Κριτική στην "Απόσυρση μύθων"

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Ώστε η ορθόδοξη θρησκεία φέρεται ισάξια σε γυναίκες και άνδρες? (είμαι αναγκασμένη να χρησιμοποιήσω όρους βλέπεις gender binary, Aφού-και-η-θρησκεία-αυτή-φημίζεται-για-τα-δίπολα-που-προασπίζει)
Βρες μου μία γυναίκα που να έχει θέση στα ορθόδοξα ιερατεία. Γιατί το άγιο όρος είναι άβατο για το γυναικείο φύλο?
Γιατί υπάρχουν γυναικωνίτες στις ελληνικές εκκλησίες? Γιατί η Εύα και όχι ο Αδάμ κρυφομιλούσε με το φίδι και παρέσυρε στην έξοδο από τον παράδεισο? Γιατί θεωρείται τιμωρία για μία εφεύρεση θειστική οι συσπάσεις που οδηγούν στη γέννηση ενός ανθρώπου? Γιατί η μητέρα του χριστού έπρεπε να είναι παρθένα? Γιατί η γυναίκα πρέπει εν σιωπή να διάγει απέναντι στον άνδρα? Γιατί η γυναίκα να φοβήται τον άντρα? Και μη μου αρχίσεις τις μαλαγανιές με το φόβος/σεβασμός, δεν πιάνουν τα λεκτικά κόλπα. Γιατί γιατί γιατί.
WAKE UP, your religion's god is a glowing fuckin' MALE chauvinist, and sexist. Είναι το αρχετυπικό αρσενικό που έχει αφαιρέσει τα δικαιώματα των γυναικών στην κοινωνία την οποία μοιράζονται με άλλα φύλα.

Και συ υπερασπίζεις μία θρησκεία ανισοτήτων και ρίχνεις το πρόβλημα στο θύμα, στυλ "έλα τώρα που σε έχει καταπιέσει η θρησκεία η οποία κατατρέχει τον πολιτισμό σου, το θεματάκι πρέπει να το έχεις εσύ" Η κουλτούρα της θρησκείας είναι μια απαίσια, χοντροειδέστατη, κοινωνικά άδικη και εγκληματική ΦΑΡΣΑ!
Ι have news for you. ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ έγώ το πρόβλημα. Το πρόβλημα βρίσκεται μέσα στα βιβλία αυτά τα σιχαμερά και απαρχαιωμένα, τα οποία αρνείσαι να δεις με το φως του σημερινού πολιτισμού και όχι ενός που (δεν) υπήρχε χιλιάδες χρόνια πριν. Και απολογητές σαν και σένα είναι εχθροί του γυναικείου φύλου, αφού συμφωνούν με τη θέση υποτίμησης που είναι η κυρίαρχη ατζέντα της ορθοδοξίας,όπως και άλλων θρησκειών και του κρυφο-ή και πολύ περισσότερες φορές φανερομισογυνισμού της Ορθόδοξης Εκκλησίας Α.Ε.
Η γυναίκα μέσα στη θρησκεία αυτή, έχασε το σώμα της, το οποίο "μαγειρεύτηκε" ως αμαρτωλό και βρώμικο, έχασε την αξιοπρέπειά της, η θρησκεία έμαθε στο ανδρικό φύλο ότι ήταν ανώτερο του γυναικείου, λόγω της ασύστολης πατριαρχικής
προπαγάνδας, έχασε ένα σωρό ευκαιρίες για μόρφωση, ενώ συχνά κακοποιούνταν και κακοποιείται ακόμη με αφορμή τα δηλητήρια της πίστης αυτής.

