Σελίδα 2 από 2

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 07:42
από AoratiMelani
andy έγραψε: Εδώ μου φαίνεται πως λες ότι ένας θεϊστής θα είναι και απαραίτητα πιστός, ωσάν η πίστη να είναι χαρακτηριστικό του, σαν μέρος του ορισμού του, ενώ σε έναν άθεο η πίστη απουσιάζει. Με άλλα λόγια λες πως θεϊστης χωρίς πίστη και άθεος με πίστη, είναι αντιφατικοί ορισμοί, αδύνατοι, σαν να λέμε κυκλικό τετράγωνο. Αν ένας θεϊστής δεν έχει πίστη, τότε δεν είναι θεϊστής και αν ένας άθεος έχει πίστη, τότε δεν είναι άθεος. Σωστά;
Ακριβώς.

Και ένας άθεος που θα δεχτεί την ύπαρξη κάποιου θεού επειδή του αποδείχτηκε, δεν θα έχει γίνει θεϊστής.
Όπως ακριβώς δεν γίνεται "βαρυτιστής" κάποιος που του αποδεικνύεται η ύπαρξη της βαρύτητας.
Θα έχει διαπιστώσειότι υπάρχει θεός, δεν θα έχει πιστέψει στον θεό.

Κατά τα άλλα, ο kapages τα είπε πολύ ωραία ως προς την αφαιρετική σκέψη και το γεγονός ότι σχηματίζουμε μια εικόνα της έννοιας "θεός" βάσει των κοινών χαρακτηριστικών στους πολλούς ορισμούς που υπάρχουν.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 09:57
από Κούρος
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Ο αδημιούργητος δημιουργός του σύμπαντος. Μια έλλογη οντότητα, υπεράνω των φυσικών νόμων και του ίδιου του χώρου και του χρόνου, παντοδύναμη, παντογνώστρια, πανταχού παρούσα και πανάγαθη που δημιούργησε το σύνολο του φυσικού κόσμου εκ του μηδενός με βάση την θέλησή του. Η ίδια αυτή οντότητα είναι αιώνια και αδημιούργητη όπως είπα.


Αυτή είναι η βασική εικόνα του θεού στις λεγόμενες "αβρααμικές" θρησκείες και είναι προφανές σε όποιον άνθρωπο έχει δυό δράμια κοινή λογική και γνώση ότι πρόκειται περί της κορυφαίας παλαβομάρας που γέννησε ο ανθρώπινος πολιτισμός.
Βέβαια, όπως σωστά είπε η Μελάνη, άλλες θρησκείες έχουν άλλες εικόνες για τον θεό-θεούς, ίσως λιγότερο φιλόδοξες από την παραπάνω, αλλά βέβαια επίσης αφελείς και παράλογες.
Όπως αποδείχτηκε πρόσφατα, στα πλαίσια της αυστηρότερης αντικειμενικά λογικής, δηλαδή της μαθηματικής λογικής, ο παραπάνω ορισμός δεν είναι καθόλου παράλογος.
http://www.tovima.gr/science/article/?aid=610395

Τεσπα, υπάρχει ένα θεματάκι με τους ορισμούς.
Η ύπαρξη του ορισμού ενός πράγματος δεν σημαίνει απαραίτητα και την απόδειξη της ύπαρξης του πράγματος. Όπως και το αντίστροφο.
Για παράδειγμα οι φανταστικοί (-μιγαδικοί) αριθμοί δεν εμφανίζονται, ούτε σχετίζονται με τον κόσμο (1μήλο, 2μήλα κλπ υπάρχουν, iμήλα, (2+3i)μήλα δεν υπάρχουν) αλλά ορίζονται θαυμάσια στη μαθηματική λογική και το ενδιαφέρον είναι ότι περιγράφουν ακόμα πιο θαυμάσια τον κόσμο (οι μηχανικοί, φυσικοί καταλαβαίνουν τι εννοώ).
Πολλοί άθεοι κάνουν το λογικό λάθος να ορίζουν τον Θεό και έπειτα να απορρίπτουν (φυσικά) αυτό που όρισαν.
(Π.χ εγώ δεν θα άφηνα ποτέ το παιδί μου να πεθάνει από την πείνα. Άρα αφού υπάρχουν παιδιά που πεθαίνουν από την πείνα δεν υπάρχει Θεός. Δηλαδή ο Θεός ορίζεται υποσυνείδητα στο μυαλό του ανθρώπου αυτού, με πρότυπο τον εαυτό του. Ο Θεός φτιάχνεται δηλαδή κατ' εικόνα του ανθρώπου, με αρχέτυπο τον άνθρωπο. Εννοείται ότι ένας τέτοιος Θεός είναι ανύπαρκτος).

