Πριν 2 μέρες ανακοινώθηκε η ύλη των μαθημάτων της Γ'Λυκείου για το σχολικό έτος 2009-2010 από το Υπουργείο Παιδείας. Προς μεγάλη έκπληξη όλων, η ύλη μερικών μαθημάτων άλλαξε, συμπεριλαμβανομένης και της Βιολογία Γενικής Παιδείας!
Πιο συγκεκριμένα αφαιρέθηκαν μερικές σελίδες του πρώτο κεφαλαίου (το οποίο αναφέρεται στους μικροοργανισμούς και τη δομή του κυττάρου - δηλαδή ότι μαθαίνουν οι μαθητές κάθε χρονιά από τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου) και προστέθηκαν 12 σελίδες που αφορούν τη θεωρία του Δαρβίνου και τη θεωρία του Λαμάρκ. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως στις εν λόγω σελίδες που αφορούν την εξέλιξη οι συγγραφείς του βιβλίου αναφέρουν πως ο άνθρωπος έχει κοινό πρόγονο με τον γίββωνα και τον γορίλα άρα συγκαταλέγονται στην ίδια τάξη (συνοδευόμενο από ένα εξίσου ενδιαφέρον σχεδιάγραμμα - φυλογενετικό δέντρο που συνδέει άνθρωπο, γορίλα, γίββωνα, γάτα, λύγκα και κροκόδειλο!!
Γίνεται επίσης αναφορά στη φυσική επιλογή, στη ζωή του Δαρβίνου, και υπάρχουν αρκετά γνωστά παραδείγματα της φυσικής επιλογή εν δράσει (λαιμός καμηλοπάρδαλης, χρώμα πεταλούδων πριν και μετά τη Βιομηχανική επανάσταση κ.α).
Πολύ καλά νέα. Όσοι αποφασίσουν να δώσουν και το μάθημα στις Πανελλήνιες, είτε το θέλουν είτε όχι, τη θεωρία της εξέλιξης θα τη μάθουν νεράκι .
Η εξέλιξη επιστρέφει στα σχολεία!!!
- MariaEvri
- Δημοσιεύσεις: 763
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 13:36
- Όνομα Ιστότοπου: Dragon island-characters and species
- Τοποθεσία: Limassol CY
- Επικοινωνία:
woot
συνήθως οι κυπραίοι αντιγράφουν τους ΄ελληνες, άρα ελπίζω να γίνει το ίδιο και εδώ
αλλά γιατι να αφαιρέσουν τη δομή του κυττάρου? δεν μπορουν να τα διδάξουν και αυτά?
συνήθως οι κυπραίοι αντιγράφουν τους ΄ελληνες, άρα ελπίζω να γίνει το ίδιο και εδώ
αλλά γιατι να αφαιρέσουν τη δομή του κυττάρου? δεν μπορουν να τα διδάξουν και αυτά?
God made me an atheist. Who are you to question his wisdom!
Καιρός ήταν να συμβεί κάτι τέτοιο πιστεύω.. Ήταν ήδη για πολύ μεγάλο διάστημα εκτός ύλης αυτό το ΠΟΛΥ σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης βιολογίας, ενώ παραμένει διδακτέα ύλη το ιουδαιοχριστιανικό παραμύθι της γέννησης. Ένα πολύ σημαντικό βήμα, από τα πολλά που πρέπει να γίνουν, για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης.
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Πολύ καλά νέα,πράγματι.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
- EvanT
- Δημοσιεύσεις: 1927
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
- Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Οψόμεθα. Άλλωστε, δεν είναι ζήτημα μόνο να υπάρχει στο βιβλίο, αλλά να διδάσκεται, από τι άτομα θα διδάσκετε και πόσα χρόνια θα χρειαστούν να αποδαιμονοποιηθεί ο Δαρβίνος. Και όλα αυτά με την παράλληλη αντίθετη δράση των θεολόγων και των πιστών γονιών τους μέσα στην ίδια τάξη. Η διελκυνστίδα καλά κρατεί.
