Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Είστε υπέρ ή κατά της διδασκαλίας των θρησκευτικών;

Υπέρ. Μόνο έτσι μπορείς να γνωρίσεις τον εχθρό σου.
4
2%
Να γίνεται το μάθημα αλλά να είναι επιλεγόμενο.
20
10%
Να διδάσκεται, αλλά να εξετάζει αντικειμενικά αρκετές κύριες θρησκείες.
57
28%
Με δουλεύεις, έτσι; Φυσικά και είμαι ΚΑΤΑ!
85
42%
Ας ξεριζώσουμε τη μάστιγα! Φωτιά στις θεολογικές σχολές!
34
17%
Γκια Ελ Ντοράντο από 'ντώ; Ούγκα! (Αλλιώς: δείξε μου τα αποτελέσματα)
3
1%
 
Σύνολο ψήφων: 203
tactical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2009 02:15
Όνομα Ιστότοπου: -

Εμείς είχαμε μια κουτσή για καθηγήτρια θρησκευτικών.
Στο μάθημα καθόμουν τελευταίο θρανίο και όταν με ρώταγε κάτι έκανα πώς δεν άκουγα και δεν απαντούσα σε τίποτα. Μετά από μερικές μέρες με βαρέθηκε και σταμάτησε να με απασχολεί.
Ήταν από τις σπάνιες καθηγήτριες που δεν έκανε μάθημα από το βιβλίο, αλλά συζητούσε με τους μαθητές, ρωτώντας τους να πουν την άποψή τους. Το εκμεταλλεύτηκα αυτό και δεν έλεγα τίποτα, δήθεν ότι δεν έχω άποψη. :whistle:
Άβαταρ μέλους
Κόκκινη Τζιχάντ
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: 28 Ιουν 2009 18:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευθύμης έγραψε:Μα δεν υπάρχει μάθημα "επιστήμη" στα σχολεία.
Μάθημα επιστήμη δεν υπάρχει, αλλά επιστήμη διδάσκεται στα μαθηματικά, τη φυσική κτλ.
Ευθύμης έγραψε:Επίσης και η θρησκειολογία επιστήμη είναι, έτσι δεν είναι;
Η θρησκειολογία είναι επιστήμη αλλά:
1. Άλλο θρησκευτικά και άλλο θρησκειολογία.
2. Και η γλωσσολογία είναι επιστήμη αλλά δε διδάσκεται στα σχολεία. Υπάρχουν πολύ σημαντικότερες επιστήμες, οι οποίες δε διδάσκονται, ή διδάσκονται για μια χρονιά σε δυο ώρες, όπως πχ η κοινωνιολογία.

Όπως ειπώθηκε ο σχολικός χρόνος είναι λίγος και πολύτιμος. Πιστεύω ότι πρέπει να διδάσκεται α) η θρησκεία, ως κοινωνικό φαινόμενο και όχι ως θεολογία, β) η ιστορία των θρησκειών σε σύνδεση με την ανθρώπινη ιστορία συνολικά, ο ρόλος της κτλ.

Αλλά αυτό σήμερα είναι σχεδόν αδύνατο διότι αν διδάξεις τη θρησκεία ως κοινωνικό φαινόμενο αναγκαστικά θα χρειαστεί να ερμηνεύσεις και τα αίτια της εμφάνισης και της ύπαρξης της ως κοινωνικά φαινόμενα. Αν διδάξεις την πραγματική ιστορία των θρησκειών θα πρέπει να πεις ότι το Βυζάντιο ήταν η ανατολική εκδοχή του μεσαίωνα και όχι η "ένδοξη χιλιόχρονη ελληνική αυτοκρατορία". Είναι σαν το κράτος να διδάσκει την αθεΐα και αυτό δυστυχώς γινόταν μόνο στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες. (Πιθανόν έως ένα βαθμό και σε κάποιες δυτικοευρωπαϊκές, πχ Γαλλία αλλά δεν είμαι σίγουρος).
Ξύπνησαν πάλι οι άθλιες σκουριασμένες ορδές / λυσσασμένες θρησκείες πατρίδες οικογένειες / σκούζουν και σφάζονται για ένα καλύτερο χθες / μα οι σημαίες τους ανεμίζουν βρωμερές και νικημένες
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Καθότι έχω και τους δυο μου γονείς δασκάλους, επιτρέψτε μου να σας μεταφέρω κάποια πράγματα:

1. Οι γονείς έχουν μια τάση να "πετάνε" τα παιδιά τους στο σχολείο, αδιαφορώντας για τη μόρφωσή τους. Σας διαβεβαιώ ότι ένας γονιός που είναι παρών στη ζωή του παιδιού διακινδυνεύει ελάχιστα το παιδί του να επηρεαστεί έντονα ιδεολογικά στο σχολείο.

2. Ο δάσκαλος, αν θέλει να δογματίσει, μπορεί να το κάνει ανά πάσα στιγμή, ασχέτως μαθήματος θρησκευτικών. Βασικές αφορμές μπορούν να είναι ένα κείμενο στη Γλώσσα ή το Ανθολόγιο (το πιο συνηθισμένο), όλη η Βυζαντινή Ιστορία ή ακόμα και ένα εντυπωσιακό γεγονός στο Εμείς κι ο Κόσμος. Τα Θρησκευτικά είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου και το πιο εύκολα στοχοποιήσιμο.

3. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι απαραίτητο για οποιονδήποτε Έλληνα. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας αυτού του τόπου συνδέεται με τον ορθόδοξο χριστιανισμό, επομένως ένα άτομο χωρίς τέτοιες γνώσεις χάνει ένα σπουδαίο ερμηνευτικό εργαλείο για την κατανόηση του μεσαιωνικού και νεώτερου ελληνισμού. Το αυτό και για την τέχνη.

4. Όπως και πολλοί έχουν πει, από τη στιγμή που ζούμε σε μια κατά πλειοψηφία ορθόδοξη χώρα, είναι καλό να ξέρουμε τι πρεσβεύουν (ή νομίζουν ότι πρεσβεύουν οι περισσότεροι). Και σαν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, κακό δεν κάνει. Δεν είναι κακό να ξέρεις κανείς ότι το κουταλάκι της μεταλαβιάς λέγεται λαβίδα, τι ακριβώς είναι μια λειτουργία προηγιασμένων ή πώς να βρεις σε ποιον άγιο είναι αφιερωμένη μια εκκλησία κοιτώντας τις εικόνες του τέμπλου.

