Γιατί η αθεΐα οδηγεί στην αναρχία και τον υλισμό

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
nik_korosis
Δημοσιεύσεις: 395
Εγγραφή: 23 Απρ 2014 09:39
Όνομα Ιστότοπου: -

και οχι απαραιτητα με αυτη την σειρα ΛΟΛ
μιας και ο φιλος ο τασος_διδυμοτειχος :) ειπε οτι ο θεος ειναι απλα η αρνητικη απαντηση στο ερωτημα "υπαρχει θεος?", ας εξηγησω με λιγα λογια γιατι η αθεϊα συνοδευεται με αναρχια και υλισμο.
αν λοιπον δεν υπαρχει θεος τοτε δεν υπαρχει και μια αρχη που δημιουργησε τον κοσμο. απο την στιγμη που δεν υπαρχει αρχη, ο κοσμος αυτος ειναι αναρχος (δηλαδη χωρις αρχη). η αναρχια εδω οπως εκφραζεται σαν φιλοσοφικη θεση κι οχι πολιτικη θεωρια και πρακτικη.
επισης η απορριψη της υπαρξης θεου οδηγει και στην απορριψη ολων των υποκαταστατων του θεου (αστρολογια, πνευματισμος, μεταφυσικη). ολα ομως τα παραπανω εχουν ενα κοινο χαρακτηριστικο: μιλουν για κατι περα απο τον υλικο κοσμο. μιλαν για αϋλες οντοτητες, πνευματα, ενεργεια και τα λοιπα. επομενως καποιος που απορριπτει τον θεο και τα υποκατάστατά του, απορριπτει και οποια αλλη μορφη υπαρξης περα απο την υλη. εδω η υλη ως φιλοσοφικος ορος και οχι ως αγαπη προς τα υλικα αγαθα.
αρα ενας αθεος δεν μπορει παρα να ειναι αναρχικος και υλιστης.

το κραταω οσο πιο απλο μπορω κι ας χανω σε ακριβεια
δεν ειμαι ακαδημαϊκος ή επαγγελματιας καποιου σχετικου αντικειμενου, απλα μ' αρεσει να μελετω φιλοσοφια και να αχολουμαι με υπαρξιακα ζητηματα.

καλημερααα :D
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Παρότι μερικοί εδώ αναλύουν την αναρχία σε 83 ως τώρα σελίδες, αμφιβάλλω πάρα πολύ αν εννοούν αυτό που περιγράφεις εσύ.
Off Topic
Αναρωτιέμαι αν το νήμα είναι στο σωστό χώρο ή θα 'πρεπε να πάει στην πολιτική. :think: Τεσπα, θα δείξει.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
nik_korosis
Δημοσιεύσεις: 395
Εγγραφή: 23 Απρ 2014 09:39
Όνομα Ιστότοπου: -

ισως καλυτερα να πηγαινε στις συζητησεις περι φιλοσοφιας :)
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Για την αναρχια, http://en.wikipedia.org/wiki/Equivocation

Για τον υλισμο, προσωπικα συμφωνω αλλα ειχαμε διαφωνησει καποια στιγμη εδω μεσα γι' αυτο γιατι υπαρχουν αθρησκοι που πιστευουν σε μεταφυσικες εννοιες που δεν ειναι οργανωμενες σε μορφη τυπικης θρησκειας πχ αστρολογια (ισχυριζομαι οτι αυτοι δεν μπορουν να χαρακτηριστουν αθεοι). Ειχα προτεινει το "-θεος" στη λεξη αθεος να ερμηνευεται ως συνεκδοχικο καθετι μεταφυσικου και οχι ως αναφορα σε θεο-προσωπο μονο.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

nik_korosis έγραψε:ο κοσμος αυτος ειναι αναρχος (δηλαδη χωρις αρχη). η αναρχια εδω οπως εκφραζεται σαν φιλοσοφικη θεση κι οχι πολιτικη θεωρια και πρακτικη.
nik_korosis έγραψε:αρα ενας αθεος δεν μπορει παρα να ειναι αναρχικος και υλιστης.
1. Αφού στην πρώτη παράθεση λες ότι δεν είναι πολιτική θεωρία και πρακτική, το συμπέρασμα της δεύτερης παράθεσης δεν μπορεί να προκύψει.

