Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 39 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

 

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Σεπ 2014 12:22
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Σεπ 2014 12:22 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Ο Στέλιος Φραγκόπουλος μού έστειλε το παρακάτω μήνυμα που δημοσιεύω με μικρές αλλαγές ως προς τη διατύπωση (αλλά όχι ως προς την ουσία του):
Παράθεση:
Τατιάνα, το παπαδαριό πανικοβλήθηκε, βάζει όρους για τους αποτεφρωτήρες και επίσης ότι ο αποθανών πρέπει να έχει δηλώσει επιθυμία για αποτέφρωση και όχι οι συγγενείς του.
Εδώ η ανακοίνωση της γελοίας συνόδου!
Θα έλεγα να βγάλει μια ανακοίνωση η Ένωση Αθέων που να λέει, αν δεχτεί η κυβέρνηση την προσωπική δήλωση του αποθανόντος (που θα την δεχτεί!) να ισχύσει το ίδιο και για τη βάφτιση. Δεν είναι δυνατόν να βαφτίζεται χωρίς να ερωτηθεί
κάποιος και να αποτεφρώνεται μόνο με προσωπική του δήλωση... :P

Στ.


Συμφωνώ ότοι καλό θα ήταν να κάνουμε μια δήλωση ως Ένωση, αλλά πιο εκτεταμένη δήλωση.
Ας πούμε, τι θα πει "ενοριακά" κοιμητήρια; Εξ όσων γνωρίζω τα νεκροταφεία ανήκουν στους δήμους και αυτοί τα διαχειρίζονται, τι δουλειά έχει η εκκλησία να εκφράζει άποψη επ' αυτού;

Ως προς αυτό που λέει ο Στέλιος, προτείνω να εμβαθύνουμε, τονίζοντας ότι αφού επιτρέπει την βάπτιση σε ηλικία όπου ο πολίτης δεν έχει δυνατότητα επιλογής, αλλά η επιλογή γίνεται από τρίτους, έστω κι από γονείς δεν έχει σημασία, τότε δεν θα πρέπει να επιτρέπει να δεσμεύεται ο πολίτης μελλοντικά από την επιλογή αυτή των τρίτων. Να τονίσουμε ότι πολύ δύσκολα μπαίνει κάποιος στη διαδικασία τυπικής αλλαγής του θρησκεύματος, ακόμη και αν έχει αλλάξει πεποιθήσεις, και ότι το κράτος αν προτίθεται να λαμβάνει τόσο σοβαρά υπ' όψη το δηλωθέν θρήσκευμα των νηπίων, θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι αυτό εκφράζει την επιθυμία του πολίτη, και όχι να επιτρέπει στην αδράνεια να οδηγεί σε παραποίηση της πραγματικότητας.

Να επανέλθουμε στη θέση που είχαμε παλιότερα διατυπώσει, ότι δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτή καμία δήλωση περί θρησκεύματος ανηλίκου, διότι ο ανήλικος δεν μπορεί να επιλέξει συνειδητά θρήσκευμα. Να επικαλεστούμε τη γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του κράτους 687/91 (την αναφέρομε και στη δήλωση διαγραφής θρησκεύματος, θα βρω το κείμενο κάποια στιγμή). Να προτείνουμε εναλλακτικά, αν νομίζουν ότι ο ανήλικος πρέπει να μπορεί να ενταχθεί σε θρήσκευμα από τον γονιό (πράγμα με το οποίο επί της αρχής εμείς διαφωνούμε), τότε να θεσμοθετηθεί η αυτόματη διαγραφή του θρησκεύματος μόλις ο πολίτης κλείσει τα 18 κι εφόσον δεν προσέλθει εντός 6 μηνών στο ληξιαρχείο να επιβεβαιώσει ή να ακυρώσει ο ίδιος την επιλογή των γονέων του.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Σεπ 2014 13:09
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Σεπ 2014 13:09 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Δημοσιεύσεις: 2797
Συμφωνώ σε όλα.

Μελάνη όπως είχα πει και σε άλλο νήμα φαίνεται ότι υπάρχει διαφωνία μεταξύ κράτους και εκκλησίας για το αν πραγματικά υπάρχουν ενοριακά κοιμητήρια δηλ. κοιμητήρια που ανήκουν στην εκκλησία. Σύμφωνα με τον συνήγορο του πολίτη όλα ανήκουν πλέον στους δήμους (τουλάχιστον όσον αφορά την διοίκηση και την διαχείρησή τους).
Είναι στο 3.1.3
http://www.synigoros.gr/resources/docs/ ... dta_06.pdf


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Σεπ 2014 02:38
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Σεπ 2014 02:38 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Γνωμ. 687/1991

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Σεπ 2014 11:16
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Σεπ 2014 11:16 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
μπράβο ρε χρήστο, τη γύρευα χτες και δεν την έβρισκα. Λοιπόν το σημείο που με ενδιαφέρει είναι η παράγραφος V και συγκεκριμένα τα εξής (τονισμένα γράμματα στα σημαντικά σημεία):
Παράθεση:
Η ωw άνω εκουσία απομάκρυνση από της Εκκλησίας δύναται να γίνει: α) δια της τυπικής και πανηγυρικής εισδοχής του τέως ορθοδόξου σε άλλη χριστιανική (αλλά μη ορθόδοξη) ή θρησκευτική κοινότητα, σύμφωνα με το ισχύον σε κάθε μία από αυτές δίκαιο και τυπικό, β) δια της ρητής δηλώσεως προς την ορθόδοξη εκκλησία περί αποχωρήσεως απ' αυτής και αποδοχής άλλου θρησκεύματος ή δόγματος ή της αθρησκείας ή αθεϊας, γ) δια της καθόλου συμπεριφοράς, όταν δι' αυτής μαρτυρείται, ειλικρινής, σοβαρή και συνεπής ψυχική απομάκρυνση από την ορθόδοξη πίστη και Εκκλησία, όπως π.χ. δια ρητής δηλώσεως προς άλλες μη εκκλησιαστικές αρχές του ως άνω υπό στοιχείο β περιεχομένου. Προϋποθέτει δε βουλητική ικανότητα του προσώπου, η οποία δεν συμπίπτει κατ' ανάγκην με την ικανότητα προς δικαιοπραξία του Αστικού Κώδικα, διότι η μεταβολή θρησκεύματος δεν αποτελεί δικαιοπραξία. Απαιτείται, δηλαδή, ηλικία οπωσδήποτε ώριμη, αν και άνευ ακριβεστέρου προσδιορισμού, που να μαρτυρεί, λαμβανομένης υπόψη και της εν γένει πνευματικής αναπτύξεως του συγκεκριμένου ατόμου, ότι τούτο έχει επίγνωση της σοβαρότητας της πράξεώς του, και δήλωση βουλήσεως, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε βία ή ψυχική νόσο ή άλλη διαταραχή των πνευματικών δυνάμεών του, που να κωλύει την συνείδηση των πραττομένων.


