Υπάρχει Θεός;

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Θεόφιλος έγραψε: 2ον μετά δεν μπορώ να φανταστώ τον Θεό σαν κάτι ζωντανό με την έννοια της ζωής εδώ στην γή, αλλά πιο πολύ , σαν κάτι που δημιουργεί την ζωή. εφόσον η λέξη ζωή και θάνατος δεν έχουν νόημα για τον Θεό, αλλά μόνο για εμάς.
έχεις αναφέρει αλλού ότι δέχεσαι την εξέλιξη. εφόσον τη δέχεσαι, ποιες ακριβώς παρεμβάσεις πιστεύεις ότι κάνει ο θεός στον οποίο πιστεύεις στην γη και στην ανθρωπότητα;
θα ήθελα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ απάντηση, πχ βοηθά να βρεις δουλειά, η κάτι τέτοιο.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Ιοκάστη έγραψε:Θεόφιλε, κοίτα να δεις πως βλέπω εγώ τα πράγματα:

Είναι μια συνήθεια λοιπόν που ναι, πραγματικά δεν ισχύει απλά έχεις δεχτεί να τσαλαπατήσεις λίγο τη λογική σου για να αποδεχτείς. Το θέμα είναι ότι εμείς αρνούμαστε να το κάνουμε αυτό και γι’αυτό δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε τώρα. Μάλιστα, έχεις δεχτεί να το κάνεις σε τέτοιο σημείο που επαναλαμβάνεις συνεχώς αυτό:
τι θέλεις να πείς; πώς όποιος πιστεύει δεν είναι λογικός;
Χωρίς να αντιλαμβάνεσαι πως αυτό δεν είναι επιχείρημα για την ορθοδοξία αλλά για την ύπαρξη του Θεού. Το ότι μπορεί να υπάρχει ένας Θεός που φωτίζει κάποιους ανθρώπους δεν σημαίνει πως το σωστό δόγμα για να τον λατρεύει κανείς είναι η ορθοδοξία. Δηλαδή και πάλι αγνοείς αυτά που σου είπαμε για το αν είναι κάποιος ορθόδοξος ή όχι. Αλλά δεν έχει νόημα να παραθέσω ξανά τα επιχειρήματα που έχουμε ήδη πει τόσα άτομα. Θα σε συμβούλευα να τα σκεφτείς περισσότερο πάντως και να μην βιάζεσαι να τα απορρίψεις βασισμένος στις εκλογικεύσεις που έχεις ήδη κάνει στο μυαλό σου για να χωρέσει η θρησκεία.
αν είναι να γίνω φανατικός ορθόδοξος, προτιμώ το αιρετικός, αν είναι να απαρνηθώ την πίστη μου, προτιμώ το φανατικός ορθόδοξος.
μια σωστή άποψη από άλλη θρησκεία η την επιστήμη δεν σε κάνει και αιρετικό, αν ήταν έτσι τότε πολλοί λίγοι είναι οι πραγματικοί ορθόδοξοι.
Επίσης έχω κάποιες ερωτήσεις:

1. Θεωρείς πως τα μυστήρια που αναφέρεις σε κάνουν ορθόδοξο; Δηλαδή κι εγώ βαπτίσθηκα αλλά τι πάει να πει αυτό; Αυτά είναι κοινωνικές τελετές πλέον και προσωπικά θεωρώ πως δεν έχουν καμία σχέση με την θρησκευτικότητα του ατόμου. Όταν βαπτιζόμαστε δεν έχουμε το μυαλό να κρίνουμε τη θρησκεία, όσοι ξέρω που παντρεύτηκαν το έκαναν καθαρά για λόγους παράδοσης και κανένας δεν σκέφτηκε πως το κάνει για να δηλώσει την αγάπη του μπροστά στον θεό και να νομιμοποιηθεί θρησκευτικά η ένωση του ζευγαριού (οι περισσότεροι δεν ξέρουν καν ποιο είναι το νόημα του γάμου για τη θρησκεία) και η ταφή είναι άλλη μια συνήθεια, δεν ξέρω επίσης κανέναν που να θέλει να ταφεί θρησκευτικά για να είναι έτοιμος για τη δευτέρα παρουσία ή για να πάει στον παράδεισο. Οπότε θεωρώ πως όταν κάνεις τις θρησκευτικές τελετές μόνο και μόνο για την παράδοση ή τη συνήθεια χάνουν το θρησκευτικό νόημά τους και δεν αποτελούν τεκμήριο για το αν είναι κανείς σωστός ορθόδοξος ή όχι.


παρακολούθησα όλα αυτά τα μυστήρια, και λέω πώς κάνεις λάθος, υπάρχουν άτομα και άτομα. δεν είναι όλοι το ίδιο. πολλοί τα θεωρούν απλά μέρος της παράδοσης, και άλλοι απαραίτητα για την πίστη τους.
2. Ποια είναι η διαφορά σου από έναν προτεστάντη, καθολικό ή τέλος πάντων χριστιανό οποιασδήποτε άλλης αίρεση; Πως σε διαφοροποιεί το γεγονός ότι είσαι ορθόδοξος από όλους αυτούς;

Επίσης, άλλο ένα σημείο που δείχνει το πόσο έχεις δεχτεί να βάλεις στην ακρούλα τη λογική σου είναι αυτό:
σαν δόγμα υπάρχουν πολλές επιμέρους διαφορές, αλλά σαν θρησκεία στα βασικά δεν νομίζω να έχουμε κάποια διαφορά. χριστιανοί είναι και αυτοί.
όσο για την λογική μου που την επικαλείσαι αρκετά συχνά, λέω πώς μπορείς να είσαι ήσυχη,δεν έχει πιάσει καμία άκρη, απλώς σε ζητήματα πίστης δεν χωρά να μπεί, άλλωστε δεν έχει και νόημα να αναζητάς κάποιο σε μια υπόθεση που δεν μπορείς να αποφανθείς αν είναι λογικό η παράλογο, επειδή είναι θέμα προσωπικού πιστεύω που είναι τόσο διαχρονικό όσο και ο άνθρωπος..
Δέχεσαι ακόμη και να αλλάξεις την έννοια μιας λέξης για να σε βολεύει καλύτερα. Όμως καλώς ή κακώς οι λέξεις σημαίνουν κάτι άσχετα με το αν σ’αρέσει ή όχι. Σύμφωνα λοιπόν με το orthodox wiki:

"Ως αιρετικός νοείται εκείνος που είναι ικανός να εκλέγει, που δεν υιοθετεί τις παραδεδομένες αντιλήψεις και ιδέες. Σύμφωνα με τη σύγχρονη έννοια του όρου -εκείνος δηλαδή που στην αρχαιότητα αποκαλείτο αιρετιστής- είναι ο οπαδός, μιμητής ή εκείνος που ανήκει κυρίως σε θρησκευτική και δευτερευόντως σε ό,τι έχει χαρακτηρισθεί ως επιστημονική αίρεση. Οι αιρέσεις ως παρεκκλίσεις, αποσχίσεις από την βασική αρχή είναι δυνατόν να ταξινομηθούν σε επιστημονικές, ιδεολογικές και θρησκευτικές."