Μπορεί να είμαστε όλοι άνθρωποι ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΝΟΜΙΑ σε άλλους που άλλες δεν τα έχουν. Με το αρνείσαι την ύπαρξη των προνομίων που έδωσε και δίνει αυθαίρετα η χριστιανική θρησκεία, δε χάνονται αυτά, δεν εξαφανίζονται ξέρεις, απλά κάνουν τους γύρω σου να αναγνωρίζουν ακόμη περισσότερο πόσο η θρησκεία είναι ικανή να κάνει τους ανθρώπους να μη βλέπουν τον κόσμο γύρω τους καθαρά.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Language_of_Reality έγραψε: Γιατί η Εύα και όχι ο Αδάμ κρυφομιλούσε με το φίδι και παρέσυρε στην έξοδο από τον παράδεισο?
Για μένα και για σένα, επειδή αυτός που έγραψε τον συγκεκριμένο μύθο έζησε σε μια έντονα πατριαρχική κοινωνία.
Για ένα πραγματικό χριστιανό, επειδή πολύ απλά οι γυναίκες έχουν πολύ μεγαλύτερη κλίση προς την αμαρτία.
Για τον θεόφιλο, ας αποφασίσει πρώτα το αν και το κατά πόσο θεόπνευστος πιστεύει ότι είναι αυτός ο μύθος και μετά ας απαντήσει.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Language_of_Reality έγραψε:Ώστε η ορθόδοξη θρησκεία φέρεται ισάξια σε γυναίκες και άνδρες?
Ναι.αν δε σου κάνει κόπο ρίξε μια ματιά εδώ.http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/ ... hurch.html
Γιατί η Εύα και όχι ο Αδάμ κρυφομιλούσε με το φίδι και παρέσυρε στην έξοδο από τον παράδεισο? Γιατί θεωρείται τιμωρία για μία εφεύρεση θειστική οι συσπάσεις που οδηγούν στη γέννηση ενός ανθρώπου? Γιατί η μητέρα του χριστού έπρεπε να είναι παρθένα? Γιατί η γυναίκα πρέπει εν σιωπή να διάγει απέναντι στον άνδρα? Γιατί η γυναίκα να φοβήται τον άντρα? Και μη μου αρχίσεις τις μαλαγανιές με το φόβος/σεβασμός, δεν πιάνουν τα λεκτικά κόλπα. Γιατί γιατί γιατί.
WAKE UP, your religion's god is a glowing fuckin' MALE chauvinist, and sexist. Είναι το αρχετυπικό αρσενικό που έχει αφαιρέσει τα δικαιώματα των γυναικών στην κοινωνία την οποία μοιράζονται με άλλα φύλα.
ένας καταιγισμός ερωτήσεων που περισσότερο αφορούν την πατριαρχική κοινωνία από τις απαρχές του πολιτισμού μέχρι σήμερα, παρά τον χριστιανισμό και τα κατάλοιπα που τον επηρέασαν και περιέχονται στις γραφές. θα συμφωνούσα μαζί σου αν αναφερόσουν στον ομαδικό βιασμό των γυναικών στην Ινδία και την ατιμωρησία των βιαστών. η γυναίκα στον χριστιανισμό και στην δύση απολαμβάνει την μεγαλύτερη ελευθερία και ισότητα από οποιονδήποτε άλλον πολιτισμό και θρησκεία.αλλά πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη για την χειραφέτηση της από την σημερινή ανδροκρατούμενη κοινωνία υπόλειμμα της πατριαρχικής κοινωνίας.
στην Εύα φαίνεται πιο έντονα η προκατάληψη για την γυναίκα από την Μαρία που δοξάζεται με τον μεγαλύτερο τίτλο που μπορεί να αποκτήσει άνθρωπος είναι η πρώτη των αγίων και η πλατυτέρα των ουρανών, είναι ο μεσολαβητής μεταξύ Θεού και ανθρώπου.
Και συ υπερασπίζεις μία θρησκεία ανισοτήτων και ρίχνεις το πρόβλημα στο θύμα, στυλ "έλα τώρα που σε έχει καταπιέσει η θρησκεία η οποία κατατρέχει τον πολιτισμό σου, το θεματάκι πρέπει να το έχεις εσύ" Η κουλτούρα της θρησκείας είναι μια απαίσια, χοντροειδέστατη, κοινωνικά άδικη και εγκληματική ΦΑΡΣΑ!
Ι have news for you. ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ έγώ το πρόβλημα. Το πρόβλημα βρίσκεται μέσα στα βιβλία αυτά τα σιχαμερά και απαρχαιωμένα, τα οποία αρνείσαι να δεις με το φως του σημερινού πολιτισμού και όχι ενός που (δεν) υπήρχε χιλιάδες χρόνια πριν. Και απολογητές σαν και σένα είναι εχθροί του γυναικείου φύλου, αφού συμφωνούν με τη θέση υποτίμησης που είναι η κυρίαρχη ατζέντα της ορθοδοξίας,όπως και άλλων θρησκειών και του κρυφο-ή και πολύ περισσότερες φορές φανερομισογυνισμού της Ορθόδοξης Εκκλησίας Α.Ε.
δεν είπα πώς σου φταίει η θρησκεία, απλώς ρώτησα τι σου φταίει η θρησκεία, και αυτό γιατί είσαι λίγο έντονη στους χαρακτηρισμούς για αυτήν, αυτό είναι όλο, μην με βάζεις στο ίδιο σακί με αυτούς που σιχαίνομαι.
Η γυναίκα μέσα στη θρησκεία αυτή, έχασε το σώμα της, το οποίο "μαγειρεύτηκε" ως αμαρτωλό και βρώμικο, έχασε την αξιοπρέπειά της, η θρησκεία έμαθε στο ανδρικό φύλο ότι ήταν ανώτερο του γυναικείου, λόγω της ασύστολης πατριαρχικής
προπαγάνδας, έχασε ένα σωρό ευκαιρίες για μόρφωση, ενώ συχνά κακοποιούνταν και κακοποιείται ακόμη με αφορμή τα δηλητήρια της πίστης αυτής.
για μένα πρώτα είναι ο άνθρωπος σαν ψυχή, και οι ψυχές δεν έχουν φύλο, η γυναίκα σαν άνθρωπος έχει να παίξει ένα σπουδαίο ρόλο αυτόν της μητέρας που είναι το πιό ιερό σε κάθε πολιτισμό. ο άνδρας επίσης έχει τον ρόλο του πιστού συντρόφου του πατέρα και του προστάτη της οικογένειας και ''οχι του δυνάστη. είναι ζήτημα ρόλων και όχι μισογυνισμού.
Μπορεί να είμαστε όλοι άνθρωποι ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΝΟΜΙΑ σε άλλους που άλλες δεν τα έχουν. Με το αρνείσαι την ύπαρξη των προνομίων που έδωσε και δίνει αυθαίρετα η χριστιανική θρησκεία, δε χάνονται αυτά, δεν εξαφανίζονται ξέρεις, απλά κάνουν τους γύρω σου να αναγνωρίζουν ακόμη περισσότερο πόσο η θρησκεία είναι ικανή να κάνει τους ανθρώπους να μη βλέπουν τον κόσμο γύρω τους καθαρά.
εσύ αν το έχεις ακούσει, εγώ το ζώ καθημερινά και με θλίβει. αλλά τι μπορεί να κάνει κανείς για την άποψη του άλλου, πέρα από απο το να τον συμβουλεύει πώς δεν είναι αυτός ο σωστός τρόπος να σκέπτεται;
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid έγραψε:
Language_of_Reality έγραψε: Γιατί η Εύα και όχι ο Αδάμ κρυφομιλούσε με το φίδι και παρέσυρε στην έξοδο από τον παράδεισο?
Για μένα και για σένα, επειδή αυτός που έγραψε τον συγκεκριμένο μύθο έζησε σε μια έντονα φαλοκρατική κοινωνία.
Για έναν πραγματικό χριστιανό, επειδή πολύ απλά οι γυναίκες έχουν πολύ μεγαλύτερη κλίση προς την αμαρτία.
Για τον θεόφιλο, ας αποφασίσει πρώτα το αν και κατά πόσο θεόπνευστος είναι αυτός ο μύθος και μετά ας απαντήσει.
οι μύθοι έχουν μέσα τους υπερτονισμένη ιστορία των κοινωνιών που τους δημιούργησε σε εμάς δεν μένει να ξεχωρίσουμε το ιστορικό, από το φανταστικό, να το αναλύσουμε και να βρούμε το πνεύμα του μύθου που συνένωνε τις τότε κοινωνίες σαν συνδετικός κρίκος μεταξύ φανταστικού και πραγματικού.
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Ώστε εγώ το έχω ΑΚΟΥΣΕΙ, ενώ εσύ το ζεις και σε θλίβει. Wait a minute. ΕΓΩ, η γυναίκα, το έχω ΑΚΟΥΣΕΙ, ενώ εσύ, ο ΑΝΔΡΑΣ, το ζεις και σε θλίβει?
:evil: :evil:

1)χέστηκα αν σε θλίβει. Η θλίψη σου δε μου λέει τίποτε. Αν δεν κάνεις κάτι ενεργά για να σταματήσει η αδικία είτε θλίβεσαι είτε όχι, δε μου λέει κάτι, καθώς τέτοιες υποκριτικές θλίψεις τις έχω φάει στη μάπα ( και από τους ιερωμένους και διάφορους άλλους εκπροσώπους/φορείς της εκκλησίας που υπερασπίζεσαι)

2)Τους ρόλους αυτούς που γράφεις, επίσης τους έχω γραμμένους. Δεν είμαι υποχρεωμένη να τους δέχομαι, ούτε καν να τους σέβομαι. Άκου εδώ η γυναίκα μητέρα τιμημένη και ο άνδρας προστάτης. Πού ζεις? Στο μεσαίωνα? Ξύπνα, αυτοί οι αναχρονισμοί είναι ένδειξη πως δεν έχεις συνειδητοποιήσει τις αλλαγές στους ρόλους αυτούς, γιατί μέσα σου έχουν μείνει όπως σου τους δίδαξαν, αναλλοίωτοι, αδιαπέραστοι από τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, στατικοί, νεκροί.
Δε ΘΕΛΩ να είμαι ιερή μητέρα! Χέστηκα για την ιερότητα του ρόλου, σου την χαρίζω. Θέλω η θρησκεία που με θέλει είτε παρθένα μητέρα και ιερή είτε πουτάνα και αλήτισσα, ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ από προσώπου γης. Γιατί είναι τα κοινωνικά μου δεσμά, με κρατάει (αφού επηρεάζει την κοινωνία στην οποία ζω) φυλακισμένη!

3)Δεν πιστεύω στην ψυχή και δεν έχεις να μου δώσεις καμία απόδειξη γι αυτήν. Και η άρνηση του σώματος ανήκει στη θρησκεία. Μισεί το ανθρώπινο σώμα, το δαιμονοποιεί, γιατί αποτελείται από ιερατεία γεμάτα από κομπλεξικούς ανέραστους ηλικιωμένους ζαρωμένους άντρες που φοβούνται το σεξ, και γι αυτό κηρύττουν για ψυχές και διπλές "φύσεις"

4)Δεν έχω κανένα συμφέρον να ρίχνω τους τόνους, ενώ εσύ ΕΧΕΙΣ. Εγώ δεν απολογούμαι υπέρ εξουσιών πάνω στον άνθρωπο, εσύ το κάνεις, που έχεις κάθε λόγο να είμαστε ήρεμοι και χλιαροί μπροστά σε τέρατα αδικιών που γεννάνε δίκαιη οργή από όσες τα έχουν υποστεί και τα γνωρίζουν από μέσα.