Μπορούμε να επιχειρηματολογήσουμε ότι εφόσον, σύμφωνα με τον νομικό σύμβουλο του κράτους, για την αποχώρηση από την Εκκλησία απαιτείται ηλικία ώριμη που να εξασφαλίζει πνευματική ανάπτυξη και συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξεως καθώς και δήλωση βουλήσεως που να εξασφαλίζει την ελεύθερη και ανεπηρέαστη επιλογή, τα ίδια θα όφειλαν να απαιτούνται και για την εισδοχή στην Εκκλησία ή σε οποιονδήποτε άλλον θρησκευτικό οργανισμό. Ένα βρέφος ή ένα νήπιο, ακόμη και ένα παιδί ηλικίας δημοτικού, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν ηλικία ώριμη, ούτε βούληση, ούτε συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξης τους όσον αφορά την εισδοχή σε θρήσκευμα. Επειδή δε είναι πάρα πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς η ωριμότητα, η συνειδητότητα και η ανάπτυξη της βούλησης όσον αφορά το θέμα του θρησκεύματος, δεδομένης μάλιστα της μεγάλης επιρροής που έχουν οι αρχές και οι επιθυμίες της οικογένειας στις επιλογές ενός ανηλίκου, και έως ότου η πολιτεία λάβει κάποια απόφαση περί της ελάχιστης ηλικίας για απόφαση εισδοχής σε θρήσκευμα, προτείνουμε ως όριο την τρέχουσα ηλικία της πολιτικής ενηλικίωσης, δηλαδή τα 18 έτη. Επομένως, καμία δήλωση περί του θρησκεύματος ανηλίκου δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτή από το κράτος, ούτε να καταχωρείται σε αρχεία, ούτε να λαμβάνεται υπ' όψην στις σχέσεις τους με την πολιτεία καθ' οιονδήποτε τρόπο. Όσες τέτοιες δηλώσεις έχουν ήδη γίνει θα πρέπει να θεωρούνται άκυρες. Μόνον ο ίδιος ο πολίτης, ως συνειδητός ενήλικας, θα πρέπει να μπορεί να δηλώνει το θρήσκευμά του.

Φυσικά οι γονείς θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να τελούν όποια θρησκευτική τελετή θέλουν μαζί με τα τέκνα τους ή σχετικά με αυτά, εφόσον φυσικά η τελετή δεν προκαλεί όχληση ή βλάβη στα τέκνα. Ωστόσο η τελετή αυτή δεν θα πρέπει να έχει καμία πολιτική αξία και συνέπεια, προκειμένου για ανήλικο.

Συνεπεία των παραπάνω, όλοι οι πολίτες θα πρέπει να ενημερωθούν ότι για να θεωρούνται από πολιτική άποψη χριστιανοί ορθόδοξοι με όλες τις σχετικές συνέπειες (μεταξύ άλλων και την αδυνατότητα αποτέφρωσης, γεγονός που θα πρέπει να τονιστεί) οφείλουν να προσέλθουν στο οικείο ληξιαρχείο και να προβούν σε σχετική δήλωση. Διαφορετικά, από πλευράς κράτους θα θεωρούνται ως μη ενταχθέντες σε θρήσκευμα, και ως εκ τούτου οι συγγενείς τους θα μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τον τρόπο ταφής.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Σεπ 2014 22:57
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Σεπ 2014 22:57 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 13:14
Δημοσιεύσεις: 1590
Τοποθεσία: Γλυφαδα
Νομιζω οτι θα ειναι ενα πολυ <δυνατο> δελτιο τυπου.

_________________
Minds are like para-chutes. They only function when open.


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 08:05
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 08:05 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Μελάνη, η πρότασή σου είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

Λες ότι ο κάθε γονιός ας κάνει ό,τι θέλει (μέσα σε κάποια πλαίσια, φυσικά) όσον αφορά τα θρησκευτικά θέματα στο σπίτι του και στα παιδιά του αλλά για το κράτος ο κάθε άνθρωπος είναι άθρησκος μέχρι να ενηλικιωθεί και να δηλώσει κάποια θρησκεία (εφόσον το θέλει).

Βέβαια αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταργηθούν και τα Θρησκευτικά από τα σχολεία (ή να γίνουν αποκλειστικά Θρησκειολογία). Αγγίζει δηλαδή κι άλλα θέματα.

Νομίζω ότι αξίζει να επεξεργαστούμε την ιδέα και να την δημοσιοποιήσουμε.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 08:32
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 08:32 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8795
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Όχι, όχι, τα θρησκευτικά του σχολείου ας μείνουν (ακόμα) έξω απ' το συγκεκριμένο, μην τους τρομοκρατήσουμε αμέσως με την πρώτη. Ούτε καν ν' αναφερθούν.

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 14:55
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 14:55 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Δε λέω να το αναφέρουμε. Απλά νομίζω ότι είναι πολύ εύκολο να γίνει αυτή η λογική συνεπαγωγή από οποιονδήποτε. Αν το Κράτος δεν αναγνωρίζει κανένα θρήσκευμα σε έναν ανήλικο, τότε πώς θα του διδάσκει τα θρησκευτικά που του διδάσκει τώρα; Πώς θα παίρνει κάποιος απαλλαγή για λόγους θρησκευτικής συνείδησης, αφού το Κράτος δε θα αναγνωρίζει ότι έχει τέτοια;

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 15:18
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 15:18 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8795
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Μα ούτε τώρα γίνεται κάτι με βάση το παιδί, αλλά τους γονείς. Εκείνοι θα κρίνουν, όπως και τώρα κάνουν. Ούτως ή άλλως τα ορθόδοξα είναι το default μάθημα και μόνο όποιοι δεν το θέλουν μπαίνουν σε διαδικασίες.

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 16:33
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 16:33 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
κάνω μια απόπειρα:

Παράθεση:
Από ηλεκτρονικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας Υστερόγραφα στις 3-9-14 πληροφορηθήκαμε ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να αποστείλει έγγραφο στην Κυβέρνηση, σχετικά με το θέμα της αποτέφρωσης των νεκρών όπως αυτό αναφέρεται στα άρθρα 48 και 49 του Νόμου 4277/2014, στο οποίο θα επισημαίνεται ότι στα Ενοριακά Κοιμητήρια δεν δέχεται να υπάρχει αποτεφρωτήριο και ότι την απόφαση για την καύση ή την ταφή του σώματος, πρέπει να την λαμβάνει ο εκλιπών, ων εν ζωή, και όχι οι συγγενείς του.

Ωστόσο η ΔΙΣ οφείλει να γνωρίζει, όπως βεβαίως γνωρίζει και η κυβέρνηση, ότι η εφαρμογή της διάταξης των ενοριακών κοιμητηρίων που περιλαμβανόταν στο Άρθρο 8 του ΑΝ 987/1946 έχει καταργηθεί με αλλεπάλληλες μεταγενέστερες διατάξεις (Άρθρο 1 παρ.1 του ΑΝ 582/1968, Άρθρο 52 παρ.3 του ΑΝ 1516/1984, Άρθρο 24 παρ.1α του ΠΔ 410/1995) όπως ρητά δέχονται η νομολογία (αποφάσεις ΣτΕ 4849-4850/1997) και το ΝΣΚ (γνωμοδότηση 316/1995: "η διοίκηση και διαχείριση όλων των νεκροταφείων που βρίσκονται σε λειτουργία, συμπεριλαμβανόμενων και των ιδρυθέντων από εκκλησιαστικών νομικών προσώπων, ανήκει στους οικείους δήμους ... εξαιρούνται της αρμοδιότητας των Δήμων τα μη λειτουργούντα πλέον εκκλησιαστικά κοιμητήρια, καθώς και οι μεμονωμένοι τάφοι σε περιβόλους ενοριακών ναών." Μάλιστα, η ίδια η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ενδιαφερόμενου πολίτη, είχε αποδεχθεί εγγράφως ότι "η διοίκησις και διαχείρισις των ταφικών χώρων και εν γένει παραρτημάτων ανήκει αποκλειστικώς εις την αρμοδιότητα των Δήμων." Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από την ετήσια έκθεση 2007 του Συνήγορου του Πολίτη, σημείο 3.1.3 με τίτλο "Ενοριακά κοιμητήρια".

