Στα σκαριά νομοσχέδιο για τη Σαρία & εκλογή μουφτήδων

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 4290
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επίσκεψη Τούρκου Προξένου στον Έβρο μαζί με τον ψευδομουφτή Κομοτηνής
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 29/03/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 30/03/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Κουρουμπλής Παναγιώτης (Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης)

Περίληψη ερώτησης
Ο Πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή, κ. Ακιντζί, πήγe στο χωριό Κόμαρα του Έβρου μαζί με τον ψευτομουφτή Κομοτηνής Σερίφ και βγήκε φωτογραφίες μαζί του και με μουσουλμάνους που πήραν μέρος στην προσευχή της Παρασκευής.
α. Μπορεί ο Τούρκος πρόξενος να περιφέρεται και να συναντά μουσουλμάνους Έλληνες πολίτες μαζί με κάποιον που δεν έχει καμία νομική υπόσταση και παρουσιάζεται ως «μουφτής»;
β. Ποιες κυρώσεις υπάρχουν για τον πρόξενο και όσους προβαίνουν στο αδίκημα της αντιποίησης αρχής;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Εξωτερικών: α. Σύμφωνα με τις Συμβάσεις της Βιέννης περί Διπλωματικών Σχέσεων (1961) και περί Προξενικών Σχέσεων (1963) προβλέπεται ελευθερία κίνησης και επικοινωνίας για τους διαπιστευμένους διπλωμάτες ξένων κρατών (με την προϋπόθεση του σεβασμού της οικείας εθνικής νομοθεσίας και του διεθνούς δικαίου.
β. Για το θέμα της αντιποίησης αρχής υπάρχει νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων και αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στο Στρασβούργο.

2. Υπ. Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης: Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον όλα τα ζητήματα που άπτονται της δημόσιας και κρατικής ασφάλειας και προβαίνουμε στους κατά περίπτωση ενδεδειγμένους χειρισμούς.

3. Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Για το συγκεκριμένο περιστατικό έχει σχηματιστεί προκαταρκτική ποινική δικογραφία από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Ροδόπης.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 30 Ιουν 2016 11:08, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 4683
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Χωρίς τέλος οι προκλήσεις του ψευδομουφτή Κομοτηνής
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 11/04/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 12/04/2016
Καταθέτων: Παππάς Ηλία Χρήστος
Υπουργοί:
1. Κοτζιάς Νικόλαος (Υπουργός Εξωτερικών)
2. Παρασκευόπουλος Νικόλαος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
3. Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Βασική ασχολία του ψευδομουφτή Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ είναι να δυναμιτίζει τις σχέσεις μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων. Το Κράτος όχι μόνον ανέχεται τις παρεμβάσεις του αλλά ενδίδει και στις μεθοδεύσεις του, αφού συνεχίζει ατιμώρητος το έργο του.

α. Γιατί δεν διώκεται αυτεπάγγελτα ο Σερίφ για αντιποίηση (θρησκευτικής) αρχής;
β. Με ποια ιδιότητα συναντάται ο Σερίφ με τις επίσημες αντιπροσωπείες της Τουρκίας και με Έλληνες μουσουλμάνους βουλευτές;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Σύμφωνα με ενημέρωση από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Ροδόπης δεν έχει ασκηθεί αυτεπάγγελτα ποινική δίωξη σε βάρος του «ψευδομουφτή».

2. Υπ. Εξωτερικών:

3. Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 6484
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Χειραφέτηση των Ελληνίδων μουσουλμανικού θρησκεύματος
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 27/06/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 28/06/2016
Καταθέτων: Λαγός Ευαγγέλου Ιωάννης
Υπουργός: Παρασκευόπουλος Νικόλαος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Η Ελλάδα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα στην οποία οι υποθέσεις οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου ελλήνων πολιτών μουσουλμάνων στο θρήσκευμα δεν δικάζονται από τακτικό δικαστή αλλά από τον μουφτή (θρησκευτικό δικαστή) που δεν εφαρμόζει τον αστικό Κώδικα αλλά την Σαρία, σύμφωνα με την Συνθήκη της Λωζάνης. Αυτό παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές περί ισότητας των φύλων, του συμφέροντος του παιδιού, της δίκαιης δίκης, του φυσικού δικαστή όσο και τις αρχές της ΕΣΔΑ (Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου). Η κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων του μουφτή είναι αναγκαία, αφού μόνο έτσι θα προστατευτούν θα ατομικά δικαιώματα των γυναικών και η γυναίκα δεν θα περιθωριοποιείται σε κατοχυρωμένα ανθρώπινα δικαιώματα όπως π.χ. θέματα περιουσίας, γάμου, διαζυγίου, επιτροπείας ανηλίκων τέκνων κ.λπ.
Έχει πρόθεση η κυβέρνηση να δώσει στις μουσουλμάνες τα αστικά δικαιώματα που δικαιούνται και απολαμβάνουν στην υπόλοιπη Ευρώπη και Τουρκία και να μην αντιμετωπίζονται ως άνθρωποι και πολίτες κατώτερης κατηγορίας και αξίας;

