Α) Ο σωστός μουσουλμάνος (και όχι "Ισλαμιστής") προσεύχεται 5 φορές την ημέρα, νηστεύει, δίνει από τα χρήματα του σε ελεημοσύνη, προσπαθεί να μείνει μακριά από τις αμαρτίες και όταν δεν το καταφέρνει, μετανοεί γι' αυτές. Ο σωστός μουσουλμάνος ακολουθεί τις εντολές του Υψίστου και πραγματοποιεί τα καθήκοντα του, είναι καλόκαρδος, είναι ελεήμονας και φιλάνθρωπος. Ο σωστός μουσουλμάνος, προσπαθεί να αποφύγει τις εντάσεις και τις επαναστάσεις, το χάος και κάνει υπομονή. Ο σωστός μουσουλμάνος, εάν βρίσκεται σε μία μη μουσουλμανική χώρα, σέβεται τη χώρα αυτή και τους νόμους της (ασχέτως αν ασπάζεται ή όχι τους νόμους αυτούς), είναι φιλαλήθης, μένει μακριά από εντάσεις και γενικά δεν ανακατεύεται με το πολιτικό σύστημα της χώρας που τον φιλοξενεί. Το αν υπάρχουν πολλοί μουσουλμάνοι σε μία ξένη χώρα, αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν δικαίωμα να ξεσηκωθούν και να απαιτήσουν Σαρία κ.α. Το δικαίωμα αυτό το έχουν οι μουσουλμάνοι που είναι μόνιμοι κάτοικοι μίας χώρας και όχι οι φιλοξενούμενοι μετανάστες. Στο Κοράνι ο Ύψιστος μας λέει ότι δεν είναι σωστό να μπαίνουμε σε ένα σπίτι αν δεν μας δώσουν την άδεια οι ένοικοι του σπιτιού. Υπ' αυτή την έννοια ο σωστός μουσουλμάνος θα πρέπει να σέβεται αυτούς που τον φιλοξενούν στη χώρα τους και να είναι σωστός απέναντι τους (ασχέτως εάν τους απεχθάνεται).Ατίθασος Γιός έγραψε:Αλή καλώς ήλθες κι από μένα, μου είναι πολύ ευχάριστο που έχουμε την ευκαιρία σε αυτό το φορουμ να ακούσουμε μια άποψη για το Ισλάμ “εκ των έσω”.
Δεν θέλουμε σε καμμία περίπτωση να σταματήσεις να σχολιάζεις (και να συζητάμε) πράγματα που μας είναι απολύτως ενοχλητικά (και διαφωνούμε εμείς ΚΑΘΕΤΑ με αυτά) για τον παραπάνω λόγο, δηλαδή για το ότι γνωρίζες περισσότερα πράγματα γι᾽ αυτήν την θρησκεία αλλά και για ότι όπως λές και ο ίδιος (και σε αντίθεση με οπουδήποτε κυριαρχεί ο ισλαμικός νόμος ) το φορουμ Αθεΐα και τα μέλη του είναι φιλόξενα σε όλες τις απόψεις οι οποίες όμως εννοείται πως δεν είναι ποτέ υπεράνω κριτικής.
Απόδειξη γι᾽ αυτό είναι πως στα (κατά την γνώμη μου απαράδεκτα και μη διαφέροντα από κάποιας άλλης θρησκείας) “ενοχλητικά” θέματα του Ισλάμ αναφέρθηκαν πρώτα τα μέλη του φορουμ στο σχετικό θέμα όπου θα αναρτήσω το ίδιο και θα σε παρακαλούσα να συνεχίσουμε εκεί.