Οι παραπάνω πληροφορίες είναι σίγουρα διαθέσιμες στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο και είναι απορίας άξιον το ότι επανέρχεται στο θέμα, προβάλλοντας εμμέσως αξιώσεις διαχείρισης και διοίκησης σε χώρους στους οποίους δεν έχει πλέον καμία νόμιμη αρμοδιότητα.



Όσον αφορά το αίτημα της ΔΙΣ να έχει ληφθεί υποχρεωτικά ήδη η απόφαση περί αποτέφρωσης από τον εκλιπόντα και να μην δικαιούνται οι συγγενείς να λάβουν την απόφαση εφόσον εκείνος δεν έχει αποφανθεί σχετικά εν ζωή, θεωρούμε ότι είναι άστοχο, διότι προϋποθέτει ότι γνωρίζουμε την βούληση όλων των πολιτών και ότι αυτή κατ' αρχήν δεν περιλαμβάνει την αποτέφρωση, ενώ περιλαμβάνει την ταφή. Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουμε τρόπο να γνωρίζουμε τη βούληση κανενός πολίτη εφόσον δεν έχει προβεί σε σχετική δήλωση και δεν έχουμε δικαίωμα να υποθέσουμε ότι επιθυμεί τον έναν τρόπο αλλά δεν επιθυμεί τον άλλον. Με την ίδια ακριβώς λογική, θα μπορούσαμε να απαιτούμε δήλωση του άμεσα ενδιαφερόμενου προκειμένου να πραγματοποιηθεί ταφή. Ωστόσο δεν απαιτούμε καμία δήλωση, διότι η ταφή, όπως και η αποτέφρωση, συνιστούν αποδεκτούς υγειονομικά τρόπους αποκομιδής των νεκρών.

Το αίτημα της ΔΙΣ υποκρύπτει την άρρητη προϋπόθεση ότι οι περισσότεροι πολίτες είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ότι αυτό σημαίνει πως δεν επιθυμούν αποτέφρωση. Αν όμως γίνει δεκτό το αίτημα της ΔΙΣ, αφενός θα αδικηθούν καταφανώς όσοι πολίτες δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και δεν δεσμεύονται από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις ως προς το θέμα της ταφής, αφετέρου θα αδικηθούν ακόμη και οι δηλωθένες τυπικά ως χριστιανοί ορθόδοξοι (μεγάλο ποσοστό των πολιτών της Ελλάδας) διότι το θρήσκευμά τους κατά συντριπτική πλειοψηφία δηλώθηκε όταν οι ίδιοι ήταν βρέφη ή νήπια, χωρίς βούληση και χωρίς συναίσθηση της σημασίας αυτής της επιλογής, και δεν υπάρχει καμία διαδικασία που να διασφαλίζει υποχρεωτικά την επιβεβαίωση της επιλογής αυτής από τον πολίτη κατά την ενήλικη ζωή του.

Θεωρούμε εσφαλμένο από πλευράς του κράτους να δεσμεύει τον πολίτη όσον αφορά την άσκηση των δικαιωμάτων του και το φάσμα των επιλογών του με βάση μια δήλωση που έγινε ερήμην του ενόσω ήταν ανήλικος.

Σύμφωνα με την Γνωμοδότηση 687/1991 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: "Η εκουσία απομάκρυνση από της Εκκλησίας ... προϋποθέτει βουλητική ικανότητα του προσώπου, η οποία δεν συμπίπτει κατ' ανάγκην με την ικανότητα προς δικαιοπραξία του Αστικού Κώδικα, διότι η μεταβολή θρησκεύματος δεν αποτελεί δικαιοπραξία. Απαιτείται, δηλαδή, ηλικία οπωσδήποτε ώριμη, αν και άνευ ακριβεστέρου προσδιορισμού, που να μαρτυρεί, λαμβανομένης υπόψη και της εν γένει πνευματικής αναπτύξεως του συγκεκριμένου ατόμου, ότι τούτο έχει επίγνωση της σοβαρότητας της πράξεώς του, και δήλωση βουλήσεως, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε βία ή ψυχική νόσο ή άλλη διαταραχή των πνευματικών δυνάμεών του, που να κωλύει την συνείδηση των πραττομένων."

Εφόσον, σύμφωνα με την παραπάνω γνωμοδότηση, για την αποχώρηση από την Εκκλησία απαιτείται ηλικία ώριμη που να εξασφαλίζει πνευματική ανάπτυξη και συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξεως καθώς και δήλωση βουλήσεως που να εξασφαλίζει την ελεύθερη και ανεπηρέαστη επιλογή, τα ίδια οφείλουν να απαιτούνται και για την εισδοχή στην Εκκλησία ή σε οποιονδήποτε άλλον θρησκευτικό οργανισμό. Ένα βρέφος ή ένα νήπιο, ακόμη και ένα παιδί ηλικίας δημοτικού, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν ηλικία ώριμη, ούτε βούληση, ούτε συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξης τους όσον αφορά την εισδοχή σε θρήσκευμα. Επειδή δε είναι πάρα πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς η ωριμότητα, η συνειδητότητα και η ανάπτυξη της βούλησης όσον αφορά το θέμα του θρησκεύματος, δεδομένης μάλιστα της μεγάλης επιρροής που έχουν οι αρχές και οι επιθυμίες της οικογένειας στις επιλογές ενός ανηλίκου, και έως ότου η πολιτεία λάβει κάποια απόφαση περί της ελάχιστης ηλικίας για απόφαση εισδοχής σε θρήσκευμα, προτείνουμε ως όριο την τρέχουσα ηλικία της πολιτικής ενηλικίωσης, δηλαδή τα 18 έτη. Φυσικά οι γονείς διατηρούν το δικαίωμα να συμμετέχουν σε θρησκευτικές τελετές μαζί με τα τέκνα τους ή να οργανώνουν τελετές σχετικά με αυτά, εφόσον φυσικά οι τελετές δεν προκαλούν όχληση ή βλάβη στα τέκνα. Ωστόσο οι τελετές αυτές δεν θα πρέπει να έχουν καμία πολιτική αξία και συνέπεια.

Επομένως, καμία δήλωση περί του θρησκεύματος ανηλίκου δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτή από το κράτος, ούτε να καταχωρείται σε αρχεία, ούτε να λαμβάνεται υπ' όψην στις σχέσεις τού ανηλίκου με την πολιτεία καθ' οιονδήποτε τρόπο. Όσες τέτοιες δηλώσεις έχουν ήδη γίνει θα πρέπει να θεωρούνται άκυρες. Μόνον ο ίδιος ο πολίτης, ως συνειδητός ενήλικας, θα πρέπει να μπορεί να δηλώνει το θρήσκευμά του.

Συνεπεία των παραπάνω, όλοι οι πολίτες θα πρέπει να ενημερωθούν ότι για να θεωρούνται από πολιτική άποψη χριστιανοί ορθόδοξοι με όλες τις σχετικές συνέπειες (μεταξύ άλλων και την αδυνατότητα αποτέφρωσης σε περίπτωση που γίνει δεκτό το σχετικο αίτημα της Εκκλησίας, γεγονός που θα πρέπει να αναφερθεί και να τονιστεί) οφείλουν να προσέλθουν στο οικείο ληξιαρχείο και να προβούν σε σχετική δήλωση. Διαφορετικά, από πλευράς κράτους θα θεωρούνται ως μη ενταχθέντες σε θρήσκευμα, και ως εκ τούτου οι συγγενείς τους θα μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τον τρόπο ταφής.