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Ναι οντως. Ποιοι και πως θα το διδάξουν
Είχα δει σε ενα περιοδικό ενα αρθρο που έλεγε οτι ο Πάπας οργάνωσε συνέδριο για την θεωρία του δαρβίνου. Σκοπός να συμπεράνουν οτι, ναι μεν ειναι αληθινή αλλα είναι ο τρόπος που αποφάσισε ο θεος για να φτιάξει τον άνθρωπο.. Θα παντρεύαν δηλαδή επιστήμη και θρησκεία με το γνωστό: "Η θρησκεία μας λέει ποιος, η επιστήμη το πως" το οποίο είχα ακούσει στην 1η γυμνασίου και με κράτησε λιγα παραπάνω χρόνια χριστιανό γαμω..
Η ιδεα του θεου ειναι πράγματη πολυ βολική γαμω το σπιτι της..
Είχα δει σε ενα περιοδικό ενα αρθρο που έλεγε οτι ο Πάπας οργάνωσε συνέδριο για την θεωρία του δαρβίνου. Σκοπός να συμπεράνουν οτι, ναι μεν ειναι αληθινή αλλα είναι ο τρόπος που αποφάσισε ο θεος για να φτιάξει τον άνθρωπο.. Θα παντρεύαν δηλαδή επιστήμη και θρησκεία με το γνωστό: "Η θρησκεία μας λέει ποιος, η επιστήμη το πως" το οποίο είχα ακούσει στην 1η γυμνασίου και με κράτησε λιγα παραπάνω χρόνια χριστιανό γαμω..
Η ιδεα του θεου ειναι πράγματη πολυ βολική γαμω το σπιτι της..
"Και τι γίνεται με τους επίγειους θεούς-άρχοντες; Αυτοί βλέπεις δεν είνα απλά μια ιδέα, έχουν ύλη και είναι μπροστά σου,
δεν μπορείς να πεις απλά οτι δεν πιστεύεις."
-Kαταναλώστε έξυπνα, αν δεν γίνεται καθόλου
-Razastarr.. τι να λεμε..
δεν μπορείς να πεις απλά οτι δεν πιστεύεις."
-Kαταναλώστε έξυπνα, αν δεν γίνεται καθόλου
-Razastarr.. τι να λεμε..
- EvanT
- Δημοσιεύσεις: 1927
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
- Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Σίγουρα αυτός είναι ο μόνος τρόπος να μπορέσει κάποιος να συμβιβάσει θρησκεία και επιστήμη (αν και το θέμα των ΝΟΜΑ το έχουμε συζητήσει εκτενώς). Σωστός μπορεί να μην είναι, αλλά για κάποιον που δεν το ψάχνει πολύ είναι αρκετά ικανοποιητικός.
BTW, ρε Κμέλλο, γαμώ το ένα, γαμώ το άλλο. Κατούρα και λίγο
BTW, ρε Κμέλλο, γαμώ το ένα, γαμώ το άλλο. Κατούρα και λίγο
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
- Comte de Toulouse
- Δημοσιεύσεις: 3960
- Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
- Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
- Τοποθεσία: 7-
- Επικοινωνία:
Παίζει ως χαζοεπιχείρημα σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά στην περίπτωση της εξέλιξης, πώς;kmellos έγραψε: Θα παντρεύαν δηλαδή επιστήμη και θρησκεία με το γνωστό: "Η θρησκεία μας λέει ποιος, η επιστήμη το πως"...
Πώς θα συμβιβάσεις τον πίθηκο με τον Αδαμ; Δεν παίζει...
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Θα πουν οτι ηταν ελημα θεου ο πιθηκος να γινει ανρωπος.
Ο Αδαμ και η Ευα νομιζω πως ηδη λένε πως είναι παρομοίωση κ όχι πραγματικότητα
EvanT, γαμω το κατούρημα
πλάκα κανω ρε με το γαμώ. τουλάχιστον μου φένεται αστείο δεν ειμαι κακος γαμιάς..
Ο Αδαμ και η Ευα νομιζω πως ηδη λένε πως είναι παρομοίωση κ όχι πραγματικότητα
EvanT, γαμω το κατούρημα
πλάκα κανω ρε με το γαμώ. τουλάχιστον μου φένεται αστείο δεν ειμαι κακος γαμιάς..
"Και τι γίνεται με τους επίγειους θεούς-άρχοντες; Αυτοί βλέπεις δεν είνα απλά μια ιδέα, έχουν ύλη και είναι μπροστά σου,
δεν μπορείς να πεις απλά οτι δεν πιστεύεις."
