Μπορεί ένας άθεος κι ένας θρησκευόμενος να είναι φίλοι;

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Άβαταρ μέλους
L3o ΧΞΣ
Δημοσιεύσεις: 1000
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2009 22:02
Όνομα Ιστότοπου: JudgeDred13
Επικοινωνία:

αμόρφωτη γκόμενα έγραψε:Αυτό το "ούτε μ'ενοχλεί" είναι ακριβές? Γιατί αν δεν είναι, θα του ψειρίσω την μαϊμού εντελώς, και χωρίς λόγο. Αλλά δε βαριέσαι.

Αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της τοποθέτησης, αλλά τί κάνει όποιον εντοπίζει αιτιώδη σύνδεσμο ανάμεσα στο να κουνήσει μαλακισμένα το δεξί του χέρι, σταυροκοπώντας τον κόρφο του, και την υπαρξιακή του ασφάλεια, ανώτερο από αυτόν που φοράει ένα μαύρο βραχιόλι και υπόσχεται σε ένα φανταστικό ον ότι θα πάει ταξίδι στο τρίτο πόδι της Χαλκιδικής? Νομίζω ότι κάποιες φορές υποτιμούμε επικίνδυνα τη βλακεία, όταν έχουμε υπερβολικά εξοικειωθεί με την κουλτούρα που την προστατεύει.

Ναι, η ζωή είναι υπερβολικά βαρετή περιστοιχισμένη μόνο από δυο-τρεις ανθρώπους, έστω και αν είναι οι μόνοι που αξίζει να γνωρίσεις ποτέ. Ειδικά όταν κανείς είναι ιστριονικός ή χρειάζεται τη ντοπαμίνη που εξασφαλίζει μια εξωστρεφής κοινωνική ζωή, φαντάζομαι ότι είναι υποχρεωμένος να ανεχτεί κάποιες μαλακίες. Τουλάχιστον, αυτό κάνω εγώ, που είμαι έτσι. Σε καμία περίπτωση, όμως, δε μπορώ να πω ότι το να συναναστρέφομαι με ανθρώπους που κάνουν το σταυρό τους έξω από εκκλησίες, που προσπαθούν να μαντέψουν το ζώδιό μου ή που ανάβουν κερί πριν γράψουμε μάθημα δεν με κάνει να θέλω να βαρέσω το κεφάλι μου στο εικονοστάσι της γιαγιάς τους- μέχρι να ματώσει. Δε μπορώ, δηλαδή, να πω ότι δεν με ενοχλεί.
Μπορεί θεωρητικά να είναι εξ'ίσου ηλίθια η οποιαδήποτε κίνηση απευθυνόμενη σ'ένα μεταφυσικό πρόσωπο,πρακτικά όμως δεν συμβαίνει αυτό.Δεν πρέπει να ξεχνάμε,ότι ο περισσότερος κόσμος,δεν έχει καν ασχοληθεί με το θέμα της θρησκείας.Που σημαίνει,πως ό,τι κάνουν,δεν αποτελεί προϊόν συνειδητής σκέψης.Συνεπώς,δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε εξ'ίσου κάποιον που συνειδητά έχει καταλήξει σε μια ηλίθια ιδέα σε κάποια πτυχή της ζωής του,με κάποιον ο οποίος δεν έχει ενδιαφερθεί ποτέ γι'αυτήν την πτυχή,και απλά κάνει τυπικά κάτι που δεν του αποτελεί και κανέναν κόπο.Διότι,αυτός που απλώς σταυροκοπιέται μπροστά από μια εκκλησία,έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να είναι ασυνείδητα πιστός απ'αυτόν που κάνει τάματα και τρέχει σε μοναστήρια:παρ'ότι λάθος,σε πολύ κόσμο παίζει μεγάλο ρόλο το τι κάνουν οι πολλοί.Το σταυροκόπημα είναι κάτι που το κάνει η πλειοψηφία,συνεπώς είναι λογικό πολύ να έχουν οδηγηθεί στο να το υιοθετήσουν μόνο και μόνο απ'αυτό,επειδή είναι διαδεδομένο,σε αντίθεση με άλλες,πιο ένθερμες εκδηλώσεις πίστης.

