nik_korosis έγραψε:αφου ειναι βιωματικο το ολο ζητημα, ποιος ο λογος να το μοιραζεσαι εδω? μηπως νομιζεις οτι καταθετωντας το δικο σου βιωμα, καποιος που θα το διαβασει, θα εχει μια στιγμη αποκαλυψης και θα μπει και αυτος στο δρομο του θεου?
Είμαι καινούργιος ακόμα, δεν έχω πολλά ποστς κι όμως ψάχνω να δω πότε μοιραστηκα κάποιο βιωμα μου, πολύ δε περισσότερο για να παρασυρω όπως λες να πιστεψουν κι άλλοι.
Μήπως ευθύς εξ αρχής κάνω το ακριβώς αντιθετο και δεν ισχύουν αυτά που με κατηγορείς;
Δεν μπορείς να κάνεις κήρυγμα σε κάποιον που δε πιστεύει, και ο Χριστός ο ίδιος να του παρουσιαστεί αν δεν πιστεύει δεν θα πιστέψει ποτέ των ποτών.
Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω, μπορεί να έγραψα κάτι και να παρερμηνεύθηκε ίσως, εκεί φταίω εγώ.
AoratiMelani έγραψε:Πριν ερωτευτώ ένα πρόσωπο που έρχεται στη ζωή μου, το πρόσωπο αυτό έρχεται στη ζωή μου, όπως σωστά το είπες.
Δηλαδή, διαπιστώνω με τις αισθήσεις μου, με τη λογική μου και με τις πληροφορίες των γύρω μου ότι το πρόσωπο αυτό υπάρχει.
Από εκεί και μετά μπορεί να το ερωτευτώ ή όχι
αχου
Βρε! Υπάρχει λογική στον έρωτα;
AoratiMelani έγραψε:Μα φυσικά και είναι της παρούσης.
Μάλιστα είναι η πρωταρχική ερώτηση που πρέπει να τεθεί για να μπορούμε να συζητήσουμε.
Είναι η βάση της προσέγγισής σου...
Δεν έχει νόημα, εσύ ζητάς τώρα να σου παραθέσω δικά μου βιωματα ή βιωματα άλλων, αλλά αυτό είναι κατήχηση και εγώ δεν μπορώ να σου κάνω κατήχηση, πόσο μάλλον που δεν είμαι ούτε παπάς ούτε θεολογος.
Είπα, όλα είναι διαθέσιμα δωρεάν στο διαδίκτυο, το YouTube είναι γεμάτο με βίντεο, αλλα δείχνουν θαύματα αλλα καταρριπτουν αυτά τα θαύματα, σε άλλα βίντεο έχει ιστορίες διαφόρων, μετά σε ιστοσελίδες έχει θεολογικα δογματικα απολογητικα κείμενα, αθειστικα βιβλία δωρεάν, φιλοσοφικά, ο καθένας διαλέγει ότι θέλει η ψυχουλα του!
Δεν σε έπιασα από το αυτί να σου πω γιατί δεν πιστεύεις ρε!
Εκτός του ότι είναι αναφαιρετο δικαίωμα σου να πιστεύεις ότι θέλεις, επίσης εγώ ξέρω γιατί δεν πιστεύεις επομένως θα ήταν ανόητο εκ μέρους μου να σου ζητήσω και το λόγο.
Τώρα εδώ σου λέω αν δεν πιστεύεις ότι και να σου δείξω εγώ δεν πρόκειται να πιστέψεις, για τα πιο πρακτικά ζητήματα ήρθα να μιλήσουμε πιο πολύ.