Επειδή βλέπω πως έχεις αρκετό καιρό να απαντήσεις εκεί καταλαβαίνω ότι ίσως νιώθεις πως έπεσαν όλοι πάνω σου και έτσι προσπάθησα να μαζέψω κάπως τα ερωτήματα που βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα.
kapages έγραψε:ο καλος ισλαμιστης εχει σκοπο τη μετατροπη ενος μη ισλαμικο κρατους σε ισλαμικο;
Ποια ειναι τα επιτρεπομενα μεσα για το σκοπο αυτο; Επανασταση; Πλειοψηφικο δικαιωμα;
Για τις γυναικες θεωρεις ορθους τους περιορισμους που επιβαλλονται απο πολλους Ισλαμιστες;scifimom έγραψε:Αληθεια Αλή τι λες για το Νόμπελ Ειρηνης που μοιραστηκαν μια Πακιστανή και ένας Ινδός που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των παιδιων στη μόρφωση?
Κανανε καλα οι Ταλιμπαν που πυροβολησαν ενα ανηλικο κοριτσακι γιατί ήθελε να πηγαινει στο σχολείο και δεν συμφωνουσε με τις πρακτικές τους?
.
.
Τι κάνεις εσύ Αλή για να διαμαρτυρηθείς για τους εξτρεμιστές που αμαυρώνουν την εικόνα του καλού και ειρηνικου Ισλαμ που έχεις στο μυαλό σου? Θεωρείς ότι θα έπρεπε να υπάρχουν μετρα για όποιον μιλάει κατα του Ισλάμ αλλα όχι για όποιον στο όνομα του Ισλαμ κάνει ακρότητες;
.
.
Οποτε θελω να ακουσω πραγματικά τον μουσουλμανο να μας πει τι ακριβως κάνει για να διαμαρτυρηθεί για τους "κακους" μουσουλμανους που πυροβολουν κοριτσάκια, ή αν θεωρεί άξιο λόγου το να διαμαρτυρηθεί ενάντια σε μία εκδοχή του κορανίου που πιστευουν αυτοί οι εξτρεμιστες και δικαιολογει απόλυτα το να πυροβολεις κοριτσακια, δεδομενου οτι προκειται για το ιδιο βιβλίο που εκείνος ερμηνευει διαφορετικα.
.
.
A propos τι γνωμη έχει το Ισλαμ για τους gay? Πώς θα αντιδρασεις εσυ Αλή αν ενας φιλος σου σου πει οτι είναι gay?Εκτός κι αν η σύντομη παραμονή σου εδώ ξύπνησε την αμφισβήτηση μέσα σου και σε έχει βάλει σε διαδικασία αναθεώρησης.xarxar έγραψε:Εγώ θα το θέσω λίγο διαφορετικά. Μέχρι στιγμής ο Αλί επικαλείται χωρία και σπάνια έχει εκφράσει προσωπική γνώμη ή ακόμα και όταν το έχει κάνει, την έχει παραμερίσει για να διατυπώσει ότι σε τελική ανάλυση συντάσσεται με τις διδαχές. Με βάση τα όσα έχεις μέχρι στιγμής δηλώσει και ειδικότερα εδώ, λοιπόν, σε τι αποσκοπεί η συμμετοχή σου στο φόρουμ;
Όποιος μουσουλμάνος δεν συμπεριφέρεται με βάση τα παραπάνω, απλώς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ.
Β) Όχι, δεν κάνανε καθόλου καλά οι Ταλιμπάν. "Ταλιμπάν" σημαίνει "μαθητές της γνώσης" (ειρωνία). Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είχε πει ότι όποιος ανοίξει ένα μονοπάτι σε αναζήτηση της γνώσης, ο ΑΛΛΑΧ θα του ανοίξει ένα μονοπάτι προς τον Παράδεισο (αρκεί ο αναζητητής της γνώσης να είναι ειλικρινής και να μην θέλει να βλάψει τους άλλους με αυτά που μαθαίνει). Ο Προφήτης είχε πει επίσης ότι η αναζήτηση της γνώσης είναι υποχρέωση κάθε μουσουλμάνου (χωρίς να διευκρινίσει αν πρόκειται μόνο για άντρες). Ανάμεσα στους μεγαλύτερους καθηγητές του Ισλάμ στα πρώτα χρόνια μετά τον Προφήτη ήταν και 10 γυναίκες, ανάμεσα στις οποίες και η σύζυγος του η Άισα (ραντιγιαλλάχου άνχα) και όχι μόνο αυτή.
Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είχε πει:
“Η γνώση είναι δικαίωμα κάθε μουσουλμάνου” (Ibn Hahar al-Asqalani, al-Matalib al-Aliyah & Sahih Tirmidhi, #74).
Επιπλέον, εδώ πρέπει να ειπωθεί ότι ανάμεσα στους μεγαλύτερους νομοθέτες και καθηγητές του Ισλάμ, ήταν (όπως είπα και πριν) και είκοσι γυναίκες. Π.χ. Η Αλίγια μπιντ Χάσαν από τη Μπάσρα-Βασόρα του Ιράκ που έζησε κατά τον ένατο αιώνα, η Αμίνα Ραμλίγια απ’ το προάστιο Ράμλα της Βαγδάτης που έζησε κατά τον 9ο-10ο αιώνα και παρακολούθησε μαθήματα ισλαμικής νομικής κοντά σε δύο από τους μεγαλύτερους μουσουλμάνους σχολάρχες (ιμάμη Μουχάμμεντ ιμπν Ιντρίς αλ-Σάφιι και ιμάμη Μάλικ ιμπν Άνας), η Κάντφα μπιντ Γαφφάρ ιμπν Νουσάηρ Ταμίμι από την Ισπανία, η Καρίμα μπιντ Άχμεντ Μαρούζι που γεννήθηκε τον 11ο αιώνα στην πόλη Μαρβ του Ιράν και σπούδασε και δίδαξε και η ίδια της στην ιερή πόλη Μέκκα, η Σούουντα μπιντ Άχμεντ αλ Άμρι -γνωστή και ως “Φακρ ουν Νισά”- που γεννήθηκε στην πόλη Ντένουαρ του Ιράν τον 12ο αιώνα, η Άισα μπιντ Μούσλιμ αλ-Χαρράνι που έζησε τον 13ο αιώνα στην πόλη Χαρράν της Συρίας, η Σιρίν μπιντ Αμπντουλλάχ από την Ινδία, η Ουμ Αμπντουλλάχ Φατίμα μπιντ Τζαμαλουντίν από τη Δαμασκό, η Ουμ αλ-Χάιρ -γνωστή και ως “Τζαμάλ ουν νισά”- από τη Βαγδάτη κ.α.
Το όνομα του Μαροκινού ιστορικού και διπλωματικού ερευνητή Αμπντουλ-Χάντι Αλ-Τάζι, συνδέεται με πολλά συγγράμματα, ένα από τα οποία είναι το μεγάλο έργο του “Η Διπλωματική Ιστορία του Μαρόκου” σε 10 τόμους. Από τα πιο σημαντικά του βιβλία είναι και το “Η Γυναίκα στην Ιστορία του Ισλαμικού Μαρόκου” (εκδ. στην Καζαμπλάνκα το 1992).
Φτάνει να ρίξουμε μια ματιά στο κατάλογο των παραπομπών στο τέλος του βιβλίου, για να καταλάβουμε το μέγεθος της προσπάθειας που κατέβαλε ο συγγραφέας, για να ερευνήσει οποιαδήποτε πηγή που συσχετίζεται με το θέμα του βιβλίου, και για να προβάλει το σημαντικό ρόλο που έχει παίξει η γυναίκα στις κοινωνίες του δυτικού μέρους του Ισλαμικού κόσμου.