Συνεπώς,καταλήγουμε στο ίδιο,το πόσο φανατισμένος είναι κάποιος με κάτι.Ο πρώτος που αναφέραμε,είναι πολύ πιο πιθανό να είναι λιγότερο φανατισμένος και απλά τυπολάτρης απ'τον δεύτερο.Συνεπώς,τα "θρησκευτικά καθήκοντα" του πρώτου περιορίζονται σε ένα σταυροκόπημα δύο δευτερολέπτων μπροστά από μια εκκλησία,κάτι που μπορώ άνετα να αμελήσω,ενώ ο δεύτερος θεωρεί την θρησκεία πολύ σημαντικότερο κομμάτι της ζωής του (την αναφέρει συχνά κλπ),κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό.Το πρώτο είναι πολύ λιγότερο ενοχλητικό,και τι να κάνουμε,σ'όλους τους ανθρώπους θα υπάρχει και κάτι που μας ενοχλεί.
"Όσο θα έχουμε έναν αφέντη στον ουρανό,θα είμαστε δούλοι στη γη" (Michail Bakunin)
ktinos
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 06 Σεπ 2011 17:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Η φιλία έχει να κάνει με την επικοινωνία, δηλαδή πόσο κοντά μπορείς να αισθάνεσαι με κάποιον. Για να συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει να υπάρχουν κοινές εμπειρίες που θα έχει σαν συνέπια παρόμοιο χαρακτήρα. Το μόνο κριτήριο είναι το όσο το δυνατόν κοινά βιώματα. Συμφωνεί σε αυτό απόλυτα η φίλη μου η Μελάνη. :lol:
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

κοιταξε να δεις που ξεκινησα να κραξω τον νοξ κλασσικα γιατι η κοντρα ειναι μεγαλη αλλα θα συμφωνισω μαζι του σε κατι που ειπε

οντος το να ξερεις καποιον χρονια και να βγαινεται και ολας και να εχετε τα ιδια πιστευω δε σημαινει οτι ειναι φιλος σου αληθινος απλα περνατε καλα και συμφωνειται στα πιστευω σας

οι αληθινοι φιλοι ειναι λιγοι και οσοι εχουμε αληθινους φιλους ειναι παρα πολυ καλο και ειμαστε απο τους τυχερους και δε πρεπει να μας απασχολει αν οι φιλοι μας εχουν διαφωρετικα πιστευω και ιδεολογια γιατι ξερουμε οτι σε μια δυσκολη στιγμη θα μας σταθουν ενω οι συντροφοι πολλες φορες μας εχουνε γραμμενους

