθήκης ως ένα εννιαίο και άμεσο αντίγραφο είναι εντελώς παράλογη.

Υπαρχουν αναφορές στην καινη διαθήκη και τον χριστό που δεν μου εβγαλαν φλύκταινες μόνο σε αυτό το βιβλίο που αν δεν γνωριζεις ήδη, θα εκτιμησεις πολύ. Ο τύπος ηταν υπεροχος ανθρωπος (πεθανε -τον γνωρισα από κοντά).

Παρατήρηση: το "κλειδί" της ελευθερίας Η αρχαία φιλοσοφία του Ashtavakra

Κύριος Συγγραφέας: Schoch, Manuel
Εκδοτικός Οίκος: ΙΣΟΡΡΟΠΟΝ
Έτος έκδοσης: 10/2007
Σελίδες: 149
ISBN: 9789606666735
Διαθεσιμότητα: Διαθέσιμο

http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=4970544
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Θα το διαβάσω, μόλις μπορέσω. ;)
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε: Τα έργα των αρχαίων τα δέχεσαι εφ' όσον τα κρίνεις. Το ίδιο και την κενή σου διαθήκη.
Ελπίζω στην λέξη ''κενή'' αντί του καινή να μην την έγραψες κατά λάθος, γιατί πράγματι πρόκειται για ''κενή'' παρά για καινή με τα δεδομένα την σύγχρονης εποχής.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Τις επισημάνσεις των λαθών τις καταχωρώ στο περί γλώσσης σχετικό νήμα. Το "κενή" απλώς αντικατοπτρίζει την ιστορική, φιλοσοφική, ιδεολογική σοβαρότητα των περιεχομένων της διαθήκης...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

SinneR έγραψε: Δέν έγραψε μόνο ένα άτομο την καινή διαθήκη. υπάρχει πλήθος συγγραφέων που έγραψαν την ίδια εποχή και πλήθος ιστορικών στοιχείων και πρωσόπων που όντος υπήρξαν εκείνη την εποχή. πχ πιλάτος, ηρώδης, εκτός αυτού οι συγγραφείς αυτών των κειμένων δέν τα έγραψαν και μετά χάθηκαν. υπήρξε μια συνέχεια. αυτό φαίνετε και στις πολλές εκκλησίες που υδρίθηκαν τότε(η ύπαρξη των οποίων επιβεβαιώνετε απο αρχαιολογικά στοιχεία,). και οι οποίες αναφέρονται και στα κείμενα αυτά.
Το ότι γράφτηκε η καινή διαθήκη από πολλά άτομα σε μια περίοδο απο το 50 μ,χ. μέχρι το 90μ.χ.και αναφέρει ιστορικά πρόσωπα Ηρώδης, Πιλάτος, αυτό δεν σημαίνει πώς είναι και ιστορικά αξιόπιστη, η αποδεικνύει την ιστορικότητα του ιησού, αντί να σε εντυπωσιάζει η αναφορά της καινής διαθήκης σε ιστορικά πρόσωπα, θα έπρεπε να σε προβληματίσει για τις υπερβολές που αποδίδονται σε αυτά τα πρόσωπα, όπως η σφαγή 14.000 νηπίων από τον Ηρώδη για να τονισθεί η προέλευση του ιησού απο τον σπουδαίο ιουδαίο βασιλιά δαυίδ, και ο φόβος του ηρώδη μην του κλέψει την εξουσία, πέφτοντας όμως σε αντίφαση με διήγηση της σύληψης της μαρίας από το άγιον πνεύμα, οπότε η προέλευση του μαραγκού ιωσήφ από τον οίκο του δαυίδ και κατ'επέκταση του ιησού πάει περίπατο, η την περίπτωση του πιλάτου ως διοικήτη και έπαρχου της ιουδαίας, να δικάζει τον ιησού υπό την επιρροή των αρχιερέων και του όχλου, για κατηγορίες θρησκευτικού περιεχομένου και να καταδικάζεται όχι από αυτόν που ήταν ο αρμόδιος να καταδικάσει κάποιον με σταυρικό θάνατο που ήταν θάνατική ποινή για επαναστάτες που στρεφόντουσαν κατά της ρωμαικής αυτοκρατορίας, όπως π.χ.τον σπάρτακο, αλλά από τον όχλο που αντί να τον λιθοβολήσουν που ήταν η προβλεπόμενη ποινή για τους βλάσφημους, ζήτησαν την σταύρωση του.
Και άλλα πολλά που δεν θέλω να αναφερθώ εδώ.
Πέρα από τα παραπάνω που αναφέρθηκες περί αξιοπιστίας της καινής διαθήκης ως πρός τα ιστορικά γεγονότα, ένα είναι το σίγουρο, πώς σήμερα και πάντα το μόνο που προσπαθούσε να κάνει η θρησκεία, ήταν και είναι να δώσει ιστορικότητα στον θεοποιημένο ιησού, και ως πρός αυτό το ζήτημα υπαρχουν τρείς εκδοχές, πρώτη είναι αυτή που αποδέχονται οι πιστοί, και που πιστεύουν απόλυτα στα όσα γράφει η καινή διαθήκη αδιαφορώντας για τις όποιες κριτικές της ασκούνται για τα αντιφατικά και μυθολογικά περιεχόμενα της, δεύτερη είναι η αποδοχή της ιστορικότητας του ιησού, αλλά μόνο σαν προφήτη και διδάσκαλο, και τίποτε περισσότερο, και τρίτη και τελευταία, είναι αυτή που βλέπει μια προσπάθεια της θρησκείας να δώσει ιστορικότητα σε ένα πλήθος μυθολογικών στοιχείων συμπεριλαμβανομένου και του προσώπου του ιησού.
Τώρα η επιλογή ανάμεσα στις τρείς αυτές εκδοχές γίνεται από το πώς βλέπει ο καθένας το ζήτημα, 1ον θρησκευτικά, άρα ιστορικότητα του ιησού θεού, 2ον θρησκειοιστορικά,άρα ιστορικότητα του ανθρώπου προφήτη ιησού, και 3ον ιστορικά, τον μύθο ιησού, λόγω έλλειψης επαρκών αποδεικτικών στοιχείων της ύπαρξης του, όσο για την θεότητα του ούτε λόγος να γίνεται, μιας και η ιστορία σαν επιστήμη δεν ασχολείται με φανταστικές οντότητες αυτές καθ'εαυτές, παρά μόνο σαν αναφορά σε αυτές δια μέσου των θρησκειών που τις αποδέχονται, ο καθένας μας λοιπόν έχει αυτές τις τρείς επιλογές από αυτόν εξαρτάται ποιά απο αυτές θα επιλέξει.
Απάντηση