Μεταπείθοντας έναν άθεο!

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

απλά δε βλέπω κανέναν να αποδεικνύει ότι η πιθανότητα 0% που αυτοί προσάπτουν έχει βάση
Να κάνω μιά μικρή παρέμβαση για να βοηθήσω (αν μπορώ) να ξαναμπούν τα πράγματα σε μία σειρά;

Να κάνω.Οκ.Ερώτηση λοιπόν:Ποιές συνθήκες,κριτήρια ή/και προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται ώστε να αποδώσουμε τιμή αλήθειας 0 σε έναν ισχυρισμό;
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
batcic
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 10:50
Όνομα Ιστότοπου: Τhe Schrodinger's Dragon
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη, GREECE
Επικοινωνία:

RaspK έγραψε:
batcic έγραψε:Επίσης δεν μιλάω για λογαριασμό του DTango αλλά για δικό μου. Με τον DTango έχω έναν ωκεανό διαφωνίες, αλλά σίγουρα όχι σε αυτό το ζήτημα.
Κακώς, επειδή ειδικά σε αυτό σφάλει ιδιαίτερα, όπως κι εσύ με τη συμφωνία σου.
Γιατί έτσι! Αλλά αυτό προφανώς δεν το θεωρείς αυθαιρεσία!
RaspK έγραψε:Κι εδώ, όπως και πολλοί άλλοι, κάνεις το ύψιστο σφάλμα: ουδέποτε κατέστησε κάτι τέτοιο, παρότι πρακτικά πράττουμε σα να μην υπήρχε το αναπόδεικτο, λογική βάση για να πει κανείς ότι το αστήρικτο ζητούμενο δεν υπάρχει!
Δεν κατάλαβα καθόλου τι εννοείς. Και πιστεύω ότι και πολλοί άλλοι θα δυσκολευτούν να παρακολουθήσουν τη διατύπωση σου!
RaspK έγραψε:Ο εμπειρισμός απλά κάνει την παραδοχή ότι μας είναι αδιάφορο το αν υπάρχει ή όχι μέχρι νεωτέρας, και τίποτα παραπάνω.
Εμπειρισμός η επιστημονική μέθοδος του πειράματος και της επαλήθευσης;;; Κάτι πάει απίστευτα στραβά με τον συλλογισμό σου φίλε.
RaspK έγραψε:Με είδες να δίνω πιθανότητα; Κάθε άλλο: απλά δε βλέπω κανέναν να αποδεικνύει ότι η πιθανότητα 0% που αυτοί προσάπτουν έχει βάση, οπότε και δε βλέπω λόγο να τους αφήνω να λένε ό,τι θέλουν επ' αυτού... Είναι θέμα ορθολογισμού.
Όταν κάτι δεν έχει επαληθευτεί ποτέ, η πιθανότητα του είναι χρήσιμο να θεωρείται μηδέν! Οποιαδήποτε άλλη πιθανότητα είναι ξερά αυθαίρετη.
RaspK έγραψε:Διαπιστώνω συνέχεια χάσματα λογική παιδείας...

Η ισχύς και η αλήθεια του συμπεράσματος δεν έχουν σχέση με την ισχύ και την αλήθεια του επιχειρήματος. Το συμπέρασμα (η κατακλείδα του επιχειρήματος) μπορεί να είναι αληθές, ακόμα και αν το επιχείρημα δεν είναι ορθό.
Η χρήση του άρα δηλώνει συσχέτιση! Όλα μπορούν να είναι αληθή αν τα κοιτάξεις αυτόνομα αλλά τη συσχέτιση που υπέδειξες θα πρέπει να την αποδείξεις. Αν πειράζεσαι με τις αρλούμπες σου, μην τις γράφεις εξ' αρχής!

Κάπου εδώ νομίζω ότι θα σταματήσω την αντιπαράθεση γιατί έχω να κάνω με προαποφασιμένα δικά σου συμπεράσματα, τα οποία μάλιστα τα ονομάζεις σκεπτικισμό!!! Ευχαριστώ, αλλά με τέτοιον σκεπτικισμό θα προτιμήσω το δόγμα.
--
Ορθολογισμός και Φιλοσοφία
The Schrodinger's Dragon: exists in both states although dragons do not exist!
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Γιατρος Του Ικα έγραψε:
απλά δε βλέπω κανέναν να αποδεικνύει ότι η πιθανότητα 0% που αυτοί προσάπτουν έχει βάση
Να κάνω μιά μικρή παρέμβαση για να βοηθήσω (αν μπορώ) να ξαναμπούν τα πράγματα σε μία σειρά;

Να κάνω.Οκ.Ερώτηση λοιπόν:Ποιές συνθήκες,κριτήρια ή/και προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται ώστε να αποδώσουμε τιμή αλήθειας 0 σε έναν ισχυρισμό;
Στην καλύτερη των περιπτώσεων πάντα, θεωρώντας ως δεδομένη τη λογική (όσο αστείο κι αν φαίνεται αυτό σε πολλούς, κι αυτό ακόμα είναι παραδοχή και η οποία δεν αποδεικνύεται), αδύνατη (πάντα και υποχρεωτικά ψευδής) είναι μία θέση σίγουρα μόνο αν κι εφόσον αποδείξουμε λογικές αντιφάσεις.

Το πρόβλημα εδώ, για όσους βιαστούν να πουν ότι έτσι αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχουν θεοί, είναι ότι μπορούν να απορρίψουν μόνο πεπερασμένες θεϊκές προτάσεις, όπως τον Ιουδαϊκό Γιαχβέ και το Ινδουιστικό Μπράχμαν.


batcic έγραψε:
RaspK έγραψε:
batcic έγραψε:Επίσης δεν μιλάω για λογαριασμό του DTango αλλά για δικό μου. Με τον DTango έχω έναν ωκεανό διαφωνίες, αλλά σίγουρα όχι σε αυτό το ζήτημα.
Κακώς, επειδή ειδικά σε αυτό σφάλει ιδιαίτερα, όπως κι εσύ με τη συμφωνία σου.
Γιατί έτσι! Αλλά αυτό προφανώς δεν το θεωρείς αυθαιρεσία!
Καταλαβαίνεις ότι αυτογελοιοποιήσε; Αφού υπέδειξα ήδη τα σφάλματα και των δυο σας (του δε dtango στην πρώτη δημοσίευση)...
batcic έγραψε:
RaspK έγραψε:Κι εδώ, όπως και πολλοί άλλοι, κάνεις το ύψιστο σφάλμα: ουδέποτε κατέστησε κάτι τέτοιο, παρότι πρακτικά πράττουμε σα να μην υπήρχε το αναπόδεικτο, λογική βάση για να πει κανείς ότι το αστήρικτο ζητούμενο δεν υπάρχει!
Δεν κατάλαβα καθόλου τι εννοείς. Και πιστεύω ότι και πολλοί άλλοι θα δυσκολευτούν να παρακολουθήσουν τη διατύπωση σου!
Δευτερεύουσες προτάσεις είναι, αλλά τέλος πάντων· ιδού:

«Ο εμπειρισμός παραδέχεται την πιθανή ύπαρξη κάποιων πραγμάτων που θεωρεί αδιάφορα, όσο δεν ξέρουμε αν υπάρχουν. Αυτό, όμως, ποτέ δεν υπήρξε λογική βάση για να πει κανείς ότι είναι ανύπαρκτα.»
batcic έγραψε:
RaspK έγραψε:Ο εμπειρισμός απλά κάνει την παραδοχή ότι μας είναι αδιάφορο το αν υπάρχει ή όχι μέχρι νεωτέρας, και τίποτα παραπάνω.
Εμπειρισμός η επιστημονική μέθοδος του πειράματος και της επαλήθευσης;;; Κάτι πάει απίστευτα στραβά με τον συλλογισμό σου φίλε.
Κάτι πάει απίστευτα στραβά με τις γνώσεις σου, βασικά... :roll:
batcic έγραψε:
RaspK έγραψε:Με είδες να δίνω πιθανότητα; Κάθε άλλο: απλά δε βλέπω κανέναν να αποδεικνύει ότι η πιθανότητα 0% που αυτοί προσάπτουν έχει βάση, οπότε και δε βλέπω λόγο να τους αφήνω να λένε ό,τι θέλουν επ' αυτού... Είναι θέμα ορθολογισμού.
Όταν κάτι δεν έχει επαληθευτεί ποτέ, η πιθανότητα του είναι χρήσιμο να θεωρείται μηδέν!
Θες μήπως να μου εξηγήσεις πού ακριβώς διαφωνείς μαζί μου τότε, και με όλους τους 6άρηδες; :lol: Σημειωτέον, άλλο να «θεωρείται μηδέν!» (και το οποίο είναι υποθετικό) και άλλο να διατυμπανίζει κανείς ότι είναι (!) 0, λες και είναι βέβαιο.
batcic έγραψε:Οποιαδήποτε άλλη πιθανότητα είναι ξερά αυθαίρετη.
Γι' αυτό και μ' ενοχλεί απίστευτα η διατύπωση: «Δίνω [α]% πιθανότητα θεϊκών υπάρξεων.» Είναι τελείως κοτσάνα.
batcic έγραψε:
RaspK έγραψε:Διαπιστώνω συνέχεια χάσματα λογική παιδείας...

Η ισχύς και η αλήθεια του συμπεράσματος δεν έχουν σχέση με την ισχύ και την αλήθεια του επιχειρήματος. Το συμπέρασμα (η κατακλείδα του επιχειρήματος) μπορεί να είναι αληθές, ακόμα και αν το επιχείρημα δεν είναι ορθό.
Η χρήση του άρα δηλώνει συσχέτιση! Όλα μπορούν να είναι αληθή αν τα κοιτάξεις αυτόνομα αλλά τη συσχέτιση που υπέδειξες θα πρέπει να την αποδείξεις. Αν πειράζεσαι με τις αρλούμπες σου, μην τις γράφεις εξ' αρχής!
Ξέρεις, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ορθή σύνταξη όπου το «άρα» (αιτιολογικός σύνδεσμος) να στέκει μόνο του, όπως θα έκανα αν χρησιμοποιούσα μαθηματική συμβολογραφία (μάλιστα, η ιδέα ότι στο συμπέρασμα συμπεριλαμβάνεται το «άρα» είναι απόδειξη πλήρους άγνοιας, αφού το «άρα» ακολουθείται από το συμπέρασμα, το οποίο εν προκειμένω ήταν η φράση «οι Έλληνες αστυνομικοί είναι δημόσιοι υπάλληλοι που προσλαμβάνονται από την Ελληνική Αστυνομία, όπως ορίζει το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως» και μόνο).
batcic έγραψε:Κάπου εδώ νομίζω ότι θα σταματήσω την αντιπαράθεση γιατί έχω να κάνω με προαποφασιμένα δικά σου συμπεράσματα, τα οποία μάλιστα τα ονομάζεις σκεπτικισμό!!! Ευχαριστώ, αλλά με τέτοιον σκεπτικισμό θα προτιμήσω το δόγμα.
Ω ειρωνία... :lol:
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Ποιές συνθήκες,κριτήρια ή/και προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται ώστε να αποδώσουμε τιμή αλήθειας 0 σε έναν ισχυρισμό;

Η απόδειξη του αντιστρόφου του;
(η αν πρόκειται για μια απόλυτη τιμή, η απόδειξη ότι έχει άλλη τιμή, πχ ο ισχυρισμός: η ταχύτητα του φωτός είναι ~299,792,458m/sec στο κενό μπορεί να ανατραπεί από μετρήσεις που δείχνουν ότι είναι πχ 298,792,458 )

Βασικά η απάντηση σε αυτό είναι φιλοσοφικό ζήτημα. Κάποιος πχ μπορεί να δέχεται ότι οποιοσδήποτε αναπόδεικτος ισχυρισμός έχει τιμή αλήθειας 0 εξ αρχής.
Κάποιος άλλος να λέει ότι εφόσον είναι εκτός του πεδίου ελέγχου σου δεν μπορείς να έχεις στοιχεία για οποιαδήποτε τιμή, κάτι σε NULL, κενό οτιδήποτε.

Οπωσδήποτε και οι δύο συμφωνούν ότι δεν μπορεί να λαμβάνεις υπόψιν κάτι που σύμφωνα με την πραγματικότητα σου δεν υπάρχει οπότε ...
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
Andrameleh
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2009 23:45
Όνομα Ιστότοπου: -

Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση ελπίζω κατευναστική!
Να πω ότι κατά βάση συμφωνώ με τον RaspK.
Το πρόβλημα πιστεύω ότι ανακύπτει λόγω έλλειψης εξοικείωσης με την φιλοσοφική σκέψη εκ μέρους του φίλου batcic.
Γενικότερα στην φιλοσοφία οι διατυπούμενες λογικές προτάσεις ακολουθούν έναν αυστηρό λογικό φορμαλισμό ο οποίος όμως έχει λόγο ύπαρξης! δεν βρίσκεται εκεί για να ικανοποιήσει το βίτσιο των φιλοσόφων.
Σύμφωνα με αυτή την θεώρηση της οποίας την χρησιμότητα δεν θα αναλύσω εδώ, η ύπαρξη όντων αμφιλεγόμενων όπως οι νεράιδες , οι λυκάνθρωποι η ο Άη βασίλης για την ύπαρξη των οποίων ΔΕΝ υπάρχουν αποδείξεις ή ανταποδείξεις, ΚΑΤ' ΑΡΧΗΝ δεν μπορούν να απορριφθούν απόλυτα! (στο 100%) εφόσον η παραδοχή της ύπαρξης τους δεν μας οδηγεί μέσω λογικών συλλογισμών σε ΑΤΟΠΟ!
Για να καταλάβετε έως ποιού σημείου φτάνει αυτή η αυστηρή (σχολαστική) συλλογιστική να πω ότι ο σολιψισμός (η φιλοσοφική θέση η οποία υποστηρίζει ότι η πραγματικότητα εκτός του υποκειμένου (του εαυτού μας δηλαδή) μπορεί και να είναι μια ψευδαίσθηση καθ' ολοκληρίαν) ΔΕΝ μπορεί να αποδειχθεί αυστηρά λάθος! Δεν υπάρχει κάποιος λογικός μη εμπειρικός τρόπος να υποστηρίξουμε 100% ότι η πραγματικότητα γύρω μας είναι όντως υπαρκτή και όχι μια δική μας ψευδαίσθηση!