συνεχισται
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

παραβλέπετε το γεγονός ότι έτσι έμαθαν(κρίσιμη ηλικία ως τα 7- 8 από το σπίτι κλπ). κάποιοι το trigger για να ξε-μάθουν το είχαν στα 14, κάποιοι στα 44. είναι μικρό το ποσοστό των μελών του φόρουμ που μεγάλωσαν σε πράγματι άθεες οικογένειες και δε χρειάστηκαν ποτέ το trigger. Αναφέρομαι στα περί αιτιολογικής σχέσης που αναφέρει η αμόργκό.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν διαφωνω Νοξ οτι η ευφυια ειναι ενας παραγοντας που αυξανει και μαλιστα σημαντικα τις πιθανοτητες ολα τα υπολοιπα καλα γνωρισματα ενος φιλου να ειναι αναβαθμισμενα και πιο ποιοτικα.
Και το χιουμορ, και η συντροφικοτητα, και η βοηθεια που θα σου παρεχει, κλπ.
Υπαρχουν ομως πολλα ειδη ευφυιας, η συναισθηματικη, η κοινωνικη κλπ. Το ιδανικο ειναι καποιος να τα εχει ανεπτυγμενα ολα σε εναν επαρκη βαθμο.
Μερικες φορες ομως δεν υπαρχει ισορροπια. Και μπορει οντως να βρεις καποιον ηλιθιο ως προς την αναλυτικη σκεψη, που καταλαβαινει διαισθητικα ομως τις πιο απιθανες σχεσεις και καταστασεις μεταξυ ανθρωπων, ενω εμεις που ειμαστε ορθολογιστες ενεργουμε σαν μπουνταλαδες. Ή να εχει ως κοινωνικο ζωο προσβαση σε δεκαδες αλλες παρεες τις οποιες συνεχως σου συστηνει και εχεις την ευκαιρια να βρισκεις τα ατομα που θες (να κανεις φιλους, να πηδηξεις κλπ).
Γιατι να μην τον εχεις φιλο δηλαδη αυτον, οταν μπορει να κανει κατι καλυτερα απο εσενα (πχ κοινωνικη δικτυωση) και ειναι προθυμος και σε επειδη σε συμπαθει στο προσφερει στο πιατο;
Εσυ απο την αλλη, με την αναλυτικη σου σκεψη μπορεις να τον προφυλαξεις απο τις μαλακιες που θα κανει σιγουρα στη ζωη του.
Σου φερνω απλα ενα παραδειγμα. Διαφορετικοι ανθρωποι ως προς το επιπεδο και το ειδος της ευφυιας επισης μπορει να ειναι φιλοι, εφοσον υπαρχει μια χρησιμη ανταλλακτικη σχεση που υπερβαινει τα προβληματα.

Δεχομαι φυσικα οτι για ολα υπαρχει ενα οριο. Πρεπει ολοι να εχουν ενα ελαχιστο επιπεδο ευφυιας σε ολα τα επιπεδα, ωστε να μην μας σπανε τα νευρα. και συναισθηματικα να μην ειναι γαιδαροι, και ορθολογικα να μην λενε μαλακιες, και κοινωνικα να μην ειναι αμιλητοι και μονοχνωτοι κλπ.
Υπαρχουν καποια μινιμουμ απο τα οποια ξεκινας και στη συνεχεια επιζητας και απολαμβανεις τη διαφοροποιηση.
Αν αυτο εννοεις, οκ το δεχομαι.
Αρα τελικα μιλαμε τοση ωρα για το ειναι το ελαχιστο μινιμουμ για εσενα ως προς την αναλυτικη ευφυια και τον ορθολογισμο.
ΟΚ! Σεβαστο να θελεις ως μινιμουμ ενας φιλος σου να μην πιστευει στο θεο και να μην εχει προκαταληψεις που σου σπανε τα νευρα.
Για μενα δεν ειναι πανακεια, αντιθετα εγω εχω ως μινιμουμ την συναισθηματικη ευφυια, γιατι ειμαι καπως περιεργος ανθρωπος(lets leave it at that). Και εγω και εσυ ομως εχουμε τα thresholds μας σε ολα τα ειδη ευφυιας, καθως και σε αλλα ποιοτικα γνωρισματα του χαρακτηρα.
Ειναι καθαρα θεμα προσωπικου γουστου τι threshold θα βαλεις και που, και δεν εχει νοημα να το ιδεολογικοποιουμε ή να του δινουμε υποσταση ολοκληρης θεωριας για φιλια κλπ.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Μάλλον καταλήγουμε στο εξής: καθένας μας έχει κάποια ελάχιστα προαπαιτούμενα για να θεωρήσει κάποιον φίλο του.
Για τον Νοξ και την Αμοργκό
Off Topic
(κάτι ανάμεσα στην Αμοργό και την Μαργκό, μα τι ωραίο που βγήκε αυτό)
ο ορθολογισμός είναι μέσα στα προαπαιτούμενα, για εμένα, τον καπαγές, το κτήνος και άλλους, δεν είναι. Τόσο απλά.