Και σε άλλα sites:

"Αίρεση είναι η θρησκευτική διδασκαλία που παρεκκλίνει από τη γνήσια και αυθεντική χριστιανική πίστι και επομένως πλανεμένη, αντορθόδοξη και αντιχριστιανική." (μπορείς να το βρεις εδώ)

και

"αίρεση θηλυκό
1. το θρησκευτικό δόγμα που διαφέρει από την επίσημη θρησκεία κι έχει καταδικαστεί ως αντίθετο
χριστιανική / μουσουλμανική / γνωστική / αντιτριαδική αίρεση
2. ένα σύνολο από ιδέες ή απόψεις οι οποίες ανατρέπουν ή αποκλίνουν από εκείνες που θεωρούνται σωστές ή καθιερωμένες σε ένα τομέα
φιλοσοφική / ιδεολογική / πολιτική / καλλιτεχνική αίρεση"
(από το βικιλεξικό)

Ο καθολικός, ο προτεστάντης, ο αγγλικανός, δεν απαρνήθηκαν την πίστη τους όπως λες, δεν σταμάτησαν να πιστεύουν στον χριστιανικό θεό, δεν αποφάσισαν να αλλάξουν την πίστη τους. Απλά διαφωνούσαν σε κάποια θέματα ως προς το δόγμα, την ερμηνεία του και το τι είναι σωστό κι έτσι δημιουργήθηκαν οι αιρέσεις. Δηλαδή έκαναν ακριβώς ό,τι κάνεις κι εσύ. Και η επίσημη εκκλησία αφορίζει άτομα που παρεκκλίνουν από το δόγμα – ο μόνος λόγος που δεν είναι αυστηροί σ’αυτό πια είναι γιατί δε θέλουν να χάνουν πελάτες.


ωραία ας πούμε πως οι απόψεις μου είναι αιρετικές για την ορθοδοξία, τι σημασία έχει εφόσον εγώ συνεχίζω να συμμετέχω μέσα από τις τελετές της τις Θείες λειτουργίες της και τα κατηχητικά , έστω και με αυτές τις μικρές διαφορές που δεν τις θεωρώ ουσιώδεις;

[/quote]Έλα βρε Θεόφιλε, είναι δύσκολο να μην έχεις προσέξει πως η εκκλησίες (και η ορθόδοξη και η καθολική και όλες) έχουν ως κύριο στόχο το κέρδος και τρώνε τα λεφτά του κράτους (οπότε όχι μόνο των πιστών αλλά όλων) αβέρτα. Το ότι μπορεί ένας παπάς κάπου να είναι καλός και αγαθός και να πιστεύει ειλικρινά πως διδάσκει τη θρησκεία της αγάπης δεν αλλάζει το γεγονός ότι η εκκλησία γενικά είναι άπληστη και διεφθαρμένη.[/quote]

έχω προσέξει αρκετά λάθος πράγματα, αλλά δεν θα καταδικάσω για αυτό την θρησκεία και την εκκλησία,άλλωστε και τα αράντιστα μήλα έχουν σκουλήκια, που αν καθαρίσεις το σάπιο μέρος είναι πολύ πιο νόστιμα και υγιεινά από τα ραντισμένα που δεν έχουν ούτε ένα σάπιο αλλά είναι κάργα φορτωμένα με το φαρμάκι της αυθεντίας, της περηφάνιας,και της απιστίας.
Ε τώρα με προκαλείς : brrr : Αυτό κι αν είναι αιρετικό. Και κάνεις λάθος βασικά, η επιστήμη κι η θρησκεία ήταν πάντα στα μαχαίρια και για πολύ καλούς λόγους. Η θρησκεία υποστηρίζει πως εξηγεί το από πού ήρθαμε, τι κάνουμε εδώ και που πάμε και σε όλα τα θέματα η απάντηση που δίνει είναι ο θεός. Η επιστήμη προσπαθεί να εξηγήσει τα πάντα με τρόπο ουσιαστικό, κι όχι με μια απροσδιόριστη δύναμη. Όταν η θρησκεία λέει "ο θεός έπλασε τον άνθρωπο" και η επιστήμη λέει "όχι, εξέλιξη, τελεία" η θρησκεία τα παίρνει. Γιατί ξέρει ότι σιγά σιγά εξηγούνται τα πάντα και ο αριθμός των πελατών που χάνει είναι όλο και περισσότεροι. Γι’αυτό οι επιστήμονες πάντα είχαν πρόβλημα, τους έκαιγαν, τους απειλούσαν, τους σκότωναν. Τώρα απλά έχουμε προχωρήσει αρκετά (και αυτό δεν έγινε χάρη στη θρησκεία, αυτοί αν μπορούσαν δεν θα άφηναν ποτέ την ιερά εξέταση) και δεν τους παίρνει να κάνουν κάτι τέτοιο. Ακόμη όμως θα τολμήσουν να βγουν και να πουν βλακείες για τον Hawking ή για το Higgs particle. Γιατί καταλαβαίνουν ότι όσο κι αν έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου στους ανθρώπους από μικρούς, όσο κι αν έχουν καταφέρει να πείσουν αρκετούς να τσαλαπατάνε την λογική τους, πάντα κάποιοι θα ξεφεύγουν και τέτοιες επιστημονικές ανακαλύψεις βοηθάνε συνήθως. Γενικά η επιστήμη προάγει την χρήση της λογικής και αυτό έρχεται σε σύγκρουση με την πίστη.
η επιστήμη ασχολείται με επιστημονικά θέματα και η θρησκεία με υπαρξιακά, έχουν διαφορετικά πεδία. όποιος πάει να τα συνδυάσει όπως οι δημιουργιστές στην αμερική, θα τα μπερδέψει και θα τα κάνει μαλλιά κουβάρια. εδώ είναι και η βασική προσωπική μου διαφορά με πολλούς θρήσκους δεν ανακατεύω μεταξύ τους,επιστήμη, πολιτική, και θρησκεία.
Κι αυτό δε σε βάζει σε σκέψεις;;;;; Το ότι το ιερό βιβλίο σας το έφτιαξαν κάποτε κάποιοι άνθρωποι διαλέγοντας τι τους βόλευε περισσότερο δεν το κάνει λίγο λιγότερο ιερό;;
σίγουρα κάποιοι το έγραψαν. αλλά τι μπορεί να βόλευε μια άσημη θρησκευτική ομάδα, που στο τέλος σταυρώσαν τον διδάσκαλο της; άσχετα αν χρησιμοποιήθηκε από ηγέτες εκκλησιαστικούς και πολιτικούς για να εκπληρώσουν τις επιδιώξεις τους και τις φιλοδοξίες τους. είναι ιερό για εμένα, για τον άλλον, για εσένα, μας εμπνέει και μας καθοδηγεί. με το αλάνθαστο μήνυμα της αγάπης.