5. το καλύτερο μάθημα θρησκειολογίας το έχουμε αυτή τη στιγμή μέσα στα ίδια τα σχολεία. Ένα παιδί αλβανικής καταγωγής μπορεί να είναι μουσουλμάνος, ένας φιλιππινέζος καθολικός, ένα παιδί μεγαλωμένο στη Γερμανία θα ξέρει δυο πράγματα για τον προτεσταντισμό, ένα κινεζάκι μπορεί να είναι βουδιστής. Όλα αυτά μπορεί να είναι εργαλεία για ένα δάσκαλο που τον ενδιαφέρει να διδάξει άλλες θρησκείες ή τη θρησκευτική ανοχή.

Δεν ξέρω, αλλά λίγο αφελές δεν είναι να νομίζετε ότι αν βγουν τα θρησκευτικά από το σχολείο θα αλλάξει κάτι; Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ περίπτωση είναι να αντικατασταθούν από κατηχητικά σχολεία σε εκκλησίες, κάτι που θα είναι ΤΡΙΣ χειρότερο από την υπάρχουσα κατάσταση.
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Άβαταρ μέλους
Satyros2009
Δημοσιεύσεις: 85
Εγγραφή: 19 Αύγ 2009 02:07
Όνομα Ιστότοπου: Satyros 2009
Επικοινωνία:

EvanT έγραψε:Καθότι έχω και τους δυο μου γονείς δασκάλους, επιτρέψτε μου να σας μεταφέρω κάποια πράγματα:

1. Οι γονείς έχουν μια τάση να "πετάνε" τα παιδιά τους στο σχολείο, αδιαφορώντας για τη μόρφωσή τους. Σας διαβεβαιώ ότι ένας γονιός που είναι παρών στη ζωή του παιδιού διακινδυνεύει ελάχιστα το παιδί του να επηρεαστεί έντονα ιδεολογικά στο σχολείο.

2. Ο δάσκαλος, αν θέλει να δογματίσει, μπορεί να το κάνει ανά πάσα στιγμή, ασχέτως μαθήματος θρησκευτικών. Βασικές αφορμές μπορούν να είναι ένα κείμενο στη Γλώσσα ή το Ανθολόγιο (το πιο συνηθισμένο), όλη η Βυζαντινή Ιστορία ή ακόμα και ένα εντυπωσιακό γεγονός στο Εμείς κι ο Κόσμος. Τα Θρησκευτικά είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου και το πιο εύκολα στοχοποιήσιμο.

3. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι απαραίτητο για οποιονδήποτε Έλληνα. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας αυτού του τόπου συνδέεται με τον ορθόδοξο χριστιανισμό, επομένως ένα άτομο χωρίς τέτοιες γνώσεις χάνει ένα σπουδαίο ερμηνευτικό εργαλείο για την κατανόηση του μεσαιωνικού και νεώτερου ελληνισμού. Το αυτό και για την τέχνη.

4. Όπως και πολλοί έχουν πει, από τη στιγμή που ζούμε σε μια κατά πλειοψηφία ορθόδοξη χώρα, είναι καλό να ξέρουμε τι πρεσβεύουν (ή νομίζουν ότι πρεσβεύουν οι περισσότεροι). Και σαν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, κακό δεν κάνει. Δεν είναι κακό να ξέρεις κανείς ότι το κουταλάκι της μεταλαβιάς λέγεται λαβίδα, τι ακριβώς είναι μια λειτουργία προηγιασμένων ή πώς να βρεις σε ποιον άγιο είναι αφιερωμένη μια εκκλησία κοιτώντας τις εικόνες του τέμπλου.

5. το καλύτερο μάθημα θρησκειολογίας το έχουμε αυτή τη στιγμή μέσα στα ίδια τα σχολεία. Ένα παιδί αλβανικής καταγωγής μπορεί να είναι μουσουλμάνος, ένας φιλιππινέζος καθολικός, ένα παιδί μεγαλωμένο στη Γερμανία θα ξέρει δυο πράγματα για τον προτεσταντισμό, ένα κινεζάκι μπορεί να είναι βουδιστής. Όλα αυτά μπορεί να είναι εργαλεία για ένα δάσκαλο που τον ενδιαφέρει να διδάξει άλλες θρησκείες ή τη θρησκευτική ανοχή.

Δεν ξέρω, αλλά λίγο αφελές δεν είναι να νομίζετε ότι αν βγουν τα θρησκευτικά από το σχολείο θα αλλάξει κάτι; Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ περίπτωση είναι να αντικατασταθούν από κατηχητικά σχολεία σε εκκλησίες, κάτι που θα είναι ΤΡΙΣ χειρότερο από την υπάρχουσα κατάσταση.
Μαλακίες

Ξεχνάς πως τα θρησκευτικά δεν διδάσκονται στον πολιτισμένο κόσμο (όχι η Ελλάδα δεν είναι στον πολιτισμένο κόσμο)
Ξέρουμε λοιπόν τα αποτελέσματα αυτού του εγχειρήματος και είναι θετικά

Άλλωστε εγώ που δεν παρακολούθησα θρησκευτικά τι έπαθα;
Μία χαρά ξέρω να ερμηναύω το περιβάλλον μου

Όσο επικρατεί η Ορθοδοξία, τα παιδιά θα λαμβάνουν ερεθίσματα και θα μαθαίνουν για αυτήν κι έξω απο το σχολείο.
Όταν λοιπόν εσύ στο σχολείο τους έχεις εφοδιάσει με κριτική σκέψη τα ερεθίσματα θα περάσουν απο το φίλτρο αυτό και θα εξάγουν συμπεράσματα
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Satyros2009 έγραψε:Ξεχνάς πως τα θρησκευτικά δεν διδάσκονται στον πολιτισμένο κόσμο (όχι η Ελλάδα δεν είναι στον πολιτισμένο κόσμο)
Intergrative religious education in Europe