Επίσης προκύπτει κάτι ενδιαφέρον, ότι όλοι εμείς που έχουμε φίλους θρήσκους, δεν τους έχουμε σαν πολύ στενούς φίλους, γιατί υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι μας που δεν μπορούμε να μοιραστούμε μαζί τους.

Οπότε για να απαντήσουμε στο αρχικό ερώτημα του νήματος, με βάση τα όσα ειπώθηκαν μέχρι τώρα, η απάντηση είναι ναι, άθεος και θρησκευόμενος μπορεί να είναι φίλοι, αλλά μάλλον όχι πολύ στενοί φίλοι.

ΕΔΙΤ: έχω ένα ερώτημα για τον Νοξ και την Αμοργκό: από όσα είπατε προκύπτει ότι έχετε από λίγους στενούς φίλους ο καθένας.
Έχετε και έναν ευρύτερο κύκλο γνωστών με τους οποίους κάνετε παρέα και μοιράζεστε λιγότερα πράγματα, ίσως πιο επιφανειακά, ή δεν έχετε;
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
αμόρφωτη γκόμενα
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 07 Μαρ 2010 02:35
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
AoratiMelani έγραψε:Για τον Νοξ και την Αμοργκό (κάτι ανάμεσα στην Αμοργό και την Μαργκό, μα τι ωραίο που βγήκε αυτό)
Μια που λέμε για παραποιήσεις ονομάτων, η μαμά μου (αν και αμύητη στο χώρο του διαδικτύου), έκανε μια περιήγηση στο εδώ thread. Και αφού άρχισε, ως θρήσκα, να δαγκώνεται με τις κάθετες απόψεις του noxteryn, αναφωνώντας "δηλαδή εμείς που πιστεύουμε, είμαστε για πέταμα?", φτάνει στα δικά σου posts και προσθέτει ενθουσιασμένη "η Αόρατη Μέλανυ" τα λέει πολύ ωραία". Το βρήκα πολύ εύηχο και ευρωπαϊκό, πάντως. Σκέψου το. :P
AoratiMelani έγραψε:ΕΔΙΤ: έχω ένα ερώτημα για τον Νοξ και την Αμοργκό: από όσα είπατε προκύπτει ότι έχετε από λίγους στενούς φίλους ο καθένας.
Έχετε και έναν ευρύτερο κύκλο γνωστών με τους οποίους κάνετε παρέα και μοιράζεστε λιγότερα πράγματα, ίσως πιο επιφανειακά, ή δεν έχετε;
AoratiMelani έγραψε:Για τον Νοξ και την Αμοργκό ο ορθολογισμός είναι μέσα στα προαπαιτούμενα, για εμένα, τον καπαγές, το κτήνος και άλλους, δεν είναι. Τόσο απλά.
Το ύφος των posts μου μάλλον δημιούργησε μια προκατάληψη γύρω από το περιεχόμενό τους. Ανέφερα ότι θεωρώ την απόλυτη εκπλήρωση της φιλίας, όταν συμβαίνει μεταξύ δύο ανθρώπων που ταιριάζουν σε όλα τα επίπεδα. Ως λιγότερο εγγύς φίλους, μπορώ να θεωρήσω ανθρώπους με τους οποίους δε συμμερίζομαι τον ίδιο τρόπο παραγωγής σκέψης.
Επί προσωπικού, όπως έγραψα και πάνω, μου αρέσει η συναναστροφή με πολύ κόσμο, η καθημερινότητά μου περιλάμβανε, κατά καιρούς, έως και χαώδεις κοινωνικούς ρυθμούς και εμπειρίες των οποίων η πρωτοτυπία εμπλουτίζεται και από τη διαφορετικότητα των πολλών ανθρώπων που συμμετέχουν σε αυτές. Είμαι πολύ ευτυχισμένη όταν ζω μοναχικά, και μάλιστα το έχω κάνει σε κάποιες περιόδους της ζωής μου, αλλά η αλήθεια είναι ότι ασυνείδητα αισθάνομαι ότι προετοιμάζω τον εαυτό μου για το ζητούμενό μου, που είναι η εγγρήγορση μιας ζωής ανοιχτής σε ετερόκλητες επαφές. Αν θέλεις πικάντικα παραδείγματα, κρατώ επικοινωνία με συμφοιτητή μου που επιμένει να μου φτιάξει τον αστρολογικό μου χάρτη, με συμμαθήτριά μου και μέλλουσα ιατρό που μου παραγγέλνει να της ανάψω λαμπάδα στο νησί που θα επισκεφτώ, με παντρεμένη παλαιοημερολογήτισσα που δεν την παίζει στον άντρα της "γιατί είναι αμαρτία", με την πρώην συγκάτοικό μου που δε διάβαζε Καζαντζάκη τη Σαρακοστή και με το φίλο της που πιστεύει ότι υπάρχουν στ' αλήθεια γοργόνες.
Μετά από αυτά, ξέρω ότι θα θεωρήσετε πως βγαίνω για ποτό στα κυλικεία ιδρυμάτων με ψυχικά νοσούντες. Αλλά στην πραγματικότητα, όλοι αυτοί που ανέφερα, που μάλιστα αποτελούν ένα μικρό δείγμα μη ορθολογιστών στη ζωή μου, είναι άνθρωποι μορφωμένοι, όλοι τους απόφοιτοι πολυτεχνείου, ιατρικής ή νομικής. Δεν είμαι ισοπεδωτική στις κρίσεις που διατυπώνω για τη συνολική προσωπικότητα κάποιου, εξαιτίας ενός λογικού σφάλματός του. Έχει πλάκα να είμαστε μαζί στη βιβλιοθήκη, να πηγαίνουμε για ψώνια ή γυμναστήριο, ακόμα και να κλάψουμε ο ένας στην αγκαλιά του άλλου αν υπάρξει κάποιο συναισθηματικό drama. Αλλά δε θα γίνουν το alter ego μου.
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