[/quote]Με αυτή τη λογική γιατί να μην πιστεύεις στα πάντα; Πιστεύεις στους βρικόλακες; Στα ξωτικά; Στις νεράιδες;[/quote]

μα για τον λόγο ότι μπροστά στον Θεό είναι πολύ ξεπερασμένα τα ξωτικά και οι νεράιδες όσο για τους βρυκόλακες είναι για τους τρομολάγνους που είναι πολύ της μόδας τελευταία, ένα στα τρία έργα που βγαίνουν στην αμερική είναι ταινίες τρόμου.


Βασικά το γεγονός ότι αποδέχεσαι να πιστεύεις κάτι χωρίς δεδομένα ενώ εμείς όχι καθιστά την συζήτηση κομματάκι δύσκολη.
το θέμα δεν είναι πώς πιστεύω, αλλά αυτό που πιστεύω πώς δεν είναι κάτι, είναι τα πάντα. η συζήτηση είναι δύσκολη γιατί βάζετε σαν προυπόθεση να ακολουθεί το κανονικό σχεδιάγραμμα συζήτησης κάποιος που συζητά μαζί σας, απαιτείται αποδείξεις ενώ ξέρετε πώς δεν μπορούν να δοθούν, για αυτό θα ήταν καλύτερο να γίνει κάποια δημοσκόπηση για το πόσο βοηθά η θρησκεία τους ανθρώπους και εκεί θα πάρετε όσες αποδείξεις θέλετε.
Αυτό δεν αποδεικνύει πως υπάρχει θεός όμως. Και τα placebo λειτουργούν για πολλούς ανθρώπους γιατί πιστεύουν πως είναι φάρμακα αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι :p
δεν είπε κανείς πώς αποδείχνει ότι υπάρχει Θεός, αλλά πώς μπορεί κανείς μέσω της εικόνας του Θεού να δραστηριοποιείται πρός θετική κατεύθυνση για ηθικές αξίες και συμπεριφορές για τους συνανθρώπους του χωρίς να υποχρεώνεται σε μικρά χρονικά διαστήματα με ιατρικά κόλπα τύπου placedo, αλλά να διανύει όλο του τον βίο συνειδητά για τον πλάστη του πώς ακολουθεί τον δρόμο του.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

apeleytheros έγραψε: έχεις αναφέρει αλλού ότι δέχεσαι την εξέλιξη. εφόσον τη δέχεσαι, ποιες ακριβώς παρεμβάσεις πιστεύεις ότι κάνει ο θεός στον οποίο πιστεύεις στην γη και στην ανθρωπότητα;
θα ήθελα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ απάντηση, πχ βοηθά να βρεις δουλειά, η κάτι τέτοιο.
ακριβώς η φύση εξελίσεται από μόνη της χωρίς να ακυρώνει την ιδέα ενός δημιουργού. που βρίσκεται πίσω από την εκκίνηση αυτής της αρχής του κόσμου και της της εξέλιξης.

η επέμβαση του Θεού στην γή είναι με την Γέννηση του Ιησού, που αρχίζει από τότε να είναι και εντός ιστορίας με καθοδηγητή την διδασκαλία του Ιησού. που δίνει κουράγιο και νόημα στη ζωή του ανθρώπου, γιατί το νόημα της ζωής είναι πάσχω άρα υπάρχω.και μας δείχνει μέσα από το σταυρικό μαρτύριο πώς στο τέλος υπάρχει η δικαίωση και η ανάσταση.
Άβαταρ μέλους
Paranoid
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: 30 Μαρ 2010 21:05
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:ακριβώς η φύση εξελίσεται από μόνη της χωρίς να ακυρώνει την ιδέα ενός δημιουργού. που βρίσκεται πίσω από την εκκίνηση αυτής της αρχής του κόσμου και της της εξέλιξης.

η επέμβαση του Θεού στην γή είναι με την Γέννηση του Ιησού, που αρχίζει από τότε να είναι και εντός ιστορίας με καθοδηγητή την διδασκαλία του Ιησού. που δίνει κουράγιο και νόημα στη ζωή του ανθρώπου, γιατί το νόημα της ζωής είναι πάσχω άρα υπάρχω.και μας δείχνει μέσα από το σταυρικό μαρτύριο πώς στο τέλος υπάρχει η δικαίωση και η ανάσταση.
Εκτός από ασυναρτησίες, μπορείς να δώσεις κάτι πιο... χειροπιαστό, βρε παιδί μου;

