Θα πατούσατε τις εικόνες του Χριστού και της Παναγίας;
- αμόρφωτη γκόμενα
- Δημοσιεύσεις: 198
- Εγγραφή: 07 Μαρ 2010 02:35
- Όνομα Ιστότοπου: -
Δε βρήκα την ερώτηση τόσο ηλίθια. Μάλλον αποσκοπεί στο να ανιχνεύσουμε απωθημένους συναισθηματισμούς που σχετίζονται με τη θρησκεία.
Όσοι από εμάς δε θα έμπαιναν στη διαδικασία, μου δημιουργούν προβληματισμούς. ( ) Με έναν, τουλάχιστον, τριψήφιο αριθμό posts σε αθεϊστικό forum, δημιουργείς ένα ψυχολογικό profile που δε σου επιτρέπει να σνομπάρεις, -ούτε καν τα αδιέξοδα- θεολογικά debates σαν ευκοίλιος που του σερβίρουν ξερά σύκα.
Και η απορία μου πηγάζει από το εξής: Έχω παρατηρήσει έντονη διανοητική προσπάθεια για να παραχθεί αθεϊστικός λόγος, επιχειρήματα, και να χρησιμοποιηθούν οι επιστήμες ως εργαλεία για την ενίσχυση της αθεϊστικής άποψης. Για να προλάβω οποιαδήποτε αντανακλαστική άμυνα "το πάτημα εικόνων, είναι χαμηλότερης ποιότητας πειθώ", πολλές φορές αφιερώνεται χρόνος στο να δηλωθούν τα αυτονόητα σε πορωμένους ανθρώπους που είτε δεν αξίζουν, ηθικά, την καθοδήγηση, είτε αυτή η καθοδήγηση είναι μια πνευματική ματαιοπονία, λόγω των δυνατοτήτων τους.
Το πόδι σας επάνω σε σχετικά ομαλό επίπεδο είναι το πρόβλημα?
Όσοι από εμάς δε θα έμπαιναν στη διαδικασία, μου δημιουργούν προβληματισμούς. ( ) Με έναν, τουλάχιστον, τριψήφιο αριθμό posts σε αθεϊστικό forum, δημιουργείς ένα ψυχολογικό profile που δε σου επιτρέπει να σνομπάρεις, -ούτε καν τα αδιέξοδα- θεολογικά debates σαν ευκοίλιος που του σερβίρουν ξερά σύκα.
Και η απορία μου πηγάζει από το εξής: Έχω παρατηρήσει έντονη διανοητική προσπάθεια για να παραχθεί αθεϊστικός λόγος, επιχειρήματα, και να χρησιμοποιηθούν οι επιστήμες ως εργαλεία για την ενίσχυση της αθεϊστικής άποψης. Για να προλάβω οποιαδήποτε αντανακλαστική άμυνα "το πάτημα εικόνων, είναι χαμηλότερης ποιότητας πειθώ", πολλές φορές αφιερώνεται χρόνος στο να δηλωθούν τα αυτονόητα σε πορωμένους ανθρώπους που είτε δεν αξίζουν, ηθικά, την καθοδήγηση, είτε αυτή η καθοδήγηση είναι μια πνευματική ματαιοπονία, λόγω των δυνατοτήτων τους.
Το πόδι σας επάνω σε σχετικά ομαλό επίπεδο είναι το πρόβλημα?
Μα αφού ο χριστιανός υποτίθεται ότι θα μου το ζητήσει, βρε παιδί.Ευθύμης έγραψε: Νομίζω ότι δέχεσαι τον ισχυρισμό του χριστιανού ότι (δεν είσαι χριστιανός) ---> (καταστρέφεις εικόνες χωρίς λόγο)
Όπως μου το ζήτησε στο παρελθόν, αλλά τότε δεν το έκανα, γιατί ήμουν αγνωστικιστής.
Δεν σου είπα να καταστρέψεις τίποτα, ούτε να γκρεμίσεις, ούτε να στερήσεις τα δικαιώματα κάποιου. Να πατήσεις επάνω σε μια εικόνα σου είπα.Ευθύμης έγραψε:Οι ταλιμπανισμοί είναι για τους ταλιμπάν. Άλλοι κατέστρεψαν αρχαίους ναούς και συγγράμματα ή κινήθηκαν για την απαγόρευση ταινιών.
Αν μας έλεγε αυτό, θα του λέγαμε ''Φίλε λες μαλακίες. Δηλαδή εσύ δεν τα κάνεις αυτά επειδή φοβάσαι τον θεό και όχι επειδή έχεις δικές σου προσωπικές αξίες και αρχές;'' Εξάλλου θα μας συλλάμβανε και η αστυνομία, αν κάναμε αυτά που προανέφερες.Ευθύμης έγραψε:Στα ίδια πλαίσια μπορεί να μας πει "λήστεψε" ή "σκότωσε" (στα κρυφά βέβαια) γιατί δεν υπάρχει θεός να μας δει άρα μπορούμε να κάνουμε "ό,τι θέλουμε"
Μα γιατί πολλοί το βρίσκετε γελοίο, άνευ νοήματος, χαζή την ερώτηση κλπ; Νομίζω πως το νόημα μιας τέτοιας πράξης είναι ξεκάθαρο. Επίσης σε μια συζήτηση με έναν χριστιανό, αυτή η φράση θεωρώ πως είναι από τις λίγες λογικές που θα αρθρώσει και με το δίκιο του: ''Είσαι άθεος φίλε; Πάτα την εικόνα.''. Πού είναι το παράξενο; Από τα λίγα κείμενά σας πάντως, που διάβασα εδώ μέσα, περίμενα ότι τα αποτελέσματα θα είναι κάπως έτσι. Χωρίς να θέλω να ειρωνευτώ και σεβόμενος τις πεποιθήσεις του καθενός.AoratiMelani έγραψε:Όχι, αν μου ζητούσαν να τις πετάξω κάτω επιτούτου και να τις πατήσω. Το βρίσκω γελοίο και άνευ νοήματος.