Το μέτρο αυτό είναι δίκαιο και πρακτικό, διότι εξασφαλίζει ότι γίνεται και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στους πολίτες που επιθυμούν να παραμείνουν τυπικά χριστιανοί ορθόδοξοι, διότι θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να προβούν πολύ απλά και σύντομα σε δήλωση επιβεβαίωσης του θρησκεύματός τους στο οικείο ληξιαρχείο (σε περίπτωση λόγου χάρη επιθυμίας τέλεσης θρησκευτικού γάμου ή βάπτισης τέκνου).

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 09:54
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 09:54 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Παρακαλώ όσους παρακολουθούν και νοιάζονται να βάλουν ένα χεράκι για να βγει αυτό.

Εγώ το βρίσκω μεγάλο και φλύαρο, ίσως όμως να κάνω και λάθος. Αν μπορεί κάποιος να το μαζέψει χωρίς να χαθεί η ουσία, τόσο το καλύτερο. Όπως και να έχει, κάντε διορθώσεις και παρεμβάσεις ή έστω κάποιο σχόλιο. Μην το βάλω να ψηφιστεί ως ακατέργαστο διαμάντι (λέμε τώρα).

Αν και υπό αυτό το φωςίσως δεν έχει νόημα να ανακινούμε ένα θέμα όπου όλα βαίνουν καλώς;

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 10:01
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 10:01 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8795
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Aaaaaand... she's back! :text-bravo: :text-bravo: :text-bravo: :text-bravo:

Δυο τρεις διορθώσεις με κόκκινο. Στη φράση με το πράσινο δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις.

Κατά τ' άλλα μια χαρά το βρίσκω, περιεκτικό και σαφέστατο.
Παράθεση:
Από ηλεκτρονικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας Υστερόγραφα στις 3-9-14 πληροφορηθήκαμε ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να αποστείλει έγγραφο στην Κυβέρνηση, σχετικά με το θέμα της αποτέφρωσης των νεκρών όπως αυτό αναφέρεται στα άρθρα 48 και 49 του Νόμου 4277/2014, στο οποίο θα επισημαίνεται ότι στα Ενοριακά Κοιμητήρια δεν δέχεται να υπάρχει αποτεφρωτήριο και ότι την απόφαση για την καύση ή την ταφή του σώματος, πρέπει να την λαμβάνει ο εκλιπών, ων εν ζωή, και όχι οι συγγενείς του.

Ωστόσο η ΔΙΣ οφείλει να γνωρίζει, όπως βεβαίως γνωρίζει και η κυβέρνηση, ότι η εφαρμογή της διάταξης των ενοριακών κοιμητηρίων που περιλαμβανόταν στο Άρθρο 8 του ΑΝ 987/1946 έχει καταργηθεί με αλλεπάλληλες μεταγενέστερες διατάξεις (Άρθρο 1 παρ.1 του ΑΝ 582/1968, Άρθρο 52 παρ.3 του ΑΝ 1516/1984, Άρθρο 24 παρ.1α του ΠΔ 410/1995) όπως ρητά δέχονται η νομολογία (αποφάσεις ΣτΕ 4849-4850/1997) και το ΝΣΚ (γνωμοδότηση 316/1995: "η διοίκηση και διαχείριση όλων των νεκροταφείων που βρίσκονται σε λειτουργία, συμπεριλαμβανόμενων και των ιδρυθέντων από εκκλησιαστικών νομικών προσώπων, ανήκει στους οικείους δήμους [...] εξαιρούνται της αρμοδιότητας των Δήμων τα μη λειτουργούντα πλέον εκκλησιαστικά κοιμητήρια, καθώς και οι μεμονωμένοι τάφοι σε περιβόλους ενοριακών ναών.") Μάλιστα, η ίδια η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ενδιαφερόμενου πολίτη, είχε αποδεχθεί εγγράφως ότι "η διοίκησις και διαχείρισις των ταφικών χώρων και εν γένει παραρτημάτων ανήκει αποκλειστικώς εις την αρμοδιότητα των Δήμων." Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από την ετήσια έκθεση 2007 του Συνήγορου του Πολίτη, σημείο 3.1.3 με τίτλο "Ενοριακά κοιμητήρια".

Οι παραπάνω πληροφορίες είναι σίγουρα διαθέσιμες στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο και είναι απορίας άξιον το ότι επανέρχεται στο θέμα, προβάλλοντας εμμέσως αξιώσεις διαχείρισης και διοίκησης σε χώρους στους οποίους δεν έχει πλέον καμία νόμιμη αρμοδιότητα.



Όσον αφορά το αίτημα της ΔΙΣ να έχει ληφθεί υποχρεωτικά ήδη η απόφαση περί αποτέφρωσης από τον εκλιπόντα και να μην δικαιούνται οι συγγενείς να λάβουν την απόφαση εφόσον εκείνος δεν έχει αποφανθεί σχετικά εν ζωή, θεωρούμε ότι είναι άστοχο, διότι προϋποθέτει ότι γνωρίζουμε την βούληση όλων των πολιτών και ότι αυτή κατ' αρχήν δεν περιλαμβάνει την αποτέφρωση, ενώ περιλαμβάνει την ταφή. Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουμε τρόπο να γνωρίζουμε τη βούληση κανενός πολίτη εφόσον δεν έχει προβεί σε σχετική δήλωση και δεν έχουμε δικαίωμα να υποθέσουμε ότι επιθυμεί τον έναν τρόπο αλλά δεν επιθυμεί τον άλλον. Με την ίδια ακριβώς λογική, θα μπορούσαμε να απαιτούμε δήλωση του άμεσα ενδιαφερόμενου προκειμένου να πραγματοποιηθεί ταφή. Ωστόσο δεν απαιτούμε καμία δήλωση, διότι η ταφή, όπως και η αποτέφρωση, συνιστούν αποδεκτούς υγειονομικά τρόπους αποκομιδής των νεκρών.

Το αίτημα της ΔΙΣ υποκρύπτει την άρρητη προϋπόθεση ότι οι περισσότεροι πολίτες είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ότι αυτό σημαίνει πως δεν επιθυμούν αποτέφρωση. Αν όμως γίνει δεκτό το αίτημα της ΔΙΣ, αφενός θα αδικηθούν καταφανώς όσοι πολίτες δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και δεν δεσμεύονται από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις ως προς το θέμα της ταφής, αφετέρου θα αδικηθούν ακόμη και οι δηλωθένες τυπικά ως χριστιανοί ορθόδοξοι (μεγάλο ποσοστό των πολιτών της Ελλάδας) διότι το θρήσκευμά τους κατά συντριπτική πλειοψηφία δηλώθηκε όταν οι ίδιοι ήταν βρέφη ή νήπια, χωρίς βούληση και χωρίς συναίσθηση της σημασίας αυτής της επιλογής, και δεν υπάρχει καμία διαδικασία που να διασφαλίζει υποχρεωτικά την επιβεβαίωση της επιλογής αυτής από τον πολίτη κατά την ενήλικη ζωή του.

Θεωρούμε εσφαλμένο από πλευράς του κράτους να δεσμεύει τον πολίτη όσον αφορά την άσκηση των δικαιωμάτων του και το φάσμα των επιλογών του με βάση μια δήλωση που έγινε ερήμην του ενόσω ήταν ανήλικος.

