Γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν σε παράλογα ή αυθαίρετα πράγματα

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Ένα μέλος της Ένωσης Αθέων (αλλά όχι μέλος του φόρουμ) έστειλε το παρακάτω μήνυμα στην Εν.Α. Το αναρτώ εδώ, ώστε να μπορεί να συζητηθεί το θέμα, διότι δεν έχει και πολύ νόημα να ανοίξω μόνον εγώ διάλογο μαζί του. Η σωστή ενότητα για το θέμα θα ήταν η "φιλοσοφία", επειδή όμως δεν είναι ορατή σε μη μέλη του φόρουμ, το αναρτώ εδώ ώστε να μπορεί και ο ίδιος να διαβάσει τα σχόλιά σας.
γιατι οι ανθρωποι πιστευουν σε παραλογα ή αυθαιρετα πραγματα; αυτο ειναι ενα απο τα πιο θεμελιωδη ερωτηματα για μενα ... παραθετω μερικους λογους και θα θελα και τους δικους σας...οπως βλεπετε ολα τα σημεια σχετιζονται

- ελλειψη γνωσης για καποιο θεμα...προσπαθωντας να βρει μια απαντηση ο χωρις γνωσεις εγκεφαλος θα υιοθετησει κατι που να καταλαβαινει και να ειναι στα μετρα του οποτε θα καταφυγει σε ευκολες και βολικες απαντησεις...μπροστα στην αμηχανια του ''δεν ξερω'' προτιμα να ''ξερει κατι'' ακομα και αν αυτο που αναπαραγει ειναι αυθαιρετο...το ''κατι'' ειναι καλυτερο απο το τιποτε για εναν αμαθη...πλεον στην εποχη του ιντερνετ οπου ολη η γνωση ειναι διαθεσιμη, αυτο ειναι επιλογη και πολυ λυπηρο

- ο κοσμος ειναι πολυ συχνα χαοτικος...τυχαιος...τα νουμερα και οι πιθανοτητες ασυλληπτα...τα μεγεθη διαφορετικα απο την δικη μας κλιμακα....και σε κανεναν δεν αρεσει αυτο....προσπαθουμε λοιπον παντα να φερνουμε τα παντα στα μετρα μας ή προσπαθουμε να βρουμε με το ζορι νοημα ακομα και εκει που δεν υπαρχει...το αποτελεσμα ειναι ενα σωρο γελοιες θεωριες και συμπερασματα που δεν ανταποκρινονται καθολου στην πραγματικοτητα....αυτο σχετιζεται με το προηγουμενο σημειο μιας και παλι απαιτειται γνωση για να καταλαβουμε το κατα ποσο κατι ειναι τυχαιο ή οχι...ειδικα με τα νουμερα και τις πιθανοτητες ο ανθρωπος εχει μεγαλο προβλημα


- φοβος...και αυτο σχετιζεται με τα προηγουμενα δυο σημεια...μπροστα στον φοβο του αγνωστου και του ασυλληπτου, θα εφευρει ο ανθρωπος το οτιδηποτε τον καθησυχαζει....εκει πατα η θρησκεια και αλλοι τσαρλατανοι....φυσικα και η πολιτικη....στην απογνωση...θα εφευρει και θα αγκαλιασει οτιδηποτε του χαιδευει τα αυτια και τον ανακουφιζει ακομα και αν ειναι ο ορισμος του παραλογου και φαιδρου...ειναι πολυ δυνατη η αναγκη εξαλειψης των αρνητικων συναισθηματων και της σκληρης πραγματικοτητας πολλες φορες που ξεπερνα την περιορισμενη ευφυια του ανθρωπου και την λογικη του



- τεμπελια και αδυναμια...ο κοσμος αν εξερευνηθει εχει πολλες εκπληξεις και μαγικα για εμας...αν δεν ειναι μαγεια τα τοσα δωρα της επιστημης αραγε τοτε τι ειναι; Ομως για να ανακαλυψουμε αυτη τη μαγεια χρειαζεται μελετη και δουλεια. Δεν ειναι ολοι διατεθιμενοι να την κανουν και ετσι ικανοποιουν την αναγκη τους για μαγεια με πιο ευκολο τροπο. Και αυτος ο ευκολος τροπος ειναι να υιοθετουμε αλλες ελκυστικες ιστοριες που ομως δεν εχουν καμια σχεση με την πραγματικοτητα...οχι μονο αυτο αλλα αν τις εξετασεις ειναι και τοσο μπαναλ, βαρετες και χαζες σε σχεση με την πραγματικη μαγεια της φυσης και του συμπαντος.


