Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;

Απάντηση

Είστε υπέρ ή κατά της διδασκαλίας των θρησκευτικών;

Υπέρ. Μόνο έτσι μπορείς να γνωρίσεις τον εχθρό σου.
4
2%
Να γίνεται το μάθημα αλλά να είναι επιλεγόμενο.
20
10%
Να διδάσκεται, αλλά να εξετάζει αντικειμενικά αρκετές κύριες θρησκείες.
57
28%
Με δουλεύεις, έτσι; Φυσικά και είμαι ΚΑΤΑ!
85
42%
Ας ξεριζώσουμε τη μάστιγα! Φωτιά στις θεολογικές σχολές!
34
17%
Γκια Ελ Ντοράντο από 'ντώ; Ούγκα! (Αλλιώς: δείξε μου τα αποτελέσματα)
3
1%
 
Σύνολο ψήφων: 203
Άβαταρ μέλους
punky
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 14 Αύγ 2009 12:25
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο νοίκι

Καταλαβαίνω από την πορεία της κουβέντας, ότι μάλλον είμαι μόνος μου στην άποψη του να καταργηθούν εντελώς τα θρησκευτικά από το σχολείο.

Δεν μπορώ να δω το σχολείο ως μπουτίκ δεισιδαιμονιών, όπου όλες διδάσκονται "αντικειμενικά" και ο μαθητής θα διαλέξει.
Εξίσου αρχαίες, έντονα παρούσες και οικονομικά επικερδείς είναι και η χαρτομαντεία και η αστρολογία. Έχουν μήπως κι αυτές χώρο στο σχολικό πρόγραμμα;

Sorry svoin, αλλά το επιχείρημα της "αντικειμενικής" διδασκαλίας δεν μου κάθεται καθόλου.
Τι σημαίνει "αντικειμενικά";
Τι να πει ο δάσκαλος; "Σήμερα θα μιλήσουμε για τον χριστιανισμό. Κάποιοι λένε ότι όλο αυτό είναι παραμύθια της Χαλιμάς. Άλλοι όμως ότι είναι ο λόγος του Θεού";

Το θέμα μου είναι το εξής:
Το σχολείο υποτίθεται ότι είναι ο χώρος και η μέθοδος που η ανθρωπότητα διδάσκει την επόμενη γενιά, τις πνευματικές και τεχνικές της κατακτήσεις.
Δεν διδάσκεται ούτε το πολιτικό πρόγραμμα των κομμάτων, για να διαλέξουν οι μαθητές. Ούτε αν η καφεμαντεία είναι καλύτερη από το βουντού, ως μέθοδος ανάγνωσης των μελλούμενων.

Θρησκευτικά ουδέτερο κράτος σημαίνει πλήρης απουσία της θρησκείας από οτιδήποτε κρατικό.

Για τη δική μας ντόπια θρησκεία, Νο 1 εχθρός είμαστε εμείς οι άθεοι κι όχι κανένα άλλο δόγμα.
Δεν φαντάζεσαι πόσο αγαπιούνται ξαφνικά οι θρησκείες, όταν φυτέψεις την παράμετρο της αθεϊας στην κουβέντα.
L' enfer c' est les autres
tactical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2009 02:15
Όνομα Ιστότοπου: -

punky έγραψε:Για τη δική μας ντόπια θρησκεία, Νο 1 εχθρός είμαστε εμείς οι άθεοι κι όχι κανένα άλλο δόγμα.
Δεν φαντάζεσαι πόσο αγαπιούνται ξαφνικά οι θρησκείες, όταν φυτέψεις την παράμετρο της αθεϊας στην κουβέντα.
Είναι αυτό που έχω πει, ότι οι πιστοί των διαφορετικών δογμάτων σφάζονται μεταξύ τους, αλλά οι πνευματικοί τους ταγοί δίνουν τα χέρια κάτω από το τραπέζι, με κυριώτερο παράδειγμα τα χριστιανικά δόγματα.
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Ναι αλλά πχ δεν έγιναν σταυροφορίες με αφορμή τη χαρτομαντεία ούτε τζιχάντ με αφορμή την αστρολογία. Η θρησκεία χρησιμοποιείται ως εργαλείο χειραγώγησης και αυτό είναι κάτι που θεωρώ ότι πρέπει να το ξέρουν τα παιδιά και μάλιστα όσα περισσότερα μάθουν γι'αυτό τώρα που ακόμα η θρησκεία είναι πανταχού παρούσα, τόσο το καλύτερο.

