Υπάρχει Θεός;

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Σιγά το σόφισμα.Δεν θα ασχολούμουν με το πόνημά σου Skeftomile αλλά επειδή είδα ότι κάποιοι (εσύ και ένας άλλος) εντυπωσιάστηκαν ετοιμάσου να φας σκόνη,πολλή σκόνη.Και δεν είναι κάν δύσκολο.

Συγκρινόμενη με την χτεσινή και προχτεσινή σκόνη, Γιατρέ, η δική σου είχε παρουσία αόρατη.
Το «πόνημα» του Σκεφτόμιλου ήταν εύστροφο, ευχάριστο και διασκεδαστικό. Τουλάχιστον εγώ, ο «άλλος», έτσι το αισθάνθηκα.

Κάποτε μίλησες για «πνευματική διαστροφή» ή όπως αλλιώς την χαρακτήρισες, εκείνου (στην συγκεκριμένη περίπτωση εσού) που παραδέχεται το λάθος του όταν αντιλαμβάνεται ότι έσφαλε. Εξίσου αξιέπαινη «διαστροφή» αποτελεί η αναγνώριση των hits του αντιπάλου.

Τρεις βασικούς κανόνες αγωνίζομαι να τηρώ στην ζωή μου. Έναν ελληνικό, «Μέτρον άριστο», και δυο αγγλικούς, “fair is fair” και “safety first.”
Στην προκειμένη περίπτωση πιστεύω ότι το “fair is fair” δεν τηρήθηκε από την πλευρά σου.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Skeftomilos
Δημοσιεύσεις: 429
Εγγραφή: 12 Δεκ 2009 16:16
Όνομα Ιστότοπου: Δεν έχω ιστότοπο καρντιά μου
Τοποθεσία: Ν.Κόσμος
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Είναι προφανές ότι ο άνθρωπος χρειάζεται βοήθεια. Επειδή όμως η εποχή είναι σκληρή, οι συνταξιδιώτες του τον δένουν στο μεσιανό κατάρτι και του πετάνε βελάκια για να διασκεδάζουν στις ατελείωτες ώρες του ωκεάνειου ταξιδιού, γιατί έτσι αντιμετώπιζαν τότε τους τρελούς.
Αποτελεσματικό και πρακτικό. Κάπως έτσι φέρθηκαν και στον Giordano Bruno οι συνταξιδιώτες του στο διαστημόπλοιο Γη, και καλά του έκαναν εδώ που τα λέμε αφού δίδασκε τη μαγεία:

There are three gates through which the hunter of souls ventures to bind: vision, hearing and mind or imagination. If it happens that someone passes through all three of these gates, he binds most powerfully and ties down most tightly.
- Astrology & Magic of Giordano Bruno

Γνωρίζοντας λοιπόν με ποιο τρόπο ξεχωρίζει η αλήθεια από τα παραμύθια σε αυτόν τον κόσμο, έχω κάθε λόγο να ζω με τη βεβαιότητα ότι τα μισά από όσα γνωρίζω είναι παραμύθια. Διορθώνω, αν ΜΟΝΟ τα μισά από όσα γνωρίζω είναι παραμύθια, τότε πρόκειται για τύχη απίστευτη.
The pure and simple truth is rarely pure and never simple. Ο μη νους δε σκέπτεται μη σκέψεις για το τίποτα.
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Αφήστε τα αυτά.Επί της ουσίας.Εγώ και ο Skeftomilos παρουσιάσαμε δύο διαφορετικές αντιλήψεις για την διαδικασία διατύπωσης προτάσεων περιγραφικών της πραγματικότητας.Του Skeftomilou βασιζόταν στο σόφισμα ότι η γνώση προηγείται της εμπειρίας (και σ'αυτό δεν θα περίμενα ειδικά την δική σου στήριξη) και εγώ στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι πραγματικά παράγουν την γνώση μέσα από την παρατήρηση,την γενίκευση και την ερμηνεία τωμ παρατηρήσεων.Αν εσένα του το σόφισμα του Skeftomilou σου φάνηκε άξιο για touche Dtango εγώ το βρίσκω τετριμμένο και ανεπαρκές στο να μεταδώσει αυτό που θέλει να πει ο συντάκτης του.
Skeftomile,μην μου αποδίδεις σε παρακαλώ ιεροεξεταστικές προθέσεις ή διαθέσεις.Δεν είμαι εγώ αυτός που θα έβαζε τον τρελό στο κατάρτι είναι το πλήρωμα,το οποίο απ΄όσο και συ ξέρεις είναι πολύ λιγότερο ανεκτικό απέναντι στην διαφορετικότητα απ'ότι οι διανοούμενοι.Άλλωστε και εσύ ο ίδιος αν δεν ήσουν ο παραγωγός αυτής της παραβολής θα δεχόσουν ότι η συλλογιστική της παραβιάζει την αρχή της πραγματικότητας,κάτι αξιοζήλευτο στην τέχνη αλλά αντιπαραγωγικό στην αναζήτηση της γνώσης.Και γενικά δε νομίζω ότι η πορεία προς τη γνώση μπορεί να στηριχτεί σε αναλογίες αλλά να εξετάζεται επί του συγκεκριμένου.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Skeftomilos έγραψε:
AoratiMelani έγραψε:Είναι σαν να λες "εγώ πιστεύω ότι οι σκύλοι έχουν έξι πόδια" τη στιγμή που καθένας μπορεί να πιάσει έναν σκύλο και να μετρήσει τα πόδια του και να βρει ότι είναι τέσσερα.
Ο καθένας μπορεί να πιάσει ένα σκύλο και να βρει ότι του λείπουν τα δύο από τα έξι πόδια.
Την ξουράφα του Οκκαμ, την ξέρεις;;
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Άλλωστε και εσύ ο ίδιος αν δεν ήσουν ο παραγωγός αυτής της παραβολής θα δεχόσουν ότι η συλλογιστική της παραβιάζει την αρχή της πραγματικότητας,κάτι αξιοζήλευτο στην τέχνη αλλά αντιπαραγωγικό στην αναζήτηση της γνώσης.
Όπως γνωρίζεις πολύ καλά, Γιατρέ, εγώ παίζω μόνο στο δικό μου γήπεδο. Δεν έχω την δική σου λεκτική δεινότητα ούτε το εύρος των γνώσεών σου. Γνωρίζω μόνο το αντικείμενο που σπούδασα και πάνω σε αυτή την γνώση βασίζω τα πιστεύω μου.
Στην προκειμένη λοιπόν περίπτωση θέλω να υποστηρίξω την άποψη ότι στην παραβίαση της αρχής της πραγματικότητας οφείλουμε την πρόοδό μας ως ανθρωπότητα.
Πόσες φορές η τέχνη δεν πρόβλεψε την γνώση που πρόσφερε η εμπειρία γεγονότων που συνέβησαν σε εποχές που ακολούθησαν; Ιούλιος Βερν και ουκ ολίγοι ευφάνταστοι μυθιστοριογράφοι !

Οι σκύλοι είναι τετράποδοι. Υπήρξαν άραγε ποτέ εξάποδοι; Εδώ παραμένει η ίδια αμφιβολία που εσείς διατηρείτε για την ύπαρξη του εξωσυμπαντικού Θεού.