Ε, τώρα αν πούμε και καμιά κουβέντα πάνω στα θεολογικα ελπίζω να μην απαγορεύεται, αλλά είμαστε ήδη εκτός θέματος γιατί η συζήτηση ξεκίνησε πάνω σε ένα θεολογικο ζήτημα και καταλήξαμε να με ρωτάτε γιατί πρέπει να πιστεψετε. Λες και κρατάω κανέναν βουρδουλα μακρυά αυτά από μένα.
agnostic123 έγραψε:1)Πολύ βαρβαρότητα στην ΠΔ (σφαγές κτλ)
Εξαρτάται σε τί πλαίσιο θα θέσεις την Παλαιά Διαθήκη για να κάνεις ανάλυση. Σε θεολογικό-Χριστοκεντρικό πλαίσιο, δεν θα δεις καμία βαρβαρότητα, το αντίθετο μάλλον θα δεις την προσπάθεια και την πορεία προς την Σωτηρία του ανθρώπου που προερχόταν απ' το προπατορικό αμάρτημα με όλα τα συνεπαγόμενα γι' αυτόν, από καθαρά ψυχρή ιστορική σκοπιά ναι θα δεις αίμα και βία και σφαγές κλπ. Δεν μπήκε όμως η ΠΔ στον κανόνα για να κάνουμε ιστορία. Το ίδιο και από κάποια όψιμη ψευτο-ηθικολογική οπτική.
agnostic123 έγραψε:2)Ιστορίες (σε όλη τη Βίβλο) από προγενέστερους μύθους (π.χ. κατακλυσμός Δευκαλύωνα, παρθενογέννεση)
Κατακλυσμός του Δευκαλίωνα: Πολύ πιθανόν από τη στιγμή που κάποιο μέρος της ΠΔ προσπαθεί να εξιστορίσει γεγονότα που δεν αφορούν τον εβραϊκό λαό, οπότε διόλου απίθανο να έχουμε να κάνουμε με αντιγραφή και συρραφή άλλων πανάρχαιων κειμένων που οι ραββίνοι είχαν στην διάθεση τους εκείνη την εποχή και εμείς σήμερα δεν έχουμε.
παρθενογέννεση: Δεν υπάρχει άλλη παρόμοιο γεγονός είτε αφορά σε κάποιο μύθο και τη γέννηση π.χ. ενός θεού από κάποια παρθένα, αλλιώς θα πρέπει εδώ να γίνεις πιο συγκεκριμένος και να πεις με ποιό μύθο συγκρίνεις τη σύλληψη και την γέννηση του Ιησού.
agnostic123 έγραψε:3)ΠΟΛΛΕΣ αντιφάσεις στην ΚΔ
Ναι όταν δεν κάνεις σωστή ερμηνεία των κειμένων της ΚΔ, που είναι πάντα και σύμφωνα με τον κανόνα της εκκλησίας, τότε όχι μόνο πέφτεις σε αντιφάσεις αλλά και σε αιρέσεις, κακοδοξίες κλπ.
agnostic123 έγραψε:4)Αντιεπιστημονικότητα (π.χ. γη και ήλιος, αρχή της ανθρωπότητας πριν μερικές χιλιάδες χρόνια)
Πάλι εδώ ισχύει το ίδιο: Η Βίβλος δεν είναι κάποιο επιστημονικό paper ΟΥΤΕ ΑΛΑΝΘΑΣΤΗ.
Άλλο θεόπνευστη και άλλο αυτό που λένε οι αιρετικοί ότι την έγραψε ο Θεός!
Ο Θεός δεν έγραψε ποτέ κανένα βιβλίο! Έδωσε θεία έμπνευση σε ορισμένες στιγμές για να γραφούν ορισμένα πράγματα σωστά και να μην υπάρχει περιθώριο για παρερμηνεία, απο εκεί και πέρα, αν εκείνη την εποχή λόγου χάρη, ήταν σε ισχύ το γεωκεντρικό μοντέλο διεθνώς στις τάξεις των σοφών, ε αυτό θα κατέγραφαν και οι συγγραφείς των κειμένων.