- ελλειψη δομημενης και επαγωγικης σκεψης...οταν καποιος δεν εχει καλλιεργησει τον εγκεφαλο επιστημονικα (και επιστημη δεν ειναι μονο επαγγελμα οπως του φυσικου αλλα τροπος σκεψης και παιδι της λογικης) τοτε αδυνατει να καταλαβει την σημασια του αιτιου αποτελεσματος...την αναγκαιοτητα στοιχειων και αποδειξεων...τη διαφορα ανοιχτομυαλιας και αυθαιρεσιας...το ποτε κατι ειναι αβασιμο και ψευτικο....

καταληγω στο συμπερασμα οτι αυτο που μπορει να βελιωσει την κατασταση και να χτυπησει ολα τα σημεια ειναι η επιστημονικη εκπαιδευση γενικα...γι αυτο και πιστευω πολυ στην σπουδαιοτητα της επικοινωνιας της επιστημης ...σε ολους ...για ολους...τα αποτελεσματα της θα ωφελησουν ολοκληρη την κοινωνια ...φανταστειτε καθε εναν εγκεφαλο εκπαιδευμενο να κρινει με βαση τα στοιχεια και εξοπλισμενο με επιστημονικες γνωσεις για πολλα θεματα...ή τουλαχιστον με την νοοτροπια του να ψαχνει την απαντηση και οχι να υιοθετει την πιο ευκολη και ελκυστικη.....φαναστειτε εναν κοσμο οπου αυτοι οι εγκεφαλοι δεν μασανε πια απο μεταφυσικες ιστοριες, φαντασματα, υποσχεσεις μεταθανατιες, συνωμοσιες, τσαρλατανους, αστρολογους, πολιτικαντηδες και καθε λογης απατεωνα.....και οπου καθε επιλογη ειναι μελετημενη και ζυγισμενη και εχει πιο ρεαλιστικη αξια...Μα τι κοσμος...και η επιστημη μπορει να μας παει πολλα βηματα πιο κοντα του...οσο καμια αλλη δραστηριοτητα...
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9866
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

[/iframe]
It is by will alone I set my mind in motion.
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Σε γενικές γραμμές δεν έχει άδικο. Θα πρόσθετα την υιοθέτηση απόψεων και στάσεων από την παιδική ηλικία, όταν η κριτική σκέψη εξ αντικειμένου δεν είναι επαρκώς θεμελιωμένη. Αυτές οι απόψεις δύσκολα αποβάλλονται στη συνέχεια λόγω του ισχυρού συναισθηματικού δεσμού που δημιουργείται. Είναι δύσκολο για ένα μικρό παιδί να αμφισβητήσει το κύρος της οικογένειας και όταν η δυνατότητα για κριτική σκέψη εγκαθιδρυθεί πρέπει να αντιπαρέλθει το συναισθηματικό αντανακλαστικό της απόρριψης όσων έχει δεχτεί κάποιος στην παιδική του ηλικία.