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 12:24
από xarxar
Εσύ όμως είσαι ΧΟ, σωστά;

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 13:20
από Γιατρος Του Ικα
Κούρε με συγχωρείς αλλά δεν φαίνεται να κατανοείς την ουσία της μαθηματικής λογικής. Στη μαθηματική (ή αλλιώς τυπική) λογική οι παράμετροι θεωρούνται ως μεταβλητές (χ,y κλπ) που ΜΠΟΡΟΥΝ (με την έννοια του "είναι δυνατόν") να λάβουν κάποιες (όποιες, δεν έχει σημασία) τιμές. Το πρόβλημα όμως είναι ότι όταν έχεις να κάνεις με ΕΝΝΟΙΕΣ η τιμές της μεταβλητής=με την τιμή αλήθειας της έννοιας και αυτή δεν καθορίζεται ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ από την τυπική λογική αλλά προϋποτίθεται ως αξίωμα.

Ε, εκείνο που είναι αμφισβητήσιμο είναι το αν η μεταβλητή "θεός" έχει διαφορετική τιμή αλήθειας από το 0

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 13:26
από kapages
:lol:

1. Ο Θεός είναι η υπέρτατη ύπαρξη.
2. Η ιδέα του Θεού υπάρχει στη σκέψη μας.
3. Μια ύπαρξη που υπάρχει τόσο στη σκέψη όσο και στην πραγματικότητα είναι ανώτερη από μια ύπαρξη που υπάρχει μόνο στη σκέψη.
4. Αν ο Θεός υπήρχε μόνο στη σκέψη μας, τότε θα μπορούσαμε να συλλάβουμε την ιδέα μιας ανώτερης ύπαρξης η οποία υπάρχει και στην πραγματικότητα.
5. Αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε μια ύπαρξη ανώτερη από τον Θεό.
6. Αρα ο Θεός υπάρχει στην πραγματικότητα.


νομίζω ότι μετα από αυτό, πρέπει να ορίσουμε την ημερομηνία κλεισίματος του φορουμ...και μεχρι τοτε να αναθεωρησουμε δημοσιως τις αποψις μας...

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 13:30
από Κούρος
Προφανώς και εγώ ως μαθηματικός αλλά και οι μαθηματικοί που δούλεψαν πάνω στο συγκεκριμένο θέμα για πάνω από 40 χρόνια με πρώτο τον Γκεντελ, δεν κατανοούμε την μαθηματική λογική, όπως την κατανοεί ένας άθεος φιλόλογος.
Δεν χρειάζεται να ξαναδιαπιστώνουμε τα αυτονόητα.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 13:32
από AoratiMelani
Τότε μήπως να μην χρησιμοποιείτε έννοιες των μαθηματικών ή άλλων επιστημών που δεν κατανοείτε για να στηρίξετε θεολογικά επιχειρήματα; Λέω εγώ τώρα...

Kapages, τρολάρεις, έτσι; Νόμιζα ότι είχαμε ξεμπερδέψει με τον Ανσέλμο αιώνες πριν...

