διατυπώθηκε και η γνωστή καραμέλα:
Είναι ξεκάθαρο ότι η γυναίκα στον Χριστιανισμό ΔΕΝ είναι κατώτερη από τον άνδρα.agnostic123 έγραψε:5)Μισογυνισμός (ΠΔ, ΚΔ, Απόστολοι, Άγιοι πατέρες κτλ)-παράλογα πράγματα (π.χ. η γυναίκα είναι ακάθαρτη όταν έχει περίοδο)
Ωστόσο, δεν λείπουν αυτοί που μέσα στην πλάνη τους, και την απελπισία τους να χτυπήσουν την χριστιανική πίστη,
παρερμηνεύουν και συκοφαντούν ακόμα και το Ευαγγέλιο, διαστρεβλώνουν τα λόγια των Αγίων, ακόμα διαδίδουν
ότι η Εκκλησία δήθεν διδάσκει ότι πρέπει η γυναίκα να έχει λιγότερα δικαιώματα από ὀτι ο άνδρας κλπ.
Πόσο πολύ έχει διασυρθεί ακόμα και ο Παύλος, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει πέρα για πέρα ότι ο ίδιος είναι υπέρ της Ισότητας των δυο φύλων, που κατηγορείται συνεχώς σαν "μισογύνης".
Για να δούμε, αυτοί που κλαψουρίζουν ότι.. ο εβραιοχριστιανισμός χάλασε το δι-εν-εϊ των ΕΛλήνων, αν έχουν δίκιο πάνω σε αυτό;
Ο ίδιος ο Απόστολος των εθνών Παύλος λέγει:
Οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας και μη πικραίνεσθε προς αυτάς.[Πρός Κολοσσαείς 3/γ΄ 19]
τη γυναικί ο ανήρ την οφειλομένην εύνοιαν αποδιδότω, ομοίως δε και η γυνή τω ανδρί.[Α' Πρός Κορινθίους 7/ζ 3]
ΚΕΦΑΛΗ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ
Ο χριστιανικός γάμος, συμβολίζει την σχέση του Χριστού με το Σώμα Του που είναι η Εκκλησία.
Έτσι, στον χριστιανικό γάμο, ο άνδρας συμβολίζει την Κεφαλή και η γυναίκα την Εκκλησία, το σώμα Χριστού.
Και όπως το Σώμα δηλαδή οι πιστοί αγαπούν τον Χριστό, έτσι και ο Χριστός ανταποδίδει αυτή την αγάπη (απέραντα καθότι ο Θεός),
έτσι και η κεφαλή ο άνδρας μέσα στον γάμο οφείλει όχι μόνο να ανταποδίδει την αγάπη στη γυναίκα του, αλλά να δίνει και αυτό το κατι παραπάνω,
και με την καθημερινή θυσία ακριβώς όπως και ο Χριστός θυσιάστηκε για την Εκκλησία Του.
Στο Ευαγγέλιο διαβάζουμε:
«οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας εαυτων, καθώς και ο Χριστός ηγάπησεν την εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκεν υπέρ αυτής...
ούτως οφείλουσιν οι άνδρες αγαπάν τας εαυτών γυναίκας ως τα εαυτών σώματα. Ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά.» [Εφεσίους 5/ε΄ 25, 28]
Αυτό τώρα, το "κεφαλή" δεν υποδηλώνει θέση ΕΞΟΥΣΙΑΣ εντός του χριστιανικού γάμου, αλλά θέση ΕΥΘΥΝΗΣ.
Όπως, και στον Χριστό δεν του άρεσε που θυσιάστηκε, αλλά έπραξε τούτο από την αγάπη του για την Εκκλησία, έτσι και ο άνδρας μέσα στον γάμο θα ξεχάσει
και θα παραμερίσει το δικό του θέλημα και θα κάνει αυτό που επιθυμεί η γυναίκα του να κάνει για χάρη της. Σε έναν τέτοιο άνδρα η γυναίκα οφείλει να δείχνει σεβασμό
και να τον υπακούει, και σε μια τέτοια γυναίκα ο άνδρας όχι μόνο θα της κάνει όλες της χάρες αλλά θα αποφασίζει πάντοτε για το δικό της συμφέρον,
ΑΠΑΡΝΟΥΜΕΝΟΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ (για την γυναίκα του και την οικογένεια του).
Ποιός βγαίνει κερδισμένος τελικά απ' όλο αυτό;
Μα θα πει τώρα κάποιος και εύλογα, δεν είναι όλοι οι άντρες έτσι, και δεν βλέπεις τί γινεται σήμερα κλπ.