Είπα και πιο πριν υπό ποια προϋπόθεση θα καταργούνταν εντελώς το μάθημα περί θρησκειών στα σχολεία. Ως τότε μπορούμε να απαιτούμε για αρχή ένα αντικειμενικότερο μάθημα. Ακόμα και αυτό θα ήταν μεγάλο βήμα.

Όσο για την αθεΐα και τη στάση όλων των ιερατείων απέναντί της, απλά συμφωνώ.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

punky έγραψε:Καταλαβαίνω από την πορεία της κουβέντας, ότι μάλλον είμαι μόνος μου στην άποψη του να καταργηθούν εντελώς τα θρησκευτικά από το σχολείο.
Και ναι, και όχι. Κι εγώ πιστεύω ότι εν τέλει θα πρέπει να αφαιρεθούν, αλλά δεν έχει νόημα να μιλάμε για μια υποθετική περίοδο μετά από 60 ή 100 χρόνια. Σκέψου μόνο ότι αυτή τη στιγμή, αν κάποιος υπουργός παιδείας βγάλει νόμο που να απομακρύνει τα θρησκευτικά από το σχολείο, χωρίς να κάνει κάποια πρόβλεψη για ανάληψη της υποχρέωσης από κάποιον άλλο φορέα (π.χ. Κατηχητικά) ο νόμος θα βγει αντισυνταγματικός γιατί ΘΑ ΕΙΝΑΙ αντισυνταγματικός.

Για να γίνει κάτι τέτοιο, πρώτα θα πρέπει να ωριμάσουν οι συνθήκες, μετά να οριστεί αναθεωρητική βουλή και 2 βουλές μετά (δηλάδή πάνω κάτω 10 χρόνια) να γίνει η αναθεώρηση.

Κοινώς, όταν θα αφαιρεθούν, θα έχουν ήδη απαξιωθεί από τον κόσμο ως άχρηστα και η Ελλάδα θα έχει γίνει ήδη κοσμικό κράτος από μόνη της για καμμια 30ριά χρόνια πρώτα πριν αναθεωρηθεί το Σύνταγμα. Πιάσ' τ' αυγό και κούρευτο και πλέξε και πουλόβερ.

Μέχρι τότε, το μόνο στο οποίο μπορούμε να ελπίζουμε είναι να είναι όσο το λιγότερο επιζήμιο γίνεται. Και όσο το σχολείο λειτουργεί όχι ως φορέας ΠΑΙΔΕΙΑΣ (όχι μόρφωσης), αλλά ως αντικαστάτης της ανικανότητας του γονιού να διδάξει στο παιδί του αυτά που θέλει και νομίζει ο ίδιος ότι πρέπει να μάθει και, φυσικά, όσο η πολιτεία δεν είναι πρόθυμη να αντιταχτεί σ'αυτό, ξεχάστε τα περί κατάργησης των θρησκευτικών. Το ότι έγινε προαιρετικό (όσο άτσαλα κι αν έγινε) είναι ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να ελπίζουμε προς το παρόν και το εγγύς μέλλον.
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Άβαταρ μέλους
Λουκρητία
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 21:17
Όνομα Ιστότοπου: -

punky έγραψε:Καταλαβαίνω από την πορεία της κουβέντας, ότι μάλλον είμαι μόνος μου στην άποψη του να καταργηθούν εντελώς τα θρησκευτικά από το σχολείο.
Δεν είσαι, την υποστηρίζω κι εγώ.
Θρησκειολογία δεν μπορεί να διδαχτεί unbiased, ο καθηγητής θα είναι χριστιανός, επομένως θα φροντίζει να προσηλυτίσει.
The world holds two classes of men,intelligent men without religion, and religious men without intelligence--Abu Ala Al-Ma'arri
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Αμερόληπτα με αυτήν τη λογική δεν μπορεί να διδαχτεί καμία κοινωνική επιστήμη στα σχολεία. Ούτε θρησκειολογία γιατί ο δάσκαλος θα ασπάζεται κάποια θρησκεία ή γενικά θα έχει τις δικές του απόψεις ούτε κοινωνιολογία, δίκαιο, ιστορία κτλ. .
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

