ΦΕΚ 167/2011 ετήσιας επιχορήγησης Αγίου Όρους ύψους 1.900.000 €.
οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
-
- Δημοσιεύσεις: 53
- Εγγραφή: 25 Ιούλ 2013 03:35
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Αθήνα
Ετήσιας επιχορήγησης Αγίου Όρους ύψους 1.900.000 €.
Και αν αυτο δεν αποτελει διασπαθηση του δημοσιου χρηματος τοτε τι? Αλλωστε αυτα περιμεναμε να μαθουμε? Ποιος απο εμας δεν εχει ενα γειτονα/συγγενη/γνωστο/φιλο που ο πνευματικος του δεν τον συμβουλευσε να γραψει το ακινητο στην ενορια για να ξαλαφρωσει την ψυχη του?
Παραδειγμα 1:πελατισσα μου εγραψε το σπιτι της στην εκκλησια, η εκκλησια της εκανε εξωση απο το νεοκλασικο κ τωρα το ισογειο ειναι νοικιασμενο σε εκκλησιαστικα ειδη κ το αλλο μισο πανω ειναι οικος ανοχης. Χα χα χα ...στ'αληθεια εμπνευσμενο!
Παραδειγμα 2:γονεις φιλου μου γκει στη Δραμα παροτρυνθηκαν κατ' επαναληψη απο τον πνευματικο του να γραψουν την περιουσια στην εκκληςια γιατι ''μονο μια τοσο μεγαλη δωρεα θα μπορουσε να ισοσταθμησει μια τοσο μεγαλη αμαρτια!
Και αν αυτο δεν αποτελει διασπαθηση του δημοσιου χρηματος τοτε τι? Αλλωστε αυτα περιμεναμε να μαθουμε? Ποιος απο εμας δεν εχει ενα γειτονα/συγγενη/γνωστο/φιλο που ο πνευματικος του δεν τον συμβουλευσε να γραψει το ακινητο στην ενορια για να ξαλαφρωσει την ψυχη του?
Παραδειγμα 1:πελατισσα μου εγραψε το σπιτι της στην εκκλησια, η εκκλησια της εκανε εξωση απο το νεοκλασικο κ τωρα το ισογειο ειναι νοικιασμενο σε εκκλησιαστικα ειδη κ το αλλο μισο πανω ειναι οικος ανοχης. Χα χα χα ...στ'αληθεια εμπνευσμενο!
Παραδειγμα 2:γονεις φιλου μου γκει στη Δραμα παροτρυνθηκαν κατ' επαναληψη απο τον πνευματικο του να γραψουν την περιουσια στην εκκληςια γιατι ''μονο μια τοσο μεγαλη δωρεα θα μπορουσε να ισοσταθμησει μια τοσο μεγαλη αμαρτια!
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 1851
- Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
- Όνομα Ιστότοπου: -
"Εμείς εδώ έτσι γουστάρουμε, εδώ είναι Ελλάδα και όποιος δεν του αρέσει να σηκωθεί να φύγει."
Θα ήταν τεράστια πρόοδος αν ένα σημαντικό ποσοστό νεοελλήνων συνειδητοποιούσε ότι ο παραλογισμός της κοινωνίας που κατακρίνει αποτελεί τρόπος ζωής και πηγή ευχαρίστησης, ηδονής, ευδαιμονίας και ευφορίας για κάποιους άλλους.
Θα ήταν τεράστια πρόοδος αν ένα σημαντικό ποσοστό νεοελλήνων συνειδητοποιούσε ότι ο παραλογισμός της κοινωνίας που κατακρίνει αποτελεί τρόπος ζωής και πηγή ευχαρίστησης, ηδονής, ευδαιμονίας και ευφορίας για κάποιους άλλους.
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Με υπουργική απόφαση οι έλεγχοι στα εκκλησιαστικά ιδρύματα
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013 17:40
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013 17:40
- Spoiler: Εμφάνιση
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Διαφωνώ. Νομίζω ότι αργά ή γρήγορα θα γίνει και το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και ο Τζερόνιμο για αυτό και έκανε αυτήν την εταιρεία αξιοποίησης της ακίνητης εκκλησιαστικής περιουσίας. (Έχω την εντύπωση πως θεωρεί ότι τα έσοδα της Αρχ. Αθηνών είναι αρκετά για να λειτουργεί αυτόνομα αρκεί να ξέρει η κεντρική διοίκηση της Αρχιεπισκοπής τι μπαίνει στο ταμείο και τι βγαίνει από αυτό. Προφανώς τώρα, όπως είναι εύλογα υποψιάζεται ο οποιοσδήποτε, επικρατεί ένα μπάχαλο και δε γίνεται κανένας έλεγχος).xarxar έγραψε:Neven gonna happen...