2. Το πώς είναι ο κόσμος δεν συνεπάγεται το πως πρέπει ή/και θέλουμε να είναι.
π.χ. ο κόσμος είναι άδικος αλλά προσπαθούμε να τον κάνουμε δίκαιο - παρά φύσιν, επειδή γουστάρουμε ή βολευόμαστε ή οτιδήποτε.
Οι πολιτικές θεωρίες δεν απορρέουν από κάποια φυσική αναγκαιότητα.
Ευθύμης έγραψε:Ειχα προτεινει το "-θεος" στη λεξη αθεος να ερμηνευεται ως συνεκδοχικο καθετι μεταφυσικου και οχι ως αναφορα σε θεο-προσωπο μονο.
1. Γιατί; Αρκετά προβλήματα δεν έχουμε ήδη με τον ορισμό του θεού; Χρειαζόμαστε κι άλλα;
2. Από πού και ως πού; Δεν βλέπω να στέκει κάτι τέτοιο. (σίγουρα έχεις ήδη δώσει επιχειρήματα κάπου, αν υπάρχει λινκ...)
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
nik_korosis
Δημοσιεύσεις: 395
Εγγραφή: 23 Απρ 2014 09:39
Όνομα Ιστότοπου: -

κοιτα πως παει. το συμπαν δεν εχει χρονικο και χωρικο οριο. αν αποδεχθεις αυτο, τοτε αποδεχεσαι οτι δεν υπαρχει και καποια αρχη που να οριζει το πως λειτουργει το συμπαν. ειναι ας την πουμε μια "μεταφυσικη" θεση με την εννοια οτι δεν μπορει να αποδειχθει με δεδομενα. τωρα οτι απο την αναρχια οπως την οριζω ως μια γενικη/φιλοσοφικη θεση, μπορεις να περασεις στην αναρχια ως τροπος κοινωνικης ογανωσης εχει μια πορεια.
δεν θα το εστιαζα τοσο σε ενα ζητημα λογικης αλληλουχιας οσο σε αποσαφηνηση ορολογιας.

οσο για το θεμα του υλισμου θα το εκανα συνδεση με το τι ειδους αθεος χαρακτηριζεται καποιος. υπαρχουν π.χ. αθεοι που απποριπτουν καθε εννοια θεοτητας/μεταφυσικης οντοτητας και υπαρχουν και αθεοι που απλα απορριπτουν τον παραδοσιακο ορισμο του θεου ως πανταχου παρων και τα παντα πληρων. οι δευτεροι μπορει να δεχθουν την υπαρξη κατι μη-υλικου.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

nik_korosis έγραψε:αρα ενας αθεος δεν μπορει παρα να ειναι αναρχικος και υλιστης.
Γειά σου βρε Νίκο... Καλά θα ήταν να είναι έτσι, αλλά δεν είναι... (με την έννοια ότι ως αναρχικός νοείται ο οπαδός της φιλοσοφίας του αναρχισμού).
AoratiMelani έγραψε:
Ευθύμης έγραψε:Ειχα προτεινει το "-θεος" στη λεξη αθεος να ερμηνευεται ως συνεκδοχικο καθετι μεταφυσικου και οχι ως αναφορα σε θεο-προσωπο μονο.
2. Από πού και ως πού; Δεν βλέπω να στέκει κάτι τέτοιο.
Με την έννοια ότι το «μεταφυσικό» οδηγεί συνεπαγωγικώς στον «πνευματικό κόσμο» ταυτιζόμενο με τον «θεϊκό» ή έστω παράλληλο αυτού. Εάν αποδεχθούμε ότι «μεταφυσικό» είναι το έτι ανερμήνευτο «φυσικό», νομίζω ότι, λύεται η ...παρεξήγησις.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Καπου στο 1 σταματαω συνηθως τη συζητηση, εχεις δικαιο οτι ηδη ομφαλοσκοπουμε αρκετα :roll: . Οσο για το 2, μιας και ρωτας :mrgreen: , βασικοτερο επιχειρημα μου ηταν η δυνατοτητα χρησης του ορου για καποιον που απερριψε οποιαδηποτε θρησκεια σε οποιοδηποτε σημειο στη γη, ακομα και αν αυτη η θρησκεια δεν εχει θεους-προσωπα σε πρωτο πλανο.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Θενκς, ευθύμη. Καταλαβαίνω πού το πας, έχω κι εγώ ένα θέμα κάθε φορά που βρίσκω μπροστά μου το "είναι οι βουδιστές άθεοι;"