Σύμφωνα με την Γνωμοδότηση 687/1991 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: "Η εκουσία απομάκρυνση από της Εκκλησίας [...] προϋποθέτει βουλητική ικανότητα του προσώπου, η οποία δεν συμπίπτει κατ' ανάγκην με την ικανότητα προς δικαιοπραξία του Αστικού Κώδικα, διότι η μεταβολή θρησκεύματος δεν αποτελεί δικαιοπραξία. Απαιτείται, δηλαδή, ηλικία οπωσδήποτε ώριμη, αν και άνευ ακριβεστέρου προσδιορισμού, που να μαρτυρεί, λαμβανομένης υπόψη και της εν γένει πνευματικής αναπτύξεως του συγκεκριμένου ατόμου, ότι τούτο έχει επίγνωση της σοβαρότητας της πράξεώς του, και δήλωση βουλήσεως, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε βία ή ψυχική νόσο ή άλλη διαταραχή των πνευματικών δυνάμεών του, που να κωλύει την συνείδηση των πραττομένων."

Εφόσον, σύμφωνα με την παραπάνω γνωμοδότηση, για την αποχώρηση από την Εκκλησία απαιτείται ηλικία ώριμη που να εξασφαλίζει πνευματική ανάπτυξη και συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξεως καθώς και δήλωση βουλήσεως που να εξασφαλίζει την ελεύθερη και ανεπηρέαστη επιλογή, τα ίδια οφείλουν να απαιτούνται και για την εισδοχή στην Εκκλησία ή σε οποιονδήποτε άλλον θρησκευτικό οργανισμό. Ένα βρέφος ή ένα νήπιο, ακόμη και ένα παιδί ηλικίας δημοτικού, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν ηλικία ώριμη, ούτε βούληση, ούτε συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξης τους όσον αφορά την εισδοχή σε θρήσκευμα. Επειδή, δε, είναι πάρα πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς η ωριμότητα, η συνειδητότητα και η ανάπτυξη της βούλησης όσον αφορά το θέμα του θρησκεύματος, δεδομένης μάλιστα της μεγάλης επιρροής που έχουν οι αρχές και οι επιθυμίες της οικογένειας στις επιλογές ενός ανηλίκου, και έως ότου η πολιτεία λάβει κάποια απόφαση περί της ελάχιστης ηλικίας για απόφαση εισδοχής σε θρήσκευμα, προτείνουμε ως όριο την τρέχουσα ηλικία της πολιτικής ενηλικίωσης, δηλαδή τα 18 έτη. Φυσικά οι γονείς διατηρούν το δικαίωμα να συμμετέχουν σε θρησκευτικές τελετές μαζί με τα τέκνα τους ή να οργανώνουν τελετές σχετικά με αυτά, εφόσον φυσικά οι τελετές δεν προκαλούν όχληση ή βλάβη στα τέκνα. Ωστόσο οι τελετές αυτές δεν θα πρέπει να έχουν καμία πολιτική αξία και συνέπεια.

Επομένως, καμία δήλωση περί του θρησκεύματος ανηλίκου δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτή από το κράτος, ούτε να καταχωρείται σε αρχεία, ούτε να λαμβάνεται υπ' όψην στις σχέσεις τού ανηλίκου με την πολιτεία καθ' οιονδήποτε τρόπο. Όσες τέτοιες δηλώσεις έχουν ήδη γίνει θα πρέπει να θεωρούνται άκυρες. Μόνον ο ίδιος ο πολίτης, ως συνειδητός ενήλικας, θα πρέπει να μπορεί να δηλώνει το θρήσκευμά του.

Συνεπεία των παραπάνω, όλοι οι πολίτες θα πρέπει να ενημερωθούν ότι για να θεωρούνται από πολιτική άποψη χριστιανοί ορθόδοξοι με όλες τις σχετικές συνέπειες (μεταξύ άλλων και την αδυνατότητα αποτέφρωσης σε περίπτωση που γίνει δεκτό το σχετικο αίτημα της Εκκλησίας, γεγονός που θα πρέπει να αναφερθεί και να τονιστεί) οφείλουν να προσέλθουν στο οικείο ληξιαρχείο και να προβούν σε σχετική δήλωση. Διαφορετικά, από πλευράς κράτους θα θεωρούνται ως μη ενταχθέντες σε θρήσκευμα, και ως εκ τούτου οι συγγενείς τους θα μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τον τρόπο ταφής.

Το μέτρο αυτό είναι δίκαιο και πρακτικό, διότι καθώς εξασφαλίζει ότι γίνεται και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στους πολίτες που επιθυμούν να παραμείνουν τυπικά χριστιανοί ορθόδοξοι, διότι θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να προβούν πολύ απλά και σύντομα σε δήλωση επιβεβαίωσης του θρησκεύματός τους στο οικείο ληξιαρχείο (σε περίπτωση λόγου χάρη επιθυμίας τέλεσης θρησκευτικού γάμου ή βάπτισης τέκνου).


ΕΔΙΤ (με βάση το τελευταίο σου σχόλιο)
Καλά κάνουμε και το πιάνουμε, μας έχουν δείξει πολλάκις ότι εκείνοι ανακινούν συνεχώς, ακόμη και τελειωμένα θέματα (π.χ. εγκύκλιος απαλλαγής), οπότε ας δείχνουμε ότι υπάρχουμε κι αντιδρούμε. Άσε που μας ανεβάζει στην εκτίμηση των μελών και δημιουργεί προϋποθέσεις για την επιστράτευση και νέων.

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 10:57
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 10:57 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
AoratiMelani έγραψε:
Αν και υπό αυτό το φωςίσως δεν έχει νόημα να ανακινούμε ένα θέμα όπου όλα βαίνουν καλώς;
για μένα αυτό το «δημοσίευμα» δεν έχει καμία αξία, είναι ένα ανυπόγραφο πλαίσιο πέντε προτάσεων εν είδει κουτσομπολιού.

Νομίζω καλός θα είναι να βγάλουμε μία ανακοίνωση για τους λόγους που αναφέρθηκαν ήδη. Θα δω το κείμενο και στο σπίτι απόψε.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 11:19
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 11:19 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
tasos_didymoteicho έγραψε:
Μα ούτε τώρα γίνεται κάτι με βάση το παιδί, αλλά τους γονείς. Εκείνοι θα κρίνουν, όπως και τώρα κάνουν. Ούτως ή άλλως τα ορθόδοξα είναι το default μάθημα και μόνο όποιοι δεν το θέλουν μπαίνουν σε διαδικασίες.
Τάσο, αυτό που κατάλαβα εγώ ότι προτείνει η Μελάνη είναι ότι ούτε οι γονείς θα έχουν δικαίωμα να εκπροσωπούν το παιδί για θρησκευτικά θέματα ενώπιον του Κράτους:
Μελάνη έγραψε:
Επομένως, καμία δήλωση περί του θρησκεύματος ανηλίκου δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτή από το κράτος, ούτε να καταχωρείται σε αρχεία, ούτε να λαμβάνεται υπ' όψην στις σχέσεις τού ανηλίκου με την πολιτεία καθ' οιονδήποτε τρόπο. Όσες τέτοιες δηλώσεις έχουν ήδη γίνει θα πρέπει να θεωρούνται άκυρες. Μόνον ο ίδιος ο πολίτης, ως συνειδητός ενήλικας, θα πρέπει να μπορεί να δηλώνει το θρήσκευμά του.
Αυτό που καταλαβαίνω εγώ από το παραπάνω είναι ότι από την οπτική γωνία του Κράτους, οι ανήλικοι θα πρέπει να θεωρούνται άθρησκοι, ό,τι κι αν λένε για αυτά οι γονείς, οι παππούδες και οι θείοι τους. (Μελάνη, μπορείς να το διευκρινίσεις αυτό;) Αυτό βέβαια θα είναι το καλύτερο.