Δεν περιμένω βέβαια να διαβάσετε ένα εξειδικευμένο βιβλίο 400+ σελίδων,αλλά αν του ρίξετε έστω και μιά επιλεκτική ματιά θα διαπιστώσετε ότι αυτό που λέει ο Satyros2009 δυστυχώς δεν είναι και τόσο ακριβές.Με την μία ή την άλλη μορφή η θρησκευτική εκπαίδευση διατηρείται ακόμη και σε χώρες που τις θεωρούμε (και είναι) αρκετά εκκοσμικευμένες,όπως η Ολλανδία ή η Σουηδία.Βέβαια σε πολλές από αυτές τις χώρες η θρησκευτική εκπαίδευση δεν έχει τον πρόστυχο ομολογιακό χαρακτήρα που έχει στην Ελλάδα,αλλά υπάρχει.Η μόνη χώρα που ξέρω σίγουρα ότι δεν διδάσκει θρησκευτικά σε καμία μορφη είναι η Γαλλία με την εξαίρεση της περιοχής της Αλσατιας-Λοράινης,όπου ακολουθείται το Γερμανικό σύστημα (όχι μόνο διδάσκονται θρησκευτικά αλλά επιπλέον οι διδάσκοντες ορίζονται από τις αντίστοιχες εκκλησίες και είναι υπόλογες σ'αυτές για το διδακτικό προσανατολισμό).

Για τα άλλα συμφωνώ.Άλλωστε άλλο γνώση του θρησκευτικού φαινομένου και άλλο προπαγάνδα και μάλιστα σιχαμερή και αισχρή.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Κόκκινη Τζιχάντ, η θρησκεία είναι σημαντικό φαινόμενο με μεγάλη επίδραση στην ανθρώπινη ιστορία. Το να μην τη μελετάμε ξεχωριστά κι επιστημονικά θεωρώ ότι θα ήταν κενό στη γνώση των παιδιών, δε θα καταλάβαιναν επαρκώς το ρόλο της στην κοινωνία παλιά αλλά κυρίως σήμερα. Δεν είμαι εκπαιδευτικός βέβαια, μια άποψη εκφράζω. Ίσως είναι εφικτό η θρησκειολογία να λάβει χώρα στα πλαίσια άλλων μαθημάτων αλλά το φαινόμενο μού φαίνεται πολύ σύνθετο για να μπορεί να διδαχτεί σε ένα κεφάλαιο.

Ας μην ξεχνάμε και το άλλο: Αν το παιδί δε μάθει περί θρησκειών στο σχολείο, όλο και κάποιος "καλοθελητής" θα φροντίσει να το "διαφωτίσει". Η γνώση είναι η καλύτερη άμυνα απέναντι στους κάθε λογής τσαρλατάνους είτε αυτοί ανήκουν σε θρησκεία είτε είναι "μέντιουμ" κτλ. .

Εφικτή θα είναι η κατάργηση του μαθήματος μόνο αν το περιεχόμενό του καταστεί αναχρονιστικό, αν η πλειοψηφία δηλαδή είναι άθεοι και οι εναπομείναντες θεϊστές, θρήσκοι κτλ. γίνουν μειοψηφία που δε θα επηρεάζει καθοριστικά την κοινωνία. Σε αυτήν την περίπτωση η θρησκειολογία θα γίνει απλά ένας εξειδικευμένος κλάδος της ιστορίας και η μελέτη της θα αφορά μόνο τους ιστορικούς και όχι τους μαθητές.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
punky
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 14 Αύγ 2009 12:25
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο νοίκι

EvanT έγραψε:1. Οι γονείς έχουν μια τάση να "πετάνε" τα παιδιά τους στο σχολείο, αδιαφορώντας για τη μόρφωσή τους. Σας διαβεβαιώ ότι ένας γονιός που είναι παρών στη ζωή του παιδιού διακινδυνεύει ελάχιστα το παιδί του να επηρεαστεί έντονα ιδεολογικά στο σχολείο.
Πράγματι. Από την άλλη, έχω κάποιες εμπειρικές αμφιβολίες για το ελάχιστον της επηρροής.
Αν μου επιτρέπεις, το λάθος που κάνειs εδώ, είναι να παραγνωρίζεις αυτή την κατάσταση από την οπτική του παιδιού.
Το παιδί στέλνεται στο σχολείο, με τη συχνά επιβεβαιωμένη εικόνα από τους γονείς του, ότι το σχολείο είναι σημαντικό για τη ζωή του.
Πώς αυτά που μαθαίνει είναι σημαντικά, χρήσιμα, έγκυρα και αναγκαία.
Είναι πολύ δύσκολο για ένα μικρό παιδί να μπορέσει να διακρίνει και να καταλάβει ότι κάποια από αυτά που μαθαίνει από τον ίδιο δάσκαλο/α, είναι "επιστήμη" και κάποια άλλα είναι παραμύθια της κυρίαρχης κουλτούρας.