-Kαταναλώστε έξυπνα, αν δεν γίνεται καθόλου
-Razastarr.. τι να λεμε..
δεν μπορείς να πεις απλά οτι δεν πιστεύεις."
-Kαταναλώστε έξυπνα, αν δεν γίνεται καθόλου
-Razastarr.. τι να λεμε..
- mpamiatzis
- Δημοσιεύσεις: 994
- Εγγραφή: 30 Ιούλ 2009 00:47
- Όνομα Ιστότοπου: μαθήματα σκέψης
- Επικοινωνία:
kmellos έγραψε:Θα πουν οτι ηταν ελημα θεου ο πιθηκος να γινει ανρωπος.
Ο Αδαμ και η Ευα νομιζω πως ηδη λένε πως είναι παρομοίωση κ όχι πραγματικότητα
EvanT, γαμω το κατούρημα
πλάκα κανω ρε με το γαμώ. τουλάχιστον μου φένεται αστείο δεν ειμαι κακος γαμιάς..
που ζειτε ρε παιδια.... το κανανε... λενε οτι κατα την εξελιξη σε καποιο σημειο που ηταν ο ανθρωπος χομοσαπιεν εμφυσιξε ο θεος πνοη στον πιθηκα-χομοσαπιενς και εγινε ανθρωπας... που το διαβασα ομως θα ψαξω να το βρω
http://mpamiatzis.blogspot.com
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Αυτό έχει λυθεί βρε, τώρα θα λένε ότι ο άνθρωπος προέρχεται από τον Αδάμ και την Τσίτα :p (αρκάς, δεν είναι δικό μου, αν και αν θυμάμαι καλά έλεγε τον ταρζάν και την τσίτα, αλλά έτσι μ'αρέσει καλύτερα)....Πώς θα συμβιβάσεις τον πίθηκο με τον Αδαμ; Δεν παίζει...
Ρε παιδιά δεν διδασκόταν η θεωρία της εξέλιξης στο σχολείο; Εγώ γιατί την θυμάμαι;; Από το δημοτικό κιόλας ο δάσκαλος μας έλεγε ότι ο Αδάμ κι η Εύα είναι παραμυθάκι...
http://iocaste.wordpress.com
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Ιοκάστη ναι μεν υπήρχε σαν θεωρία αλλά εξαρτάται από τον καθηγητή το πώς και αν θα το σχολιάσει.
Είναι βέβαια αξιοπερίεργο το εξής. Μπορεί να λέμε ότι θέλουμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της ελλάδος αλλά αν συγκρίνεις έναν απόφοιτο Λυκείου 17 ετών από την Ελλάδα, και έναν αντίστοιχο από την υπόλοιπη Ευρώπη θα μείνεις άφωνος!
Η μέρα με την νύχτα! Υπάρχει ανεπτυγμένη κατανόηση και αντίληψη στην περίπτωση του Έλληνα. Γενικώς δεν πρέπει να παραπονιόμαστε και πολύ... και μην βιαστείτε να με πείτε εθνικόφρων με την κακή έννοια. Δεν έχω τέτοιου είδους δεσμούς με το χώμα.
Είναι βέβαια αξιοπερίεργο το εξής. Μπορεί να λέμε ότι θέλουμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της ελλάδος αλλά αν συγκρίνεις έναν απόφοιτο Λυκείου 17 ετών από την Ελλάδα, και έναν αντίστοιχο από την υπόλοιπη Ευρώπη θα μείνεις άφωνος!
Η μέρα με την νύχτα! Υπάρχει ανεπτυγμένη κατανόηση και αντίληψη στην περίπτωση του Έλληνα. Γενικώς δεν πρέπει να παραπονιόμαστε και πολύ... και μην βιαστείτε να με πείτε εθνικόφρων με την κακή έννοια. Δεν έχω τέτοιου είδους δεσμούς με το χώμα.
Και ες αύριον τα σπουδαία...
Ξεθάβω το thread, πρώτον για να διαφωνήσω με την άποψη της ntoreMy παραπάνω, περί ωριμότητας των Ελλήνων μαθητών έναντι των Ευρωπαίων συνομηλίκων τους και δεύτερον για να καταβάλω την άποψη μου, τώρα που τελείωσε σχεδόν η σχολική χρονιά, σχετικά με την "επιτυχία" ή την απήχηση που είχε η εξέλιξη στις τάξεις της Γ'Λυκείου...