Νίκο, ξέρω έναν ακόμη Νίκο που σκέφτεται όπως εσύ. Πολύ σοκάρεται που δεν είμαστε όλοι αναρχικοί εδώ.
Μπορείτε να ιδρύσετε λέσχη. :mrgreen:
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
nik_korosis
Δημοσιεύσεις: 395
Εγγραφή: 23 Απρ 2014 09:39
Όνομα Ιστότοπου: -

ποιος ειναι να κανουμε την ομαδα? ΛΟΛ
ενταξει τουλαχιστο δεν πρεπει να υπαρχει αθεος που να μην του αρεσει το σταρ τρεκ.
αυτο οντως θα ειναι αδιανοητο :facepalm:
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Εως τωρα δεν υπαρχουν αποδειξεις οτι το συμπαν ειναι δημιουργημα μιας ελλογης δυναμης,καλως η κακως.Κι ολα αυτα τα οποια υπαρχουν γυρω μας υπαρχουν επειδη φτιαχτηκαν μεσα απο την εξελιξη,κι οχι φτιαχτηκαν για να υπαρχουν ως να ηταν το οραμα ενος καποιου δημιουργου.Τα παντα γυρω αλλαζουν,εξελισσονται και προσαρμοζονται στο περιβαλλον που ζουν,η εξαφανιζονται τελειως.Αυτο το οποιο βλεπυμε,δηλαδη το παρον δεν ειναι παρα στιγμη στο χρονο.

Κι εφοσον ο κοσμος δεν ειναι το δημιοργημα καμμιας ανωτερης δυναμης,αλλα ουτε και ανθρωπου,τοτε ολοι αυτοι οι οποιοι μιλουν εξ ονοματος του θεου,η θεωρουν οτι εχουν καποια θεικη καταγωγη και το δικαιωμα να καταπιεζουν αλλους ανθρωπους τι ακριβως μας παριστανουν?

Η αμφισβητηση λογω παντελους ελλειψης αποδεικτικων στοιχειων της θεικης δημιουργιας και της θεικης ταξης οδηγει σαφως στον υλισμο.Προερχεται μεσα απο Ιωνικη φιλοσοφικη σκεψη και το πνευματικο της τεκνο δεν ειναι η αναρχια,αλλα η αρχαια Αθηναικη Δημοκρατια,το αστικο πολιτευμα και ολοκληρος ο συγχρονος Δυτικος πολιτισμος.

Η αμφισβητηση της ανατολικης μοιρολατρειας και του δεσποτισμου που τη συνοδευει μπορει να ονομαστει μοναχα με την ελληνικη λεξη "αθεια" που ειναι και διεθνης ως αποδειξη του πιο περιλαμπρου πνευματικου δημιουργηματος της ανθρωποτητας.Και αποτελει υψιστο τιτλο τιμης για ολους τους ανθρωπους που οντας τοσο συνειδητοποιημενοι και υπευθυνοι δεν εχουν αναγκη απο μεταφυσικα δεκανικα και μπορουν πλεον να οριζουν οι ιδιοι τη ζωη τους συμφωνα με τους κοσμικους νομους της Πολιτειας τους χωρις το φοβο η την προσδοκια καμμιας ουρανιας τιμωριας η επιβραβευσης.