Ο καθηγητής σου γράφει ό,τι: Η πραγματικότητα συνίσταται σε οτιδήποτε υπάρχει, κατ’ αντιδιαστολή προς ό,τι απλώς φαίνεται ή είναι δυνατόν να υπάρξει.
Εγώ θα συμφωνήσω με εκείνους που ο καθηγητής ονομάζει «Σχολή της Κοπεγχάγης» και οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η πραγματικότητα υφίσταται σε σχέση με τον παρατηρητή.
Από την δική μου σκοπιά οι θεοί είναι γήινοι. Από την δική σου είναι ουράνιοι και ψεύτικοι. Άλλη η δική μου πραγματικότητα, άλλη η δική σου.
Εξάποδοι σκύλοι οι δικοί μου, τετράποδοι οι δικοί σου επειδή η δική σου άποψη είναι η επικρατούσα.

Οι δικοί μου σκύλοι θα γίνουν τετράποδοι όταν η γνώση αντιστρέψει την επικρατούσα άποψη.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

dtango έγραψε:Εξάποδοι σκύλοι οι δικοί μου, τετράποδοι οι δικοί σου επειδή η δική σου άποψη είναι η επικρατούσα.
Όχι.Οι σκύλοι είναι τετράποδοι διότι οι σκύλοι είναι τετράποδοι.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Όχι.Οι σκύλοι είναι τετράποδοι διότι οι σκύλοι είναι τετράποδοι.
Οι σκύλοι είναι τετράποδοι τώρα.
Οι θεοί είναι άυλοι τώρα.
Οι σκύλοι προέρχονται από ζώα που κάποτε είχαν πτερύγια.
Οι άυλοι θεοί προέρχονται από θεούς που κάποτε ήταν ανθρωπόμορφοι.

Ποια είναι η πραγματικότητα από την δική σου σκοπιά;
Η απορία μας σχετικά με την ύπαρξη θεού αφορά το σήμερα μόνο ή όλες τις εποχές;
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Skeftomilos
Δημοσιεύσεις: 429
Εγγραφή: 12 Δεκ 2009 16:16
Όνομα Ιστότοπου: Δεν έχω ιστότοπο καρντιά μου
Τοποθεσία: Ν.Κόσμος
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Ας υποθέσουμε ότι ο σκύλος είναι ένα είδος άγνωστο στον άνθρωπο.Το ανακαλύψαμε σε ένα απομακρυσμένο ανεξερεύνητο νησί του Ειρηνικού που έχει πήξει από σκύλους.Ο πρώτος λοιπόν άνθρωπος που βλέπει σκύλο παρατηρεί ότι έχει τέσσερα πόδια.Η πρώτη σκέψη που έρχεται σε έναν φυσιολογικό άνθρωπο είναι ότι οι σκύλοι είναι τετράποδα όχι ότι συνάντησε έναν σκύλο που του λείπουν δύο πόδια.Καθώς ψάχνει το νησί συναντά και άλλους πολλούς σκύλους.Σχεδόν όλοι έχουν τέσσερα πόδια αν και κάνα δυό έχουν τρία.Κάποια στιγμή παρατηρεί έναν θηλυκό σκύλο (you know bitch) να γεννά.Όλα τα νεογνά έχουν τέσσερα πόδια.
Σε αυτό το υποθετικό σενάριο θα κατέληγα στόχος για βελάκια ασυζητητί. Δεν είναι όμως το μοναδικό σενάριο. Ο σκύλος θα μπορούσε να είναι ήδη γνωστός στον άνθρωπο, με τις συναντήσεις ανθρώπων και σκύλων να είναι εξαιρετικά σπάνιες. Για κάποιο τυχαίο λόγο θα μπορούσε να επικρατεί ήδη η πεποίθηση ότι οι σκύλοι έχουν έξι πόδια, μια πεποίθηση που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά μέσω αφηγήσεων των γηραιότερων προς τους νεώτερους. Ελάχιστες από τις αφηγήσεις αυτές θα μετέφεραν αυθεντικά βιώματα, αφού οι αφηγητές θα είχαν κι εκείνοι σχηματίσει τις αντιλήψεις τους από προηγούμενους αφηγητές και πάει λέγοντας. Όντας λοιπόν κοινωνός αυτής της παράδοσης έχεις μια μέρα τη σπάνια τύχη να αντικρίσεις από κοντινή απόσταση έναν σκύλο. Μετράς τα πόδια του και τα βρίσκεις τέσσερα. Τι θα σκεφτείς;

Έχω δύο δίδυμα ανήψια 3,5 χρονών που τους αρέσουν πολύ τα ζώα. Είναι σε θέση να αναγνωρίσουν πολλά είδη ζώων, και όταν τους τα δείχνω σε εικόνες τα ονοματίζουν σωστά. Τα αναγνωρίζουν δυσκολότερα όταν τα βλέπουν σε φωτογραφίες. Ο λόγος είναι ότι οι γνώσεις τους για τα ζώα σχηματίστηκαν από παιδικά βιβλία με εικόνες σαν αυτές:

Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Δεν τους κάνει εντύπωση που ο Γκούφυ είναι σκύλος με χέρια και φοράει γάντια. Σπάνια αμφισβητούν αυτά που βλέπουν. Αν δουν κάτι περίεργο η αντίδρασή τους είναι να χαμογελάσουν. Ξέρουν ότι οι σκύλοι γενικά έχουν τέσσερα πόδια, αλλά αν δουν ένα σκύλο με δύο ή με έξι πόδια δεν θα το κάνουν θέμα. Αν κάτι μοιάζει με σκύλο είναι σκύλος. Αν μοιάζει και με νυχτερίδα τότε είναι και σκύλος και νυχτερίδα. No big deal.

Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Ψάχνοντας για εικόνες βρήκα και δύο εκπληκτικά βιντεάκια με δίποδους σκύλους. Ο Dominic δείχνει να μην έχει καμία ανάγκη τα δύο πόδια που έχασε, ενώ η Faith δυσκολεύεται αλλά τα καταφέρνει.
Comte de Toulouse έγραψε:Την ξουράφα του Οκκαμ, την ξέρεις;;
Yeap. Αλλά από το πολύ ξύρισμα στόμωσε. :-)

- Και για να λήξουμε επιτέλους το θέμα με την ξουράφα. Το Occam's razor δεν είναι εργαλείο της λογικής, ούτε αποδεικτικό μέσο. με ΤΙΠΟΤΑ. Είναι μια ένδειξη μόνο. Μια σύγκριση. Λέει ότι οι πιο απλές λύσεις είναι προτιμητέες. Μόνο. (egore #16407)
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Αν δεν ήσουν ο παραγωγός αυτής της παραβολής θα δεχόσουν ότι η συλλογιστική της παραβιάζει την αρχή της πραγματικότητας.
Το κριτήριο του ρεαλισμού αφορά τις αρχικές παραδοχές, τα αξιώματα. Οι συλλογιστικές μπορούν να παραβιάζουν την πραγματικότητα όσο θέλουν. Η αξιολόγησή τους γίνεται ελέγχοντας την εσωτερική τους συνέπεια. Ένας συλλογισμός μπορεί να είναι μη λογικός, όχι όμως μη πραγματικός.
The pure and simple truth is rarely pure and never simple. Ο μη νους δε σκέπτεται μη σκέψεις για το τίποτα.
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Ένας συλλογισμός κρίνεται ως έγκυρος με βάση την εσωτερική του συνέπεια,ως αληθής όταν οι προκείμενές του αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και ως ορθός όταν ισχύουν και τα δύο.Εγώ όσο τοπν διύλισα τον κώνωπα σ'αυτό το νήμα τον δυίλισα.