Καλώ πάντως την Αμόρφωτη Γκόμενα, η οποία έπιασε το νόημα της δημοσκόπησης, να τοποθετηθεί επί του θέματος, χωρίς φόβο και με πάθος.
Φιλελευθερισμός: Ενάντια στα πολιτικά φαντάσματα και τα απάνθρωπα ολοκληρωτικά καθεστώτα.
- Comte de Toulouse
- Δημοσιεύσεις: 3960
- Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
- Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
- Τοποθεσία: 7-
- Επικοινωνία:
A small step for (a) man... ένεκα και της σημερινής επετείου.αμόρφωτη γκόμενα έγραψε:Το πόδι σας επάνω σε σχετικά ομαλό επίπεδο είναι το πρόβλημα?
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Δεν έχει νόημα να αναγάγεις το "ναι" στην ερώτησή σε απόλυτο δείγμα αθεΐας (αυτό φαίνεται να πιστεύεις). Ο χριστιανός μπορεί να ζητήσει ο,τιδήποτε, εγώ γιατί πρέπει να το κάνω αυτό το ο,τιδήποτε; Δεν κακίζω όσους θα το κάνουν, απλώς δεν τους υποχρεώνει κάτι, ούτε καν η "ιδεολογική ακεραιότητα": το κάνουν γιατί το θέλουν.Rictor έγραψε:Μα αφού ο χριστιανός υποτίθεται ότι θα μου το ζητήσει, βρε παιδί.Ευθύμης έγραψε: Νομίζω ότι δέχεσαι τον ισχυρισμό του χριστιανού ότι (δεν είσαι χριστιανός) ---> (καταστρέφεις εικόνες χωρίς λόγο)
Όπως μου το ζήτησε στο παρελθόν, αλλά τότε δεν το έκανα, γιατί ήμουν αγνωστικιστής.
Δεν σου είπα να καταστρέψεις τίποτα, ούτε να γκρεμίσεις, ούτε να στερήσεις τα δικαιώματα κάποιου. Να πατήσεις επάνω σε μια εικόνα σου είπα.Ευθύμης έγραψε:Οι ταλιμπανισμοί είναι για τους ταλιμπάν. Άλλοι κατέστρεψαν αρχαίους ναούς και συγγράμματα ή κινήθηκαν για την απαγόρευση ταινιών.
Αν μας έλεγε αυτό, θα του λέγαμε ''Φίλε λες μαλακίες. Δηλαδή εσύ δεν τα κάνεις αυτά επειδή φοβάσαι τον θεό και όχι επειδή έχεις δικές σου προσωπικές αξίες και αρχές;'' Εξάλλου θα μας συλλάμβανε και η αστυνομία, αν κάναμε αυτά που προανέφερες.Ευθύμης έγραψε:Στα ίδια πλαίσια μπορεί να μας πει "λήστεψε" ή "σκότωσε" (στα κρυφά βέβαια) γιατί δεν υπάρχει θεός να μας δει άρα μπορούμε να κάνουμε "ό,τι θέλουμε"
Το πάτημα ενός συμβόλου κατά κανόνα θεωρείται προσβολή απ' όσους του δίνουν αξία. Αν πέσω σε χριστιανό μαζόχα, να πάει να το μαστιγώσουν.
Δε θεωρώ ότι η δική μου άποψη είναι η μόνη σωστή στο θέμα δηλ. "παιδιά μην τις πατάτε αλλιώς είστε ταλιμπάν". Απλά έτσι το βλέπω εγώ, το θεωρώ ανούσια κίνηση και ίσως εκδήλωση έντονης πλην εκ του ασφαλούς αντιπάθειας. Από εκεί και πέρα, διαπιστευτήρια αθεΐας δε χρειάζεται κανείς μας εδώ μέσα, ούτε αυτοί που θα πατούσαν την εικόνα ούτε αυτοί που δε θα την πατούσαν αν τους το ζητούσε ο βλαμμένος, χριστιανός φίλος τους.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Προσωπικά, είπα γελοίο το αίτημα (δηλαδή, ο Χριστιανός ζητάει κάτι γελοίο· άλλωστε, πολλοί Χριστιανοί πιστεύουν αυτά για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, τους Εβραίους και τους Σατανιστές).
Αυτό που μ' έκανε να πλήξω αφάνταστα είναι η κλασσική ατάκα για το εάν θα έκανα ότι μου ζητούσε κάποιος. Το επιχείρημα αυτό είναι της μορφής της λογικής πλάνης "Slippery Slope," και χαρακτηριστικό του παράδειγμα αποτελεί η συνήθης ερώτηση: «Δηλαδή, εάν σου έλεγε να πηδήξεις από κανένα γκρεμό/παράθυρο, θα πηδούσες;»
Η απλή απάντηση είναι ότι η διαφορά έγκειται στην ζημία: το να πατήσω μία εικόνα δε μου στοιχίζει τίποτα. Ίσως, μάλιστα, πρόκειται, όπως είπε και ο noxteryn, για το μόνο μέσο με το οποίο θα μπορούσε να ξεπεραστεί ένα κώλυμα. Το να εμμείνει κανείς στην άποψη ότι αυτοί είναι ταλιμπανισμοί ή ισάξια φόνου προδίδουν ενδόμυχες τάσεις. Μάλιστα, ορισμένες αρχές δε βρίσκουν αντίκρισμα, εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Το ότι το πάτημα των εικόνων είναι ασέβεια και κάποιοι θα προσβάλλονταν δε μου λέει τίποτα. Εφόσον κάποιος μου έχει ζητήσει κάτι τέτοιο, έχω δύο επιλογές: είτε θα τον αγνοήσω εντελώς, θεωρώντας τον αξιολύπητο, είτε θα ικανοποιήσω το γελοίο αίτημά του. Έπειτα, είδωμεν.