Περίληψη απάντησης
Στο άρθρο 5 του Ν. 1920/1991 τίθεται κριτήριο κατά τον δικαστικό έλεγχο της εφαρμογής των γνωμοδοτήσεων του μουφτή η συμβατότητα του γράμματος του ιερού μουσουλμανικού νόμου με το Σύνταγμα της χώρας, και μάλιστα στο παρελθόν τα αρμόδια δικαστήρια προχώρησαν σε ερμηνεία και εφαρμογή του ιερού μουσουλμανικού νόμου με βάση το Σύνταγμα και άλλους υπερνομοθετικής ισχύος κανόνες, όπως ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, η ΕΣΔΑ, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, η Σύμβαση για την Εξάλειψη των Διακρίσεων κατά των Γυναικών κ.α. και διασφάλισαν τον σεβασμό των δικαιωμάτων των Ελλήνων μουσουλμάνων.
Τέλος, το Υπουργείο προτίθεται να αποκρυσταλλώσει τις σχετικές νομολογίες και στο γράμμα του νόμου, ώστε να διασφαλίζεται ότι η εφαρμογή του ιερού μουσουλμανικού νόμου να αφορά μόνον σε όσους Έλληνες μουσουλμάνους πολίτες επιλέγουν να θέσουν τις οικογενειακές τους σχέσεις ενώπιον του μουφτή και η γνωμοδότηση του τελευταίου να ελέγχεται από τα αρμόδια δικαστήρια.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 01 Αύγ 2016 12:21, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Το παραπάνω είναι λατρεία και απόλαυση! Και αποδεικνύει ότι κι ένα χαλασμένο ρολόι δείχνει δυο φορές σωστά την ώρα, ήτοι ότι και η ΧΑ ενίοτε έχει δίκιο, και ακούγεται τραγικά ειρωνικό να υπερασπίζεται αυτή τα ανθρώπινα fucking δικαιώματα, καταδεικνύοντας σε τι σκατά γαμημένο κράτος ζούμε.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Συμφωνώ απόλυτα. Αν και ο σκοπός της ΧΑ είναι πιθανότατα (αν όχι προφανέστατα) άλλος, εντούτοις έχουν απόλυτο δίκιο.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 6785
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Οι ψευτομουφτήδες προπαγανδίζουν την απόσχιση της Θράκης από την Ελλάδα
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 06/07/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 07/07/2016
Καταθέτων: Λαγός Ευαγγέλου Ιωάννης
Υπουργοί:
1. Κοτζιάς Νικόλαος (Υπουργός Εξωτερικών)
2. Παρασκευόπουλος Νικόλαος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Όπως αναφέρουν τα «Τourkika nea» η τουρκική κρατική εταιρεία TIKA (που ξοδεύει εκατομμύρια με σκοπό την προώθηση του νεοοθωμανισμού στα Βαλκάνια, την Μ. Ανατολή και την Αφρική) οργάνωσε εκδήλωση με θέμα παρουσίαση βιβλίου «Το Ισλάμ στα Βαλκάνια: Ατελείωτη ελπίδα» με υψηλού επιπέδου εκπροσώπηση από την τουρκική κυβέρνηση. Από την Ξάνθη (μάλλον εννοεί Ελλάδα) εκπροσώπησαν τους υποστηρικτές της απόσχισης της Θράκης οι δύο ψευδομουφτήδες της Ξάνθης και Κομοτηνής και ο επικεφαλής του μειονοτικού κόμματος, Μουσταφά Αλή Τσαβούς.
Πώς αντέδρασε η κυβέρνηση στην απροσχημάτιστα φιλοτουρκική δραστηριότητα των δύο ψευδομουφτήδων που παρουσιάζονται δημοσίως και διεθνώς σε διεθνή φόρα αντιποιούμενοι όλως παρανόμως την αρχή του μουφτή, μία επίσημη θρησκευτική ιδιότητα που όμως έχει άλλος πολίτης;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ξάνθης διενεργεί προκαταρκτική εξέταση σχετικά και η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ροδόπης έχει σχηματίσει προκαταρκτική δικογραφία για τη διερεύνηση του αδικήματος της αντιποίησης αρχής στην αλλοδαπή από ημεδαπό πολίτη.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 23 Σεπ 2016 12:07, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Απαντήθηκε η "Χειραφέτηση των Ελληνίδων μουσουλμανικού θρησκεύματος"