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 13:42
από Κούρος
Σύμφωνοι.
Στο επόμενο συνέδριο μαθηματικών, θα μπει ως θέμα η υπόδειξη μιας μεταφράστριας λογοτεχνικών κειμένων, για το πως πρέπει οι μαθηματικοί λογικολόγοι να κάνουν την δουλειά τους.
Όπως πάντα, σοφή και πανέξυπνη.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 13:58
από vesid
Αν θες κριτική και από άλλους επαγγελματίες πάρε να χεις:
Most criticism of Gödel's proof is aimed at its axioms: As with any proof in any logical system, if the axioms the proof depends on are doubted, then the conclusions can be doubted. This is particularly applicable to Gödel's proof, because it rests on five axioms that are all questionable. The proof does not say that the conclusion has to be correct, but rather that if you accept the axioms, then the conclusion is correct.
Many philosophers have questioned the axioms. The first layer of attack is simply that there are no arguments presented that give reasons why the axioms are true. A second layer is that these particular axioms lead to unwelcome conclusions. This line of thought was argued by Sobel,[9] showing that if the axioms are accepted, they lead to a modal collapse where every statement that is true is necessarily true.
There are suggested amendments to the proof, presented by C. A. Anderson,[10] but argued to be refutable by C. A. Anderson and Michael Gettings.[11] Sobel's proof of modal collapse has been questioned by Koons,[12] but a counter-defence by Sobel has been given.[citation needed]
The proof has also been questioned by Oppy,[13] asking whether lots of other almost-gods would also be "proven" by Gödel's axioms. This counter-argument has been questioned by Gettings,[14] who agrees that the axioms might be questioned, but disagrees that Oppy's particular counter-example can be shown from Gödel's axioms.
There are many more criticisms, most focusing on the philosophically interesting question of whether these axioms must be rejected to avoid odd conclusions. The broader criticism is that even if the axioms cannot be shown to be false, that does not mean that they are true. Hilbert's famous remark about interchangeability of the primitives' names applies to those in Gödel's ontological axioms ("positive", "god-like", "essence") as well as to those in Hilbert's geometry axioms ("point", "line", "plane"). According to Fuhrmann (2005) it remains to show that the dazzling notion prescribed by traditions and often believed to be essentially mysterious satisfies Gödel's axioms. This is not a mathematical, but merely a theological task.[15]:364–366 It is this task which decides which religion's god has been proven to exist.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6 ... ical_proof

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 14:03
από Γιατρος Του Ικα
Αντί να επικαλείσαι την (ανύπαρκτη ούτως ή άλλως) αυθεντία πες μου σε τι έκανα λάθος αφού είσαι μαθηματικός και εσύ και οι άλλοι που αποδείξανε την ύπαρξη του θεού με...την "ανώτερη" μαθηματική λογική.
Βασίζεται ΝΑΙ ή ΌΧΙ σε αξιωματικές παραδοχές η "απόδειξη" του Gödel; Είναι αμφισβητήσιμη η ΑΛΗΘΕΙΑ των αξιωματικών του παραδοχών; Είναι σωστό ότι οι αποδείξεις της τυπικής λογικής εκείνο που λένε είναι ότι ΑΝ ισχύουν οι αρχικές αξιωματικές παραδοχές (αν είναι δηλαδή αληθείς) μόνο τότε ο συλλογισμός είναι ορθός και ότι η εσωτερική συνέπεια ενός συλλογισμού συνίσταται μόνο στο αν είναι ΕΓΚΥΡΟΣ;

Αυτά πρέπει να απαντήσεις και όχι να σχολιάζεις την επαγγελματική ιδιότητα εμού και της Μελάνης.

Και κάτι ακόμα: Η αξιολόγηση των συλλογισμών-επιχειρημάτων είναι κομμάτι της δουλειάς μου. Στο θέμα αυτό είμαι ειδικός.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 14:13
από andy
Κούρος έγραψε:
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Ο αδημιούργητος δημιουργός του σύμπαντος. Μια έλλογη οντότητα, υπεράνω των φυσικών νόμων και του ίδιου του χώρου και του χρόνου, παντοδύναμη, παντογνώστρια, πανταχού παρούσα και πανάγαθη που δημιούργησε το σύνολο του φυσικού κόσμου εκ του μηδενός με βάση την θέλησή του. Η ίδια αυτή οντότητα είναι αιώνια και αδημιούργητη όπως είπα.