Όταν ζει κανείς μέσα στην χριστιανική πίστη, τηρεί τα πάντα ακόμα και μέσα στον γάμο του, με αποτέλεσμα αυτήν την ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ των συναισθημάτων.
Αλλιώς δεν υπάρχει έρωτας και αγάπη και ο γάμος διαλύεται (όπως κατά κόρον γίνεται στις μέρες όπου τα πάντα έχουν εξευτελιστεί εντελώς.).
Υποταγή:
Η υποταγή, ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΥΦΛΗ ΥΠΑΚΟΗ, όπως ίσως εννοείσουν κάποιοι. Ούτε είναι αποκλειστική υποχρέωση των γυναικών αυτό.
Το λέει ξεκάθαρα ο Απόστολος Παύλος:
υποτασσόμενοι αλλήλοις εν φόβω Χριστού.[Εφεσίους 5/ε 21]
Δηλαδή δεν οφείλουν μόνο οι γυναίκες υποταγή στους άνδρες τους, αλλά και οι άνδρες υποταγή στις γυναίκες τους!
Η γυναίκα είναι και ο εξουσιαστής του σώματος του άνδρα της!
Για του λόγου το αληθές:
Η γυνή τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ ο ανήρ΄ ομοίως δε και ο ανήρ τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ η γυνή. [Α΄ Προς Κορινθίους 7/ζ 4]
Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Ένα άλλο θέμα που "σκανδαλίζει" τάχα τους αντίχριστους συκοφάντες, είναι και αυτό που αφορά την εμφάνιση των γυναικών,
και δεν λείπουν και οι εξ αντιθέτου ακραίες φωνές που λένε οτι οι γυναίκες δεν πρέπει να φορούν παντελόνια ή να κόβουν τα μαλλιά τους κλπ.
Α' Κορινθίους 11/ια 5-7: πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα ακατακαλύπτω τη κεφαλή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής εν γαρ εστιν και το αυτό τη εξυρημένη.
Ει γαρ ου κατακαλύπτεται γυνή, και κειράσθω ει δε αισχρόν γυναικί το κείρασθαι ή ξυράσθαι, κατακαλυπτέσθω. ανήρ μεν γαρ ουκ οφείλει κατακαλύπτεσθαι την κεφαλήν,
εικών και δόξα Θεού υπάρχων γυνή δε δόξα ανδρός εστιν.
ΚΟΥΡΕΜΑ και ΚΑΛΥΜΜΑ ΚΕΦΑΛΗΣ: Στον ΙΖ' κανόνα της τοπικής συνόδου στη Γάγγρα, απαγορεύεται στις γυναίκες να κουρεύουν τα μαλλιά τους κοντά.
Ο Παύλος λέει κιόλας στο παραπάνω χωρίο, προς Κορινθίους 11/ια' 5-7, ότι όταν κουρεύται μια γυναίκα είναι αισχρό.
Φυσικά, αυτά δεν έχουν ισχύ στις μέρες, μιας και το χωρίο αναφέρεται σε μια εποχή όπου δεν είχε τυποποιηθεί ακόμα η Θεία Λειτουργία και αναφέρεται στις γυναίκες που προσεύχονταν ή και προφήτευαν σε συναθροίσεις πιστών, από τότε όμως που τυποποιήθηκε η Θεία Λειτουργία, αυτό παύει να έχει ισχύ. Ομοίως και με το κούρεμα αναφερόταν σε μια εποχή όπου το κούρεμα στις γυναίκες θεωρούνταν άσχημο, βάση γενικότερης παραδόσεως των λαών στην ρωμαϊκή αυτοκρατορία, γιατί η γυναίκα δεν φαινόταν αρκετά θηλυκή. Στην δική μας εποχή αυτό δεν ισχύει απολύτως, μιας και έχουμε διαφορετικά πρότυπα ως προς την θηλυκότητα ή και την αρρενωπότητα. Ομοίως και με το κάλυμμα της κεφαλής, σαν κάτι που ήταν της μόδας θα λέγαμε εκείνη την εποχή, ένα άσπρο ή διαφανές πέπλο στο κεφάλι. Ο χριστιανός άνδρας έπρεπε να φροντίζει για αυτά στη γυναίκα.
ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ: Α΄ Πρός Τιμόθεον 2/β 9-10: ωσαύτως και τας γυναίκας εν καταστολή κοσμίω, μετά αιδούς και σωφροσύνης κοσμείν εαυτάς,
μη εν πλέγμασι ή χρυσώ ή μαργαρίταις ή ιματισμώ πολυτελεί, αλλ’ ό πρέπει γυναιξίν επαγγελλομέναις θεοσέβειαν, δι έργων αγαθών.
Είναι πολύ συγκεκριμένο εδώ το απόσπασμα, δεν είναι πρέπον μια γυναίκα την ώρα που διακονεί, να είναι καλωπισμένη ωσαν να πηγαίνει σε κάποια άλλη δεξίωση
ή εορτή και όχι για να προσευχηθεί στο Θεό.
Ακόμα και οι άπιστοι θα κακολογήσουν μια τέτοια γυναίκα.
Το να προσέχει μια γυναίκα την εξωτερική της εμφάνιση, γενικότερα, δεν θεωρείται καθόλου αμάρτημα.
Αυτό που είναι αμαρτία είναι όταν αυτό γίνεται υπερβολικά και με σκοπό να παρασύρει άλλους στην ακολασία.
Και αυτό απαγορεύει και ο 96ος Κανόνας της 6ης Οικουμενικής Συνόδου:
«Τους ουν εν τη κεφαλή τρίχας προς λύμην τών ορόντων εν επινοίαις εμπλοκής ευθετίζοντας
και διασκευάζοντας, και δέλεαρ προστιθέντας εντεύθεν, ταις αστηρίκτοις ψυχάς επιτιμίω προσφόρω πατρικώς θεραπεύομεν...»
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ -ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ: Όμοια όπως παραπάνω και εδώ, αν ποτέ δόθηκε εντολή να μη φορούν οι γυναίκες παντελόνια, είναι γιατί εκείνη την εποχή θα θεωρούνταν ότι φορούν ανδρικό ένδυμα.
Στις μέρες μας δεν ισχύει αυτό καθότι τα παντελόνια πλέον είναι unisex αξεσουάρ.
ΕΜΜΗΝΟΣ ΡΥΣΗ, ΑΚΑΘΑΡΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟ ΝΑΟ
Είναι παράδοση αυτό και προέρχεται από τον Μωσαϊκό νόμο και οφείλουμε να το σεβαστούμε.
Ωστόσο, ο έμμηνος κύκλος στις γυναίκες δεν είναι κάτι το αμαρτωλό, το αντίθετο αφού είναι θεόδοτη φυσική διαδικασία.
Η απαγόρευση ισχύει για λόγους στοιχειώδους ευπρέπειας απέναντι στο Θεό, όπως και γενικότερα απαγορεύεται κάποιος, είτε άνδρας είτε γυναίκα,
να μπαίνει μέσα στο ναό ντυμένος ΑΠΡΕΠΩΣ και έχοντας πάνω του ΒΡΩΜΙΕΣ και ΑΚΑΘΑΡΣΙΕΣ (έστω κι αν αυτές οι ακαθαρσίες είναι φυσικές!).
Ωστόσο η γυναίκα κατά την περίοδο αυτή, μπορεί να πηγαίνει μέχρι τον πρόναο και να προσεύχεται κανονικά.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟ ΙΕΡΟ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Δεν υπάρχει περιθώριο παρανόησης σε αυτό. Ο Κανόνας είναι ξεκάθαρος.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΕΙΤΕ ΣΕ ΑΝΔΡΕΣ ΕΙΤΕ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΛΑΪΚΟΥΣ να εισέρχονται ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟΥ.
Μόνο τα παιδιά επιτρέπεται και παλιά ο Αυτοκράτορας.
Κάτι αντίστοιχο που συναντάμε καμιά φορά με το απαγορεύεται η είσοδος εις τους μη έχοντες εργασία.
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΔΕΝ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΦΕΜΙΝΙΣΤΟ ΑΥΤΟ!
Πρώτον τον κακό τους καιρό όσοι το λένε αυτό.
Δεύτερον, ΙΕΡΟΣΥΝΗ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ (=ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ)!
Η ειδική ιεροσύνη περιορίστηκε στους άνδρες, όχι επειδή οι γυναίκες θωρήθηκαν ακατάλληλες, αλλά για άλλους λόγους, για παράδειγμα:
1. Η λατρεία μας είναι θυσία (η θεία Μετάληψη, επανάληψη με «μυστικό» τρόπο της σταύρωσης του Χριστού),
και από την αρχαιότητα οι γυναίκες δεν τελούν θυσίες, λόγω της μητρότητας (η γυναίκα φέρνει τη ζωή, επομένως δεν την αφαιρεί).