Δείτε την προσεκτικά, τη θεωρώ εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς απαντάει αρκετά ουσιαστικά στο τι ισχύει με τη Σαρία στην Ελλάδα.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Πάντως έχουν ξαναδοθεί παρόμοιες απαντήσεις που απαντούν αναλυτικά σε αυτό το θέμα, π.χ. σε αυτήν και αυτήν.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 533
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Τουρκόφρονες κύκλοι στην Ξάνθη παρακωλύουν την άσκηση των καθηκόντων του νόμιμου μουφτή
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 20/10/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 21/10/2016
Καταθέτων: Λαγός Ευαγγέλου Ιωάννης
Υπουργοί:
1. Κουρουμπλής Παναγιώτης (Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης)
2. Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αντιφωνητής» της Θράκης η τοποθέτηση από τον νόμιμο μουφτή του Ιμάμ Αχμέτ (εκδότη του πομακικού εντύπου «Ζαγάλισα») ως ιμάμη του τεμένους Τσινάρ της Ξάνθης προκάλεσε την άμεση αντίδραση του τουρκικού προξενείου και εν μέσω πιέσεων στις οποίες πρωτοστάτησαν ο ψευδομουφτής Μέτε και το περιβάλλον του βουλευτή Ζεϊμπέκ, η απόφαση του νόμιμου μουφτή ανακλήθηκε εντός λίγων ωρών. Μάλιστα ο Ιμάμ Αχμέτ εμποδίστηκε την επόμενη ημέρα να προσέλθει στο τέμενος για την ανάγνωση της προσευχής από ομάδα τουρκοφρόνων μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Ζεϊμπέκ.
α. Για ποιον λόγο το Ελληνικό Κράτος ανέχεται την παράνομη και ανθελληνική δράση του ψευδομουφτή Ξάνθης;
β. Με ποιες ενέργειες θα διασφαλίσει η Ελληνική πολιτεία την ανεμπόδιστη από τους τουρκόφρονες πράκτορες άσκηση των καθηκόντων του εκάστοτε νομίμως διορισμένου μουφτή Ξάνθης;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 556 και 557
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Κατασυκοφάντηση της Ελλάδας Διεθνώς από τον ψευτομουφτή Κομοτηνής
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 20/10/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 21/10/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων) (Ερ. 556)
2. Παρασκευόπουλος Νικόλαος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) (Ερ. 557)


Περίληψη ερώτησης
Ο ψευδομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μέτε μιλώντας στην 9η Ισλαμική Διάσκεψη Ευρασίας στην Κωνσταντινούπολη κατηγόρησε την Ελλάδα για μυστικές σχέσεις με την «τρομοκρατική οργάνωση του Γκιουλέν» και γενικά με την ομιλία του διέπραξε τα ποινικά αδικήματα της διασποράς ψευδών ειδήσεων, πρόσκλησης σε διασάλευση της δημόσιας τάξης και απόπειρας διατάραξης διεθνών σχέσεων.