Αν όχι στην επόμενη αναθεώρηση του Συντάγματος, στη μεθεπόμενη πιστεύω ότι θα γίνει. Αρκεί να συνεχίζουμε να πιέζουμε.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Νομίζω ότι αυτό το άρθρο του Βήματος είναι χρήσιμο εδώ.
Ποια είναι η εκκλησιαστική περιουσία
Ποια είναι η εκκλησιαστική περιουσία
- Spoiler: Εμφάνιση
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Συνήθως το επιχείρημα είναι είτε ότι η γη δεν ανήκει άμεσα στην Εκκλησία της Ελλάδος αλλά σε κάποια μονή ή μητρόπολη είτε ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της γης είναι χαρακτηρισμένο ως δάσος άρα δεν μπορεί να αξιοποιηθεί.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Από ένα σχόλιό μου στο facebook προέκυψε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το νομικό καθεστώς της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Οικουμενικού Πατριαρχείου:
Αόρατη Μελάνη
Εάν κλείσανε την ΕΡΤ για κακοδιαχείριση... τι πρέπει να κάνουν με την Εκκλησία της Ελλάδας; Δημόσια υπηρεσία δεν είναι και αυτή;
Όλοι στους Δρόμους
Ναι, αλλά με συνθήκη Διεθνούς Δικαίου, οπότε αν τη κλείσουν παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο.
Ithaca Atalanti
Σωστά το θέτεις αλλά είναι θέμα προτεραιοτήτων.
Αόρατη Μελάνη
Σε ποια συνθήκη αναφέρεσαι;
Όλοι στους Δρόμους
Πατριαρχικοί τόμοι του 1852 και του 1928.
Το Πατριαρχείο Κων/πολης έχει νομολογηθεί ως ίδρυμα Δημοσίυο Διεθνούς Δικαίου.
Συνεπώς μόνο μ' επανάσταση μπορεί να γίνει η όποια αλλαγή στο εκκλησιαστικό καθεστώς, καθώς η επανάσταση θεσπίζει πρωτογενές δίκαιο και να να κρίνει ποιες πρότερες δεσμεύσεις θα διατηρήσει και ποιες όχι.
Αόρατη Μελάνη
Μα η Εκκλησία της Ελλάδας είναι αυτοκέφαλη βάσει του Συντάγματος, δεν υπάγεται στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Είναι ΝΠΔΔ και οι υπάλληλοί του μισθοδοτούνται από το κράτος, γι' αυτό και έκανα τη σύγκριση με την ΕΡΤ (ως ευφυολόγημα βασικά, αλλά και επί της ουσίας να το σκεφτεί κανείς, έχει μια βάση).
Ψάχνοντας πληροφορίες βρήκα αυτό εδώ το άρθρο του Κονιδάρη: Ο Τόμος (1850), η Πράξη (1928) και το Σύνταγμα
Ο κ. Ι. Μ. Κονιδάρης είναι καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κι εδώ ενδιαφέρον άρθρο για το διεθνές νομικό καθεστώς του Πατριαρχείου Κων/πόλεως:
Το Διεθνές Νομικό Καθεστώς του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Michael Karat
Όλοι στους Δρόμους: "Σίγουρα ένας νομικός θα τα θέσει καλύτερα, αλλά καμία επανάσταση σε μια χώρα δεν ...θεσπίζει "διεθνές δίκαιο". Ο ίδιος ο όρος διεθνές δίκαιο είναι λίγο αποπροσανατολιστικός διότι δεν υπάρχει ένα ....υπερκράτος με έναν υπερκρατικό νομοθέτη που να επιβάλει το διεθνές δίκαιο αυτόματα με καθολική ισχύ: Κάθε κράτος που υπογράφει διεθνείς συνθήκες και συμμετέχει σε οργανισμούς δεσμεύεται οικειοθελώς και φυσικά ψηφίζει με ισχύ εσωτερικού νόμου την αναγνώριση της εκάστοτε συνθήκης.