Η απάντηση στο τελευταίο είναι ...καμία! Η εξέλιξη αποτελεί "ξεπέτα" σε 3 το πολύ μαθήματα, τα οποία γίνονται 1-2 εβδομάδες πριν τις Πανελλήνιες (όταν δηλαδή κανένας μαθητής δεν πατάει το πόδι του σχολείο γιατί μένει σπίτι του για να διαβάσει για τις εξετάσεις).
Είχα την ελπίδα, πως οσοι επιλέξουν να εξεταστούν Πανελλαδικά στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θα ήξεραν κάτι παραπάνω για την εξέλιξη, αφού ούτως ή άλλως το μάθαιναν νεράκι στα φροντιστήρια. Δυστυχώς όντως τη μαθαίνουν, αλλά παπαγαλία!
Αν και μεμονωμένο (θέλω να ελπίζω) περιστατικό θα το αναφέρω: Είχα γνωρίσει μία κοπέλα τις προάλλες που έδινε το μάθημα της Βιολογίας και τυχαία η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τη Βιολογία. Μου είπε πως είχε τελειώσει την εξέλιξη, το τελευταίο κεφάλαιο της ύλης. Την ρώτησα αν της φάνηκε ενδιαφέρον και μου απάντησε "Καθόλου, δεν πιστεύω στην εξέλιξη" . Έπεσα από τα σύννεφα γιατί φαινόταν νορμάλ κορίτσι. Όταν τη ρώτησα γιατί, απάντησε αυτό που φοβόμουνα: "Γιατί είμαι χριστιανή Ορθόδοξη". Την άφησα εκεί τη συζήτηση γιατί δεν ήξερα πόσο θα αντέξω !
Καλό είναι η εξέλιξη να διδάσκεται από το Δημοτικό, μαζί με όλα τα άλλα, τα οποία ένα νοήμων άτομο "ξεσκαρτάρει" στην εφηβεία σκεπτόμενο ορθολογικά. Στη Γ' Λυκείου είναι αργά για τους περισσοτέρους, αφού το "ξεσκαρτάρισμα" έχει ήδη γίνει...
Η απάντηση στο τελευταίο είναι ...καμία! Η εξέλιξη αποτελεί "ξεπέτα" σε 3 το πολύ μαθήματα, τα οποία γίνονται 1-2 εβδομάδες πριν τις Πανελλήνιες (όταν δηλαδή κανένας μαθητής δεν πατάει το πόδι του σχολείο γιατί μένει σπίτι του για να διαβάσει για τις εξετάσεις).
Είχα την ελπίδα, πως οσοι επιλέξουν να εξεταστούν Πανελλαδικά στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θα ήξεραν κάτι παραπάνω για την εξέλιξη, αφού ούτως ή άλλως το μάθαιναν νεράκι στα φροντιστήρια. Δυστυχώς όντως τη μαθαίνουν, αλλά παπαγαλία!
Αν και μεμονωμένο (θέλω να ελπίζω) περιστατικό θα το αναφέρω: Είχα γνωρίσει μία κοπέλα τις προάλλες που έδινε το μάθημα της Βιολογίας και τυχαία η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τη Βιολογία. Μου είπε πως είχε τελειώσει την εξέλιξη, το τελευταίο κεφάλαιο της ύλης. Την ρώτησα αν της φάνηκε ενδιαφέρον και μου απάντησε "Καθόλου, δεν πιστεύω στην εξέλιξη" . Έπεσα από τα σύννεφα γιατί φαινόταν νορμάλ κορίτσι. Όταν τη ρώτησα γιατί, απάντησε αυτό που φοβόμουνα: "Γιατί είμαι χριστιανή Ορθόδοξη". Την άφησα εκεί τη συζήτηση γιατί δεν ήξερα πόσο θα αντέξω !
Καλό είναι η εξέλιξη να διδάσκεται από το Δημοτικό, μαζί με όλα τα άλλα, τα οποία ένα νοήμων άτομο "ξεσκαρτάρει" στην εφηβεία σκεπτόμενο ορθολογικά. Στη Γ' Λυκείου είναι αργά για τους περισσοτέρους, αφού το "ξεσκαρτάρισμα" έχει ήδη γίνει...