Θα επιληφθεί για τα νέα κατορθώματα του ψευτομουφτή η δικαιοσύνη όπως έχει ήδη κάνει με την κατηγορία που του έχει απαγγείλει περί αντιποίησης αρχής κ.λπ.;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 558 και 559
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με διορισμούς ιμάμηδων στην Θράκη και την Βακουφική Επιτροπή Ξάνθης
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 20/10/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 21/10/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Παρασκευόπουλος Νικόλαος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) (Ερ. 558)
2. Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων) (Ερ. 559)

Περίληψη ερώτησης
Σύμφωνα με ανάρτηση του ιστολογίου tourkikanea.gr στις 12/10, στις 4/10 ο νόμιμος μουφτής Ξάνθης Σινίκογλου διόρισε ιμάμη του τζαμιού Τσινάρ της Ξάνθης τον Αχμέτ Ιμάμ (ο προηγούμενος όπως και άλλοι ιμάμηδες που υπάγονται στον ψευτομουφτή Ξάνθης απομακρύνθηκε από την θέση του επειδή φερόταν να έχει σχέσεις με τον Γκιουλέν). Μετά από 4 ώρες ο Σινίκογλου αναίρεσε τον διορισμό, προφανώς μετά από οδηγία του «γνωστού γραφείου». Την επόμενη ημέρα ο Αχμέτ Ιμάμ πήγε στο τζαμί αλλά περίπου 15 άτομα (μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Ζεϊμπέκ) δεν τον άφησαν να μπει. Ποιος κρατάει στην θέση του τον πρόεδρο της Βακουφικής Επιτροπής Ξάνθης, κ. Καράνταη, που επί πολλά χρόνια τώρα έχει παραχωρήσει τζάμπα το ακίνητο στο οποίο είναι το γραφείο του Μέτε; Γιατί δεν του ζητάνε τα ενοίκια ή να τον διώξουν;

α. Γιατί ανακλήθηκε ο διορισμός του ιμάμη Αχμέτ Ιμάμ;
β. Ισχύουν αυτά που αναφέρει το ιστολόγιο σχετικά με τον Πρόεδρο της Βακουφικής Επιτροπής Ξάνθης και την δωρεάν παραχώρηση του ακινήτου στο οποίο είναι το γραφείο του Μέτε;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

http://paratiritis-news.gr/details.php?id=189560
Spoiler: Εμφάνιση
17.03.2017 10:50

Του Μάρωνα Ισμάρου

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Καίτοι στην Αθήνα, η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τη Σαρία, ως φαίνεται συγκέντρωσε όχι μόνο το ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας της Θράκης, για ευνόητους λόγους, αλλά και το ενδιαφέρον αρκετών «αποδήμων» Κομοτηναίων που διαβιούν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Από έναν τέτοιο «απόδημο» Κομοτηναίο που ζει στην Αθήνα λάβαμε μία εξαιρετική ανταπόκριση για την εκδήλωση «Η Σαρία και ο Μουφτής υπό αμφισβήτηση» την οποία και παραθέτουμε αμέσως παρακάτω:

***

«Την Δευτέρα 13 Μαρτίου το «Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου -Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου», διοργάνωσε, στην αίθουσα τελετών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, επιστημονική ημερίδα με θέμα «Η Σαρία και ο Μουφτής υπό αμφισβήτηση». Την συζήτηση συντόνισε ο ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ κ. Χρήστος Ροζάκης, ενώ εισηγήσεις έκαναν οι κ.κ. Γιάννης Κτιστάκις, επίκουρος καθηγητής του Δ.Π.Θράκης, Κων/νος Γούναρης, πρώην Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης, Γιώργος Καλαντζής Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Αχμέτ Ιλχάν Δικηγόρος και βουλευτής και Μουσταφά Μουσταφά βουλευτής.

Η αίθουσα και το θεωρείο ήταν κατάμεστη από κόσμο. Ο κ.Κτιστάκις ανέλυσε το ουσιαστικό δίκαιο της Σαρίας σε θέματα οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου, τονίζοντας τη δυσμενή θέση της γυναίκας, η οποία, όπως τόνισε, δεν έχει το δικαίωμα να ζητήσει διαζύγιο, σε αντίθεση με τον άνδρα σύζυγό της. Επίσης τόνισε την μη ύπαρξη δικονομικών κανόνων για την διαδικασία εκδικάσεως από τον Ιεροδίκη Μουφτή των σχετικών διαφορών.