Επίσης διαφωνώ στο ότι ο επιστημονικός τρόπος σκέψης δίνει την απάντηση σε όλα τα προβλήματα. Τα πολιτικά προβλήματα για παράδειγμα είναι θέμα ιεράρχησης αξιών και οι αξίες σχετίζονται με ηθικά αξιώματα τα οποία δεν μπορούν να κριθούν με επιστημονικά κριτήρια εφόσον αφορούν στόχους ατομικούς και κοινωνικούς.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:και οι αξίες σχετίζονται με ηθικά αξιώματα τα οποία δεν μπορούν να κριθούν με επιστημονικά κριτήρια εφόσον αφορούν στόχους ατομικούς και κοινωνικούς.
«τα οποία δεν θέλουμε». Όχι όλοι, κάποιοι θέλουν, αλλά ως κοινωνία θα πρέπει να δεχτούμε πρώτα να βάλουμε στην άκρη την ξερή μας την άποψη και μετά να συζητήσουμε ποιο θα ήταν το καλύτερο σύστημα διοίκησης.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Apeleythere το τι θεωρούμε καλό ή κακό καθορίζει το τι θα επιδιώξουμε και πως. Αν οι απόψεις μας διαφέρουν για το ποιό είναι το ανώτατο αγαθό πως θα κρίνουμε τις πολιτικές μας επιστημονικά;
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Έχεις ήδη ορίσει υποκειμενικές παραμέτρους στο πρόβλημα σου έτσι όπως το διατυπώνεις, οπότε δεν μπορείς να έχεις επιστημονική απάντηση. Όπως είπα πρέπει να βάλουμε συλλογικά την προσωπική άποψη μας στην άκρη.

πχ η ευτυχία είναι μετρήσιμη με συγκεκριμένα αντικειμενικά χαρακτηριστικά. Πως επιτυγχάνονται; αυτά είναι ερωτήματα που όχι μόνο μπορούν να απαντηθούν αλλά έχουν ήδη απαντηθεί, όμως αγνοούνται. Για να καταλήξεις στο ότι το Χ είναι το «ύψιστο αγαθό» έχεις κάνει υποκειμενικές παραδοχές, όχι διαφορετικά από τον τρόπο που ένα παιδί αποφασίζει ποιο είναι το αγαπημένο του παιχνίδι.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Ωραία λοιπόν, πολύ θα ήθελα να ακούσω ποιοί πρέπει να είναι οι συλλογικοί και ατομικοί στόχοι όπως καθορίζονται με επιστημονικά κριτήρια. Έβαλες ας πούμε τον στόχο της ευτυχίας. Αυτή η επιλογή δεν είναι υποκειμενική; Δεν εμπεριέχει ακόμη και αλληλοσυγκρουόμενες παραμέτρους; Ας πούμε η ευτυχία περιλαμβάνει την αίσθηση της ασφάλειας; Μπορεί να υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα στην μεγιστοποίηση της ασφάλειας και την επιδίωξη της ελευθερίας που είναι και αυτή μια προϋπόθεση της ευτυχίας;
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Το καλυτερο που μπορουμε, ειναι να εχουμε στατιστικους δεικτες ευημεριας.

πχ ως προς την ασφαλεια δικαιου.
Που θα αξιολογηθει βασει επιμερους δεικτων οπως ο χρονος απονομης δικαιοσυνης, ο βαθμος συσχετισης του αποτελεσματος των δικαστικων αποφασεων με το εισοδημα διαδικου, ο βαθμος προσβασης στη δικαιοσυνη για ολες τις κοινωνικες ομαδες, η διαφανεια των αποφασεων (τεκμηριωση, επεξηγηση, προσπελασιμοτητα ) και αλλα πολλα. Τα νουμερα δεν λενε ψεμματα αν τα χειριστεις σωστα.

Δεν χρειαζεται να φτασουμε σε πολυ μεγαλο βαθος την αναλυση ωστε να αναζητησουμε ποιο ουσιαστικα ζητηματα δικαιου. Πχ ποσο ευχαριστημενοι ειμαστε με τη ποιοτητα και τη τεκμηριωση των δικαστικων αποφασεων. Ποια η σταση μας απεναντι στο τεκμηριο της αθωοτητας. Ποια η σταση μας απεναντι στους δικαστικους θεσμους (πχ θεσμος αδειων κρατουμενων). Εκει υπεισερχεται ο προσωπικος υποκειμενικος παραγοντας.
Ο οποιος επισης μπορει να ληφθει υποψιν με δειγματοληψια και να αξιολογηθει.