5)Περιμένω απάντηση γιατί η εκκλησία που υποστηρίζεις ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ σε θέση ισχύος και επιρροής. Το έκανες γαργάρα φυσικά.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

"Language_of_Reality"]Ώστε εγώ το έχω ΑΚΟΥΣΕΙ, ενώ εσύ το ζεις και σε θλίβει. Wait a minute. ΕΓΩ, η γυναίκα, το έχω ΑΚΟΥΣΕΙ, ενώ εσύ, ο ΑΝΔΡΑΣ, το ζεις και σε θλίβει?
:evil: :evil:
Eννοώ πώς σαν θρησκευόμενος τα βλέπω από πιο κοντινή απόσταση, από εσένα και με πειράζει περισσότερο γιατί πιστεύω στον Θεσμό της εκκλησίας, ενώ εσύ στο κάτω κάτω έχεις τελειώσει με την υπόθεση που λέγεται Θεός . αλήθεια τι ενοχλεί και τι πειράζει έναν άθεο περισσότερο, η θρησκεία που ασχολείται ατομικά ο καθένας, για η ηγεσία της θρησκείας που (εκ των πραγμάτων πρέπει να υπάρχει και) έχει επιρροή στους πιστούς;
1)χέστηκα αν σε θλίβει. Η θλίψη σου δε μου λέει τίποτε. Αν δεν κάνεις κάτι ενεργά για να σταματήσει η αδικία είτε θλίβεσαι είτε όχι, δε μου λέει κάτι, καθώς τέτοιες υποκριτικές θλίψεις τις έχω φάει στη μάπα ( και από τους ιερωμένους και διάφορους άλλους εκπροσώπους/φορείς της εκκλησίας που υπερασπίζεσαι)
η θλίψη όμως απογοητεύει τους ανθρώπους και απομακρύνονται από τους θρησκευτικούς κύκλους, τα κατηχητικά ακόμη και από την εκκλησία, αφήνοντας πίσω τον Θεό της ιεραρχίας και της εκπροσώπησης από διεφθαρμένους και σκοταδιστές κρατώντας τον δικό τους προσωπικό Θεό που περισσότερο έχει σχέση με την πράξη σαν αγάπη παρά με τον Θεό είδωλο η τον καθαρά φανταστικό.
http://www.ianos.gr/eshop/biblia/theori ... 0280861pp/
[2)Τους ρόλους αυτούς που γράφεις, επίσης τους έχω γραμμένους. Δεν είμαι υποχρεωμένη να τους δέχομαι, ούτε καν να τους σέβομαι. Άκου εδώ η γυναίκα μητέρα τιμημένη και ο άνδρας προστάτης. Πού ζεις? Στο μεσαίωνα? Ξύπνα, αυτοί οι αναχρονισμοί είναι ένδειξη πως δεν έχεις συνειδητοποιήσει τις αλλαγές στους ρόλους αυτούς, γιατί μέσα σου έχουν μείνει όπως σου τους δίδαξαν, αναλλοίωτοι, αδιαπέραστοι από τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, στατικοί, νεκροί.
Δε ΘΕΛΩ να είμαι ιερή μητέρα! Χέστηκα για την ιερότητα του ρόλου, σου την χαρίζω. Θέλω η θρησκεία που με θέλει είτε παρθένα μητέρα και ιερή είτε πουτάνα και αλήτισσα, ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ από προσώπου γης. Γιατί είναι τα κοινωνικά μου δεσμά, με κρατάει (αφού επηρεάζει την κοινωνία στην οποία ζω) φυλακισμένη!
δεν σου μιλώ εδώ για την εκκλησία αλλά περισσότερο για το άτομο που θέλει να εκφραστεί μέσα από τον θεσμό της οικογένειας και να αναλάβει τον κοινωνικό του ρόλο μέσα από τον οποίο ολοκληρώνεται σαν κοινωνικό όν. η εκκλησία απλά υπερτονίζει αυτόν τον τον θεσμό της οικογένειας, αλλά όμως δεν καταδικάζει κιόλας όσους αρνούνται αυτόν τον ρόλο. είναι προσωπική επιλογή του κάθε ανθρώπου και αυτό είναι σεβαστό.
3)Δεν πιστεύω στην ψυχή και δεν έχεις να μου δώσεις καμία απόδειξη γι αυτήν. Και η άρνηση του σώματος ανήκει στη θρησκεία. Μισεί το ανθρώπινο σώμα, το δαιμονοποιεί, γιατί αποτελείται από ιερατεία γεμάτα από κομπλεξικούς ανέραστους ηλικιωμένους ζαρωμένους άντρες που φοβούνται το σεξ, και γι αυτό κηρύττουν για ψυχές και διπλές "φύσεις"
δεν πειράζει πιστεύεις στην συνείδηση και τον άνθρωπο,το ίδιο πράγμα είναι πίστεψε με γιατί όταν αναφερόμαστε σε αυτά δεν έχουμε κατά νού μας το φύλο. όσο για την νηστεία και την εγκράτεια όταν γίνονται με μέτρο είναι καλά σαν πνευματική άσκηση, επίσης διαφωνώ με τον μοναχισμό και την αποχή από τον έγγαμο βίο όταν αυτά επιβάλλονται αλλά τα αποδέχομαι σαν προσωπική επιλογή.
4)Δεν έχω κανένα συμφέρον να ρίχνω τους τόνους, ενώ εσύ ΕΧΕΙΣ. Εγώ δεν απολογούμαι υπέρ εξουσιών πάνω στον άνθρωπο, εσύ το κάνεις, που έχεις κάθε λόγο να είμαστε ήρεμοι και χλιαροί μπροστά σε τέρατα αδικιών που γεννάνε δίκαιη οργή από όσες τα έχουν υποστεί και τα γνωρίζουν από μέσα.
καλό θα ήταν να χαμηλώσουν γιατί βοηθά στην συζήτηση. προέρχομαι από πατέρα άθεο, και μητέρα με ελάχιστο ενδιαφέρον πρός την θρησκεία, μου έχουν δώσει με όσα με δίδαξαν πώς πάνω από όλα, είναι η αίσθηση του δικαίου που πρέπει να έχει κάθε άνθρωπος και να λέει με θάρρος την άποψη του για την αλήθεια, όπως επίσης με δίδαξε και η θεολόγος μου να αναζητώ την αλήθεια μέσα από τον Θεό.
και σε καμία περίπτωση δεν θα δικαιολογούσα αδικίες από όπου και αν προέρχονται αλλά δεν μπορώ στο όνομα προσωπικών αδικιών να καταδικάσω και ανθρώπους που προσφέρουν στους συνανθρώπους τους έμπρακτη αγάπη.
αν έχεις αδικηθεί προσωπικά και έχεις το δίκιο με το μέρος σου να ξέρεις μαζί σου είμαι και όχι με τους ομοιδεάτες (αδελφούς μου) που σε αδίκησαν.
5)Περιμένω απάντηση γιατί η εκκλησία που υποστηρίζεις ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ σε θέση ισχύος και επιρροής. Το έκανες γαργάρα φυσικά.
απάντησα τι ακριβώς λέει η εκκλησία για αυτό..http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/ ... hurch.html
η δική μου άποψη είναι πώς κακώς αποκλείονται οι γυναίκες από την ηγεσία της θρησκείας, για μένα το ιερό εκφράζεται περισσότερο από μια γυναίκα παρά από τους άνδρες. για παράδειγμα αν ο Ιησούς είναι είναι ο υιός το δεύτερο πρόσωπο της ομοούσιας τριάδας η Παναγία είναι η μητέρα του.
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Νομιζω οτι τονιζεται υπερβολικα ο ρολος της χριστιανικης θρησκειας στην καταπιεση της γυναικας σημερα.
Ιστορικα, σαφως η Εκκλησια ειχε εμπρακτο μισογυνισμο συμφωνα με τα ηθη της εποχης, αλλα δεν νομιζω οτι τα απο παραδοση υπολλειμματα σημερα (οπως γυναικωνιτες, αβατο αγιου ορους, Αδαμ και Ευα κλπ), στοιχειοθετουν μια τετοια κατηγορια καταπιεσης. Ειναι μαλακιες ολα αυτα με λιγα λογια. Δεν ειναι δυνατον να ακουμε απο συγχρονες γυναικες του 2013 κλαψομουνιαση οτι η κακια εκκλησια τις καταπιεζει και τις κρατα φυλακισμενες, γιατι χανουν και οι λεξεις το νοημα τους...