Π.χ. Για την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τη δικαιοδοσία του Ευρ, Δικ. για τα Δικ. του Ανθρώπου για να την επιβάλλει, ή τη Σύμβαση για την Προστασία των Προσφύγων - Γενεύης (που βολικά ξεχνούν οι δεξιοί πολιτικοί μας να αναφέρουν, βαφτίζοντας όλους τους πρόσφυγες "λαθρομετανάστες") υπάρχουν νόμοι που ψήφισε η Βουλή μας και κύρωσε τις εν λόγω συνθήκες. π.χ. [η συγκεκριμένη κυρώθηκε με το ν.δ. 3989 της 19/26 Σ/βρίου 1959 : περί κυρώσεως της πολυμερούς Συμβάσεως περί της Νομικής Καταστάσεως των Προσφύγων (ΦΕΚ Α' 201)]
Μόνο τότε αποκτούν ισχύ εσωτερικού δικαίου-νόμου οι εν λόγω δεσμεύσεις-συνθήκες. Άρα καμία δραματική...επανάσταση δε χρειάζεται, εκτός από την επανάσταση, φυσικά, στα μυαλά των πολιτικών και των ψηφοφόρων. Κατά τα λοιπά, όπως τα λέει η ΑΜ νομίζω είναι τα πράματα. Αυτοδιοικούμενο ΝΠΔΔ η Εκκλησία της Ελλάδος (όπως τα πανεπιστήμια π.χ.) και μια χαρά μπορούν να ελεγχθούν για κακοδιαχείριση και ό,τι άλλο θέλουμε (όπως ελέγχονται και οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων π.χ.).
Στην πολιτική βούληση και στο ποίμνιο κολλάει το θέμα. Όχι στα νομικά.
my 2 cents
http://www.refworld.org/cgi-bin/texis/v ... =4ba87af22
Όλοι στους Δρόμους
1. To Πατριαρχείο Κων/πολης κατά τη γνώμη των Βαβούσκου - Παπαστάθη θεωρείται υπό το υφιστάμενο διεθνές δίκαιο ως "νομικό πρόσωπο δημοσίου διεθνούς δικαίου". Ως τέτοιο μπορεί να παράγει δίκαιο και οι συμβάσεις που συνάπτει έχουν χαρακτήρια διεθνούς δικαίου, όμοιου με τα κονκορδάτα της Καθολικής Εκκλησίας.
2. Η Εκκλησία της Ελλάδος αποσχίστηκε μη νόμιμα από το Πατριαρχείο το 1833 και το 1852 εγκρίθηκε με τον Τόμο η σύσταση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος. Το γεγονός ότι στο εσωτερικό χαρακτηρίζεται ως ΝΠΔΔ είναι αδιάφορο για το Διεθνές Δίκαιο, καθώς η σύσταση και ύπαρξη της τότε Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος αποτελεί διεθνή υποχρέωση του ελληνικού κράτους μέσω του Τόμου Αυτοκεφαλίας. Συνεπώς το ελλ. κράτος απαγορεύεται να βάλει χέρι στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος λόγω διεθνούς υποχρέωσής του.
3. Με τον Τόμο του 1928 η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος ανέλαβε επιτροπικώς "άχρι καιρού", δηλαδή μέχρι να αλλάξει η βούληση του Πατριαρχείου, και τη διοίκηση των λεγόμενων Νέων Χωρών. Έτσι συστάθηκε η Εκκλησία της Ελλάδος που είναι η διοικητική συνένωση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος και των Νέων Χωρών. Παρότι ο Τόμος του 1928 δεν υπογράφηκε από εκπρόσωπο του ελληνικού κράτους, θεωρείται ότι είναι νόμος διεθνούς ισχύος καθόσον το ελλ. κράτος ζήτησε επίσημα από το Πατριαρχείο να κανονίσει το καθεστώς των Νέων Χωρών, αποδεχόμενο έτσι την μονομερή ρύθμιση και την αποδοχή αυτής από το ελλ. κράτος.
4. Επειδή ο Τόμος των Ν.Χ. δε βόλευμε ακριβώς στη διοίκηση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος, ζητήθηκε από το κράτος να ψηφίσει νόμο κύρωσης, ο οποίος είχε ορισμένες διαφορετικές διατυπώσεις από τον Τόμο αλλά γενικά επικύρωνε την μη αναγκαία λόγω της πρότερης αίτησης διεθνή υποχρέωση του ελληνικού κράτους. Η κύρωση όμως του Τόμου ήταν απαραίτητη για τη λειτουργία του ως εσωτερικού δικαίου.
5. Επειδή, λοιπόν, η λειτουργία της Εκκλησίας είναι αποτέλεσμα διεθνούς σύμβασης, το ελλ. κράτος δεν μπορεί να την καταργήσει. Είναι μάλιστα αμφίβολο κατά πόσο έχει το δικαίωμα να τη μετατρέψει σε ΝΠΙΔ, πάντως αναμφίβολα έχει το δικαίωμα να μη τη χρηματοδοτεί.