Είναι πολύ δύσκολο για έναν γονιό (όσο κοντά κι αν είναι στο παιδί) να εξηγήσει τη δικιά του θέση για τον κόσμο, όταν οι υπόλοιπες επίσημες "αυθεντίες" στη ζωή του παιδιού, του μιλάνε για θεούς και δαίμονες.
EvanT έγραψε:2. Ο δάσκαλος, αν θέλει να δογματίσει, μπορεί να το κάνει ανά πάσα στιγμή, ασχέτως μαθήματος θρησκευτικών. Βασικές αφορμές μπορούν να είναι ένα κείμενο στη Γλώσσα ή το Ανθολόγιο (το πιο συνηθισμένο), όλη η Βυζαντινή Ιστορία ή ακόμα και ένα εντυπωσιακό γεγονός στο Εμείς κι ο Κόσμος. Τα Θρησκευτικά είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου και το πιο εύκολα στοχοποιήσιμο.
Αυτό είναι γεγονός. Συνεχίζω να πιστεύω όμως ότι έχει τεράστια διαφορά η τυχόν προσπάθεια δογματισμού μέσω αφορμών, με την αναγνώριση των Θρησκευτικών ως αυτόνομο μάθημα που αξίζει να διδάσκεται ως τέτοιο. Το παιδί εκλαμβάνει ότι για να του δίνει τέτοια σημασία η κοινωνία, έχει βάση αλήθειας το δόγμα.
EvanT έγραψε:4. Όπως και πολλοί έχουν πει, από τη στιγμή που ζούμε σε μια κατά πλειοψηφία ορθόδοξη χώρα, είναι καλό να ξέρουμε τι πρεσβεύουν (ή νομίζουν ότι πρεσβεύουν οι περισσότεροι). Και σαν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, κακό δεν κάνει. Δεν είναι κακό να ξέρεις κανείς ότι το κουταλάκι της μεταλαβιάς λέγεται λαβίδα, τι ακριβώς είναι μια λειτουργία προηγιασμένων ή πώς να βρεις σε ποιον άγιο είναι αφιερωμένη μια εκκλησία κοιτώντας τις εικόνες του τέμπλου.
Χμμ, δυσκολεύομαι να συμφωνήσω κι εδώ. Δεν βρίσκω καμία αξία στο να απασχολούμε τα παιδικά μυαλά, με τα παραφερνάλια κι αξεσουάρ ενός δόγματος. Μα καμία.
EvanT έγραψε:Δεν ξέρω, αλλά λίγο αφελές δεν είναι να νομίζετε ότι αν βγουν τα θρησκευτικά από το σχολείο θα αλλάξει κάτι; Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ περίπτωση είναι να αντικατασταθούν από κατηχητικά σχολεία σε εκκλησίες, κάτι που θα είναι ΤΡΙΣ χειρότερο από την υπάρχουσα κατάσταση.
Η προοπτική των κατηχητικών σχολείων δεν με ανησυχεί.
Νομίζω ότι θα είναι μια θλιβερή μειοψηφία αυτοί που θα αποφασίσουν να σπαταλήσουν τον χρόνο των παιδιών τους, στέλνοντας τα σε κατηχητικά.
Αμφιβάλλω αν η πλειοψηφία των ΧΟ θα έχει όρεξη να τρέχει το παιδί του, σε ακόμη μία δραστηριότητα.
L' enfer c' est les autres
fanisoleo
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 02 Μάιος 2009 21:11
Όνομα Ιστότοπου: -

punky έγραψε:
EvanT έγραψε:4. Όπως και πολλοί έχουν πει, από τη στιγμή που ζούμε σε μια κατά πλειοψηφία ορθόδοξη χώρα, είναι καλό να ξέρουμε τι πρεσβεύουν (ή νομίζουν ότι πρεσβεύουν οι περισσότεροι). Και σαν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, κακό δεν κάνει. Δεν είναι κακό να ξέρεις κανείς ότι το κουταλάκι της μεταλαβιάς λέγεται λαβίδα, τι ακριβώς είναι μια λειτουργία προηγιασμένων ή πώς να βρεις σε ποιον άγιο είναι αφιερωμένη μια εκκλησία κοιτώντας τις εικόνες του τέμπλου.
Χμμ, δυσκολεύομαι να συμφωνήσω κι εδώ. Δεν βρίσκω καμία αξία στο να απασχολούμε τα παιδικά μυαλά, με τα παραφερνάλια κι αξεσουάρ ενός δόγματος. Μα καμία.
Νομίζω ότι το παράδειγμα που έθεσε ο EvanT ήταν άστοχο. Δεν κερδίζεις τίποτα αν μάθεις τι είναι η λαβίδα όμως άλλα πράγματα είναι χρήσιμα όπως να ξέρεις ποιοι ήταν οι Φαρισαίοι, πότε γράφτηκαν τα ευαγγέλια και από ποιους ( κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι τα έγραψε ο Χριστός αν δεν έχει καμία επαφή με το μάθημα) και πως επελεγαν αν κάποιο κείμενο που έβρισκαν ήταν αυθεντικό ή όχι (οικουμενικοί σύνοδοι). Εμένα με βοήθησαν κάποιες γνώσεις ώστε να απορίψω τον Χριστιανισμό.
«Η μεγαλύτερη τραγωδία σε ολόκληρη την ιστορία της ανθρωπότητας ίσως να είναι ο σφετερισμός της ηθικής από τη θρησκεία.» Arthur C. Clarke
Άβαταρ μέλους
punky
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 14 Αύγ 2009 12:25
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο νοίκι

Κοίτα, στα πλαίσια του ότι μαθαίνει κανείς καλό είναι, δεν διαφωνώ.

Το θέμα μου είναι όμως (όπως προανέφερα), ο πεπερασμένος σχολικός χρόνος που αναγκαστικά απαιτεί μια ιεράρχιση αυτών που αξίζει να διδαχτούν τα παιδιά.

Και πέρα από αυτό, σκέφτομαι και κάποιες άλλες πρακτικές δυσκολίες, όπως: από ποια σκοποιά θα τα περιγράψει ο δάσκαλος όλα αυτά;
Από τη σκοπιά που λέει ότι δεν είμαστε σίγουροι πως ιστορικά υπήρξε ο Χριστός, αλλά παρόλα αυτά η θρησκεία αυτή διαμόρφωσε τη Δύση έτσι κι έτσι;

Δεν μπορώ να φανταστώ τρόπο διδασκαλίας του θρησκευτικού context, που να μην πρέπει να πάρει μία θέση ο δάσκαλος:
α) είναι κομμάτι των παιδικών ασθενειών της ανθρωπότητας οι θρησκείες αλλά καθόρισαν τις ζωές και την ιστορία μας, με αυτό κι αυτόν τον τρόπο;
ή
β) παίζει και να υπάρχει θεός και όλα αυτά να είναι θεόπνευστα;