Περισσοτερο εγω θα εστιαζα σε καποιους οπισθοδρομικους πνευματικους που προσφερουν συμβουλες σε γυναικουλες να μην χωρισουν και να μην χαλασουν το σπιτι τους οταν ο αντρας τους τις κερατωνει/δερνει κλπ και σε καποιες παρωχημενες θρησκευτικες αντιληψεις περι παρθενιας, που οδηγουν κοπελες ή και αγορια (πιο σπανιο) σε αγαμια, ψυχολογικα προβληματα και τελικα σε ανυπερβλητα προβληματα σχεσεων.
Περαν αυτων, που δεν εχω ιδεα για την εκταση τους (πχ στο Λυκειο το 95-97 ουτε το 2% των κοριτσιων δεν πηγαινε σε πνευματικο), δεν βλεπω κατι αλλο σαν ουσιαστικη αρνητικη επιρροη ως προς την ισοτητα των φυλων.
Στο σχολειο, ολοι οι θρησκευτικοι ως προς το θεμα αυτο, μας ελεγαν οτι τα δυο φυλα ειναι ισα στα ματια του θεου. Σαν μηνυμα αυτο μας περνουσε. Και αυτο εχει σημασια στη τελικη. Οποιος θα κατσει να ψαξει μισογυνισμο στους μυθους του Αδαμ και της Ευας και στους γυναικωνιτες, μαλλον ειναι ηδη μισογυνης εκ των προτερων.

Χωρις να εχω καμια διαθεση να υπερασπιστω την Εκκλησια, με κουραζουν πολυ οι λεκτικες υπερβολες..
Ιδιαιτερα οταν εχουμε διπλα μας φανατικους Ισλαμιστες που γαμανε και δερνουν κυριολεκτικα καθε φωνη για γυναικεια χειραφετηση...Για αυτους δηλαδη ποιες λεξεις πρεπει να χρησιμοποιησουμε;

Καλη χρονια...
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Θεόφιλος έγραψε:Ναι.αν δε σου κάνει κόπο ρίξε μια ματιά εδώ.http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/ ... hurch.html
Εγώ έριξα. Είναι εμφανής η προσπάθεια δικαιολόγησης της ανισοτιμίας:
"Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δέν ἀντιλαμβάνεται τήν ἰσότητα ὡς ἰσοπέδωση."
"Τό νά θέλουν ὅλα τά μέλη νά ἐκτελοῦν τήν ἴδια λειτουργία στό σῶμα ἀποτελεῖ ἔνδειξη σοβαρᾶς ἀσθένειας τῶν ἴδιων καί τοῦ σώματος."
Αυτό σημαίνει καθαρά: "δεν είναι οι γυναίκες ισάξιες με τους άντρες, ας το πάρουν απόφαση."
Ακριβώς το είδος του επιχειρήματος που ακούμε και από οπαδούς του απαρτχάιντ και άλλων ρατσιστικών τάσεων.

Ας δούμε και γιατί δεν υπάρχουν γυναίκες ιερωμένες. Τρεις λόγοι αναφέρονται στη σελίδα αυτή:
"Πρωτεύουσα θέση μεταξύ τῶν ἐπιχειρημάτων κατέχει ἡ προβολή τῆς παραδοσιακῆς τακτικῆς τῆς Ἐκκλησίας, τό γεγονός δηλαδή ὅτι ὁ Ἰησοῦς δέν ἐπέλεξε γυναῖκες μεταξύ τῶν δώδεκα Ἀποστόλων, μολονότι δέν ἔλειπαν οἱ γυναῖκες ἀπό τόν εὐρύτερο κύκλο τῶν μαθητῶν Του."
"Ὁ ἱερεύς δέν ἐνεργεῖ ὡς ὄργανο ἐξουσιοδοτημένο κατά τήν ἄσκηση τῶν τελετουργικῶν του καθηκόντων, ἀλλά εἶναι αὐτή ἡ ἴδια ἡ σωματική παρουσία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ."
"Ἄλλο, τέλος, ἐπιχείρημα ἀναφέρεται στόν νυμφικό συμβολισμό τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας."
Δηλαδή οι ιερείς είναι αποκλειστικά άντρες επειδή εκπροσωπούν το χριστό και τους αποστόλους που ήταν επίσης αποκλειστικά άντρες.
Θεόφιλος έγραψε:ένας καταιγισμός ερωτήσεων που περισσότερο αφορούν την πατριαρχική κοινωνία από τις απαρχές του πολιτισμού μέχρι σήμερα, παρά τον χριστιανισμό και τα κατάλοιπα που τον επηρέασαν και περιέχονται στις γραφές.
Εγώ έχω δύο ερωτήματα για σένα:

1. Γιατί θεωρείς ότι ο χριστιανισμός όχι μόνο δεν ήταν σε θέση να ξεφύγει από τις επιταγές της πατριαρχικής κοινωνίας της εποχής του αλλά ούτε καν σήμερα που η κοινωνία έχει αλλάξει δεν είναι σε θέση να τις αποβάλλει;

2. Γιατί θεωρείς ότι ένα θρήσκευμα τόσο υποταγμένο στις κοινωνικές συνθήκες είναι αξιόλογο και το έχεις και σαν ηθικό μέτρο;
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:
Θεόφιλος έγραψε:Ναι.αν δε σου κάνει κόπο ρίξε μια ματιά εδώ.http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/ ... hurch.html
Εγώ έριξα. Είναι εμφανής η προσπάθεια δικαιολόγησης της ανισοτιμίας:
Θα μου επιτρέψεις να σου πώ πώς διαβάζω πολύ προσεκτικά αυτά που διαβάζω και δίνω ως παραπομπή, σε άλλα συμφωνώ και σε άλλα διαφωνώ , για αυτό και επιλέγω ποιά θα κρατήσω και ποιά θα απορρίψω π.χ συμφωνώ με το παρακάτω.