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν και μιλώντας αυστηρά λογικά με φιλοσοφική προσέγγιση ΔΕΝ μπορούμε να μιλάμε για 100% γνώση ύπαρξης ή ανυπαρξίας υπερβατικών οντοτήτων για τα οποία τίποτα εξ ορισμού δεν μπορεί να γνωσθεί!
When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion. – Robert Pirsig

What can be asserted without proof can be dismissed without proof. - Christopher Hitchens

Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful. - Seneca the Younger

A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything. F.Nietzsche
Άβαταρ μέλους
batcic
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 10:50
Όνομα Ιστότοπου: Τhe Schrodinger's Dragon
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη, GREECE
Επικοινωνία:

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν και μιλώντας αυστηρά λογικά με φιλοσοφική προσέγγιση ΔΕΝ μπορούμε να μιλάμε για 100% γνώση ύπαρξης ή ανυπαρξίας υπερβατικών οντοτήτων για τα οποία τίποτα εξ ορισμού δεν μπορεί να γνωσθεί!
Σε αυτήν την περίπτωση Andrameleh μπορούν να εισάγονται άκυρες έννοιες κατά το δοκούν. Π.χ. Επειδή δεν μπορείτε να αποδείξετε την ανυπαρξία του Παντοδύναμου Ταραφαντανακiου, θα πρέπει να τηρήσετε αγνωστικιστική στάση απέναντι του.
--
Ορθολογισμός και Φιλοσοφία
The Schrodinger's Dragon: exists in both states although dragons do not exist!
Άβαταρ μέλους
Andrameleh
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2009 23:45
Όνομα Ιστότοπου: -

Πρέπει να ορίσουμε την έννοια "άκυρες". Αν με αυτό τον όρο εννοούμε έννοιες οι οποίες είναι λογικά αντιφατικές ή οδηγούν λογικά σε άτοπο τότε αυτό που λες δεν ισχύει (όπως συμβαίνει για την κλασικό θεό των γραφών του οπίου οι εξ ορισμού ιδιότητες (παντοδύναμος, παντογνώστης κλπ) οδηγούν σε λογικές αντιφάσεις και άτοπα)!
Αν όμως εννοούμε έννοιες τις οποίες εμπειρικά τείνουμε να τις απορρίπτουμε χωρίς να μπορούμε να δείξουμε που είναι λογικά εσφαλμένες ως προς την τυχόν ύπαρξη τους (θεωρητικά φυσικά) τότε το κατηγόρημα "άκυρες" φιλοσοφικά μιλώντας, δεν έχει ισχύ!
Και για να δώσω ένα παράδειγμα κατά κάποιο τρόπο σχετικό με την κουβέντα μας η έννοια της "δισυπόστατης" φύσης των ατομικών και υποατομικών σωματιδίων (όπως των φωτονίων) τα οποία μπορούν να είναι ταυτοχρόνως σωματίδια αλλά και κύματα είναι μια αντι-διαισθητική (counterintuitive) σύλληψη της σύγχρονης φυσικής η οποία όμως όσο εξωφρενική και να φαίνεται στον κοινό νου, είναι αποδεδειγμένα υπαρκτή! Με αυτό το παράδειγμα θέλω να πω ότι τουλάχιστον στο πεδίο της καθαρής φιλοσοφικής αν θέλετε λογικής η ιδιότητα του αντι-διαισθητικού δεν αποτελεί ισχυρό επιχείρημα ύπαρξης ή ανυπαρξίας!
When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion. – Robert Pirsig

What can be asserted without proof can be dismissed without proof. - Christopher Hitchens

Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful. - Seneca the Younger

A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything. F.Nietzsche
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Στο ξαναλέω βρε παλληκάρι, αφήνουμε το 0,0001% για να μην θεωρούμαστε δογματικοί.
Δεν δίνουμε την πιθανότητα στον χριστιανικό θεό, αλλά σε κάτι που δεν ξέρουμε την φύση του. Κάτι σε "ακούω προτάσεις".
Δεν απέχω στην πραγματικότητα από το να θεωρώ θεό τους νόμους των πιθανοτήτων, της απροσδιοριστίας, την παγκόσμιας έλξης.
Εσύ σαν απαγγελματίας επιστήμονας και ερασιτέχνης φιλόσοφος θα έπρεπε να καταλαβαίνεις την ουσία και τον συμβολισμό αντίστοιχα του 99,999%. Μην γίνεσαι Δτανγκο, παλληκάρι, και σεβάσου τον lim -> 0 αθεϊσμό μας.
batcic έγραψε:... τετραπέρατα κανταΐφια...
+ COΡΟΠΙΑCΟΝ +
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Χαίρομαι που βλέπω κι άλλους (και ειδικά η εξήγηση που καταβλήθηκε από μέρους Andrameleh) να εξηγούν το προκείμενο. Ένα ενδιαφέρον, όμως, πρόβλημα, και αυτό ειδικά πρέπει να κατανοηθεί, πιστεύω, από όσους προσπαθούν να κατανοήσουν καλύτερα τη φιλοσοφία (και πολύ φοβάμαι ότι κάπου έχουν δίκιο και όσοι έχουν φτάσει να την αφορίζουν, σε κάποιο βαθμό, με κάτι παρλαπίπες τύπου Chopra), ότι μέρος του σκεπτικισμού αποτελεί και η αμφιβολία για την ικανότητά μας να συλλάβουμε τον κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, έστω ότι ο κόσμος υπάρχει, έχει υπόσταση καθαρά σύμφωνη με τον οντολογικό υλισμό, και ισχύει η λογική όπως την ξέρουμε γενικά. Ακόμα κι έτσι, η δυνατότητά μας να συλλάβουμε τον κόσμο περιορίζεται από την ικανότητα μας να παράγουμε μοντέλα του κόσμου, είτε άμεσα (ανθρώπινη νόηση, επιστήμες), είτε έμμεσα (συσκευές που επιτρέπουν τη συλλογή πληροφοριών που ερμηνεύουμε με την ανθρώπινη νόηση και τις επιστήμες, αλλά και μέσω υπολογιστικών συστημάτων, που πάλι καταλήγουν εκεί). Οπότε, προκύπτει και πάλι το ερώτημα του αν είμαστε όντως ικανοί να συνθέσουμε ένα νοητό μοντέλο, εν κατακλείδι, που αποτυπώνει ικανοποιητικά τον κόσμο, και σε τι βάθος χρόνου.

Ο σκεπτικισμός δε διατυπώνει την πεποίθηση ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, αλλά τονίζει τα προβλήματα που διαφαίνονται γενικά.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Πρώτον δε νομίζω να θεωρεί κανείς ότι η έννοια του θεού είναι μιά έννοια για την οποία μας λείπουν οι ορισμοί,σωστά;
Εφόσον λοιπόν γνωρίζουμε πως αντιλαμβάνονται την έννοια του θεού οι θρησκείες δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι η ιδέα αυτή βρίθει από λογικά άτοπα;Η ύπαρξη ας πούμε εκτός χρόνου δεν είναι λογικά άτοπη αν λάβουμε υπόψιν μας τι σημαίνει "υπάρχω";

Δεύτερον είμαστε σίγουροι ότι η προτασιακή λογική υφίσταται για να μας πληροφορεί πάνω στο τι υπάρχει και στο τι όχι;Η προτασιακή λογική παιδιά έχει αυτοαναφορική αξία και έπεται της εμπειρικής επιβεβαίωσης.

Υπάρχει για να μας πληροφορεί αν οι υποθέσεις μας είναι εσωτερικά συνεπείς αλλά δεν δικαιώνει (όπου δικαιώνει=νομιμοποιεί) τους ίδιους τούς τους αρχικούς ισχυρισμούς (τα αξιώματά τους) τα οποία περιμένουν την επιβεβαίωση από την εμπειρία αλλιώς δεν σημαίνουν τίποτα.