Όμως αν (όσον αφορά το Κράτος) οι ανήλικοι είναι άθρησκοι, τότε θα πρέπει το μάθημα των Θρησκευτικών είτε να καταργηθεί είτε να μετατραπεί ολοκληρωτικά σε θρησκειολογία. Δεν μπορεί δηλαδή το Κράτος να θεωρεί τους ανηλίκους άθρησκους και στο σχολείο τα παιδιά να μαθαίνουν για τους τρεις Μάγους με τα δώρα, την άμωμο σύλληψη και τον κατακλυσμό του Νώε.

Επίσης οι γονείς δε θα έχουν δικαίωμα να ζητήσουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά για το παιδί τους «για λόγους θρησκευτικής συνείδησης» διότι το Κράτος δε θα δέχεται τέτοιες δηλώσεις από κανέναν όσον αφορά το θρήσκευμα κάποιου ανηλίκου (αυτό λέει το παραπάνω quote). Εκτός κι αν η «θρησκευτική συνείδηση» δεν είναι αυτή του ανήλικου αλλά αυτή των γονιών.

Τα έχω καταλάβει λάθος;

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 11:39
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 11:39 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8795
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Νομίζω ότι όλοι σωστά καταλάβαμε, γι' αυτό ακριβώς κι ενίσταμαι. Ας μην μπλέξουμε εδώ το μάθημα, να το αφήσουμε γι' άλλη στιγμή και σε άλλη ευκαιρία. Θα ταμπουρωθούν σε υπέρτατο βαθμό έτσι, και δεν το θέλουμε. Να μη θεωρείται μεν από το κράτος το παιδί ότι ανήκει σε θρησκεία, αλλά να μην θιγεί εδώ θέμα μαθήματος θρησκευτικών.

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 13:31
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Σεπ 2014 13:31 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Δε λέω να το αναφέρουμε εμείς αλλά ότι αν το δει κάποιος ΧΟ, θα κάνει αμέσως τη σύνδεση/συσχέτιση.

Πάντως τώρα που το ξανασκέφτομαι, καλύτερα έτσι, να γίνει λίγος τζερτζελές :twisted:

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2014 07:57
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2014 07:57 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
csar έγραψε:
Αυτό που καταλαβαίνω εγώ από το παραπάνω είναι ότι από την οπτική γωνία του Κράτους, οι ανήλικοι θα πρέπει να θεωρούνται άθρησκοι, ό,τι κι αν λένε για αυτά οι γονείς, οι παππούδες και οι θείοι τους.
Ακριβώς αυτό λέμε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το λέμε. Στην αναφορα μας πριν από 3 χρόνια προς την ΕΕ το προτείναμε. Κάτσε να βρω το έγγραφο. Λοιπόν:

Ανακοίνωση: Συμμετοχή στη διαβούλευση για την οδηγία 95/46/ΕΚ περί προσωπικών δεδομένων
Το λινκ από την παραπάνω ανακοίνωση οδηγεί στο κείμενο της αναφοράς όπου λέμε:
Παράθεση:
Για τη βελτίωση της Οδηγίας προτείνουμε:

1. Κατάργηση καταγραφής θρησκεύματος σε κρατικά αρχεία και έγγραφα
Το θρήσκευμα είναι υπόθεση συνείδησης, αφορά μόνο την ιδιωτική σφαίρα του πολίτη, και δεν θα πρέπει να παίζει κανένα ρόλο στις συναλλαγές του με το κράτος. Ακόμη και αν θεωρηθεί ότι το κράτος οφείλει να εκχωρεί συγκεκριμένα δικαιώματα στους πολίτες ανάλογα με το θρήσκευμα, για την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών είναι αρκετή μια υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου για το θρήσκευμά του. Δεν απαιτείται μόνιμο αρχείο.
2. Απαγόρευση δήλωσης θρησκεύματος ανηλίκου
Ένας ανήλικος δεν έχει ούτε την ωριμότητα ούτε την απαιτούμενη πνευματική ανάπτυξη για να διαθέτει επίγνωση της σοβαρότητας της επιλογής θρησκεύματος, ούτε για να κατανοήσει πλήρως το περιεχόμενο ενός θρησκευτικού δόγματος. Για το λόγο αυτό, δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτή καμία δήλωση θρησκεύματος προκειμένου περί ανηλίκου.


Η παραπάνω πρόταση κοινοποιήθηκε και εδώ:
Επιστολή προς την ομάδα εργασίας του Άρθρου 29 για προσωπικά δεδομένα

Και φυσικά ακόμη και οι θεωρούμενοι ως άθρησκοι ή αλλόθρησκοι ή ετεροδοξοι θα μπορούν να κάνουν θρησκευτικά στο σχολείο, εφόσον υπάρχουν θρησκευτικά στο σχολείο. Απλώς στην αρχή της χρονιάς θα στέλνει το σχολείο μια υπεύθυνη δήλωση σε όλους τους γονείς να συμπληρώσουν "επιθυμώ / δεν επιθυμώ να παρακολουθήσει το παιδί μου το μάθημα των θρησκευτικών". Ωραίο, έτσι;

csar έγραψε:
Δε λέω να το αναφέρουμε εμείς αλλά ότι αν το δει κάποιος ΧΟ, θα κάνει αμέσως τη σύνδεση/συσχέτιση.
Έτσι.
Καλύτερα να μην αναφέρουμε όλες τις συνέπειες που θα είχε μια τέτοια παραδοχή. Ας μείνουμε στα σχετικά με το αποτεφρωτήριο. Αρκεί να βγάλουν τα συμπεράσματα άλλοι.

Εξακολουθώ να νομίζω ότι είναι υπερβολικά μεγάλο και αναλυτικό για δελτίο τύπου. Θα δω μήπως μπορώ να το μαζέψω εγώ.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2014 11:34
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2014 11:34 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
παλι χθες δεν το είδα. Θα προσπαθήσω σήμερα το βράδι.

Μήπως να μπει σε google doc;

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2014 09:14
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2014 09:14 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Μερικές πολύ γρήγορες παρατηρήσεις:
1. To link με την ανακοίνωση της ΔΙΣ είναι http://www.ecclesia.gr/epikairotita/mai ... asp?id=876. Καλύτερα να μπει αυτό το link (ως κοντινότερο στην πηγή) και η ανακοίνωση να ξεκινάει ίσως ως εξής:
Παράθεση:
Σύμφωνα με ανάρτηση τον ιστοτόπο της Εκκλησίας η Διαρκής Ιερά Σύνοδος
2. Δεν υπάρχει ΑΝ 1516/1984, προφανώς είναι ο Ν. 1416/1984, Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων της δημοτικής και κοινοτικής νομοθεσίας για την ενίσχυση της Αποκέντρωσης και την ενδυνάμωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
3. Τα link για τους νόμους που αναφέρονται είναι (ας υπάρχουν πρόχειρα):
- Άρθρο 8 του ΑΝ 987/1946,
- Άρθρο 1 παρ.1 του ΑΝ 582/1968,
- Άρθρο 52 παρ.3 του Ν 1416/1984,
- Άρθρο 24 παρ.1α του ΠΔ 410/1995),
- Απόφαση ΣτΕ 4849-4850/1997 (δεν τη βρήκα)
- ΝΣΚ (Γνωμ. 316/1995

Διάβασα πολύ γρήγορα τους νόμους και δε βρήκα που αναφέρει ρητά ότι καταργούνται τα ενοριακά νεκροταφεία. Αυτό που βρήκα μόνον είναι ότι όσα καινούρια γίνονται θα ανήκουν σε δήμους και κοινότητες. Θα προσπαθήσω να τα ξαναδιαβάσω πιο προσεκτικά το βράδι (και κυρίως τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ, την απόφαση του ΣτΕ και την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη) μήπως βρω κάποιον νόμο που να το λέει ξεκάθαρα. Αλλιώς τα μόνα στα οποία θα πρέπει να παραπέμπουμε είναι τα παραπάνω (άλλωστε δεν είμαστε και νομικοί).