Sorry svoin, αλλά το επιχείρημα της "αντικειμενικής" διδασκαλίας δεν μου κάθεται καθόλου.
Τι σημαίνει "αντικειμενικά";
Τι να πει ο δάσκαλος; "Σήμερα θα μιλήσουμε για τον χριστιανισμό. Κάποιοι λένε ότι όλο αυτό είναι παραμύθια της Χαλιμάς. Άλλοι όμως ότι είναι ο λόγος του Θεού";
Αυτό που θέλω να πω με το αντικειμενικά είναι ότι το δογμα και πιστεύω τον διαφορων θρησκειών, και το φαινόμενο τις θρησκείας γενικότερα, θα διδάσκονται χωρίς το εκπαιδευτικό σύστημα να παίρνει θέση υπέρ η κατά. Με αυτό το σκεπτικό ο δάσκαλος θα λέει "ο χριστιανισμός διδάσκει ότι το και το, ο ινδουισμός ότι εκείνο και εκείνο", χωρίς να παίρνει καμια θέση υπέρ κάποιας θρησκείας η να την ωραιοποιεί στα ματια τον μαθητών. Κοινός δεν θα λέει αν είναι μπούρδες η όχι αλλα θα το εξετάζει ως φαινόμενο τις κοινωνίας μας

Τώρα κάποιος μπορεί να φέρι ως επιχείρημα ότι με αυτή την λογική καριός μπορεί να απαίτηση να διδάσκεται ο δημιουργισμός (η όπως λέγεται στα ελληνικά) στο μάθημα τις βιολογίας, το οποιο είναι παράλογο. Αλλα κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύ καθώς ο δημιουργισμός βασίζεται σε θρησκευτικά πιστεύω ως θεωρία οποτε πρέπει να βρίσκετε στο μάθημα τις θρησκειολογίας/το τι διδάσκουν η διαφορες θρησκείες και όχι στο μάθημα τις βιολογίας

Πιστεύω ότι στα σχόλια η μαθητές πρέπει να διδάσκονται για τις διαφορες θρησκείες (τον τρόπο διδασκαλίας που έχουμε προτείνει όλη) καθώς η θρησκεία θέλουμε δεν θέλουμε αποτελεί μεγάλο μέρος τις κοινωνίας μας και πολλά πράματα περιστρέφονται γύρο από αυτή, και αμητοί άλλο έχει επηρεάσει σε παρα πολύ μεγάλο βαθμό την ανθρωπότητα. οποτε η μαθητές θα έπρεπε να γνωρίζουν για την θρησκεία γενικά και τα θρησκευτικά δόγματα
Άβαταρ μέλους
mpamiatzis
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: 30 Ιούλ 2009 00:47
Όνομα Ιστότοπου: μαθήματα σκέψης
Επικοινωνία:

EvanT έγραψε:
Και κανά-δυο γενικές παρατηρήσεις.
1. Μου δίνεται η εντύπωση ότι υποτιμάτε πολύ τον οχτρό και τον κοιτάτε με μια δόση αφέλειας. Στην Ελλάδα ο Χριστιανισμός δεν είναι Λέων της Νεμέας, είναι Λερναία Ύδρα, και ως γνωστόν η Λερναία Ύδρα θέλει σπαθί και φωτιά (σοβαρά επιχειρήματα και ρεαλιστικές δράσεις). Η απόχη για τις πεταλούδες και το "τρι λα ρα, τρι λα ρομ" δε φτάνει.
2. Είδα αρκετά σχόλια περί "άχρηστων γνώσεων" και τα τοιαύτα. Για μένα "άχρηστες", "περιττές" γνώσεις δεν υπάρχουν. Και πριν βιαστείτε να απαντήσετε, σκεφτείτε πόσα από αυτά που κάνατε (και έκανα) στο Λύκειο (π.χ. ανώτερα μαθηματικά, χημεία) σας είναι χρήσιμα καθημερινά και πόσο τα έχετε αξιοποιήσει (αν δεν τα έχουμε ξεχάσει). Ή κατά πόσον του είναι χρήσιμα του "αμόρφωτου" Αμερικανού (που δεν πρόκειται να φύγει ποτέ από την πόλη του,) στοιχεία παγκόσμιας γεωγραφίας.