Για ολους αυτους που δεν αποτελουν πλεον ταπεινοφρονες πιστους καθε ειδους,ουτε μια αμορφη μαζα που ονομαζεται λαος,αλλα εχουν ονομα,εχουν φωνη και προσωπο και φερουν επαξια τον τιτλο του Πολιτη.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

nik_korosis έγραψε: ενταξει τουλαχιστο δεν πρεπει να υπαρχει αθεος που να μην του αρεσει το σταρ τρεκ.

Μήπως εννοείς την επική διαστημική σαπουνόπερα με τις πιτζαμούλες; : brrr :
État de siège
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

επικουρειος έγραψε:Προερχεται μεσα απο Ιωνικη φιλοσοφικη σκεψη και το πνευματικο της τεκνο δεν ειναι η αναρχια,αλλα η αρχαια Αθηναικη Δημοκρατια,το αστικο πολιτευμα και ολοκληρος ο συγχρονος Δυτικος πολιτισμος.
Υπερβολές. Δεν υπήρχαν πιο προληπτικοί, ανορθολογιστές και δεισιδαίμονες Έλληνες από τους αρχαίους Αθηναίους.... χεσμένη την είχαν την Ιωνική φιλοσοφική σκέψη :mrgreen:
État de siège
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Παίδες καιρός να αρχίσετε να ψάχνεστε και να σταματήσετε να αναπαράγετε τα έτοιμα που μας έμαθαν οι τυχάρπαστοι εν Ελλάδι ερμηνευτές αρχαίων κειμένων που έκαναν καριέρα πάνω σε αυτά. Έχει δίκιο ο Σίμων.
Τι να πρωτοαναφέρω, είναι τόσα πολλά: 1) Ελάχιστοι ήταν οι πραγματικά άθεοι στην αρχαία Ελλάδα και πάντα τους είχαν στο κυνήγι. Οι προσωκρατικοί που με τόση θέρμη μνημονεύονται ήσαν άθρησκοι πανθειστές, όχι άθεοι. 2) Ο χριστιανισμός αποτελεί την επιβίωση του αρχαίου πολυθεισμού με κάποια δογματικά στοιχεία και φιλολογία της εβραικής θρησκείας. Δεν δημιουργήθηκε καν στην Παλαιστίνη. 3) Η διαμάχη ιδεαλισμού - υλισμού ευθύνεται για πολλά αρνητικά της ευρωπαικής σκέψης. Η καταναλωτική μανία που απειλεί να διαλύσει τις ανθρώπινες κοινωνίες και να καταστρέψει το περιβάλλον συνδέεται με την παραπάνω "διαμάχη". Αυτά και άλλα για να αναλυθούν θέλει πολύ χώρο και χρόνο.
nik_korosis
Δημοσιεύσεις: 395
Εγγραφή: 23 Απρ 2014 09:39
Όνομα Ιστότοπου: -

"Προερχεται μεσα απο Ιωνικη φιλοσοφικη σκεψη και το πνευματικο της τεκνο δεν ειναι η αναρχια,αλλα η αρχαια Αθηναικη Δημοκρατια,το αστικο πολιτευμα και ολοκληρος ο συγχρονος Δυτικος πολιτισμος."

καπως ετσι. η αναρχια, σαν απουσια κυβερνησης, δεν υπαρχει στην αρχαια ελλαδα. αργοτερα ο Καντ δινει μια πολυ καλη περιγραφη της αναρχιας: νομος και ελευθερια χωρις επιβολη.
μεχρι τα χρονια του διαφωτισμου το πνευματικο τεκνο της αρχαιας ελλαδας ηταν η καθολικη εκκλησια και η αριστοκρατια δηλαδη οι συνεχιστες του Σωκρατη, του Πλατωνα και του Αριστοτελη.
η Αθηναϊκη Δημοκρατια αρχιζει να εξυψωνεται απο τον 18ο αιωνα και μετα και κυριως στην αγγλο-αμερικη και οχι στην ηπειρωτικη ευρωπη.