Για μένα ας πούμε το επιχείρημα "ο Θεός δεν είναι επαλήθεύσιμος ή διαψεύσιμος εμπειρικά διότι είναι υπερβατικό όν" δεν μου λέει τίποτα διότι ξεκινά από την αφετηρία (αξίωμα) ότι υπάρχει ένα άλλο επίπεδο πραγματικότητας (το υπερβατικό) για το οποίο όμως δεν έχουμε καμία ένδειξη ύπαρξης,ή πληροφορία ούτε καν αναγκαζόμαστε να υποθέσουμε την ύπαρξή του για να ερμηνεύσουμε φαινόμενα της πραγματικότητας.Δεν δέχομαι δηλαδή την νομιμότητα του αρχικού αξιώματος περί υπερβατικότητας.

Για να απαντήσω λοιπόν στο αρχικό μου ερώτημα:όχι guys.Η λογική δεν αποδεικνύει υπαρκτικούς ισχυρισμούς.Η πραγματικότητα,η εμπειρία τους αποδεικνύει ή τους διαψεύδει.Η λογική για να το επαναλάβω το μόνο,ΤΟ ΜΟΝΟ που μπορεί να κάνει είναι να μας πληροφορήσει αν οι υποθέσεις μας,οι κρίσεις επί του πραγματικού έχουν εσωτερική,σημειολογική θα έλεγα συνέπεια.

Από αυτήν την άποψη μπορεί η φράση "Ο τζιτζιμπούτης αφουραίνει τα χλαμά" να έχει συντακτική συνέπεια αλλά δεν θα κρίνουμε απ'αυτό το πληροφοριακό περιεχόμενο της φράσης έτσι δεν είναι;
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
Andrameleh
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2009 23:45
Όνομα Ιστότοπου: -

@Γιατρέ : Μα φυσικά! Και βέβαια η λογική δεν μπορεί να αποδείξει τα "υπαρκτικά" αξιώματα υπερβατικών όντων, μπορεί όμως κάλλιστα να τα ακυρώσει! (όπως όλοι μας πολύ καλά γνωρίζουμε εδώ μέσα).
Ο προβληματισμός που θέτει ο Raspk είναι ελαφρώς μετατοπισμένος από αυτό που λες εσύ: Λέει ότι στην περίπτωση που έρχεται κάποιος και ισχυρίζεται ότι υπάρχει ένα υπερβατικό όν το οποίο δεν είναι λογικά εσωτερικά ασυνεπές και ταυτοχρόνως δεν είναι δυνατή με οιονδήποτε τρόπο η εις άτοπον απαγωγή αν δεχτούμε την ύπαρξη του τότε (και μόνον τότε) αδυνατούμε λογικά να αποφανθούμε ότι το ον αυτό δεν υπάρχει με απόλυτο (100%) τρόπο.
Άρα το ζήτημα μας ΔΕΝ είναι οι γνωστοί θεοί των απανταχού γραφών αλλά οι "φιλοσοφικοί" αν θέλεις θεοί που (θεωρητικά) πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις.

Επίσης ο ισχυρισμός ότι υπάρχει ένα υπερβατικό πεδίο ύπαρξης ΚΑΤ' ΑΡΧΗΝ δεν μπορεί να απορριφθεί στο 100% ασχέτως με το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι σήμερα. (χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι και η δική μου εκτίμηση - γνώμη - άποψη - πεποίθηση αλλά όχι απόλυτη γνώση δεν κατατείνει προς την ανυπαρξία ενός τέτοιου πεδίου!)
When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion. – Robert Pirsig

What can be asserted without proof can be dismissed without proof. - Christopher Hitchens

Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful. - Seneca the Younger

A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything. F.Nietzsche
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Συν του ότι η εμπειρία, και δει το μοντέλο που αυτή μας επιτρέπει να συνθέσουμε, είναι πιθανόν να δημιουργεί ανυπέρβλητα σφάλματα αντίληψης, τα οποία εμείς πιθανώς να μην μπορούμε καν να εντάξουμε στην προοπτική μας ουσιαστικά.

Το απλούστερο των παραδειγμάτων είναι, όντως, τα μοντέλα όπου ο κόσμος είναι σχεδόν όπως τον αντιλαμβανόμαστε... όπως, ας πούμε, την επιστημονικά βασισμένη υπόθεση ότι ο κόσμος μας δεν είναι αυτό που διακρίνουμε, αλλά, κατά κάποιον τρόπο (για να μην το περιπλέκουμε) ένα ολόγραμμα. Πέραν από κάποιες υποθέσεις, όμως, και οι οποίες έχουν σα βάση το μοντέλο που η εμπειρία μας παρέχει, δε διαφαίνεται τρόπος επιβεβαίωσης αυτής της ιδέας. Προκύπτουν, λοιπόν, τα ερωτήματα: μπορεί να διακρίνει κανείς μέσα από ένα ολόγραμμα ότι είναι μέσα σ' ένα ολόγραμμα; Πώς θα το παρατηρούσε; Αν, όμως, δεν υπάρχει τρόπος να το μάθει κανείς, πώς ξέρει ότι δεν είναι μέσα σ' ένα ολόγραμμα;

Επί του παρόντος, λοιπόν, έχουμε ήδη μία φιλοσοφική, εμπειρικά βασισμένη, επιστημονικής φύσεως, φυσική και μεταφυσική υπόθεση που δεν μπορούμε να απορρίψουμε ως ανυπόστατη, αλλά μπορούμε να αγνοήσουμε μέχρις νεωτέρας, ακριβώς επειδή μας είναι, τελικά, αδιάφορο το αν ισχύει ή όχι, κατά τον εμπειρισμό, μέχρι να βρούμε έναν τρόπο να γίνει η πιστοποίησή της.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
batcic
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 10:50
Όνομα Ιστότοπου: Τhe Schrodinger's Dragon
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη, GREECE
Επικοινωνία:

Comte de Toulouse έγραψε:Στο ξαναλέω βρε παλληκάρι, αφήνουμε το 0,0001% για να μην θεωρούμαστε δογματικοί.
Ο ορισμός της συγκατάβασης!!! 0,0001%, όχι γιατί έτσι είναι, αλλά για να μην με πούνε δογματικό!
Comte de Toulouse έγραψε:Εσύ σαν απαγγελματίας επιστήμονας και ερασιτέχνης φιλόσοφος...
Andrameleh έγραψε:Το πρόβλημα πιστεύω ότι ανακύπτει λόγω έλλειψης εξοικείωσης με την φιλοσοφική σκέψη εκ μέρους του φίλου batcic.
Χαίρομαι πάντως που το φόρουμ έχει γεμίσει από επαγγελματίες φιλόσοφους! Είναι ενισχυτικό για την προς τα έξω εικόνα μας!!! : brrr :
Comte de Toulouse έγραψε:Μην γίνεσαι Δτανγκο, παλληκάρι, και σεβάσου τον lim -> 0 αθεϊσμό μας.
Κύριε Κόμη, δεν με έχετε συνηθίσει σε τέτοιες ad-hominem επιθέσεις για να πω την αλήθεια.
Γιατρός του ΙΚΑ έγραψε:Για μένα ας πούμε το επιχείρημα "ο Θεός δεν είναι επαλήθεύσιμος ή διαψεύσιμος εμπειρικά διότι είναι υπερβατικό όν" δεν μου λέει τίποτα διότι ξεκινά από την αφετηρία (αξίωμα) ότι υπάρχει ένα άλλο επίπεδο πραγματικότητας (το υπερβατικό) για το οποίο όμως δεν έχουμε καμία ένδειξη ύπαρξης,ή πληροφορία ούτε καν αναγκαζόμαστε να υποθέσουμε την ύπαρξή του για να ερμηνεύσουμε φαινόμενα της πραγματικότητας.
Ακριβώς! Τα αξιώματα που χρησιμοποιεί η επιστήμη, τα δέχεται επειδή εμπειρικά έχει διαπιστωθεί η καθολικότητα της ισχύος τους. Οι υπερβατισμοί από την άλλη, όχι μόνο δεν έχουν διαπιστωθεί εμπειρικά - πειραματικά, αλλά έχει δειχθεί με ποικίλους τρόπους ότι αποτελούν απόπειρες εξήγησης φαινομένων όταν υπάρχει πρόσφορο έδαφος λόγω άγνοιας. Υποχωρούν δε με μαθηματική ακρίβεια κάθε φορά που η επιστήμη κάνει καινούρια βήματα προόδου.
Raspk έγραψε:χάσματα λογική παιδείας...