kapages, νομίζω ότι με κατάλαβες πολύ καλά. Και όντως, συμφωνώ με όσα λες, και νομίζω ότι έτσι λειτουργώ.

AoratiMelani, ίσως είναι θέμα ορισμών, αλλά ακριβώς έτσι όπως το θέτεις, εγώ θα απαντούσα "όχι" στην ερώτηση "Μπορεί ένας άθεος και ένας θρησκευόμενος να είναι φίλοι?", ακριβώς επειδή, όπως είπες, δε μπορούν να γίνουν στενοί φίλοι, γιατί εγώ μόνο αυτούς υπολογίζω. Οι υπόλοιποι, τουλάχιστον για τη δική μου αντίληψη, είναι απλώς γνωστοί και assets για προσωπικά συμφέροντα.

Σχετικά με την ερώτησή σου, όπως είπα ήδη, δεν έχω πολλούς φίλους. Τακτικά, έχω επαφές μόνο με τρία άτομα, που τυγχάνει να είναι και μέλη αυτού του forum: Την αμόρφωτη γκόμενα, την Ιοκάστη, και την Elanor. Λιγότεροι από 10 τηλεφωνικοί αριθμοί είναι αποθηκευμένοι στο κινητό μου. Στο MSN έχω μόνο καμμιά 10ρια επαφές (αν και ομολογώ ότι κάποτε είχα πάνω από 200, λόγω της σχέσης μου με την κοινότητα του Parkour). Στο Facebook, έχω καμμια 30ρια friends, πολλούς από τους οποίους πρόσθεσα από ένδειξη σεβασμού ή για λόγους δικτύωσης, και δεν είχαμε καμμία επαφή πέραν αυτής της προσθήκης. Τη μέγιστη επαφή με ανθρώπους την έχω μόνο όταν διδάσκω (ασχέτως πεδίου). (Ίσως αυτή η διευκρίνηση βοηθήσει στο να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις σχετικά με το γιατί δεν έρχομαι ποτέ σε κάποια εκδήλωση της Ένωσης Αθέων.)
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Οπότε είναι μάλλον θέμα ορολογίας, δηλαδή τι εννοεί καθένας όταν λέει "φίλος".

