Δόξα τω θεώ. Αχ παναγία μου. η δύναμη της συνήθειας;

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Φάνης Σέμπρος έγραψε:Μπα, εγώ μια χαρά τις έκοψα!
-ίσως διότι σπανιότητα [αν] έλεγα "θέε μου" .
Αυτό που δεν μπορώ ακόμα είναι να κόψω τις χριστοπαναγίες -ομολογώ πως μού αρέσουν!
Ακόμα και η βρισιά δίνει υπόσταση σε αυτό που νομίζουμε πως έχουμε αρνηθεί.
Αλλιώς ποιός ο λόγος να βρίζουμε κάτι ανύπαρκτο;
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

Είναι πιθανόν οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν πολύ χριστανικές εκφράσεις ενώ δεν πιστεύουν [πια] να μη βρίσκονται στο κουρμπέτι [της αθεϊας] και πολύ καιρό και να μην έχουν προλάβει να αποποιηθούν κάποιους κώδικες ή αν βρίσκονται, εξακολουθούν και ζουν σε συντηρητικά, χριστιανικά περιβάλλοντα που οι φράσεις αυτές χρησιμοποιούνται ευρέως. Η ανάγκη για να αποσυνδεθεί κάποιος απο τις φράσεις αυτές δείχνει ακριβώς στοιχεία του πρότερου περιβάλλοντός του αλλά και τη δύναμη της συνήθειας.

Προσωπικώς, βρίσκω τις περισσότερες απο αυτές αντιαισθητικές, άρχισα όμως να υιοθετώ κάποιες απο αυτές [σε RMX] πολύ αφότου ήμουν χρόνια συνειδητά άθεος, και τις χρησιμοποιησα επειδή για κάποιο περίεργο λόγο μου άρεσε σαν ιδέα να χρησιμοποιώ χριστιανικές κλισέ φράσεις που όμως μετέστρεφα το κατα δύναμιν.

*συχνά βάζω τη λέξη 'αντίχριστος' αντικαθιστώντας τη λέξη 'θεός' σε αρκετές απο τις φράσεις με το θεό
π.χ. "μα τον αντίχριστο" , "δεν έχει τον αντίχριστό του" [καλύτερο απο το 'μα το ελάφι' & 'μα τους 1000 κεραυνούς' απο το μπλεκ μιας και κανείς δεν ξέρει ποιος είναι ο μπλεκ ή κανείς δεν έχει δει ελάφι [για 1000 κεραυνούς ούτε λόγο] αλλά ΟΛΟΙ ξέρουν ποιος είναι (υποτίθεται) ο θεός) ]

*"Θεά!" για θηλυκά, απο αρσενικά, ως δήλωση θαυμασμού. Καλύτερο απο το "τι απίστευτο μο###!!" ή "τι είσαι συ μανα μου!"

*"προσκυνώ" [δείχνει massive respect. σε πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις]

*"ξεχασμένος απο θεό & διάολο" [ωραία φράση, πολύ μουσική και ποιητική]

*βρισιές: ενώ τις επικλήσεις σε ανύπαρκτες δόξες φανταστικών οντοτήτων στις δύσκολες στιγμές τις βρίσκω αντιαισθητικές, δε θα μπορούσα να πω το ίδιο για τις βρισιές με θεούς παναγίες κτλ, και ομολογώ οτι οι φράσεις αυτές διατηρούν την αξιοπιστία τους και τη λειτουργικότητα τους μετά απο αρκετά χρόνια χρήσης.

Συμπερασμα: όποιος φοβάται τις λέξεις έχει βρώμικο μυαλό. Or something

tyxkal>> θα με ενδιέφερε να ακούσω τις απόψεις σου για το αρχετυπικό καλό και το αρχετυπικό κακό όπως το αντιλαμβάνεσαι. Εγώ λέω πως το καλό και το κακό εδραιώθηκαν ως ανθρώπινα κατασκευάσματα [κοινωνία, θρησκεία, ηθική] και όχι ως αυθόρμητες πανανθρώπινες αξίες
Αλλιώς ποιός ο λόγος να βρίζουμε κάτι ανύπαρκτο;
γιατι όταν βρίζουμε κάτι υπαρκτό τι το σπουδαίο ακριβώς κάνουμε πρακτικά;