Ο Τάζι μοίρασε τα κείμενα του βιβλίου ανάλογα με τους χώρους στους οποίους διέπρεψαν οι γυναίκες, όπως οι Ευεργέτιδες, οι Ουλεμά (λόγιοι), οι Ιατροί, οι Επιστήμονες, οι Ποιήτριες…
Εδώ, όμως, μας ενδιαφέρει το κεφάλαιο που ασχολείται με τις Ευεργέτιδες, ή αυτές που ξόδεψαν την περιουσία τους για να χτίσουν θρησκευτικά, επιστημονικά και κοινωνικά ιδρύματα. Από τις οποίες ήταν οι αδελφές Φάτιμα και Μάριαμ Αλ Φιχρία, κόρες του άλιμ Μουχάμμαντ ιμπν Αμπνταλλάχ Αλ-Φίχρι Αλ-Καϊρουάνι, ο οποίος εντάχθηκε στην υπηρεσία του κράτους των Ιντρίσιδων μετά από την ίδρυσή του, κατά την εποχή του Γιάχια 1ου 234-249 της Έγιρας, αφήνοντας όταν πέθανε σεβαστή περιουσία στις δυο κόρες του.
Η πόλη Φέζ εμφανίστηκε μαζί με το κράτος των Ιντρίσιδων ως επιστημονικό και Ισλαμικό νομολογικό ίδρυμα, για να επεκταθεί πολύ γρήγορα στη συνέχεια. Οι δυο αδελφές σκέφτηκαν να συμμετάσχουν στην υποστήριξη του επιστημονικού και νομολογικού ιδρύματος. Η Φάτμα διάλεξε την δυτική πλευρά της πόλης για χτίσει το 245 το τζαμί Καραουιίν (Καϊρουανιίν στην αρχή), το οποίο έγινε πασίγνωστο επιστημονικό ίδρυμα για πολλούς αιώνες.
Ο ιστορικός Ιμπν Χαλντούν γράφει για το ίδρυμα αυτό τα εξής: “σάμπως έχει αφυπνίσει τη βούληση των βασιλιάδων μετά απ αυτήν, οι οποίοι πρόσθεσαν κι άλλα έργα στο τζαμί αυτό, μέχρι που έγινε προορισμός σπουδαστών και ‘Μέκκα’ της επιστήμης και γνώσης”.
Ο Δρ. Αλ Τάζι ομολογεί, με την ταπεινοσύνη του επιστήμονα, ότι δεν έκανε την πρέπουσα προσπάθεια στη μελέτη “αυτής της όσιας, η οποία αν δεν ήταν αυτή, δεν θα έμεναν τα αραβικά γράμματα, ούτε θα άνθιζε η ισλαμική παρουσία σ εκείνα τα μέρη“, παρόλο που έχει αφιερώσει το έργο του “Το Τζαμί Καιραουιίν” (τρεις τόμοι) σ αυτό το θέμα (σ. 69).
Η αδελφή της, η Μάριαμ, διάλεξε την ανατολική πλευρά της Φεζ, την περιοχή όπου διέμεναν οι πρόσφυγες από την Ανδαλουσία, για να χτίσει το τζαμί Αλ-Ανταλούς, επίσης το έτος 245 μετά την Εγίρα. Το οποίο άρχισε να ανταγωνίζεται το Καραουιίν στην προσέλκυση των λογίων και των φοιτητών και το οποίο περιγράφεται από τον Ιμάμη Αλ Τζεζνάι στο βιβλίο του “Η ίδρυση της Φεζ“, όπου γράφει μεταξύ άλλων, πως “ήταν αρκετοί ουλαμάδες που δίδασκαν διάφορα θέματα σ αυτό το τζαμί, κι οι οποίοι έδιναν και συμβουλές σε ανθρώπους που τους επισκεπτόντουσαν από διάφορα μέρη της χώρας για αυτό το λόγο“.
Όμως, παρά το σημαντικό ρόλο που έπαιζαν τα δυο ιδρύματα αυτά, ο Δρ. Τάζι εξέφρασε τη λύπη του, επειδή ο ανδρικός κόσμος έχει αφανίσει τα ίχνη των δυο γυναικών, καθώς γράφει ότι “δεν βρέθηκε καμία βιογραφία της Μάριαμ και Φάτμα Αλ Φιχρία, έστω και ένα μικρό κείμενο στις πηγές του Μάγρεμπ. Ωστόσο, η Μάριαμ άφησε τη σπουδαία βιογραφία της στο ίδρυμα της, για το οποίο ανταγωνίστηκαν σημαντικοί άνδρες και ηγέτες του έθνους, για να δώσουν σ αυτό τις διαλέξεις τους, και να γίνουν μέλη του” (σ. 73).