Επίσης, να επισημάνω ότι ο "θεός" σου κρύβεται πίσω από την αρχή του χρόνου ή πίσω από ένα ιστορικά αμφισβητούμενο γεγονός, όπως τη γέννηση ενός ατόμου πριν από 2000 χρόνια;
See the footprints in the sand
Countless lifetimes gone before
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Γιατρος Του Ικα έγραψε: Σαφώς, από κάπου προέρχεται η ιδέα του θεού (πού'σαι Dtangooo;;) ίσως μάλιστα και από πολλαπλούς παράγοντες καθώς η ιδέα του θεού και γενικότερα του θείου (Σκρούτζ) έχει τεράστιες διαφορές από τόπο σε τόπο και από εποχή σε εποχή (πράγμα που αναιρεί και τον ισχυρισμό για την καθολικότητα του θρησκευτικού συναισθήματος). Το θέμα όμως βέβαια δεν είναι αυτό, έτσι δεν είναι; Οι άθεοι δεν αμφισβητούν ότι υπάρχει η ιδέα του θεού αλλά ότι αυτή η ιδέα αντιστοιχεί σε κάτι που υπάρχει έξω από την συνείδηση. Και ειλικρινά μη με αρχίσεις με κουβέντες του στυλ "ο θεός υπάρχει μόνο στην καρδιά που αγαπάει" και άλλα τέτοια...Ο θεός όχι απλά υποτίθεται ότι υπάρχει και έξω από τις καρδιές που αγαπάνε αλλά ότι έφτιαξε κιόλας τις καρδιές και αυτές που αγαπάνε και αυτές που τρομπάρουν αίμα.
η ιδέες προέρχονται από τους ανθρώπους που εμπνέονται από τον δημιουργό τους μέσω της αποκάλυψης, γιατί οι άνθρωποι είναι τα πιό τέλεια όντα σε σκέψη, με τα άλλα πλάσματα του Θεού.
Η πίστη δεν χρειάζεται δεδομένα ποτέ όχι μόνο όταν πρόκειται για τον θεό αλλά για τα πάντα: για την αστρολογία, το κάρμα και τη μετεμψύχωση, τα φαντάσματα, τα μέντιουμ κ.ο.κ. Το θέμα είναι ότι στα άλλα ζητήματα όλοι οι λογικοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται το γελοίο του πράγματος (το να έχεις δηλαδή ισχυρότατες και ακλόνητες πεποιθήσεις χωρίς καμιά εμπειρική τεκμηρίωση-η ατομική εμπειρία δεν μετράει καθόλου και αν θες σου εξηγώ γιατί-ενώ στην περίπτωση της θρησκείας ως επί το πλείστον μέχρι σχετικά πρόσφατα ή την κρατούσαμε στο απυρόβλητο ή ακόμη χειρότερα την θεωρούμε αρετή ενώ είναι ίσως η πιό επιβλαβής και μια από τις πιό πρωτόγονες ανθρώπινες συνήθειες.
το κάρμα και την μετεμψύχωση ίσως αλλά μην υποβαθμίζεις το θέμα με αναφορά σε μέντιουμ και αστρολογίες,είδες ποτέ σου να υπάρχει σεβασμός ανάλογος σε αυτά όπως είναι για τις θρησκείες; και πόσο γελοίο είναι να θεωρήσουμε αν το σύμπαν θα συστέλεται επ άπειρον η αν θα παραμείνει σαν μια παλόμενη μέδουσα η αν θα καταρεύσει, ανάμεσα στις τρείς επιλογές και στα στρατόπεδα των οπαδών της κάθε θεωρίας δεν χρειάζεται και ένα μέρος πίστης; όσο για το πρωτόγονο της θρησκείας αν δεν κάνω λάθος προηγήθηκαν άλλες μορφές πίστης πρίν από αυτήν τοτεμισμός ανιμισμός σαμανισμός μαγεία κ.α.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Paranoid έγραψε:
Εκτός από ασυναρτησίες, μπορείς να δώσεις κάτι πιο... χειροπιαστό, βρε παιδί μου;
Όχι δεν μπορώ να σου δώσω αυτό που σου αρέσει, γιατί δεν αρέσει σε εμένα.
Επίσης, να επισημάνω ότι ο "θεός" σου κρύβεται πίσω από την αρχή του χρόνου ή πίσω από ένα ιστορικά αμφισβητούμενο γεγονός, όπως τη γέννηση ενός ατόμου πριν από 2000 χρόνια;
επαναλαμβάνω την απάντηση που ήδη έδωσα. θεωρώ πως η παρέμβαση του Θεού στα ανθρώπινα είναι κυρίως με την γέννηση του Ιησού και την διδασκαλία του.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid έγραψε:Τώρα μου λες ότι η έννοια του καλού για σένα είναι διαφορετική από κάποιων άλλων, δηλ. αναιρείς αυτό που είπες πριν.
το καλό όλων μας είναι το παρακάτω το άκουσα σήμερα στην εκκλησία διάβασε το και εσύ.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ ΛΟΥΚΑ (Λουκά κεφ. ιη' στίχοι 18-27).

13. Ο πλούσιος νέος και ο Χριστός.

Η Εκκλησία με τη σημερινή ευαγγελική περικοπή μας δείχνει στο πρόσωπο του πλούσιου νέου πώς η μανία του πλουτισμού δεν αφήνει τον άνθρωπο να μπει στη βασιλεία του Θεού. Αντίθετα η φιλοχρηματία οδηγεί τον άνθρωπο στην καταστροφή και την απώλεια.

Τω καιρώ εκείνω άνθρωπός τις προσήλθε τω Ιησού πειράζων αυτόν και λέγων διδάσκαλε αγαθέ, τί ποιήσας ζωήν αιώνιον κληονομήσω; είπε δε αυτώ ο Ιησούς· τί με λέγεις αγαθόν; Ουδείς αγαθός ει μη είς, ο Θεός. Τάς εντολάς οίδας· μη μοιχεύσης, μη φονεύσης, μη κλέψης, μη ψευδομαρτυρήσης, τίμα τον πατέρα Και την μητέρα σου. Ο δε είπε· ταύτα πάντα εφυλαξάμην εκ νεότητός μου. Ακούσας δε ταύτα ο Ιησούς είπεν αυτώ· έτι έν σοι λείπει· πάντα όσα έχεις πώλησον και διάδος πτωχοίς, και έξεις θησαυρόν εν ουρανώ και δεύρο ακολούθει μοι. Ο δε ακούσας ταύτα περίλυπος εγένετο· ην γαρ πλούσιος σφόδρα.

Ιδών δε αυτόν ο Ιησούς περίλυπον γενόμενον είπε- πως δυσκόλως οι τα χρήματα έχοντες εισελεύσονται εις την βασιλείαν του Θεού. Ευκοπώτερον γαρ εστί κάμηλον δια τρυμαλιάς ραφίδος εισελθείν ή πλούσιον εις την βασιλείαν του Θεού εισελθείν.

Είπον δε οι ακούσαντες· και τίς δύναται σωθήναι; Ο δε είπε· τα αδύνατα παρά ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεω εστίν».

Εκείνο τον καιρό ένας άνθρωπος πλησίασε τον Ιησού, πειράζοντας τον και λέγοντας· Άγιε διδάσκαλε, τι πρέπει να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή; Και ο Ιησούς του είπε· Γιατί με λες άγιο; Κανένας δεν είναι άγιος παρά μόνο ένας, ο Θεός. Τις εντολές τις ξέρεις· μην πειράξεις ξένη γυναίκα, μη σκοτώσεις, μην κλέψεις, μην πάρεις ψεύτικο όρκο, τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου. Και εκείνος είπε· όλα αυτά τα έχω τηρήσει πιστά από τα μικρά μου χρόνια. Και όταν άκουσε αυτά ο Ιησούς, του είπε· ένα ακόμα σου λείπει· όλα όσα έχεις πούλησε τα και μοίρασε τα στους φτωχούς, και θα έχεις θησαυρό στον ουρανό και έλα να με ακολουθείς. Αλλά εκείνος, όταν άκουσε αυτά, έπεσε σε μεγάλη λύπη· γιατί ήταν πάρα πολύ πλούσιος.

Όταν τον είδε ο Ιησούς που λυπήθηκε τόσο πολύ, είπε· πόσο δύσκολα εκείνοι που έχουν χρήματα θα μπουν στη βασιλεία του Θεού! Γιατί είναι πιο εύκολο να περάσει μια καμήλα από την τρύπα της βελόνας παρά πλούσιος μπει στη βασιλεία του Θεού.