Αυτή είναι η βασική εικόνα του θεού στις λεγόμενες "αβρααμικές" θρησκείες και είναι προφανές σε όποιον άνθρωπο έχει δυό δράμια κοινή λογική και γνώση ότι πρόκειται περί της κορυφαίας παλαβομάρας που γέννησε ο ανθρώπινος πολιτισμός.
Βέβαια, όπως σωστά είπε η Μελάνη, άλλες θρησκείες έχουν άλλες εικόνες για τον θεό-θεούς, ίσως λιγότερο φιλόδοξες από την παραπάνω, αλλά βέβαια επίσης αφελείς και παράλογες.
Όπως αποδείχτηκε πρόσφατα, στα πλαίσια της αυστηρότερης αντικειμενικά λογικής, δηλαδή της μαθηματικής λογικής, ο παραπάνω ορισμός δεν είναι καθόλου παράλογος.
http://www.tovima.gr/science/article/?aid=610395

Τεσπα, υπάρχει ένα θεματάκι με τους ορισμούς.
Η ύπαρξη του ορισμού ενός πράγματος δεν σημαίνει απαραίτητα και την απόδειξη της ύπαρξης του πράγματος. Όπως και το αντίστροφο.
Και το αντίστροφο?! Δηλαδή η απόδειξη της ύπαρξης ενός πράγματος δε σημαίνει απαραίτητα και την ύπαρξη του ορισμού του πράγματος; Μα πώς, αν κάτι αποδεικνύεται πως υπάρχει, τότε απαραίτητα θα πρέπει να υπάρχει και ο ορισμός του!
Κούρος έγραψε: Για παράδειγμα οι φανταστικοί (-μιγαδικοί) αριθμοί δεν εμφανίζονται, ούτε σχετίζονται με τον κόσμο (1μήλο, 2μήλα κλπ υπάρχουν, iμήλα, (2+3i)μήλα δεν υπάρχουν) αλλά ορίζονται θαυμάσια στη μαθηματική λογική και το ενδιαφέρον είναι ότι περιγράφουν ακόμα πιο θαυμάσια τον κόσμο (οι μηχανικοί, φυσικοί καταλαβαίνουν τι εννοώ).
Καλά και το άλλο, π μήλα υπάρχουνε;
Κούρος έγραψε: Πολλοί άθεοι κάνουν το λογικό λάθος να ορίζουν τον Θεό και έπειτα να απορρίπτουν (φυσικά) αυτό που όρισαν.
(Π.χ εγώ δεν θα άφηνα ποτέ το παιδί μου να πεθάνει από την πείνα. Άρα αφού υπάρχουν παιδιά που πεθαίνουν από την πείνα δεν υπάρχει Θεός. Δηλαδή ο Θεός ορίζεται υποσυνείδητα στο μυαλό του ανθρώπου αυτού, με πρότυπο τον εαυτό του. Ο Θεός φτιάχνεται δηλαδή κατ' εικόνα του ανθρώπου, με αρχέτυπο τον άνθρωπο. Εννοείται ότι ένας τέτοιος Θεός είναι ανύπαρκτος).
Μισό λεπτό, γιατί λες πως αυτό είναι λογικό λάθος; Αφού πριν είπες πως από τον ορισμό δε συνεπαγέται πάντα και απόδειξη ύπαρξης, το οποίο αντιφάσκει με αυτό που λες τώρα. Ένας άθεος μπορεί να ορίσει τον Θεό και μετά να πει πως αυτό που όρισε δεν υπάρχει. Δεν είναι τον ορισμό που απορρίπτει, αλλά το κατά πόσο αυτό που όρισε μπορεί να υπάρχει.

Το παράδειγμα τώρα που έφερες, δεν καταλαβαίνω πώς σχετίζεται με τα παραπάνω.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 14:19
από andy
AoratiMelani έγραψε:
andy έγραψε: Εδώ μου φαίνεται πως λες ότι ένας θεϊστής θα είναι και απαραίτητα πιστός, ωσάν η πίστη να είναι χαρακτηριστικό του, σαν μέρος του ορισμού του, ενώ σε έναν άθεο η πίστη απουσιάζει. Με άλλα λόγια λες πως θεϊστης χωρίς πίστη και άθεος με πίστη, είναι αντιφατικοί ορισμοί, αδύνατοι, σαν να λέμε κυκλικό τετράγωνο. Αν ένας θεϊστής δεν έχει πίστη, τότε δεν είναι θεϊστής και αν ένας άθεος έχει πίστη, τότε δεν είναι άθεος. Σωστά;
Ακριβώς.