Δεν χρειαζομαστε ενα συστημα που να προβλεπει ποιο ειναι το αγαπημενο παιχνιδι του παιδιου. Μας αρκει ενα συστημα που μετραει το κατα ποσο το παιδι εχει προσβαση σε μεγαλη ποικιλια παιχνιδιων, και μπορει ελευθερα να διαλεγει αυτο που του αρεσει.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Για τις τρελες πεποιθησεις συμβαλλουν ολα τα παραπανω κι επιπλεον η συνηθεια και η προκαταληψη.
Η συνηθεια αφορα τον τροπο ζωης του ατομου,τα εθιμα και τις παραδοσεις του τοπου καταγωγης του.

Η προκαταληψη αφορα τις παγιωμενες ιδεες που εχει μεσα στο μυαλο του απεναντι στο πως πρεπει να βλεπει ο ιδιος τον υπολοιπο κοσμο.

Ενα παραδειγμα που θυμαμαι απο μικρος ηταν η γιαγια μου οντας καραποντια θεωρουσε πως ολοι οι ποντιοι ειναι εξαιρετοι και τους υπολοιπους που δεν ηταν τους εβλεπε ολους με μισο ματι,γιατι ελεγε οτι ποντιος και με εναν οματ(ματι).Κι απο το μονοφθαλμο εκεινο ποντιακο ματι δηλαδη για τους αλλους χρησιμοποιουσε μοναχα το μισο.Και ζωντας ολη τη ζωη σε ενα χωριο αναμεσα σε πανομοιοτυπους ανθρωπους αραγε με ποσους αλλους διαφορετικους ανθρωπους και διαφορετικες καταστασεις μπορει να ερχονταν σε επαφη ολοι αυτοι οι ανθρωποι.

Και τα ιδια θα ισχυουν παντοτε σε ολες τις κλειστες κοινωνιες ανα την υφηλιο και σε καθε εποχη.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

πιστεύουν σε παράλογα και αυθαίρετα πράγματα για πολλούς και διάφορους λόγους. ας πάρουμε μερικές περιπτώσεις.

πολλούς τους έχουν περάσει αυτά τα πράγματα με την παράδοση με τέτοιο τρόπο που δεν μπορούν να σκεφθούν τίποτε πέρα από αυτήν.

άλλους πάλι τους γοητεύει η δύναμη της μη διαψευσιμότητας από τους άλλους για τα όσα παράλογα ισχυρίζονται, κερδίζοντας έτσι πάντα για τον εαυτό τους μια ικανοποίηση πώς κατέχουν μια αποκλειστικά προσωπική γνώση επί παντός επιστητού, που στο βάθος δεν είναι τίποτε άλλο πέρα από την αυταπάτη που τρέφουν για την πραγματικότητα και τον εαυτό τους αυτό σε βάθος χρόνου λειτουργεί αρνητικά για την διαμόρφωση της προσωπικότητας τους και σε μια πρώτη κριτική που θα τους γίνει αισθάνονται να τους περιβάλλει αυτό με το οποίο έτρεφαν τον ίδιο τους τον εαυτό που δεν είναι άλλο από το κόμπλεξ κατωτερότητας απέναντι σε άτομα με λογικά επιχειρήματα.

η τρίτη ομάδα είναι αυτή που θα εμβαθύνει και θα αξιοποιήσει τον θεσμό του ιερού που έχουν υιοθετήσει σχεδόν όλες οι κοινωνίες ανα τον κόσμο αποβάλοντας το παράλογο και το αυθαίρετο από τον τρόπο σκέψης τους χωρίς όμως να χάσουν τον σεβασμό τους πρός την λόγια ιερή παράδοση. δυστυχώς είναι πολύ λίγοι όλοι αυτοί οι τελευταίοι.

κλείνοντας και παίρνοντας παραδείγματα από τον εαυτό μου θα ήθελα να απαντήσω στον προβληματισμό του φίλου μας γιατί πιστεύουν οι άνθρωποι όχι αναγκαστικά σε παράλογα πράγματα και αυθαίρετα πράγματα, γιατί το να ζητά κανείς να υπάρχει δικαιοσύνη στον κόσμο μέσα από μια διδασκαλία δεν μπορεί να θεωρηθεί αυθαιρεσία γιατί τότε θα ήταν και παράλογο και το κοινωνικό συμβόλαιο του ρουσσώ και παράλογο το κομμουνιστικό μανιφέστο του μάρξ και του ένγκελς. με μια διαφορά αυτοί ονειρεύτηκαν την επί της γής δικαιοσύνη ενώ οι χριστιανοί στην ουράνια βασιλεία κινητοποιώντας και τους δύο αυτούς τύπους ανθρώπων η πίστη και η ιδεολογία οι οποίοι έχουν προσφέρει με τους αγώνες τους οι μέν και με το ήθος τους οι δέ τα μέγιστα στην δυτική κοινωνία.
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