2. Η λειτουργία είναι επανάληψη του Μυστικού Δείπνου, με τον επίσκοπο ή ιερέα στη θέση του Χριστού.
Κατά τη διάρκειά της τελείται ξανά ο ιερός γάμος Θεού και ανθρωπότητας, στον οποίο ο Χριστός είναι ο Νυμφίος
και η Εκκλησία (=ανθρωπότητα) η Νύμφη. Ο Νυμφίος δεν θα μπορούσε να είναι γυναίκα.
3. Οι ειδωλολατρική θρησκεία είχε ιέρειες, που χρησιμοποιούνταν κυρίως σε οργιαστικές λατρείες της θεάς Γης («ιερόδουλες»).
Ο χριστιανισμός θέλησε να διαφοροποιηθεί και διατήρησε την ιεροσύνη της Παλαιάς Διαθήκης, που ήταν μόνο ανδρική.
Στον Χριστιανισμό, όπως είχε τονίσει και μια πολύ μεγάλη Αγία δασκάλα, η επιδίωξη δεν είναι η κατάκτηση θέσεων στην κοινωνία, αλλά η ένωση με το Θεό,
ο Ιερέας δε, δεν έχει κανένα απολύτως "προβάδισμα" σε αυτόν τον δρόμο, αντιθέτως οι ευθύνες του είναι μεγάλες, και μπορούν εύκολα να του στοιχίσουν την σωτηρία του.
Η Μεγαλομάρτυρας Αγία Αικατερίνα, όταν ήταν στη φυλακή, έκανε 150 φιλοσόφους συγκρατούμενους της να πιστέψουν στον Χριστό, και τους βάπτισε κιόλας,
σχηματίζοντας με λάδι στο μέτωπο τους το σημείο του σταυρού. Η πράξη αυτή θεωρήθηκε Ιερατική Πράξη, και κανένας μέχρι σήμερα δεν διανοήθηκε να το σχολιάσει γιατί είναι αυτονόητο ότι έτσι έπρεπε να πράξει.
ΆΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΕΞΗΣ ΟΞΥΜΩΡΟ: Σημερινές γυναίκες που ειναι ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ αξιώνουν για τον εαυτό τους πράγματα
ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΞΙΩΣΑΝ μεγάλες αγίες της εκκλησίας μας.
Το «αίτημα» για γυναικεία ιεροσύνη ξεκίνησε από το φεμινιστικό κίνημα, που εν πολλοίς είναι αθεϊστικό
και προκατειλημμένο κατά της Εκκλησίας, την οποία θεωρεί ένα συντηρητικό θεσμό της ανδροκρατικής κοινωνίας
(αλλά τη γνωρίζει μόνον ως παπική και προτεσταντική).
Η ισότητα των φύλων επιδιώχθηκε με τη μεταμόρφωση της γυναίκας σε άντρα (καθιέρωση αντρικής ενδυμασίας,
ανάληψη αντρικών συνηθειών, άσκηση αντρικών επαγγελμάτων) και απαξίωση του παραδοσιακού ρόλου της μητρότητας.
Άρα το παραπάνω χρησιμοποιείται μόνο ως πρόφαση ώστε να αποφυγουν τον δρόμο του Θεού,
αλλιώς θα έκαναν ότι έκαναν ότι και ολες οι μεγάλες Αγίες της Εκκλησίας μας(φιλανθρωπικά έργα, διδασκαλίες, καθοδήγηση κλπ.).
Τελικά συμπεράσματα:
Η θέση της Εκκλησίας είναι ξεκάθαρη για την ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΙΛΩΝ και μεταξύ τους και απεναντι στο Θεό.
(και ο Απόλυτος εγγυητής αυτής της ισότητας!)
Αμέσως μετά τον Θεό, η Χριστιανική πίστη τιμά την Παναγία ως την δεύτερη σε εξουσία ον στο σύμπαν.
Και η Παναγία είναι ΓΥΝΑΙΚΑ!!!
Άλλες μελέτες:
- Η θέση της γυναίκας στον χριστιανισμό, Οι γυναίκες και οι Πατέρες: http://www.impantokratoros.gr/Gynaika-isothta.el.aspx
Αυτά, ελπίζω να ξεκαθάρισε και αυτό το θέμα, και η Αγία Αικατερίνη ας πρεσβεύει υπέρ ημων των αμαρτωλών,
και η Υπεραγία Θεοτόκος να βοηθά και να δίνει φώτηση και δύναμη σε όλες τις γυναίκες του κόσμου.