Και ένας άθεος που θα δεχτεί την ύπαρξη κάποιου θεού επειδή του αποδείχτηκε, δεν θα έχει γίνει θεϊστής.
Όπως ακριβώς δεν γίνεται "βαρυτιστής" κάποιος που του αποδεικνύεται η ύπαρξη της βαρύτητας.
Θα έχει διαπιστώσειότι υπάρχει θεός, δεν θα έχει πιστέψει στον θεό.
Και πώς θα τον πούμε τότε τον άθεο που έχει διαπιστώσει την ύπαρξη θεού; :?

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 14:43
από Γιατρος Του Ικα
Προφανώς εκείνο που εννοεί η Μελάνη είναι ότι βεβαίως θα πάψει να είναι άθεος αλλά όχι επειδή θα έχει πιστέψει αλλά επειδή θα γνωρίζει.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Οκτ 2016 22:47
από επικουρειος
Ως επικουρειος το λεω κι εγω.Ναι οι θεοι,αλλα κι ως μονοθειστικη θεωρηση ο θεος υπαρχει,ειναι μια υπαρκτη οντοτητα.
Το ζητημα περαν αυτου ειναι το τι ακριβως θελετε να κανει ο υπαρκτος θεος και ποια ζητηματα ειναι αυτα που τον χρειαζεστε.Αν θελετε να σας δειξει τον δρομο για μια εναρετη ζωη χωρις να χρειαστει ουδεποτε να σας καλοπιανει και να σας φοβεριζει και να επεμβαινει στην ζωη σας αρκει τοτε μοναχα να μοιασετε σε αυτες τις θεικες αρετες.

Αν παλι θελετε εναν θεο κουτσομπολη και οργιλο που παντοτε εσεις θα εισαστε οι εκφραστες του θεικου θεληματος και που μονιμως θα ταιριαζει με τα δικα σας τα κεφια και που με αυτον θα κανετε ολους τους υπολοιπους να σας υπακουνε τοτε θελετε εναν θεο ο οποιος σας μοιαζει και να ειναι ιδιος με εσας.

Και στις δυο ανωτερω περιπτωσεις μοιαζετε με εναν θεο και ενας θεος μοιαζει με εσας.Θεοι εισαστε εσεις με λιγα λογια,κι οτι ακριβως εισαστε εσεις οι ιδιοι ιδιος ακριβως με εσας ειναι και ο θεος που πιστευετε,κι εφοσον υπαρχετε εσεις τοτε εκφραζεται και το θελημα του.

Καθ εικονα και καθ ομοιωση οπως λεγεται,ητοι σαν τα μουτρα σας και σαν τα χουγια σας ειναι και ο θεος σας.

Νομιζω πως αυτος ειναι ενας πολυ σοβαρος κι αξιοπρεπης ορισμος του θεου που δημιουργησε απειρα προβληματα ανα τους αιωνες.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2017 11:46
από patroklos
Ατυχως οι πιο ενημερωτικες σελιδες Wikipedia δεν βρισκονται στα ελληνικα. Όμως μπορειτε να μεταφρασετε σε ελληνικα τις σχετικες σελιδες από την αγγλοφωνη Wikipedia
1) https://en.wikipedia.org/wiki/God
----------------------
2) https://en.wikipedia.org/wiki/Deity = Θεότητα/τες / Οντοτητα/τες, Υπερβατικη κατάσταση του εαυτου που είναι υπερφυσικη και πρεπει να λατρευεται, οπως :
------------------------------------
3) Ντεϊσμος https://en.wikipedia.org/wiki/Deism

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2017 12:13
από patroklos
patroklos έγραψε:Ατυχως οι πιο ενημερωτικες σελιδες Wikipedia δεν βρισκονται στα ελληνικα. Όμως μπορειτε να μεταφρασετε σε ελληνικα τις σχετικες σελιδες από την αγγλοφωνη Wikipedia