agnostic123 έγραψε:5)Μισογυνισμός (ΠΔ, ΚΔ, Απόστολοι, Άγιοι πατέρες κτλ)-παράλογα πράγματα (π.χ. η γυναίκα είναι ακάθαρτη όταν έχει περίοδο)
Εκτός του ότι διαφωνώ σε αυτό, σηκώνει και πολύ συζήτηση. Εν ολίγοις, η γυναίκα γενικά με την εδραίωση του Χριστιανισμού εξυψώθηκε και ελαβε ξέχωρη θέση ακόμα και μέσα στην εκκλησία, από εκεί δηλαδή στην αρχαιότητα όπου οι γυναίκες ήταν πόρνες και η ηθική τους αξιοπρέπεια είχε φτάσει στο ναδίρ, μόνο και μόνο για να ικανοποιούνται είτε τα ιερατεία είτε οι δαίμονες για αυτή την κατάντια των ανθρώπων. Και το λέει και ο Απόστολος Παύλος αυτό, για την προστασία μόνο και μόνο των γυναικών, επειδή οι
αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν τη συνήθεια να έχουν με τη βέργα τις γυναίκες τους και να τις κακομεταχειρίζονται:
ΟΜΟΙΩΣ αἱ γυναῖκες ὑποτασσόμεναι τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν, ἵνα καὶ εἴ τινες ἀπειθοῦσι τῷ λόγῳ, διὰ τῆς τῶν γυναικῶν ἀναστροφῆς ἄνευ λόγου κερδηθήσονται, ἐποπτεύσαντες τὴν ἐν φόβῳ ἁγνὴν ἀναστροφὴν ὑμῶν.[Α' Πέτρου, γ':1-2]
agnostic123 έγραψε:6)Τεράστιες καταστροφές στον ελληνικό πολιτισμό (π.χ. ναοί, βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειας, θάνατος Υπατίας από Χριστιανούς)
Η Ιστορία έχει αποφανθεί για όλα αυτά και έχει τεκμηριώσει επιστημονικά. Τώρα αν κάποιοι θέλουν να "
αναθεωρήσουν" ορισμένα πράγματα μόνο και μόνο για να κλαψουρίζουν οι νεοειδωλολάτρες ότι ήρθε ο χριστιανισμός και τους χάλασε το dna ε τότε τί να πω! Μόνο ότι υπήρχαν και στρατόπεδα συγκέντωσης για τους άπιστους, δεν μας έχουν πει ακόμα!
agnostic123 έγραψε:7)Παύση επιστημών-τεράστια οπισθοδρόμηση, σκοταδισμός
Δεν υπήρξε ποτέ πάυση των γραμμάτων και των τεχνών και των επιστημών, ιδιαίτερα στο Βυζάντιο. Στην Κωνσταντινούπολη μάλιστα, είχε ιδρυθεί και η πρώτη Ακαδημία που θα λέγαμε ότι πλησίαζε τα σύγχρονα πρότυπα των πανεπιστημίων, το θρυλικό Πανδιδακτήριον! Τώρα αν σε κάποια στιγμή ο Πάπας την είδε ΘΕΟΣ και ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΣ και άρχισε να κοπανάει κόσμο την εποχή της αναγέννησης και να καίει μάγισσες στην Ισπανία, η ορθοδοξία τί φταίει σε αυτό; Εδώ είχαμε πάει στο συνέδριο της Φλωρεντίας μπας και μετανοήσουν και επιστρέψουν στην Αληθινή Εκκλησία του Χριστού, και ο Πάπας τσακωνόταν με τους δικούς μας γιατί ήθελε λέει στην αίθουσα του συνεδρίου να κάθεται σε ψηλότερη θέση απ' τον δικό μας τον Πατριάρχη! Ύστερα η ορθοδοξία στέναζε κάτω απ' το τουρκικό ζυγό σε όλη την διάρκεια της αναγέννησης, οπότε, κάποιοι άλλοι που κυκλοφορούν σήμερα με αλεξίσφαιρα τζάμια και έχουν δικιά τους αστυνομία πρέπει να κατηγορηθούν για σκοταδισμό.