Δεν ξέρω αν το διατυπώνω αρκούντως καθαρά, για να κατανοήσεις τον προβληματισμό μου.
L' enfer c' est les autres
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Satyros2009 έγραψε: Μαλακίες
Ξεχνάς πως τα θρησκευτικά δεν διδάσκονται στον πολιτισμένο κόσμο (όχι η Ελλάδα δεν είναι στον πολιτισμένο κόσμο) Ξέρουμε λοιπόν τα αποτελέσματα αυτού του εγχειρήματος και είναι θετικά.
Άλλωστε εγώ που δεν παρακολούθησα θρησκευτικά τι έπαθα;
Μία χαρά ξέρω να ερμηναύω το περιβάλλον μου
Ε, ναι... γι'αυτό και στις ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία έχουμε τόσο χαμηλό ποσοστό Χριστιανών.
Και μήπως σε παρατήσαν οι γονείς σου στο σχολείο να τα μάθεις όλα απ'το δάσκαλο; Από αυτά που γράφεις, μάλλον όχι.
punky έγραψε: Πράγματι. Από την άλλη, έχω κάποιες εμπειρικές αμφιβολίες για το ελάχιστον της επηρροής.
Αν μου επιτρέπεις, το λάθος που κάνειs εδώ, είναι να παραγνωρίζεις αυτή την κατάσταση από την οπτική του παιδιού. Το παιδί στέλνεται στο σχολείο, με τη συχνά επιβεβαιωμένη εικόνα από τους γονείς του, ότι το σχολείο είναι σημαντικό για τη ζωή του. Πώς αυτά που μαθαίνει είναι σημαντικά, χρήσιμα, έγκυρα και αναγκαία. Είναι πολύ δύσκολο για ένα μικρό παιδί να μπορέσει να διακρίνει και να καταλάβει ότι κάποια από αυτά που μαθαίνει από τον ίδιο δάσκαλο/α, είναι "επιστήμη" και κάποια άλλα είναι παραμύθια της κυρίαρχης κουλτούρας.
Μα εδώ ακριβώς υπεισέρχεται ο παράγων "γονιός". Αν όλες οι γνώσεις του παιδιού έρχονται αποκλειστικά από το σχολείο, λογικό είναι να συμβεί αυτό που λες. Αν στο σπίτι οι γονείς μιλάνε και λίγο με τα παιδιά, αντί να τα αποβλακώνουνε μπροστά στην τηλεόραση, θα έχουνε τη δυνατότητα να ελέγξουνε και λίγο το ΤΙ ακριβώς μαθαίνει το παιδί στο σχολείο.

Δεν το παραγνωρίζω, απλά δεν το ανέπτυξα αρκετά. Σωστή η παρατήρησή σου.
punky έγραψε: Νομίζω ότι το παράδειγμα που έθεσε ο EvanT ήταν άστοχο. Δεν κερδίζεις τίποτα αν μάθεις τι είναι η λαβίδα όμως άλλα πράγματα είναι χρήσιμα όπως να ξέρεις ποιοι ήταν οι Φαρισαίοι, πότε γράφτηκαν τα ευαγγέλια και από ποιους ( κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι τα έγραψε ο Χριστός αν δεν έχει καμία επαφή με το μάθημα) και πως επελεγαν αν κάποιο κείμενο που έβρισκαν ήταν αυθεντικό ή όχι (οικουμενικοί σύνοδοι). Εμένα με βοήθησαν κάποιες γνώσεις ώστε να απορίψω τον Χριστιανισμό..
Σόρρυ, το παραέγραψα συμπυκνωμένα επειδή δεν είχα χρόνο. Η λαβίδα είναι θέμα Λειτουργικής, τα προηγιασμένα είναι θέμα Κατήχησης, οι εικόνες είναι θέμα θρησκευτικής τέχνης. Γιατί τα αναφέρω, τώρα θα μου πείτε. Αυτά είναι βασικές γνώσεις που τελευταία φορά τις παίρνεις στο Δημοτικό (ούτε στο Γυμνάσιο, ούτε στο Λύκειο).

Αν ως μη Χριστιανός δεν είσαι σε θέση να αποδείξεις σε Χριστιανό συνομιλητή ότι κατέχεις τα του Χριστιανισμού πολύ καλύτερα από εκείνον, απλά θα απορριφθείς ως επιπόλαιος. Ξέρω ότι ακούγεται αστείο, αλλά χέστηκαν οι τριγύρω μας για τα περίπλοκα φιλοσοφικά μας επιχειρήματα που ακούγονται ως ξένα στ'αυτιά τους. Αν δεν μπορείς να αναμετρηθείς στις λεπτομέρειες το παιχνίδι είναι χαμένο (όχι για να τους πείσεις και να τους κάνεις άθεους, αλλά μόνο και μόνο για να τους πείσεις ότι γνώριζες καλά τι απέρριπτες, όταν το απέρριψες).

Δε λέω ότι πρέπει να αποκτήσουμε όλοι πτυχίο θεολογίας ή να ξέρουμε απ'έξω τους εκκλησιαστικούς πατέρες, αλλά κάποια στοιχειώδη πράγματα Λειτουργικής και Κατήχησης πρέπει να τα ξέρουμε.
punky έγραψε: Η προοπτική των κατηχητικών σχολείων δεν με ανησυχεί.
Νομίζω ότι θα είναι μια θλιβερή μειοψηφία αυτοί που θα αποφασίσουν να σπαταλήσουν τον χρόνο των παιδιών τους, στέλνοντας τα σε κατηχητικά. Αμφιβάλλω αν η πλειοψηφία των ΧΟ θα έχει όρεξη να τρέχει το παιδί του, σε ακόμη μία δραστηριότητα.
Η θλιβερή μειοψηφία στέλνει ΗΔΗ τα παιδιά του σε κατηχητικά (εκκλησίες, ΓΕΧΑ κλπ). Τώρα αν κοπούν τα θρησκευτικά απ'το σχολείο, είμαι σχεδόν βέβαιως ότι πολύ εύκολα θα φανατιστούν οι περισσότεροι να στείλουν τα παιδιά τους κατηχητικό. Εδώ έμασαν 3 εκατομμύρια υπογραφές για να απεμπολήσει ο κόσμος ατομικά δικαιώματα, δεν μπορέσουν νομίζεις να τους πείσουν ότι το κατηχητικό είναι ο μόνος τρόπος άμυνας σε ένα αντίχριστο και ισοπεδωτικό κράτος; Μη σου πω ότι θα φροντίσουν να γίνεται κατηχητικό και στις σχολικές αίθουσες αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ωρολογίου προγράμματος!