6. Η επανάσταση δημιουργεί πρωτογενές δίκαιο. Δηλαδή το νέο μετεπαναστατικό κράτος καταργεί όλες τις διεθνείς δεσμεύσεις του προηγούμενου καθεστώτος και κυριαρχικά επιλέγει ποιες θα διατηρήσει, αυτές που επιλέγει είναι συνήθως αυτές που είναι λιγότερο επιζήμιες για τη διεθνή θέση του. Η επανάσταση αποκόπτει την κρατική συνέχεια, όχι όμως και την εθνική (βλ. κραυγαλέα περίπτωση Κίνας - Φορμόζας). Γι' αυτό θεωρώ πως η κατάργηση οποιασδήποτε υποχρέωσης του κράτους προς την Εκκλησία της Ελλάδος περνά μόνο μέσα από την κυρίαρχη βούλση του μετεπαναστατικού κράτους να δηλώει τι αναγνωρίζει και τι όχι.
Αόρατη Μελάνη
"Είναι μάλιστα αμφίβολο κατά πόσο έχει το δικαίωμα να τη μετατρέψει σε ΝΠΙΔ, πάντως αναμφίβολα έχει το δικαίωμα να μη τη χρηματοδοτεί." Εμένα προσωπικά αυτό μου φτάνει.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Δεν βρίσκω πουθενά αυτόν τον ορο "ίδρυμα Δημοσίυο Διεθνούς Δικαίου".
Και δεν αντιλαμβάνομαι τι σχέση έχουν κανονισμοί που ορίζουν τα εσωτερικά ενός οργανισμού (τις εκκλησιας στην συγκεκριμένη περίπτωση) με νομους που ορίζουν τι σχέση του κράτους με αυτόν.
Υποθέτω ότι υπονοεί ότι το οικουμενικό πατριαρχείο έχει κάποιο είδους Sovereignty όπως το Βατικανό ? Εάν ναι, από που προκύπτει κάτι τέτοιο ? Πρώτη φορα το ακούω αυτό το πράγμα
Και δεν αντιλαμβάνομαι τι σχέση έχουν κανονισμοί που ορίζουν τα εσωτερικά ενός οργανισμού (τις εκκλησιας στην συγκεκριμένη περίπτωση) με νομους που ορίζουν τι σχέση του κράτους με αυτόν.
Υποθέτω ότι υπονοεί ότι το οικουμενικό πατριαρχείο έχει κάποιο είδους Sovereignty όπως το Βατικανό ? Εάν ναι, από που προκύπτει κάτι τέτοιο ? Πρώτη φορα το ακούω αυτό το πράγμα
Προφανώς το κράτος δεν έχει δουλειά να ασχοληθεί με το σε ποιον δινη λόγο ο κάθε κληρικός η πια εκκλησια έχει κυριότητα σε πειές περιοχές. Αυτά είναι "προσωπικά" δικά τους. Αλλα δεν καταλαβαίνω πως ακριβώς κάτι που αποφασίζει το Οικουμενικό πατριαρχείο η η Εκκλησια τις Ελλάδος για την παρτι τους δεσμεύει το Ελληνικό κράτος κάπως.
Εγώ ο μονος διευθνείς νομος που γνωρίζω ότι εμποδίζει την ελλάδα να "κατάργηση" την εκκλησια (και καταλαβαίνω ότι μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο) είναι η σιμβασις ανθρωπινων δικαιωμάτων κτλ. Το να τους πάψει από δημοσιους υπαλληλους και να διαχωρίσει την σχέση του τελείως με αυτούς δεν μπορώ να καταλάβω πως εμποδίζεται από το τι θεσπίζει το οικουμενικό πατριαρχείο
Εγώ ο μονος διευθνείς νομος που γνωρίζω ότι εμποδίζει την ελλάδα να "κατάργηση" την εκκλησια (και καταλαβαίνω ότι μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο) είναι η σιμβασις ανθρωπινων δικαιωμάτων κτλ. Το να τους πάψει από δημοσιους υπαλληλους και να διαχωρίσει την σχέση του τελείως με αυτούς δεν μπορώ να καταλάβω πως εμποδίζεται από το τι θεσπίζει το οικουμενικό πατριαρχείο
Αριθμός: 6555
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επιβολή ΕΕΤΑ σε Ναό
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 25/02/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 26/02/2014
Καταθέτων: Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος
Υπουργός: Στουρνάρας Ιωάννης (Υπουργός Οικονομικών)
Περίληψη ερώτησης
Οι λογαριασμοί ΔΕΗ Σεπ και Νοε 2011 της παροχής που είναι εγκατεστημένη στον ΙΝ Παναγίας Άξιον Εστί περιοχής Κοκκίνη Χάνι Ηρακλείου είχαν ενσωματωμένες δόσεις του τέλους ΕΕΤΑ, ενώ σύμφωνα με το Ν. 4021/2011 στο παραπάνω τέλος δεν υπόκεινται τα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα, ούτε τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση των θρησκευτικών και εκκλησιαστικών (και άλλων) σκοπών.