Κάτι πάει απίστευτα στραβά με τις γνώσεις σου, βασικά...

Θες μήπως να μου εξηγήσεις πού ακριβώς διαφωνείς μαζί μου τότε, και με όλους τους 6άρηδες; Σημειωτέον, άλλο να «θεωρείται μηδέν!» (και το οποίο είναι υποθετικό) και άλλο να διατυμπανίζει κανείς ότι είναι (!) 0, λες και είναι βέβαιο.
Mr. RaspK με τις πληρέστατες γνώσεις, διατύπωσα πολύ προσεκτικά αυτό το σημείο για να σε προλάβω! Όταν κάτι θεωρείται 0, κατά τη διάρκεια των υπολογισμών είναι 0. Ποιων υπολογισμών; Μα φυσικά αυτών που μας κάνουν να τροποποιούμε μελλοντικά ανάλογα την κοσμοθεώρηση μας. Και κάπου εδώ είναι χρήσιμο να προσπαθήσουμε να ορίσουμε αναλυτικά την πιθανότητα ύπαρξης. Μιλάμε για ένα υπερβατικό ον, όπως είπε και ο Γιατρός του ΙΚΑ, το οποίο μέσα στην πάροδο των ετών έχει:
  • 0 αποδεδειγμένες εμφανίσεις!
  • 0 αποδεδειγμένες διαδράσεις με τον άνθρωπο!
Εγώ λοιπόν την μελλοντική πιθανότητα εμφάνισης ενός τέτοιου όντος, με βάση τα δεδομένα του παρελθόντος (υπαρκτά δεδομένα), την βγάζω 0. Οι εξάρηδες θέλετε σώνει και καλά να μην είναι 0 αλλά κάτι άλλο! Ποιο είναι αυτό το άλλο, και πως προσπαθείτε να αποδείξετε ότι αυτό το άλλο, είτε είναι 0,1% είτε είναι 0,00000000000000000028% δεν είναι παντελώς αυθαίρετο;;; Η πίεση που αισθάνεστε ώστε να μην χαρακτηριστείτε δογματικοί από ανθρώπους που δεν ξέρουν τι είναι το δόγμα, σας κάνει ώρες ώρες να παραλογίζεστε.
--
Ορθολογισμός και Φιλοσοφία
The Schrodinger's Dragon: exists in both states although dragons do not exist!
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

η λογική δεν μπορεί να αποδείξει τα "υπαρκτικά" αξιώματα υπερβατικών όντων, μπορεί όμως κάλλιστα να τα ακυρώσει!
Και ρωτώ λοιπόν:η έννοια του θεού σε όλες τις μορφές με τις οποίες την έχει συλλάβει ιστορικά ο ανθρώπινος νους είναι ή δεν είναι μιά έννοια που βρίθει από λογικές αντιφάσεις;
Όσον αφορά δε τους φιλοσοφικούς θεούς Andrameleh θα μου επιτρέψεις να πω το εξής:Αν κάτι δεν έχει σαφή ορισμό (=σημασιολογική ταυτότητα) τότε τι έχει, μόνο όνομα;Και καλούμαι να αποδείξω ή να απορρίψω την ύπαρξη ενός ονόματος,ενός συμβόλου χωρίς σημαινόμενο;Και αν αρνηθώ να το κάνω είμαι δογματικός;Ε όχι βρε παιδιά!
η εμπειρία, και δει το μοντέλο που αυτή μας επιτρέπει να συνθέσουμε, είναι πιθανόν να δημιουργεί ανυπέρβλητα σφάλματα αντίληψης
Λυπάμαι αλλά δεν συμφωνώ.Πρώτα απ'όλα αυτή η θέση προϋποθέτει την αξιωματική (και πλατωνική ως προς την καταγωγή της) αντίληψη ότι υπάρχουν όρια στην ικανότητα του ανθρώπου να συλλάβει τον κόσμο.Excuse me αλλά κάτι τέτοιο όχι μόνο μου φαίνεται αυθαίρετο αλλά και από τις πιό διαψευσμένες ιδέες στην ιστορία των ιδεών.
Εγώ ξέρω ότι όποτε χρειάστηκε ο ανθρώπινος νους να παράγει όχι ιδέες αλλά λύσεις σε προβλήματα (εδώ υπεισέρχεται και η έννοια της εμπειρικής επαλήθευσης) το έκανε βασισμένος σε δεδομένα από τον χώρο της εμπειρίας.Και όσες φορές ανακαλύψαμε πράγματα που ξεπερνούσαν την αντιληπτική ικανότητα των αισθήσεων το κάναμε με αφετηρία μακροσκοπικά (ή τουλάχιστον μέσα στο εύρος των παρατηρησιακών μας δυνατοτήτων) φαινόμενα που στο πλαίσιο των υπαρχόντων ερμηνευτικών μοντέλων συνιστούσαν ανωμαλίες (ότι και αν λέει περί του αντιθέτου ο μεταμοντέρνος επιστημολογικός σχετισκισμός-κατάρα στον Feierabend).

Eγώ ξέρετε τι πιστεύω;Πιστεύω ότι το πρόβλημα βρίσκεται στην έννοια της αλήθειας.Ο ιδεαλιστικός σχολαστικισμός έχει κατασκευάσει μιά έννοια,την Απόλυτη Αλήθεια που είναι άπαρτο κάστρο.Και εμείς έχουμε πέσει στην παγίδα να αναζητάμε μιά χίμαιρα με αποτέλεσμα να αποδεχόμαστε να παίζουμε στο γήπεδο της θεολογίας ξεχνώντας ότι στην ιστορία των ιδεών η λογική ήταν πάντα θεραπαινίδα της αλήθειας και όχι το αντίθετο.Λέμε ας πούμε ότι ένας συλλογισμός είναι ορθός όταν οι προκείμενές του είναι αληθείς,πράγμα που σημαίνει ότι η αλήθεια είναι έννοια εξωτερική ως προς τη λογική.
Ακόμη δε και μοντέλα υψηλού επιπέδου αφαίρεσης-υπόθεσης όπως αυτού του ολογραφικού σύμπαντος ξεκινούν με αφετηρία κάποιες παρατηρήσεις επί του πραγματικού.Ποιές είναι οι αντίστοιχες αφετηρίες της θεολογικής σκέψης;Και αν υπήρχαν τέτοιες την εποχή της άγνοιας της ανθρωπότητας έχουμε ακόμη λόγο να επικαλούμαστε την έννοια του θεού έστω και ως ερμηνευτική υπόθεση;
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