απλα φίλε οταν βριζουμε κάτι 'ιερό' [για κάποιους], παίρνουμε μεγαλύτερη ικανοποίηση σε σχέση με αυτή που θα παίρναμε χρησιμοποιώντας μια απλή βρισιά.
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Leo21, με κάλυψες!!! :)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Για τη συνήθεια και την πλύση εγκεφάλου στον προφορικό λόγο, θα πω ότι όχι μόνο είναι εντελώς υπαρκτά, αλλά μας επηρεάζουν πάρα πολύ στην καθημερινότητά μας. Όταν π.χ. εγώ ακούω από σχεδόν ΟΛΟΥΣ στον ασύρματο το "ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ" ως προστακτική, είναι επόμενο να υποπέσω αρκετές φορές κι εγώ στο ίδιο λάθος, όχι επειδή δεν γνωρίζω ότι το σωστό είναι "ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ", αλλά επειδή ακριβώς η συχνή επανάληψη του λάθους αφομοιώνεται απ' τον εγκέφαλο ή το υποσυνείδητο. Ίσως είναι κι απ' τους λόγους που με τα χρόνια τα γλωσσικά σφάλματα υιοθετούνται από τους μεταγενέστερους κανόνες ως αποδεκτά (έχουμε συζητήσει το θέμα, νομίζω, και στο νήμα των γραμματικών λαθών).

Θυμήθηκα ένα παλιό ανέκδοτο/πείραμα/τεστ. Όποιος θέλει ας το δοκιμάσει.

Λέτε συνέχεια (μεγαλόφωνα, όχι από μέσα σας) πάρα πολλές φορές διαρκώς τη λέξη "άσπρο". Ενώ συνεχίζετε να το λέτε ακατάπαυστα, ανοίξτε από κάτω το (πρώτο) σπόιλερ, διαβάστε την ερώτηση που κάνω (συνεχίζοντας να επαναλαμβάνετε τη λέξη "άσπρο") κι απαντήστε άμεσα.

άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο
Spoiler: Εμφάνιση
Τι πίνει η αγελάδα;
άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο άσπρο

Πόσοι άραγε απαντήσατε, όπως κι εγώ εξάλλου την πρώτη φορά που το είχα δοκιμάσει,
Spoiler: Εμφάνιση
"ΓΑΛΑ"
;
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

tyxkatmal έγραψε:
Ακόμα και η βρισιά δίνει υπόσταση σε αυτό που νομίζουμε πως έχουμε αρνηθεί.
Αλλιώς ποιός ο λόγος να βρίζουμε κάτι ανύπαρκτο;
Αυτό που λες δεν έχει λογική
Άβαταρ μέλους
Vagelford
Δημοσιεύσεις: 900
Εγγραφή: 25 Απρ 2010 23:26
Όνομα Ιστότοπου: [ΜΑΥΡΟ - ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ]
Επικοινωνία:

Καρτεσιανό επιχείρημα.
"You are a spherical ungalvanized tin... You are an ungalvanized tin any way you look at it."

Εικόνα Vagelford's Channel
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

noxteryn έγραψε:Εγώ ανέθακεν έβρισκα πολύ gay και μοιρολατρικές αυτές τις εκφράσεις, οπότε δε μου έχει μείνει κάποιο συνήθειο αυτού του είδους. Ακόμα και σήμερα, βρίσκω πολύ αφελές να πει κανείς "δόξα τω θεώ", γιατί αυτό σημαίνει ότι αγνοεί τους κανόνες της αιτιότητας. Σε περιπτώσεις ιάσεων, το βρίσκω και λίγο προσβλητικό προς τη βαρύτητα του ρόλου των θεραπόντων ιατρών.
Το Δόξα τω θεώ μπορείς να το προσλάβεις και σαν ''όλα καλά'' και το βόηθα παναγιά μου ως, ''να πανε όλα κατ'ευχήν'', η έκφραση του καθενός δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ως αφέλεια, η μοιρολατρία, η το άλλο το αγγλικό με τα τρία γράμματα. νομίζω πως με τον έναν η τον άλλο τρόπο έχουν την ίδια σημασία.
σε μια δύσκολη επέμβαση ο θρήσκος ασθενής, πέρα από την παράκληση πρός τον θεό, φροντίζει να χειρουργηθεί και από τον καλύτερο γιατρό. όπως και ο γιατρός απο την πλευρά του δίνει ενα ποσοστο αβεβαιότητας στην επέμβαση με την φράση ας ελπίσουμε να πάνε όλα κατ'ευχήν.
πάντα θα υπάρχει μια αρχή απροσδιοριστίας σε ότι αφορά το γίγνεσθαι, μέσα σε τούτη την απροσδιοριστία μπαίνει και ο
παράγων τύχη που για πολλούς είναι το χέρι του θεού. ή
όπως λένε μερικοί , ''αυτόν ο θεός του χρωστουσε μέρες. και άλλοι βρε τον κολ...φαρδο.
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

tyxkal παιζει να μην είναι παράγων τύχη αλλά ανοσοποιητικό συστημα. Δηλαδή αν γλυτώσεις απο σίγουρο θάνατο, είχες άγιο ή τύχη; Nope, είχες ζηλευτή απόκριση του ανοσοποιητικού συστηματος και γερή κράση. Που αυτό είναι τυχαίο. χμμμμμ :think:

