Andrameleh έγραψε:
Να διευκρινίσουμε κάτι σε αυτό το σημείο, οι κακόγουστες χυδαιολογίες στις οποίες προβαίνουν ενίοτε διάφοροι δεν ανταποκρίνονται στην αισθητική μου εφόσον δεν μεταφέρουν κάποιο σημαντικό κατά την γνώμη μου μήνυμα σχετικό με τις αθειστικές θέσεις και γίνονται μόνο και μόνο για να "πικάρουν" τους πιστούς. Το ζήτημα εδώ βεβαίως είναι το τι θεωρώ εγώ ή εσύ ή ο οποιοσδήποτε θεμιτή διακωμώδηση των θειστικών ταμπού και τι όχι, φαντάζομαι ότι δύσκολα θα επέλθει μεταξύ μας συμφωνία σε τέτοια θέματα πόσο μάλλον μεταξύ εμού και κάποιου πραγματικού πιστού ΧΟ και όχι γιαλαντζί και αιρετικού.
Επιτέλους. τόσο δύσκολο ήταν να πει κάποιος εδώ μέσα πως δεν του αρέσουν οι χυδαιολογίες περί θείων, και όχι μόνο;
η αντίληψη περί διακωμώδησης των θείων έχει να κάνει γενικώς με την αισθητική αντίληψη του καθενός περί διακωμώδησης άλλον του αρέσει ο σεφερλής άλλον ο λαζόπουλος και άλλον οι παλιές ασπρόμαυρες ελληνικές κωμωδίες που παρά την λογοκρισία δεν τις λείπει το έξυπνο χιούμορ και οι ασυναγώνιστη μέχρι σήμερα ατάκα.
Τώρα το ζήτημα της παράδοσης το οποίο θέτεις παραπάνω συγγνώμη που θα σε στενοχωρήσω αλλά πραγματικά ΔΕΝ βρίσκω καμία αναγκαιότητα αναγόρευσης της σε απόλυτη αξία την οποία θα πρέπει οπωσδήποτε και σε κάθε περίπτωση να διαφυλάσσουμε. Και αυτή όπως και οποιαδήποτε άλλη ηθική - πολιτισμική αξία θα πρέπει να υπόκειται πάντα στην βάσανο της ορθολογικής κριτικής και με αυτό και μόνο αυτό το κριτήριο να αποφασίζουμε τι κρατάμε και τι αφήνουμε και όχι με βάση συναισθηματικές αταβιστικές προσκολλήσεις στη παιδική μας ηλικία!
ίσως για σένα η παράδοση να είναι σαν κάτι παλιά βιβλία που μυρίζουν μούχλα και για αυτό και μόνο να θεωρείς πως δεν αξίζει να τα ανοίξει κανείς μήπως και λερώσει τα χέρια του, όμως μέσα από την δυσάρεστη μυρωδιά του παλαιού ανακαλύπτεις μια πνευματική ευωδιά που πάει πιά δυστυχώς να εκλείψει.
ξέρεις, συναίσθημα σημαίνει και επίγνωση, άρα δεν είναι κάτι αυθαίρετο αλλά κάτι που γνωρίζω σαν αξία που έχω μέσα μου σαν ενήλικος, οπότε δεν χρειάζεται να αναγάγουμε το συναίσθημα ως προσκόλληση πάντα στην παιδική μας ηλικία.
Λες οι λιθοβολημένες γυναίκες καθώς και οι άλλες οι οποίες έχουν υποστεί κλειτοριδεκτομή ή έχουν υποχρεωθεί να παντρευτούν στα 8 χρόνια να ΘΕΛΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να τους συμβεί αυτό; Πως άραγε θα μπορούσαν να το "ανατρέψουν";
παρόλο που πιστεύω στις θρησκευτικές αξίες, δεν εξηγώ ούτε δικαολογώ την κάθε κοινωνία με βάση τις πατροπαράδοτες και πολιτιστικές συνήθειες της , με λίγα λόγια είμαι αμερόληπτος όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα που σπανίζουν στις κοινωνίες όπου και αναφέρεσαι.
ο τρόπος που θα μπορούσαν να αλλάξει αυτήν η κοινωνία ξεπερασμένες για την εποχή αντιλήψεις της είναι το ξεσήκωμα του κόσμου, η διαμαρτυρία, και η επανάσταση. όπως συμβαίνει σήμερα στην ινδία και την συρία.
η θρησκεία λόγω δόγματος δεν μπορεί να αρνηθεί τα μυθεύματα της αγίας γραφής σαν ιστορικά γεγονότα όμως μς τους θρήσκους το πράγμα αλλάζει όλοι στα σχολεία ξέρουν τι είναι ιστορικό και τι θρησκευτικο-μυθολογικό.