<<Πράγματι, οἱ γυναῖκες ὄχι μόνο εἶναι ἰσότιμες μέ τούς ἄνδρες, ἀλλά κατέχουν καί τό κέντρο τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, ὡς ἀναπόσπαστα μέλη τῆς δομῆς τῆς Ἐκκλησίας. Εἰδικότερα, ἡ γυναίκα συμβολίζει τήν ἴδια τήν Ἐκκλησία, τόν ναό τοῦ Θεοῦ, πού δέχεται τό σῶμα τῶν πιστῶν· γι' αὐτό καί τό διακονικό της ἔργο στήν Ἐκκλησία εἶναι ἔργο ἀγάπης καί φιλανθρωπίας πρός τόν πλησίον, μέ τήν ἐσωτερική καί τήν ἐξωτερική της ἱεραποστολή. Ἡ συμβολική προσφορά τῆς γυναίκας στήν ἐκκλησιαστική ζωή εἶναι ἔργο πού ἀγκαλιάζει ὅλο τό ποίμνιο καί δέν συγκρίνεται μέ ἀξίωμα ἀναγόμενο στή συνήθη ἱεραρχική δομή.>>

και διαφωνώ πώς είναι αρρώστια του σώματος της εκκλησίας να θέλουν όλοι να είναι ίσοι ως πρός την διεκδίκηση ανώτατου αξιώματος και αναφέρεται στις γυναίκες.
Εγώ έχω δύο ερωτήματα για σένα:
1. Γιατί θεωρείς ότι ο χριστιανισμός όχι μόνο δεν ήταν σε θέση να ξεφύγει από τις επιταγές της πατριαρχικής κοινωνίας της εποχής του αλλά ούτε καν σήμερα που η κοινωνία έχει αλλάξει δεν είναι σε θέση να τις αποβάλλει;
γιατί δεν κοντράρεται βιαία με τις κοινωνικές δομές, αντίθετα αφομιώνεται από αυτές και είναι συνοδοιπόρος μαζί της μέχρι ένα σημείο. όταν όμως οι κοινωνικές δομές αλλάζουν έχει μια αδυναμία να συγχρονιστεί μαζί με αυτές τις αλλαγές και να τις ακολουθήσει στην πορεία, με αποτέλεσμα να έχει παραμείνει σε μια αρχική γενεσιουργό παράδοση του τότε πολιτισμού που επηρέαστηκε θετικά από αυτήν αλλά η αδυναμία προσαρμογής της στα σημερινά πολιτιστικά δεδομένα, κάνει τον χριστιανισμό πολλές φορές να προβάλει τα αναχρονιστικά μοντέλα της παράδοσης στον σημερινό πολιτισμό. οπότε είναι η παθητική στάση της θρησκευτικής ηγεσίας να αποβάλλει τις επιταγές της πατριαρχικής κοινωνίας, παρά τις φωνές από μεγάλους φιλόσοφους όπως ο κάντ να δούν με άλλο μάτι της σχέση του ανθρώπου με τον Θεό.
2. Γιατί θεωρείς ότι ένα θρήσκευμα τόσο υποταγμένο στις κοινωνικές συνθήκες είναι αξιόλογο και το έχεις και σαν ηθικό μέτρο;
όταν πονάει το κεφάλι δεν το κόβεις, θέλω να πω πώς ο χριστιανισμός έχει ηθικές αξίες που αξίζει να παραμείνουν σε όσους θέλουν πιστεύουν εφόσον μάθουν να ξεχωρίζουν τον σκοταδισμό τον τυφλό φανατισμό, και εδώ είναι που χρειάζεται η φιλοσοφία, όπως κάποτε συναντήθηκε στις απαρχές για να ωριμάσει ο χριστιανισμός με τον νεοπλατωνισμό έτσι πάλι θα πρέπει με την βοήθεια της φιλοσοφίας να απορρίψει το παράλογο του θρησκευτικού λαικισμού περί θαυμάτων τύπου αγίου φωτός με απώτερο σκοπό την κερδοσκοπία και την ηθική ύπνωση για μια για πάντα δοσμένη αλήθεια που θα πρέπει να αναζητά κάθε πιστός, και όχι να επαναπαύεται με την δοσμένη αλήθεια από τον Θεό.

καλή μας χρονιά, για θρήσκους και άθεους.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

kapages έγραψε:Νομιζω οτι τονιζεται υπερβολικα ο ρολος της χριστιανικης θρησκειας στην καταπιεση της γυναικας σημερα. Καλη χρονια...
αυτό ήθελα να πω, όχι πώς δεν υπάρχουν αναφορές που μειώνουν τις γυναίκες μέσα από τις γραφές, αλλά στο χέρι του καθένα είναι να τις προσπεράσει. και να διδαχθεί από ότι αρνητικό για τον σεβασμό πρός αυτές από τις παραδοσιακές κοινωνίες.
Άβαταρ μέλους
FarEarth
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 18 Αύγ 2012 23:21
Όνομα Ιστότοπου: -

από που να ξεκινήσει κανείς ....

για τη θέση της γυναίκας σε μια αμόρφωτη κοινωνία που άρχεται από τη θρησκευτική δεισιδαιμονία...

για τη ταμπέλα ό,τι δεν επέλεξε ο ιησούς γυναίκα για μαθητή του...

για ό,τι θα πρέπει να γίνεται η πόρνη του κάφρου, άντρα της ανάλογα με τα κέφια του ...

ατελείωτη η λίστα ...

με τόση αδικία τόσους αιώνες πάνω στο πετσί της ,μου φαίνεται απόλυτα λογικό να μπορεί να χρησιμοποιεί τον εγκέφαλό της κάποιες φορές για "ψέμματα" , καλύτερα από ότι ο άντρας σώζοντας έτσι πολλές φορές ακόμα και τη ζωή της ...

Παρ όλο αυτά ,κάποιες φορές συνεχίζει και προσφέρει αγάπη τέτοιου είδους και ποιότητας ,που καμία θρησκεία δε μπορεί να προσφέρει ,μέσω της οργανωμένης διδασκαλεία της ...
πόσο μακρυά είναι ο άνθρωπος από την αγάπη, που είναι το τέλος της βίας και των διακρίσεων - συγκρούσεων - πολέμων -διαφορών που μας χωρίζουν...
Όποιος τύχει και κουβαλάει την Αλήθεια , θα υποφέρει από το φορτίο, ενώ οι άλλοι θα τον νομίσουν για κακόβουλο.Λίγοι θα καταλάβουν τι κουβαλάει αλλά θα φοβηθούν να πάνε δίπλα του, οι περισσότεροι θα προσπαθήσουν να τον διώξουν μακρυά γιατί ενοχλούνται από Αυτή ...
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Από Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, απαντήσεις σε Ερωτήματα Δογματικά

Απάντηση σε ερώτημα "Γιατί απαγορεύεται η χειροτονία στις γυναίκες"
Απόσπασμα "Την κύρια θέση στο ναό έχει ο άνδρας. Έτσι έχει ορίσει τα πράγματα το ήθος και το έθος της εκκλησίας. Είναι ο ιερέας και ο λειτουργός εκείνος, στο πρόσωπο του οποίου πρέπει να πειθαρχείται η ευχαριστιακή λατρεία της εκκλησίας.
Η γυναίκα μετέχει στη θεία λατρεία και έχει άλλα δευτερεύοντα καθήκοντα και λειτουργήματα σ'αυτή"

Το ζουμί
ΚΥΡΙΑ ΘΕΣΗ---->ΑΝΔΡΑΣ (φυσικοποίηση/κανονικοποίηση της έμφυλης ιεραρχίας)
ΕΤΣΙ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ------>ΒΟΥΛΩΣΤΕ ΤΟ ΗΛΙΘΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΣ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙΘΑΡΧΕΙΤΑΙ------>ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΚΕΙΝΟΥ, ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ ΙΕΡΕΑ(οποία σύμπτωσις που το πρόσωπο του θεού και του ιερέα ταυτίζονται έμφυλα και στην οποία έμφυλη ιεραρχία η γυναίκα οφείλει να πειθαρχεί)
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ------>Ο ΑΝΔΡΑΣ, ΕΓΩ, ΘΑ ΚΗΡΥΤΤΩ, ΘΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΥΣΙΑΣ, ΕΣΥ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΘΑΡΙΖΕ ΤΟ ΝΑΟ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΝΟΥΑΛΙΑ

Στη συνέχεια, από Αποστολική Διακονία της Ελλάδος
"Η γυναίκα βέβαια, η οποία μέχρι τώρα δεχόταν αδιαμαρτύρητα τη θέση της αυτή, τον τελευταίο καιρό άρχισε να εγείρει αξιώσεις"

Κρυφό μήνυμα----->αφού σου άρεσε μέχρι τώρα, αλλιώς δε θα ήσουν σε δευτερεύουσα θέση. Blaming the victim

"Η προσωπικότητά της δεν υποτιμάται, όπως δεν υποτιμάται η προσωπικότητα των πολιτών, όταν δεν μπορούν να κυβερνήσουν όλοι το κράτος"

Νάτοο και το παράδειγμα του κράτους. Και έλεγα πότε θα κάνουμε τη σύνδεση με τα διαπλεκόμενα. :lol:
Ώστε αλήθεια δε με υποτιμά κάποιος που πιστεύει ότι είμαι ικανή μόνο για δευτερεύοντα καθήκοντα? Τι μου λες μωρέ!