και για να μη βγαίνουμε off topic , μια άλλη φράση που μου αρέσει είναι

"μου έφαγε την παναγία" ή "μου έφαγε το χριστό" , με την έννοια του "με έπρηξε"

ενώ μια ηλίθια είναι

"έβρεχε ο θεός με το θεό" ???
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Άβαταρ μέλους
breadfan
Δημοσιεύσεις: 1722
Εγγραφή: 20 Ιουν 2009 03:16
Τοποθεσία: Πάτρα

tyxkatmal έγραψε:Καμιά φορά στίς δύσκολες στιγμές πολλοί άθεοι και πρώτα πρώτα εγώ, αναφωνούν αχ παναγία μου.. ή βόηθα παναγιά, αντιθέτως όταν όλα είναι ευνοικά για αυτούς λένε δόξα τω θεώ. Και το καλύτερο είναι όταν το λένε, ίσως επειδή το λένε ελάχιστες φορές, να το πιστεύουν περισσότερο και από τους θρήσκους.
Πιθανολογείς ότι πολλοί άθεοι, όταν χρησιμοποιούν χιλιοειπωμένες εκφράσεις όπως "ο θεός βοηθός", το πιστεύουν περισσότερο απ' τους θρήσκους.
Τι λογική είναι αυτή; Αυτό μου θυμίζει κάτι τραγικούς τύπους που λένε "δεν υπάρχουν πραγματικοί άθεοι, όλοι επικαλούνται το θεό στα δύσκολα".

Και γιατί χαρακτηρίζεις την υπόθεση ότι "επειδή το λένε πιο σπάνια" μπορεί "να το πιστεύουν περισσότερο και από τους θρήσκους" ως "καλύτερο"; Με ποια έννοια καλύτερο;
Το μόνο που μπορώ να καταλάβω απ' τα γραφόμενά σου ως "καλύτερο" είναι κάτι που, κατά τη γνώμη μου, μόνο ένας πιστός θα έλεγε: "Οι δήθεν άθεοι, που μόνο στα δύσκολα επικαλούνται το θεό αλλά το κάνουν με την ψυχή τους, είναι καλύτεροι από τους κατ' όνομα πιστούς που κάθε τρεις και λίγο επικαλούνται το θεό από συνήθεια."
tyxkatmal έγραψε:Είμαι άθεος κατά 99,9 τοις εκατό και 0,1 ένθεος, αυτό όμως το 0,1 τοις εκατό μερικές φορές δείχνει κατά παράδοξο τρόπο μεγαλύτερο του 99,9 τοις εκατό.
Όχι ότι με ενδιαφέρει ιδιαίτερα τι πιστεύεις, όμως να λέμε τα σύκα, σύκα και τη σκάφη, σκάφη:
Τα σχόλιά σου, ιδίως στα θέματα που ανοίγεις, μόνο άθεο δεν δείχνουν. Άθρησκο, ίσως. Άθεο, με τίποτα.

Σχετικά με την παραπάνω φράση σου, θα παρατηρήσω ότι δεν χρειάζεται να είναι κάποιος 100% σίγουρος ότι δεν υπάρχουν θεοί για να είναι άθεος. Αρκεί να μην πιστεύει ότι υπάρχουν θεοί.
Τι σημαίνει όμως το να λέμε ότι το "0,1% ένθεος" μερικές φορές δείχνει μεγαλύτερο του "99,9 άθεος";

Να κάνω μια αναλογία:
Έστω δύο άνθρωποι που δηλώνουν ότι δεν φοβούνται τους κεραυνούς.
Ο ένας λέει, "Δεν φοβάμαι τους κεραυνούς. Δεν αποκλείω ότι μπορεί να με χτυπήσει κεραυνός, αλλά πιστεύω ότι κατά 99,9% δεν θα συμβεί αυτό".
Ο άλλος λέει, "Δεν φοβάμαι τους κεραυνούς. Μόνο πολύ σπάνια, όταν έξω έχει καταιγίδα και ρίχνει απανωτούς κεραυνούς, κρύβομαι κάτω απ' το τραπέζι για καλό και για κακό, αλλά στο υπόλοιπο 99,9% των περιπτώσεων δεν με απασχολεί καθόλου το θέμα."