Αυτά τα ολίγα :P
μου αρεσει παρα πολυ η επειχηρηματολογια σου EvanT αν και διαφωνω με αρκετα απο αυτα που γραφεις.
Ας αρχισω με αυτα που συμφωνω. Πραγματι νομιζω οτι υποτιμανε παρα πολυ εδω μεσα τον οχθρο. εκτιμω οτι ολοι ειναι κατα των θρησκευτικων εδω μεσα. η διαφωνια σας ειναι οτι στην δεδομενη στιγμη δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα. ακομα και αν μαζεψουμε 200000 υπογραφες (με την βοηθεια του χριστου, του αλαχ ,του βουδα και ολων των αγιων καθολικων ορθοδοξων) για την καταργηση των θρησκευτικων αυτο που θα γινει ειναι να μας γραψουν εκει που δεν ποιανει μελανι.Υπαρχει κανενας που νομιζει οτι θα καταργηθουν τα θρησκευτικα στα σχολεια????
οποτε αδικως διαφωνειται για πως θα μοιρασετε τα κερδη του λοτου της ιταλιας αν το κερδισετε
Υπαρχει κανενας να προτεινει καποια ρεαλιστικη δραση η θα παραμεινεται στο να ξορκιζεται με βιντεακια και αρθογραφιες κατα των θρησκευτικων
Η απόχη για τις πεταλούδες και το "τρι λα ρα, τρι λα ρομ" δε φτάνει.
Το κολπο ειναι απλο αλλα κανενας δεν θελει να το εκτελεσει
δεν ζηταμε να καταργηθουν τα θρησκευτικα αλλα ζηταμε-ζητανε καθε θρησκεια να διδασκεται σαν μια και αληθηνη θρησκεια. δηλαδη οι μουσουλμανοι θα πρεπει να ζητησουν να διδασκεται σε ολα τα σχολεια το ισλαμ, οι βουδιστες να διδασκετε ο βουδισμος, η εκκλησια του ΙΜΤ το σπαγγετι. Αφου ειναι αδικο να διδασκετε μονο ο χριστιανισμος

ετσι ομαλα μεταβενουμε απο τα θρησκευτικα στην θρησκεολογια και στην καταργηση ολων αυτων διοτι δεν ειναι εφικτο. φυσικα για να γινει αυτο θα πρεπει να αλλαξει το συνταγμα που δινει bonus στην εκκλησια της ελλαδος.

εχετε καμια αλλη γνωμη????


τωρα σε αυτο που διαφωνουμε EvanT
υπαρχουν γνωσεις που ανοιγουν τον οριζοντα των σκεψεων και το μυαλο το ιδιο και υπαρχουν γνωσεις που κλεινουν τον οριζοντα φερνοντας το σκοταδι και καταστρεφουν κεντρα του εγκεφαλου.
Δεν χρειαζεσαι να μαθαινεις θρησκευτικα για να καταλαβεις το πολιτισμο των ανθρωπων.
δεν χρειαζεται ουτε να ξερεις τι ειναι η λαβιδα, ουτε ποιος ηταν ο μωησης ουτε οτι το αγιο πνευμα εκπορευεται εκ του θεου κτλ.

το χρονο που η ανθρωποτητα ασχοληται με το να μαθαινει -παπαγαλιζει αχρηστα πραγματα για την εβραικη θρησκεια θα μπορουσε να την χρησιμοποιησει για να γνωριζει το περιβαλλον του και τους νομου του αναλυτικοτερα. οι ωρες των θρησκευτικων ειναι παρα πολλες και μπορουν να χρησιμοποιηθουν για κατι καλυτερο
http://mpamiatzis.blogspot.com
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