agnostic123 έγραψε:8)Βάρβαροι θρησκευτικοί νόμοι το Μεσαίωνα και λίγο πριν (π.χ. Μέγας Κων/νος, Θεοδόσιος, Ιουστινιανός, Καθολική εκκλησία και ιερά εξέταση, συγχωροχάρτια) εκμηδένιση ανθρώπινης ζωής, βασανιστήρια σε άθεους, αιρετικούς, αλλόθρησκους
Για την Ιερά Εξέταση και τους σχισματικούς καθολικούς, τα είπα. Για τα διατάγματα των Αυτοκρατόρων στα πρώτα χρόνια της ζωής της Ανατολικής Ρώμης επίσης η Ιστορία έχει αποφανθεί. Πότε μιλάμε για νόμους που μετά ο κακομοίρης ο αυτοκράτορας έλεγε αφήστε τους να έχουν το νόμο να φοβούνται αλλά μην τους κάνετε τίποτα, και πότε να μας λένε ότι συνέβαιναν καταστροφές ενώ σε άλλα σημεία βλέπουμε ότι αυτές οι καταστροφές είχαν συμβεί χρόνια νωρίτερα, κατά την συνήθη τακτική των σύγχρονων παραχαρακτών να αλλάζουν τις ημερομηνίες στις αρχαίες πηγές!
agnostic123 έγραψε:9)Αφορισμός Ελληνικής επανάστασης, προδοσίες στην Τουρκοκρατία
Κι εδώ. Τα ίδια.
Θα πω μόνο τούτο, να 'ναι καλά οι σύγχρονοι Ιουλιανοί, και το θράσος τους, για να μπορούν να συνεχίζουν μέχρι σήμερα να χρησιμοποιούν μια γλώσσα ώστε να διατυπώνουν τις συκοφαντίες τους, η οποία γλώσσα διαφυλάχθηκε με νύχια και με δόντια και με θυσίες απ' την ίδια την εκκλησία. Ουδέν έτερον επ' αυτού.
agnostic123 έγραψε:10)Πολλά στημένα θαύματα (σκηνώματα άσηπτα, εικόνες που κλαίνε, ασθενείς που γίνονται καλά (ελλάχιστα εξακριβωμένα), άλλα μη επαναλαμβανόμενα)και φυσικά φαινόμενα
Πολλά είναι στημένα δυστυχώς, αλλά υπάρχουν και αναρίθμητα που είναι πέρα για πέρα αληθινά, και εκεί είναι η ελπίς. Όμως, υπάρχει ένα κριτήριο για να διαπιστώσουμε αν είναι κάποιο θαύμα αληθινό ή όχι, αλλά δεν το λέω!
agnostic123 έγραψε:11)Τεράστιες περιουσίες της εκκλησίας, δεν ενδιαφέρονται για τους φτωχούς ως επί το πλείστον
Αυτό είναι προς συζήτηση, και είναι ένα θέμα απ' τα πολλά που ήρθα για να συζητήσουμε. Οπότε επιφυλάσσομαι επάνω σε αυτό, σε κάποιο άλλο θέμα.
agnostic123 έγραψε:12)Επέμβαση της εκκλησίας στην παιδεία (π.χ. διδασκαλία εξέλιξης)
Προσωπικά για μένα δεν υπάρχει παιδεία οπότε για την προσωπική μου άποψη είναι άκαιρο η προσπάθεια να μπει ή όχι η εξέλιξη στην διδασκαλία του σχολείου. Εδώ βλέπεις τα σχολεία παράγουν σύγχρονους νεάτερνταλ, δεν μαθαίνουν πως να είναι σωστοί σκεπτόμενοι πολίτες, δεν μαθαίνουν ήθος συμπεριφορά. Τί να το κάνω αν ξέρεις για την εξέλιξη, αν ξέρεις υψηλή φυσική αν γνωρίζεις αρχαία, αν ξέρεις καλή γεωμετρία, αν ξέρεις τα θρησκευτικά νεράκι και εκκλησιάζεσαι, από την στιγμή που βγαίνεις ένας κάφρος και μισός και δεν ξέρεις ούτε πως πρέπει να συμπεριφερθείς στα ζώα, δεν σέβεσαι τη φύση, είσαι βάναυσος απέναντι στους γονείς σου απέναντι στη γυναίκα σου απέναντι στον συνάνθρωπο, δεν έχεις πολιτική ωριμότητα κλπ. Κατά την γνώμη μου το σχολείο θα έπρεπε να διδάσκει πιο πρακτικά πράγματα που θα χρησιμεύουν στη ζωή του παιδιού, και να βγαινει στην κοινωνία σωστός πολίτης. Οι υψηλές γνώσεις έπρεπε να ήταν μόνο για το πανεπιστήμιο. Δηλαδή μου είναι παντελώς αδιάφορο αν θα μπει η εξέλιξη του Δαρβίνου στην παιδεία ή όχι. Για μένα δεν υπάρχει παιδεία!
