Περί δωδεκαθεϊσμού

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

Το να προσδίδεις σε όλα αυτά μια πνευματική φύση, που δεν έχουν, το να τα θεοποιείς, μπορεί να είναι ποιητικό, να εξωραΐζει την πεζή πραγματικότητα (και σε εμένα οι ανιμιστικές θρησκείες φαίνονται οι πιο γοητευτικές είναι η αλήθεια), όμως συσκοτίζει την πραγματικότητα και σίγουρα δημιουργεί παρεξηγήσεις. Απ' την άλλη η φύση είναι πανέμορφη έτσι όπως είναι, "δεν αρκεί να μπορείς να θαυμάσεις την ομορφιά ενός κήπου χωρίς να πιστεύεις ότι υπάρχουν νεράιδες στο βάθος του";
μιας και εντοπίζεις οτι η πραγματικότητα είναι πεζή και θα έλεγα και πλήρως αντιπνευματική, τότε που ακριβώς εντοπίζεις φίλε Τζιχαντ τη δημιουργίγα παρεξηγήσεων και συσκότησης της πραγματικότητας το να αναζητάει κανείς πνευματικότητα μεσω αλληλεπίδρασης με τη φύση που είναι άλλωστε και από τα λίγα στοιχεία που παραμένει αναλοίωτο τον πλανήτη, για όσο παραμένει ακόμα αναλοίωτο και θυμίζει την πραγματική καταγωγή μας, τους παλαιότερους τρόπους ζωής που είχαν στοιχεία πολύτιμα που εμείς στις πολεις τα ξεχασαμε πλέον, που τα πράγματα ήταν πιο απλά κτλ κτλ.

Ενώ δε συμμερίζομαι τη θεοποίηση και προσωποποίηση των δυνάμεων της φύσης, καταλαβαίνω τη λογική που βρίσκεται πισω από αυτό. Για μένα, μπορεί κάποιος άνθρωπος να είναι ελεύθερο πνεύμα κι ας είναι 'θρησκευόμενος'. Ο καθένας με τα κολλήματά του, και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Λυκόφρων, τι πιστεύεις για τα συστατικά του κυκεώνα και την προκλειόμενη εμπειρία? [κάπου το ξαναρώτησα αυτό]. Αλήθεια υπάρχουν άλλα μαγικά ποτά συνδεόμενα με την αρχαία ελλάδα / θρησκεία, πέρα από το κρασί? Τι άποψη έχουν οι 12θεϊστές για την ενθεογέννεση? Τι πιστεύεις για τον Υοσκύαμο [φυτό γνωστό ως δαιμοναριά στην ελλάδα] που αποδιδόταν στον Απόλλωνα αν δεν κάνω λάθος? [αν και αυτά τα ερωτήματα φαντάζομαι θα έπρεπε να τα υποβάλω σε κάποιο δωδεκαθεϊστικό φόρουμ]

Αλλά ναι θα συμφωνήσω με τους άλλους απλά πως οι νεραϊδες δεν είναι απαραίτητες για να χαρούμε στο δάσος, άσε που στη θάλασσα αποκλείεται να υπάρχουν νεραϊδες, εκτός αν υπάρχει δάσος δίπλα - τουλάχιστον για μένα προσωπικά.

Υπάρχουν τόσα θαυμαστά πλάσματα στο δάσος, στα βουνά, στη φύση. 10 ζωές δε μας φτάνουν να τα χαρούμε όλα. Προσωπικά σε λίγο καιρό όπως κάθε χρόνο θα αναζητήσω 'νεράιδες' στα ελατόδαση, νεραίδες με όνομα, Morchella elata , πεντανόστιμο ανοιξιάτικο μανιτάρι. Αν οι νεραϊδες εμφανιστούν και μου υποδείξουν τα σημεία που καρποφορεί η μορχέλα, θα γίνω νεραϊδοπιστός. Προς το παρόν όμως, η ενασχόληση, το πάθος η εμπειρία, η ενημέρωση οι επαφές με άλλους συλλέκτες και η συσσωρευμένη γνώση does the trick που λέει κι ο Πυθέας. Η δε βόλτα την εποχή αυτή στα ορεινά ελατόδαση σε αποζημιώνει ακόμα κι αν δε βρεις τις μορχέλες.