Ο κ. Γούναρης, αναφέρθηκε στα θέματα που αντιμετωπίζουν οι δικηγόροι της Ξάνθης από την έλλειψη σχετικής δικονομίας, αλλά και από την μη στελέχωση της Μουφτείας με υπαλληλικό προσωπικό και νομικούς συμβούλους και ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος παρότρυνε τους 70 περίπου μουσουλμάνους δικηγόρους της Ξάνθης να ετοιμάσουν σχετικό σχέδιο δικονομία που να προωθηθεί για νομοθέτηση.

Ο κ. Καλαντζής αναφέρθηκε κατ' αρχήν στην ιστορία και τους λόγους για τους οποίους καθιερώθηκε η δικαιοδοτική αρμοδιότητα του Μουφτή, λέγοντας ότι ο Βενιζέλος, μετά την απελευθέρωση των Νέων Χωρών, θέλοντας να μη νοιώσουν ότι μεταβάλλεται το δίκαιο της οικογενειακής και κληρονομικής καταστάσεώς τους, με την εφαρμογή και σ' αυτούς του τότε βυζαντινορωμαϊκού δικαίου, απλώς μετέφερε τις αρμοδιότητες που μέχρι τότε είχε ο Καδής στα θέματα αυτά στον θρησκευτικό αρχηγό τους τον Μουφτή. Επίσης αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας και στις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλονται για την επίλυσή τους. Επισήμανε ότι σήμερα το θέμα των μουσουλμάνων βασικά δεν ανακύπτει στις μουσουλμανικές μειονότητες της Θράκης, οι οποίοι είναι Έλληνες διαφορετικού θρησκεύματος, αλλά στην Αθήνα όπου ζει περίπου ένα εκατομμύριο μουσουλμάνοι μετανάστες και γι' αυτό η Πολιτεία κατασκευάζει τέμενος.

Ο κ. Ιλχάν ανέφερε ότι η Σαρία μπορεί να θεωρηθεί ως εθιμικό δίκαιο, ότι η αρμοδιότητα του Μουφτή για επίλυση διαφορών οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου είναι αποκλειστική και όχι συντρέχουσα με τις αρμοδιότητες των πολιτικών δικαστηρίων, επισήμανε το γεγονός ότι συμβολαιογράφοι δεν δέχονται να συντάξουν δηλώσεις αποδοχής κληρονομίας εξ αδιαθέτου στις οποίες οι κληρονομικές μερίδες των κληρονόμων προσδιορίζονται, όχι με βάση τον Αστικό Κώδικα, αλλά το Ιερονομικό δίκαιο «Φεραΐζ». Επίσης ανέφερε ότι η πλειοψηφία της Μειονότητας θέλει να διατηρηθεί σε ισχύ η Σαρία, όπως αυτή, με την ήπια μορφή της, ισχύει μέχρι τώρα, αλλά, για να αντιμετωπισθεί η περίπτωση εκείνων των μουσουλμάνων που δεν επιθυμούν τη διατήρησή της, να μετατραπεί η αρμοδιότητα του Μουφτή από αποκλειστική σε συντρέχουσα και να προβλεφθεί ότι έστω κι αν ένας μόνον από τους διαδίκους δηλώσει ότι επιθυμεί η γαμική ή κληρονομική διαφορά να επιλυθεί από τα πολιτικά δικαστήρια, τότε και μόνον να επιλαμβάνονται αυτά κι όχι ο Μουφτής ως Ιεροδίκης και ότι για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το άρθρο 42 της Συνθήκης της Λωζάνης που προβλέπει την σύσταση σχετικής επιτροπής.

Ο κ. Μουσταφά, αφού δήλωσε ότι δεν είναι νομικός, χαρακτήρισε ως αναχρονιστική τη διατήρηση της Σαρίας στις σύγχρονες σημερινές συνθήκες, ότι ο πατέρας του έκανε δημόσια διαθήκη ενώπιον συμβολαιογράφου σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, ότι αυτή την στιγμή υπάρχουν στη Θράκη πέντε Μουφτήδες, τρεις αναγνωρισμένοι από την Πολιτεία και δύο μη αναγνωρισμένοι παρά το ότι αυτοί έχουν εκλεγεί από τους μουσουλμάνους, ότι οι Μουφτήδες Κομοτηνής και Ξάνθης είναι υπερήλικες και οι μουσουλμάνοι αποφεύγουν να αποτανθούν σ' αυτούς και οι περισσότεροι πλέον προτιμούν τον πολιτικό γάμο και η πλειονότης των μουσουλμάνων επιθυμεί τον εκσυγχρονισμό με την κατάργηση της Σαρίας και ίσως να έπρεπε να γίνει για το θέμα αυτό τοπικό δημοψήφισμα για να ακουσθεί η Μειονότητα, ότι δεν έχουν ορισθεί βακουφικές επιτροπές στα χωριά, ενώ η διορισμένη διοίκηση της Διαχειριστικής Επιτροπής είναι η ίδια εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς να έχουν γίνει εκλογές, καθώς και ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών στην Ξάνθη.