mpamiatzis έγραψε:τωρα σε αυτο που διαφωνουμε EvanTυπαρχουν γνωσεις που ανοιγουν τον οριζοντα των σκεψεων και το μυαλο το ιδιο και υπαρχουν γνωσεις που κλεινουν τον οριζοντα
Ο σκοταδιστικός χαρακτήρας δεν είναι ίδιον της γνώσης, αυτής καθ'εαυτής, κατά τη γνώμη μου, αλλά του τρόπου σερβιρίσματος. Και μυθολογία μαθαίναμε στο σχολείο, δεν έγινε κανείς δωδεκαθεϊστής. Αλλά δεν πειράζει να συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε και σε κάτι. Δε χάλασε ο κόσμος.
mpamiatzis έγραψε:Δεν χρειαζεσαι να μαθαινεις θρησκευτικα για να καταλαβεις το πολιτισμο των ανθρωπων.
Ε, εντάξει, τώρα αυτό είναι υπερβολικό. Δεν νομίζω ότι υπάρχει και ανθρώπινος πολιτισμός που δε χρωματίζεται από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.
mpamiatzis έγραψε:Υπαρχει κανενας να προτεινει καποια ρεαλιστικη δραση η θα παραμεινεται στο να ξορκιζεται με βιντεακια και αρθογραφιες κατα των θρησκευτικων
Μα γι'αυτή τη στιγμή, ΑΥΤΗ είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση, λόγω απουσίας "κρίσιμης μάζας". Είμαστε υπερβολικά λίγοι για να ασκήσουμε οποιουδήποτε είδους πίεσης από μόνοι μας. Και το που έγιναν τα θρησκευτικά προαιρετικά το οφείλουμε ουσιαστικά στους μετανάστες. Ρεαλιστική συνέχεια θα ήταν, ίσως, η αρθογραφία σε κάποιο έντυπο μέσο. Καλό, χρυσό το ίντερνετ, αλλά δεν είναι εφημερίδα ή περιοδικό για να πέσει το μάτι σου πάνω ενώ θα διαβάζεις. Στο ίντερνετ πρέπει να ξέρεις που να πας. Το περιοδικάκι το παίρνεις απ'το ράφι και το χαζεύεις μόνο και μόνο επειδή σου γυάλισε και το εξώφυλλο, που λέει ο λόγος.

Η έλλειψη κάποιου συλλόγου, επίσης, σίγουρα δε βοηθάει. Αλλά, όπως ήδη έθιξε κάποιος, θα μπορέσει ένας τέτοιος σύλλογος να είναι αρκετά πολυσυλλεκτικός, ώστε να λειτουργήσει ως σύλλογος Ελευθεροστοχαστών (Free-Thinkers) ή θα αρχίσουν οι γκρίνιες με το που θα αρχίσουν να εγγράφονται Ισχυροί Αγνωστικιστές ή Ντεϊστές.
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Άβαταρ μέλους
SineDeo
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 28 Αύγ 2009 00:15
Όνομα Ιστότοπου: SineDeo
Επικοινωνία:

Υπαρχει και κοσμος που θελει να παρακολουθει το μαθημα.Μπορει να ειμαστε κατα αλλα δεν μπορουμε να τους στερησουμε και το δικαιωμα να το παρακολουθησουν.Πιστευω το να ειναι επιλεγομενο μαθημα ειναι το καλυτερο!
omne ignotum pro magnifico(καθε αγνωστον λογιζεται μεγαλειωδες)
Άβαταρ μέλους
mpamiatzis
Δημοσιεύσεις: 994
Εγγραφή: 30 Ιούλ 2009 00:47
Όνομα Ιστότοπου: μαθήματα σκέψης
Επικοινωνία:

EvanT έγραψε:
mpamiatzis έγραψε:Δεν χρειαζεσαι να μαθαινεις θρησκευτικα για να καταλαβεις το πολιτισμο των ανθρωπων.
Ε, εντάξει, τώρα αυτό είναι υπερβολικό. Δεν νομίζω ότι υπάρχει και ανθρώπινος πολιτισμός που δε χρωματίζεται από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.
δεν καταλαβα εαν επιμενεις στο οτι θα πρεπει να γνωριζουμε καποια " θρησκευτικα για να καταλαβουμε το πολιτισμο. Συμφωνω οτι ο ανθρωπινος πολιτισμος χρωματιζεται για να μην πω οτι καθοριζεται απο τις θρησκευτικες του πεποιθησεις αλλα δεν καταλαβενω γιατι να σπουδασω το βουδισμο για να καταλαβω την αρχιτεκτονικη των κινεζων?????
mpamiatzis έγραψε:Υπαρχει κανενας να προτεινει καποια ρεαλιστικη δραση η θα παραμεινεται στο να ξορκιζεται με βιντεακια και αρθογραφιες κατα των θρησκευτικων
Μα γι'αυτή τη στιγμή, ΑΥΤΗ είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση, λόγω απουσίας "κρίσιμης μάζας". Είμαστε υπερβολικά λίγοι για να ασκήσουμε οποιουδήποτε είδους πίεσης από μόνοι μας. Και το που έγιναν τα θρησκευτικά προαιρετικά το οφείλουμε ουσιαστικά στους μετανάστες. Ρεαλιστική συνέχεια θα ήταν, ίσως, η αρθογραφία σε κάποιο έντυπο μέσο. Καλό, χρυσό το ίντερνετ, αλλά δεν είναι εφημερίδα ή περιοδικό για να πέσει το μάτι σου πάνω ενώ θα διαβάζεις. Στο ίντερνετ πρέπει να ξέρεις που να πας. Το περιοδικάκι το παίρνεις απ'το ράφι και το χαζεύεις μόνο και μόνο επειδή σου γυάλισε και το εξώφυλλο, που λέει ο λόγος.
δεν εχεις αδικο απλος νομιζω οτι εχουμε φτασει σε ενα σημειο που θα πρεπει να εχουμε προοδο. παμε πολυ αργα και στην ελλαδα ακομα πιο αργα. σκεψου το 81 θεσπιστικε ο πολιτικος γαμος. Ισως εγω να ειμαι ανυπομονος και να θελω δραση, αν και στην πραγματικοτητα δεν ξερω αν αυτα που ζηταω θα μπορουσα να τα εκτελεσω :(
Η έλλειψη κάποιου συλλόγου, επίσης, σίγουρα δε βοηθάει. Αλλά, όπως ήδη έθιξε κάποιος, θα μπορέσει ένας τέτοιος σύλλογος να είναι αρκετά πολυσυλλεκτικός, ώστε να λειτουργήσει ως σύλλογος Ελευθεροστοχαστών (Free-Thinkers) ή θα αρχίσουν οι γκρίνιες με το που θα αρχίσουν να εγγράφονται Ισχυροί Αγνωστικιστές ή Ντεϊστές.
ισως λοιπον οι λιγοι μπορουν να πετυχουν εκει που οι πολλοι δεν μπορουν, ισως χρειαζεται ενας πυρινας για να βαλει την φωτια στην αρχη και μετα βλεπουμε την αποτυχια ή την επιτυχια. παντως για θεμα που συζηταμε εδω η αποτυχιμενη δραση ειναι καλυτερη απο την καθολου δραση
http://mpamiatzis.blogspot.com
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Αν υπάρχει κόσμος που θέλει να παρακολουθεί μάθημα αστρολογίας, να το βάλουμε κι αυτό στα σχολεία;
Και γιατί όχι και παραψυχολογίας; Και με την ουφολογία τι γίνεται;

Το ότι κάποιοι θέλουν να υπάρχει το μάθημα δεν είναι επαρκής λόγος για να υπάρχει. Θα πρέπει να εξετάσουμε αν έχει γνωσιολογικό περιεχόμενο (κανένα απολύτως), αν καλλιεργεί το μυαλό των παιδιών (μάλλον το αντίθετο). Εξάλλου, τα θρησκευτικά ΠΑΝΤΟΤΕ υπήρξαν κατήχηση, σε όποια χώρα και αν διδάσκονταν. Είναι δυνατόν να δεχόμαστε να γίνεται κατήχηση σε θρήσκευμα στα σχολεία; Εν τοιαύτη περιπτώσει, σε ποιο θρήσκευμα από όλα και γιατί σε αυτό ειδικά;

Όχι αγαπητέ μου. Όποιος θέλει θρησκευτική κατήχηση, να πάει στο κατηχητικό. Με δικά του έξοδα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Έγραψα και πιο πάνω γι'αυτά που λες AoratiMelani. Κακώς ή καΚώς, η θρησκεία είναι από εκείνους τους παράγοντες της ιστορίας που δεν μπορούν να αγνοηθούν. Δεν έγινε ποτέ ιερός πόλεμος για τη χαρτομαντεία πχ. .