@Γιατρός

+1
Γιατρος Του Ικα έγραψε: Και ρωτώ λοιπόν:η έννοια του θεού σε όλες τις μορφές με τις οποίες την έχει συλλάβει ιστορικά ο ανθρώπινος νους είναι ή δεν είναι μιά έννοια που βρίθει από λογικές αντιφάσεις;
Μην υποτιμας τον ανθρωπινο νου, ιστορια ειναι και το 1995(παραδειγματος χαρ)
To ηλίθιο ειναι οτι αν
1) δεν βρίθει από λογικές αντιφάσεις και
2) οριζεται νευροχημικα, και
3) ειναι συγχρονως necessary AND sufficient ( επιστημονικη δικλειδα κατοχυρωσης αιτιατου= απαραιτητο ΚΑΙ επαρκες ανεξαρτητα) για να επιφερει "θεια εμπειρια" "θεωση" "υπερβαση" "δεος"

οι θρήσκοι Δεν το δεχονται, προσβαλλονται που το pin-pointed the bastard
Γιατρος Του Ικα έγραψε: Αν κάτι δεν έχει σαφή ορισμό (=σημασιολογική ταυτότητα) τότε τι έχει;
...ευκαιρίες..
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
batcic
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 10:50
Όνομα Ιστότοπου: Τhe Schrodinger's Dragon
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη, GREECE
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Eγώ ξέρετε τι πιστεύω; Πιστεύω ότι το πρόβλημα βρίσκεται στην έννοια της αλήθειας.Ο ιδεαλιστικός σχολαστικισμός έχει κατασκευάσει μιά έννοια, την Απόλυτη Αλήθεια που είναι άπαρτο κάστρο. Και εμείς έχουμε πέσει στην παγίδα να αναζητάμε μια χίμαιρα με αποτέλεσμα να αποδεχόμαστε να παίζουμε στο γήπεδο της θεολογίας ξεχνώντας ότι στην ιστορία των ιδεών η λογική ήταν πάντα θεραπαινίδα της αλήθειας και όχι το αντίθετο. Λέμε ας πούμε ότι ένας συλλογισμός είναι ορθός όταν οι προκείμενές του είναι αληθείς, πράγμα που σημαίνει ότι η αλήθεια είναι έννοια εξωτερική ως προς τη λογική.
Εκπληκτική διατύπωση!!! :text-+1: :text-+1: :text-+1:

Συμπληρώνοντας τον Γιατρό του ΙΚΑ, θα πω ότι η μαγεία της επιστήμης έγκειται στο γεγονός ότι μπορεί να αυτοτροποποιείται και να διορθώνεται όταν αποδεικνύεται ελλιπής ή λανθασμένη. Απλά η απόδειξη της μη επάρκειας της βασίζεται πάντοτε σε νέα εμπειρικά δεδομένα. Στο προκείμενο δηλαδή, αν ποτέ βρούμε, με απτά στοιχεία που να εξηγούν την αλληλεπίδραση του με την ύλη και όχι με αλαφροΐσκιωτες διηγήσεις, κάποιον παντοδύναμο τύπο ο οποίος ελέγχει το σύμπαν και κινεί τα νήματα του, τότε να το συζητήσουμε το θέμα! Μέχρι τότε η πιθανότητα ύπαρξης του Ανύπαρκτου είναι στυγνά ΜΗΔΕΝ.
--
Ορθολογισμός και Φιλοσοφία
The Schrodinger's Dragon: exists in both states although dragons do not exist!
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

batcic έγραψε:
Comte de Toulouse έγραψε:Στο ξαναλέω βρε παλληκάρι, αφήνουμε το 0,0001% για να μην θεωρούμαστε δογματικοί.
Ο ορισμός της συγκατάβασης!!! 0,0001%, όχι γιατί έτσι είναι, αλλά για να μην με πούνε δογματικό!
Νομίζω ότι ο Comte δεν εξήγησε με τις σωστές λέξεις αυτό που θέλει να πει, και σίγουρα δεν εκφράζει τους αγνωστικιστές άθεους που έχουμε σαφώς εξηγήσει ότι δεν είναι για να μη μας θεωρήσει δογματικούς ο κάθε ένας εκεί έξω, αλλά για να μην είμαστε δογματικοί, πράγμα που προκύπτει άμεσα από το ότι κάποιος δοκεί ότι δεν υπάρχουν θεοί, όπως εσύ.
batcic έγραψε:
Comte de Toulouse έγραψε:Εσύ σαν απαγγελματίας επιστήμονας και ερασιτέχνης φιλόσοφος...
Andrameleh έγραψε:Το πρόβλημα πιστεύω ότι ανακύπτει λόγω έλλειψης εξοικείωσης με την φιλοσοφική σκέψη εκ μέρους του φίλου batcic.
Χαίρομαι πάντως που το φόρουμ έχει γεμίσει από επαγγελματίες φιλόσοφους! Είναι ενισχυτικό για την προς τα έξω εικόνα μας!!! : brrr :
Συνέχισε να γελοιοποιείς τη θέση σου, αν αυτό σε ικανοποιεί. Ζημιά σ' εμάς δεν κάνεις, αν δεν το έχεις πάρει χαμπάρι, με λογικές πλάνες όπως η προσφυγή στη χλεύη, κάτι που ήδη σου έχω εξηγήσει (αλλά, μάλλον, χώρις κάποιο αντίκρισμα).
batcic έγραψε:
Comte de Toulouse έγραψε:Μην γίνεσαι Δτανγκο, παλληκάρι, και σεβάσου τον lim -> 0 αθεϊσμό μας.
Κύριε Κόμη, δεν με έχετε συνηθίσει σε τέτοιες ad-hominem επιθέσεις για να πω την αλήθεια.
Κακώς έπραξε, όντως, αλλά η ουσία παραμένει: ο dtango δεν είναι σωστός επ' αυτού, και μάλιστα η δική του θέση είναι ξεκάθαρα παράλογη, χωρίς ουσιαστική επιχειρηματολογία...
batcic έγραψε:
Γιατρός του ΙΚΑ έγραψε:Για μένα ας πούμε το επιχείρημα "ο Θεός δεν είναι επαλήθεύσιμος ή διαψεύσιμος εμπειρικά διότι είναι υπερβατικό όν" δεν μου λέει τίποτα διότι ξεκινά από την αφετηρία (αξίωμα) ότι υπάρχει ένα άλλο επίπεδο πραγματικότητας (το υπερβατικό) για το οποίο όμως δεν έχουμε καμία ένδειξη ύπαρξης,ή πληροφορία ούτε καν αναγκαζόμαστε να υποθέσουμε την ύπαρξή του για να ερμηνεύσουμε φαινόμενα της πραγματικότητας.
Ακριβώς! Τα αξιώματα που χρησιμοποιεί η επιστήμη, τα δέχεται επειδή εμπειρικά έχει διαπιστωθεί η καθολικότητα της ισχύος τους. Οι υπερβατισμοί από την άλλη, όχι μόνο δεν έχουν διαπιστωθεί εμπειρικά - πειραματικά, αλλά έχει δειχθεί με ποικίλους τρόπους ότι αποτελούν απόπειρες εξήγησης φαινομένων όταν υπάρχει πρόσφορο έδαφος λόγω άγνοιας. Υποχωρούν δε με μαθηματική ακρίβεια κάθε φορά που η επιστήμη κάνει καινούρια βήματα προόδου.
Θέλετε, όμως, εσύ κι ο Ιατρός να προβείτε στην όποια απόδειξη ότι είναι εσφαλμένες αυτές οι θέσεις;

Γιατί, ξέρεις, για ενδείξεις μιλάμε κι εγώ και τόσοι άλλοι. Αυτό που δεν καταλαβαίνετε κάποιοι είναι ότι δεν κάνετε ορθή λογική επιχειρηματολογία για το πώς αυτά καθιστούν τις θέσεις των θεϊστών ψευδείς (και δε διακρίνουμε εμείς πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, τελικά). Μέχρι να το κάνετε αυτό, όπως ήδη σου έχω εξηγήσει πολλάκις, κάνετε απλά πήδους.
batcic έγραψε:
Raspk έγραψε:χάσματα λογική παιδείας...
Σημειώνω ότι κι αυτό το απέσπασες και το σύναψες μαζί με τα κατωτέρω, ενώ είναι απόσπασμα άλλου χωρίου, όπου εξηγούσα ένα από τα βασικότερα γεγονότα της λογικής: την αβεβαιότητα ως προς το αν το συμπέρασμα είναι αληθές, όταν τα επιχειρήματά μας είναι σαθρά, ανεξαρτήτως αν οι προϋποθέσεις είναι αληθείς ή όχι.