Μετά το πέρας των εισηγήσεων ακολούθησαν παρεμβάσεις του ακροατηρίου. Ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησε τις εισηγήσεις για τις δικαιοδοτικές αρμοδιότητες του Μουφτή και τα σοβαρά νομικά και άλλα ζητήματα που μπορούν να ανακύψουν και ότι θα μελετήσει το ζήτημα από όλες τις πτυχές του πριν ληφθούν αποφάσεις.

Ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης, ανέφερε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε από την έλλειψη ενδιαφέροντος για τις βακουφικές επιτροπές και για την πλήρωση θέσεων δασκάλων σε μειονοτικά σχολεία χωριών.

Η πρώην Υφυπουργός Παιδείας κ. Σία Αναγνωστοπούλου αναφέρθηκε στα δικαιώματα της γυναίκας και την ισότητά της με τον άνδρα, από άποψη δικαιωμάτων, ότι η διατήρηση της Σαρία θίγει αυτές τις αρχές κι είναι αναχρονιστική.
Τέλος ο συμπολίτης μας Γιώργος Σγουρόγλου, επίτιμος Σύμβουλος Επικρατείας, συμπληρώνοντας την εισήγηση του κ. Κτιστάκι ανέφερε ότι υπάρχει μία και μοναδική περίπτωση κατά την οποία και η μουσουλμάνα σύζυγος μπορεί να ζητήσει διαζύγιο, εάν αποδείξει ότι ο σύζυγός της ενώπιον τρίτων έβρισε την πίστη της, αναφέροντας ότι υπάρχει σχετική απόφαση του μακαρίτη Μουφτή Χουσεΐν Μουσταφά, στα μέσα της δεκαετίας του '50 (1956-1958) που για τον παραπάνω λόγο δέχθηκε την αίτηση διαζυγίου της συζύγου. Επίσης ανέφερε ότι το Ιερονομικό δίκαιο της Σαρίας εφαρμόζεται μόνον στους μουσουλμάνους της Θράκης και όχι σε όλους όσους ζουν στην Ελλάδα, ότι παρόλο που επίσημη γλώσσα του κράτους είναι η ελληνική, εντούτοις ο Ιεροδίκης Μουφτής γράφει τις αποφάσεις του στην αραβική και τίθεται κάτω από αυτήν η επίσημη σφραγίδα του Κράτους και σε μετάφραση στην ελληνική επικυρώνονται ή όχι από τα πολιτικά δικαστήρια.

Όσον αφορά την άποψη περί τοπικού δημοψηφίσματος εξέφρασε την απορία πώς μετά την κατάργηση της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες θα διακριβωθεί ποιος είναι μουσουλμάνος, δοθέντος ότι στο χριστιανικό εορτολόγιο υπάρχει και όσιος Ισμαήλ. Περαιτέρω εξέφρασε την επιφύλαξή του μήπως μετά την αποδυνάμωση του Μουφτή με την κατάργηση των δικαιοδοτικών αρμοδιοτήτων, όπως επιδιώκεται από μερίδα μιας μειονότητας, δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης αναγνωρισμένου από την Πολιτεία θρησκευτικού αρχηγού των μουσουλμάνων.

Όσον αφορά την προτεινόμενη εκλογή του Μουφτή από τους πιστούς, ανέφερε ότι σε καμιά μουσουλμανική χώρα, ούτε στην Τουρκία ο Μουφτής εκλέγεται από το σώμα των μουσουλμάνων πιστών, και θα έπρεπε, αν τυχόν ήθελε αποφασισθεί αρμοδίως άλλος τρόπος από τον νυν ισχύοντα για τον ορισμό Μουφτή, θα έπρεπε να ακολουθηθεί είτε ο,τι ισχύει στην Τουρκία είτε καλύτερα ό,τι ισχύει στη Σαουδική Αραβία που έχει την Μέκκα και τον Καάμπα, μια και οι σαουδάραβες είναι σουνίτες όπως και οι μουσουλμάνοι της Θράκης.

