"πάτερ ημών" - πώς μιλάμε στα παιδιά για αθεΐα και θρησκεία

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Άβαταρ μέλους
mpamiatzis
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: 30 Ιούλ 2009 00:47
Όνομα Ιστότοπου: μαθήματα σκέψης
Επικοινωνία:

tasos_didymoteicho έγραψε:Ήδη δουλεύουμε ενδογραμματειακά στο θέμα "έκδοση παιδικού αθεϊστικού βιβλίου". ;)
μπραβο ρε συ τασο που καταλαβες τι ηθελα να πω με αυτα τι εγραψα..... τα διαβασα και δεν καταλαβω τιποτα. Σαν να εγραφε καποιος εκθεση 1ης δημοτικου
http://mpamiatzis.blogspot.com
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Άβαταρ μέλους
sugoruyo
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2013 02:56
Όνομα Ιστότοπου: -

nor έγραψε:
AoratiMelani έγραψε:Είμαι η μόνη που πιστεύει ότι για να καλυφθεί η γενική εγκυκλοπαιδική γνώση της θρησκείας προς εξασφάλιση της κοινωνικής προσαρμογής δεν χρειάζεται να παρακολουθεί το παιδί ειδικό μάθημα; Έχω την εντύπωση ότι όπως μαθαίνει όλα τα άλλα για την κοινωνία, έτσι μαθαίνει και αυτό.
Δεν εισαι η μονη. Οταν η δασκαλα μου ειπε απολογητικα οτι ετσι κι αλλιως το μαθημα των θρησκευτικων δεν κανει κακο γιατι μαθαινουν για αγαπη, ανθρωπια...και αλλες θρησκειες, της ειπα αυτα ειναι δικαιολογιες ενος εκπαιδευτικου συστηματος που πρεπει να εξηγησει για ποιο λογο διδασκει περισσοτερες ωρες θρησκευτικα απο τεχνολογια, χημεια, φυσικη ή βιολογια...στον 21ο αιωνα. Επειτα, ασχετα με το πως χειριζεται αυτο το μαθημα ο καθε δασκαλος, το βιβλιο της Γ δημοτικου τουλαχιστον -που το εχω διαβασει ολοκληρο- ειναι επιεικως απαραδεκτο και προπαγανδιστικο. Δεν εχουν καμια θεση μεσα σε αυτο οι αλλες θρησκειες.

Ειχαμε πει καποια στιγμη να ασχοληθουμε με τα βιβλια των θρησκευτικων του δημοτικου και να κανουμε τις αναλογες συστασεις στο Υπουργειο. Ψαχνω να βρω αυτο το νημα αλλα δε το βρισκω.
Νομιζετε οτι αξιζει τον κοπο να το κανουμε; Εγω ειμαι μεσα.

nor μαζί σου.

[hijack][rant]
Ένα θέμα που έχω εγώ με τα σχολικά βιβλία είναι το εξής: η επιστήμη μπορεί να είναι πολύ ενδιαφέρουσα από μόνη της. Δεν είναι όμως για όλους σε όλες τις ηλικίες. Δηλαδή κάποια στιγμή μπαίνει το παιδί σε μια σχολική αίθουσα και το βάζουν να κάνει χημεία. Δεν έχω δει τα πιο πρόσφατα σχολικά βιβλία αλλά δε θυμάμαι ιδιαίτερα κομμάτια που να εξηγούν την αξία αυτών των επιστημών. Δε θυμάμαι ποτέ να μου είπε κανείς πόσο βοήθησε την ανθρωπότητα η χημεία και η βιολογία.