@Dtango αυτό που είχε πτερύγια δεν ήταν σκύλος.Οι θεοί δεν είναι άυλοι είναι ανύπαρκτοι.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:@Dtango αυτό που είχε πτερύγια δεν ήταν σκύλος.Οι θεοί δεν είναι άυλοι είναι ανύπαρκτοι.
Σιγά μη και ποτέ καταλήξουμε σε συμφωνία :D
Αυτό που είχε πτερύγια είναι το ζώο από το οποίο προήλθε ο σκύλος (ο σκύλος του Σκεφτόμιλου, ο εξαποδώ).
Οι θεοί είναι άυλοι, μόνο για μένα και για σένα είναι ανύπαρκτοι.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
EmilofCrete
Δημοσιεύσεις: 1037
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
Επικοινωνία:

Skeftomilos έγραψε:Έχω δύο δίδυμα ανήψια 3,5 χρονών που τους αρέσουν πολύ τα ζώα. Είναι σε θέση να αναγνωρίσουν πολλά είδη ζώων, και όταν τους τα δείχνω σε εικόνες τα ονοματίζουν σωστά. Τα αναγνωρίζουν δυσκολότερα όταν τα βλέπουν σε φωτογραφίες. Ο λόγος είναι ότι οι γνώσεις τους για τα ζώα σχηματίστηκαν από παιδικά βιβλία με εικόνες .
Δεν τους κάνει εντύπωση που ο Γκούφυ είναι σκύλος με χέρια και φοράει γάντια. Σπάνια αμφισβητούν αυτά που βλέπουν. Αν δουν κάτι περίεργο η αντίδρασή τους είναι να χαμογελάσουν. Ξέρουν ότι οι σκύλοι γενικά έχουν τέσσερα πόδια, αλλά αν δουν ένα σκύλο με δύο ή με έξι πόδια δεν θα το κάνουν θέμα. Αν κάτι μοιάζει με σκύλο είναι σκύλος. Αν μοιάζει και με νυχτερίδα τότε είναι και σκύλος και νυχτερίδα. No big deal.
:think: :think: :think:
-Εκεί βασίζονται και αρχίζουν την κατήχηση μετά την νηπιοβάφτιση...
-Παιδιά της πόλης βέβαια, που δεν έχουν πάει καν βόλτα κάπου να δουν κανονικά ζώα
-Πόσοι από εδώ είναι ακόμα σε αυτό το στάδιο;
-Ποια η αξία του παραδείγματος με τα 3,5χρονα;
(Σκέφτομαι γραπτώς)
Skeftomilos έγραψε:- Και για να λήξουμε επιτέλους το θέμα με την ξουράφα. Το Occam's razor δεν είναι εργαλείο της λογικής, ούτε αποδεικτικό μέσο. με ΤΙΠΟΤΑ. Είναι μια ένδειξη μόνο. Μια σύγκριση. Λέει ότι οι πιο απλές λύσεις είναι προτιμητέες. Μόνο.
Σύμφωνοι.
Δεν είναι εργαλείο της λογικής, Της σκέψης είναι. Την λογική απλώς την χρησιμοποιεί. Απλώς.
Ποιος είπε ότι είναι εργαλείο της λογικής;
Ποιος είπε ότι είναι αποδεικτικό μέσο;
Γιατί εμένα μου έρχεται στο μυαλό η φράση ''του κακού του μάστορα, τα εργαλεία του φταίνε'' ; :think:
Το χρήμα, είναι Θεός!
Εικόνα

(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ;-) ]

"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

αντε να γραψω και εδω μια απορια μου,
τους κανωνες της θρησκειας ποιος τους οριζει?
γιατι να σου λενε με σοφια οτι ο θεος ειναι της αγαπης αλλα δεν συγχωραει ακομα και μετα θανατον την αυτοκτονια η τον αφορισμο ?
γιατι για να ερθεις σε επαφη με τον θεο πρεπει να πας στην εκκλησια ο θεος δεν λενε οτι ειναι παντου?
γιατι πρεπει καποιος οσο καλος και αν ειναι οσες φωρες και αν παει εκκλησια κατηχιτικα οσες καλες πραξεις κανει θα πρεπει να υποφερει απο αρρωστιες και χιλια δυο και ομως θα πρεπει να παραμεινει πιστος?
γιατι το σεξ να ειναι αμαρτια αλλα αρκετοι παπαδες ανα αιωνες εχουν βγει σκανδαλα αρκετα?
γιατι για να δειξεις οτι πιστευεις θα πρεπει να μην τρως καποιες συγκεκριμενες μερες και για αλλους και μεχρι καποια συγκεκριμενη ωρα? [επεσε ο ηλιος θα φαμε δεν επεσε ακομα δε μπορουμε να φαμε-ειναι πεμπτη τρωμε κρεας ειναι παρασκευη απαγορευεται να φαμε κρεας]
απο που τα βρηκαν ολα αυτα ποιος τα εγραψε? ο χριστος ο μωαμεθ ο βουδας ο διας ποιος?
θεος ειναι ενας ειναι ενα πνευμα μια δυναμη ολοι το λενε ολοι το παραδεχομαστε αυτο το πνευμα τωρα που εφτιαξε το συμπαν τι τον νοιαζει τι θα κανουν οι ανθρωποι?
σορρι για το πριξιμο απλα με βγηκαν σημερα μερικα μαζεμενα,,,,
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

Διάβασα μέχρι τη σελίδα 6, εξάλλου δεν υπάρχει και ιδιαίτερη εξέλιξη σε μια κουβέντα όταν οι συνομιλητές είναι προσκολημένοι στις θέσεις τους [και δεν λέω για το Νικήτα] - αν υπάρχει κάτι καλό και πλέον της 6, παραπέμψτε με στην αντιστοιχη σελίδα, αλλιώς θα το διαβάσω εν καιρω... Ο Νικήτας είναι ακόμα μαζί μας ή τον διώξατε?? :D [edit: οκ έφυγε το είδα]

Αν σου λέει κάτι λοιπόν Νικήτα, εγώ παρότι είμαι άθεος απο κούνια 100% σε καταλαβαίνω απολύτως - εννοώ οτι καταλαβαίνω τι λες, οχι το τι αισθάνεσαι. Θεωρώ οτι ο θεός είναι ένα λιγότερο ή περισσότερο υπαρκτό φαινόμενο - προσωπικό για τον καθένα πιστό - αυτό που μας περιγράφεις, λόγω της προφανούς φιλοσοφημένης σου πορείας στα ζητήματα αυτά, πάει μερικά βηματάκια παραπέρα στο να αποκαλύψει τι είναι το Θεικό φαινόμενο, σε χριστιανική και αρκετά ανοιχτόμυαλή εκδοχή - μην απορείς που δε το έπιασε σχεδόν κανείς.