Και κανά-δυο γενικές παρατηρήσεις.
1. Μου δίνεται η εντύπωση ότι υποτιμάτε πολύ τον οχτρό και τον κοιτάτε με μια δόση αφέλειας. Στην Ελλάδα ο Χριστιανισμός δεν είναι Λέων της Νεμέας, είναι Λερναία Ύδρα, και ως γνωστόν η Λερναία Ύδρα θέλει σπαθί και φωτιά (σοβαρά επιχειρήματα και ρεαλιστικές δράσεις). Η απόχη για τις πεταλούδες και το "τρι λα ρα, τρι λα ρομ" δε φτάνει.
2. Είδα αρκετά σχόλια περί "άχρηστων γνώσεων" και τα τοιαύτα. Για μένα "άχρηστες", "περιττές" γνώσεις δεν υπάρχουν. Και πριν βιαστείτε να απαντήσετε, σκεφτείτε πόσα από αυτά που κάνατε (και έκανα) στο Λύκειο (π.χ. ανώτερα μαθηματικά, χημεία) σας είναι χρήσιμα καθημερινά και πόσο τα έχετε αξιοποιήσει (αν δεν τα έχουμε ξεχάσει). Ή κατά πόσον του είναι χρήσιμα του "αμόρφωτου" Αμερικανού (που δεν πρόκειται να φύγει ποτέ από την πόλη του,) στοιχεία παγκόσμιας γεωγραφίας.

Αυτά τα ολίγα :P
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Άβαταρ μέλους
Satyros2009
Δημοσιεύσεις: 85
Εγγραφή: 19 Αύγ 2009 02:07
Όνομα Ιστότοπου: Satyros 2009
Επικοινωνία:

Για να το τελειώνουμε
Θρησκευτικά (που θα εξετάζεται τι πιστεύει ο καθένας) δεν πρέπει να έχουμε σε καμία περίπτωση

Θρησκειολογία ή όπως αλλιώς (επιστήμη/που θα εξετάζεται πως δημιουργήθηκαν οι θρησκείες κλπ) ναι
Αυτό όμως συνεπάγεται πως θα γίνει απο την αθεϊστική πλευρά (οι θρησκείες είναι κακές)
Αλλιώς δεν είναι επιστήμη
Άβαταρ μέλους
Satyros2009
Δημοσιεύσεις: 85
Εγγραφή: 19 Αύγ 2009 02:07
Όνομα Ιστότοπου: Satyros 2009
Επικοινωνία:

EvanT έγραψε:
Satyros2009 έγραψε: Μαλακίες
Ξεχνάς πως τα θρησκευτικά δεν διδάσκονται στον πολιτισμένο κόσμο (όχι η Ελλάδα δεν είναι στον πολιτισμένο κόσμο) Ξέρουμε λοιπόν τα αποτελέσματα αυτού του εγχειρήματος και είναι θετικά.
Άλλωστε εγώ που δεν παρακολούθησα θρησκευτικά τι έπαθα;
Μία χαρά ξέρω να ερμηναύω το περιβάλλον μου
Ε, ναι... γι'αυτό και στις ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία έχουμε τόσο χαμηλό ποσοστό Χριστιανών.
Και μήπως σε παρατήσαν οι γονείς σου στο σχολείο να τα μάθεις όλα απ'το δάσκαλο; Από αυτά που γράφεις, μάλλον όχι.
Η διδαχή των θρησκευτικών είναι ένας παράγοντας
Άλλος είναι ο πλήρης διαχωρισμός κράτους/εκκλησίας
Άλλος πάλι είναι η ανοχή στις θρησκείες που στο όνομα της ελευθερίας μπορεί να φτάσει στα όρια (ή και να τα ξεπεράσει) της λογικής
Τέτοια παράδειγμα είναι η ανοχή της Σαϊντολογίας στην Αμερική
Η μη ύπαρξης θρησκευτικών δρα οφέλιμα, τελικά όμως το αποτέλεσμα κρίνεται απο πολλούς παράγοντες
Άβαταρ μέλους
fr0g
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 14 Απρ 2009 22:42
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Ρόδος
Επικοινωνία:

Satyros2009 έγραψε:Για να το τελειώνουμε
Θρησκευτικά (που θα εξετάζεται τι πιστεύει ο καθένας) δεν πρέπει να έχουμε σε καμία περίπτωση

Θρησκειολογία ή όπως αλλιώς (επιστήμη/που θα εξετάζεται πως δημιουργήθηκαν οι θρησκείες κλπ) ναι
Αυτό όμως συνεπάγεται πως θα γίνει απο την αθεϊστική πλευρά (οι θρησκείες είναι κακές)
Αλλιώς δεν είναι επιστήμη

Μάλλον από αγνωστικιστική πλευρά θα έπρεπε να γίνει. Θα ήταν πιο αντικειμενικό νομίζω.
Η πίστη είναι για τον άνθρωπο ότι η άμμος για τη στρουθοκάμηλο.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Satyros2009 έγραψε:Θρησκειολογία ή όπως αλλιώς (επιστήμη/που θα εξετάζεται πως δημιουργήθηκαν οι θρησκείες κλπ) ναι Αυτό όμως συνεπάγεται πως θα γίνει απο την αθεϊστική πλευρά (οι θρησκείες είναι κακές) Αλλιώς δεν είναι επιστήμη
Κάτσε, ρε Σάτυρε. Πήρες φούρια. Μιλάμε ή κλάνουμε; Τι πάει να πει ότι η αθεϊστική πλευρά είναι ότι οι θρησκείες είναι κακές; Κι ότι αυτό είναι επιστήμονική θεώρηση; Ούτε ο Hitchens δεν πετάει τέτοιες τερατώδεις, ισοπεδωτικές γενικότητες! Για να μη μιλήσω για το ρεαλισμό του σχολίου, βέβαια.