"Μήπως εννοείς την επική διαστημική σαπουνόπερα με τις πιτζαμούλες;"
οι ανθρωποι του μελλοντος ειναι πρακτικοι. δεν εχουν αλλα ρουχα για τον ξυπνιο και αλλα για τον υπνο. :character-afro:

για τον Ιμπραϊμ

1)δεν ηταν ελαχιστοι οι αθεοι στην αρχαια Αθηνα. Δεν εχουμε αμεσες πηγες απο αθεους της εποχης αλλα εχουμε εμμεσες αναφορες που δειχνουν οτι υπηρχε εκτεταμενη αθεϊα. βλεπε "νομοι" του Πλατωνα.
Νομιζω οτι κανεις και σφαλμα να αναγαγεις τις θεσεις των ανθρωπων εκεινης της εποχης στο σημερα. Και μονο η διαφορα στο τεχνολογικο επιπεδο κανει την μεταφορα εκεινης της εποχης στο σημερα το λιγοτερο προβληματικη.

2)ο χριστιανισμος εμενα μου κανει πιο πολυ σαν μια light εκδοχη της θεολογιας του Πλατωνα και οχι μεταφορα καποιων πολυθεϊσμων

3)η διαμαχη ιδεαλισμου-υλισμου ειχε ουσια μεχρι τα χρονια του Μαρξ. σημερα ειναι λιγο ξεπερασμενη κουβεντα. δεν ξερω κατα ποσο τα σημερινα καταναλωτικα προτυπα συνδεονται με αυτη την διαμαχη.
αμφισβητηση των παντων, αμφιβολια για τιποτα
ο σωστος αθεος ειναι ανορθολογιστης
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Υποπτεύομαι ότι ο Πλάτωνας όταν αναφέρεται σε άθεους δεν το εννοεί με τη σημερινή έννοια, αλλά βάζει στο τσουβάλι και ένα σωρό άλλες κατηγορίες άσχετες.
Ελάχιστοι, κυνηγημένοι και αφανείς ήσαν οι πραγματικοί άθεοι.
Δες εδώ:
http://www.istoria.gr/index.php?mod=art ... 90&id=1081
Θεόδωρος ο άθεος
Διαγόρας ο Μήλιος

Για τον χριστιανισμό και τα στοιχεία που πήρε από το δωδεκάθεο (όπως και από βαβυλωνιακή θρησκεία, αιγυπτιακή και κάποια στοιχεία από ινδουισμό και λοιπά) υπάρχουν πάρα πολλές πληροφορίες. Ακόμα και από τα αρχαία μυστήρια έχει αντιγράψει. Δεν θέλω να μακρηγορήσω, ενδεικτικά μόνο:
http://athriskos.gr/24018/
http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=23600
http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1876


Καθόλου ξεπερασμένη κουβέντα αν κρίνω από τα πιστεύω και τις αντιλήψεις κορυφαίων επιστημόνων του παρόντος.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

επικουρειος έγραψε:...Η αμφισβητηση της ανατολικης μοιρολατρειας και του δεσποτισμου που τη συνοδευει μπορει να ονομαστει μοναχα με την ελληνικη λεξη "αθεια" που ειναι και διεθνης ως αποδειξη του πιο περιλαμπρου πνευματικου δημιουργηματος της ανθρωποτητας.Και αποτελει υψιστο τιτλο τιμης για ολους τους ανθρωπους που οντας τοσο συνειδητοποιημενοι και υπευθυνοι δεν εχουν αναγκη απο μεταφυσικα δεκανικα και μπορουν πλεον να οριζουν οι ιδιοι τη ζωη τους συμφωνα με τους κοσμικους νομους της Πολιτειας τους χωρις το φοβο η την προσδοκια καμμιας ουρανιας τιμωριας η επιβραβευσης.