- EvanT
- Δημοσιεύσεις: 1927
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
- Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Σίσυφος έγραψε:Όταν τη ρώτησα γιατί, απάντησε αυτό που φοβόμουνα: "Γιατί είμαι χριστιανή Ορθόδοξη". Την άφησα εκεί τη συζήτηση γιατί δεν ήξερα πόσο θα αντέξω !
Όπερ έδει δείξαιEvanT έγραψε:Οψόμεθα. Άλλωστε, δεν είναι ζήτημα μόνο να υπάρχει στο βιβλίο, αλλά να διδάσκεται, από τι άτομα θα διδάσκετε και πόσα χρόνια θα χρειαστούν να αποδαιμονοποιηθεί ο Δαρβίνος. Και όλα αυτά με την παράλληλη αντίθετη δράση των θεολόγων και των πιστών γονιών τους μέσα στην ίδια τάξη. Η διελκυνστίδα καλά κρατεί.
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Μα για όλα μήπως αυτό δεν ισχύει; Δυστυχώς...Σίσυφος έγραψε:Δυστυχώς όντως τη μαθαίνουν, αλλά παπαγαλία!
Κρίμα, κρίμα, κρίμα... τι σύγχιση υπάρχει στο μυαλό κάποιων ανθρώπων!Σίσυφος έγραψε:Την ρώτησα αν της φάνηκε ενδιαφέρον και μου απάντησε "Καθόλου, δεν πιστεύω στην εξέλιξη" . Όταν τη ρώτησα γιατί, απάντησε αυτό που φοβόμουνα: "Γιατί είμαι χριστιανή Ορθόδοξη".
Την επόμενη φορά πες της ότι δεν τίθεται θέμα αν "πιστεύει" στην εξέλιξη, η εξέλιξη είναι γεγονός διαπιστωμένο με πλήθος επιστημονικών τεκμηρίων. Πες της ότι η πίστη εφαρμόζεται μόνο σε θέματα θρησκείας, όχι στην μελέτη του φυσικού κόσμου.
Κρίμα, πώς καταστρέφεται το μυαλό των παιδιών, να πάρει η ευχή να πάρει!
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Συμφωνώ εν μέρει στο πρώτο μέρος, διαφωνώ κάθετα στο δεύτερο. Ίσως το καλύτερο να ήταν η πρώτη επαφή με την θεωρία της εξέλιξης να γινόταν στο Δημοτικό. Αλλά σε αυτές τις ηλικίες οι γονείς έχουν τεράστιο ρόλο στη μελέτη των σχολικών μαθημάτων και αν είναι θρήσκοι…χέσε μέσα. Ένα παιδί θα εμπιστευτεί πρώτα τον γονιό του και έπειτα τον δάσκαλο ή το βιβλίο. Δεν έχει ούτε τα μέσα, ούτε τη διάθεση να αμφισβητήσει τους γονείς και η ζημιά γίνεται.Σίσυφος έγραψε:Καλό είναι η εξέλιξη να διδάσκεται από το Δημοτικό, μαζί με όλα τα άλλα, τα οποία ένα νοήμων άτομο "ξεσκαρτάρει" στην εφηβεία σκεπτόμενο ορθολογικά. Στη Γ' Λυκείου είναι αργά για τους περισσοτέρους, αφού το "ξεσκαρτάρισμα" έχει ήδη γίνει...
Αντίθετα στο Λύκειο οι περισσότεροι μαθητές αμφισβητούν, «ψάχνονται», διεκδικούν και απ’ όσο θυμάμαι δεν έχουν «ξεσκαρτάρει» και πολλά πράγματα. Δεν νομίζω πως είναι τυχαίο ότι στο φόρουμ υπάρχουν αρκετά άτομα αυτής της ηλικίας.
Παραδόξως, ο άνθρωπος που άνοιξε σε εμένα και άλλους συμμαθητές μου το δρόμο της αμφισβήτησης του θεού ήταν η θεολόγος του Λυκείου! Αγνοούσε παντελώς το βιβλίο (δεν το ανοίξαμε ποτέ) και έκανε το μάθημα με άρθρα εφημερίδων, περιοδικών και αποσπάσματα βιβλίων. Ανάμεσα στα θέματα ήταν και η θεωρία της εξέλιξης! Δε θα ήταν το ίδιο μεγάλη η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών σε μικρότερες τάξεις. Οι αντιδράσεις πολλών γονιών από την άλλη...θα ήταν τεράστιες.