Δεν θέλω να μοιράσω πιστοποιητικά αθεΐας. Όμως δεν μπορώ να μην παρατηρήσω το εξής:
Περίπου 15 άτομα σχολίασαν αυτό το νήμα.
Σε όλους εκτός από εσένα είναι προφανές ότι όταν ένας άθεος χρησιμοποιεί τέτοιες εκφράσεις, αυτό οφείλεται στη δύναμη της συνήθειας.
Και κατ' επέκταση:
Σε όλους εκτός από εσένα είναι προφανές ότι όποιος στις δύσκολες στιγμές του επικαλείται τον οποιοδήποτε θεό και το πιστεύει, δεν είναι άθεος.

Δεν ξέρω αν σκοπός σου είναι να τρολάρεις το φόρουμ, ή αν προσπαθείς να απαλλαγείς από το φόβο των συνεπειών της απόρριψης ενός ιδιαίτερα απίθανου, αλλά και ιδιαίτερα εκδικητικού θεού. Στο κάτω κάτω ο δρόμος που οδηγεί στην αθεΐα δεν είναι για όλους το ίδιο εύκολος. Όμως καλό θα ήταν να έχεις το θάρρος να αναγνωρίσεις ότι τα ποσοστά που παρέθεσες για τον εαυτό σου χρειάζονται αναθεώρηση.
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

1ον Breadfan πάντα γουστάρω πολύ να διαβάζω τα σχόλιά σου.Kudos και respect φίλε.

2ον Το φαινόμενο που θίγει το θέμα του thread απλά επιβεβαιώνει αυτό που τονίζω εδώ και καιρό:Η γλώσσα δεν μας ανήκει και καλά θα κάνουμε να το αποδεχτούμε αντί να προσπαθούμε να το αρνηθούμε μέσα από προσεγγίσεις πολιτικής ορθότητας.
'Η αλλιώς ούτως ή άλλως οι εκφάνσεις της γλώσσας είναι πολιτισμικά φαινόμενα και δεν σχετίζονται αναγκαστικά με το αναφορικό τους μέρος.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

tyxkatmal έγραψε:Ακόμα και η βρισιά δίνει υπόσταση σε αυτό που νομίζουμε πως έχουμε αρνηθεί.
Αλλιώς ποιός ο λόγος να βρίζουμε κάτι ανύπαρκτο;
Δεν βρίζουμε το ανύπαρκτο. Επαναλαμβάνουμε μιχανικά μια φράση που ο εγκέφαλός μας έχει κωδικοποιήσει ως "βρισιά" (=ως φράση που αρμόζει όταν θέλουμε να εκφράσουμε έντονο θυμό εκτός ορίων και να προσβάλουμε τον απέναντί μας). Ούτε καν προσέχουμε τι λέμε.

Αυτό που είπε ο svoin το πρόσεξες?
svoin έγραψε:Και "δεν έχω φράγκο" λέμε, αλλα τελευταία φορα που κοίταξα δεν είδα φράγκα στην αγορά αλλα ευρώ
Οι εκφράσεις λέγονται μηχανικά, και δεν έχουν άμεση σχέση με το κυριολεκτικό τους περιεχόμενο.
Darkchilde έγραψε:Εγώ ξεσυνήθισα τον εαυτό μου από το να λέει αυτές τις εκφράσεις.
Κι εγώ το παλεύω. Παλιότερα πίστευα ότι "δεν πειράζει", κάποια στιγμή όμως κατάλαβα ότι απλώς το απέφευγα, επειδή αφενός με δυσκόλευε (έξις δευτέρα φύσις), αφετέρου μου στοίχιζε συναισθηματικά να αποχωριστώ κάτι που ήταν κομμάτι της κοινωνικής ζωής μου τόσα χρόνια (η γλώσσα είναι μέρος της ταυτότητάς μας, και οι εκφράσεις μέρος της γλώσσας). Κατάλαβα επίσης ότι είναι πολύ σημαντικό να αλλάξουμε αυτές τις εκφράσεις, διαφορετικά διαιωνίζουμε την κατάσταση αυτή και επιτρέπουμε στις θρησκευτικές αναφορές να εξακολουθούν να έχουν σημαντικό ρόλο στην κοινωνική ζωή μας.
Άρχισα λοιπόν να αντικαθιστώ αυτές τις εκφράσεις με άλλες - μάλιστα λίγο πριν ανοίξει αυτό το νήμα λογάριαζα ν' ανοίξω ένα που να καταθέτουμε προτάσεις για αντικατάστατη αυτών των εκφράσεων.