Για ολους αυτους που δεν αποτελουν πλεον ταπεινοφρονες πιστους καθε ειδους,ουτε μια αμορφη μαζα που ονομαζεται λαος,αλλα εχουν ονομα,εχουν φωνη και προσωπο και φερουν επαξια τον τιτλο του Πολιτη.
Να σου πω... Διαβάζοντας το κείμενό σου κατέληξα ότι προτιμώ τους ταπεινόφρονες πιστούς από κάποιους αλαζόνες, κομπαστές, ξιπασμένους, υπερόπτες, φαντασμένους, «και γαμώ» αθέους...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Ibraim Bielidopoulos έγραψε:Παίδες καιρός να αρχίσετε να ψάχνεστε και να σταματήσετε να αναπαράγετε τα έτοιμα που μας έμαθαν οι τυχάρπαστοι εν Ελλάδι ερμηνευτές αρχαίων κειμένων που έκαναν καριέρα πάνω σε αυτά. Έχει δίκιο ο Σίμων.
Πίπτω εκ των νεφών...
Τι να πρωτοαναφέρω, είναι τόσα πολλά:
Ένα ένα...
1) Ελάχιστοι ήταν οι πραγματικά άθεοι στην αρχαία Ελλάδα και πάντα τους είχαν στο κυνήγι. Οι προσωκρατικοί που με τόση θέρμη μνημονεύονται ήσαν άθρησκοι πανθειστές, όχι άθεοι.
Ομιλούμε για μία κοινωνία προ 25 αιώνων... Ενώ σήμερα γίνεται της πουτάνας από αθέους. Πήξαμε... Και το καλλίτερο είναι ότι διαδηλώνουν την αθεΐα τους αδίωκτοι...
2) Ο χριστιανισμός αποτελεί την επιβίωση του αρχαίου πολυθεισμού με κάποια δογματικά στοιχεία και φιλολογία της εβραικής θρησκείας. Δεν δημιουργήθηκε καν στην Παλαιστίνη.
Πάρ' το αλλιώς... Ο χριστιανισμός επιβίωσε λόγω των ανηλεών, επισήμων και μη, διώξεων κατά του πολυθεϊσμου. Οκτακόσια και πλέον έτη χρειάσθηκαν για να εξαλειφθούν και οι τελευταίοι πιστοί της αρχαίας «θρησκείας». Ο χριστιανισμός χρειάσθηκε να υιοθετήση στοιχεία της αρχαίας «θρησκείας» για να πείση... και δεν αποτελεί μετάλλαξι της.
3) Η διαμάχη ιδεαλισμού - υλισμού ευθύνεται για πολλά αρνητικά της ευρωπαικής σκέψης. Η καταναλωτική μανία που απειλεί να διαλύσει τις ανθρώπινες κοινωνίες και να καταστρέψει το περιβάλλον συνδέεται με την παραπάνω "διαμάχη". Αυτά και άλλα για να αναλυθούν θέλει πολύ χώρο και χρόνο.
Ο χώρος και ο χρόνος διαθέσιμος...
Για ποία αρνητικά της ευρωπαϊκής σκέψεως ευθύνεται η φιλοσοφική διαμάχη ιδεαλισμού - υλισμού; Μου ακούγεται ολίγον αντιφατικό... Η φιλοσοφική σκέψις δεν εξασκείται και εξελίσσεται μέσω αυτής της τριβής;
Όσο για την σχέσι «καταναλωτικής μανίας» με αυτήν ακριβώς την διαμάχη, είμαι πολύ περίεργος να ακούσω το σκεπτικό σου...