μην ψάχνεις για ανόητους την σήμερον εποχή ακόμη και ανάμεσα στους θρήσκους.
τώρα πως εξηγούν τον κατακλυσμό; αυτό εξαρτάται από το πόσο έχουν διαβάσει και συγκρίνει την ιστορία με την θρησκεία.
Σοβαρά μιλάς; οι πιστοί ΧΟ δεν πιστεύουν σε θαύματα; Ποια η διαφορά της πίστης τους φερ' ειπείν ότι ένας καρκινοπαθής τελευταίου σταδίου θεραπεύτηκε μετά την μετάβαση του στην Τήνο με το να πιστεύουν ότι όντως ολόκληρη η πανίδα του πλανήτη συμπεριλαμβανομένων των εντόμων, χώρεσαν σε ένα ξύλινο καράβι και επέζησαν! Και τα δύο ανήκουν στην ίδια ακριβώς κατηγορία της θεϊκής παρέμβασης (θαύμα) η οποία καταλύει τους φυσικούς νόμους, δεν υπάρχει καμία ειδοποιός διαφορά! Το γεγονός ότι ΕΣΥ προσπαθείς να διαχωρίσεις τα πράγματα και να κατηγοριοποιήσεις τα θαύματα σε υπαρκτά και ανύπαρκτα ή μεταφορικά - παραβολικά είναι δικό σου ζήτημα που έχει να κάνει με την απίστευτη δυσκολία να συμβιβαστούν η επιθυμία με την πραγματικότητα.
Λυπάμαι που έχεις αυτήν την εικόνα για το σύνολο των θρήσκων. όπως οι άθεοι, που είναι ορισμένοι ακραίοι, έτσι και οι θρήσκοι καμιά φορά το παρακάνουν με φανταστικές αφηγήσεις περί θαυμάτων.
θαύμα για μένα είναι η ίδια η ζωήκαι σταματώ εδώ. τώρα για την έννοια του θαύματος που λόγω ανύπαρκτης ιατρικής φροντίδας την εποχή του Ιησού ήταν η αγαπημένη επιθυμία κάθε ανθρώπου, να γίνει δηλαδή καλά για ασθένειες που σήμερα αντιμετωπίζονται με επιτυχία από την ιατρική, δεν έπαψε να υπάρχει για ασθένειες που δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται ριζικά όπως το θέμα του καρκίνου, εγώ το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να κατανοώ αυτούς που έχουν τέτοιες επιθυμίες και σε καμία περίπτωση δεν θα τους χλευάσω παρόλο που ξέρω πως τρέφουν φρούδες ελπίδες. αλλά δεν ανέχομαι σε καμία περίπτωση την διάδοση περί θαύματος από τον κάθε συμφεροντολόγο ιερέα, και την κάθε ανόητη κυρά κατίνα, που το λέει μόνο και μόνο για εντυπωσιασμό.
Όσο για το θέμα της έννοιας της μεταφοράς πραγματικά πιστεύεις ότι οι ημι πρωτόγονοι σημιτικοί πληθυσμοί της ερήμου χρησιμοποιούσαν των έννοια της μεταφοράς και της παραβολής για να περιγράψουν τι άραγε; Γνώριζαν πως έχουν στην πραγματικότητα τα πράγματα (πως έγινε ο κόσμος π.χ.) και το παρουσίαζαν με έναν τρόπο εύπεπτο για τους απλούς ανθρώπους; Τόσο μπροστά ήταν οι αναλφάβητοί συγγραφείς της ΠΔ; Μήπως πιστεύεις και ότι η αρχαία ελληνική κοσμογονία, ή η σκανδιναβική ή η ινδιάνικη ή η κινέζικη ήταν δομημένες με το ίδιο σκεπτικό; Δεν είμαι ειδικός αλλά έχω την ισχυρότατη εντύπωση ότι όλοι αυτοί οι αρχαίοι λαοί εννοούσαν στην κυριολεξία ότι έλεγαν (πχ ο θεός δημιουργεί σε 7 πραγματικές μέρες το σύμπαν ως ένδειξη της παντοδυναμίας του!)
Έτσι θέλω να πιστεύω, βέβαια υπάρχουν πάντα και οι ανόητοι που πιστεύουν ότι τους σερβίρουν, μην ξεχνάς πως ο επίκουρος έστειλε τους θεούς της εποχής εκεί που που τους έχουν στείλει σήμερα οι ντειστές δηλαδή τους στέρησε κάθε δυνατή παρέμβαση στα ανθρώπινα πράγματα., για σκέψου λοιπόν πόσοι άνθρωποι υπήρχαν σαν τον επίκουρο την τότε εποχή;