1) https://en.wikipedia.org/wiki/God = ο Θεός όπως τον περιγράφουν οι περισσότεροι μονοθεϊστες , δηλαδη:
-χριστιανοι (31.5% του πληθυσμου της Γης)
-μουσουλμανοι (23.2% του πληθυσμου της Γης)
πηγη: https://en.wikipedia.org/wiki/Major_religious_groups
----------------------
2) https://en.wikipedia.org/wiki/Deity = Θεότητα/τες / Οντοτητα/τες, Υπερβατικη κατάσταση του εαυτου που είναι υπερφυσικη και πρεπει να λατρευεται, οπως :
-Ινδοϊσμος (15.0% του πληθυσμου της Γης)
-Βουδισμός (7.1% του πληθυσμου της Γης)
-Διαφορες θρησκειες Φολκ, τοπικες, «πρωτογωνες» και Αλλες (5.9 + 1 = 6.1% του πληθυσμου της Γης)
πηγη:https://en.wikipedia.org/wiki/Major_religious_groups
------------------------------------
3) Να αναφέρω και τον Ντεϊσμο https://en.wikipedia.org/wiki/Deism μεσα στις άλλες θρησκειες που :
-δεν δεχονται= θαυματα, υπερφυσικες παρεμβασεις, αποκαλυψεις από βιβλια, δόγμα και μυστήρια
-δεχονται ότι =Ένα όν? Ένα κάτι υπάρχει, που εφτιαξε τον κοσμο, δηλαδη συγκεκριμενα το μπιγκ μπανγκ (Big Bang) , την αρχη του χωροχρόνου όπως οριζεται από την επιστημη, και μετα υπαρχουν για μας μόνο οι φυσικοι κανονες που ανακαλυπτει η επιστημη
-Αυτό το Όν εδωσε στους ανθρώπους την δυναμη του Λογου/ Λογικης/ Εκλογικευσης (Reason)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αιρετές ταινίες- ιστορίες όλες
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα
Η παροιμία αυτή σημαίνει πως στα θέματα γούστου δεν υπάρχουν κανόνες και πρότυπα και στον καθένα μπορεί να του αρέσει ό,τι θέλει.
Συνήθως, η παροιμία αυτή λέγεται ειρωνικά, σε ανθρώπους οι οποίοι προτιμούν ασήμαντα και ευτελή πράγματα, αντί των σπουδαίων και σημαντικών.

(ορισμος 1) εμενα δεν μου αρέσει, δεν μου παει, με αηδιαζει και με προσβάλλουν τα παραμύθια με τα οποια παραμυθιαζεται το 54.7% του πληθυσμού της γης καθως και η σιχαμένη αυτοακυρωτικη καταπιεστικη πρακτική που εξασκουν.
(ορισμος 2) εμενα δεν μου παει και δεν χρειαζομαι τα παραμύθια με τα οποια παραμυθιαζεται το 28.2% του πληθυσμού της γης, ομως, που και που, ως τουριστας, διασκεδάζω με επιλεκτικα αποσπασματα της πρακτικής που εξασκουν.
(ορισμος 3) γιατί τόσο σφίξιμο? Δέχομαι ότι υπαρχουν πολλα κάτι = φυσικα φαινόμενα τα οποια μπορει και να ειναι αντιφατικα μεταξύ τους ετσι ωστε και η ιδια η εκλογικευση μας (Reason) να μας προδίδει στην σαφη κατανοηση τους.

Μοντερνα φυσικη επιστημη, μια κουκλα λαμπερη με πολυ χωρο για χορταστική εικασια
Περί πίστης κολοκυθόπιτα

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 30 Οκτ 2017 23:54
από Θεόφιλος
μου ζήτησαν να ορίσω αυτά που είχανε ορίσει, πριν από εμένα άλλοι.
κι' ενώ τα είχα απαρνηθεί, μου ζήτησαν τον λόγο.
που αρνούμαι να ορίσω αυτά, που είχανε ορίσει αυτοί,
λές κι είχα υποχρέωση στην άρνηση μου ετούτηνε απάντηση να δώσω.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 07 Δεκ 2017 01:19
από hummingbird
Για μένα βασική διαφορά ενός ενθεου και ενός άθεου είναι, όχι τόσο ή μη ύπαρξη ανώτερης οντότητας ή μάλλον μιας οντότητας ασύλληπτης από τον ανθρώπινο νου αλλά η επιρροή αυτής της οντότητας στις ζωές μας.