Γιαυτό και θα παρατηρήσεις αμήχανα σχολιάκια όταν βγάζεις αυτές τις βασικές αλήθειες για σένα..[βλέπε πρώτες σελίδες].

Ντάξει, μετά στην πορεία, η αδυναμία τους να σε καταλάβουν σε αυτά που πολύ ομορφα εξήγησες σου έβγαλε και πιο 'χαζα' κατ' εμέ επιχειρήματα για τους πείσεις πως αυτό που βιώνεις είναι αλήθεια.

Θεός δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως, κατά περίπτωση, προσωπικός θεός. Υπάρχει αυτό που βιώνεις εσύ. Εγώ αν ήσουν ακόμα στο forum θα σε ρώταγα για αυτή τη σχέση που έχει με το θεό, πως φανερώνεται, τι οράματα έχεις, με τι μοιάζει κτλ κτλ. Οι 'άθεοι' εδώ μέσα δεν ενδιαφέρονται για αυτά, ενδιαφέρονται μόνο να αποδείξουν πως αυτό που βιώνει ένας πιστός είναι ψεύτικο , ή οτι δεν αποδεικνύεται. Κατα τα άλλα, γουστάρουν το παραμυθάκι τους ως τέτοιο, δηλαδή παραμύθι, δηλαδή τα πάντα όλα: ξωτικά τολκιν αλιενς επιστημονική φαντασία, αρκει να ξέρουμε τι είναι ψεύτικο και τι αληθινό.

Το οτι παρασύρθηκες σε χριστιανόθρεφτους παραλογισμούς για να εξηγήσεις αυτό που είσαι, στην ουσία δίνει πάτημα για να σε κριτικάρουν και δίκαια θα έλεγα, ενώ οι χριστιανικές μπούρδες δεν έχουν καμία σχέση με αυτό που έλεγες , τουλάχιστον στην αρχή.

Νικήτα, οι άνθρωποι με τους οποίους συνομιλείς, οι περισσότεροι, δεν πρόκειται ποτέ να καταλάβουν περισσότερο από όση κατανόηση δείχνουν 2-3 φευγαλέα σχόλια κάποιων όπως γιατρος και κόμης που δείχνουν βαθμό κατανόησης και συγκίνησης θα έλεγα , δείχνοντας οτι ο επιστημονισμός δεν έφτασε στην καρδιά [αλλά βρίσκεται κοντά] , δηλαδή οτι κάποια στιγμή κατάλαβαν την ειλικρινέστατη αυτοταπείνωσή σου ώστε να καταφέρεις να επικοινωνήσεις μαζί μας καθώς και το οτι ήσουν απολύτως ειλικρινής και αυθεντικός σε εκείνες τις πρώτες δηλώσεις.

Οι άνθρωποι με τους οποίους συνομιλείς ενδιαφέρονται για τη διαδικασία της απόδειξης περισσότερο από όσο ενδιαφέρονται για την αλήθεια, τουλάχιστον οσο βρίσκονται σε αυτό το χώρο. Ή αλλιώς έχουν μια παντελώς επιστημονίστικη αντίληψη για το τι είναι αλήθεια. Όχι όλοι, και ίσως οχι γενικά στη ζωή τους, αλλά σίγουρα τους βγαίνει όταν μιλάνε με ανθρώπους που ισχυρίζονται αναπόδειχτα πράγματα ΕΔΩ ΜΕΣΑ. Και αυτό είναι το τεράστιο σφάλμα τους: αρνούνται να δεχτούνε πως αλήθεια για τον αριστερό λοβό είναι το αποδείξιμο, αλλά αλήθεια για το δεξί λοβό είναι το βίωμα!!!!

Η Darkchild διεγείρεται π.χ. από τις επιστημονικές αποδείξεις και τις απλοϊκές συνομιλίες με πιστούς, ενώ εσύ από τη θεία χάρη, τον έρωτα με το δεξί μέρος του εγκεφάλου σου. Τι διάλογο να κάνεις με αυτόν τον άνθρωπο?? Ειναι ανώφελο.

=======

Απευθύνομαι στους άλλους τώρα. Λέω 'άλλους' διότι ξεκάθαρα, υπάρχει το σχήμα
Νικήτας VS οι άλλοι
Από το 1995 μέχρι το 2004 έμεινα εκτός Εκκλησίας και δήλωνα άπιστος. Επίσης από το 1961 που γεννήθηκα μέχρι το 1983 ήμουν εκτός Εκκλησίας.
Προσπεράσατε κουβέντες όπως την έκφραση της εξάρτησης απο το θεό, την δήλωση της αδυναμίας του ως ανθρώπου, την αναφορά σε ψυχολογικά προβλήματα κτλ. Ντάξει, οι περισσότεροι [ή και όλοι] προφανώς δεν έχετε υπερβατικές εμπειρίες πέρα από κανα τσιγάρακι, ούτε νομιζω πως σας τράβηξαν ποτέ οι New age ιδέες, οπότε λογικό να μην πιάνετε και πολλά.

Θα φτιάξω τώρα ένα φανταστικό βιογραφικό για τον Νικήτα, δεν έχει σημασία αν θα πέσω μέσα, αλλά το έχω γνωρίσει διάφορους Νικήτες, και τους έχω κατανοήσει ως ένα βαθμό, παρότι είμαι αθεος - εσείς δείχνετε παντελή αδυναμία κατανόησης πέρα του να 'λυπηθείτε' για τον άνθρωπο αυτό που δηλώνει αναγκαστικά πιστός! Ούτε καν συμπάθεια δεν καταφέρατε να του δείξετε, οι περισσότεροι, ενώ ο άνθρωπος αυτός ξεστόμισε σημαντικά πράγματα για το πως βιώνει την πίστη του και το θεό του.
Από το 1995 μέχρι το 2004 έμεινα εκτός Εκκλησίας και δήλωνα άπιστος. Επίσης από το 1961 που γεννήθηκα μέχρι το 1983 ήμουν εκτός Εκκλησίας.
Ο Νίκητας 'μπήκε στην εκκλησία' 22 χρονών. Μπορεί να είναι άνθρωπος που είχε ψυχολογικά προβλήματα ή προβλήματα με ναρκωτικά, ίσως και τα δύο - ίσως τίποτα από τα δυο. Γνωρίζετε οτι το στήριγμα πολλών πρωην ηρωινομανών ήταν, μεταξύ άλλων η επιστροφή στην πίστη? Αν τους ρωτήσετε, θα ισχυριστούν οτι ο θεός , η πίστη τους έδωσε τη δύναμη - κάτι που είναι στατιστικώς αρκετά δυνατό για να το αγνοήσουμε. Άλλοι μπορεί να επέλεξαν κάτι πιο υπαρκτό για να πιστέψουν, αλλά η πίστη είναι σχετικώς 'απαραίτητη' σε αρκετές φάσεις της ζωής.