ΚΑΙ ΤΟ ΖΟΥΜΙ ΤΟΥ ΖΟΥΜΙΟΥ Ω ΖΟΥΜΙ στο τέλος της απάντησης της Αποστολικής Διακονίας της Ελλάδος
"Η γυναίκα αντιθέτως εκ προοιμίου δεν έχει τη δυνατότητα προσβάσεως στη χειροτονία. Εν πάση περιπτώσει η προσωπικότητα της πιστής γυναίκας όχι μόνο δεν υποτιμάται, αλλά αντιθέτως εξαίρεται και αναδεικνύεται όταν πειθαρχεί στο κανονικό έθος της Εκκλησίας. Οι άλλες διεκδικήσεις της μπορεί να είναι εκ του πονηρού και να επιφέρουν μεγάλες αναστατώσεις στην εύτακτη και απρόσκοπτη ζωή του πληρώματος της Εκκλησίας. Και έναν τελευταίο λόγο. Στην αρχαία Εκκλησία υπήρχε και ο σημαντικότατος θεσμός των διακονισσών"

Εκ του πονηρού οι διεκδικήσεις--------->ποιος είναι ο Πονηρός άραγε, σας θυμίζει κάτι, τον κάνετε τον συνειρμό, εε, αφού το ξέρουμε καλά, γυναίκα και πονηρός είναι ένα για την Εκκλησία, αφού γυναίκα ίσον διάβολος

Θα επιφέρουν μεγάλες αναστατώσεις------>αν δεν τις σταματήσουμε θα έχουμε προβλήματα, το Μέγα Επιχείρημα της Τάξης και της Ασφάλειας (κρυφό μήνυμα νούμερο 2 σκάστε οι γυναίκες)

Όχι, η προσωπικότητα της γυναίκας δεν υποτιμάται, είναι η ιδέα της.(κρυφό μήνυμα, είναι ανόητες και τρελές που δεν αναγνωρίζουν πόσο η προσωπικότητα ενός δούλου λάμπει και αναδεικνύεται η χάρη του. Κάτι σαν τα διαμάντια του Θεόφιλου) :lol:

Τελικό χτύπημα ιδεατού ζίου ζίτσου μορφώματος με εσάνς αρχαιολατρική--------> αφού διακονούσατε και στην αρχαία ελλάδα, τόσο παλιά, εεε, Υποκλίνομαι στις πονηριές και τις ιδεολογικές τσατραπατριάσεις της εκκλησίας Α.Ε.

Τέλος, ό,τι δεν συμφέρει την πατριαρχία, έχει αφομοιωθεί ΕΝΤΕΛΩΣ μέσα σε όσα προπαγανδίζουν όλα αυτά τα εξουσιολάγνα αρσενικά της χριστιανικής πίστης.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Plus
Ας εξετάσουμε τώρα το γιατί η αναπαραγωγικότητα της γυναίκας ιεροποιήθηκε μέσα σε ένα θεσμικό (εκκλησιαστικό) πλαίσιο. Δεν κάνει λιγουλάκι εντύπωση το δίπολο μάνα/αγία, άτεκνη/πόρνη που παίζει δυνατά μέσα στο σύστημα?
Και όταν λέω εξέταση, εννοώ Πολιτική Εξέταση, γιατί τα πάντα είναι πολιτικά, ειδικά όταν μιλάμε για συστήματα ιεραρχικά, πράγμα που καμιά δεν μπορεί να αρνηθεί πως ένα τέτοιο είναι η εκκλησία.

Μία γυναίκα που γεννοβόλαγε παιδιά, και με τις συνθήκες των περασμένων ευτυχώς εποχών, στις οποίες δεν υπήρχαν πάνες βρακάκια, πλυντήρια, μίξερ και αποχυμωτές και διάφορες άλλες συσκευές και ευκολίες, ανάμεσα στις οποίες ήταν το ρεύμα, το ζεστό νερό από το ρουμπινέ σου, η κεντρική θέρμανση, το φαγητό που μαγειρεύεται σε ένα ηλεκτρικό μάτι ή φούρνο, η γυναίκα λοιπόν που γεννοβόλαγε, Δεν-Είχε-Χρόνο-Να-Κλάσει, όχι να μάθει τα της θρησκείας της.
Όταν λοιπόν η Γυναίκα-Που-Δεν-Είχε-Χρόνο-Να-Κλάσει, είχε όλη μέρα να μαγειρέψει, να ταίσει, να ποτίσει, να καθαρίσει, να ξεσκατίσει, να ανάψει φωτιά να ζεσταθούν τέσσερα πέντε έξι παιδάκια, και μέσα σ'όλα να περιποιηθεί τον αφέντη της που μάλιστα είχε το πρόσωπο ενός επιγής θεού ομοίου με αυτόν στον ουρανό, που αυτή η πόρνη του έκλεψε την αιώνια μακαριότητα του παραδείσου, τότε το θύμα αυτό που είχε εσωτερικεύσει την προαιώνια ρητορική μίσους εναντίον του, ήταν πολύ εύκολο να μην αντιστέκεται στις διδαχές της εκκλησίας, αφού ελάχιστα είχε την προοπτική να καταλάβει ποτέ τι λεγόταν μέσα στα βιβλία αυτά για εκείνην, δεν είχε τις ευκαιρίες να μορφωθεί εξίσου με τον άνδρα, και με την Ευλογία της Εκκλησίας να γεννοβολά με Ιερότητα, ΛΟΛ, οι συνθήκες ήταν, πώς να πω, λιγάκι ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΕΣ να το πω, λιγάκι βρωμάει από χιλιόμετρα να το πω γιατί ήταν βολικότατη η ιερότητα της μητέρας?
Θα το πω!

Συν τοις άλλοις. Μία γυναίκα που δεν γεννοβόλαγε, θα είχε και χρόνο να διαβάσει αν της δινόταν η κατάλληλη ευκαιρία, αλλά και θα ξέφευγε και από την Έμφυλη καταπίεση της Αγίας Αρσενικής Τριάδας, τουτέστιν
ΘΕΟΣ+ΠΑΤΕΡΑΣ+ΣΥΖΥΓΟΣ.

Αυτή είναι η αγία τριάδα που εξυπηρετεί η θρησκεία και τ'αλλα για άγιο πνεύμα και τα λοιπά τα ακούω βερεσέ.
Το γέννημα θρέμμα λοιπόν αυτής της συστηματικής εξόντωσης του γυναικείου φύλου σε ηθικό αλλά και σε σωματικό πεδίο, που την εξαντλούσε και το ονόμαζε Τιμή της και Καμάρι της που ήταν μάνα, δηλαδή της αντέστρεφε τους όρους της πραγματικότητας ώστε να τη δεχτεί ως κανονική, υπέρ της, να μην αντιστέκεται, να μην τη Χλευάζει αυτή την ιερότητα, που φτιάχτηκε για να τη δυναστεύει.