Ή αλλιώς, που βάζει τα όρια σε αυτή τη γκρίζα ζώνη μεταξύ "γνωστών" και "φίλων".
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Εγώ πιστεύω ότι δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο η θρησκεία αφεαυτής όσο ο κοινωνικός περίγυρος και ο τρόπος με τον οποίο κάποιος εντάσσεται ή δεν εντάσσεται σε αυτόν.

Μου έχει τύχει να κόψω την καλημέρα σε πρώην κολλητό φίλο (από το πανεπιστήμιο) αφού τον γνώρισα και από την καλή * στο χωριό του.
Παρεμπίπτοντος άλλος παλιός καλός φίλος παραμένει καλός φίλος παρόλο που είναι και ήταν θρήσκος (και πάντα τον κοροϊδεύαμε για αυτό) και σαν μέτρο σύγκρισης κατάγεται και ζει στο ίδιο χωριό με τον "φίλο" που προανέφερα.

Είναι θέμα του χαρακτήρα και των σημαντικότερων παραγόντων που διαμορφώνουν την ιδιοσυγκρασία όπως η οικογένεια , η κοινωνία και πώς εντάσσεται κάποιος μέσα σε αυτήν.

*από την καλή: κακοήθεια,σοβινισμός,ρατσισμός,κουτσομπολιό,χαιρεκακία,μικροπρέπεια
État de siège
ktinos
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 06 Σεπ 2011 17:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Παίζει ρόλο και τη ζητάει κάποιος από ένα φίλο, εμένα μου αρκεί να συμβάλει στην ευτυχία τις ζωής μου μόνο από μία κουβέντα. Δεν θεωρώ τους φίλους μου Φιλιππινέζες να στέκουν σούζα δίπλα μου, ο καθένας προσφέρει ότι μπορεί.
Άβαταρ μέλους
Lilith
Δημοσιεύσεις: 165
Εγγραφή: 20 Ιαν 2010 09:53
Όνομα Ιστότοπου: -

Προσωπικά εγώ δέν έχω συναντήσει στην πορεία της ζωής μου τον σούπερ θρήσκο άνθρωπο...οι χριστιανοί φίλοι μου ήταν όλοι κλασσικοί του τύπου "πάω εκκλησία στις μεγάλες γιορτές", "πιστεύω επειδή έτσι έμαθα", "όλοι λίγο-πολύ έχουμε την ανάγκη ύπαρξης ανώτερου όντος μα δεν ξέρουμε αν υπάρχει η αν όχι".... αν και πλειοψηφικά τα περισσότερα άτομα δεν πιστεύουν στον θεό αλλά ίσως δεν δηλώνουν άθεοι.


αλλά έστω ότι απορρίπτουμε τους χριστιανούς, λόγω της συγκεκριμένης πάγιας διαφοράς. είμαστε κοινωνικά όντα απο την φύση μας και αν απορρίπταμε σταδιακά όσους διαφωνούμε πολιτικά, στην ομάδα, στις μουσικές προτιμήσεις, στο ντύσιμο, και σε οτιδήποτε άλλο μας χαρακτηρίζει ώς προσωπικότητες, θα ήταν αδύνατον να βρούμε κάποιον 100% όμοιο οπότε θα βυθιζόμασταν στην μοναξιά.