[σημ: βλέποντας το σχόλιο του αποχωρούντα Νικήτα και λίγο το site του, μπορεί να μην υφίστανται ουτε ψυχολογικά ούτε μπλέξιμο με ναρκωτικές ουσίες, αλλά κάποιοι άλλοι λόγοι που συνετέλεσαν στην ανάπτυξη αυτής της ιδιόμορφης πνευματικότητας [ιδιόμορφης όχι στο ότι είναι σπάνια, αλλά στο ότι διαθέτει αυξημένη αυτογνωσία] , άλλωστε η κάθε πνευματικότητα είναι ατομική π.χ. κάποια προδιάθεση [οργανική/ψυχική] για υπερτροφικο δεξι λοβο...

Όπως και να έχει, εγώ έναν άνθρωπο που μιλησε τόσο ανοιχτομυαλα και απέδειξε πως ξέρει να κάνει διάλογο, όπως και αρκετοί από αυτούς που έχουν την τύχη ή ατυχία να έρθουν στο φόρουμ για να ανταλλάξουν απόψεις, εσείς τον απωθήσατε τελικά, όχι τόσο, πιστεύω, με την γλώσσα [π.χ. ατάκα "Είσαι σοβαρός?" από Συντονίστρια Darkchild από την πρώτη κι όλας σελίδα με το καλημέρα & άλλα που σίγουρα ακούστηκαν αλλά δε τα διάβασα], αλλά από την αδυναμία σας να του δείξετε οτι βλέπετε τη συγγένεια μαζί του όπως ένιωσε και αυτός μαζί σας, από την αδυναμία σας να κατανοήσετε τι είπε αυτός ο άνθρωπος, την αδυναμία να ξεπεράσετε τη αθεϊστική εμμονή για να έρθετε πιο κοντά με ιδέες και ανθρώπους αξιόλογους ανεξαρτήτως αν ειναι άθεοι ή πιστοί.

*********

Θα πειτε, στα γενικά που είπα πριν, ένα σωρό άνθρωποι έμπλεξαν με ναρκωτικά ή είχαν ψυχολογικό προβλήματα και τα λύσανε χωρίς θρησκεία. Sure. Και τι μ'αυτό? Δεν είναι όλοι ίδιοι, δεν είναι όλοι ορθολογιστές ή συνετά μυαλά, δεν είναι όλοι δυνατοί, δεν έχουν όλοι οικογένεια και φίλους να τους στηρίζουν ή μπορεί, και όλα αυτά, να μην αρκούν σε κάποιες περιπτώσεις! Πόσο αφελείς είστε αν νομίζετε οτι ο άνθρωπος προτιμάει την αλήθεια, αν το ψέμμα τον βολεύει περισσότερο. Οι άθεοι δενείναι εξαίρεση σε αυτό!

Πάνω από όλα, ο 'θεός' είναι 'εκεί' για τον πιστό, μοναχικό άνθρωπο, με την μορφή της ελπίδας, της παρουσίας, της αίσθησης οτι ο άνθρωπος είναι μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου του θεού, της αίσθησης του προσδοκώμενου....

Με άλλα λόγια ο θεός είναι μια ανακούφιση για κάποιον που τον έφτυσε η ζωή, ή αν θέλετε, που τα σκάτωσε με τη ζωή, είναι το προσωρινό, εξ αυθυποβολης προερχόμενο χάδι που σε κάνει να αράζεις στο δεξί μέρος του εγκεφάλου ξεχνώντας τις φρίκες που διαπιστώνει το αριστερό κομμάτι.

Ξαναγυρνώ στον αρχικό μου ισχυρισμό.

Δε μπορείς να κατανοήσεις τι είναι το lsd, πως είναι το ταξίδι του, μελέτωντας το φαρμακολογικό μηχανισμό στον εγκέφαλο, πρέπει να το βιώσεις. Ποιος θα πει πως η εμπειρία αυτή είναι ψεύτικη?? Μόνο οι άσχετοι με το θέμα που νομίζουν οτι lsd = χρωματάκια και παραισθήσεις...

Δε μπορείς να κατανοήσεις την θρησκευτική εμπειρία με τη λογική, παρα μόνο με το συλλογισμό που σας προσφέρω και προσέφερα και σε άλλο thread. Με το βίωμα. Ή με το να φτάσει κάποιος σε έκσταση, επιφάνεια, αποκάλυψη.

Πως τα ξέρω όλα αυτά? Εκτός από μελέτη γνωστικών αντικειμένων που φαίνεται να μην γνωρίζετε γενικά, έχω βιώσει το υπερβατικό, και κατανοώ πως αυτό που βίωσα εγώ μπορεί να το εκλάμβανε ως θεϊκή παρουσία ή οτιδήποτε 'παλαβό' κάποιος θεϊστής, προοληπτικός, αφελής, μη-ορθολογιστής.

Απλά πράγματα. Η καψούρα είναι αλήθεια. Ο πόνος. Η ζήλεια. Συναισθήματα. Αποδεικνύονται? Όχι, διότι είναι βέβαιο οτι δεν έχει ανακαλυφθεί πλήρως ο μηχανισμός τους. Είναι αλήθεια? Fuck yeah είναι αλήθεια! Τόσο αληθινά που επηρεάζουν το σώμα...
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Κανένας δεν αμφισβητεί Radical την αυθεντικότητα της εμπειρίας.Της όποιας εμπειρίας.Ακόμη και οι πιό παραληρηματικές ή υπό την επήρεια ψυχοτρόπων εμπειρίες είναι ως βιώματα αυθεντικές.Εκείνο που αμφισβητείται είναι το κατά πόσο η ίδια η εμπειρία μπορεί να αποτελέσει ένδειξη για την αλήθεια του περιεχομένου της.Απλά τα πράγματα.Αν έρθει κάποιος και μου πεί "είμαι ερωτευμένος με την κοκκινοσκουφίτσα" δεν θα αμφισβητήσω το άν είναι πράγματι ερωτευμένος ή όχι αλλά το συμπέρασμα "αφού είμαι ερωτευμένος με την κοκκινοσκουφίτσα άρα η κοκκινοσκουφίτσα είναι υπαρκτό πρόσωπο".

Για μένα τουλάχιστον that's all που λένε.Το υποκειμενικό περιεχόμενο των εμπειριών του καθενός όχι μόνο δεν το αμμφισβητώ αλλά μου είναι και λίγο ως πολύ αδιάφορο.Όχι γιατί θεωρώ ότι είναι άνευ σημασίας και ότι δεν μπορούμε να μάθουμε πολλά,τόσο για τον άνθρωπο γενικά όσο και για τον κάθε επιμέρους άνθρωπο αλλά απλά διότι αυτή η θεματική είναι εκτός του πεδίου των προσωπικών μου ενδιαφερόντων.Υπάρχουν ένα σωρό πολύ σημαντικά πράγματα για τα οποία δεν δίνω δεκάρα.Τι να κάνουμε;Αυτός είμαι εγώ που λένε...
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
Andrameleh
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2009 23:45
Όνομα Ιστότοπου: -