ΥΓ. Τοποθετώ την αρχαία «θρησκεία» εντός εισαγωγικών θεωρώντας ότι ελλείψει ιερών βιβλίων, ιερατείου, και συγκεκριμένου καθιερωμένου τελετουργικού, δύσκολο να χαρακτηρισθή θρησκεία.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
nik_korosis
Δημοσιεύσεις: 395
Εγγραφή: 23 Απρ 2014 09:39
Όνομα Ιστότοπου: -

@ibraim
δεν ημουν αρκετα ακριβης. την επιδραση του πλατωνα την βαζω στον χριστιανισμο οπως διαμορφωθηκε μετα χριστον. επειδη ακριβως τα παραμυθακια της παλαιας διαθηκης δεν μπορουσαν να κρατησουν και πολυ, επρεπε να βρεθει ενας θεος πιο ψαγμενος και ορθολογιστης. η θεοκρατια του πλατωνα δινει πολυ υλικο για κατι τετοιο. ασφαλως και ο ιδιος ο πλατωνας επηρεαστηκε απο τον μυστικισμο της ανατολης (ισως μεσω του πυθαγορα).

νομιζω κανεις το ιδιο σφαλμα. παιρνεις εναν συγχρονο ορισμο της αθεϊας και πας να τον εφαρμοσεις σε μια τελειως διαφορετικη εποχη. εννοειται οτι η αθεϊα της εποχης εκεινης δεν μπορει να ειναι ομοια με την σημερινη αθεϊα.

γενικα στην δυση υπαρχει μια αποφασιστικη στροφη στον υλισμο εδω και εναν αιωνα. ακομη και σημερα με την πολιτισμικη κριση στην δυση η προσπαθεια διαφορων πνευματισμων να αποδυναμωσουν τον υλισμο απετυχαν. σημερα το σημειο εκκινησης ειναι οτι ο κοσμος ειναι υλικος και οπου οι διαφορες θεωριες της υλης δεν δινουν ικανοποιητικες απαντησεις μπαινει ο αστερισκος του μη-υλικου στοιχειου.

@αναρχος
εδω και αρκετο καιρο ειμαι πολυ πιο ανεκτικος απεναντι σε εναν θρησκευομενο. το ζητημα πια το βλεπω πρακτικα: αν η πιστη στον θεο οδηγει καποιον να ερχεται πιο κοντα στον συνάνθρωπό του ας πιστευει οσο θελει. αντιστοιχα αν καποιος χρησιμοποιει την αθεϊα σαν δικαιολογια για υπεροψια και δογματισμο τοτε καλυτερα να παρατησει το αθλημα :P
αμφισβητηση των παντων, αμφιβολια για τιποτα
ο σωστος αθεος ειναι ανορθολογιστης
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε:Ο χριστιανισμός επιβίωσε λόγω των ανηλεών, επισήμων και μη, διώξεων κατά του πολυθεϊσμου. Οκτακόσια και πλέον έτη χρειάσθηκαν για να εξαλειφθούν και οι τελευταίοι πιστοί της αρχαίας «θρησκείας». Ο χριστιανισμός χρειάσθηκε να υιοθετήση στοιχεία της αρχαίας «θρησκείας» για να πείση... και δεν αποτελεί μετάλλαξι της.
Ε και; Και τι πως επιβίωσε 800 χρόνια; Ο χριστιανισμός τα έβαλε με όλες τις θρησκείες και όλες τις αιρέσεις (αρειανισμός, μονοφυσίτες, καθαροί και ένα σωρό άλλοι) και ταυτόχρονα αντέγραψε τα πλείστα όσα. Ακόμα και η ρηνωδία των παπάδων και οι λειτουργίες αντεγραφές είναι. Το θέμα θεωρώ ότι έχει κλείσει, δεν υπάρχει λόγω να απαντώ σε ερωτήσεις επί ερωτήσεων για τα ίδια ακριβώς πράγματα που έχουν ήδη απαντηθεί. Καλή χώνεψη.
Απάντηση