Ρε μπας κι είσαι κανά τρολλ και μας το κρύβεις; :P
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Άβαταρ μέλους
Πιστός
Δημοσιεύσεις: 464
Εγγραφή: 17 Μάιος 2009 07:24
Όνομα Ιστότοπου: Πιστός
Επικοινωνία:

-
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Πιστός την 22 Αύγ 2009 10:54, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
http://mediaserver.otenet.gr/ecclesia

Για όλους έχει ο Θεός.
Άβαταρ μέλους
punky
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 14 Αύγ 2009 12:25
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο νοίκι

Ωραίο post EvanT !
EvanT έγραψε:Αν ως μη Χριστιανός δεν είσαι σε θέση να αποδείξεις σε Χριστιανό συνομιλητή ότι κατέχεις τα του Χριστιανισμού πολύ καλύτερα από εκείνον, απλά θα απορριφθείς ως επιπόλαιος. Ξέρω ότι ακούγεται αστείο, αλλά χέστηκαν οι τριγύρω μας για τα περίπλοκα φιλοσοφικά μας επιχειρήματα που ακούγονται ως ξένα στ'αυτιά τους. Αν δεν μπορείς να αναμετρηθείς στις λεπτομέρειες το παιχνίδι είναι χαμένο (όχι για να τους πείσεις και να τους κάνεις άθεους, αλλά μόνο και μόνο για να τους πείσεις ότι γνώριζες καλά τι απέρριπτες, όταν το απέρριψες).

Δε λέω ότι πρέπει να αποκτήσουμε όλοι πτυχίο θεολογίας ή να ξέρουμε απ'έξω τους εκκλησιαστικούς πατέρες, αλλά κάποια στοιχειώδη πράγματα Λειτουργικής και Κατήχησης πρέπει να τα ξέρουμε.
Πράγματι έχει βάση αυτό που λες. Υποψιάζομαι όμως (χωρίς να μπορώ να το αποδείξω δηλαδή), ότι είναι πολύ μικρή η ωφέλεια σε σχέση με το κόστος (σόρρυ, μιλάει ο οικονομολόγος τώρα).
Πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί άθεοι που δεν έχουν την ίδια "πολεμική" διάθεση με μάς που μαζευομαστε εδώ, μιλάμε και γράφουμε για τις ιδέες μας στο νετ και στον μικρόκοσμό μας.
Κι αυτοί οι άθεοι δεν νιώθουν πως χρειάζονται το λεπτομερές οπλοστάσιο γνώσεων γύρω από το δόγμα, για να το χρησιμοποιήσουν κάπου.
Τους αρκεί η λογική κατάληξη ότι το δόγμα είναι αντιφατικό, παράλογο και ανθρώπινο δημιούργημα.

Πιστεύω πως οι άθεοι που έχουν το κουράγιο και την όρεξη για πολεμική δράση, έτσι κι αλλιώς θα επενδύσουν χρόνο για να διαβάσουν τον "αντίπαλο".

Κι αυτό με κάνει να πιστεύω πως η παραπάνω (μικρή) ωφέλεια δεν αντισταθμίζεται με το κόστος σε σχολικό χρόνο, συν το κόστος της "επισημοποίησης" της θρησκείας στις σχολικές αίθουσες ως ισότιμη έννοια με τα υπόλοιπα μαθήματα.

EvanT έγραψε:Η θλιβερή μειοψηφία στέλνει ΗΔΗ τα παιδιά του σε κατηχητικά (εκκλησίες, ΓΕΧΑ κλπ). Τώρα αν κοπούν τα θρησκευτικά απ'το σχολείο, είμαι σχεδόν βέβαιως ότι πολύ εύκολα θα φανατιστούν οι περισσότεροι να στείλουν τα παιδιά τους κατηχητικό. Εδώ έμασαν 3 εκατομμύρια υπογραφές για να απεμπολήσει ο κόσμος ατομικά δικαιώματα, δεν μπορέσουν νομίζεις να τους πείσουν ότι το κατηχητικό είναι ο μόνος τρόπος άμυνας σε ένα αντίχριστο και ισοπεδωτικό κράτος; Μη σου πω ότι θα φροντίσουν να γίνεται κατηχητικό και στις σχολικές αίθουσες αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ωρολογίου προγράμματος!
Έχεις πολύ δίκιο. Πράγματι αναγνωρίζω αυτή την πιθανότητα.
Αλλά αν ήταν στο χέρι μου, I am willing to take that chance, που λένε και οι βλαχοαμερικάνοι.
EvanT έγραψε:2. Είδα αρκετά σχόλια περί "άχρηστων γνώσεων" και τα τοιαύτα. Για μένα "άχρηστες", "περιττές" γνώσεις δεν υπάρχουν. Και πριν βιαστείτε να απαντήσετε, σκεφτείτε πόσα από αυτά που κάνατε (και έκανα) στο Λύκειο (π.χ. ανώτερα μαθηματικά, χημεία) σας είναι χρήσιμα καθημερινά και πόσο τα έχετε αξιοποιήσει (αν δεν τα έχουμε ξεχάσει). Ή κατά πόσον του είναι χρήσιμα του "αμόρφωτου" Αμερικανού (που δεν πρόκειται να φύγει ποτέ από την πόλη του,) στοιχεία παγκόσμιας γεωγραφίας.
Κοίτα, πίστευα ότι ήμουν σαφής πριν, αλλά μάλλον ήταν κακόηχη η διατύπωσή μου και σου εντυπώθηκε αρνητικά.

Η γνώση ενδυναμώνει, η γνώση έχει πλάκα, η γνώση για πράγματα που μπορεί να μην τα χρειαστείς στη ζωή σου έχουν αξία ως εκγύμναση του μυαλού.
Αναντίρρητα.

Αλλά δεν έχουμε όλο τον χρόνο στο σύμπαν.
Κι όπως στη δουλειά σου, όταν σκάνε ένα σωρό θέματα, βάζεις προτεραιότητα στα πιο σημαντικά, έτσι πιστεύω ότι πρέπει να γίνει και στο σχολείο.
Εκτός αν πιστεύεις ότι δεν υπάρχουν πράγματα που να είναι πιο σημαντικά από τα θρησκευτικά για την παιδεία ενός νέου, και παρόλα αυτά απουσιάζουν από τη σχολική πραγματικότητα.

Τραβώντας τη λογική σου (το οποίο είναι ίσως άδικο, μιας κι εσύ δεν το έκανες), νιώθω σαν να λες ότι έπρεπε να διδάσκεται ο ψυχολόγος και το ξεμάτιασμα και τον εξορκισμό.
Και ο παθολόγος να διδασκόταν όλα όσα το δόγμα πιστεύει για την ωφέλεια της προσευχής.