Ποιοί ήταν οι θεοί των δασών, να έχω το νού μου? Η Αρτις αν θυμάμαι καλά. Και ο Αρης πρέπει να ήταν του κυνηγιού ....
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Geysser έγραψε:dTango, μην νομίζεις ότι η Μόνικα είναι λιγότερο ομορφη τώρα! Πάντως ομορφότερη από την Αθηνά (που δεν είναι Αφροδίτη), είναι!
Υποκλίνομαι στην ομορφιά της Μόνικα και θα το κάνω και όταν θα φτάσει στην δική μου ηλικία (δεν έχω σκοπό να το κουνήσω από εδώ!)

Για το αν Αθηνά = Αφροδίτη, όμως: Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα!
Αντέχεις να το ψάξουμε;

Αισχύλος:
εμοί δε μήτηρ ουχ άπαξ μόνον Θέμις
και Γαία, πολλών ονομάτων μορφή μία.
(Προμηθεύς Δεσμώτης, στίχοι 221-2)

όμως συχνά σε μένα η μητέρα Θέμις
και Γη – πολλά τα ονόματα της, η μορφή μία – μου ΄χε προφητέψει
κτλ.

H Μεγάλη Μητέρα είναι μια, οι μύθοι πολλοί!
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Geysser
Δημοσιεύσεις: 661
Εγγραφή: 26 Φεβ 2009 23:10
Όνομα Ιστότοπου: Adequatio Intellectus Et Rei
Επικοινωνία:

Αθηνά, Θεά της σοφίας, ξεπήδηξε από το κεφάλι του Δία και κατ'όπιν πλακώθηκε και με τον Ποσειδώνα για το όνομα της πρωτευούσης. Μυξοπαρθένα, γενικώς.
Αφροδίτη, Θεά του Έρωτα, σύζυγος του Ηφαίστου (γαμώ τα γούστα της) και γκόμενα του Άρη. Το άκρως αντίθετο της μυξοπαρθένας μιας και ότι εκινήτο, επαίρνετο.
Αυτά ξέρω από την αρχαία ελληνική μυθολογία. Κι αν εσύ έχεις όρεξη να αρχίσεις να αραδιάζεις ιερογλυφικά και δεν ξέρω γω τι για Νεάντερταλ, Γίγαντες και υβρίδια των Ελ, συγνώμη, είμαι πολύ κουρασμένος για να ακολουθήσω.
Οταν θελεις κατι παρα πολυ, όλο το Συμπαν συνομωτει για να το αποκτησει οποιοσδηποτε αλλος
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

Δηλαδή γνωρίζεις ότι όλα αυτά τα θεοποιημένα όμορφα πράματα (φεγγάρι και ήλιος που λες) δεν είναι πραγματική "θεοί" αλλα μη εν λογγά υλικά "αντικείμενα" αλλα διαλέγεις λόγο ομορφιάς και μια ανάγκη θρησκευτικότητας να τα "θεοποίησης" χωρίς όμως να τα θεωρείς πραγματικούς "θεούς", με την παραδοσιακή εννιά τουλάχιστον, και να τα ένταξης στην παραδοσιακή θρησκεία που έτυχε να έχει ο τόπος που έτυχε να γεννηθείς ?

Εγώ αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω...δηλαδή μπορώ να το αντιληφτώ γιατί γίνετε αλλα δεν μπορώ να το "συνειδητοποιήσω" και "καταλάβω" (είμαι ελαττωματικό μοντέλο). Γιατί να πρέπει να θεοποίησης το φεγγάρι, γνωρίζοντας και ξέροντας ότι δεν είναι θεός για να το θεωρείς όμορφο ? δεν μπορείς να το κανεις αυτό λέγοντας ότι το φεγγάρι είναι αυτό που είναι, μια πετρα δηλαδή στο κενό.