Αυτό που δε θα έκανα θα ήταν να καταστρέψω έναν περίτεχνο πάπυρο, ας πούμε, ή μία αμύθητης αξίας περγαμηνή.
Συγκεκριμένα, Ευθύμη, φαίνεται να παρεξήγησες: ο Rictor φέρνει παράδειγμα προσωπικού του βιώματος (Χριστιανός που του το ζήτησε προσωπικά).
Αυτό που μ' έκανε να πλήξω αφάνταστα είναι η κλασσική ατάκα για το εάν θα έκανα ότι μου ζητούσε κάποιος. Το επιχείρημα αυτό είναι της μορφής της λογικής πλάνης "Slippery Slope," και χαρακτηριστικό του παράδειγμα αποτελεί η συνήθης ερώτηση: «Δηλαδή, εάν σου έλεγε να πηδήξεις από κανένα γκρεμό/παράθυρο, θα πηδούσες;»
Η απλή απάντηση είναι ότι η διαφορά έγκειται στην ζημία: το να πατήσω μία εικόνα δε μου στοιχίζει τίποτα. Ίσως, μάλιστα, πρόκειται, όπως είπε και ο noxteryn, για το μόνο μέσο με το οποίο θα μπορούσε να ξεπεραστεί ένα κώλυμα. Το να εμμείνει κανείς στην άποψη ότι αυτοί είναι ταλιμπανισμοί ή ισάξια φόνου προδίδουν ενδόμυχες τάσεις. Μάλιστα, ορισμένες αρχές δε βρίσκουν αντίκρισμα, εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Το ότι το πάτημα των εικόνων είναι ασέβεια και κάποιοι θα προσβάλλονταν δε μου λέει τίποτα. Εφόσον κάποιος μου έχει ζητήσει κάτι τέτοιο, έχω δύο επιλογές: είτε θα τον αγνοήσω εντελώς, θεωρώντας τον αξιολύπητο, είτε θα ικανοποιήσω το γελοίο αίτημά του. Έπειτα, είδωμεν.
Αυτό που δε θα έκανα θα ήταν να καταστρέψω έναν περίτεχνο πάπυρο, ας πούμε, ή μία αμύθητης αξίας περγαμηνή.
Συγκεκριμένα, Ευθύμη, φαίνεται να παρεξήγησες: ο Rictor φέρνει παράδειγμα προσωπικού του βιώματος (Χριστιανός που του το ζήτησε προσωπικά).
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Δεν ηταν υποτιθέμενο το δικο μου σχολιοRictor έγραψε:O noxteryn κατάλαβε πολύ καλά το υποτιθέμενο σκηνικό κατά το οποίο μπορεί να διαδραματιστεί μια τέτοια σκηνή.
και σε συγκριση με τις αυθεντικες βυζαντινες χειροποιητες δημιουργιες που εχουν ιστορικη/καλλιτεχνικη υπόσταση και σημαντικη μουσειακη αξια,
βιομηχανικα κακέκτυπα ευρειας ανεγκεφαλης κατανάλωσης πρέπει να καιγονται
εχω σκισει μινι βιβλους
εχω "μαγαρισει" και βανδαλισει κιτς-σκατονεοπλουτες εκκλησιες
θα εσφαζα και παπαδες σε μια αλλη ζωη
το κόμικ στο αβαταρ σου μπορει να ζωντανεψει
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
patroklos έγραψε: βιομηχανικα κακέκτυπα ευρειας ανεγκεφαλης κατανάλωσης πρέπει να καιγονται
εχω σκισει μινι βιβλους
εχω "μαγαρισει" και βανδαλισει κιτς-σκατονεοπλουτες εκκλησιες
θα εσφαζα και παπαδες σε μια αλλη ζωη
το κόμικ στο αβαταρ σου μπορει να ζωντανεψει
Φιλελευθερισμός: Ενάντια στα πολιτικά φαντάσματα και τα απάνθρωπα ολοκληρωτικά καθεστώτα.
- aristotelis_1
- Δημοσιεύσεις: 4670
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
- Όνομα Ιστότοπου: -
συγνωμη αλλα ειναι το ποιο χαζο ερωτιμα του φορουμ
ψιτ της εικονες της πατανε οι γιαχοβαδες σαν αποδιξη οτι γινανε γιαχοβαδες
ψιτ της εικονες της πατανε οι γιαχοβαδες σαν αποδιξη οτι γινανε γιαχοβαδες
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
-
- Δημοσιεύσεις: 623
- Εγγραφή: 12 Ιουν 2010 13:04
- Όνομα Ιστότοπου: -Η Δίκη των Θεών
- Επικοινωνία:
Το ότι είμαι άθεος, δεν σημαίνει ότι πρέπει να φανατιστώ σε βαθμό μισαλλοδοξίας. Πρώτον ένας πιστός χριστιανός δεν θα μ' έβαζε στη δοκιμασία να βεβηλώσω τα σύμβολα της πίστης του.Rictor έγραψε:Το ''εάν σας το ζητούσε κάποιος χριστιανός ως απόδειξη στο ότι είστε άθεος'' το έβαλα για να γλιτώνουμε απαντήσεις τύπου ''όχι, γιατί θα σεβόμουνα τα πιστεύω του χριστιανού''.