είναι μάλλον οι προτεραιότητες που θέτουμε.
Το να καταγγείλεις τις απάτες ενός ανθρώπου,λέγεται καταγγελία.
Το να καταγγείλεις τις (αυτ)απάτες μιας κοινωνίας,λέγεται Αναρχία.
Άβαταρ μέλους
Godless
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2010 17:49

ktinos έγραψε:αλλά έστω ότι απορρίπτουμε τους χριστιανούς, λόγω της συγκεκριμένης πάγιας διαφοράς. είμαστε κοινωνικά όντα απο την φύση μας και αν απορρίπταμε σταδιακά όσους διαφωνούμε πολιτικά, στην ομάδα, στις μουσικές προτιμήσεις, στο ντύσιμο, και σε οτιδήποτε άλλο μας χαρακτηρίζει ώς προσωπικότητες, θα ήταν αδύνατον να βρούμε κάποιον 100% όμοιο οπότε θα βυθιζόμασταν στην μοναξιά.
Αυτά που αναφέρεις είναι υποκειμενικά.Το αν υπάρχει θεός ή όχι δεν είναι υποκειμενικό αλλά αντικειμενικό.Αν θα σου έλεγα ότι η βαρύτητα είναι hoax θα το θεωρούσες στοιχείο της προσωπικότητας μου ή θα έλεγες ότι είμαι ηλίθιος?
Markets are never wrong, opinions often are. - Jesse Livermore

Panics do not destroy capital—they merely reveal the extent to which it has previously been destroyed by its betrayal in hopelessly unproductive works. - John Stuart Mill
ktinos
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 06 Σεπ 2011 17:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Το Κτήνος δεν έγραψε, τώρα γράφει. Το ότι υπάρχει φόβος για το θάνατο, ανασφάλεια, να ελπίζεις σε κάτι δεν είναι ούτε αντικειμενικά ούτε υποκειμενικά, είναι υπαρκτά και να στηρίζονται σε ένα μυθικό πρόσωπο είναι ανάγκη και όχι γούστο. Για να απορρίπτεις όλους αυτούς σημαίνει ότι εσύ δεν τα αισθάνεσαι όλα αυτά και φυσικά δεν τα έχεις ανάγκη.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Συμφωνώ σε πολλά με τον νοξ, τόσο όσον αφορά την τάση μου προς την απομόνωση, η οποία υπάρχει απ' όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, όσο και στο ότι δεν κρατάω ποτέ φίλους πέρα από κάποια δεδομένη περίοδο (άλλοι στο δημοτικό, άλλοι στο γυμνάσιο-λύκειο, άλλοι στο πανεπιστήμιο, άλλοι -κανένας δηλαδή- στον στρατό, άλλοι στο διάστημα του ελεύθερου επαγγέλματος, άλλοι όταν μονιμοποιήθηκα και υπηρετούσα στη Θεσσαλονίκη και τέλος άλλοι όταν ήρθα εδώ). Αλλάζουν οι καταστάσεις, οι συνθήκες ζωής (τόσο για μένα όσο και για τους εκάστοτε φίλους), οι σχέσεις (πέραν της φιλίας, εννοείται), αλλάζω εγώ ο ίδιος ή αυτοί οι ίδιοι.

Μάλιστα, ακόμη και κολλητούς μου του παρελθόντος τους έχω διαγράψει εξ ολοκλήρου, χωρίς να διατηρώ την παραμικρή επαφή. Συμμετείχα για λίγο σε ομάδα φέισμπουκ του λυκείου μου, όμως τελικά όχι μόνο στη συνάντηση δεν πήγα (ούτε καν το επεδίωξα), αλλά κι έχω πάψει να την επισκέπτομαι. Δεν έχω κανένα κοινό μ' αυτούς, είμαι ένας τελείως διαφορετικός άνθρωπος, και ούτε καν θα με αναγνώριζαν πλέον (ως χαρακτήρα εννοώ βεβαίως).