Το τι υπάρχει εκεί έξω και το πώς το εξηγούμε ή το αποδεικνύουμε με επιστημονικές μεθόδους συνιστά μια συνεχή, αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να κατανοήσει το περιβάλλον του. Δεν είμαστε ούτε (μαλλον) θα γίνουμε απόλυτοι γνώστες του τι συμβαίνει γύρω μας. Κατά συνέπεια, η διαφορά μας με έναν ένθεο δεν συνίσταται, κατα τη γνώμη μου, στην παραδοχή ότι δεν υπάρχει κάτι που <κατοικεί> στο κεφάλι του αλλά στο ότι και να υπάρχει κάτι, αυτό δεν κυριαρχεί στη ζωή μας ή δεν την ορίζει όπως πιστεύουν οι ένθεοι.

Δυνάμεις στο σύμπαν υπάρχουν αναμφισβήτητα. Ωστόσο κάποιοι άνθρωποι εκμεταλλευονται την ανάγκη κάποιων να πιστεψουν σε αυτές δημιουργώντας παραμύθια εδώ και χιλιάδες χρόνια. Αυτό ειναι για μένα ο ορισμός του θεού: η κοροιδία και το παραμύθι που κάποιοι εστησαν πάνω σε κάτι που εκ των πραγμάτων ούτε μπορούμε να το φτάσουμε (σαν γνώση) ουτε καν να το αντιληφθούμε..

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2017 10:10
από Stan
andy έγραψε:Πώς ορίζει ένας άθεος τον Θεό, έτσι ώστε μετέπειτα να τον απορρίψει;
Δεν μπορω να καταλαβω γιατι υπαρχει αναγκη για εκ νεου ορισμό της εννοιας του "θεου" απο πλευρας μας. Οποιοδηποτε λεξικο μια χαρα τα καταφερνει.

Re: Ορισμός του Θεού

Δημοσιεύτηκε: 10 Δεκ 2017 12:12
από Θεόφιλος
hummingbird έγραψε:Για μένα βασική διαφορά ενός ενθεου και ενός άθεου είναι, όχι τόσο ή μη ύπαρξη ανώτερης οντότητας ή μάλλον μιας οντότητας ασύλληπτης από τον ανθρώπινο νου αλλά η επιρροή αυτής της οντότητας στις ζωές μας.
άρα θα πρέπει να δεχθούμε την ύπαρξη αυτής της απροσδιόριστης σαν πρόταση, ασύλληπτης οντότητας για τον άνθρωπο; πιό απλό δεν είναι να αρνηθεί κανείς την άρνηση αυτής της πρότασης ως παράλογη;
Το τι υπάρχει εκεί έξω και το πώς το εξηγούμε ή το αποδεικνύουμε με επιστημονικές μεθόδους συνιστά μια συνεχή, αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να κατανοήσει το περιβάλλον του. Δεν είμαστε ούτε (μαλλον) θα γίνουμε απόλυτοι γνώστες του τι συμβαίνει γύρω μας. Κατά συνέπεια, η διαφορά μας με έναν ένθεο δεν συνίσταται, κατα τη γνώμη μου, στην παραδοχή ότι δεν υπάρχει κάτι που <κατοικεί> στο κεφάλι του αλλά στο ότι και να υπάρχει κάτι, αυτό δεν κυριαρχεί στη ζωή μας ή δεν την ορίζει όπως πιστεύουν οι ένθεοι.
άλλο γνώστης μετά από παρατήρηση του αντικειμένου, και άλλο παντογνώστης για ασαφή περιγραφή των πάντων. υπάρχει διαφορά.
αυτό καθεαυτό που περιγράφουν οι ένθεοι σίγουρα δεν ορίζει την ζωή των ανθρώπων, αλλά οι δομές που έχουν δημιουργηθεί γύρω από αυτό κυριαρχούν και καθορίζουν την ζωή πολλών ανθρώπων.

Δυνάμεις στο σύμπαν υπάρχουν αναμφισβήτητα. Ωστόσο κάποιοι άνθρωποι εκμεταλλευονται την ανάγκη κάποιων να πιστεψουν σε αυτές δημιουργώντας παραμύθια εδώ και χιλιάδες χρόνια. Αυτό ειναι για μένα ο ορισμός του θεού: η κοροιδία και το παραμύθι που κάποιοι εστησαν πάνω σε κάτι που εκ των πραγμάτων ούτε μπορούμε να το φτάσουμε (σαν γνώση) ουτε καν να το αντιληφθούμε..[/quote]