Ο λόγος που το αναφέρω σε σχέση με αυτό το θέμα είναι γιατί ακούμε συχνά τον ισχυρισμό ότι χρειάζονται τα παιδιά θρησκευτική κατήχηση για να γίνουν καλοί άνθρωποι. Η πρόοδος όμως της ανθρωπότητας έρχεται από κάθε λογής επιστήμονες οι οποίοι αναζητούν την αλήθεια και δημιουργούν φάρμακα, χρήσιμα υλικά και μηχανές, αναπτύσσουν μεθόδους θεραπείας και βρίσκουν τους λόγους για τους οποίους πραγματικά εμφανίζονται τα προβλήματα.
Τα σχολικά μας βιβλία όμως είναι στείρα διάλεξη περί τεχνικών θεμάτων χωρίς να δίνουν πουθενά έμπνευση στο μαθητή να ασχοληθεί για τη βελτίωση της θέσης της ανθρωπότητας.
Δεν ξέρω ποιος είναι μεγαλύτερος ανθρωπιστής από έναν γιατρό (ειδικά από τους γιατρούς που γυρίζουν όλες τις εμπόλεμες ζώνες) και γιατί χρειαζόμαστε δεισιδαιμονίες δισχιλιετίας προερχόμενες από ένα πληθυσμό από depraved goat-fuckers (δεν είναι δικό μου αυτό αλλά συμφωνώ).
Το να λες ότι «είμαι καλός χριστιανός και ο θεός μου είναι θεός της αγάπης, αλλά αν τον αρνείσαι (ειδικά τώρα που σου έχω μιλήσει γιαυτόν) θα καείς στην κόλαση», δεν είναι αγάπη και ανθρωπισμός. Είναι passive aggression και είναι ο ορισμός της αθλιότητας.

Θεωρώ ότι δεν πρέπει να χάνεται μία διδακτική ώρα στα σχολεία για τη διδασκαλία του πως μισούσαν οι μεν βάρβαροι τους δε, και πως μισιούνται ακόμα.
Περισσότερο καλό από όσο έχουν κάνει όλες οι θρησκείες μαζί, το έχει κάνει μόνη της μία επιστήμη. Και νομίζω οι μαθητές των σχολείων είναι much better off να μαθαίνουν πως η βιολογία, η ιατρική, η μηχανολογία, η ηλεκτρολογία, η πληροφορική κ.λπ. έχουν βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων.
Και όταν βγουν εκεί έξω και δουν τους ταλιμπάν από κοντά ας πάθουν το σοκ. Αλλά θα ξέρουν από βιολογία (π.χ. εξέλιξη, αβιογένεση) από κοσμολογία (Big Bang, ηλικία του σύμπαντος και των άστρων), γεωλογία (ηλικία της γης) και κυρίως θα ξέρουν από επιστήμη και σκεπτικισμό.
Και θα απορούν με όλους τους τρελούς που σκοτώνονται και μισιούνται με βάση αντιφατικές μυθολογίες που καταγράφηκαν πριν από χιλιάδες χρόνια.
[/rant][/hijack]
“The fact that we live at the bottom of a deep gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be.” ― Douglas Adams.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

όταν το παιδί θα είναι ψυχολογικά, σωματικά έτοιμο για να κατανοήσει την φιλοσοφία της πυρηνικής βόμβας και να καταναλώσει αλκοόλ και άλλα σκληρά ψυχοφάρμακα, και να οργιάσει σεξουαλικά έχοντας συμπράξει και καμμιά αποβολή, τότε

έχει κάποιο νόημα η κατήχηση, αλλά με ταμπέλα από γιατρό, όπως και στα τσιγάρα

" η πίστη στη κατηχήση αυτή εχει υπαρκτές επιπτώσεις/επιπλοκές= φανατισμένη τυφλή βία, διαχωριστική αντικοινωνικότητα, πόλεμο, καταπίεση, διαμελισμούς. Ευτυχώς τα εμβόλια ορθολογισμού έχουν συμβάλλει στην έκλειψη αυθυπόγραφης ανθρωποθυσίας. Καταναλώστε κρατώντας πισινή"
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Από την πλευρά των ορθολογιστών γονιών η ανατροφή του παιδιού τους με ορθολογιστικά πρότυπα δεν απαιτεί κάτι το ιδιαίτερο και το "αθεϊστικό".Αρκεί το να αναθρέφουμε τα παιδιά μας στον πραγματικό κόσμο. Χωρίς μπαμπούλες, ματιάσματα, χωρίς καλούς θεούληδες και καλοσυνάτους αγίους, χωρίς να γεμίζουμε τα κεφαλάκια τους με μεταφυσικά σκουπίδια. Να τα μάθουμε να αξιολογούν τον κόσμο έχοντας εμπιστοσύνη στη λογική τους και να τα βάζουμε να καλλιεργούν την κρίση τους.