Παρατηρώ ότι υπάρχει μια κατηγορία ανθρώπων που θέλει ντε και σώνει να αποδείξει ότι "δε πα να δηλώνεται άθεοι, κατά βάθος πιστεύετε, και όχι μόνο αυτό, αλλά δεν μπορείτε και να το ελέγξετε, κι από πάνω δεν το συνειδητοποιείτε κιόλας". Το ωραίο με αυτήν την προσέγγιση είναι ότι:

1. Υποτιμά απόλυτα τους άθεους

2. Ακυρώνει κάθε τους επιχείρημα.

Κουβέντα όμως έτσι δεν γίνεται.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
mandra
Δημοσιεύσεις: 248
Εγγραφή: 19 Οκτ 2010 18:09
Όνομα Ιστότοπου: -

Τις προάλλες διάβασα κάπου (νομίζω στην Athens Vioice) το εξής: Γιαγιά λέει εκνευρισμένη σε κινέζα μικροπωλήτρια, που μάλλον της έγινε φορτική: Άσε μας Χριστιανή μου, μας έπρηξες...
Και αυτό αποτυπώνει πλήρως το τρόπο που χρησιμοποιούμε τέτοιες εκφράσεις.Γιατί όταν η γιαγιά έλεγε Χριστιανή την κινέζα δεν το εννοούσε κυριολεκτικά, αλλά από συνήθεια χρησιμοποίησε μία κοινότατη έκφραση γιατί της ήρθε αυτοματοποιημένα στο μυαλό εκείνη τη στιγμή. Θα μπορούσε να πει χίλια δυο άλλα πράγματα και να ακριβολογήσει, όπως άσε με κυρά μου/ κοπέλα μου/ μωρή κινέζα/ μωρή άπιστη/ μωρή μη χριστιανή μου κλπ.
Κι εγώ λοιπόν σαν 101% άθεος χρησιμοποιώ πάρα πολλές τέτοιες εκφράσεις και ίσως και πολλές από Παλαια και Καινή Διαθήκη που έχουν περάσει στο λόγο και είναι πολλές φορές και εύστοχες.
Έτσι λέω πολύ συχνά Έλα Χριστέ μου ή παναγία μου όταν κάτι μου δημιουργήσει έκπληξη ή αγανάκτηση, αλλά δεν επικαλούμαι ούτε το χριστό όυτε την παναγία εκείνη την ώρα. Θα μπορούσα να πω έλα μ**νι στον τόπο σου, αλλά ούτε το συνηθίζω ούτε μου αρέσει, αλλά κι αν το έλεγα δε θα επικαλούμουν κανένα μ**νι να πάει σε κανένα τόπο.
Επίσης θα πω τα του καισαρος τω καισαρι και του θεου τω θεώ (για να κάνω και εντύπωση) και θα το πω απλά για αυτό που η έκφραση σημαίνει και όχι γιατί ξαφνικά πίστεψα στο θεό. Θα πω ε, δεν έχεις το θεό σου, κουτσοί στραβοί στον άγιο παντελεήμονα (μήπως επικαλούμαι και τον άγιο όταν το λέω;), δε δίνει τ' αγγέλου του νερό (ούτε στους αγγέλους πιστεύω),συν Αθηνά και χείρα κίνει ( ναι, το λέω κι αυτό γιατί όπως προανέφερα είμαι και λίγο ψωνάρα και θέλω να κάνω εντύπωση και επίσης δεν πιστέυω στην Αθηνά), μπορώ να συνεχίσω για ώρες αλλά νομίζω ότι έκανα σαφές το point (ψωνάρα είπαμε) μου.
Συμφωνώ συνεπώς με τον προλαλήσαντα ότι ο tyxkatmal δε μου κάνει και τόσο άθεος με αυτές τις απόψεις. Επισης νομίζω ότι δεν υπάρχει αυτό το 99,9 άθεος και 0,1 ένθεος (αστεία λέξη και έννοια κι όλας).ο Αθεος είναι 100% άθεος άλλιως είναι κάτι άλλο. Κι επίσης πιστέυω πως ύπαρχει μόνο η διαδρομή τυφλός---) άθεος και ποτέ το αντίστροφο ή αλλιώς once άθεος forever αθεος.
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

svoin έγραψε:
Αυτό που λες δεν έχει λογική
Γιατί δεν έχει; αν βρίσεις τα θεία απευθυνόμενος σε έναν θρήσκο δεν θίγονται τα πιστεύω του; δεν είναι μία βάση για να εκφράσεις την απέχθειά σου με τον χειρότερο τρόπο στα όσα σέβεται αυτός;
όταν του βρίζεις τα θεία μήπως έχεις κατά νού να τον προσβάλλεις εξ απαλών ονύχων; δεν το νομίζω, μάλλον τον βρίζεις για να τον προσβάλλεις με τον χειρότερο τρόπο.
Αν μια τέτοια συμπεριφορά δεν δίνει υπόσταση στα όσα καταφέρεσαι εσύ, και στα όσα σέβεται ο άλλος, τότε τι μπορεί να δώσει.
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

Aμα πω δηλαδή "γάμο την πουτάνα σου" αποκτά υπόσταση μια πουτάνα από το πουθενά την οποια του γαμάω και τον προσβάλω ?