Θα επανέλθω (ελπίζω) αργά το βράδι με περισσότερες λεπτομέρειες.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2014 09:34
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2014 09:34 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Πέρασα τις διορθώσεις του Τάσου κι επεξεργάστηκα κι άλλο το κείμενο.

Αντί να το συντομεύσω το μάκρυνα, :oops: όμως συνειδητοποίησα ξαναδιαβάζοντάς το ότι έχει ένα πρόβλημα. Το καθαυτό δελτίο τύπου για το θέμα της αποτέφρωσης, είναι μέχρι το σημείο με τους τρεις αστερίσκους που έβαλα. Από εκεί και μετά, είναι προτάσεις που ναι μεν γίνονται με αφορμή το θέμα της αποτέφρωσης, αλλά δεν άπτονται άμεσα του θέματος, ούτε άπτονται μόνον αυτού του θέματος.

Μήπως λοιπόν από τους αστερίσκους και κάτω τελικά πρέπει να φύγει; ή μήπως να αποτελέσει τμήμα άλλης ανακοίνωσης; ή απλώς να γίνει μια μορφοποίηση τέτοια που να το διαφοροποιεί; με κάναν υπότιτλο ή κάτι τέτοιο; μήπως αντί για δελτίο τύπου να πούμε "ανοιχτή επιστολή στο υπουργείο εσωτερικών" ή όποιο είναι τέλος πάντων, και το δελτίο τύπου να γίνει ένα μικρό περιληπτικό συνοδευτικό με το ζουμί μόνο;

Άλλο πρόβλημα είναι ότι μιλάμε για την καταχώρηση του θρησκεύματος στο ληξιαρχείο θεωρώντας την δεδομένη - και προς το παρόν είναι, βέβαια, ωστόσο έχουμε λάβει επανειλημμένα τη θέση ότι ΔΕΝ θα έπρεπε να καταγράφεται το θρήσκευμα, οπότε μήπως η τελευταία παράγραφος πρέπει να φύγει; Ή μήπως πρέπει να μπει μια αναφορά ΚΑΙ σε αυτό, κάτι σαν "αυτά φυσικά όσο εξακολουθεί να καταγράφεται το θρήσκευμα στα ληξιαρχεία, κάτι με το οποίο είμαστε αντίθετοι και το οποίο έχουμε επανειλημμένα προτείνει να καταργηθεί";

Προς το παρόν το αφήνω με γκρι στο τέλος και θα το ξαναδώ.

Spoiler: Εμφάνιση
Παράθεση:
Από ηλεκτρονικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας Υστερόγραφα στις 3-9-14 πληροφορηθήκαμε ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να αποστείλει έγγραφο στην Κυβέρνηση, σχετικά με το θέμα της αποτέφρωσης των νεκρών όπως αυτό αναφέρεται στα άρθρα 48 και 49 του Νόμου 4277/2014, στο οποίο θα επισημαίνεται ότι στα Ενοριακά Κοιμητήρια δεν δέχεται να υπάρχει αποτεφρωτήριο και ότι την απόφαση για την καύση ή την ταφή του σώματος, πρέπει να την λαμβάνει ο εκλιπών, ων εν ζωή, και όχι οι συγγενείς του.

Ωστόσο η ΔΙΣ οφείλει να γνωρίζει, όπως βεβαίως γνωρίζει και η κυβέρνηση, ότι δεν υπάρχουν πλέον ενοριακά κοιμητήρια. Η εφαρμογή της διάταξης των ενοριακών κοιμητηρίων που περιλαμβανόταν στο Άρθρο 8 του ΑΝ 987/1946 έχει καταργηθεί με αλλεπάλληλες μεταγενέστερες διατάξεις (Άρθρο 1 παρ.1 του ΑΝ 582/1968, Άρθρο 52 παρ.3 του ΑΝ 1416/1984, Άρθρο 24 παρ.1α του ΠΔ 410/1995) όπως ρητά δέχονται η νομολογία (αποφάσεις ΣτΕ 4849-4850/1997) και το ΝΣΚ (γνωμοδότηση 316/1995: "η διοίκηση και διαχείριση όλων των νεκροταφείων που βρίσκονται σε λειτουργία, συμπεριλαμβανόμενων και των ιδρυθέντων από εκκλησιαστικών νομικών προσώπων, ανήκει στους οικείους δήμους [...] εξαιρούνται της αρμοδιότητας των Δήμων τα μη λειτουργούντα πλέον εκκλησιαστικά κοιμητήρια, καθώς και οι μεμονωμένοι τάφοι σε περιβόλους ενοριακών ναών.") Μάλιστα, η ίδια η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ενδιαφερόμενου πολίτη, είχε αποδεχθεί εγγράφως ότι "η διοίκησις και διαχείρισις των ταφικών χώρων και εν γένει παραρτημάτων ανήκει αποκλειστικώς εις την αρμοδιότητα των Δήμων." Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από την ετήσια έκθεση 2007 του Συνήγορου του Πολίτη, σημείο 3.1.3 με τίτλο "Ενοριακά κοιμητήρια".

Οι παραπάνω πληροφορίες είναι σίγουρα διαθέσιμες στη ΔΙΣ και είναι απορίας άξιον το ότι επανέρχεται στο θέμα, προβάλλοντας εμμέσως αξιώσεις διαχείρισης και διοίκησης σε χώρους στους οποίους δεν έχει πλέον καμία νόμιμη αρμοδιότητα.

Ευελπιστούμε ότι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς θα αποσαφηνίσουν άμεσα το θέμα αυτό, διευκρινίζοντας ότι η διαχείριση των κοιμητηρίων υπάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα των Δήμων.


Όσον αφορά το αίτημα της ΔΙΣ να έχει ληφθεί υποχρεωτικά ήδη η απόφαση περί αποτέφρωσης από τον εκλιπόντα όσο βρισκόταν εν ζωή και να μην δικαιούνται οι συγγενείς να λάβουν την απόφαση, θεωρούμε ότι είναι άστοχο, διότι προϋποθέτει ότι γνωρίζουμε εκ προοιμίου την βούληση όλων των πολιτών και ότι αυτή περιλαμβάνει την ταφή ενώ δεν περιλαμβάνει την αποτέφρωση. Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουμε τρόπο να γνωρίζουμε τη βούληση κανενός πολίτη εφόσον δεν έχει προβεί σε σχετική δήλωση και δεν έχουμε δικαίωμα να υποθέσουμε ότι επιθυμεί τον έναν τρόπο (ταφή) αλλά δεν επιθυμεί τον άλλον (αποτέφρωση). Με την ίδια ακριβώς λογική, θα μπορούσαμε να απαιτούμε δήλωση του άμεσα ενδιαφερόμενου προκειμένου να πραγματοποιηθεί ταφή. Ωστόσο δεν απαιτούμε καμία δήλωση, διότι η ταφή, όπως και η αποτέφρωση, συνιστούν αποδεκτούς υγειονομικά τρόπους αποκομιδής των νεκρών.