Radical O Νικήτας ήρθε εδώ με σκοπό να επιχειρηματολογήσει περί της "αλήθειας" του παραθέτωντας τα βιώματα στα οποία αναφέρθηκες και εσύ, δεν ήρθε για να τον ψυχαναλύσουμε και να βρούμε μαζί τι τον ώθησε σε αυτό τον συγκεκριμένο δρόμο ούτε να τον δούμε συγκαταβατικά και να τον παρηγορήσουμε με εμψυχωτικά λόγια κλπ.! Εννοώ ότι ο σκοπός του δεν ήταν απλώς και μόνο να δηλώσει την αλήθεια (πραγματικότητα) των εμπειριών του (πράγμα που ουδείς αμφισβητεί φυσικά), αλλά να δηλώσει ότι οι συγκεκριμένες εμπειρίες αποτελούν τουλάχιστον ενδείξεις (αν όχι αποδέιξεις για αυτόν ) περί των μεταφυσικών του πιστεύω. Με βάση αυτά πιστέυω ότι είναι παντελώς άκυρα όσα ισχυρίζεσαι παραπάνω (για την ακρίβεια για αλλη μια φορά συγχέεις έννοιες κοντινές μεν αλλά εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους όπως κάνεις και με την επιστήμη την οποία συγχέεις με την πρακτική των φαρμακευτικών πολυεθνικών).
When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion. – Robert Pirsig

What can be asserted without proof can be dismissed without proof. - Christopher Hitchens

Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful. - Seneca the Younger

A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything. F.Nietzsche
Άβαταρ μέλους
Skeftomilos
Δημοσιεύσεις: 429
Εγγραφή: 12 Δεκ 2009 16:16
Όνομα Ιστότοπου: Δεν έχω ιστότοπο καρντιά μου
Τοποθεσία: Ν.Κόσμος
Επικοινωνία:

EmilofCrete έγραψε:-Παιδιά της πόλης βέβαια, που δεν έχουν πάει καν βόλτα κάπου να δουν κανονικά ζώα
-Πόσοι από εδώ είναι ακόμα σε αυτό το στάδιο;
-Ποια η αξία του παραδείγματος με τα 3,5χρονα;
(Σκέφτομαι γραπτώς)
Emil μη νομίζεις ότι τα παιδιά της υπαίθρου βλέπουν περισσότερα κανονικά ζώα από τα παιδιά της πόλης. Κανονικά ζώα δεν είναι τα πρόβατα, οι αγελάδες, τα γουρούνια και οι κότες, αλλά τα άγρια ζώα. Και όσα από αυτά έχουν αποφύγει την εξαφάνιση, έχουν μάθει να κρύβονται ή να φεύγουν όταν πλησιάζει άνθρωπος.

Το παράδειγμα με τα τρίχρονα παιδιά δεν περιορίζεται στα παιδιά ηλικίας τριών ετών. Αφορά όλους τους ανθρώπους που υπήρξαν κάποτε τρίχρονα παιδιά, δηλαδή σχεδόν όλους μας. Πολλές από τις ιδέες που αποκτάμε μικροί τις διατηρούμε και ως ενήλικες. Φέρνω για παράδειγμα την ρομαντική ιδέα ότι οι άνθρωποι της υπαίθρου ζουν μέσα στην παρθένα φύση, και ανασαίνουν καθαρό οξυγόνο. Στην πραγματικότητα ανασαινουν άζωτο κατά 78% όπως όλοι μας.
aristotelis_1 έγραψε:Τους κανονες της θρησκειας ποιος τους οριζει?
Συνήθως αυτά:
Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα
Αν θέλεις να ορίσεις τους κανόνες της θρησκείας θα πρέπeι να μάθεις να τα χειρίζεσαι. :-)
The pure and simple truth is rarely pure and never simple. Ο μη νους δε σκέπτεται μη σκέψεις για το τίποτα.
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

Καλημέρα γιατρε
Κανένας δεν αμφισβητεί Radical την αυθεντικότητα της εμπειρίας.Της όποιας εμπειρίας.Ακόμη και οι πιό παραληρηματικές ή υπό την επήρεια ψυχοτρόπων εμπειρίες είναι ως βιώματα αυθεντικές.Εκείνο που αμφισβητείται είναι το κατά πόσο η ίδια η εμπειρία μπορεί να αποτελέσει ένδειξη για την αλήθεια του περιεχομένου της.
Ωραία. Να τα ξεκαθαρίζουμε λοιπόν.

Νομίζω πως είναι ξεκαθαρο οτι ουδέποτε ισχυριστηκα κάτι τέτοιο, εξάλλου δεν τίθεται ζήτημα αλήθειας του περιεχομένου ενός οράματος π.χ., το περιεχόμενο-συμπέρασμα μπορεί να είναι μια αρκετά αληθής υποκειμενική αποκάλυψη [<---συγχωρέστε μου τον αδόκιμο όρο] όπως 'Πωπω ρε φίλε, ποσο σοφή είναι η αλληλοσύνδεση και αλληλεπίρδαση που υπάρχει στη φύση και τόσο όμορφή! Ξαφνικά όλα μου φαίνεται πως ταιριάζουν και δενουν με την εξέλιξη των ειδών!' ή κάτι παντελώς παράλογο όπως 'Πωπω ρε φίλε, πόσο σοφά τα έφτιαξε είναι ο θεός όλα, τον είδα και μου εξήγησε!' . Προφανώς και το ίδιο το περιεχόμενοτου οράματος δεν είναι κριτήριο για το αν είναι αλήθεια το περιεχόμενο καθαυτό - η πραγματική ζωή είναι το κριτήριο για την εγκυρότητα οποιαδήποτε ιδέας.

Μόνο που ενα σωρό πράγματα στη ζωή δε μπορούν να προσεγγιστούν αποκλειστικά με ορθολογιστική νοοτροπία.

Ειναι σαφές οτι δε μιλώ για τα μηνύματα, υπαρκτά ή φανταστικά που κουβαλάει το όραμα, αλλά την αλήθεια του βιώματος καθαυτού, όσο παράλογο κι αν είναι το μήνυμα. Και παραπέρα τα αίτια, και την ανάλυση του φαινομένου. Δηλαδή δε με απασχολεί τόσο το -συνηθως κλισέ, απλοϊκό- περιεχόμενο αλλά το φαινόμενο, εσείς δίνετε σημασία μόνο στο μήνυμα, που είναι και το κομμάτι που βολεύει τα αντιθεϊστικά σας επιχειρήματα: το μήνυμα, που σχεδόν πάντα είναι τόσο ηλιθιο που και ένα 15χρονος άθεος ξέρει και μπορεί να καταρρίψει δείχνοντας τον παραλογισμό της θρησκείας.

///// σημ: παλιότερα ήμουν και εγώ σε μεγάλο βαθμό αντίθεος ταυτόχρονα με άθεος , οχι πια /////
Απλά τα πράγματα.Αν έρθει κάποιος και μου πεί "είμαι ερωτευμένος με την κοκκινοσκουφίτσα" δεν θα αμφισβητήσω το άν είναι πράγματι ερωτευμένος ή όχι αλλά το συμπέρασμα "αφού είμαι ερωτευμένος με την κοκκινοσκουφίτσα άρα η κοκκινοσκουφίτσα είναι υπαρκτό πρόσωπο".