Τότε είπαν εκείνοι που τον άκουσαν: ποιος μπορεί να σωθεί; Και ο Ιησούς είπε τα αδύνατα για τους ανθρώπους είναι δυνατά για το Θεό.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

οπότε αν ο ιησούς χριστός υπήρξε αλλά ήταν απλά ένας εμπνευσμένος άνθρωπος σημαίνει ότι δεν υπάρχει θεός, σωστά;
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

apeleytheros έγραψε:οπότε αν ο ιησούς χριστός υπήρξε αλλά ήταν απλά ένας εμπνευσμένος άνθρωπος σημαίνει ότι δεν υπάρχει θεός, σωστά;
για να μην αναμασάω τα συνηθισμένα περί τριαδικότητας, ανάστασης, και δευτέρας παρουσίας, που αναφέρεται ο χριστιανισμός, δέχομαι την άποψη σου πω ο χριστός ίσως να υπήρξε σαν ένας φωτισμένος διδάσκαλος, ο Θεός που αναιρείται;
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

στο ότι λες ότι ο θεός παρενέβη με την αποστολή του ιησού χριστού. με δεδομένο ότι ο τελευταίος δεν ειναι αποτέλεσμα θεικής παρέμβασης, ποιά άλλη παρέμβαση έχει κάνει ο θεός στην πραγματικότητα;
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

apeleytheros έγραψε:στο ότι λες ότι ο θεός παρενέβη με την αποστολή του ιησού χριστού. με δεδομένο ότι ο τελευταίος δεν ειναι αποτέλεσμα θεικής παρέμβασης, ποιά άλλη παρέμβαση έχει κάνει ο θεός στην πραγματικότητα;
αυτό δεν αναιρεί την θεική παρέμβαση αλλά την επιβεβαιώνει στέλνοντας έναν φωτισμένο άνθρωπο να μας διδάξει διαχρονικές αλήθειες, και με όσα έκανε και έπραξε ο Ιησούς έδειξε πώς δεν ήταν ένας κοινός θνητός. είναι ο τέλειος ηθικός άνθρωπος, και αυτό τον κάνει να θεωρείται πολύ σωστά σαν υιός του Θεού.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

για μια στιγμή υπέθεσε ότι δεν ήταν. ποιες άλλες παρεμβάσεις έχει κάνει ο θεός στον κόσμο;
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
ktinos
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 06 Σεπ 2011 17:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Όποιος αντέξει κερδίζει ένα ταξίδι στη Μύκονο. Μου θυμίζει το σύστημα λιγκουαφόν που επαναλαμβάνει τα ίδια μέχρι να τα μάθεις. Έμαθε κανένας τελικά στον ύπνο του.
Άβαταρ μέλους
FarEarth
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 18 Αύγ 2012 23:21
Όνομα Ιστότοπου: -

ktinos έγραψε:Όποιος αντέξει κερδίζει ένα ταξίδι στη Μύκονο. Μου θυμίζει το σύστημα λιγκουαφόν που επαναλαμβάνει τα ίδια μέχρι να τα μάθεις. Έμαθε κανένας τελικά στον ύπνο του.
χαχαχαχαχαχα ! :lol:
Όποιος τύχει και κουβαλάει την Αλήθεια , θα υποφέρει από το φορτίο, ενώ οι άλλοι θα τον νομίσουν για κακόβουλο.Λίγοι θα καταλάβουν τι κουβαλάει αλλά θα φοβηθούν να πάνε δίπλα του, οι περισσότεροι θα προσπαθήσουν να τον διώξουν μακρυά γιατί ενοχλούνται από Αυτή ...
Άβαταρ μέλους
FarEarth
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 18 Αύγ 2012 23:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε: 1ον η παραδοχή πώς δεν γνωρίζουμε την ύπαρξη του Θεού, ακυρώνει την ίδια την πίστη μας για τον Θεό, και αυτό είναι αγνωστικισμός , δηλαδή, ούτε θεισμός ούτε αθεισμός, αλλά μια μεσοβέζικη απάντηση στην ερώτηση αν υπάρχει, που τα έχει καλά και με τους δύο, για αυτό και εγώ προσωπικά, δεν γνωρίζω για τους άλλους, θεωρώ πώς είναι πιο τίμιο και ειλικρινές να λέω τα πραγματικά μου αισθήματα και τις πεποιθήσεις μου για αυτό που πιστεύω.
Επειδή μιλάμε με λέξεις και έχουν ελάχιστη σημασία ως προς το αληθινό , τη πραγματικότητα, θα πρέπει να ήμαστε προσεχτικοί...Τα αισθήματά μας εξαρτώνται από μυαλό μας ,συνεπώς αν θεός είναι βίωμα και όχι γνώση, δεν επηρεάζει τα αισθήματα μας...Είναι πολύ δύσκολο για ένα μυαλό που έχει διαμορφωθεί από μικρή ηλικία σε πεποιθήσεις που του επέβαλε ενσυνείδητα ή ασυνείδητα η θρησκεία, να δει την αλήθεια και να απαγκιστρωθεί από αυτού του είδους τη πίστη ...Η προσκόλληση είναι μεγάλη και η αίσθηση ασφάλειας που παρέχει η ταύτιση του ατόμου με την οργάνωση και το θεό, ακόμη μεγαλύτερη...και το γεγονός αυτό κάνει το άτομο συμμορφωμένο και υπάκουο σε ένα υπόδειγμα - δόγμα που διαιρεί και φανατίζει, με βίαιες προεκτάσεις και εγωκεντρικές ...Αυτό είναι το πλαίσιο ενός σκλαβωμένου μυαλού που θα είναι πάντα σκλαβωμένο σε αλήθειες και θεούς εκτός πραγματικότητας ...
Θεόφιλος έγραψε:2ον μετά δεν μπορώ να φανταστώ τον Θεό σαν κάτι ζωντανό με την έννοια της ζωής εδώ στην γή, αλλά πιο πολύ , σαν κάτι που δημιουργεί την ζωή. εφόσον η λέξη ζωή και θάνατος δεν έχουν νόημα για τον Θεό, αλλά μόνο για εμάς.