Επίσης είναι κάτι που ξέρω πως σε βάζουν να το κάνεις αν αλλαξοπιστήσεις και γραφτείς σε κάποια ένωση άλλης θρησκείας.
Όχι δεν θα πατούσα χτιστοπαναγιές, ούτε κι' αν με δοκίμαζε η Αόρατη Μελάνη, για να μ' αποδεχθεί ως μέλος στην Ένωση Αθεϊας. Οι εικόνες αποτελούν προϊόντα τέχνης και εμπορίας και ως τέτοια είναι μή μαχητά. Οπωσδήποτε όμως δεν μπορεί να ασκούν καμιά επίδραση σ' ένα κλασικό αθεϊστή.
Έχω μια φίλη φιλόλογο και όταν της έθεσα το δίλημμα μου απάντησε: "Εγώ σε σέβομαι ως αθεϊστή, εσύ δεν πρέπει να σεβαστείς τις θρησκευτικές μου πεποιθήσεις και τα σύμβολά της πίστης μου;"
Μια ανεψιά μου καθηγήτρια Φυσικής, μεγάλωσε, σπούδασε και αποκατέστησε τρία παιδία. Έχει βαθειά πίστη στον Άγιο Νεκτάριο. Σ' αυτόν προσευχόταν και προσεύχεται για τα προβλήματα υγείας, ασφάλειας και προόδου των μελών της οικογένειάς της.
Δηλώνει δακρύβρεκτη, ότι την οικογενειακή της ευτυχία και την πραγματοποίηση των οραμμάτων της τ' οφείλει στον Άγιό της. Μου δηλώνει τακτικά, ότι προσεύχεται και για το θείο της(εμένα), να μην τιμωρηθώ, για την αθεϊα μου.
Κατά τ' άλλα είναι πανέξυπνη, ορθολογίστρια ευχάριστος τύπος και αψεγάδιαστη, δεν νηστεύει και δεν εκκλησιάζεται. Ο δε σύζυγός της, γεωπόνος, είναι άθρησκος.
Δύο κατηγορίες ανθρώπων υπάρχουν: 1. Οι εξουσιαστές και 2. Οι εξουσιαζόμενοι.
Οι πρώτοι φτιάχνουν νόμους και τους παραβιάζουν ατιμώρητα, οι δε δεύτεροι, αναγκαστικά πειθαρχούν, διαφορετικά τιμωρούνται.
Ιστότοπος: "Η Δίκη των θεών" http://janastasiadis.blogspot.com/
Οι πρώτοι φτιάχνουν νόμους και τους παραβιάζουν ατιμώρητα, οι δε δεύτεροι, αναγκαστικά πειθαρχούν, διαφορετικά τιμωρούνται.
Ιστότοπος: "Η Δίκη των θεών" http://janastasiadis.blogspot.com/
Μου κάνει εντύπωση το πόσο έχει συνεχίσει να πιστεύει κόσμος ότι όντως ζητάνε αλλόθρησκοι να πατάς εικόνες... Μόνο κάτι φανατικοί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν μπορούν να κάνουν όσα λέγονται, επειδή επίσης πιστεύουν στο YHVH.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν μπορούν να κάνουν όσα λέγονται, επειδή επίσης πιστεύουν στο YHVH.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Ορισμένοι από εδώ μέσα δεν έχετε αντιληφθεί ακόμα το γιατί πρέπει να μισείτε την θρησκεία. Κάποια άλλη στιγμή ίσως εκθέσω τις απόψεις μου περί του θέματος. Τώρα δεν μπορώ, γιατί κάνει πολλή ζέστη.Επικουρίδης έγραψε: Το ότι είμαι άθεος, δεν σημαίνει ότι πρέπει να φανατιστώ σε βαθμό μισαλλοδοξίας.
Βασικά χέστηκαν οι χριστιανοί για τα σύμβολα της πίστης τους. Οι περισσότεροι τον κωλαράκο τους κοιτάνε και χέστηκαν αν εσύ θα ''πάρεις αμαρτία''.Επικουρίδης έγραψε:Πρώτον ένας πιστός χριστιανός δεν θα μ' έβαζε στη δοκιμασία να βεβηλώσω τα σύμβολα της πίστης του.
Σκατά αποτελούν. Έχει βρωμίσει ο τόπος από δαύτες. Τις παίρνει η κάθε σκατόγρια, ντύνεται καλόγρια και προσπαθεί να τις πουλήσει με συναισθηματικό εκβιασμό στον κόσμο. Εμένα μία μου ευχήθηκε να βγάλω τον καρκίνο μόλις αρνήθηκα να αγοράσω (και δεν της φέρθηκα άσχημα). Οι εικόνες δεν είναι τόσο αθώες όσο νομίζετε.Επικουρίδης έγραψε:Οι εικόνες αποτελούν προϊόντα τέχνης και εμπορίας και ως τέτοια είναι μή μαχητά.