Για μένα τουλάχιστον that's all που λένε.Το υποκειμενικό περιεχόμενο των εμπειριών του καθενός όχι μόνο δεν το αμμφισβητώ αλλά μου είναι και λίγο ως πολύ αδιάφορο.Όχι γιατί θεωρώ ότι είναι άνευ σημασίας και ότι δεν μπορούμε να μάθουμε πολλά,τόσο για τον άνθρωπο γενικά όσο και για τον κάθε επιμέρους άνθρωπο αλλά απλά διότι αυτή η θεματική είναι εκτός του πεδίου των προσωπικών μου ενδιαφερόντων.Υπάρχουν ένα σωρό πολύ σημαντικά πράγματα για τα οποία δεν δίνω δεκάρα.Τι να κάνουμε;Αυτός είμαι εγώ που λένε...
Όχι δεν είναι καθόλου τόσο απλά οσο τα παρουσιάζεις και όσο αφήνεις το σημαντικότερο κομμάτι αυτής της ιστορίας απέξω, επειδή είναι 'έξω απο τα ενδιαφέροντά σου' !?!??!

Τα θέματα αρχίζουν και είναι πολύ λεπτά στο σημείο αυτό, συμπτωματικά στο σημείο αυτό συμπίπτει να συνορεύουν δυο έντονα συσχετιζόμενα ζητήματα: κάτι που σε ενδιφέρει πολύ, τόσο που επιχειρηματολογείς μαχητικά για αυτό και εσύ και οι άλλοι αντίθεοι, που είναι η γενική και τσουβαλιασμένη απόρριψη του θείου και η λιγο πολύ εχθρική στάση σε κάθε έκφρασή της [εσύ παραδέχομαι οτι γενικά είσαι αρκετά ευγενής και ο μόνος που έχω δει να ζητά συγγνώμη απο πιστό για τον υπερβάλλων ζήλο στο debunking], και κάτι που δε σε ενδιαφέρει καθόλου, κατα δήλωσή σου, δηλαδή η εξατομικευμένη -και γιαυτό η πιο αληθινή κατ' εμέ - εκδοχή του φαινομένου, το μόνο πράγμα που μπορει να θεωρηθεί αληθινό σε αυτή την ιστορία του θεϊκού, δηλαδή το βίωμα σαν βίωμα, που όπως κάθε βίωμα μπορεί να έχει θετικές , αρνητικές ή και καθόλου επιδράσεις στη ζωή κάποιου. Τονίζω πάλι πως το φαινόμενο είναι το υποκειμενικό βίωμα και οχι το περιεχόμενό του...

Λοιπόν σε ενδιαφέρει το ένα, και δε σε ενδιαφέρει το άλλο, κι όμως είναι τόσο συγγενικά και συγκοινωνούντα τούτα τα δυο, τόσο πολύ που θα μπορούσα να επιχειρηματολογώ για ώρες πως δε είναι τίμιο να ισχυρίζεσαι πως εξετάζεις το θέμα σφαιρικά αν δεν εξετάσεις έστω για λίγο και την οπτική που παρουσιάζω και που δηλώνεις πως σου είναι παντελώς αδιάφορη.

Βεβαια μπορείς να πεις οτι δεν είναι στα ενδιαφέροντά σου ή στους σκοπούς σου να εξετάσεις σφαιρικά το φαινόμενο, πράγμα που θα εξηγούσε αρκετά.

Επιπλέον, οι 16 σελίδες απαντήσεων σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο δημοσιεύσεων του Νικήτα δείχνει οτι κάθε άλλο παρά αδιάφορα πέρασαν τα post του - εδώ δε λέω προφανώς μόνο για σένα...

Andrameleh
Radical O Νικήτας ήρθε εδώ με σκοπό να επιχειρηματολογήσει περί της "αλήθειας" του παραθέτωντας τα βιώματα στα οποία αναφέρθηκες και εσύ, δεν ήρθε για να τον ψυχαναλύσουμε και να βρούμε μαζί τι τον ώθησε σε αυτό τον συγκεκριμένο δρόμο ούτε να τον δούμε συγκαταβατικά και να τον παρηγορήσουμε με εμψυχωτικά λόγια κλπ.! Εννοώ ότι ο σκοπός του δεν ήταν απλώς και μόνο να δηλώσει την αλήθεια (πραγματικότητα) των εμπειριών του (πράγμα που ουδείς αμφισβητεί φυσικά), αλλά να δηλώσει ότι οι συγκεκριμένες εμπειρίες αποτελούν τουλάχιστον ενδείξεις (αν όχι αποδέιξεις για αυτόν ) περί των μεταφυσικών του πιστεύω.
επιχειρηματολόγησα παραπάνω και στο προηγούμενο ποστ πως δεν καταλάβατε και ούτε και σας ενδιέφερε απο οτι φαίνεται να δειτε τι ακριβώς ήρθε να πει και να κάνει ο Νικήτας εδώ. Απο το στυλ και το περιεχόμενο των απαντήσεων αυτό προκύπτει. Υπερ αυτού του ισχυρισμού ειναι άλλωστε και η δήλωση του Γιατρού πως δε τον ενδιαφέρει καθόλου η υποκειμενική και άρα και πιο 'αληθινή' εκδοχή του φαινομένου.

Δεν ισχυρίζομαι οτι καταλαβα ακριβώς τι ήθελε να πει ο Νικήτας, ούτε ασφαλώς και συμμερίζομαι τις απόψεις του, αλλά νομίζω οτι 'επιασα' κάτι που μόνο επιφανειακά κάποιοι με τα σχόλιά τους έδειξαν να έλαβαν υπόψιν ή σχολίασαν...

Και είναι προφανώς λογικό για αντίθεους να εχθρεύονται ιδέες που παρουσιάζουν την εμπειρία του θείου σε πιο ρεαλιστική βάση , πιο 'πραγματική' - παρότι ψευδαίσθηση, σε σχέση με το τι έχετε οι περισσότεροι συνηθησει να ακούτε από πιστούς. Και οι πιστοί, ειδικά οι χριστιανοί, ως γνωστόν, σπάνια θα πουν κάτι τετοιο: "η θρησκεία και η θρησκευτική πίστη είναι ένα δεκανίκι για τους αδύναμους και τα προβλήματα της ζωής, και μια δίοδος προς το υπερβατικό, μια από τις διαθέσιμες διόδους/μεθόδους και σίγουρα όχι η μόνη"