Καλά πως ξέρεις ποια πράγματα έχουν νόημα για το θεό και ποια όχι ...;
Θεόφιλος έγραψε:3ον η λέξη νοερά αφορά την σκέψη του ανθρώπου, που ξεφεύγει από την αντικειμενική πραγματικότητα, με λίγα λόγια αφαιρείται, για να συλλάβει την ιδέα του δημιουργού, και να τον πλησιάζει.
Αυτό δηλαδή πως ακριβώς συμβαίνει ; εξηγήστε παρακαλώ ...
Θεόφιλος έγραψε:4ον η πίστη όταν δεν αποκόπτεται από τον ατομισμό και τον υλικό πλούτο, είναι άχρηστη, σήμερα στην Θεία λειτουργία είπαν για την παραβολή του πλούσιου νέου που ήθελε να ακολουθήσει τον Ιησού, χωρίς να χάσει τα πλούτη του, έτσι και στην συρία δεν φταίει η πίστη των ανθρώπων αλλά τα συμφέροντα και οι φατρίες, ας μην τα τσουβαλιάζουμε όλα αυτά μαζί.
Οι περισσότεροι άνθρωποι επιζητούν μια συνταύτιση με μια ιδέα λόγω της ανταμοιβής ή του φόβου. Βάση αυτής της ιδέας διαμορφώνουμε τη δράση μας, που μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές αφετηρίες για τον καθένα σύμφωνα με τις εμπειρίες του:
Θέλω να γίνω πιο αστείος με τους φίλους μου, γιατί δεν έχω χιούμορ , θέλω να αγαπάω περισσότερο, θέλω να ακολουθήσω τον Ιησού ,θέλω να γίνω πιο καλός στη δουλειά μου, θέλω να γίνω μάρτυρας όπως και οι απόστολοι, θέλω να φτάσω τον θεό, ...αυτό το θέλω ορίζεται από τη γνώση που έχουμε σύμφωνα με μια υπόδειξη που μας ικανοποιεί και το οποίο επισκιάζει την άμεση παρατήρηση, που φέρνει την αληθινή αλλαγή! και που είναι μια πραγματική επανάσταση για το πως ακριβώς αλλάζουμε !Είναι όπως όταν είμαστε θυμωμένοι και κλεισμένοι μέσα στον εαυτό μας χωρίς να μας νοιάζει τίποτα.Αν είχαμε ένα υπόδειγμα για το πώς και τι έπραξαν άλλοι για να σταματήσουν να είναι θυμωμένοι θα καταφέρναμε τίποτα ;;;Όταν όμως παρατηρήσουμε τον εαυτό μας και δούμε ότι είμαστε θυμωμένοι, αυτόματα σταματάμε να είμαστε ...! Δεν ξέρουμε τι σημαίνει κοιτάζω και μαθαίνω παρατηρώντας ,απλά περνάμε τη ζωή μας με τις έτοιμες υποδείξεις γιατί είναι πιο εύκολο από το να βλέπουμε πραγματικά και να αποφασίζουμε ,αλλά σκεφτόμαστε όπως θέλουν οι θρησκείες , τα σύμβολα , και οι προκατασκευασμένες ιδέες , θεωρίες , αυθεντίες , γκουρού και ταυτιζόμαστε ... και η συνέχιση ενός κόσμου που δε βλέπει στα 2 μέτρα και οδηγεί διαστημόπλοια συνεχίζεται πιστεύοντας ότι για όλα είναι υπεύθυνος κάποιος άλλος έξω από τον εαυτόν...
Θεόφιλος έγραψε:τα επίπεδα γνώσης δεν έχουν και τόση σημασία για την πίστη, οπότε δεν μπορούμε να τα συγκρίνουμε και να τα μετρήσουμε, είναι φτωχός πνευματικά κάποιος που δεν έχει πολλές γνώσεις για τον Θεό. αλλά πιό φτωχός είναι αυτός που δεν τον έχει μέσα στην καρδιά του. και λέγοντας καρδιά, εννοώ το πιό βαθύ και ευαίσθητο μέρος της σκέψης του.
Πρέπει να κάνουμε μια συμφωνία για το εαν χρειαζόμαστε γνώσεις για να ανακαλύψουμε το θεό ή όχι ...διαφορετικά δε μπορούμε να θέτουμε τη γνώση ως προ"υπόθεση καθόλου ...
Θεόφιλος έγραψε:η γνωριμία με τον Θεό δεν χαλιναγωγεί την ελευθερία του πνεύματος που έτσι και αλλιώς είναι δοσμένη από τον ίδιο τον Θεό, αλλά χαλιναγωγεί τα πάθη του ανθρώπου, που τα θεωρεί σαν ελευθερία του ενώ κατά βάθος είναι η σκλαβιά του.
Σκλαβιά και αμορφωσιά είναι η ακινησία του μυαλού σε αγκυλωμένες υποδείξεις ...δεν είναι τα πάθη του γιατί μπορεί να τα ελέγξει όταν είναι συνειδητοποιημένος - ελεύθερος ...
Θεόφιλος έγραψε:το ιερό, είναι η λέξη κλειδί. για να κατανοήσουμε την διαφορετικότητα μέσα από την ενότητα της ανάγκης του ανθρώπου για να πιστέψει κάπου που είναι πολύ πάνω από αυτόν.
υπάρχουν σε όλους τους λαούς μέσα στην ιστορία αγάλματα θεών με μορφές ζώων, και αργότερα με μορφές ανθρώπων, η εξέλιξη των θρησκειών από τον μαγεία και τον ανιμισμό δεν ακυρώνει την έννοια του ιερού που υπήρχε τότε και συνεχίζει να υπάρχει και σήμερα σε πιο εξελιγμένη μορφή.ας πάμε λοιπόν πίσω για λίγο σε εκείνη την εποχή, τί πιστεύεις εσύ πώς όταν προσκυνούσαν και πρόσφεραν δώρα στα αγάλματα τα θεωρούσαν και αληθινά; όπως συμβαίνει σήμερα με τις εικόνες;μάλλον όχι γιατί κατά βάθος ήξεραν πως αυτά τα αγάλματα και οι εικόνες απεικονίζουν την σκέψη τους για το ιερό και αυτό είναι πού σέβονταν και τιμούσαν και όχι τυο ίδιο το ξόανο η το άγαλμα. η πιστεύεις πώς ο χρυσός χωρίς την ανταλλακτική του αξία σε αγαθά και προιόντα έχει από μόνος του κάποια αξία; έτσι ακριβώς είναι και με το ιερό και τα πολυάριθμα σύμβολα του ανά τον κόσμο.παίζουν διαμεσολαβητικό ρόλο και από μόνα τους δεν είναι παρά υλικά.
τα τάματα είναι για μένα λάθος αλλά δεν μπορώ να καταδικάσω και κάποιον που αισθάνεται την ανάγκη να τα κάνει,είπαμε ο καθένας με τον τρόπο του άλλος με το νού και άλλος με την καρδιά.
Μα δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τέτοιες επινοήσεις περί ιερού ! αυτό είναι μια καθαρά φοβική αντίδραση ως προς το ανεξήγητο και υπαγορεύει φανταστικές καταστάσεις για το πιο πάνω πιο ψηλά από τον άνθρωπο και τέτοια άχρηστα πράγματα ...ουδέ μια ιερότης δεν εμπεριέχεται σ' αυτά !
Θεόφιλος έγραψε:το άγνωστο για να κατακτηθεί χρειάζεται πίστη,όταν ένας άνθρωπος έχει καταφέρει να τελειώσει τον βίο του με αξιέπαινο τρόπο, έχοντας σαν οδηγό την πίστη του, δεν θεωρώ πώς έχει πλανευτεί, μάλλον έχει φτάσει στον σκοπό του. και αυτό είναι η πίστη. σκοπός για την άγνωστη πορεία μας μέσα στην ζωή.
Προσωπικά δεν παρακολουθώ , ούτε είμαι μέλος κανενός είδους θρησκείας ή κάποιας οργάνωσης, είμαι εναντίων όλων αυτών...
Θεόφιλος έγραψε:τότε πρέπει να ξέρεις πώς υπάρχει ελευθερία ανάμεσα σε αυτές τις οργανώσεις και κανείς δεν σου επιβάλλει να κάνεις κάτι παρά την θέληση σου.
Η ελευθερία εξ υπακούει και ένα νου χωρίς προσκολλήσεις σε σύμβολα και μεθοδεύσεις οργανώσεων ...
Όταν είστε ερωτευμένοι πραγματικά, μπορείτε να καταλάβετε τα όρια της αγάπης; υπάρχουν κάποια καλούπια και λέτε από εδώ μέχρις εκεί είμαι ερωτευμένος; Ακριβώς γιατί το βιώνεται και αυτό σίγουρα δεν είναι γνώση...