τοτε θα ηταν παράλογο και το κοινωνικό συμβόλαιο του ρουσσώ και παράλογο το κομμουνιστικό μανιφέστο του μάρξ και του ένγκελς. με μια διαφορά,οτι αυτοί ονειρεύτηκαν την επί της γής δικαιοσύνη ενώ οι χριστιανοί στην ουράνια βασιλεία
Εκ πρωτης σιγουρα μπορει να μοιαζουν ολα ιδια.Αυτο που κανει την διαφορα ειναι ο διαχωρισμος του μεσου απο τον υψιστο τελικο σκοπο,οπως και ο βαθμος εξιδανικευσης αυτου του τελικου σκοπου.

Το κοινωνικο συμβολαιο ειναι απλα ενα μεσον για την επιτευξη μιας δικαιοτερης κοινωνιας χωρις ομως το στοιχειο του ιδεατου,αλλα δημιουργωντας τις προυποθεσεις για εξελικτικη βελτιωση.Δηλαδη ενα μεσον προς την εξελιξη.

Απο την αλλη οι θρησκειες και ο κομμουνισμος εχουν στον πυρηνα τους την ιδεα μιας απολυτα εξιδανικευμενης επουρανιας η εγκοσμιας κοινωνιας σαν τον τελικο τους σκοπο,οπου ολα τα υπολοιπα αποτελουν απλα τα μεσα και δεν ειναι παρα μονον ενδιαμεσες καταστασεις,η παραπλευρες απωλειες στην πορεια προς το ιδανικο,το υπερτελειο και το αιωνιως αμεταβλητο,αφου πλεον τοτε δεν θα υπαρχει κανενας απολυτως λογος για να αλλαξει τιποτα.

Η γιατι εκει τοτε δεν θα υπαρχει κανενας τοσο πια σημαντικος ετσι ωστε να ερωτηθει και η δικη του γνωμη.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Ο Μαρξ ως αριστος γνωστης της Ελληνικης φιλοσοφιας εκανε διατριβη επανω στον Επικουρο,αλλα με τελικο αποτελεσμα.

Ενω ο Επικουρος θεωρουσε την ιδεα του θεου ως το απολυτο ον,αλλαξε ομως τις ιδιοτητες του θεου κι αναγκαστικα επληξε καιρια την ιδεα καθεμιας επι γης ιερατικης αυθεντιας.

Ο Μαρξ εφοσον φροντισε να κρατησει τις υποσχεσιολογικες ιδιοτητες ενος θεου,αλλαξε τον θεο με την ιδεα ενος ηγετη εκκοσμικευοντας και το ιερατειο αλλα κρατωντας το στον βασικο του ρολο ως εκπληρωτη του εξιδανικευμενου.

Αυτο που εκανε ο Μαρξ ηταν να δινει ανθρωπινη υποσταση στον ρολο του θεου και απο αυτην την αποψη ταιριαζει με την ιδεα του απολυτου εγκοσμιου μοναρχη.Χριστιανισμος και οι λοιποι ισον εγκοσμιοι μοναρχες χαριν της ιδεας ενος επουρανιου μοναρχη.

Μοναρχια δηλαδη χωρις μεταφυσικες ανησυχιες,οι υπολοιποι και με αυτες.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Ωχ παναΐτσα μ'...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

επικουρειος έγραψε:Ο Μαρξ ως αριστος γνωστης της Ελληνικης φιλοσοφιας εκανε διατριβη επανω στον Επικουρο,αλλα με τελικο αποτελεσμα.