Δεν συνηθίζω να βρίζω τα θεία είναι η αλήθεια, συνήθως λέω για σπίτια και πουτάνες. Όπως είπαμε και πριν όμως όταν κάποιος λέει "γάμο τον χριστό σου" το λέει επειδή υπάρχει ως βρισιά στην ελληνική γλώσσα και όχι επειδή θέλει να προσβάλει το θρησκευτικό αίσθημα του αλλου. Και εμενα άμα μου πει κάποιος "γάμο τον χριστό σου" θα προσβληθώ και θα τον βρίσω γιατί, αν και προφανώς δεν πιστεύω στον θεϊκό χριστό, καταλαβαίνω ότι χρησιμοποιεί την έκφραση υβριστικά.

Και μουσουλμάνος να είναι ο άλλος ένα "γάμο το χριστό σου" θα σου ξεφύγει μηχανικά επειδή είσαι έλληνας και στην ελλάδα συνηθίζουμε να λέμε "Γάμο το X"

Αυτό που δεν καταλαβαίνω όμως είναι πως συνδυάζεις το γεγονός ότι κάποιος μπορεί να νιώθει ότι προσβάλλεται το θρησκευτικό του αίσθημα με το να του πεις "γάμο τον χριστό σου" με το γεγονός ότι αν πω εγώ "γάμο τον χριστό σου" δίνω υπόσταση και παραδέχομαι την ύπαρξη αυτού που υποτίθεται ότι απορρίπτω (θεός). Υπονοώντας προφανώς με το υποτίθεται ότι δεν το απορρίπτω πραγματικά αλλα εξακολουθώ να πιστεύω σε αυτό αλλα απλά λέω ψέματα στον εαυτό μου (sic) η το κάνω από αντίδραση (sic).

Όπως ηπα και πριν λέμε και "δεν έχω φράγκο" αυτό δημιουργεί με κάποιον μαγικό τρόπο φράγκα ? η μήπως όση λένε "δεν έχω φράγκο" πιστεύουν ότι υπάρχουν πραγματικά φράγκα ώστε να τα αποκτήσουν ?

Όσα λες παρα πάνω για προσβολή θρησκευτικού αισθήματος και πιστεύω δεν έχουν καμια σχέση με αυτό που έγραψες
Ακόμα και η βρισιά δίνει υπόσταση σε αυτό που νομίζουμε πως έχουμε αρνηθεί.
Αλλιώς ποιός ο λόγος να βρίζουμε κάτι ανύπαρκτο;
Εξήγησε μου λοιπόν, πως το να βρίζουμε κάτι ενισχύ την ύπαρξη του ? Η μήπως όση χριστιανοί θέλουν να βρίσουν κάτι θεϊκό, αλλα δεν μπορούν λόγο θρησκευτικού αισθήματος, λένε "γάμο τον διά" πιστεύουν στην πραγματικότητα στον διά και νομίζουν ότι είναι χριστιανοί

Και για ποιον λόγο λες ότι "νομίζουμε ότι έχουμε αρνηθεί" (πριν έγραψα ότι είπες υποτίθεται, αλλα αυτό εννοούσα) ?

Και γιατί ρωτάς, ρητορικά υποθέτω, γιατί να βρίσουμε κάτι ανύπαρκτο ? Το οποιο αν το συνδυάσω με το "νομίζετε ότι απορρίπτεται" μπορώ μονο να υποθέσω ότι υπονοείς ότι αυτό το ανύπαρκτο που νομίζουμε ότι απορρίπτουμε στην πραγματικότητα υπάρχει και εμείς δεν το έχουμε πραγματικά απόρριψη αλλα το λέμε έτσι επειδή είναι cool.