...
Προσωπικά αισθάνομαι δε περισσότερο ερωτευμένος με το μικρό μου γατάκι ,παρά με το θεό ...και πραγματικά δε θα μπορούσα ποτέ να το βλάψω !!!
Θεόφιλος έγραψε:το ίδιο πράγμα είναι, τα αισθήματα σου για το γατάκι σου αντανακλούν τα αισθήματα σου και για τους άλλους, γιατί όποιος δεν αγαπά τα ζώα , δεν αγαπά και τους ανθρώπους, και αυτά πλάσματα του Θεού είναι.
Άρα μπράβο κατανοήσατε ότι η αγάπη δεν είναι διδακτή μέσω της γνώσης , οργανώσεων , θεωριών και δογμάτων αλλά γεννιέται και πεθαίνει στο Τώρα απόμακρη από τη σκέψη και τη συσσωρευμένη εμπειρία ...
Όποιος τύχει και κουβαλάει την Αλήθεια , θα υποφέρει από το φορτίο, ενώ οι άλλοι θα τον νομίσουν για κακόβουλο.Λίγοι θα καταλάβουν τι κουβαλάει αλλά θα φοβηθούν να πάνε δίπλα του, οι περισσότεροι θα προσπαθήσουν να τον διώξουν μακρυά γιατί ενοχλούνται από Αυτή ...
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

Άρα μπράβο κατανοήσατε ότι η αγάπη δεν είναι διδακτή μέσω της γνώσης , οργανώσεων , θεωριών και δογμάτων αλλά γεννιέται και πεθαίνει στο Τώρα απόμακρη από τη σκέψη και τη συσσωρευμένη εμπειρία ...
δεν ξέρω αν συμφωνώ με αυτό

η συσσωρευμένη εμπειρία αναδεικνύει την αξια της αγάπης στις ανθρώπινες σχέσεις, στην ανθρώπινη κοινωνία, στην οικογένεια, τη φιλία κτλ κτλ

δε νομίζω δηλαδή οτι δεν ειναι καθόλου διδακτή η αγάπη. κατα κάποιο τρόπο ειναι.

αν και μπορει να έχασα το Point..
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

apeleytheros έγραψε:για μια στιγμή υπέθεσε ότι δεν ήταν. ποιες άλλες παρεμβάσεις έχει κάνει ο θεός στον κόσμο;
η δημιουργία του κόσμου φτάνει από μόνη της, και δεν είναι ανάγκη να καταμετρήσουμε τις παρεμβάσεις που αναφέρονται στην αγία γραφή.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

οπότε ο θεός δημιούργησε τον κόσμο, η αποδέχεσαι την επιστημονική εξήγηση που λέει ότι ο θεός δε χρειάζεται;
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
ktinos
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 06 Σεπ 2011 17:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε, πάσχω άρα υπάρχω. Και εγώ που δε πάσχω, δεν υπάρχω? Λέτε να είμαι χαμένο κορμί ή η φαντασία ενός άλλου? :sci-fi-beamup:
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

apeleytheros έγραψε:οπότε ο θεός δημιούργησε τον κόσμο, η αποδέχεσαι την επιστημονική εξήγηση που λέει ότι ο θεός δε χρειάζεται;
FarEarth έγραψε: Επειδή μιλάμε με λέξεις και έχουν ελάχιστη σημασία ως προς το αληθινό , τη πραγματικότητα, θα πρέπει να ήμαστε προσεχτικοί...Τα αισθήματά μας εξαρτώνται από μυαλό μας ,συνεπώς αν θεός είναι βίωμα και όχι γνώση, δεν επηρεάζει τα αισθήματα μας...
τα αισθήματα μας προέρχονται από γεγονότα και καταστάσεις που κάνουν τον άνθρωπο να νιώσει συμπόνια,αγάπη,ταπείνωση, και αντίστροφα αδιαφορία , μίσος, και περηφάνια.ο Θεός για έναν άθεο είναι αχρείαστος για τα παραπάνω, όμως για έναν θρήσκο είναι πολύ διαφορετικά, ο Θεός είναι βίωμα μέσα από τα αισθήματα που τον κάνουν να νιώθει την παρουσία του, αυτό το βίωμα του σιγά σιγά γίνεται γνώση εσωτερική. είναι μια αλήθεια εντελώς προσωπική, και δεν αφορά την αντικειμενική αλήθεια.
Είναι πολύ δύσκολο για ένα μυαλό που έχει διαμορφωθεί από μικρή ηλικία σε πεποιθήσεις που του επέβαλε ενσυνείδητα ή ασυνείδητα η θρησκεία, να δει την αλήθεια και να απαγκιστρωθεί από αυτού του είδους τη πίστη ...Η προσκόλληση είναι μεγάλη και η αίσθηση ασφάλειας που παρέχει η ταύτιση του ατόμου με την οργάνωση και το θεό, ακόμη μεγαλύτερη...και το γεγονός αυτό κάνει το άτομο συμμορφωμένο και υπάκουο σε ένα υπόδειγμα - δόγμα που διαιρεί και φανατίζει, με βίαιες προεκτάσεις και εγωκεντρικές ...Αυτό είναι το πλαίσιο ενός σκλαβωμένου μυαλού που θα είναι πάντα σκλαβωμένο σε αλήθειες και θεούς εκτός πραγματικότητας ...
όπως είναι δύσκολο για ένα μυαλό που έχει απορρίψει την θρησκεία για διάφορους λόγους να κατανοήσει πώς με το να απαρνηθείς τον Θεό δεν μαθαίνεις κάποια αλήθεια, ούτε και αλλάζει τίποτε στην ζωή σου με το να λές πως είναι μια αυταπάτη συνεχίζεις να ζείς έτσι χωρίς πίστη και χωρίς Θεό δηλαδή μόνος. με την ψευδαίσθηση της ελευθερίας από προκαταλήψεις για θεούς .
Καλά πως ξέρεις ποια πράγματα έχουν νόημα για το θεό και ποια όχι ...;
δεν το ξέρω. υποθέτω. για ένα αιώνιο και αθάνατο όν, τι νόημα μπορούν να έχουν πράγματα που δεν το αγγίζουν;
Αυτό δηλαδή πως ακριβώς συμβαίνει ; εξηγήστε παρακαλώ ...
στους θρήσκους με νηστεία και προσευχή, για τους άλλους δεν γνωρίζω.