Ενω ο Επικουρος θεωρουσε την ιδεα του θεου ως το απολυτο ον,αλλαξε ομως τις ιδιοτητες του θεου κι αναγκαστικα επληξε καιρια την ιδεα καθεμιας επι γης ιερατικης αυθεντιας.
Oι ιδιότητες του Θεού, παραμένουν οι ίδιες για τους ανθρώπους εδώ και χιλιάδες χρόνια. δηλαδή άσχετα με το τι πιστεύουν οι άνθρωποι δεν υπάρχει παρέμβαση άμεση από τον Θεό. και αυτό τόλμησε να το πει με κάθε ειλικρίνεια ο επίκουρος. αλλά όμως δεν σημαίνει πως δεν επηρεάζονται οι αποφάσεις των ανθρώπων λόγω της πίστης τους, ο άνθρωπος με λίγα λόγια ανακαλύπτει τον Θεό που κρύβει μέσα του και όχι ο Θεός τον άνθρωπο. ειδεμή θα ήμασταν όλοι πιστοί και δεν θα καθόμαστε να συζητάμε εδω πέρα.
Ο Μαρξ εφοσον φροντισε να κρατησει τις υποσχεσιολογικες ιδιοτητες ενος θεου,αλλαξε τον θεο με την ιδεα ενος ηγετη εκκοσμικευοντας και το ιερατειο αλλα κρατωντας το στον βασικο του ρολο ως εκπληρωτη του εξιδανικευμενου.
πιστεύω πως ο μάρξ δεν έδωσε καμία υπόσχεση για κάποια γή της επαγγελίας όπου θα βασιλεύει η αταξική κοινωνία, έδειξε πώς όταν αντιστέκονται οι υποταγμένοι στα οικονομικά συμφέροντα αλλάζει πρός το καλύτερο για αυτούς το βιοτικό τους επίπεδο. οι σταλινικοί έχουν διαστρεβλώσει το νόημα των όσων έχουν λεχθεί από τους κλασικούς του μαρξισμού βαπτίζοντας το πρξικόπημα του οκτ΄ώβρη σε επανάσταση γι να πάρουν τη εξουσία απο τα σοβιέτ, όπως έκαναν και οι χριστιανοί με την διδασκαλία του ιησού διαστρεβλώνοντας την για να διατηρήσουν τα ηγετικά τους αξιώματα.
Αυτο που εκανε ο Μαρξ ηταν να δινει ανθρωπινη υποσταση στον ρολο του θεου και απο αυτην την αποψη ταιριαζει με την ιδεα του απολυτου εγκοσμιου μοναρχη.Χριστιανισμος και οι λοιποι ισον εγκοσμιοι μοναρχες χαριν της ιδεας ενος επουρανιου μοναρχη.
μάλλον για τον υπεράνθρωπο του Νίτσε θα μιλάς και όχι για τον μάρξ, γιατί ο τελευταίος δεν είχε αυταπάτες για την ηγεσία ήξερε τι είναι η κυριαρχία από άνθρωπο σε άνθρωπο ακόμη και σε μια ιδάνικη κοινωνία, για αυτό δεν έκανε ποτέ του λόγο σε κάποια ηγετική αυθεντία αλλά στον ρόλο των μαζών που από αυτές εξαρτάται η κάθε ιστορική κίνηση στην πολιτική και κοινωνική ιστορία. πιο αναλυτικά αυτήν την άποψη την υποστηρίζει και τοστόι στο έργο του πόλεμος και ειρήνη.
Μοναρχια δηλαδη χωρις μεταφυσικες ανησυχιες,οι υπολοιποι και με αυτες.
νομίζω όμως πως ξεφεύγουμε από την ουσία του θέματος.
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

παράλογα ή αυθείρετα πράγματα και συζητάμε για την πολιτική + μαρξ ??

επιστημονικώς αποδείξιμη ανωτερότητας μιας πολιτικής με δείχτη

την επιστημονικώς (??) μετρήσιμη ευτυχία???