Η συμμετοχή της γυναίκας στην υποστήριξη των θρησκευτικών και επιστημονικώς ιδρυμάτων μέσω των βακουφιών τους, δεν ήταν κάτι το καινούριο στην ισλαμική δύση. Καθώς έχουμε το μεγάλο τζαμί που έκτισε στην Κόρδοβα της Ανδαλουσίας, η πριγκίπισσα Αλ-Μπαχά, κόρη του Αμπντουλ-Ραχμάν 2ος (206-238 της Έγιρα), της Ομεϊαδικής δυναστείας, ο οποίος ήταν λάτρης των επιστήμων και τεχνών, και δεν ήταν τυχαίο να επηρεασθεί η κόρη του και να ιδρύσει το αναφερόμενο τζαμί της.
Τη βιογραφία της πριγκίπισσας αυτής έγραφε ο Ιμπν Αμπντ Αλ-Μάλικ Αλ-Μαράκεσι, στην οποία λεει ότι “παρόλο που έζησε πολύ λιτή αναχωρητική ζωή, έκανε πολλά ευεργετικά έργα, καθώς και έγραφε η ίδια αντίγραφα του Κορανίου για ελεημοσύνη, και ίδρυσε το τζαμί της στη Ρασάφα της Κόρδοβας. Όταν πέθανε το 350 Εγίρας, όλοι οι κάτοικοι ήταν παρόντες στην κηδεία της“.
Τέτοια συμμετοχή βρίσκουμε και στο κράτος των Χαφσιτών στην Τυνησία, όπως της συζύγου του σουλτάνου Αμπού Ζακαρία (625-647 Εγίρα) η οποία ήταν ρωμαϊκής καταγωγής, κι η οποία ίδρυσε γύρω στο 650 της Εγίρας τη σχολή Ταουφικίγια, που ήταν το πρώτο ανεξάρτητο επιστημονικό ινστιτούτο στην Τυνησία. Όπως και ίδρυσε το τζαμί Ταουφίκ. Επίσης έχουμε την πριγκίπισσα Φάτιμα κόρη του Αμπού Ζακαρία κι αδελφή του σουλτάνου Αλ Μοταουακίλ (718-747 της Εγίρας), η οποία ίδρυσε τη σχολή Ούνουκ Αλ-Τζάμπαλ (λαιμό του βουνού) στην Τύνιδα, που άνοιξε το 742 Έγιρας, διορίζοντας τον δικαστή Μουχάμμεντ Αλ Χαουάρι ως πρώτο διοικητή της. Μια σχολή που τραβούσε φοιτητές απ’ όλα τα μακρινά μέρη.
Η συμμετοχή της γυναίκας σ’ αυτό το χώρο δεν σταμάτησε μετά από την άλωση του Χαφσίτικου κράτους και την προσάρτηση της Τυνησίας στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Όπου βρίσκουμε την Αζίζα Οθμάνα (πέθανε 1670), εγγονή του Οθμάν Ντάι, η οποία θεωρηται η πιο γνωστή μεταξύ των γυναικών των βακουφιών.
Η Αζίζα έγραψε μια περίφημη διαθήκη μετά από την επιστροφή της από την Μέκκα, στην οποία μετατρέπει όλη την περιουσία της σε βακούφια για ελεημοσύνη και βοήθεια. Από τα βακούφια της χτίστηκε το γενικό νοσοκομείο, και χρησιμοποιήθηκαν να αγοραστούν δούλοι και αιχμάλωτοι για να απελευθερωθούν, να δωριστούν προίκες για φτωχά κορίτσια, καθώς και να αγοραστούν τριαντάφυλλα για το τάφο της καθημερινά.