Ακόμα και ο ισχυρισμός οτι η θρησκεία είναι ένα οργανωμένο σύστημα αυθυποβολής δεν κάνει το θρησκευτικό βίωμα λιγότερο αληθινό....
Με βάση αυτά πιστέυω ότι είναι παντελώς άκυρα όσα ισχυρίζεσαι παραπάνω (για την ακρίβεια για αλλη μια φορά συγχέεις έννοιες κοντινές μεν αλλά εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους
αφού είναι τόσο κοντινές έννοιες, γιατί δεν μπαίνεις στον κόπο να μιλήσεις για την μία από αυτές, αυτή που κατα τα λεγόμενά σου συγχέω ?? [είναι παραπάνω από προφανές και από αυτήν και την προηγούμενη δημοσίευσή μου πως δε συγχέω απολύτως τίποτα - αντιθέτως διαχωρίζω τις δυο συγγενικές αυτές ιδέες εξαρχής, όπως δειχνει και η απαντηση του γιατρού] Μήπως δεν είναι ούτε στα δικά σου ενδιαφέροντα η φύση του θρησκευτικού βιώματος και σε ενδιαφέρει μόνο το περιεχόμενο του, ειδικά οταν το περιεχόμενο είναι μπούρδες εύκολες στο να καταρριφθούν??
όπως κάνεις και με την επιστήμη την οποία συγχέεις με την πρακτική των φαρμακευτικών πολυεθνικών).
σε προκαλώ να με quotάρεις που "συγχέω την επιστήμη με τις πρακτικές των φαρμακευτικών πολυεθνικών!" Εδώ έχει γίνει ολόκληρο θέμα το ζήτημα π.χ. με αυτό το thread , που δεν άνοιξα εγώ ούτε έδωσα εγώ τον παραπλανητικό του τίτλο, που ζήτησα επίμονα στη διαχείριση να αλλάξουν το τίτλο του για να μη φαίνεται πως συγχέω αυτό που λές , δηλαδή τη μέθοδο με την εφαρμογή, εξάλλου η όλη συζήτηση αφορά την εφαρμογή και το πατρονάρισμά που ασκεί στην έρευνα και τα συμπεράσματά της, αν διαβάσεις το thread. Η παράκλησή μου αυτή όπως και άλλες έγκυρες ενστάσεις αγνοήθηκαν επιδεικτικά και μπήκε μετά απο ολόκληρη ιστορία ενα disclaimer στην αρχή του θέματος που δεν αποκαθιστά επουδενί την αδικία και συκοφαντία πάνω στις ιδέες μου. Ο τίτλος του θέματος ακόμα και τώρα δείχνει πως άνοιξα εγω [δεν ισχύει] ένα θέμα που του έδωσα τον τίτλο Χ [δε τον έδωσα εγώ τον τίτλο] και όπου φαίνεται πως [που είναι ψέμμα] αμφισβητώ την επιστημονική μέθοδο [ουδέποτε το έκανα]

Εγώ απο την άλλη μπορώ να quotάρω διάφορους από σας , μεταξύ άλλων και την διαχειρίστρια Darkchild [πολλές αναφορές] να δηλώνουν εσφαλμένα ή εξωφρενικά πράγματα [OK, μπορεί μερικά πάνω στα νεύρα τους, δεν έχει όμως να πει] τα οποία ουδέποτε παραδέχονται ή ανασκευασαν, σε διαλόγους στους οποίους αρνούνται να συνεχίσουν ή να αρχίσουν καν [!??!], ακόμα και σε κάποιες περιπτώσεις που αυτοί τους άρχισαν [!??!] δίνοντας links και έρευνες που υποστηρίζουν το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζονται [!??!??!??!] ή εντελώς άσχετα links.

Μάλλον επειδή δεν έχουν χρόνο ή δεν είναι στα ενδιαφέροντά τους να κάνουν διάλογο όταν βλέπουν οτι δε τους παίρνει : brrr : : brrr : : brrr :
Άβαταρ μέλους
EmilofCrete
Δημοσιεύσεις: 1037
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
Επικοινωνία:

Skeftomilos έγραψε:
EmilofCrete έγραψε:-Παιδιά της πόλης βέβαια, που δεν έχουν πάει καν βόλτα κάπου να δουν κανονικά ζώα
-Πόσοι από εδώ είναι ακόμα σε αυτό το στάδιο;
-Ποια η αξία του παραδείγματος με τα 3,5χρονα;
(Σκέφτομαι γραπτώς)
Emil μη νομίζεις ότι τα παιδιά της υπαίθρου βλέπουν περισσότερα κανονικά ζώα από τα παιδιά της πόλης. Κανονικά ζώα δεν είναι τα πρόβατα, οι αγελάδες, τα γουρούνια και οι κότες, αλλά τα άγρια ζώα.
Με συγχωρείς. Είχα ξεχάσει ότι ο Γκούφυ (και οι πάπιες -Ντόναλντ, Χιούη, Λιούη, Ντιούη- με γάντια) κάποτε ήταν άγρια ζώα (αγριόσκυλα και αγριόπαπιες)...

BTW, έχω ζήσει και σε μεγαλούπολη (Αθήνα, για καμμιά 25αριά χρόνια) και σε επαρχία (τα υπόλοιπα -;- ), και, κάτι ξέρω για τα ζώα που βλέπουν τα παιδιά σε κάθε περίπτωση...
Ειδικά στην Ελλάδα, έτσι που είναι οι πόλεις (ειδικά η Αθήνα), ούτε χώμα δεν βλέπουν τα παιδιά.

Skeftomilos έγραψε:Φέρνω για παράδειγμα την ρομαντική ιδέα ότι οι άνθρωποι της υπαίθρου ζουν μέσα στην παρθένα φύση, και ανασαίνουν καθαρό οξυγόνο. Στην πραγματικότητα ανασαινουν άζωτο κατά 78% όπως όλοι μας.
Κοίτα, από την αιθαλομίχλη μέχρι την παρθένα φύση (τον Αμαζόνιο εννοείς;), έχει πολλά στάδια.
Και παρασάγγας να σου πω...
Το χρήμα, είναι Θεός!
Εικόνα

(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ;-) ]

"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Radical ακόμη δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε σώνει και καλά να με ενδιαφέρει να εξετάσω το υποκειμενικό περιεχόμενο του θρησκευτικού βιώματος αφού έχω ήδη πει ότι το θεωρώ αυθεντικό,τουλάχιστον όσον αφορά στους καλόπιστους συνομιλητές.Επιπλέον παραδέχτηκα και παραδέχομαι ότι αυτού του είδους οι εμπειρίες μπορεί να είναι άκρως διδακτικές τόσο για αυτόν που τις βιώνει όσο και για την γενικότερη κατανόησή μας για τον άνθρωπο.

Απλά εμένα δεν με ενδιαφέρει αυτού του είδους η έρευνα.Αν μελετούσα το περιεχόμενο αυτών των οραμάτων,εμπειριών,πες τις όπως θες τότε θα είχε νόημα αυτό που λές.Στο πλαίσιο όμως που τίθεται στην συζήτηση (και την εμπειρία ως τεκμήριο αλήθειας επί του μηνύματος δεν την επικαλέστηκα εγώ σ'αυτή την κουβέντα) ναι,το μόνο που με νοιάζει είναι το μήνυμα.

Από κει και πέρα,ναι!Ο άνθρωπος αυτός βλέπει,νοιώθει,αισθάνεται κάτι το πραγματικό,το συγκλονιστικό,το υπερβατικό.Μπράβο του.Όσο δεν προσπαθεί να δικαιολογήσει με βάση αυτό το βίωμα την ανάγκη διδασκαλίας των θρησκευτικών στο σχολείο,εγώ δεν προκείται να προσπαθήσω να του στερήσω αυτή την εμπειρία.

Α και με μία ένσταση ακόμη:Παρόλο που η θρησκεία είναι κοινωνικά αναγνωρισμένη μορφή παράνοιας,δεν θα είμαι εγώ ο παλαβός στην όλη ιστορία...
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

τελικα τι ηταν αυτο που σε επεισε γιατρε μου στα συγουρα οτι δεν υπαρχει θεος γνωριζεις? προφανος αυτο που εποισε και τον πιστο οτι υπαρχει στα συγουρα θεος, δυλαδη ΑΠΛΗ ΓΝΩΜΗ χωρις συγουρια,,,,,
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Απάντηση