Με την επιπρόσθετη ενοχοποίησή της με άλλα συστήματα ελέγχου όπως η κοινωνική κατακραυγή των άτεκνων γυναικών και η απαξίωσή τους, αλλά και την επιβράβευση όσων μανάδων ιεροποιούνταν ακόμη περισσότερο όταν τα παιδιά τους ήταν αγόρια, που σήμαινε έτι περισσότερο κάρβουνο για την πατριαρχία, οπότε και η γυναίκα που έκανε αγόρια με διάφορους τρόπους γλυκαινόταν και μάθαινε μέσω της μεγαλύτερης επιβράβευσής της όταν γένναγε αρσενικά να αποδέχεται να διαχωρίζει ακόμη και τα ίδια της τα παιδιά σε δουλικά του πατριαρχικού συστήματος (δουλειά στο χωράφι, καθαρισμός μανουαλιών, γεννοβόλημα) και στα αρσενικά που επειδή ήταν αρσενικά μπορούσαν να γίνουν Ιερείς, φορείς του Έθους και του κατάπτυστου Ήθους της εκκλησίας Α.Ε.

+Πατριάρχηcon+
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Θεόφιλος έγραψε:δεν κοντράρεται βιαία με τις κοινωνικές δομές, αντίθετα αφομιώνεται από αυτές και είναι συνοδοιπόρος μαζί της μέχρι ένα σημείο. όταν όμως οι κοινωνικές δομές αλλάζουν έχει μια αδυναμία να συγχρονιστεί μαζί με αυτές τις αλλαγές και να τις ακολουθήσει στην πορεία,
Ε αυτό λέμε, γιατί να έχει αυτήν την αδυναμία;
Θεόφιλος έγραψε:όταν πονάει το κεφάλι δεν το κόβεις, θέλω να πω πώς ο χριστιανισμός έχει ηθικές αξίες που αξίζει να παραμείνουν σε όσους θέλουν πιστεύουν εφόσον μάθουν να ξεχωρίζουν τον σκοταδισμό τον τυφλό φανατισμό [...] μια για πάντα δοσμένη αλήθεια που θα πρέπει να αναζητά κάθε πιστός, και όχι να επαναπαύεται με την δοσμένη αλήθεια από τον Θεό.
Μα βρε Θεόφιλε, αφού ο ίδιος παραδέχεσαι ότι πρέπει να αναζητάς την αλήθεια και όχι να επαναπαύεσαι στα δοσμένα από το Θεό (από την παράδοση θα έλεγα και είμαι σίγουρη ότι θα συμφωνήσεις, διότι τα φερόμενα ως λεχθέντα υπό του Θεού μας παραδίδονται από τους φορείς της παράδοσης), είναι προφανές ότι θα πρέπει να έχεις κάποια άλλα κριτήρια, έξω από την θρησκεία, για να κρίνεις την ίδια τη θρησκεία.
Επομένως, δεν έχεις την θρησκεία ως ηθικό μέτρο, αφού την κρίνεις με κάποιο άλλο μέτρο.
Επομένως, τι στην ευχή την έχεις και τη λιβανίζεις;

Οι μεταφορές του τύπου "δεν κόβεις το κεφάλι όταν πονάει" και "δεν πετάς το μωρό μαζί με την πάνα" είναι κατά τη γνώμη μου άστοχες, διότι υπονοούν ότι η εκκλησία είναι ένας θεσμός μεγάλης αξίας που πάσχει ή που έχει πληγεί με κάποιους τρόπους και που είναι προς το συμφέρον των μελών της να τον εξυγιάνουν και να τον θεραπεύσουν παρά να τον διαλύσουν, θέση με την οποία εγώ διαφωνώ και θέση την οποία δεν έχεις πετύχει μέχρις στιγμής να τεκμηριώσεις.
Η ηθική αξία που της αποδίδεις είναι ανύπαρκτη, αφού εσύ ο ίδιος παραδέχεσαι ότι δεν ενστερνίζεσαι όλες τις αρχές και τις επιταγές της, αλλά επιλέγεις ορισμένες μόνο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν σου χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς και κριτήριο ηθικής η εκκλησία, αλλά κάποιες άλλες πηγές.

Το γεγονός ότι δεν είναι η θρησκεία το ηθικό σου μέτρο, αλλά αντίθετα επιλέγεις τι κρατάς από αυτήν και τι απορρίπτεις, πράγμα που σημαίνει ότι έχεις άλλα ηθικά μέτρα που αντλείς από άλλες πηγές, το λες πολύ καθαρά και με την παρακάτω φράση:
Θεόφιλος έγραψε:Θα μου επιτρέψεις να σου πώ πώς διαβάζω πολύ προσεκτικά αυτά που διαβάζω και δίνω ως παραπομπή, σε άλλα συμφωνώ και σε άλλα διαφωνώ , για αυτό και επιλέγω ποιά θα κρατήσω και ποιά θα απορρίψω
.
Θεόφιλος έγραψε:καλή μας χρονιά, για θρήσκους και άθεους.
Καλή χρονιά και σε σένα, Θεόφιλε! :)
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:
Θεόφιλος έγραψε:δεν κοντράρεται βιαία με τις κοινωνικές δομές, αντίθετα αφομιώνεται από αυτές και είναι συνοδοιπόρος μαζί της μέχρι ένα σημείο. όταν όμως οι κοινωνικές δομές αλλάζουν έχει μια αδυναμία να συγχρονιστεί μαζί με αυτές τις αλλαγές και να τις ακολουθήσει στην πορεία,
Ε αυτό λέμε, γιατί να έχει αυτήν την αδυναμία;
Nα το πούμε εμμονή στην παράδοση; να το πούμε αγκύλωση; να το πούμε σφιχταγάλιασμα με την εξουσία, και έναν εφησυχασμό πώς οι γραφές δεν είναι ανθρώπινα συγγραφικά έργα αλλά αποτέλεσμα μιας αποκάλυψης ορισμένων εκλεκτών από τον Θεό σε ένα συγκεκριμένο μέρος του πλανήτη γή;όπως και να το πούμε η ουσία είναι πώς με την πρακτική της πάντα θα ακολουθεί την ουρά της πορείας της ανθρωπότητας από την σημερινή εποχή εώς το τέλους κόσμου.
Μα βρε Θεόφιλε, αφού ο ίδιος παραδέχεσαι ότι πρέπει να αναζητάς την αλήθεια και όχι να επαναπαύεσαι στα δοσμένα από το Θεό (από την παράδοση θα έλεγα και είμαι σίγουρη ότι θα συμφωνήσεις, διότι τα φερόμενα ως λεχθέντα υπό του Θεού μας παραδίδονται από τους φορείς της παράδοσης), είναι προφανές ότι θα πρέπει να έχεις κάποια άλλα κριτήρια, έξω από την θρησκεία, για να κρίνεις την ίδια τη θρησκεία.
Επομένως, δεν έχεις την θρησκεία ως ηθικό μέτρο, αφού την κρίνεις με κάποιο άλλο μέτρο.
Επομένως, τι στην ευχή την έχεις και τη λιβανίζεις;
ο Θεός για μένα δεν είναι μόνο στις γραφές αλλά στην καρδιά και τον νού του κάθε τίμιου και ηθικού ανθρώπου, από τις γραφές παίρνω κομμάτια αλλά όχι όλο το cake μιας και η σοκολάτα προκαλεί εξάρτηση, και εγώ δεν έμαθα την τέχνη της τελευταίας.
και μιας και το έφερε η κουβέντα βλέπω πολλούς γνωστούς που δηλώνουν άθεοι αγνωστικιστές η αδιάφοροι, να παίρνουν και αυτοί ακόμα το κομματάκι τους.
Οι μεταφορές του τύπου "δεν κόβεις το κεφάλι όταν πονάει" και "δεν πετάς το μωρό μαζί με την πάνα" είναι κατά τη γνώμη μου άστοχες, διότι υπονοούν ότι η εκκλησία είναι ένας θεσμός μεγάλης αξίας που πάσχει ή που έχει πληγεί με κάποιους τρόπους και που είναι προς το συμφέρον των μελών της να τον εξυγιάνουν και να τον θεραπεύσουν παρά να τον διαλύσουν, θέση με την οποία εγώ διαφωνώ και θέση την οποία δεν έχεις πετύχει μέχρις στιγμής να τεκμηριώσεις.
Η ηθική αξία που της αποδίδεις είναι ανύπαρκτη, αφού εσύ ο ίδιος παραδέχεσαι ότι δεν ενστερνίζεσαι όλες τις αρχές και τις επιταγές της, αλλά επιλέγεις ορισμένες μόνο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν σου χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς και κριτήριο ηθικής η εκκλησία, αλλά κάποιες άλλες πηγές.
είμαι ανοικτός σε όλες τις απόψεις και δεν έχω πρόβλημα να υιοθετώ πράγματα που μειώνουν η είναι ισάξια η ακόμη αν εξυψώνουν θρησκευτικές θέσεις. το κριτήριο είναι η ανθρωπιστική και ηθική εικόνα που προβάλλεται μέσα από αυτά.
είναι όμως ανεξήγητο ομολογώ πώς οι ηθικές αξίες από την αγία γραφή με επηρεάζουν περισσότερο από άλλες πηγές και ας έχει
την ίδια αξία και περιεχόμενο.