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

χαχα και μετά δίνουμε εμείς ψαγμένοι εξηγήσεις γιατι οι φτωχοί αδαείς πιστεύουν σε μπούρδες.
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Ψαχνω να βρω το βιβλιο του Καρλ Ποπερ "Η ανοιχτη κοινωνια και οι εχθροι της".Ειναι εναντιον καθε λογης ιδεαλισμου,απο αυθεντιες σαν τον Πλατωνα μεχρι τον Μαρξ,που για αιωνες καταφερνουν να σερνουν την ανθρωποτητα απο το ρουθουνι σαν υπνωτισμενη.

Ο καθε ειδους αντιλογος φτανει να συντριβεται μπροστα στην δυναμη εστω και της πλεον καλοπροαιρετης αυθεντιας οταν αυτη χρησιμοποιειται απο την εξουσια και φτανει να ταυτιζεται με αυτην,κι αυτο που τελικα απομενει ειναι μια σχεση δουλου προς αφεντη με πολλα κτηνωδη ενστικτα.

Καπως πιο απλα,η εξουσιαστης η εξουσιαζομενος με διαχυτο μπολικο μισος εκατερωθεν.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9866
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

Off Topic
Μη φεύγετε εκτός θέματος, υπάρχουν θέματα για πολιτικά.
It is by will alone I set my mind in motion.
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Δυστυχως ξεφυγα αρκετα του θεματος,σιγουρα το ζητημα δεν ηταν η πολιτικη αλλα οι πεποιθησεις καθαυτες.Που ως γνωστον οι πεποιθησεις ειναι παντοτε ο χειροτερος εχθρος της αληθειας.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

η απλή απάντηση στο ερώτημα του τίτλου ειναι

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ - και γιατι εξυπηρετεί υπαρκτές ανάγκες
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Επιχειρηματόληπτος
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 25 Μάιος 2013 23:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Αρχικά, θεωρώ πως με τις λέξεις "παράλογο" και "αυθαίρετο" προφανώς αναφερόμαστε σε κάτι που δεν είναι λογικό συμπέρασμα κάποιων δεδομένων και βασίζεται σε μη τεκμηριωμένα θεμέλια.

Επειδή το θέμα μας είναι η αθεΐα θα προσπαθήσω να απαντήσω στην ερώτηση, ειδικεύοντας τη φράση "παράλογο ή αυθαίρετο" στη περίπτωση της θρησκείας.
Το "παράλογο και αυθαίρετο", όσο... παράλογο κι αν σας φανεί, είναι υποκειμενικό για τους θρησκευόμενους. Αυτό που θεωρούν οι άθεοι παράλογο, οι θρησκευόμενοι το θεωρούν λογικό.
Άρα, κάνοντας αναγωγή της ερώτησης, για να βρούμε την απάντηση στην ερώτηση του τίτλου πρέπει να κατανόησουμε από που πηγάζει αυτή η διαφορά των δυο ομάδων ως προς το τι είναι παράλογο και τι λογικό.
Leo21 έγραψε:η απλή απάντηση στο ερώτημα του τίτλου ειναι

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ - και γιατι εξυπηρετεί υπαρκτές ανάγκες
Αν και συμφωνώ απόλυτα με τον Leo21 στο ότι ο άνθρωπος έχει ανάγκη τη "παράλογη" πίστη, η απάντηση δεν είναι απλή και σ'αυτό διαφωνώ μαζί του. Η ανάγκη αυτή υπάρχει για κάποιους λόγους και εδώ είναι που γίνεται περίπλοκη.

Ο άνθρωπος λοιπόν, έχει ανάγκη να πιστέψει στο κάτι ανώτερο, όσο παράλογο και ατεκμηρίωτο κι αν είναι αυτό.
Είναι μια ανάγκη που έχει ως ρίζα το οτιδήποτε μη κατανοητό ή άγνωστο (π.χ. κάποτε ήταν οι κεραυνοι του... Δία). Ευτυχώς, όσο περνάει ο καιρός η επιστήμη βοηθάει να μειώνονται τα πράγματα που δεν κατανοούμε/γνωρίζουμε.
Είναι μια ανάγκη που ενισχύεται από την αδυναμία του ανθρώπου να ελέγξει τα πάντα γύρω του (π.χ. φυσική καταστροφή που λαμβάνεται ως θεία δίκη και έτσι αφήνει τον "θεό" να πάρει την ευθύνη για πράγματα που δεν είναι στο χέρι μας).
Είναι μια ανάγκη ψυχολογική, που λειτουργεί ως βαλβίδα ασφαλείας για την ψυχική σταθερότητα όταν βιώνουμε ακραίες ή δύσκολες καταστάσεις (π.χ. η παρηγοριά ότι μετά το θάνατο υπάρχει κάτι άλλο, μια ανάγκη που αποδέχονται και οι ίδιοι οι θρησκευόμενοι όταν σου λένε "όταν πάθει κάποιος δικός σου κάτι, τότε μην επικαλεστείς για βοήθεια το θεό").