Το χαρακτηριστικό της λογικής, δηλαδή, το συμπέρασμα (και το οποίο, υπενθυμίζω το σφάλμα σου, δε συμπεριλαμβάνει το συνδετικό όρο «άρα,» ο οποίος και αντιστοιχεί στη μαθηματική συνεπαγωγή, αν ακόμα δεν το πήρες χαμπάρι) να μην εξαρτάται ως προς το αν είναι αληθές από την εγκυρότητα του επιχειρήματος που χρησιμοποιεί κάποιος για να το βρει...
batcic έγραψε:
Raspk έγραψε:Κάτι πάει απίστευτα στραβά με τις γνώσεις σου, βασικά...

Θες μήπως να μου εξηγήσεις πού ακριβώς διαφωνείς μαζί μου τότε, και με όλους τους 6άρηδες; Σημειωτέον, άλλο να «θεωρείται μηδέν!» (και το οποίο είναι υποθετικό) και άλλο να διατυμπανίζει κανείς ότι είναι (!) 0, λες και είναι βέβαιο.
Mr. RaspK με τις πληρέστατες γνώσεις,
Καλή η ειρωνία σου, κύριος, αλλά καταφέρνεις να σκάβεις μόνος σου το λάκο σου:
batcic έγραψε:διατύπωσα πολύ προσεκτικά αυτό το σημείο για να σε προλάβω! Όταν κάτι θεωρείται 0, κατά τη διάρκεια των υπολογισμών είναι 0.
Μόνο που δε μιλάμε για υπολογισμούς εδώ, αλλά για το συμπέρασμα.

Εφόσον μιλάμε για υπολογισμούς, όμως, όπως σου είπα κιόλας, φυσικά και το θεωρούμε κατ' ουσίαν ανύπαρκτο, αφού το αγνοούμε, όπως σου έχω ήδη πει (το οποίο είναι και η πρακτική του εμπειρισμού, αν έδειξες έστω και λίγη σοβαρότητα και διάβασες και κάποια πράγματα από το λήμμα, όπου εξηγείται ότι ο εμπειρισμός έχει φιλοσοφική βάση, όπως και η επιστήμη άλλωστε)...
batcic έγραψε:Ποιων υπολογισμών; Μα φυσικά αυτών που μας κάνουν να τροποποιούμε μελλοντικά ανάλογα την κοσμοθεώρηση μας. Και κάπου εδώ είναι χρήσιμο να προσπαθήσουμε να ορίσουμε αναλυτικά την πιθανότητα ύπαρξης. Μιλάμε για ένα υπερβατικό ον, όπως είπε και ο Γιατρός του ΙΚΑ, το οποίο μέσα στην πάροδο των ετών έχει:
  • 0 αποδεδειγμένες εμφανίσεις!
  • 0 αποδεδειγμένες διαδράσεις με τον άνθρωπο!
Εγώ λοιπόν την μελλοντική πιθανότητα εμφάνισης ενός τέτοιου όντος, με βάση τα δεδομένα του παρελθόντος (υπαρκτά δεδομένα), την βγάζω 0. Οι εξάρηδες θέλετε σώνει και καλά να μην είναι 0 αλλά κάτι άλλο! Ποιο είναι αυτό το άλλο, και πως προσπαθείτε να αποδείξετε ότι αυτό το άλλο, είτε είναι 0,1% είτε είναι 0,00000000000000000028% δεν είναι παντελώς αυθαίρετο;;; Η πίεση που αισθάνεστε ώστε να μην χαρακτηριστείτε δογματικοί από ανθρώπους που δεν ξέρουν τι είναι το δόγμα, σας κάνει ώρες ώρες να παραλογίζεστε.
Δύο τινά, κύριε:

1. Πρώτον, μου είναι αδιάφορο το τι θα με πει κάποιος. Στην τελική, εσύ με λες συνέχεια δογματικό, χωρίς καν να ξέρεις τι είναι ο εμπειρισμός. Κάποιος που δεν ξέρει και πολλά για τη φιλοσοφία και την χλευάζει επανειλημένα... :roll: Σπουδαία συνεισφορά στην εδώ εικόνα!

2. Εφόσον θέλεις να καμώνεσαι για το υπολογιστικό στόχασμά σου, φταίω να σου τραβήξω την προσοχή σε τρία υποσημεία μαθηματικής φύσεως;
α) Ό,τι τείνει σε ή είναι ίσο με το 0 μπορεί να θεωρηθεί ίσο με 0, διατηρώντας την αβεβαιότητά μας για την τιμή του.
β) Απειροελάχιστες διαφορές μπορούν να θεωρηθούν αμελητέες μέχρις ενδείξεος σφάλματος.
γ) Ούτως ή άλλως, έχουμε διατυπώσει την αρχή ότι η παρουσίαση που συνήθως επιτρέπει την πιθανότητα (αν πρέπει να την χρησιμοποιήσει κανείς, τελικά) απλά να τείνει σε ή να είναι ίση με το μηδέν δεν υπερσκελίζει το ότι δεν είναι αναγκαία ως εξήγηση, οπότε και θεωρείται αδιάφορη και απορρίπτεται και έλλογα, ως επιβάλλει το Ξυράφι του Όκκαμ.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:
η λογική δεν μπορεί να αποδείξει τα "υπαρκτικά" αξιώματα υπερβατικών όντων, μπορεί όμως κάλλιστα να τα ακυρώσει!
Και ρωτώ λοιπόν:η έννοια του θεού σε όλες τις μορφές με τις οποίες την έχει συλλάβει ιστορικά ο ανθρώπινος νους είναι ή δεν είναι μιά έννοια που βρίθει από λογικές αντιφάσεις;
Όσον αφορά δε τους φιλοσοφικούς θεούς Andrameleh θα μου επιτρέψεις να πω το εξής:Αν κάτι δεν έχει σαφή ορισμό (=σημασιολογική ταυτότητα) τότε τι έχει, μόνο όνομα;Και καλούμαι να αποδείξω ή να απορρίψω την ύπαρξη ενός ονόματος,ενός συμβόλου χωρίς σημαινόμενο;Και αν αρνηθώ να το κάνω είμαι δογματικός;Ε όχι βρε παιδιά!
Αν ακούγατε, τότε θα βλέπατε γιατί τα λέμε.

Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει μια πολύ απλή αλήθεια: δεν ξέρουμε. Τί μας επιβάλλει να βγάλουμε τελική απόφαση, υπάρχει δεν υπάρχει;

Δες εδώ χάλι:
batcic έγραψε:Μέχρι τότε η πιθανότητα ύπαρξης του Ανύπαρκτου είναι στυγνά ΜΗΔΕΝ.
Από πού προκύπτει αυτό, δηλαδή; Όχι «θεωρούμε» και λοιπά λογικά: «είναι στυγνά» λέει. Γιατί δογματικός, άραγε;

Όχι, δογματικός δεν είναι κάποιος αν αρνείται να προσπαθήσει να αποδείξει ότι κάτι χωρίς στοιχεία δεν ισχύει. Κι εμείς, ξέρεις, αυτό κάνουμε...