Δεν είναι λογικό λοιπόν να ισχυρίζεσαι ότι επειδή βρίζουμε τον χριστό σημαίνει ότι στην πραγματικότητα δεν τον έχουμε απόρριψη αλλα πιστεύουμε σε αυτόν και ότι αν δεν ήταν πραγματικός δεν θα τον βρίζαμε

Επίσης κάποτε είχες πει ότι είσαι επιπεδου δημοτικού και σου ζήτησα να μου διευκρινίσεις αν εννοούσες στις αγγλικές σου επίδοσης η γενικά στην ηλικία σου, θα ήθελα πολύ να μου απάντησης σε αυτό.
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Leo21 έγραψε:
tyxkal>> θα με ενδιέφερε να ακούσω τις απόψεις σου για το αρχετυπικό καλό και το αρχετυπικό κακό όπως το αντιλαμβάνεσαι. Εγώ λέω πως το καλό και το κακό εδραιώθηκαν ως ανθρώπινα κατασκευάσματα [κοινωνία, θρησκεία, ηθική] και όχι ως αυθόρμητες πανανθρώπινες αξίες.

γιατι όταν βρίζουμε κάτι υπαρκτό τι το σπουδαίο ακριβώς κάνουμε πρακτικά;
απλα φίλε οταν βριζουμε κάτι 'ιερό' [για κάποιους], παίρνουμε μεγαλύτερη ικανοποίηση σε σχέση με αυτή που θα παίρναμε χρησιμοποιώντας μια απλή βρισιά.

To καλό και το κακό προσδιορίζεται από τις εκάστοτε κοινωνίες.
πέρνοντας υπόψη η κάθε κοινωνία το γενικό συμφέρον, θεσμίζει κανόνες που είναι υποχρεωτικοί για τα μέλη της, αυτοί οι κανόνες ακριβώς επειδή είναι ανθρώπινες επινοήσεις, και μπορεί να αμφισβητηθούν ιεροποιούνται για να παρουσιάζουν μεγαλύτερη αίγλη στα μέλη και αποδίδονται σε θεικές δυνάμεις που δεν θα μπορούσε κανείς να τις αμφισβητήσει, και έτσι αποφεύγονται οι προστριβές μεταξύ των μελών. δηλαδή ο άνθρωπος αποξενώνεται απο τις ίδιες του τις πολιτικές του αποφάσεις ,κάπως έτσι γεννιέται η θρησκεία που καρπώνεται το τι είναι συμφέρον για την κοινωνία και τι όχι, [με λιγα λόγια το καλό και το κακό,] μέσα απο τις πολιτικές αποφάσεις που πάρθηκαν απο εξέχουσες προσωπικότητες εκείνης της εποχής, ιεροποιήθηκαν πρός χάριν της ομόνοιας της κοινωνίας. Εκεί έχει την ρίζα του το αρχετυπικό καλό και κακό.
Απο τότε όμως ξεκινά μια αντίστροφη πορεία, μια πορεία αμφισβήτησης της πρωτοκαθεδρίας του ιερού με αποκορύφωμα την αρχαία ελλάδα, που με την γέννηση της φιλοσοφίας και κατόπιν της δημοκρατίας, ξαναθέτει καινούργιους κανόνες και θεσμούς γκρεμίζοντας αντιλήψεις αιώνων περί ηγεμόνων ως απόγονους θεών, και την αμφισβήτηση των τελευταίων σαν αποκυήματα της φαντασίας των ανθρώπων.
αυτή η αμφισβήτηση ποτέ δεν σταμάτησε αλλά συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. οπως δεν σταμάτησε και η αναζήτηση επαναφοράς του ιερού σε νέες βάσεις.

Οταν βρίζει κανείς για να ικανοποιήσει τα αντιθρησκευτικά του απωθημένα είναι ότι πιέστηκε πολύ για να τα υιοθετήσει και αυτή η πίεση έφερε τα αντίθετα αποτελέσματα.
και έτσι με την βρισιά βρίσκει ένα είδους ικανοποίησης, η αντεκδίκησης βρίζοντας γι'αυτόν πράγματα ανύπαρκτα αλλά υπαρκτά για την ικανοποιησή του.
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

mandra έγραψε: Συμφωνώ συνεπώς με τον προλαλήσαντα ότι ο tyxkatmal δε μου κάνει και τόσο άθεος με αυτές τις απόψεις. Επισης νομίζω ότι δεν υπάρχει αυτό το 99,9 άθεος και 0,1 ένθεος (αστεία λέξη και έννοια κι όλας).ο Αθεος είναι 100% άθεος άλλιως είναι κάτι άλλο. Κι επίσης πιστέυω πως ύπαρχει μόνο η διαδρομή τυφλός---) άθεος και ποτέ το αντίστροφο ή αλλιώς once άθεος forever αθεος.