Βέβαια αναπόφευκτα θα έρθουν κάποια στιγμή σε επαφή και με τον οργανωμένο και θεσμοθετημένο παραλογισμό. Και η στιγμή αυτή δυστυχώς έρχεται νωρίς, πριν αναπτυχθούν πλήρως τα ορθολογικά αντισώματα. Κάποια καλοπροαίρετη γιαγιά, θεία κλπ. Ο δάσκαλος στο σχολείο που υποχρεούται να συμπράττει σ'αυτό το έγκλημα κατά των παιδικών συνειδήσεων που λέγεται ομολογιακή διδασκαλία των θρησκευτικών. Κάποια μαλακία που θα δουν στην τηλεόραση ή θα ακούσουν από τους συμμαθητές τους.

Η πρόκληση είναι μεγάλη αλλά η αντιμετώπιση είναι προς την ίδια κατεύθυνση: σεβασμός στο παιδί, αναγνώριση της αυτονομίας του, σαφής και ξεκάθαρη δήλωση της στάσης του γονιού.Εμπιστευθείτε τα παιδιά.

ΥΓ: Οι συμβουλές της Αόρατης Μελάνης είναι ως συνήθως άριστες.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν εχω παιδια προς το παρον αλλα στην περιπτωση οπου ο γονιος δηλωσει οτι το παιδι του δεν επιθυμει να συμμετεχει στο μαθημα των θρησκευτικων τα υπολοιπα παιδια αραγε τι σταση θα τηρησουν απεναντι του.Αλλα και το ιδιο θα πρεπει να δικαιολογειται για αυτη την σταση των γονεων του απεναντι στις ερωτησεις των συμμαθητων του και η παιδικη ηλικια ειναι σκληρη.Το να αντιμετωπισει το μαθημα των θρησκευτικων σαν ενα οποιοδηποτε αλλο μαθημα απο τα πολλα που θα συναντησει σε ολη την πορεια του μαθητικου βιου ειναι για μενα το καλυτερο,γιατι αλλιως το παιδι προβαλλει μια εικονα διαφορετικοτητας που δεν επελεξε το ιδιο αλλα ο γονεας του και πιθανον να το αποξενωσει απο τα υπολοιπα παιδια.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
nor
Δημοσιεύσεις: 305
Εγγραφή: 22 Απρ 2012 23:03
Όνομα Ιστότοπου: -

Τα παιδια ειναι σκληρα μεν, αλλα δεν ειναι σε τετοιο βαθμο πορωμενα που να απομονωσουν ενα συμμαθητη τους επειδη δεν εχει την ιδια θρησκεια ή δεν εχει θρησκεια. Το παιδικο μυαλο ειναι η αποδειξη ποσο αγνος ξεκινα ενας ανθρωπος και πως δηλητηριαζεται στην πορεια.
Σιγουρα ειναι δυσκολο να βαζεις το παιδι σου στη θεση αυτου που ξεχωριζει αλλα αν δεις τα βιβλια των θρησκευτικων θα συμφωνησεις οτι ειναι ακομη πιο δυσκολο να το αναγκαζεις να μαθαινει τοσες πολλες παπαριες μαζεμενες.
Επειτα, για μενα τουλαχιστον, ειναι σημαντικο το παιδι μου να σεβεται και να αγαπα το σχολειο και τη μαθηση γενικοτερα. Θεωρω οτι με αυτον τον τροπο προστατευω την εικονα του σχολειου στα ματια του αλλα και στα δικα μου ματια.
Και τελος, τουλαχιστον στην περιπτωση του γιου μου, περα απο μια και μονη μεμονωμενη περιπτωση οπου του εγιναν ερωτησεις που τον εφεραν σε δυσκολη θεση, η κοινωνικοτητα του και οι σχεσεις του δεν εχουν επηρεαστει στο ελαχιστο.
Νομιζω οτι αξιζει τον κοπο.
-God is black.
-Yes, she is.
Άβαταρ μέλους
sugoruyo
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2013 02:56
Όνομα Ιστότοπου: -