Φυσικά, τεράστιο ρόλο παίζει το πού βρίσκομαι και το πόσο ουτοπικό είναι να εξακολουθείς να προσπαθείς να διατηρήσεις σχέσεις μεγάλων αποστάσεων.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Μπορούν, όσο κρατάνε για την εαυτή τους τα ακανθώδη ζητήματα. λολ
Αν ο θρησκευόμενος έχει αναγάγει την πίστη του σε ουσιώδη ανάγκη, τότε η αντιπαράθεση και η έκθεσή της/του σε "επικίνδυνες" οπτικές κατ'αυτήν,αυτόν, που μπορεί δηλαδή να οδηγήσουν σε αμφιβολία, σχετικοποιήσεις και τα τοιαύτα, θα προτιμήσει τη διατήρηση της παραμύθας από τη φιλία. Αν στο ζήτημα της πίστης είναι χαλαρή/ος τότε είναι ευκολότερο και αν η/ο άθεος είναι επίσης πιο χλιαρός/η, όχι μαχητικός δηλαδή, τότε μπορεί και να ξεπερνάνε τα "τραύματα" ήπια και με καλή διάθεση και από τις δυο πλευρές. Άρα εξαρτάται και από τα χαρακτηριστικά και των δυο πλευρών, σε ποιο στάδιο της ζωής τους βρίσκονται, ποιες ανάγκες κυνηγάνε, τι είναι σημαντικότερο, ακόμη και τα ιδιοσυγκρισιακά χαρακτηριστικά παίζουν μεγάλο ρόλο. Μπορείς να το πας, άστους να λένε, όταν λένε, μπορείς να επιλέξεις μία σταδιακή έκθεση, μία ήπια μεθόδευση και χρήση επιχειρημάτων, μπορείς και να δουλεύεις το καθετί, μπορείς και να επιλέξεις άλλους δρόμους, δεν είναι ένας, θα έλεγα πως εξαρτάται από τις ποιότητες αλλά και το ιστορικό της κάθε φιλίας. Δε θα επιλέξουν να χωρίσουν όταν σε μια φιλία έχουν επενδυθεί περισσότερα από όσα χωρίζουν τα δύο ή περισσότερα πρόσωπα, αλλά και η χρονική διάρκειά της παίζει σαφή ρόλο.Just my 2 cents.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Άβαταρ μέλους
HELLADISTAN
Δημοσιεύσεις: 288
Εγγραφή: 14 Οκτ 2012 10:55
Όνομα Ιστότοπου: atheismingreece.tumblr.com
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Φιλια γινεται χωρις κανενα προβλημα. Μεχρι και με πολυ θρησκευομενα ατομα. Απλα να μην ειναι ο αλλος ερειστικος και καταπιεστικος.

Ειναι οπως η γιαγια μου η οποια οποτε τη λεω 'ειμαι αθεος' μου λεει 'παιδι μου μη λες τετοια πραγματα' :) Δε σταματαω να την αγαπαω.

Αυτο που νομιζω δε γινεται με τιποτα ειναι η σοβαρη σχεση και ο γαμος. Πολυ πιο ευκολα δεχεται ενας χριστιανος μια μουσουλμανα η ενας ιουδαιος μια χριστιανη παρα εναν αθεο η μια αθεη
Την εν πολλαις αμαρτιαιας περιπεσουσα βουλη γεροντα Εφραιμ ευλογησον...
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Ελλαδιστάν, για το τελευταίο υπάρχει άλλο νήμα.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

αν ζούσε ο χριστός σήμερα,πέρα από το αγαπάτε αλλήλους, θα έλεγε και το ανέχεστε αλλήλους. η φιλία δεν έχει σύνορα. αυτό πιστεύω εγώ.
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν μπορούσε να προβλέψει και το ανέχεστε όταν ήταν εν ζωή; Γιατί χρειάζεται να το συμπληρώνεις εσύ σήμερα;
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Απάντηση