Ποιο δίλημμα της έθεσες; Να μπεις σπίτι της και να βεβηλώσεις τις εικόνες και τους σταυρούς της; Αν ναι, τότε καλά σου απάντησε.Επικουρίδης έγραψε:Έχω μια φίλη φιλόλογο και όταν της έθεσα το δίλημμα μου απάντησε: "Εγώ σε σέβομαι ως αθεϊστή, εσύ δεν πρέπει να σεβαστείς τις θρησκευτικές μου πεποιθήσεις και τα σύμβολά της πίστης μου;"
Και η γιαγιά μου στον άγιο Νεκτάριο προσεύχεται. Έχει πολύ ζήτηση απ'ότι βλέπω, αλλά μήπως θα έπρεπε να τον αφήσουμε και λίγο ήσυχο για να μην πάθει υπερκόπωση; Τελευταία άκουσα τραβολογιέται σε ορθοπαιδικούς για τη μέση του. Εξάλλου θα έχει και προσωπικά θέματα να διευθετήσει.Επικουρίδης έγραψε:Μια ανεψιά μου καθηγήτρια Φυσικής, μεγάλωσε, σπούδασε και αποκατέστησε τρία παιδία. Έχει βαθειά πίστη στον Άγιο Νεκτάριο. Σ' αυτόν προσευχόταν και προσεύχεται για τα προβλήματα υγείας, ασφάλειας και προόδου των μελών της οικογένειάς της.
Αν ανακαλύψει ότι ο άντρας της την κερατώνει με την αδερφή της, τότε ο άγιος θα ευθύνεται πάλι; Δεν νομίζω, γιατί όλα τα κακά τα φορτώνεται ο κακόμοιρος ο βελζεβούλης. Τις προάλλες μια θεία μου με είπε ''ο διάβολος με βάζει να πεινάω όταν νηστεύω''. Καταλαβαίνεις ότι ακόμα και η επιστήμη της ψυχολογίας θα μπορούσε να σηκώσει τα χέρια ψηλά μπροστά στα παραληρήματα των πιστών.Επικουρίδης έγραψε:Δηλώνει δακρύβρεκτη, ότι την οικογενειακή της ευτυχία και την πραγματοποίηση των οραμμάτων της τ' οφείλει στον Άγιό της.
Πες της ότι εφόσον ο θεός είναι παντογνώστης, δίκαιος και αλάνθαστος, θα σε κρίνει όπως θέλει εκείνος όσα παρακάλια και να ρίξει.Επικουρίδης έγραψε:Μου δηλώνει τακτικά, ότι προσεύχεται και για το θείο της(εμένα), να μην τιμωρηθώ, για την αθεϊα μου.
Δεν νομίζω... Δεν γίνεται να είναι όλα αυτά και ταυτόχρονα να έχει και φανταστικούς φίλους. Δηλαδή δεν γίνεται εγώ να σου πω '' η ιπτάμενη τσαγιέρα με έχει βοηθήσει σε όλη μου την ζωή. επίσης είμαι πανέξυπνος ορθολογιστής και αψεγάδιαστος''. Αν μάλιστα δήλωνα δακρύβρεχτα το πόσο πολύ πιστεύω στην ιπτάμενη τσαγιέρα, οι άλλοι θα μου έριχναν lexotanil μέσα στο ρόφημά μου για να ηρεμήσω. Καταλαβαίνεις ότι σοβαρές παθολογικές καταστάσεις όπως η θρησκεία, τις παίρνουμε στα αψήφιστα;Επικουρίδης έγραψε:Κατά τ' άλλα είναι πανέξυπνη, ορθολογίστρια ευχάριστος τύπος και αψεγάδιαστη
Έχεις αποδείξεις ή προσωπικές εμπειρίες για το αντίθετο; Οι ιεχωβάδες σου σκάνε λεφτά φίλε μου με το που γίνεις τσιράκι τους. Και να πατήσεις εικόνες θα σε βάλουν και να τις χώσεις μην πω πού.RaspK έγραψε:Μου κάνει εντύπωση το πόσο έχει συνεχίσει να πιστεύει κόσμος ότι όντως ζητάνε αλλόθρησκοι να πατάς εικόνες... Μόνο κάτι φανατικοί.
Φιλελευθερισμός: Ενάντια στα πολιτικά φαντάσματα και τα απάνθρωπα ολοκληρωτικά καθεστώτα.
Ότι συμφωνώ και ότι με πιάνει facepalming διάθεση.traiasca έγραψε:Rask είπες : "Τι τα θέλεις, traiasca;"
Τι εννοείς;
Απλά δε συμφωνούμε μαζί σου. Ειδικά ως προς το «πρέπει.»Rictor έγραψε:Ορισμένοι από εδώ μέσα δεν έχετε αντιληφθεί ακόμα το γιατί πρέπει να μισείτε την θρησκεία.Επικουρίδης έγραψε:Το ότι είμαι άθεος, δεν σημαίνει ότι πρέπει να φανατιστώ σε βαθμό μισαλλοδοξίας.
Εφόσον κάτι είναι αυθεντικό χειροποίητο έργο, θα δείξω τον ίδιο σεβασμό απέναντί του (από την άποψη του κόπου) που δείχνω στο έργο κάποιου που παιδεύεται να φτιάξει ένα σκίτσο και δεν το σκίζω, όσο αδιάφορο κι εάν είναι εικαστικά. Τα αντίτυπα δε με απασχολούν, όμως.Rictor έγραψε:Σκατά αποτελούν. Έχει βρωμίσει ο τόπος από δαύτες.Επικουρίδης έγραψε:Οι εικόνες αποτελούν προϊόντα τέχνης και εμπορίας και ως τέτοια είναι μή μαχητά.