Αλλά και πάλι νομίζω ότι τον πρώτο λόγο τον έχει η οικογένεια και όχι το σχολείο…
Φωτιά στη συνήθεια να μάθεις να βάζεις κι εκεί που όλα μοιάζουν με τάξη φτιαγμένα, εσύ να τ'αλλάζεις.
Σίσυφος έγραψε:Ξεθάβω το thread, πρώτον για να διαφωνήσω με την άποψη της ntoreMy παραπάνω, περί ωριμότητας των Ελλήνων μαθητών έναντι των Ευρωπαίων συνομηλίκων τους και δεύτερον για να καταβάλω την άποψη μου, τώρα που τελείωσε σχεδόν η σχολική χρονιά, σχετικά με την "επιτυχία" ή την απήχηση που είχε η εξέλιξη στις τάξεις της Γ'Λυκείου...
Η απάντηση στο τελευταίο είναι ...καμία! Η εξέλιξη αποτελεί "ξεπέτα" σε 3 το πολύ μαθήματα, τα οποία γίνονται 1-2 εβδομάδες πριν τις Πανελλήνιες (όταν δηλαδή κανένας μαθητής δεν πατάει το πόδι του σχολείο γιατί μένει σπίτι του για να διαβάσει για τις εξετάσεις).
Είχα την ελπίδα, πως οσοι επιλέξουν να εξεταστούν Πανελλαδικά στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θα ήξεραν κάτι παραπάνω για την εξέλιξη, αφού ούτως ή άλλως το μάθαιναν νεράκι στα φροντιστήρια. Δυστυχώς όντως τη μαθαίνουν, αλλά παπαγαλία!
Αν και μεμονωμένο (θέλω να ελπίζω) περιστατικό θα το αναφέρω: Είχα γνωρίσει μία κοπέλα τις προάλλες που έδινε το μάθημα της Βιολογίας και τυχαία η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τη Βιολογία. Μου είπε πως είχε τελειώσει την εξέλιξη, το τελευταίο κεφάλαιο της ύλης. Την ρώτησα αν της φάνηκε ενδιαφέρον και μου απάντησε "Καθόλου, δεν πιστεύω στην εξέλιξη" . Έπεσα από τα σύννεφα γιατί φαινόταν νορμάλ κορίτσι. Όταν τη ρώτησα γιατί, απάντησε αυτό που φοβόμουνα: "Γιατί είμαι χριστιανή Ορθόδοξη". Την άφησα εκεί τη συζήτηση γιατί δεν ήξερα πόσο θα αντέξω !
Καλό είναι η εξέλιξη να διδάσκεται από το Δημοτικό, μαζί με όλα τα άλλα, τα οποία ένα νοήμων άτομο "ξεσκαρτάρει" στην εφηβεία σκεπτόμενο ορθολογικά. Στη Γ' Λυκείου είναι αργά για τους περισσοτέρους, αφού το "ξεσκαρτάρισμα" έχει ήδη γίνει...
Τουλάχιστον ήταν ωραία γκόμενα?
"Όσο θα έχουμε έναν αφέντη στον ουρανό,θα είμαστε δούλοι στη γη" (Michail Bakunin)
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 976
- Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
- Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
- Επικοινωνία:
αχαχαχ
πάντως είναι καλά νέα [εγώ τώρα το έμαθα] οπότε καλώς ξεθάψατε το θέμα...
πάντως είναι καλά νέα [εγώ τώρα το έμαθα] οπότε καλώς ξεθάψατε το θέμα...
Γιατί είχα την εντύπωση πως η εξέλιξη διδασκόταν ήδη στο 1ο κεφάλαιο της Βιολογίας Γ.Π. Γ'Λυκείου; :S
Ένα βοήθημα που είχα πιάσει στα χέρια μου (του τωρινού βιβλίου) έγραφε για την εξέλιξη, και έλεγε αυτό ακριβώς
Ένα βοήθημα που είχα πιάσει στα χέρια μου (του τωρινού βιβλίου) έγραφε για την εξέλιξη, και έλεγε αυτό ακριβώς
The world holds two classes of men,intelligent men without religion, and religious men without intelligence--Abu Ala Al-Ma'arri
Όπερ έδει δείξαι
Κρίμα πραγματικάΚρίμα, πώς καταστρέφεται το μυαλό των παιδιών, να πάρει η ευχή να πάρει!