Το σκέφτηκε αυτό κανείς σας; Γιατί το έχουμε ήδη πει.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:
η εμπειρία, και δει το μοντέλο που αυτή μας επιτρέπει να συνθέσουμε, είναι πιθανόν να δημιουργεί ανυπέρβλητα σφάλματα αντίληψης
Λυπάμαι αλλά δεν συμφωνώ.Πρώτα απ'όλα αυτή η θέση προϋποθέτει την αξιωματική (και πλατωνική ως προς την καταγωγή της) αντίληψη ότι υπάρχουν όρια στην ικανότητα του ανθρώπου να συλλάβει τον κόσμο.
Πρώτον, αποδεικνύετε και πάλι ότι δεν ακούτε. Ξαναδιάβασε: «είναι πιθανόν να» έχω γράψει.

Από πού και έως πού «προϋποθέτει την αξιωματική [...] αντίληψη ότι υπάρχουν όρια» το ό,τι έγραψα; Μου λες, παρακαλώ; Κάποιος άλλος;

Όχι, αυτό που έγραψα λέει: «Υπάρχει η πιθανότητα να ισχύει. Ξέρουμε αν ισχύει; Όχι. Ξέρουμε ότι δεν ισχύει; Όχι.»

Το λογικό πόρισμα είναι ότι δεν μπορούμε να εκφράσουμε απόλυτη βεβαιότητα με λογικά επιχειρήματα χωρίς προβλήματα.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Excuse me αλλά κάτι τέτοιο όχι μόνο μου φαίνεται αυθαίρετο αλλά και από τις πιό διαψευσμένες ιδέες στην ιστορία των ιδεών.
Εγώ ξέρω ότι όποτε χρειάστηκε ο ανθρώπινος νους να παράγει όχι ιδέες αλλά λύσεις σε προβλήματα (εδώ υπεισέρχεται και η έννοια της εμπειρικής επαλήθευσης) το έκανε βασισμένος σε δεδομένα από τον χώρο της εμπειρίας.
Θέλεις να μου πεις από πού αλλού αντλεί ο άνθρωπος δεδομένα;

Συγγνώμη που θα το θέσω κάπως χονδροειδώς, αλλά έχετε πλήρη άγνοια: εν τέλει, οι σκέψεις, το απτό, τα πάντα που βιώνουμε καθημερινά, όλα είναι «εμπειρία.»

Διάβασε τι εστί σκεπτικισμός, παρακαλώ, και τι λέει για την αλήθεια τελικά.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Και όσες φορές ανακαλύψαμε πράγματα που ξεπερνούσαν την αντιληπτική ικανότητα των αισθήσεων το κάναμε με αφετηρία μακροσκοπικά (ή τουλάχιστον μέσα στο εύρος των παρατηρησιακών μας δυνατοτήτων) φαινόμενα που στο πλαίσιο των υπαρχόντων ερμηνευτικών μοντέλων συνιστούσαν ανωμαλίες (ότι και αν λέει περί του αντιθέτου ο μεταμοντέρνος επιστημολογικός σχετισκισμός-κατάρα στον Feierabend).

Eγώ ξέρετε τι πιστεύω;Πιστεύω ότι το πρόβλημα βρίσκεται στην έννοια της αλήθειας.Ο ιδεαλιστικός σχολαστικισμός έχει κατασκευάσει μιά έννοια,την Απόλυτη Αλήθεια που είναι άπαρτο κάστρο.Και εμείς έχουμε πέσει στην παγίδα να αναζητάμε μιά χίμαιρα με αποτέλεσμα να αποδεχόμαστε να παίζουμε στο γήπεδο της θεολογίας ξεχνώντας ότι στην ιστορία των ιδεών η λογική ήταν πάντα θεραπαινίδα της αλήθειας και όχι το αντίθετο.Λέμε ας πούμε ότι ένας συλλογισμός είναι ορθός όταν οι προκείμενές του είναι αληθείς,πράγμα που σημαίνει ότι η αλήθεια είναι έννοια εξωτερική ως προς τη λογική.
Ακόμη δε και μοντέλα υψηλού επιπέδου αφαίρεσης-υπόθεσης όπως αυτού του ολογραφικού σύμπαντος ξεκινούν με αφετηρία κάποιες παρατηρήσεις επί του πραγματικού.Ποιές είναι οι αντίστοιχες αφετηρίες της θεολογικής σκέψης;Και αν υπήρχαν τέτοιες την εποχή της άγνοιας της ανθρωπότητας έχουμε ακόμη λόγο να επικαλούμαστε την έννοια του θεού έστω και ως ερμηνευτική υπόθεση;
Κι εγώ απαρνιέμαι τα οντολογικά επιχειρήματα ως αδιάφορα. Δε λέω ότι η ύπαρξη δεν υφίσταται... Καταλαβαίνεις;
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
batcic
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 10:50
Όνομα Ιστότοπου: Τhe Schrodinger's Dragon
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη, GREECE
Επικοινωνία:

Ας γελοιοποιηθώ για μια ακόμη φορά! Thanks RaspK για το ακατάσχετο bullshiting! Τουλάχιστον το κάνεις φιλοσοφικά... :clap: :clap: :clap:
--
Ορθολογισμός και Φιλοσοφία
The Schrodinger's Dragon: exists in both states although dragons do not exist!
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

batcic έγραψε:Ας γελοιοποιηθώ για μια ακόμη φορά! Thanks RaspK για το ακατάσχετο bullshiting! Τουλάχιστον το κάνεις φιλοσοφικά... :clap: :clap: :clap:
Αν δε σου κάθεται καλά το να μάθεις πέντε πράγματα, όπως το λήμμα που σου έδωσα νωρίτερα, μείνε στη λασπολογία: πρόβλημά σου. :clap:
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

RaspK έγραψε:ο εμπειρισμός έχει φιλοσοφική βάση, όπως και η επιστήμη άλλωστε
Διαφέρουν πια πολύ ωστόσο. Έχω την εντύπωση ότι από τότε που η επιστήμη στράφηκε στην τεχνολογία για στήριξη των θεωριών της, η φιλοσοφία άρχισε να βρίσκεται πιο κοντά στη θεολογία παρά στην επιστήμη.
RaspK έγραψε:Συγγνώμη που θα το θέσω κάπως χονδροειδώς, αλλά έχετε πλήρη άγνοια: εν τέλει, οι σκέψεις, το απτό, τα πάντα που βιώνουμε καθημερινά, όλα είναι «εμπειρία.»
Οι σκέψεις από το "απτό" διαφέρουν πολύ. Αυτό που "βιώνεις" εσύ δεν είναι απαραίτητα αντικειμενικό (δεν μπορεί απαραίτητα να εκφραστεί από αντικειμενικά κριτήρια). Είναι εμπειρία με την καθημερινή έννοια, αλλά δεν είναι ικανή χωρίς π.χ. εργαστηριακή επαλήθευση.

Γενικά, τώρα και μιας και η κουβέντα είναι "φιλοσοφική", η εμμονή στην αβεβαιότητα (του τύπου "δε θα μπορούσαμε να είμαστε ποτέ σίγουροι") θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δογματισμός... αν και οξύμωρο...
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Απάντηση