Τέλος παρέμβαση έκανε κι ένας εν ενεργεία πρέσβης, ο οποίος αναφερόμενος στο λεχθέν από τον κ. Μουσταφά για την υπηρεσία του ΥΠΕΞ στην Ξάνθη είπε ότι αυτή είναι αποκεντρωμένη υπηρεσία του Υπουργείου και δεν είναι η μοναδική διότι αντίστοιχη υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη.

Η ημερίδα που άρχισε στις 6 το απόγευμα διήρκεσε πέραν των τριών ωρών, ιδιαίτερη δε εντύπωση έκανε στο ακροατήριο η διαφοροποίηση των θέσεων των δύο μουσουλμάνων βουλευτών Ροδόπης με τον κ. Μουσταφά να είναι αναφανδόν υπέρ της καταργήσεως της Σαρία και της διακαιοδοτικής αρμοδιότητας του Μουφτή και μόνον και της μετριοπαθούς και πλέον αντικειμενικής θέσης του κ. Ιλχάν περί ορισμού ως συντρέχουσας της αρμοδιότητας του Μουφτή ως Ιεροδίκη, ώστε να μην στερούνται όσοι μουσουλμάνοι θέλουν την επίλυση των γαμικών και κληρονομικών διαφορών τους, σύμφωνα με το Ιερονομικό δίκαιο».
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Antonia
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 26 Δεκ 2016 22:20
Όνομα Ιστότοπου: -

Γνωρίζω μια κοπελα από την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης που είναι άθεη αλλά πηγαίνει σε μειονοτικό σχολείο και διστάζει να πάρει απαλλαγή. Τι μπορεί να κάνει;
Rakomelofronas
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: 14 Μάιος 2016 18:39
Όνομα Ιστότοπου: -

Μπορεί να πάρει απαλλαγή από το αντίστοιχο μάθημα Θρησκευτικών αλλά δεν ξέρω αν κοινωνικά "την παιρνει" να το τρέξει.

Η περίπτωση της φίλης σου αναδεικνύει το θεμελιώδες πρόβλημα ενός τυπικά κοσμικού κράτος που όμως αναγνωρίζει μειονότητα με θρησκευτικούς όρους. Η φίλη σου είναι πλέον μέλος της μειονότητας ή, ως άθεη, μπορεί να θεωρηθεί "απλή" Ελληνίδα πολίτις;
Antonia
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 26 Δεκ 2016 22:20
Όνομα Ιστότοπου: -

Rakomelofronas έγραψε:Μπορεί να πάρει απαλλαγή από το αντίστοιχο μάθημα Θρησκευτικών αλλά δεν ξέρω αν κοινωνικά "την παιρνει" να το τρέξει.