Οι περισσότεροι άνθρωποι επιζητούν μια συνταύτιση με μια ιδέα λόγω της ανταμοιβής ή του φόβου. Βάση αυτής της ιδέας διαμορφώνουμε τη δράση μας, που μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές αφετηρίες για τον καθένα σύμφωνα με τις εμπειρίες του:
Θέλω να γίνω πιο αστείος με τους φίλους μου, γιατί δεν έχω χιούμορ , θέλω να αγαπάω περισσότερο, θέλω να ακολουθήσω τον Ιησού ,θέλω να γίνω πιο καλός στη δουλειά μου, θέλω να γίνω μάρτυρας όπως και οι απόστολοι, θέλω να φτάσω τον θεό, ...αυτό το θέλω ορίζεται από τη γνώση που έχουμε σύμφωνα με μια υπόδειξη που μας ικανοποιεί και το οποίο επισκιάζει την άμεση παρατήρηση, που φέρνει την αληθινή αλλαγή! και που είναι μια πραγματική επανάσταση για το πως ακριβώς αλλάζουμε !Είναι όπως όταν είμαστε θυμωμένοι και κλεισμένοι μέσα στον εαυτό μας χωρίς να μας νοιάζει τίποτα.Αν είχαμε ένα υπόδειγμα για το πώς και τι έπραξαν άλλοι για να σταματήσουν να είναι θυμωμένοι θα καταφέρναμε τίποτα ;;;Όταν όμως παρατηρήσουμε τον εαυτό μας και δούμε ότι είμαστε θυμωμένοι, αυτόματα σταματάμε να είμαστε ...! Δεν ξέρουμε τι σημαίνει κοιτάζω και μαθαίνω παρατηρώντας ,απλά περνάμε τη ζωή μας με τις έτοιμες υποδείξεις γιατί είναι πιο εύκολο από το να βλέπουμε πραγματικά και να αποφασίζουμε ,αλλά σκεφτόμαστε όπως θέλουν οι θρησκείες , τα σύμβολα , και οι προκατασκευασμένες ιδέες , θεωρίες , αυθεντίες , γκουρού και ταυτιζόμαστε ... και η συνέχιση ενός κόσμου που δε βλέπει στα 2 μέτρα και οδηγεί διαστημόπλοια συνεχίζεται πιστεύοντας ότι για όλα είναι υπεύθυνος κάποιος άλλος έξω από τον εαυτόν...
δώσε και θα λάβεις. αυτό ξέρω να πώ. δίνεις αγάπη, παίρνεις αγάπη. δίνεις κακία, παίρνεις κακία.
γιατί να προσπαθώ να ταυτιστώ με κάτι; κάνω αυτό που θεωρώ σωστό, και αποδεκτό. δεν το κάνω για να αρέσω στους άλλους το κάνω επειδή με γεμίζει. η θρησκεία είναι σημαντικό κομμάτι στην ζωή μου, αλλά δεν είναι το πάν, υπάρχουν και αλλού καθημερινά παραδείγματα για το πώς πρέπει να ζεί και να φέρεται κανείς. και για αυτό σίγουρα ευθύνεται ξεχωριστά ο καθένας χωρίς να χρειάζεται προκατασκευασμένα πρότυπα.

Πρέπει να κάνουμε μια συμφωνία για το εαν χρειαζόμαστε γνώσεις για να ανακαλύψουμε το θεό ή όχι ...διαφορετικά δε μπορούμε να θέτουμε τη γνώση ως προ"υπόθεση καθόλου ...
η γνώση για τον Θεό, διαφέρει από την γνώση των αντικειμενικών πραγμάτων. όλοι οι άνθρωποι χρειάζονται να μάθουν τα περισσότερα γύρω από την θρησκεία τους, και από εκεί και πέρα ακολουθεί ο καθένας τον δρόμο του. αλλά η πραγματική γνώση για τον Θεό γίνεται με την καρδιά και όχι με τον νού.
Σκλαβιά και αμορφωσιά είναι η ακινησία του μυαλού σε αγκυλωμένες υποδείξεις ...δεν είναι τα πάθη του γιατί μπορεί να τα ελέγξει όταν είναι συνειδητοποιημένος - ελεύθερος ...
ελεύθερος είναι αυτός που δεν ελπίζει και δεν φοβάται τίποτε, έλεγε ο καζαντζάκης, και συμπληρώνω και εγώ. παρά μόνο τον Θεό. και αυτόν όταν τον αγαπά, δεν χρειάζεται να τον φοβάται.
Μα δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τέτοιες επινοήσεις περί ιερού ! αυτό είναι μια καθαρά φοβική αντίδραση ως προς το ανεξήγητο και υπαγορεύει φανταστικές καταστάσεις για το πιο πάνω πιο ψηλά από τον άνθρωπο και τέτοια άχρηστα πράγματα ...ουδέ μια ιερότης δεν εμπεριέχεται σ' αυτά !
παραθέτω μια περίληψη από το παρακάτω βιβλίο δεν μπορώ να προσθέσω τίποτε παραπάνω σε αυτό που λές

ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΕΡΟ
ΤΕΡΖΑΚΗΣ ΦΩΤΗΣ


Μια σειρά μελετών οι οποίες προσπαθούν να φωτίσουν το θρησκευτικό φαινόμενο από τη σκοπιά της κοινωνικής του ιστορίας και από τη σκοπιά της θεμελιώδους δομής και λειτουργίας του. Βαθύτερη και ευρύτερη από την έννοια του «Θεού», στην οποία στηρίζονται οι περισσότερες σύγχρονες πίστεις, αλλά και από την τυπική έννοια της «θρησκείας» όπως την ορίζουν οι κοινωνικές επιστήμες, είναι η αινιγματική έννοια του «ιερού», διότι αυτή πράγματι μπορεί να περιγράψει τελετουργίες και στάσεις από τις κοινωνίες χωρίς γραφή μέχρι τον σύγχρονο εξορθολογισμένο κόσμο. Για να αναλύσει αυτή την έννοια ο συγγραφέας προσφεύγει σε μια σειρά συγκριτικών μελετών που εκτείνονται από τις «πρωτόγονες» σαμανικές τελετουργίες και τις διονυσιακού τύπου οργιαστικές τελετές μέχρι τις ανεπτυγμένες θρησκείες των νεωτέρων χρόνων. (.

Άρα μπράβο κατανοήσατε ότι η αγάπη δεν είναι διδακτή μέσω της γνώσης , οργανώσεων , θεωριών και δογμάτων αλλά γεννιέται και πεθαίνει στο Τώρα απόμακρη από τη σκέψη και τη συσσωρευμένη εμπειρία ...
κάποιος πρέπει να μιλήσει σε κάποιον άλλον, αλλιώς πως θα μεταδοθεί η πληροφορία; η αποκάλυψη είναι για λίγους εκλεκτούς.
Απάντηση