Το αίτημα της ΔΙΣ υποκρύπτει δύο άρρητες προϋποθέσεις: ότι οι πολίτες είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ότι αυτό συνεπάγεται αναγκαστικά πως δεν επιθυμούν αποτέφρωση. Αν όμως γίνει δεκτό το αίτημα της ΔΙΣ, αφενός θα αδικηθούν καταφανώς όσοι πολίτες δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και δεν δεσμεύονται από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις ως προς το θέμα της ταφής, αφετέρου θα αδικηθούν ακόμη και οι δηλωθένες τυπικά ως χριστιανοί ορθόδοξοι (μεγάλο ποσοστό των πολιτών της Ελλάδας) διότι αφ' ενός μπορεί παρά αυτή τους την ιδιότητα να επιθυμούν να διαφοροποιηθούν από τη θέση της εκκλησίας στο συγκεκριμένο θέμα (και δεν είναι στην αρμοδιότητα του κράτους να το ελέγξει αυτό), αφ' ετέρου διότι το θρήσκευμά τους κατά συντριπτική πλειοψηφία δηλώθηκε όταν οι ίδιοι ήταν βρέφη ή νήπια, χωρίς βούληση και χωρίς συναίσθηση της σημασίας και των συνεπειών αυτής της επιλογής, και δεν υπάρχει καμία διαδικασία που να διασφαλίζει υποχρεωτικά την επιβεβαίωση της επιλογής αυτής από τον πολίτη κατά την ενήλικη ζωή του.

Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι η επιλογή της αποτέφρωσης θα πρέπει να μπορεί να γίνεται και από τους συγγενείς, εφόσον ο εκλιπών δεν έχει προβεί σε καμία δήλωση σχετικά με την επιθυμία του γύρω από το θέμα αυτό.

***

Με αφορμή τα παραπάνω, επισημαίνουμε για άλλη μια φορά ότι θεωρούμε εσφαλμένο από πλευράς του κράτους να δεσμεύει τον πολίτη όσον αφορά την άσκηση των δικαιωμάτων του και το φάσμα των επιλογών του με βάση μια δήλωση που έγινε ερήμην του ενόσω ήταν ανήλικος.

Σύμφωνα με την Γνωμοδότηση 687/1991 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: "Η εκουσία απομάκρυνση από της Εκκλησίας [...] προϋποθέτει βουλητική ικανότητα του προσώπου, η οποία δεν συμπίπτει κατ' ανάγκην με την ικανότητα προς δικαιοπραξία του Αστικού Κώδικα, διότι η μεταβολή θρησκεύματος δεν αποτελεί δικαιοπραξία. Απαιτείται, δηλαδή, ηλικία οπωσδήποτε ώριμη, αν και άνευ ακριβεστέρου προσδιορισμού, που να μαρτυρεί, λαμβανομένης υπόψη και της εν γένει πνευματικής αναπτύξεως του συγκεκριμένου ατόμου, ότι τούτο έχει επίγνωση της σοβαρότητας της πράξεώς του, και δήλωση βουλήσεως, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε βία ή ψυχική νόσο ή άλλη διαταραχή των πνευματικών δυνάμεών του, που να κωλύει την συνείδηση των πραττομένων."

Εφόσον, σύμφωνα με την παραπάνω γνωμοδότηση, για την αποχώρηση από την Εκκλησία απαιτείται ηλικία ώριμη που να εξασφαλίζει πνευματική ανάπτυξη και συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξεως καθώς και δήλωση βουλήσεως που να εξασφαλίζει την ελεύθερη και ανεπηρέαστη επιλογή, τα ίδια οφείλουν να απαιτούνται και για την εισδοχή στην Εκκλησία ή σε οποιονδήποτε άλλον θρησκευτικό οργανισμό. Ένα βρέφος ή ένα νήπιο, ακόμη και ένα παιδί ηλικίας δημοτικού, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν ηλικία ώριμη, ούτε βούληση, ούτε συναίσθηση της σοβαρότητας της πράξης τους όσον αφορά την εισδοχή σε θρήσκευμα. Επειδή, δε,είναι πάρα πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς η ωριμότητα, η συνειδητότητα και η ανάπτυξη της βούλησης όσον αφορά το θέμα του θρησκεύματος, δεδομένης μάλιστα της μεγάλης επιρροής που έχουν οι αρχές και οι επιθυμίες της οικογένειας στις επιλογές ενός ανηλίκου, και έως ότου η πολιτεία λάβει κάποια απόφαση περί της ελάχιστης ηλικίας για απόφαση εισδοχής σε θρήσκευμα, προτείνουμε ως όριο την τρέχουσα ηλικία της πολιτικής ενηλικίωσης, δηλαδή τα 18 έτη. Φυσικά οι γονείς διατηρούν το δικαίωμα να συμμετέχουν σε θρησκευτικές τελετές μαζί με τα τέκνα τους ή να οργανώνουν τελετές σχετικά με αυτά, εφόσον φυσικά οι τελετές δεν προκαλούν όχληση ή βλάβη στα τέκνα. Ωστόσο οι τελετές αυτές δεν θα πρέπει να έχουν καμία πολιτική αξία και συνέπεια.

Επομένως, καμία δήλωση περί του θρησκεύματος ανηλίκου δεν θα πρέπει να γίνεται δεκτή από το κράτος, ούτε να καταχωρείται σε αρχεία, ούτε να λαμβάνεται υπ' όψην στις σχέσεις τού ανηλίκου με την πολιτεία καθ' οιονδήποτε τρόπο. Όσες τέτοιες δηλώσεις έχουν ήδη γίνει θα πρέπει να θεωρούνται άκυρες. Μόνον ο ίδιος ο πολίτης, ως συνειδητός ενήλικας, θα πρέπει να μπορεί να δηλώνει το θρήσκευμά του.

Συνεπεία των παραπάνω, όλοι οι πολίτες θα πρέπει να ενημερωθούν ότι για να θεωρούνται από πολιτική άποψη χριστιανοί ορθόδοξοι με όλες τις σχετικές συνέπειες (μεταξύ άλλων και την αδυνατότητα αποτέφρωσης σε περίπτωση που γίνει δεκτό το σχετικο αίτημα της Εκκλησίας, γεγονός που θα πρέπει να αναφερθεί και να τονιστεί) οφείλουν να προσέλθουν στο οικείο ληξιαρχείο και να προβούν σε σχετική δήλωση. Διαφορετικά, από πλευράς κράτους θα θεωρούνται ως μη ενταχθέντες σε θρήσκευμα, και ως εκ τούτου οι συγγενείς τους θα μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τον τρόπο ταφής.
Το μέτρο αυτό είναι δίκαιο και πρακτικό, καθώς εξασφαλίζει σε όλους τους πολίτες την έκφραση της πραγματικής τους βούλησης και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα σε όσους επιθυμούν να παραμείνουν τυπικά χριστιανοί ορθόδοξοι, διότι θα μπορούν να προβούν πολύ απλά και σύντομα σε δήλωση επιβεβαίωσης του θρησκεύματός τους στο οικείο ληξιαρχείο, εφόσον αυτό χρειαστεί για τυπικούς λόγους.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 39 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο


Μέλη σε σύνδεση

Εγγεγραμμένα μέλη: Bing [Bot]


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com