Η περίπτωση της φίλης σου αναδεικνύει το θεμελιώδες πρόβλημα ενός τυπικά κοσμικού κράτος που όμως αναγνωρίζει μειονότητα με θρησκευτικούς όρους. Η φίλη σου είναι πλέον μέλος της μειονότητας ή, ως άθεη, μπορεί να θεωρηθεί "απλή" Ελληνίδα πολίτις;
Ειλικρινά το πρόβλημα με την μουσουλμανική μειονότητα είναι περίπλοκο. Ξέρω αρκετούς νέους από την μειονότητα της Θράκης που είναι ντεϊστές(όπως εγώ), αγνωστικιστές ή και άθεοι αλλά λόγω της συνθήκης της Λωζάννης τυπικά εξακολουθούν να ανήκουν στην μουσουλμανική μειονότητα. Το πρόβλημα ξεκινάει από την Συνθήκη της Λωζάννης που έγινε με κριτήριο εθνικότητα την θρησκεία. Ετσι στην Θράκη λειτουργούν μειονοτικά μουσουλμανικά σχολεία όπως στην Κων/πόλη(τελευταία νομίζω και στην Ιμβρο) λειτουργούν μειονοτικά Ελληνικα/Ασσυριακά/Αρμενικά/Λεβαντινιακα σχολεία με χριστιανικό καθαρά χαρακτήρα κι όχι εθνικό. Οι νέοι της μειονότητας που είναι ντεϊστές/αγνωστικιστές/άθεοι όπως η κοπέλα που λέω αυτοπροσδιορίζονται μέλη της Τουρκικής μειονότητας της Θράκης.Η εν λόγω κοπέλα δηλώνει αθεη Τουρκάλα μέλος της Τουρκικής μειονότητας της Θράκης.Πιστεύω το Τουρκική μειονότητα είναι πιο ακριβής όρος που θα έπρεπε να χρησιμοποιείται λόγω του αυξανόμενου νέων της μειονότητας που αποστασιοποιούνται από την μουσουλμανική θρησκεία και έχουν πρόβλημα να διαγράψουν την πρωην θρησκεία τους από επίσημα έγγραφα.Δυστυχώς το Ελληνικό κράτος ούτε να ακούσει κάτι τέτοιο.Φοβούνται πως αν η μειονότητα αναγνωριστεί ως Τουρκική (εθνική) και όχι ως θρησκευτική (Μουσουλμανική) τότε θα κυματίζει η Τουρκική σημαία στις πόλεις της Θράκης.Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η σύνδεση Ελληνισμού-Ορθοδοξιας στην Θράκη να μην είναι έντονη όπως σε άλλες περιοχές αυτό γιατί θέλουν να κανουν την μειονοτητα να νιώσει "Ελληνική Μουσουλμανική". Είχα δει σε τοπική εφημερίδα της Κομοτηνής την εξυπνάδα" για να είναι κάποιος Ελληνας πρέπει να είναι η Χριστιανός η μουσουλμάνος ".
Antonia
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 26 Δεκ 2016 22:20
Όνομα Ιστότοπου: -

csar έγραψε:Συμφωνώ απόλυτα. Αν και ο σκοπός της ΧΑ είναι πιθανότατα (αν όχι προφανέστατα) άλλος, εντούτοις έχουν απόλυτο δίκιο.
Η Σαρία έχει καταργηθεί ήδη από το 1923 στην Τουρκία αλλά ισχύει ακόμα στην Θράκη. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υπάρχει χωρισμός κράτους-θρησκειας(λέω θρησκείας γιατί αφορά όλα τα κράτη όχι μόνο τα κράτη με χριστιανική πλειοψηφία) την στιγμή που ο χωρισμός κράτους-θρησκειας υπάρχει στις γειτονικές μας χώρες Τουρκία και Αλβανία που είναι και χωρες με μουσουλμανική πλειοψηφία (στην Τουρκία μάλιστα απαγορεύεται ακόμη και η μαντήλα σε δημόσιους χώρους όπως π.χ δημόσια πανεπιστήμια, νοσοκομεία κτλ) δείχνει ποσο πίσω είμαστε σαν κράτος!
Rakomelofronas
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: 14 Μάιος 2016 18:39
Όνομα Ιστότοπου: -

Το πολιτικό τοπίο της Τουρκίας δεν συγκρίνεται με της Ελλάδος. Εκεί, οι βασικές πολιτικές δυνάμεις που συγκρούονται είναι ο κοσμικός κεμαλισμός και μια μορφή "ισλαμοδημοκρατίας", με έμφαση στα τελευταία χρόνια στο "ισλαμο-".

Οι Πομάκοι δεν γίνεται να αγνοηθούν και να χαρακτηριστούν Τούρκοι με το ζόρι, συμφωνώ πάντως ότι το ζήτημα δεν είναι καθόλου εύκολο. Το σίγουρο είναι ότι η υπάρχουσα κατάσταση απέχει ένα εκλογικό μπαμ από το να γίνει από ενοχλητική ξεκάθαρα προβληματική. Ήδη οι Ευρωεκλογές του 2014 έδειξαν πού πάει το πράγμα.
Antonia
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 26 Δεκ 2016 22:20
Όνομα Ιστότοπου: -

Η μειονότητα δεν μπορεί να συνεχίσει να χαρακτηρίζεται θρησκευτική. Ας υπάρξει Τουρκική μειονότητα/Πομακικη μειονότητα εν ανάγκη.
Απάντηση