agnostic123 έγραψε:13)Δαρβινική εξέλιξη: Αποδεκτή από όλους σχεδόν τους επιστήμονες (κανείς μη θρησκευόμενος δεν είναι εναντίον της),ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ αποδεδειγμένη, ΑΝΤΙΦΑΣΚΕΙ ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ με το Χριστιανισμό (ο Θεός φαίνεται αμέτοχος στη Δημιουργία)
Η άποψη μου περί αυτού είναι ότι το όλο ζήτημα έχει τεθεί λάθος, κάποιοι εκμεταλλέυθηκαν τον Δαρβίνο ώστε να επιτεθούν στην Καθολική εκκλησία. Όλο αυτό είναι ένα ντιμπέιτ εκατέρωθεν για το θεαθήναι.
agnostic123 έγραψε:15)Κατακραυγή αναρχικών, ομοφυλόφιλων, φεμινιστριών, κουμμουνιστών κτλ από την εκκλησία
Έτσι όπως το θέτεις εδώ είναι πολύ γενικό, αν μπορείς φέρε παραδείγματα. Δηλαδή, ζητούν κάτι όλοι αυτοί απ' την εκκλησία και η εκκλησία αρνείται να το δώσει ας πούμε; Τί εννοείς κατακραυγή;
agnostic123 έγραψε:16)Κατακραυγή διαφωτισμού (ο οποίος ήρθε σε ρίξη με την εκκλησία παρόλο που διαμόρφωσε τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και τις επιστήμες)
Εμείς τί σχέση έχουμε με όλα αυτά;
Ο Διαφωτισμός ήταν μια ακραία αντίδραση απέναντι στα ακραία εγκλήματα που διέπραξε η καθολική εκκλησία.
agnostic123 έγραψε:17)Άρνηση ζωής, το παραμικρό θεωρείται αμάρτημα, οι φυσιολογικές συμπεριφορές θεωρούνται αμαρτήματα
Τί σημαίνει αμάρτημα ξέρεις; Και γιατί ας πούμε για παράδειγμα, γιατί η λαιμαργία θεωρείται αμάρτημα; Η οργή επίσης είναι θανάσιμο αμάρτημα! Είναι φυσιολογική συμπεριφορά;
agnostic123 έγραψε:18)Κατήχηση και αναγκαστική βάπτιση από μικρή ηλικία, ώστε να αυξάνονται οι πιστοί
Αυτός είναι ο λόγος, αλλά όχι έτσι όπως το θέτεις εσυ.
agnostic123 έγραψε:19)Άγιοι (π.χ. Παίσιος) δεν λένε σωστά πράγματα (π.χ. η ομοφυλοφιλία είναι διεστραμμένο πάθος κατά τον Παίσιο και όχι πρόβλημα με το οποίο γεννιέσαι, όπως οι ΗΛΙΘΙΟΙ για τον Παίσιο επιστήμονες λένε)
Όχι. Η Εκκλησία ούτε νομοθετεί, ούτε όμως έχει και αστήρικτα δόγματα. Η Εκκλησία, και δη η Ορθόδοξη οφείλει να καταδείξει ένα κοινωνικό πρόβλημα όταν αυτό έχει λάβει τέτοιες διαστάσεις όπως στις μέρες μας. Ότι λέει για το πάθος της ομοφυλοφιλίας λέει ακριβώς τα ίδια και για υπόλοιπα πάθη που πηγάζουν απ' την ψυχή (στις περισσότερες των περιπτώσεων). Αν ήταν διαφορετικά, θα λέγαμε αφορίστε τους κάψτε τους είναι μιάσματα κλπ. Δεν θα τους λέγαμε να έρθουν να διορθωθούν (γιατί πολύ από αυτούς είναι και πιστοί και μπράβο τους κιόλας!) ως οφείλουμε να πούμε. Τώρα, αν κάποιος Ιεράρχης ή παπάς δεν έκφράζει την επίσημη θέση της εκκλησίας αλλά εκφέρει την δική του προσωπική και πολιτική άποψη, τότε αυτό είναι άλλο θέμα, συγγνώμη.