Κλείνοντας να πω άλλη μία φορά, πως δεν διεκδικώ τη βεβαιότητα με τις θέσεις μου.
Διαισθητικά πιστεύω πως η θέση μου έχει ένα πρακτικό κοινωνικό πλεονέκτημα, έναντι της δικής σου.
Μπορεί να κάνω και λάθος.
L' enfer c' est les autres
Άβαταρ μέλους
Satyros2009
Δημοσιεύσεις: 85
Εγγραφή: 19 Αύγ 2009 02:07
Όνομα Ιστότοπου: Satyros 2009
Επικοινωνία:

EvanT έγραψε:
Satyros2009 έγραψε:Θρησκειολογία ή όπως αλλιώς (επιστήμη/που θα εξετάζεται πως δημιουργήθηκαν οι θρησκείες κλπ) ναι Αυτό όμως συνεπάγεται πως θα γίνει απο την αθεϊστική πλευρά (οι θρησκείες είναι κακές) Αλλιώς δεν είναι επιστήμη
Κάτσε, ρε Σάτυρε. Πήρες φούρια. Μιλάμε ή κλάνουμε; Τι πάει να πει ότι η αθεϊστική πλευρά είναι ότι οι θρησκείες είναι κακές; Κι ότι αυτό είναι επιστήμονική θεώρηση;

Ναι είναι επιστημονική θεώρηση
Ανήκει στην κονωνιολογία

Και ναι είναι αρνητικές στην εξέλιξη του πολιτισμού
Μήπως θες παραδείγματα;
Δεν τις κάνει αυτές «κακές»;
Το γεγονός πως αποτελούν άλλοθι για σφαγές;
Καταστροφή πολιτισμού;
Καταστροφή γνώσης
Τροχοπαίδι επιστημονικής εξέλιξης;
Τι άλλο θες;
Τι προσέφεραν
Μόνο το Ισλάμ μπορεί ίσως να πει κάποιος πως προσέφερε και αυτό με επιφύλαξη
Θα επανέλθω στο θέμα μετά
EvanT έγραψε:Ρε μπας κι είσαι κανά τρολλ και μας το κρύβεις; :P
:whistle:
tactical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2009 02:15
Όνομα Ιστότοπου: -

Μην χρησιμοποιείται χαρακτηρισμούς όπως τρολ, βαλτός, πράκτορας ελαφρά τη καρδία.
Αφήστε εμένα να το κάνω αυτό.
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Από πού και ως πού προκύπτει ότι το Ισλάμ ωφέλησε την ανθρωπότητα...;

Όσο για το θέμα "ωφέλησαν οι θρησκείες την ανθρωπότητα;", σε γενικές γραμμές όχι, καμία από αυτές. Βλέποντάς τες όμως απλά ως κοινωνικές δυνάμεις και ως κοσμικές ιδεολογίες, επηρέασαν σε πολύ μεγάλο βαθμό την τέχνη, τη φιλοσοφία (καπελώνοντας μεταξύ άλλων την ηθική) και γενικά την ιστορική εξέλιξη με αποτελέσματα που τα κρίνει κανείς ανάλογα από την οπτική γωνία που τα βλέπει. Ο φόβος του πόνου και του θανάτου είναι μεγάλο κίνητρο για να κάνεις ένα σωρό πράγματα και γι'αυτό νομίζω ότι η θρησκειολογία έχει θέση στο σχολείο.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

Πιστεύω ότι στο σχόλιο πρέπει σε μεγαλύτερες τάξης (λύκειο/γυμνάσιο) να διδάσκονται τα θρησκευτικά αλλα όχι με τον τρόπο που γίνετε τώρα. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να διδάσκονται ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚA και χωρίς το βιβλίο η ο καθηγητής να παίρνει θέση υπέρ η κατά όλες η κυριες/μεγαλύτερες θρησκείες και το τι διδάσκει η κάθε μια (τα ωραία και τα άσχημα) συμπεριλαβομένων και όλον τον άλλον απόψεων πάνω στην θρήσκοι (αθεϊσμός κτλ). Όλα αυτά εφόσον το βιβλίο και ο καθηγητής απλά θα παραθέτουν τα γεγονότα και δεν θα δίνουν θετική η αρνητική άποψη, αυτό θα πρέπει να αφήσουν τους μαθητές να το αποφασίσουν με την κριτική τους σκέψη (που υποτίθεται ότι το σχόλιο αναπτύσσει).

προσωπική μου άποψη (και κάπως αθερετι) είναι ότι άμα διδάσκονται όλες η θρησκείες αντικειμενικά (και το κράτος είναι θρησκευτικά ουδέτερο, όχι άθεο)τότε θα καταλήξουμε με περισσοτερους άθεους και μονο αληθινά πιστούς (και όχι πειστούν που έχουν μάθει να πιστεύουν στον χριστιανισμό). Όταν η μαθητές δουν τις δεκάδες θρησκείες που υπάρχουν και τα κακά και παράλογα (και όχι μονο τα καλά όπως γίνετε τώρα) που διδάσκουν θα καταλήξουν να μην ακουλουθήσουν καμια από αυτές και αν όχι να γίνουν άθεοι να πιστέψουν σε έναν ανώνυμο προσωπικό θεω, πράγμα ασφαλέστερο από θέμα φανατισμού απότι να ακουλουθούσαν κάποια συγκεκριμένη θρησκεία.

επίσης δεν βλέπω γιατί η πιστη διαφωνούν με αυτό, αφού όση θα ακουλουθούν την θρησκεία τους θα το έχουν κάνει πραγματικά επειδή το θέλουν αφού την επέλεξαν ανάμεσα από δεκάδες που διδάχτηκαν ισότιμα και αντικειμενικά επίσης δεν βλέπω γιατί η πιστη διαφωνούν με αυτό, αφού όση θα ακουλουθούν την θρησκεία τους θα το έχουν κάνει πραγματικά επειδή το θέλουν αφού την επέλεξαν ανάμεσα από δεκάδες που διδάχτηκαν ισότιμα και αντικειμενικά (εφόσον δεν τις διδάχτηκαν και κάπου αλλου διαφορετικά βεβαια)
Απάντηση