Η εικόνα δεν είναι αθώα ή μήπως η ψευτοκαλόγρια-σκατόγρια που προφανώς δεν έχει πραγματικά εικονίσματα, αλλά φθηνές απομιμήσεις και αντίτυπα (φωτοεκτυπώσεις σε ξύλο, μάλιστα, ενίοτε!) για να πάρει χρήματα από τον κοσμάκη;Rictor έγραψε:Τις παίρνει η κάθε σκατόγρια, ντύνεται καλόγρια και προσπαθεί να τις πουλήσει με συναισθηματικό εκβιασμό στον κόσμο. Εμένα μία μου ευχήθηκε να βγάλω τον καρκίνο μόλις αρνήθηκα να αγοράσω (και δεν της φέρθηκα άσχημα). Οι εικόνες δεν είναι τόσο αθώες όσο νομίζετε.
Το ότι εκείνη σου ευχήθηκε να βγάλεις καρκίνο, σημειωτέον, θα έπρεπε να είναι όπλο για κάθε πιστό που αντιμετωπίζει τέτοια όρνεα να τους «βγάλουν τα μάτια» στο θεολογικό επίπεδο (δε χρειάζεται να πω πόσο αντιχριστιανικό είναι ό,τι έκανε).
Αυτήν την εξήγηση δίνει ο Χριστιανισμός για τους πειρασμούς (σκατά εξήγηση, βέβαια, αφού σε άλλα σημεία, μάλιστα, γίνεται ολόκληρο θέμα για το γεγονός ότι «Ο Θεός» καλά έκανε και μας έκανε ατελείς, αλλιώς δε θα είχαμε ελεύθερη βούληση... ), αυτά μαθαίνουν να πιστεύουν.Rictor έγραψε:Αν ανακαλύψει ότι ο άντρας της την κερατώνει με την αδερφή της, τότε ο άγιος θα ευθύνεται πάλι; Δεν νομίζω, γιατί όλα τα κακά τα φορτώνεται ο κακόμοιρος ο βελζεβούλης. Τις προάλλες μια θεία μου με είπε ''ο διάβολος με βάζει να πεινάω όταν νηστεύω''.Επικουρίδης έγραψε:Δηλώνει δακρύβρεκτη, ότι την οικογενειακή της ευτυχία και την πραγματοποίηση των οραμμάτων της τ' οφείλει στον Άγιό της.
Μεγάλη ιστορία εκεί, το θέμα του αποτελέσματος και της σημασίας της προσευχής. Επ' αυτού δε βγάζεις άκρη.Rictor έγραψε:Πες της ότι εφόσον ο θεός είναι παντογνώστης, δίκαιος και αλάνθαστος, θα σε κρίνει όπως θέλει εκείνος όσα παρακάλια και να ρίξει.Επικουρίδης έγραψε:Μου δηλώνει τακτικά, ότι προσεύχεται και για το θείο της(εμένα), να μην τιμωρηθώ, για την αθεϊα μου.
Πρώτον, όσο ειρωνικό κι εάν ακούγεται, η ίδια η δομή και η οργάνωση της κοινωνίας καθιστά μη ψυχοπαθολογική κατάσταση τη θρησκευτικότητα, γενικά, αλλά η απουσία ανάλογης υποδομής καθιστά σαφές παραλήρημα την πίστη (πραγματική πίστη, όμως) σε ιπτάμενες τσαγιέρες. Έχει να κάνει με τα προβλήματα της ευπιστίας κι ευπλασίας του ανθρωπίνου εγκεφάλου... Όσο και να μην αρέσει σε πολύν κόσμο, η θρησκευτικότητα δεν πληρεί τις προδιαγραφές ψυχικής πάθησης.Rictor έγραψε:Δεν νομίζω... Δεν γίνεται να είναι όλα αυτά και ταυτόχρονα να έχει και φανταστικούς φίλους. Δηλαδή δεν γίνεται εγώ να σου πω '' η ιπτάμενη τσαγιέρα με έχει βοηθήσει σε όλη μου την ζωή. επίσης είμαι πανέξυπνος ορθολογιστής και αψεγάδιαστος''. Αν μάλιστα δήλωνα δακρύβρεχτα το πόσο πολύ πιστεύω στην ιπτάμενη τσαγιέρα, οι άλλοι θα μου έριχναν lexotanil μέσα στο ρόφημά μου για να ηρεμήσω. Καταλαβαίνεις ότι σοβαρές παθολογικές καταστάσεις όπως η θρησκεία, τις παίρνουμε στα αψήφιστα;Επικουρίδης έγραψε:Κατά τ' άλλα είναι πανέξυπνη, ορθολογίστρια ευχάριστος τύπος και αψεγάδιαστη
Από την άλλη, ο Επικουρίδης είπε: «κατά τ' άλλα.» Αυτό που εννοεί είναι ότι η ίδια έχει αυτήν τη «φούσκα» αντίληψης που της επιτρέπει να είναι εντελώς παράλογη ως προς την αντιμετώπιση των θρησκευτικών της πεποιθήσεων.
Εσύ είσαι που πρέπει να παράσχεις αποδείξεις για τέτοιες «τελετουργίες,» ξέρεις.Rictor έγραψε:Έχεις αποδείξεις ή προσωπικές εμπειρίες για το αντίθετο;RaspK έγραψε:Μου κάνει εντύπωση το πόσο έχει συνεχίσει να πιστεύει κόσμος ότι όντως ζητάνε αλλόθρησκοι να πατάς εικόνες... Μόνο κάτι φανατικοί.
Αυτές τις αηδίες τις ακούω από τότε που ήμουν Χριστιανός, ξέρεις. Το αστείο είναι ότι επιδεικνύεις το είδος της συμπεριφοράς που κατακρίνεις.Rictor έγραψε:Οι ιεχωβάδες σου σκάνε λεφτά φίλε μου με το που γίνεις τσιράκι τους. Και να πατήσεις εικόνες θα σε βάλουν και να τις χώσεις μην πω πού.