Η προηγούμενη παράγραφος ουσιαστικά περιέχει κομμάτια (πιθανόν και το σύνολο) των λόγων που παρέθεσε το μέλος της Ένωσης Άθεων στο μήνυμα που έγραψε.

Το ερώτημα που προσπάθησα να απαντήσω πιο πάνω είναι ένα από τα δυο ερωτήματα στα οποία κατέληξα πριν απομυθοποιήσω τις θρησκείες.
Είναι το ερώτημα που αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο κατάφεραν να κυριαρχήσουν οι θρησκείες. Οι θρησκείες εκμεταλλεύτηκαν αυτούς τους λόγους για τους οποίους "οι άνθρωποι πιστεύουν σε παράλογα ή αυθαίρετα πράγματα".
Το δεύτερο ερώτημα αναφέρεται στο τι εξυπηρετούν οι θρησκείες.

Πέρα από τα προφανή, που πλέον ανατιλαμβάνονται αρκετοί θρησκευόμενοι, όπως η προβολή, ο πλουτισμός, η επιρροή στα κοινά και άλλα πολλά που αφορούν το προσωπικό όφελος του κλήρου καθώς και τη μαζική σφαγή καθένα που πιστεύει σε κάτι διαφορετικό, πάντα κατά το δοκούν των θρησκευτικών ηγετών, σκέφτηκα άλλη μια πτυχή.

Η είσοδος της μάζας σε κοινωνικά "καλούπια" και ο έλεγχός της μέσω αυτών.
"Καλούπια" που μετέδωσαν στη μάζα πως πρέπει να ντύνεται, πως πρέπει να μιλά, πότε πρέπει να δουλεύει, ποιο φύλο είναι πιο ισχυρό, πως πρέπει να συμπεριφέρεται, τι δεν επιτρέπεται να ερευνά, τι είναι σωστό, τι είναι λάθος και άλλα πολλά. Μην ξεχνάμε τις 10 εντολές και όλη την αγία γραφή, που περιέχει κυρίως κανόνες και πρότυπα συμπεριφοράς.
Δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση λάθος όλους τους κανόνες, όμως τι πιο αποδοτικό για να επιβάλλεις πράγματα στον κόσμο, από τον "ανώτατο" αστυνομικό. Γιατί από την εκάστοτε αστυνομία μπορεί να ξεφύγει ο άνθρωπος, αλλά στην δεύτερη κάθοδο του "θεανθρώπου" στη Γη, θα κριθεί. Και δεν θα μπορεί να τρέξει ο άνθρωπος πιο γρήγορα από εκείνον, δεν θα μπορεί να του κρυφτεί, γενικώς δεν θα μπορεί να αποφυγεί τη κρίση και προφανώς, δεν ξεχνιέται τίποτα.
Θα πληρώσουν όλοι για ότι αμαρτίες έκαναν, πράγμα που εκτός από το να τονώνει και το αίσθημα δικαιοσύνης (απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας), αποτελεί αυτόματο μηχανισμό άμυνας της ίδιας της θρησκείας σε οτιδήποτε της αντιτίθεται: "Κάνε την προσευχή σου και άσε τον άθεο να κάνει αμαρτίες, θα πληρώσει. Εσύ να είσαι σωστό πρόβατο (συγχωρέστε μου το λάθος, σωστός χριστιανός ήθελα να πω) και οι άλλοι θα κριθούν αναλόγως."


Περιμένω επισημάνσεις για λάθη στη σκέψη μου.
Απάντηση