Μπορώ να καταλάβω κάποιον που παρομοιάζει το φεγγάρι με θεότητα για να δείξει την ομορφιά του (και εγώ μπορεί να το κάνω), αλλα δεν καταλαβαίνω την ανάγκη να ανάγουμε αυτή την παρομοίωση σε θρησκεία γνωρίζοντας πάντα ότι είναι απλά μια παρομοίωση.
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Geysser έγραψε:Αθηνά, Θεά της σοφίας, ξεπήδηξε από το κεφάλι του Δία και κατ'όπιν πλακώθηκε και με τον Ποσειδώνα για το όνομα της πρωτευούσης. Μυξοπαρθένα, γενικώς.
Αφροδίτη, Θεά του Έρωτα, σύζυγος του Ηφαίστου (γαμώ τα γούστα της) και γκόμενα του Άρη. Το άκρως αντίθετο της μυξοπαρθένας μιας και ότι εκινήτο, επαίρνετο.
Αυτά ξέρω από την αρχαία ελληνική μυθολογία.
Φίλε Geysser,
ξέχασες τον υιό θεών Αλέξανδρο τον Μακεδόνα που πήγε στην Μεσοποταμία να εκπολιτίσει τους βάρβαρους. Πάει πακέτο με τα παραπάνω παραμύθια.
Geysser έγραψε: Κι αν εσύ έχεις όρεξη να αρχίσεις να αραδιάζεις ιερογλυφικά και δεν ξέρω γω τι για Νεάντερταλ, Γίγαντες και υβρίδια των Ελ, συγνώμη, είμαι πολύ κουρασμένος για να ακολουθήσω.
Αισχύλο παρέθεσα, όχι απόσπασμα από την Βίβλο των Νεκρών.
Να και Ησίοδος:

τοισιν δ’ ουρανόθεν μεγ’ επήγαγε πήμα Κρονίων,
λιμόν ομού και λοιμόν, αποφθινυθουσι δε λαοί•
ουδέ γυναίκες τίκτουσιν, μινύθουσι δε οίκοι
Ζηνός φραδμοσύνησιν Ολυμπίου.


Σ’ αυτούς μεγάλη συμφορά απ΄τον ουρανό στέλνει ο γιός του Κρόνου,
λιμό συνάμα με λοιμό, και οι άνθρωποι αφανίζονται.
Ούτε οι γυναίκες τους γεννάν, μικραίνουν οι οικογένειες
Μ΄απόφαση του Ολύμπιου Δία.


Οι γυναίκες γιατί σταμάτησαν την παραγωγή; Λόγω της πείνας;

Αν θέλεις να μάθεις το γιατί πρέπει να βρεις και σε άλλο κείμενο μια παρόμοια αναφορά.
Πες λοιπόν ότι το θέμα δεν σε ενδιαφέρει, δεν το έχεις μελετήσει και δεν το γνωρίζεις και μη με κοντράρεις με το Αθηνά ≠ Αφροδίτη.
Α! Και προπαντός κόψε το «Μυξοπαρθένα» μην πάρω καμιά δωδεκαριά δωδεκαθεούσους και σου την στήσουμε σε καμιά γωνιά. :)
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
egore
Δημοσιεύσεις: 1666
Εγγραφή: 11 Νοέμ 2009 04:24
Όνομα Ιστότοπου: -

dtango έγραψε:Αισχύλος:
εμοί δε μήτηρ ουχ άπαξ μόνον Θέμις
και Γαία, πολλών ονομάτων μορφή μία.
(Προμηθεύς Δεσμώτης, στίχοι 221-2)

όμως συχνά σε μένα η μητέρα Θέμις
και Γη – πολλά τα ονόματα της, η μορφή μία – μου ΄χε προφητέψει
κτλ.

H Μεγάλη Μητέρα είναι μια, οι μύθοι πολλοί!
dtango, έτσι όπως το πας σε λίγο θα μας πεις ότι ήταν μονοθειστές!
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

egore έγραψε:dtango, έτσι όπως το πας σε λίγο θα μας πεις ότι ήταν μονοθειστές!
Μονοθεϊστής είμαι εγώ που λατρεύω μόνο την Μητέρα Αθηνά. :clap:
Εκείνοι ήταν πολυθεϊστές διότι ναι μεν η Θεά ήταν μία με πολλές μορφές, όπως λέει ο Αισχύλος, αλλά τα καθάρματα οι θεοί που την βασάνιζαν ήταν πολλοί. ;)
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Geysser
Δημοσιεύσεις: 661
Εγγραφή: 26 Φεβ 2009 23:10
Όνομα Ιστότοπου: Adequatio Intellectus Et Rei
Επικοινωνία:

Ναι, εντάξει, whatever...
Οταν θελεις κατι παρα πολυ, όλο το Συμπαν συνομωτει για να το αποκτησει οποιοσδηποτε αλλος
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

svoin έγραψε:Μπορώ να καταλάβω κάποιον που παρομοιάζει το φεγγάρι με θεότητα για να δείξει την ομορφιά του (και εγώ μπορεί να το κάνω), αλλα δεν καταλαβαίνω την ανάγκη να ανάγουμε αυτή την παρομοίωση σε θρησκεία γνωρίζοντας πάντα ότι είναι απλά μια παρομοίωση.
Κι εγώ έτσι αισθάνομαι.
Πάντως προτιμώ αυτήν την προσέγγιση, παρά τον τυπικό θρήσκο που όντως πιστεύει ότι όντως υπάρχουν "υπερφυσικές" οντότητες, ότι το φεγγάρι έχει "κάτι παραπάνω", ότι υπάρχει "συμπαντική ενέργεια" και άλλα τέτοια γραφικά. Αν είναι να παίζουμε με τις μεταφορές και τις παρομοιώσεις, να ξέρουμε τουλάχιστον ότι είναι ένα παιχνίδι του μυαλού μας.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

re: svoin και λοιποί
αλλα δεν καταλαβαίνω την ανάγκη να ανάγουμε αυτή την παρομοίωση σε θρησκεία γνωρίζοντας πάντα ότι είναι απλά μια παρομοίωση.
Ίσως εδώ μέρος της απάντησης να έιναι η έκσταση, αυτό που αισθάνεσαι όταν παίζεις μουσική για ώρα και φτάνει το τραγούδι στην κλιμάκωση. Το αναφέρω διότι είναι βασικό κίνητρο.

Αν εξετάσουμε τις σύγχονες ψυχεδελικές θρησκείες και ανθρώπους που ασκούν μεμονωμένα αυτοσχέδια τελετουργικά , θα δούμε οτι η επίτευξη της 'εκστασης' [πλατειά έννοια, το ξέρω] και παρεμφερών καταστάσεων μυαλού είναι βασικό κίνητρο.

Υπονοώ λοιπόν οτι αν λάβετε αυτή την παράμετρο υπόψιν σας μέσα στην εξίσωση, ίσως καταλάβετε ένα κλικ παραπάνω την επιθυμία για τελετή. Ο άνθρωπος είναι ηδονιστικό ον, και τα κατώτερα ζώα άλλωστε.

Αν το σκεφτούμε καλύτερα θα δούμε οτι τελετές φτιάχνουμε για διάφορες βασικές μας ανάγκες όπως το σεξ, το φαϊ, χεχ ακόμα και το χέσιμο π.χ. μερικοί δε μπορούν χωρίς το εφημεριδάκι!

Γιατί είναι τόσο αφύσικη η τελετή και ένα σύστημα ιδεων που ενεργοποιεί τα θρησκευτικά κυκλώματα, αν και εφόσον η λειτουργία τους είναι θετική για τον άνθρωπο, αφού τα κυκλώματα αυτά είναι υπαρκτά και ενεργά?

Είμαι άθεος, αλλά κάνω το δικηγόρου του διαβόλου. Παλιότερα ήμουν πιο αντίθεος, κάπως σαν αρκετούς από σας, αλλά τελικά είδα οτι υπάρχει σημαντική πνευματικότητα στην θρησκευτική πνευματικότητα που δεν προσεγγίζεται εύκολα από άλλες μεθόδους, όπως π.χ. την επιστημονική. Οι ψυχεδελικοί θεϊστές και το new age κίνημα, με όλο αυτό το συνοθύλευμα και τα κολλάζ, το συγκριτισμό κτλ, εκφράζει μια ξεχασμένη πνευματικότητα, ίσως και μια ξεχασμένη ανάγκη με την οποία αν και δε μπορώ να συνδεθώ ιδιαίτερα σε real life, τη θεωρώ εντελώς δικαιολογημένη και εν μέρει έγκυρη...
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

αφειστε τους αλλους 11 θεους στον ολυμπο
και λατρεψτε μονο τον θεο του πολεμου δωδεκαθειστες
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Απάντηση