agnostic123 έγραψε:21)Η Όρθόδοξη εκκλησία (Σε αντίθεση με την Καθολική), δεν δέχεται την εξέλιξη και δεν ζήτησε συγνώμη για τα εγκλήματα και τα θύματά της στο Βυζάντιο
Δεν θα σου απαντήσω εδώ, ανακυκλώνεις τα ίδια θέματα που έθεσες σε κάποιες ερωτήσεις παραπάνω σε μια. Να φέρεις παραδείγματα σε παρακαλώ.
agnostic123 έγραψε:22)Πανάγαθος Θεός#Τιμωρός Θεός και κόλαση (θα μπορούσε λέμε τώρα να αφανίζει όσους είναι να πάνε στην κόλαση και να στέλνει τους εκλεκτούς του στον παράδεισο)
Δεν τιμωρεί ο Θεός. Ούτε μπορεί να αφανίσει. Αν και έχει το ΑΠΟΛΥΤΟ δικαίωμα πάνω στη ζωή μας (και ένα δευτερόλεπτο να μας άφηνε να ζήσουμε, πάλι ΔΩΡΟ θα ήταν), εντούτοις έχει επιλεγεί από την αρχή της δημιουργίας οι άνθρωποι να έχουν την κατά χάριν αθανασία, δεν μπορεί να αθετεί τους λόγους του ο Θεός. Όπως είχε πει κάποτε ο ίδιος ο Χριστός, βλέπετε; Πάντα βρέχει επί δικαίων και αδίκων και ο Ήλιος ανατέλλει για όλο τον κόσμο, και για τους καλούς και για τους κακούς.
agnostic123 έγραψε:23)Ελεύθερη βούληση#με τους 2 δρόμους (ή κόλαση (στέρηση της ζωής) στη γη και ανταμοιβή στον άλλο κόσμο, ή παράδεισος στη γη και κόλαση μετά θάνατον)-ενώ ο Θεός είναι κατά το Χριστιανισμό παντοδύναμος και υπάρχουν έτσι εναλλακτικές οδοί (π.χ. να επιλέξεις αν θα γεννηθείς)
Είναι για σένα παράδεισος οι αμαρτίες; Και ποιός σου είπε ότι αν ζεις σε αυτή τη ζωή ευτυχισμένος πάς στην κόλαση; Για άλλους λόγους πας στην κόλαση όχι γι' αυτό.
Andrameleh έγραψε:Θεωρείς ότι είναι κατ' αρχήν δυνατή και σκόπιμη μια ΛΟΓΙΚΗ συζήτηση - διάλογος με λογικά επιχειρήματα όσον αφορά τα ερωτήματα που σου τέθηκαν ; (ιδίως το θεμελιώδες θέμα του ΓΙΑΤΙ πιστεύεις)
Ναι πως δεν είναι. Πρόσεξε όμως: Είναι δυνατόν μια λογική συζήτηση σε θεολογικά θέματα, αλλά δεν είναι δυνατόν να σου δώσω επιχειρήματα λογικά γιατί πιστεύω. Απλά δεν γίνεται αυτό. Και να προσπαθούσα να το κάνω αυτό, δεν θα ήταν σωστό εκ μέρους μου, γιατί θα προσπαθούσα να σου επιβληθώ και να σου παραβιάσω το δικαίωμα σου και την ελευθερία σου να μην πιστεύεις. Και θα ήταν και ανόητο, απ' τη στιγμή που κάποτε και εγώ ήμουν δηλωμένος άθεος.