Συμφωνώ με nor και προσθέτω ότι αν το μάθημα είχε θρησκειολογικό χαρακτήρα θα ήταν αποδεκτό* αλλά εδώ μιλάμε για κατήχηση και προτιμάω το παιδί να βγει αντιστασιακό, στα βουνά παρά να κατηχηθεί στο φόβο, την ευπιστία και τη μισαλλοδοξία.
Δεν είναι απλά θέμα fitting in και τα άλλα παιδιά είναι πιθανότερο να το κοροϊδέψουν επειδή φοράει γυαλιά, έχει μια ελιά στη μύτη, είναι κοντό/ψηλό, πολύ χοντρό/λεπτό, έχει φακίδες κ.τ.λ.
Συνήθως επιτίθενται σε επιφανειακά χαρακτηριστικά που δε χρειάζονται εξήγηση, δεν ασχολούνται να εξηγήσουν θεολογικά τι σημαίνει κατά το τάδε δόγμα η αθεΐα για να γυρίσουν να κράξουν μετά.




*αν και θα επαναλάβω την άποψη ότι δε χρειάζεται σπατάλη δημοσίων πόρων και του χρόνου/ενέργειας των παιδιών για βλακείες τη στιγμή που μπορεί να μάθει το παιδί τόσα άλλα ή έστω να βγει έξω να παίξει
“The fact that we live at the bottom of a deep gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be.” ― Douglas Adams.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Lillyth έγραψε:Καλησπέρα σε όλους. Είμαι νέο μέλος και δεν ξέρω αν γράφω στη σωστή ενότητα. Μένω στη γερμανία 9+ χρόνια ,είμαι 30 ετών και έχω 3 παιδια ηλικίας 8-6-3 ετών. Η μεγάλη μου κόρη πηγαίνει β δημοτικού σε γερμανικό σχολείο αλλά κάνει και 2 ώρες την εβδομάδα ελληνική γλώσσα. Απέχει απο το μαθημα των θρησκευτικων,ορθόδοξων και καθολικών,επέλεξα ομως να συμμετέχει σε μάθημα-διάλογο, περι θρησκειών γενικά και κουλτούρας λαων γιατι θεώρησα καλό να έχει μια γενική αποψη ώστε να μην είναι αργότερα εύκολο θύμα προσυλητισμου (ποτε δεν ξέρεις,οπότε οι γνώσεις πιστεύω είναι καλές). Εν όψη χριστουγέννων όμως, μοίρασαν στα παιδιά το πάτερ ημών στα γερμανικά. Δεν ξερω αν το έκαναν σε παιδιά που έχουν εγγραφη ως μουσουλμάνοι,υποθέτω πως όχι. Εγραψα ένα σημείωμα στη δασκάλα(έτσι λειτουργούν εδώ.),πως δεν επιθυμώ το παιδί μου να μάθει το πάτερ ημών διότι στην οικογένεια δεν ασπαζόμαστε καμία θρησκεία. Θα το δώσει το παιδί αύριο και αν η δασκαλα έχει απορίες ας επικοινωνησει μαζί μου. Όταν το παιδι με ρώτησε γιατί δεν έχουμε θρησκεία, της απάντησα πως απλά δεν την χρειαζόμαστε.δεν με ρώτησε τιποτε άλλο και γέλασε. Το ερώτημα μου είναι αν το χειρίστηκα σωστα και αν έπρεπε να πω στο παιδι κατι άλλο. Υπενθυμίζω πως είναι 8 ετων. Γενικα τον τελευταίο καιρό με τρυγιρίζουν σκέψεις για το πως να μιλήσω στην κόρη μου περι θρησκείων και να της εξηγησω για ποιό λόγο είμαστε άθεοι , με απλό τρόπο για να το κατανοησει χωρίς να νιώσει άσχημα που διαφερουμε από την πλειοψηφία. Αν έχετε καποιες ιδέες θα με χαροποιούσε να τις μοιραστείτε μαζί μου. Ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κούρασα!
καταρχήν καλως όρισες στην παρέα μας, εγώ πιστεύω στην ιδέα της θρησκείας όταν υιοθετούνται οι ηθικές επιταγές της. στην δική σου την περίπτωση πιστεύω πως κάνεις το καλύτερο για τα παιδιά σου, γιατί πάνω από θρησκείες και ιδέες είναι η ειλικρίνεια που θα πρέπει να έχει ο καθένας για τα πιστεύω του, έστω και αν αυτά δεν συμβαδίζουν με αυτά τις θρησκείας.
τα παιδιά σου πιστεύω πως θα είναι περήφανα και θα υπερασπίσουν τις ιδέες και τα πιστεύω των γονιών τους όταν αυτά δεν βλάπτουν, αλλά ατιθέτως ωφελούν σε πολλές περιπτώσεις, όπως αυτές του σκοταδισμού που υπάρχει ακόμη στις θρησκείες σε αφθονία δυστυχώς.
καλό αγώνα, για το δύσκολο έργο της διαπαιδαγώγησης των παιδιών σου.
Άβαταρ μέλους
snm
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 25 Ιουν 2014 10:41
Όνομα Ιστότοπου: Άι χαβ ε φουμπου πέιτζ. Άι ιμπρές γιου;
Τοποθεσία: Γκρέτσια Μορένα. Προς το παρόν.
Επικοινωνία:

Λίγες σκόρπιες σκέψεις κι από μένα.

Για το θέμα "τί να λέω στα άλλα παιδιά όταν με ρωτάνε, για να μην τα πληγώσω" έχω δύο σημειώσεις. Η πρώτη είναι το προφανές, ότι κανένας θρησκόληπτος δεν πολυκαίγεται για το αν θα πληγώσει το άθεο παιδί ή το παιδί του άθεου όταν του λέει ότι θα καεί σε κάποια κόλαση. Σαφώς και δε σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνουμε τα ίδια, απλά ας το κρατάμε υπ'όψιν μας. Η δεύτερη είναι ότι, κατά την προσωπική μου άποψη, μια χαρά λειτουργεί η μη-επικριτική ειλικρίνεια. Καλό το παραμυθάκι και η αποφυγή μέσω χιούμορ, αλλά δεν βλέπω το πρόβλημα για μια απάντηση του στυλ "δε χρειάζεται κάποιος θεός για να είσαι καλός άνθρωπος, ο άνθρωπος από μόνος του μπορεί να είναι καλός". Αναλόγως την ηλικία και το υπόβαθρο, μπορεί να έρθει σαν παράδειγμα κι ο Αι Βασίλης, αν ξέρει το παιδάκι ότι δεν υπάρχει, μπορείς να πεις "όπως δε χρειάζεται ο Άι Βασίλης για να κάνει κάποιος ένα δώρο" ή κάτι ανάλογο.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Κάποια καλοπροαίρετη γιαγιά, θεία κλπ.
The road to hell is full of good intentions ;)

Όπως και αν γίνεται το μάθημα των θρησκευτικών, ποτέ δεν έχει σημασία το προκείμενο. Κανένας δεν αποκομίζει τί ιμάτια φοράνε οι παπάδες, κανένας δεν θυμάται πότε έζησε ο τάδε άγιος. Τα υποννοούμενα πλαίσια είναι που "μένουν", αυτά που δε συζητιούνται καν και θεωρούνται αυτονόητα ως βάσεις για το μάθημα. Κανένα μάθημα θρησκευτικών δε θα κάνει ποτέ ειλικρινή εξέταση για το αν υπάρχει θεός και αν θα έπρεπε να υπάρχει θρησκεία - το πολύ πολύ να το επισκεφτεί επιφανειακά, να "συμπεράνει" αυθαίρετα ότι υπάρχει και να προχωρήσει στα επιμέρους μετά.