Το γεγονός ότι δεν είναι η θρησκεία το ηθικό σου μέτρο, αλλά αντίθετα επιλέγεις τι κρατάς από αυτήν και τι απορρίπτεις, πράγμα που σημαίνει ότι έχεις άλλα ηθικά μέτρα που αντλείς από άλλες πηγές, το λες πολύ καθαρά και με την παρακάτω φράση:
Θεόφιλος έγραψε:Θα μου επιτρέψεις να σου πώ πώς διαβάζω πολύ προσεκτικά αυτά που διαβάζω και δίνω ως παραπομπή, σε άλλα συμφωνώ και σε άλλα διαφωνώ , για αυτό και επιλέγω ποιά θα κρατήσω και ποιά θα απορρίψω
.

αν μπείς σε ένα περιβόλι μέσα δεν θα βρείς όλα τα φρούτα, απλά κόβεις αυτά που σου αρέσουν εκείνη την στιγμή, στο μυαλό σου μέσα όμως θα παραμένει για πάντα το αγαπημένο σου φρούτο είτε είναι εντός περιβολιού είτε εκτός.
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Φρουλάιτ. Δεν πίνεις χυμό! :lol:
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Παραιτούμαι. Οι ερωτευμένοι δεν ακούν τη λογική. Τι να πω, απόλαυσε το φρούτο σου!
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

ε, ο Θεόφιλος έχει μία αδυναμία στα χαλασμένα φρούτα εκτός των χεσμένων μωρών. Είναι οικονόμος, λολ. Γιατί και αλλού διάβασα για ένα μήλο με σκουλήκι, που δεν πετάς όλο το μήλο αλλά το σκουλήκι. Και λέω εγώ, γιατί να μην πετάξεις το μήλο και να φας το σκουλήκι? Αυτό είναι ένα σοβαρό διατροφικό ερώτημα, γιατί από άποψη πρωτεινών το σκουλήκι υπερτερεί.
Λοιπόν, όντως ο τρόπος που σκέφτεται έχει σχέση με φρούτα, κυρίως όμως με κεράσια.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_pic ... fallacy%29
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος AoratiMelani την 03 Ιαν 2013 12:43, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: διόρθωση του λινκ
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:είναι όμως ανεξήγητο ομολογώ πώς οι ηθικές αξίες από την αγία γραφή με επηρεάζουν περισσότερο από άλλες πηγές και ας έχει την ίδια αξία και περιεχόμενο.
Έλα ντε. Εντελώς, όμως. Βαλ' το στην υπογραφή σου αυτό. Κι εμβάθυνε περισσότερο μέσα σου ως προς το γιατί να συμβαίνει.
Ειλικρινέστατη ομολογία, που, για μένα τουλάχιστον, τα λέει όλα.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Τάσο, κι εγώ έχω διακόσιες απορίες ακόμη γι αυτά που πιστεύει. Δηλαδή, έκανα μια σούμα.
Δες Θεόφιλε τι βγαίνει.
Πιστεύεις σε έναν θεό δημιουργό. Που όμως δεν παρεμβαίνει. Αλλά εσύ επιθυμείς να παρενέβαινε. Από πού βγάζω το συμπέρασμα? Από τη φράση σου αλλού "ο θεός δεν μεριμνά,αν μεριμνούσε θα είχαν λυθεί πολλά προβλήματα"που είχες γράψει σε άλλο θρεντ, εκείνο της Γλώσσας.
Πιστεύεις πως δεν παρεμβαίνει ΠΙΑ. Γιατί στο παρελθόν ΕΙΧΕ. Πώς? Με το να στείλει τον υιό του τον Ιησού. Άρα,έχουμε πίστη σε έναν interventionist god, αλλά και πίστη σε έναν μη interventionist god. Πίστη στην καλοσύνη του θεού, αλλά πού μακάρι να επενέβαινε να λύσει τα προβλήματα. Πίστη πως τον θεό μπορείς να τον βρεις όχι με τις αισθήσεις αλλά νοερά,καμία απάντηση στο γιατί συμβαίνει να μην μπορεί κάποιος να τον βρει νοερά. Δηλαδή τον θεό τον βρίσκει τυχαία κάποια? Πέφτει μια μέρα πάνω του νοερά, είναι κάπως σαν το έπεσα πάνω στον ex boyfriend τις προάλλες? Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία επιθυμία του να τον βρουν οι άνθρωποι θα έλεγα, τότε είναι ένας θεός όχι για όλη την ανθρωπότητα, ένας θεός εκλεκιστικιστής. Όπως έχεις γράψει ότι είσαι και συ. Μάλλον αυτή του η ποιότητα τον κάνει έναν θεό για λίγους και εκλεκτούς, όχι για όλους.

Πρέπει να τα ψάξετε κάτι τέτοια, λολ, αλλά δε νομίζω πως θα βγάλετε άκρη, γιατί η μοίρα των θρησκειών καθώς αποσυντίθενται είναι οι διαρκείς αντιφάσεις και αναδημιουργίες όλων και περισσότερων κόνσεπτς, που τελικά πάνε προς έναν θεό με άπειρες ποιότητες, που θα κάνουν την πίστη σε κάποιες απ' αυτές εντελώς αυθαίρετη, γιατί για το όλες, αδύνατον καθώς είναι αντιφατικές. Οπότε ο δρόμος μάλλον δείχνει προς το ότι οι ποιότητες του θεού θα εξατομικεύονται όλο και περισσότερο, θα περιορίζονται στην προσωπική σφαίρα και δε θα υπάρχει τρόπος συνένωσης αυτών των προσωπικών ιδεολογημάτων του θεού. Και ξέρεις γιατί η πίστη γίνεται όλο και πιο αφαιρετική και ο θεός πιο σκαιώδης και λιγότερο εύκολο να τον τυπολογήσεις? Γιατί είναι αναγκαίο, αφού έχουν χτυπηθεί σε καίρια σημεία τους οι παλιότερες ποιότητες.

Και συ αυτό το ονομάζεις θεική σοφία ενός δημιουργού του σύμπαντος ας πούμε? Αν υπάρχει έχει κάνει lousy job.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Απάντηση