Εν κατακλείδι:
Για τους ομοφυλόφιλους όπως τέθηκε το ζήτημα απ' τον φίλο
agnostic123:
Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι η εκκλησία δεν βάζει ταμπέλες με ρατσιστικό περιεχόμενο πολύ δε περισσότερο σε τέτοιας φύσης ζητήματα που είναι κοινωνικά ευαίσθητα. Αν για παράδειγμα στην θέση των ομοφυλοφίλων ήταν κάποιοι άλλοι, ας πούμε οι χαρτοπαίκτες (όχι ότι τώρα κι αυτό δεν είναι σε εξαρση, ας μην κρυβόμαστε πίσω απ' το δάκτυλο μας, αλλά τεσπα), τα ίδια ακριβώς θα έλεγε και η Εκκλησία για αυτούς. Και χειρότερα ακόμα, γιατί αυτό είναι και πάθος που κλείνει σπίτια, καταστρέφει οικογένειες κλπ.
Γι' αυτό ως προμετωπίδα έχουμε την εξομολόγηση, ελα να πεις το πρόβλημα σου (μόνος σου θα πας κανείς δεν θα σε πάει με το ζόρι στον παπά), και αν θες να το συζητήσουμε, ευτυχώς στις μέρες μας δεν μας λείπουν και οι μορφωμένοι Ιερείς που θα θελήσουν (και θα χαρούν) να αφουγκραστούν το πρόβλημα σου, ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ.
Οι αφοριμοί, οι πολιτικου τύπου διώξεις κλπ. δεν είναι ιδιον της Ορθοδοξίας. Αν τώρα βγαίνει κάποιος παπάς ή μοναχός ή λαϊκός και εξ ονόματος της εκκλησίας προτρέπει σε δολοφονίες άλλων επειδή αυτοί είναι ομοφυλόφιλοι ή οτιδήποτε άλλο, τότε... κακό δικό του κάνει και δεν εκφράζει τον κανόνα της εκκλησίας. Εκτός του έχει κλέισει πρώτη θέση στην κόλαση, πέφτει και σε αίρεση.
Για την Εκκλησία: Δεν προσπαθώ να παρουσιάσω τα πράγματα ρόδινα. Δυστυχώς δεν είναι. Και εγκλήματα έχουν γίνει. Αλλά μια σοφή παροιμία λέει, κάνε το καλό και ρίχτο στο γυαλό. Ο Ιησούς τα πάντα βλέπει, και ποιός είναι εγκληματίας και ποιός διαπράττει απάτες στο όνομα Του και ποιός μετανοεί πραγματικά, και ποιός είναι αληθινά άγιος. Όλοι θα κριθούμε κατά τα έργα μας, και όπως κρίναμε θα κριθούμε, και όπως συγχωρήσαμε τον συνάνθρωπο θα συγχωρεθούμε. Τεσσερις εντολές έδωσε, πίστεψε σε μένα και αγάπησε με, αγάπησε τον πλησίον σου, κάνε ότι θες να σου κάνουν και μην κάνεις ότι δεν θες να σου κάνουν και συγχώρεσε αυτόν που σε αδίκησε, και συμφιλιώσου με τον αντίδικο σου προτού πάτε στο δικαστήριο γιατί στο δικό μου δικαστήριο θα επικυρωθεί η ανθρώπινη απόφαση. Αυτά ισχύουν για όλους.
Δε μπα να είσαι και ο Πατριάρχης του γαλαξία, αν δεν τα κάνεις αυτά δεν έχει παράδεισο.
Δε μπα να είσαι ο ευβλαβέστατος όλων μέσα στις εκκλησίες, αν δεν τα κάνεις αυτά δεν έχει παράδεισο.
Δεν είναι ανάγκη να βάλουμε ράσο για να γίνουμε άγιοι. Είναι πολύ απλά πραγματα, δυο χιλιάδες χρόνια μετά δεν υπάρχει καμία δικαιολογία πλέον.