Παρά το ότι ο ΙΝ Παναγίας Άξιον Εστί έχει υποβάλει επανειλημμένα αίτημα για απαλλαγή από το τέλος, η υπηρεσία συνεχίζει να το επιβάλλει και να το αποστέλλει προς είσπραξη στη ΔΕΗ, ο ΙΝ να πληρώνει το ποσό και να το παίρνει πίσω μετά από διαμαρτυρίες.
Κάντε κάτι.
Περίληψη απάντησης
Ο ιδιοκτήτης ή επικαρπωτής του ακινήτου πρέπει να υποβάλει αίτηση απαλλαγής από το ΕΕΤΑ στην αρμόδια ΔΟΥ και να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επιβολή ΕΕΤΑ σε Ναό
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 25/02/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 26/02/2014
Καταθέτων: Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος
Υπουργός: Στουρνάρας Ιωάννης (Υπουργός Οικονομικών)
Περίληψη ερώτησης
Οι λογαριασμοί ΔΕΗ Σεπ και Νοε 2011 της παροχής που είναι εγκατεστημένη στον ΙΝ Παναγίας Άξιον Εστί περιοχής Κοκκίνη Χάνι Ηρακλείου είχαν ενσωματωμένες δόσεις του τέλους ΕΕΤΑ, ενώ σύμφωνα με το Ν. 4021/2011 στο παραπάνω τέλος δεν υπόκεινται τα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα, ούτε τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση των θρησκευτικών και εκκλησιαστικών (και άλλων) σκοπών.
Παρά το ότι ο ΙΝ Παναγίας Άξιον Εστί έχει υποβάλει επανειλημμένα αίτημα για απαλλαγή από το τέλος, η υπηρεσία συνεχίζει να το επιβάλλει και να το αποστέλλει προς είσπραξη στη ΔΕΗ, ο ΙΝ να πληρώνει το ποσό και να το παίρνει πίσω μετά από διαμαρτυρίες.
Κάντε κάτι.
Περίληψη απάντησης
Ο ιδιοκτήτης ή επικαρπωτής του ακινήτου πρέπει να υποβάλει αίτηση απαλλαγής από το ΕΕΤΑ στην αρμόδια ΔΟΥ και να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Αριθμός: 8244
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Καταργείται το κληρικόσημο
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 22/05/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 23/05/2014
Καταθέτων: Παππάς Ηλία Χρήστος
Υπουργοί:
1. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
2. Στουρνάρας Ιωάννης (Υπουργός Οικονομικών)
3. Βρούτσης Ιωάννης (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας)
Περίληψη ερώτησης
Το κληρικόσημο (ένσημο που επικολλάται σε όλα τα τιμολόγια των ναών και των πιστοιποιητικών που εκδίδονται από τους εφημέριους των ενοριών) θα καταργηθεί τον Ιανουάριο του 2015. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η μη εξασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του ΤΠΟΕΚΕ (Ταμείου Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδας) και συνεπώς της ασφάλισης και του εφάπαξ των κληρικών.
α. Θα ενεργήσετε ώστε να ανακληθεί η κατάργηση του κληρικόσημου;
β. Για πόσο ακόμα θα βάλλεται από τη μνημονιακή πολιτική ο εφημεριακός κλήρος της Ελλάδας;
Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Η κατάργηση του κληρικόσημου αποτελεί μέρος της υποχρέωσης της χώρας για εξορθολογισμό/κατάργηση των μη ανταποδοτικών χρεώσεων με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. Έτσι από 01/01/2015 καταργούνται οι διατάξεις που προέβλεπαν την είσπραξη κοινωνικών πόρων υπέρ του ΤΠΟΕΚΕ αλλά και άλλων ταμείων. Με τους πόρους αυτούς σε κάθε Ταμείο επωφελούνταν μόνο η συγκεκριμένη ομάδα ασφαλισμένων του Ταμείου (csar: μάλλον εννοεί και όχι όλα τα μέλη του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του οποίου υπο-ταμείο είναι το ΤΠΟΕΚΕ) ενώ το κόστος των πόρων μετακυλιόταν στο κοινωνικό σύνολο.