Το ποσοστό 0,1 τοις εκατό τό έβαλα για να αφήσω ένα περιθώριο προσέγγισης με κάποιον που έχει διαφορετική άποψη χωρίς όμως να είναι απόλυτος.π.χ. δεν υπάρχει λόγος να μην συμφωνήσω με την παραβολή του άσωτου υιού επειδή το αναφέρει η καινή διαθήκη, όπως νομίζω δεν θα διαφωνούσε και ένας θρήσκος για την επανένταξη στην κοινωνική ζωή ενός χρήστη ναρκωτικών ουσιών.
Όσο για την έκφραση ''Δόξα το θεώ'' και ''άχ παναγία μου'' σίγουρα η δύναμη της συνήθειας μας κάνει να εκφραζόμαστε ασυναίσθητα με αυτόν τον τρόπο.
Όμως στην περίπτωση που κάποιος που δεν πιστεύει, και εκφραστεί με συναίσθηση και όχι από συνήθεια κατ'αυτόν τον τρόπο, σε μια δύσκολη ή ευχάριστη για αυτόν στιγμή, γιατί θα έπρεπε να χάσει τον τίτλο του άθεου για ένα 0,1 τοις εκατό;
Το 100 τοις εκατό, και η μονολιθικότητα μας οδηγούν σε αντιλήψεις καθεστώτων που αν και πρόσφατα κατέρευσαν φαντάζουν απολιθωμένα,
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

svoin έγραψε:Aμα πω δηλαδή "γάμο την πουτάνα σου" αποκτά υπόσταση μια πουτάνα από το πουθενά την οποια του γαμάω και τον προσβάλω ?
Και εμενα άμα μου πει κάποιος "γάμο τον χριστό σου" θα προσβληθώ και θα τον βρίσω γιατί, αν και προφανώς δεν πιστεύω στον θεϊκό χριστό, καταλαβαίνω ότι χρησιμοποιεί την έκφραση υβριστικά.

Επίσης κάποτε είχες πει ότι είσαι επιπεδου δημοτικού και σου ζήτησα να μου διευκρινίσεις αν εννοούσες στις αγγλικές σου επίδοσης η γενικά στην ηλικία σου, θ
α ήθελα πολύ να μου απάντησης σε αυτό.
Η σύγκριση μεταξύ θεού και πόρνης το καταλαβαίνεις και εσύ πώς εκπροσωπούν δύο διαμετρικά αντίθετες έννοιες, η μία εκπροσωπεί το υψηλό, το ιερό, και το άλλο την πτώση, που θα ήθελε ο οποιοσδήποτε να αποφύγει.
Όταν λές πως θα θεωρούσες προσβολή αν σου βρίζανε τα θεία τα οποία απορίπτεις, και δεν θίγεσαι με το να σε βρίσει κανείς την οποιαδήποτε πόρνη,πές μου τι βλέπεις μέσα απο τις δύο αυτές βρισιές που απευθύνονται σε σένα; προφανώς αυτό που θα έβλεπε ο κάθε πιστός και ο κάθε άθεος. ότι η μία αντιπροσωπεύει το πτωτικό αίσθημα και δεν σε απασχολεί γιατί το άλλο που σε απασχολεί δηλαδή το υψηλό αίσθημα που αν και το έχεις απορρίψει συνειδητά το συναντάς μπροστά σου κάθε στιγμή μέσω του υποσυνείδητου.

Όσο για την απάντηση για την ηλικία μου που τόσο πολύ
λαχταράς αν και έχει σαν στόχο την υποτίμηση των απόψεων μου
θα σου απαντήσω όταν ξεκαθαρίσεις το θέμα που σε έχει μπερδέψει.''αθεος προσβάλεται επειδή του έθιξαν τα θεία''.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tyxkatmal την 06 Μάιος 2011 18:51, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

tyxkatmal έγραψε:Η σύγκριση μεταξύ θεού και πόρνης το καταλαβαίνεις και εσύ πώς εκπροσωπούν δύο διαμετρικά αντίθετες έννοιες
Πράγματι.
Η πόρνη υπάρχει, ενώ ο θεός όχι.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
tyxkatmal
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 26 Δεκ 2009 14:10
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:
tyxkatmal έγραψε:Η σύγκριση μεταξύ θεού και πόρνης το καταλαβαίνεις και εσύ πώς εκπροσωπούν δύο διαμετρικά αντίθετες έννοιες
Πράγματι.
Η πόρνη υπάρχει, ενώ ο θεός όχι.
Η πλάκα ξέρεις ποιά είναι δεν θιγόμαστε [και λέω θιγόμαστε για να μην το πάρει κανείς προσωπικά] όταν μας βρίσουν την πόρνη αλλά το ν θεό γιατί άραγε;
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Δεν ξέρω γιατί προσβάλεστε, να το κοιτάξετε αυτό.
Εμείς δεν προσβαλόμεθα, έχουμε κάνει εμβόλιο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Απάντηση