Όσο αφορά το θέμα ανάπτυξης των αρχών της επιστήμης αντί των τεχνικών λεπτομερειών, θυμάμαι στο Δημοτικό που μου είχε φέρει ο πατέρας μου ένα βιβλίο. Ήταν το αγαπημένο μου βιβλίο σε όλο το Δημοτικό. "Μεγάλοι Εφευρέτες" λεγόταν αν θυμάμαι καλά, κι είχε σκληρό εξώφυλλο, μπλε τόνων, με τον Einstein, κάτι σαν το Enterprise, και διάφορα τέτοια στο εξώφυλλο. Έψαξα να το βρω τώρα, αλλά δεν το βρήκα στο google. Βρήκα αυτό όμως, που πιθανολογώ πως είναι κάτι ανάλογο. Νομίζω έστω και ένα ή δύο τέτοια βιβλία σ'αυτήν την ηλικία μπορούν να βοηθήσουν πάρα πολύ.

Μια άλλη σχετική προσέγγιση είναι να εμφυσηθεί η χαρά της ανακάλυψης και η απόλυτη ειλικρίνεια από μικρές ηλικίες. Για το δεύτερο, όσο πιο συνοπτικά γίνεται, να πω ότι δεν είναι θέμα θρησκείας μόνο, είναι θέμα σωστής διαπαιδαγώγησης. Είχα προχτές πχ τη γιαγιά μου που κράταγε την ανηψιά μου, 3-4 χρονών, και για να της πάρει μια βεντάλια απ'τα χέρια της έλεγε συνεχώς ότι θα τη "σπάσει" και θα τη "χαλάσει". Όταν της εξήγησα σαν ενήλικα ότι αν την ανοιγοκλείνει δυνατά μπορεί να χαλάσει (και όχι ότι θα χαλάσει έτσι γενικά επειδή την είχε εκείνη στα χέρια της κι είναι ανίκανη), άρχισε να παίζει πιο προσεκτικά. Με τα πολλά, της την πήρε με ένα θεατρικό "αχ το κεφάλι μου, αχ ζεσταίνομαι" και σε 5" μέσα την άφησε σε ένα ράφι. Το παιδάκι αμέσως ρώτησε που είναι η βεντάλια (γιατί προφανώς και δεν είναι ηλίθιο). Η απάντηση πραγματικά με εξόργισε, δεν ξέρω γιατί. "Πάει, την πέταξα απ'το παράθυρο, γιατί τη χάλασες". Ενοχές, κοροϊδία, ψέμματα, ζημιά στην αυτοεκτίμηση, έλλειψη εμπιστοσύνης, από που ν'αρχίσω και που να τελειώσω. Κάπως έτσι ανεύθυνα περνάνε και τα "ο χριστούλης σε βοήθησε", μόνο και μόνο για να μη μπούμε στη διαδικασία να εξηγήσουμε.

Η χαρά της ανακάλυψης είναι έμφυτη σε μικρές ηλικίες, καλλιέργεια θέλει μόνο. Να μην τους κόβεις τα φτερά. "Τί είναι αυτό;" θα πρέπει να είναι η αρχή, όχι το τέλος μ'ένα "τίποτα, ασ'το και πήγαινε στο δωμάτιό σου." Ακούγεται αυτονόητο, αλλά πολλές φορές ο γονιός είναι κουρασμένος ή μπορεί το "αυτό" να είναι... ένας δονητής. Αν μάθει όμως το παιδάκι ότι το να ρωτάει, να ψάχνει, να διερευνά είναι "κακό" και συνοδεύεται από απόρριψη, τότε πώς θα το κάνει μεγαλώνοντας για να ανακαλύψει και τον εαυτό του, και τον κόσμο, και την κάθε αλήθεια πίσω από μεταφορές και παραμυθάκια;