Το ότι ποτέ δεν υπήρξε μάθημα περί θρησκειών που δεν ήταν κατήχηση δεν το ξέρω, ξέρω πάντως ότι ένα τέτοιο μάθημα με αντικειμενική διδακτέα ύλη είναι εφικτό και, μέχρι η επιρροή των θρησκειών στο παγκόσμιο γίγνεσθαι γίνει περιφερειακή ή ασήμαντη (αν γίνει ποτέ αυτό), απαραίτητο.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Κι εγώ είμαι υπέρ της πλήρους κατάργησης των "θρησκευτικών". Ούτε θρησκειολογία χρειάζεται. Η θρησκειολογία προτείνεται από άλλου μεν για να χρυσώσει το χάπι της κατάργησης, από άλλους δε για να χρυσώσει το χάπι του προσηλυτισμού. ΄Το θέμα των θρησκειών μπορεί μια χαρά να καλυφθεί μέσα από το μάθημα της ιστορίας, από ένα μάθημα λαογραφίας, και από το μάθημα της γλώσσας. Μόνο στις μεγάλες τάξεις, εννοείται, όχι στο δημοτικό.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Συμφωνώ με αυτό που λες αλλά μόνο όσον αφορά μια μελλοντική ελληνική κοινωνία όπου η θρησκεία θα παίζει μικρό ρόλο. Όσο υπάρχουν θρησκευόμενοι και είναι πολλοί, κάποιος πρέπει να τους αναλύει. :mrgreen:
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
Κόκκινη Τζιχάντ
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: 28 Ιουν 2009 18:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Μην ξεχνάτε ότι υπάρχει και το ζήτημα του ελληνικού συντάγματος, το οποίο μεταξύ άλλων ορίζει (16.2) ότι η εκπαίδευση πρέπει να καλλιεργεί στους μαθητές τη θρησκευτική συνείδηση...
Ξύπνησαν πάλι οι άθλιες σκουριασμένες ορδές / λυσσασμένες θρησκείες πατρίδες οικογένειες / σκούζουν και σφάζονται για ένα καλύτερο χθες / μα οι σημαίες τους ανεμίζουν βρωμερές και νικημένες
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Ε καλά, το Σύνταγμα γίνεται λάστιχο με την κατάλληλη ερμηνεία.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
Κόκκινη Τζιχάντ
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: 28 Ιουν 2009 18:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευθύμης έγραψε:Ε καλά, το Σύνταγμα γίνεται λάστιχο με την κατάλληλη ερμηνεία.
Ναι, αυτό που λες συμβαίνει ούτως η άλλως κάθε τρεις και λίγο, απλώς είναι σοβαρό αντεπιχείρημα απ' την άλλη πλευρά.
Ξύπνησαν πάλι οι άθλιες σκουριασμένες ορδές / λυσσασμένες θρησκείες πατρίδες οικογένειες / σκούζουν και σφάζονται για ένα καλύτερο χθες / μα οι σημαίες τους ανεμίζουν βρωμερές και νικημένες
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Θέμα ερμηνείας του θρησκευτική συνείδηση είναι. Σε κάθε περίπτωση, μια αναθεώρηση θα έλυνε το πρόβλημα αλλά άντε να βρεις πολιτικό με κότσια για να το κάνει... Για να μην αναφέρω άλλα σημεία όπως πχ το περίφημο "εις το όνομα της Αγίας, Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδας" (θεολογική ανάλυση στην εισαγωγή του Συντάγματος!).
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
Satyros2009
Δημοσιεύσεις: 85
Εγγραφή: 19 Αύγ 2009 02:07
Όνομα Ιστότοπου: Satyros 2009
Επικοινωνία:

Κόκκινη Τζιχάντ έγραψε:Μην ξεχνάτε ότι υπάρχει και το ζήτημα του ελληνικού συντάγματος, το οποίο μεταξύ άλλων ορίζει (16.2) ότι η εκπαίδευση πρέπει να καλλιεργεί στους μαθητές τη θρησκευτική συνείδηση...
:o :shock:
Κατάργηση του άρθρου ΑΜΕΣΑ
Απάντηση