Πάντως στον Ν. 4242/2014 περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που προβλέπουν για όλους τους φορείς-τομείς πρόνοιας να λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη καταβολή των αφάπαξ στους δικαιούχους και την οικονομική βιωσιμότητα των φορέων τομέων πρόνοιας.
2. Υπ. Οικονομικών: Αναρμόδιο.
3. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων:
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Καταργείται το κληρικόσημο
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 22/05/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 23/05/2014
Καταθέτων: Παππάς Ηλία Χρήστος
Υπουργοί:
1. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
2. Στουρνάρας Ιωάννης (Υπουργός Οικονομικών)
3. Βρούτσης Ιωάννης (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας)
Περίληψη ερώτησης
Το κληρικόσημο (ένσημο που επικολλάται σε όλα τα τιμολόγια των ναών και των πιστοιποιητικών που εκδίδονται από τους εφημέριους των ενοριών) θα καταργηθεί τον Ιανουάριο του 2015. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η μη εξασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του ΤΠΟΕΚΕ (Ταμείου Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδας) και συνεπώς της ασφάλισης και του εφάπαξ των κληρικών.
α. Θα ενεργήσετε ώστε να ανακληθεί η κατάργηση του κληρικόσημου;
β. Για πόσο ακόμα θα βάλλεται από τη μνημονιακή πολιτική ο εφημεριακός κλήρος της Ελλάδας;
Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Η κατάργηση του κληρικόσημου αποτελεί μέρος της υποχρέωσης της χώρας για εξορθολογισμό/κατάργηση των μη ανταποδοτικών χρεώσεων με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. Έτσι από 01/01/2015 καταργούνται οι διατάξεις που προέβλεπαν την είσπραξη κοινωνικών πόρων υπέρ του ΤΠΟΕΚΕ αλλά και άλλων ταμείων. Με τους πόρους αυτούς σε κάθε Ταμείο επωφελούνταν μόνο η συγκεκριμένη ομάδα ασφαλισμένων του Ταμείου (csar: μάλλον εννοεί και όχι όλα τα μέλη του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του οποίου υπο-ταμείο είναι το ΤΠΟΕΚΕ) ενώ το κόστος των πόρων μετακυλιόταν στο κοινωνικό σύνολο.
Πάντως στον Ν. 4242/2014 περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που προβλέπουν για όλους τους φορείς-τομείς πρόνοιας να λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη καταβολή των αφάπαξ στους δικαιούχους και την οικονομική βιωσιμότητα των φορέων τομέων πρόνοιας.
2. Υπ. Οικονομικών: Αναρμόδιο.
3. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων:
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 10 Σεπ 2014 11:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Και για το 2014 € 1.450.000 όπως και πέρσι και πρόπερσι. (φβ)tasos_didymoteicho έγραψε:ΦΕΚ 167/2011 ετήσιας επιχορήγησης Αγίου Όρους ύψους 1.900.000 €.
Υπενθυμίζω ότι όλες οι τακτικές ετήσιες επιχορηγήσεις στο Άγιο Όρος από το 1995 ως το 2014 βρίσκονται στη σχετική με το Άγιο Όρος σελίδα της Ένωσης.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Αριθμός: 375
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επαναφορά σε ισχύ νόμου με τον οποίο διασαφηνίζεται η διαχείριση των κληροδοτημάτων της πόλης των Ιωαννίνων, ενόψει της εκλογής νέου Μητροπολίτη στην περιοχή
Κόμμα: ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ημερομηνία: 23/06/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 24/06/2014
Καταθέτων: Κακλαμάνης Χρήστου Απόστολος
Υπουργοί:
1. Λοβέρδος Ανδρέας (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
2. Χαρδούβελης Γκίκας (Υπουργός Οικονομικών)
Περίληψη ερώτησης
Εν όψει της εκλογής του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων, επανέρχεται το θέμα της περιουσίας των κληροδοτημάτων που διαχειρίζεται η Μητρόπολη. Επί ένα σχεδόν αιώνα η διαχείριση των κληροδοτημάτων εξακολουθεί από τον εκάστοτε Μητροπολίτη σύμφωνα με νομοθεσία των Παγκάλου και Μεταξά και έναν κανονισμό του Παγκάλου (1926). Ζητά την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 37 του Ν. 1473/1984, το οποίο «σκανδαλωδώς παρέμεινε επί 20ετία σχεδόν εν υπνώσει» μέχρι την κατάργησή του με τον Ν. 4182/2013 (άρθρο 82, παρ, 1-3) από το Τμήμα Διακοπής της Βουλής και σύμφωνα με τον οποίο (Ν. 4182) η διαχείριση των κληροδοτημάτων των Ιωαννίνων εξαιρείται από την εφαρμογή του Κώδικα Κοινωφελών Περιουσιών.
