Γειά σας κι από μένα (Itko)

Αμέσως μετά την εγγραφή σας περάστε από εδώ να πείτε ένα «χαίρετε» μαζί με δυό λόγια για τον εαυτό σας, και να λάβετε το «αντιχαίρετε» από τους άλλους.
Itko
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 19 Οκτ 2012 01:00
Όνομα Ιστότοπου: -www.denexw.com

Ναι με τον Dawkins είμαι λίγο επιφυλακτικός. Έχει όμως πολύ δυνατή πένα ο κερατάς :D
Φοβερός εκλαικευτής. Η κριτική μου αφορά τον τρόπο που προσεγγίζει την κοινωνιολογική πλευρά, ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΑ (Με την δαρβινική έννοια). Την φοβάμαι μια τέτοια προσέγγιση εγώ... οδηγεί σε πολύ ελκυστικά αλλά ενδεχομένως παραπλανητικά εξηγητικά μοντέλα-αναλογίες. Και δυνητικά επικίνδυνα δυστυχώς, αν και οι επικίνδυνες προεκτάσεις εύκολα αποτρέπονται αν παραμείνεις νηφάλιος.

Το Debate αυτό είναι μια κολώνια που κρατάει χρόνια :)

Στο ενα στρατόπεδο είναι Dawkins, E.O Wilson, Dennet (από φιλοσόφους)

στο αλλο είναι ο κύριος του link Richard Lewontin, αλλά και οι Steven J Gould, Steven Rose, Richard Levins.

Όλοι σε αυτό το δεύτερο στρατόπεδο βέβαια, φλερτάρουν ιδεολογικά με τον Μαρξισμό.

Τώρα, όσον αφορά τις απαρχές του δέους για το υπερφυσικό, όντως βρίσκονται σε απλούστερες κοινωνίες.
Αλλά το δέος απέναντι στο υπερφυσικό εξελίσσεται σε οργανωμένη θρησκεία, παράλληλα με την ιστορική εξέλιξη των κοινωνιών (κι εδώ στους όρους "εξελίσσεται" και "εξέλιξη" δεν αποδίδω δαρβινικό-βιολογικό πρόσημο). Και είναι επιστήμες πολύ διαφορετικές από την βιολογία, αυτές που θα σου φωτίσουν λιγάκι τα "πώς" και τα "γιατι" αυτών των διαδικασιών.
Αυτή την εντύπωση έχω.....
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Καλώς τον, κι από μένα. Πολύ ζωντανό νήμα αυτοσύστασης. :text-bravo:
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

καλώς ήρθες και από εδώ :)
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
parfe
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: 23 Αύγ 2010 09:52
Όνομα Ιστότοπου: -

Καλώς ήρθες!
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Γεια σου Itko! Καλώς ήρθες!
Για μία μελέτη των ψυχολογικών αναγκών που εξυπηρετεί η θρησκευτικότητα, προτείνω το The 16 strivings for god, του Steven Reiss, Ph.D.,όπου εξηγείται σε σχέση με τη θεωρία της ευαισθητοποίησης, καθώς και αναλύει τη σύνδεση βασικών εξατομικευμένων αναγκών, που αναλόγως ρεγουλάρονται από το άτομο και ιεραρχούνται διαφορετικά από την καθεμιά/καθένα. Τώρα, πώς μπορεί η μελέτη ενός πιστού επιστήμονα/θεωρητικού να βοηθήσει έναν άθεο μία άθεη να στηρίξει τις θέσεις της/του? Βοηθάει κατά την άποψή μου, καθώς δεν τίθεται θέμα εξυπνάδας, αλλά ψυχολογικών αναγκών, τις οποίες ο/η πιστός/η αναζητούν να γευτούν και ικανοποιήσουν μέσω της υιοθέτησης αυτών των σχημάτων ανάγκης/ικανοποίησης/πλήρωσης της ανάγκης. Ένα μικρό παράδειγμα, αν ένα άτομο ιεραρχεί τη δύναμη ως περισσότερο αναγκαία για το ίδιο θα στραφεί σε μία πλευρά της θρησκευτικότητας, μία εξήγηση/εννοιολόγηση/ερμηνεία της, όπως το πει κανείς, θα προτιμήσει λοιπόν έναν θεό με μία εικονοποίηση/ταύτιση ισχύος και δύναμης. Θα έχει έναν θεό παντοδύναμο, που ταυτιζόμενος μαζί του θα θελήσει να μοιραστεί τη δύναμη αυτή, να την οικειοποιηθεί ψυχολογικά. Αν έχει ανάγκη ενίσχυσης της αυτοιδέας του θα προτιμήσει ένα θεό σωτήρα, άλλη φορά έναν θεό τιμωρό, ανάγκες εκδίκησης επίσης εξυπηρετούνται από τη θρησκεία, η θρησκεία λοιπόν χρησιμοποιεί τις ανθρώπινες ανάγκες, εργαλειοποιώντας τις, καθιστώντας το σύστημά της ένα σύστημα εξυπηρέτησης κάλυψης των 16 βασικών αναγκών.

Αν παρατηρούμε προσεκτικά την έκφραση των αναγκών αυτών, είναι πιο εύκολο σε μας να τις καλύψουμε δίχως την καταφυγή σε μέσα που τις εργαλειοποιούν και μας χρησιμοποιούν εν τέλει. Υποθέτω ότι ο επιστήμονας συνεργάτης δεν είναι βλάκας, απλά έχει ανάγκες που δεν έχει βρει πώς να αποσυνδέσει την ικανοποίησή τους από την ύπαρξη θεού και θρησκείας.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Απάντηση