Ουσιαστικά το ίδιο λέμε. Απλά, υπάρχουν μερικά άτομα τα οποία, ΔΕΝ πρόκειται να «ψαχτούν» στην εφηβεία λόγω της εσφαλμένης βεβαιότητας, που είτε το σχολείο, είτε η οικογένεια -όπως πολύ σωστά λες, τους έχουν δημιουργήσει γύρω από κάποια θέματα.αφηρημενη έγραψε:Συμφωνώ εν μέρει στο πρώτο μέρος, διαφωνώ κάθετα στο δεύτερο. Ίσως το καλύτερο να ήταν η πρώτη επαφή με την θεωρία της εξέλιξης να γινόταν στο Δημοτικό. Αλλά σε αυτές τις ηλικίες οι γονείς έχουν τεράστιο ρόλο στη μελέτη των σχολικών μαθημάτων και αν είναι θρήσκοι…χέσε μέσα. Ένα παιδί θα εμπιστευτεί πρώτα τον γονιό του και έπειτα τον δάσκαλο ή το βιβλίο. Δεν έχει ούτε τα μέσα, ούτε τη διάθεση να αμφισβητήσει τους γονείς και η ζημιά γίνεται.Σίσυφος έγραψε:Καλό είναι η εξέλιξη να διδάσκεται από το Δημοτικό, μαζί με όλα τα άλλα, τα οποία ένα νοήμων άτομο "ξεσκαρτάρει" στην εφηβεία σκεπτόμενο ορθολογικά. Στη Γ' Λυκείου είναι αργά για τους περισσοτέρους, αφού το "ξεσκαρτάρισμα" έχει ήδη γίνει...
Αντίθετα στο Λύκειο οι περισσότεροι μαθητές αμφισβητούν, «ψάχνονται», διεκδικούν και απ’ όσο θυμάμαι δεν έχουν «ξεσκαρτάρει» και πολλά πράγματα. Δεν νομίζω πως είναι τυχαίο ότι στο φόρουμ υπάρχουν αρκετά άτομα αυτής της ηλικίας.
Παραδόξως, ο άνθρωπος που άνοιξε σε εμένα και άλλους συμμαθητές μου το δρόμο της αμφισβήτησης του θεού ήταν η θεολόγος του Λυκείου! Αγνοούσε παντελώς το βιβλίο (δεν το ανοίξαμε ποτέ) και έκανε το μάθημα με άρθρα εφημερίδων, περιοδικών και αποσπάσματα βιβλίων. Ανάμεσα στα θέματα ήταν και η θεωρία της εξέλιξης! Δε θα ήταν το ίδιο μεγάλη η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών σε μικρότερες τάξεις. Οι αντιδράσεις πολλών γονιών από την άλλη...θα ήταν τεράστιες.
Αλλά και πάλι νομίζω ότι τον πρώτο λόγο τον έχει η οικογένεια και όχι το σχολείο…
Δεν λέω, καλό είναι να αμφισβητείς, να κρίνεις, να ψάχνεσαι, και -αναλόγως, να απορρίπτεις διάφορα, αλλά δεν θα ήταν πολύ καλύτερο και να μας "έλεγαν" κατευθείαν την αλήθεια;
Για να σου λέω πως άλλαξα θέμα συζήτησης... !L3o ΧΞΣ έγραψε:Τουλάχιστον ήταν ωραία γκόμενα?
Τι να σου πω... μήπως το κράταγες ανάποδα ?!!Λουκρητία έγραψε:Γιατί είχα την εντύπωση πως η εξέλιξη διδασκόταν ήδη στο 1ο κεφάλαιο της Βιολογίας Γ.Π. Γ'Λυκείου; :S
Ένα βοήθημα που είχα πιάσει στα χέρια μου (του τωρινού βιβλίου) έγραφε για την εξέλιξη, και έλεγε αυτό ακριβώς
Στο 3ο, και τελευταίο κεφάλαιο είναι. Το έχω το βιβλίο μπροστά μου .