Θα επαναφέρετε τον Ν. 1473/1984 και ει δυνατόν πριν από την εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων;
Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Οικονομικών: Ο Ν. 1473/1984 κατήργησε διατάξεις του ΑΝ 2039/1939 που αφορούσαν ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση περιουσιών των χριστιανικών κοινοτήτων του Ν. Ιωαννίνων που υπήρχαν επί Τουρκοκρατίας.
Ακόμα το ΝΣΚ γνωμοδότησε (414/2000) ότι
- η κατάργηση των διατάξεων δεν θίγει το νομικό καθεστώς των Αγαθοεργών Καταστημάτων Ιωαννίνων, που εξακολουθεί σε όλα ως έχει.
- η περιουσία κοινωφελών ιδρυμάτων διατίθεται ως εξής: α) εφόσον υπάρχει πρόβλεψη στη συστατική πράξη, τότε όπως προβλέπεται. β) Εφόσον δεν υπάρχει, τότε η περιουσία περιέρχεται στο δήμο/κοινότητα και ισχύουν οι διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939
Τέλος αν υπάρχει αμφιβολία ή αμφισβήτηση σχετικά με τη βούληση του διαθέτη/δωρητή,η διαφορά επιλύεται από το αρμόδιο δικαστήριο.
2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων: Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση 414/2000 του ΝΣΚ το ΝΠΙΔ «Αγαθοεργά καταστήματα Ιωαννίνων» εξακολουθεί να διαχειρίζεται τα κληροδοτήματα κ.λπ. που ανήκουν σε αυτό όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του από 1-7-1926 Διαταγματος όπως τροποποποιήθηκε από το από 11-11-1927 Νομ. διάταγμα
Επίσης σύμφωνα με τον Ν 4182/2013, «περιουσίες που καταλείπονται υπέρ κοινωφελών σκοπών αξιοποιούνται κατά τον τρόπο που όρισε ο διαθέτης ή δωρητής. Απαγορεύεται η μεταβολή των σκοπών όσο και του τρόπου και των όρων διαχείρισης της περιουσίας» και «αν υπάρχει αμφιβολία περί του περιεχομένου της βούλησης του διαθέτη ή αμφισβήτηση επ’ αυτού, αυτή επιλύεται από το αρμόδιο δικαστήριο».
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επαναφορά σε ισχύ νόμου με τον οποίο διασαφηνίζεται η διαχείριση των κληροδοτημάτων της πόλης των Ιωαννίνων, ενόψει της εκλογής νέου Μητροπολίτη στην περιοχή
Κόμμα: ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ημερομηνία: 23/06/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 24/06/2014
Καταθέτων: Κακλαμάνης Χρήστου Απόστολος
Υπουργοί:
1. Λοβέρδος Ανδρέας (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
2. Χαρδούβελης Γκίκας (Υπουργός Οικονομικών)
Περίληψη ερώτησης
Εν όψει της εκλογής του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων, επανέρχεται το θέμα της περιουσίας των κληροδοτημάτων που διαχειρίζεται η Μητρόπολη. Επί ένα σχεδόν αιώνα η διαχείριση των κληροδοτημάτων εξακολουθεί από τον εκάστοτε Μητροπολίτη σύμφωνα με νομοθεσία των Παγκάλου και Μεταξά και έναν κανονισμό του Παγκάλου (1926). Ζητά την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 37 του Ν. 1473/1984, το οποίο «σκανδαλωδώς παρέμεινε επί 20ετία σχεδόν εν υπνώσει» μέχρι την κατάργησή του με τον Ν. 4182/2013 (άρθρο 82, παρ, 1-3) από το Τμήμα Διακοπής της Βουλής και σύμφωνα με τον οποίο (Ν. 4182) η διαχείριση των κληροδοτημάτων των Ιωαννίνων εξαιρείται από την εφαρμογή του Κώδικα Κοινωφελών Περιουσιών.
Θα επαναφέρετε τον Ν. 1473/1984 και ει δυνατόν πριν από την εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων;
Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Οικονομικών: Ο Ν. 1473/1984 κατήργησε διατάξεις του ΑΝ 2039/1939 που αφορούσαν ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση περιουσιών των χριστιανικών κοινοτήτων του Ν. Ιωαννίνων που υπήρχαν επί Τουρκοκρατίας.