Εάν θες να σου δώσω μερικά σχετικά κείμενα, δεν είναι δύσκολο. Ξεκίνα από τη Wikipedia, παρακαλώ.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jehovah's_Witnesses
http://en.wikipedia.org/wiki/Persecutio ... _Witnesses
http://en.wikipedia.org/wiki/Jehovah's_ ... ents#Other
http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_libel
http://www.religioustolerance.org/witness3.htm
http://www.religioustolerance.org/jud_blib1.htm
Άλλα πράγματα κάνουν οι Μάρτυρες και είναι πολύ χειρότερα, κατ' εμέ (ασέβεια στις θρησκευτικές πεποιθήσεις άλλων, η πεποίθησή τους ότι οφείλουν να διακόπτουν κάθε επαφή και ολοκληρωτικά με τους αποστάτες, καθώς και άλλα τεινά)...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
- Αναρχος
- Δημοσιεύσεις: 4450
- Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
- Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com
Μεγάλη κουβέντα... Πολλά σεντόνια. Κι άντε μ' αυτόν τον καύσωνα να κάτσης να τα διαβάσης...
Δεν συνηθίζω να βάλω κατά συμβόλων, όποια κι αν είναι αυτά. Το σύμβολο δεν μπορεί να είναι το αίτιον αλλά η ιδεολογία, ιδέα, έννοια που αυτό συμβολίζει. Και βεβαίως δεν έχω απολύτως καμμία ανάγκη να αποδείξω σε κανέναν τι ιδέες ασπάζομαι και τι όχι.
Δεν συνηθίζω να βάλω κατά συμβόλων, όποια κι αν είναι αυτά. Το σύμβολο δεν μπορεί να είναι το αίτιον αλλά η ιδεολογία, ιδέα, έννοια που αυτό συμβολίζει. Και βεβαίως δεν έχω απολύτως καμμία ανάγκη να αποδείξω σε κανέναν τι ιδέες ασπάζομαι και τι όχι.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Δεν γεννιόμαστε ένθρησκοι. Από εκεί και πέρα ό,τι ξεφυτρώνει εγώ το θεωρώ παθολογικό, όσο αποδεκτό και αν είναι από την κοινωνία και όσο διαδεδομένο κι αν είναι. Σχετικά με την πλαστικότητα του εγκεφάλου που λες και με την ευπιστία, αν κάποια παιδιά μεγαλώσουν όπως τα παιδιά στον ''Κυνόδοντα'' ή για να σε βοηθήσω, σε ένα υπερβολικά αρρωστημένο περιβάλλον, δεν θα είναι ψυχοπαθή; Κατά την γνώμη σου θα είναι ψυχοπαθή επειδή αποτελούν εξαίρεση στον κανόνα και στο σύνηθες; Λάθος. Θα είναι ψυχοπαθή όπως όλοι αυτοί που έχουν διαβρωμένο χαρακτήρα, διαβρωμένο ένστικτο, διαβρωμένη λογική, διαβρωμένη σκέψη, διαβρωμένα πρότυπα, διαβρωμένη συνείδηση, δηλαδή όπως οι περισσότεροι χριστιανοί (στο ξαναλέω, μην φαντάζεσαι τραβηγμένες περιπτώσεις ασθενών, όλα αυτά που είπα είναι σε σχετικά μέτρια ποσότητα στους χριστιανούς).RaspK έγραψε: Πρώτον, όσο ειρωνικό κι εάν ακούγεται, η ίδια η δομή και η οργάνωση της κοινωνίας καθιστά μη ψυχοπαθολογική κατάσταση τη θρησκευτικότητα, γενικά, αλλά η απουσία ανάλογης υποδομής καθιστά σαφές παραλήρημα την πίστη (πραγματική πίστη, όμως) σε ιπτάμενες τσαγιέρες.
Το κατάλαβα. Και γι'αυτό του απάντησα αναλόγως. Δεν γίνεται στον ένα τομέα να είσαι έτσι και στον άλλο γιουβέτσι.RaspK έγραψε:Από την άλλη, ο Επικουρίδης είπε: «κατά τ' άλλα.» Αυτό που εννοεί είναι ότι η ίδια έχει αυτήν τη «φούσκα» αντίληψης που της επιτρέπει να είναι εντελώς παράλογη ως προς την αντιμετώπιση των θρησκευτικών της πεποιθήσεων.
Εγώ έχω μεγάλους σε ηλικίες γείτονες που όταν έγιναν ιεχωβάδες τους έβαλαν να πατήσουν εικόνες. Δεν ξέρω αν αυτό είναι αποδεκτό, αλλά δεν με εκπλήσσει κιόλας. Πότε κάποιος πιστός εφάρμοσε κατά γράμμα το δόγμα του;RaspK έγραψε:Εσύ είσαι που πρέπει να παράσχεις αποδείξεις για τέτοιες «τελετουργίες,» ξέρεις.Rictor έγραψε:Έχεις αποδείξεις ή προσωπικές εμπειρίες για το αντίθετο;RaspK έγραψε:Μου κάνει εντύπωση το πόσο έχει συνεχίσει να πιστεύει κόσμος ότι όντως ζητάνε αλλόθρησκοι να πατάς εικόνες... Μόνο κάτι φανατικοί.
Ποια συμπεριφορά δηλαδή;RaspK έγραψε:Αυτές τις αηδίες τις ακούω από τότε που ήμουν Χριστιανός, ξέρεις. Το αστείο είναι ότι επιδεικνύεις το είδος της συμπεριφοράς που κατακρίνεις.Rictor έγραψε:Οι ιεχωβάδες σου σκάνε λεφτά φίλε μου με το που γίνεις τσιράκι τους. Και να πατήσεις εικόνες θα σε βάλουν και να τις χώσεις μην πω πού.