Από το σύγχρονο κράτος, έχουμε π.χ. την Χαμπίμπα Μπάντου, αδελφή του Αζμαντ Μπάντου διοικητή των βακουφιών κατά την εποχή του σουλτάνου Αμπντ Αλ Ραχμάν (1822-1859), η οποία έχτισε τον τύμβο του ευγενή Αλ Χάσαν Αλ Σίμπλι κι ένα τζαμί με το όνομά του το 1860.
Τέλος, τα ονόματα που ανάφερε ο Αλ-Τάζι, δεν είναι παρά παραδείγματα για το σημαντικό ρόλο που έπαιζε η γυναίκα στις χώρες της Ισλαμικής δύσης, που μπορεί να ενθαρρύνουν και περαιτέρω έρευνα για να βγουν κι άλλα ονόματα σπουδαίων γυναικών και τα σημαντικά έργα τους στο φως, γυναικών που έχουν παραμείνει στο σκοτάδι σ` έναν κόσμο, κατεξοχήν, ανδρικό.
Γ) Προσπαθώ όσο μπορώ να αναδείξω τις διδασκαλίες του Ισλάμ. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να τιμωρούνται αυστηρά οι υπαίτιοι τρομοκρατικών ενεργειών. Τζιχάντ δεν είναι το να βάζεις βόμβες σε κτήρια όπου μέσα βρίσκονται αθώοι άνθρωποι, γυναίκες, ηλικιωμένοι, παιδιά κ.α. Το Τζιχάντ υπάρχει στο Ισλάμ, ΝΑΙ, αλλά Τζιχάντ δεν είναι να φοράς μία βόμβα και να ανατινάζεσαι μέσα σε ένα τρένο (π.χ. στο μετρό του Λονδίνου, στη Μαδρίτη κ.α.). Τζιχάντ δεν είναι το να ανατινάζεις αεροπλάνα μαζί με όλους όσους βρίσκονται μέσα σε αυτά. Τέτοιου είδους πράξεις στο Ισλάμ χαρακτηρίζονται ως "χιράμπα" (τρομοκρατία/διαφθορά) όπως είχε πει και ο πρώην Μεγάλος Μουφτής της Σαουδικής Αραίας ο Αμπντουλ-Αζίζ ιμπν Αμπντουλλάχ ιμπν Μπαζ (ραχίμαχουλλάχ). Άτομα που διαπράττουν τέτοιου είδους ενέργειες, πρέπει να καταδικάζονται σε θάνατο και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο (αποκοπή χεριού και ποδιού αντίπλευρα). Ίσως ακουστεί σκληρό αλλά τοίδιο σκληρό είναι να δολοφονούν κάποιοι βαρεμένοι (κυριολεκτικά) αθώους ανθρώπους στο όνομα της θρησκείας.
Δ) Εάν κάποιος φίλος μου ήταν γκέι, αν το μάθαινα κάποια στιγμή μετά, ενδεχομένως να έπαυε να είναι φίλος μου. Όμως φυσικά δεν θα τον σκότωνα. Δεν είμαι αστυνομικός, δεν είμαι δικαστής. Θα προσπαθούσα να τον συμβουλέψω με καλό τρόπο και θα προσευχόμουν γι' αυτόν.
Ε) Για τη συμμετοχή μου στο φόρουμ
Απάντησα πρώτη φορά σε κάποιο άρθρο σας (ή μάλλον καλύτερα σε κάποια ενότητα) που αφορούσε την ιστορία του Ισλάμ, τον πολιτισμό που δημιουργήθηκε ή αναδείχτηκε στα Ισλαμικά εδάφη κ.τ.λ. Βρήκα το άρθρο στο διαδίκτυο, ψάχνοντας ανάλογα θέματα. Δεν αποσκοπώ σε τίποτα άλλο.