Ακόμα το ΝΣΚ γνωμοδότησε (414/2000) ότι
- η κατάργηση των διατάξεων δεν θίγει το νομικό καθεστώς των Αγαθοεργών Καταστημάτων Ιωαννίνων, που εξακολουθεί σε όλα ως έχει.
- η περιουσία κοινωφελών ιδρυμάτων διατίθεται ως εξής: α) εφόσον υπάρχει πρόβλεψη στη συστατική πράξη, τότε όπως προβλέπεται. β) Εφόσον δεν υπάρχει, τότε η περιουσία περιέρχεται στο δήμο/κοινότητα και ισχύουν οι διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939
Τέλος αν υπάρχει αμφιβολία ή αμφισβήτηση σχετικά με τη βούληση του διαθέτη/δωρητή,η διαφορά επιλύεται από το αρμόδιο δικαστήριο.
2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων: Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση 414/2000 του ΝΣΚ το ΝΠΙΔ «Αγαθοεργά καταστήματα Ιωαννίνων» εξακολουθεί να διαχειρίζεται τα κληροδοτήματα κ.λπ. που ανήκουν σε αυτό όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του από 1-7-1926 Διαταγματος όπως τροποποποιήθηκε από το από 11-11-1927 Νομ. διάταγμα
Επίσης σύμφωνα με τον Ν 4182/2013, «περιουσίες που καταλείπονται υπέρ κοινωφελών σκοπών αξιοποιούνται κατά τον τρόπο που όρισε ο διαθέτης ή δωρητής. Απαγορεύεται η μεταβολή των σκοπών όσο και του τρόπου και των όρων διαχείρισης της περιουσίας» και «αν υπάρχει αμφιβολία περί του περιεχομένου της βούλησης του διαθέτη ή αμφισβήτηση επ’ αυτού, αυτή επιλύεται από το αρμόδιο δικαστήριο».
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 10 Σεπ 2014 08:53, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Αριθμός: 2134
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επανέλεγχος του φόρου ΕΝΦΙΑ της Ιεράς Μονής Παναγιάς Καλυβιανής του Νομού Ηρακλείου
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 01/09/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 02/09/2014
Καταθέτων: Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος
Υπουργός: Χαρδούβελης Γκίκας (Υπουργός Οικονομικών)
Περίληψη ερώτησης
Η Ιερά Μονή Παναγίας Καλυβιανής (στη Μεσσαρά Ν. Ηρακλείου) καλείται να πληρώσει ΕΝΦΙΑ περίπου €44.500 ενώ μέχρι σήμερα ο φόρος που πλήρωνε το Μοναστήρι ήταν περίπου €13.000. Σύμφωνα με τον Ν. 4223/2014 (άρθρο 3, παρ. στ’) απαλλάσσονται «νομικά πρόσωπα και οντότητες των γνωστών θρησκειών και δογμάτων […] που ιδιοχρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση του λατρευτικού, θρησκευτικού και κοινωφελούς έργου τους».
Τι θα κάνετε ώστε να ξαναγίνει έλεγχος του ΕΝΦΙΑ της ΙΜ Παναγιάς Καλυβιανής και με τα λάθη που βγαίνουν διαρκώς στη δημοσιότητα;
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επανέλεγχος του φόρου ΕΝΦΙΑ της Ιεράς Μονής Παναγιάς Καλυβιανής του Νομού Ηρακλείου
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 01/09/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 02/09/2014
Καταθέτων: Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος
Υπουργός: Χαρδούβελης Γκίκας (Υπουργός Οικονομικών)
Περίληψη ερώτησης
Η Ιερά Μονή Παναγίας Καλυβιανής (στη Μεσσαρά Ν. Ηρακλείου) καλείται να πληρώσει ΕΝΦΙΑ περίπου €44.500 ενώ μέχρι σήμερα ο φόρος που πλήρωνε το Μοναστήρι ήταν περίπου €13.000. Σύμφωνα με τον Ν. 4223/2014 (άρθρο 3, παρ. στ’) απαλλάσσονται «νομικά πρόσωπα και οντότητες των γνωστών θρησκειών και δογμάτων […] που ιδιοχρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση του λατρευτικού, θρησκευτικού και κοινωφελούς έργου τους».
Τι θα κάνετε ώστε να ξαναγίνει έλεγχος του ΕΝΦΙΑ της ΙΜ Παναγιάς Καλυβιανής και με τα λάθη που βγαίνουν διαρκώς στη δημοσιότητα;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 18 Δεκ 2014 13:56, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: δεν απαντήθηκε
Λόγος: δεν απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)