Φιλελευθερισμός: Ενάντια στα πολιτικά φαντάσματα και τα απάνθρωπα ολοκληρωτικά καθεστώτα.
Κυρίες και κύριοι, καλώς ήλθατε στο δογματισμό...Rictor έγραψε:Δεν γεννιόμαστε ένθρησκοι. Από εκεί και πέρα ό,τι ξεφυτρώνει εγώ το θεωρώ παθολογικό, όσο αποδεκτό και αν είναι από την κοινωνία και όσο διαδεδομένο κι αν είναι.RaspK έγραψε:Πρώτον, όσο ειρωνικό κι εάν ακούγεται, η ίδια η δομή και η οργάνωση της κοινωνίας καθιστά μη ψυχοπαθολογική κατάσταση τη θρησκευτικότητα, γενικά, αλλά η απουσία ανάλογης υποδομής καθιστά σαφές παραλήρημα την πίστη (πραγματική πίστη, όμως) σε ιπτάμενες τσαγιέρες.
Αλήθεια, αυτό δε συμπεριλαμβάνει τις επιστήμες, τα μαθηματικά, τις τέχνες, και ό,τι άλλο με το οποίο δε γεννιόμαστε; Πάει και η φιλοσοφία και η ποίηση!
Οι μπανάνες είναι κίτρινες, τα λεμόνια είναι κίτρινα, άρα τα λεμόνια είναι μπανάνες. Να σου εξήγησω μήπως τη λογική πλάνη;Rictor έγραψε:Σχετικά με την πλαστικότητα του εγκεφάλου που λες και με την ευπιστία, αν κάποια παιδιά μεγαλώσουν όπως τα παιδιά στον ''Κυνόδοντα'' ή για να σε βοηθήσω, σε ένα υπερβολικά αρρωστημένο περιβάλλον, δεν θα είναι ψυχοπαθή; Κατά την γνώμη σου θα είναι ψυχοπαθή επειδή αποτελούν εξαίρεση στον κανόνα και στο σύνηθες; Λάθος. Θα είναι ψυχοπαθή όπως όλοι αυτοί που έχουν διαβρωμένο χαρακτήρα, διαβρωμένο ένστικτο, διαβρωμένη λογική, διαβρωμένη σκέψη, διαβρωμένα πρότυπα, διαβρωμένη συνείδηση, δηλαδή όπως οι περισσότεροι χριστιανοί (στο ξαναλέω, μην φαντάζεσαι τραβηγμένες περιπτώσεις ασθενών, όλα αυτά που είπα είναι σε σχετικά μέτρια ποσότητα στους χριστιανούς).
Δεν είναι απλά θέμα του πόσο συνηθισμένο είναι κάτι. Η θέση που κατέχει και ο τρόπος με τον οποίο αυτό εκφράζεται σε κάθε περίπτωση είναι βασικές πτυχές του εάν κάτι είναι ψυχοπαθολογικό ή όχι.
Μιας και μίλησες εσύ προηγουμένως για φυσιολογικό, σε ενημερώνω ότι όχι μόνο γίνεται, αλλά είναι φυσιολογικότατο.Rictor έγραψε:Το κατάλαβα. Και γι'αυτό του απάντησα αναλόγως. Δεν γίνεται στον ένα τομέα να είσαι έτσι και στον άλλο γιουβέτσι.RaspK έγραψε:Από την άλλη, ο Επικουρίδης είπε: «κατά τ' άλλα.» Αυτό που εννοεί είναι ότι η ίδια έχει αυτήν τη «φούσκα» αντίληψης που της επιτρέπει να είναι εντελώς παράλογη ως προς την αντιμετώπιση των θρησκευτικών της πεποιθήσεων.
Άρα είναι πρόβλημα των ανθρώπων.Rictor έγραψε:Εγώ έχω μεγάλους σε ηλικίες γείτονες που όταν έγιναν ιεχωβάδες τους έβαλαν να πατήσουν εικόνες. Δεν ξέρω αν αυτό είναι αποδεκτό, αλλά δεν με εκπλήσσει κιόλας. Πότε κάποιος πιστός εφάρμοσε κατά γράμμα το δόγμα του;RaspK έγραψε:Εσύ είσαι που πρέπει να παράσχεις αποδείξεις για τέτοιες «τελετουργίες,» ξέρεις.Rictor έγραψε:Έχεις αποδείξεις ή προσωπικές εμπειρίες για το αντίθετο;RaspK έγραψε:Μου κάνει εντύπωση το πόσο έχει συνεχίσει να πιστεύει κόσμος ότι όντως ζητάνε αλλόθρησκοι να πατάς εικόνες... Μόνο κάτι φανατικοί.
Παραλογισμό και μονομανία που τείνει στην καταδίωξη. Η νοοτροπία τύπου: "fight fire with fire."Rictor έγραψε:Ποια συμπεριφορά δηλαδή;RaspK έγραψε:Αυτές τις αηδίες τις ακούω από τότε που ήμουν Χριστιανός, ξέρεις. Το αστείο είναι ότι επιδεικνύεις το είδος της συμπεριφοράς που κατακρίνεις.Rictor έγραψε:Οι ιεχωβάδες σου σκάνε λεφτά φίλε μου με το που γίνεις τσιράκι τους. Και να πατήσεις εικόνες θα σε βάλουν και να τις χώσεις μην πω πού.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”