Αυτά τα σκόρπια από μένα για τώρα, νομίζω είναι πολύ μεγάλο το θέμα "ανατροφή" για να παραθέσω όλες τις σκέψεις γι'αυτό :)
"The very powerful and the very stupid have one thing in common. They don’t alter their views to fit the facts. They alter the facts to fit their views."
- The Doctor
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Εχωντας ψάξει το θέμα σχετικά θεωρώ πως ίσως είναι καιρός το εκπαιδευτικό σύστημα να διασπαστεί για να ικανοποιηθούν όσο γίνεται περισσότεροι. Μελέτησα το θέμα του Ισραήλ στο οποίο υπάρχουν τέσσερα επίσημα κρατικά σχολικά συστήματα(Το κοσμικό κρατικό, το Ορθόδοξο Εβραϊκό κρατικό, το υπερορθόδοξο Εβραϊκό και το Αραβικό) το οποίο απευθύνεται σε διαφορετικές κατηγορίες πολιτών) το κοσμικό κρατικό απευθύνεται στους κοσμικούς πολίτες, το εβραϊκό Ορθόδοξο απευθύνεται σε μοντέρνους Ορθόδοξους εβραίους και σε παραδοσιακούς Ορθόδοξους εβραίους, το υπερορθόδοξο απευθύνεται σε Υπερορθόδοξους Εβραίους και το Αραβικό απευθύνεται στους Αραβες του Ισραήλ (μουσουλμάνους, χριστιανούς και Δρούζους).Εξαίρεση αποτελεί η Ανατολική Ιερουσαλήμ που έχει Παλαιστινιακή πλειοψηφία πληθυσμού (οι Παλαιστίνιοι αποτελούν περίπου το 40% του πληθυσμού της Ιερουσαλήμ και είναι η πλειοψηφία στην Ανατολική Ιερουσαλήμ: https://www.haaretz.com/israel-news/pal ... -1.6077642
ενώ η Δυτική Ιερουσαλήμ έχει Εβραϊκή πλειοψηφία-οι περισσότεροι Εβραίοι στην Ιερουσαλήμ είναι Ορθόδοξοι Εβραίοι-) στα σχολεία της Ανατολικής Ιερουσαλήμ διδάσκεται το Παλαιστινιακό πρόγραμμα σπουδών και όχι το επίσημο Αραβικό σύστημα του Ισραήλ.Μπορεί κάτι αντίστοιχοι να εφαρμοστέο στην Ελλάδα (κοσμικό πρόγραμμα σπουδών και Ορθόδοξο πρόγραμμα σπουδών);Στην Θράκη ήδη εφαρμόζεται ξεχωριστό σύστημα εκπαίδευσης για τους μουσουλμάνους συνεπώς ίσως θα μπορούσε να εξελιχθεί στα πρότυπα του Ισραήλ.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Εμένα πάλι αυτή η διάσπαση δεν μου αρέσει καθόλου. Θεωρώ ότι το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ενωτικά και όχι διασπαστικά. Δίνοντας στον "καθένα" (ποιον καθένα; με ποια κριτήρια σπάμε σε θρησκευτικές ομάδες και όχι σε γλωσσικές, εθνοτικές, δεξιοτήτων ή οτιδήποτε άλλο; και γιατί να τους χωρίσουμε; ) το εκπαιδευτικό σύστημα που τον βολεύει, καλλιεργούμε την αίσθηση της διαφορετικότητας αντί να καλλιεργήσουμε την αίσθηση της ενότητας. Βεβαίως και πρέπει να γίνεται σεβαστή η διαφορετικότητα, ενδεχομένως να δίνεται και δυνατότητα κάποιων μαθημάτων επιλογής (π.χ. για τις μειονοτικές γλώσσες που τις έχουμε χεσμένες εδώ στην Ελλάδα και τις καταστέλλουμε), αλλά μέσα στο ίδιο, ενιαίο σύστημα όπου θα μαθαίνουμε να εστιάζουμε στα κοινά μας και όχι να οχυρωνόμαστε πίσω από τα διαφορετικά μας.

Συγκεκριμένα για τα θρησκεύματα, θεωρώ ότι δεν έχουν καμιά θέση στα σχολεία. Είναι καθαρά προσωπικό ζήτημα, είναι ιδιωτική υπόθεση κάθε οικογένειας το πώς θα αναθρέψει το παιδί της σε σχέση με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της. Η αντίληψη ότι το σχολείο πρέπει να δίνει και θρησκευτική παιδεία είναι τραγικά παρωχημένη.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Απάντηση