Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 229 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Επόμενο

Είστε υπέρ ή κατά της διδασκαλίας των θρησκευτικών;
Υπέρ. Μόνο έτσι μπορείς να γνωρίσεις τον εχθρό σου. 2%  2%  [ 3 ]
Να γίνεται το μάθημα αλλά να είναι επιλεγόμενο. 10%  10%  [ 18 ]
Να διδάσκεται, αλλά να εξετάζει αντικειμενικά αρκετές κύριες θρησκείες. 25%  25%  [ 48 ]
Με δουλεύεις, έτσι; Φυσικά και είμαι ΚΑΤΑ! 44%  44%  [ 84 ]
Ας ξεριζώσουμε τη μάστιγα! Φωτιά στις θεολογικές σχολές! 17%  17%  [ 33 ]
Γκια Ελ Ντοράντο από 'ντώ; Ούγκα! (Αλλιώς: δείξε μου τα αποτελέσματα) 2%  2%  [ 3 ]
Σύνολο ψήφων : 189

 

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 14:09
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 14:09 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 15 Μαρ 2009 13:30
Δημοσιεύσεις: 5
Τοποθεσία: Εδώ και παντού, παντού κι εδώ
Όνομα Ιστότοπου:
Αερολογίες - Το πιο δυνατό μπλογκ στο Ίντερνετ
Μπορεί αυτό να ακούγεται (ή να διαβάζεται) σαν αστείο, αλλά σας διαβεβαιώ ότι είναι μια πολύ σοβαρή και λογική ερώτηση.
Συνήθως περιμένουμε πως η απάντηση από ένα άθεο θα είναι ασφαλώς ένα τρανταχτό "κατά".
Μπορεί να είμαι η εξαίρεση στον κανόνα, αλλά εγώ πιστεύω ότι αν δεν έχεις γνωρίσει και φιλοσοφήσει το θέμα, δεν μπορείς να εκφέρεις άποψη. Προσωπικά έγινα άθεος επειδή γνώρισα τη γελοιότητα σε όλο της το μεγαλείο μέσα από το συγκεκριμένο μάθημα. Άρα, είμαι υπέρ των θρησκευτικών στο σχολείο και δε θα ήθελα να καταργηθεί.
Ένα παιδί φυσικά και δεν μπορεί να σκεφτεί κάτι σφαιρικά, ούτε έχει αναπτυγμένη κριτική λογική, αλλά μπορεί στο μέλλον να χρησιμοποιήσει την αποκτηθείσα γνώση για να το ψάξει περισσότερο. Όπως έκανα και εγώ.
Ενδιαφέρομαι να μάθω τη γνώμη σας πάνω στο θέμα. Έστησα και ένα δημοψήφισμα.


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 16:36
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 16:36 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
kotsiosp έγραψε:
Προσωπικά έγινα άθεος επειδή γνώρισα τη γελοιότητα σε όλο της το μεγαλείο μέσα από το συγκεκριμένο μάθημα. Άρα, είμαι υπέρ των θρησκευτικών στο σχολείο και δε θα ήθελα να καταργηθεί.

Με αυτή τη λογική στο σχολείο θα πρέπει να διδάσκουμε μόνον όσα θέλουμε να σιχαθεί το παιδί, και να ελπίζουμε ότι όλα τα χρήσιμα θα τα μάθει από αλλού (πράγμα που δυστυχώς γίνεται με το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα).

Δεν βρίσκω σοβαρό το επιχείρημα. Δική μου επιδίωξη είναι να αναβαθμιστεί το εκπαιδευτικό σύστημα, όχι να ξεφτιλιστεί τελείως. Να διδάσκονται τα μαθήματα έτσι ώστε να είναι ελκυστικά, και να διδάσκονται μαθήματα χρήσιμα.

Τη γνώμη μου για τα θρησκευτικά και τη διδασκαλία τους την έχω πει επανειλημμένα στο μπλογκ μου και αλλού. "Θρησκευτικά" που ουσιαστικά είναι κατήχηση σε συγκεκριμένο θρήσκευμα (όποιο κι αν είναι αυτό) δεν έχουν καμμία δουλειά στο σχολείο. "Θρησκευτικά" που παρουσιάζουν τις θρησκείες του κόσμου μπορούν ενδεχομένως να διδάσκονται σε κάποια από τις μεγάλες τάξεις (πρώτη ή δευτέρα λυκείου). Μια χρονιά φτάνει και περισσεύει. Εννοείται ότι όλες οι θρησκείες θα παρουσιάζονται ισότιμα, και θα γίνεται λόγος και για την αθεΐα. Η θεολογική κοσμοθεωρία μπορεί να παρουσιάζεται και μέσα από το μάθημα της φιλοσοφίας. Η ιστορία των θρησκειών θα καλύπτεται στο μάθημα ιστορίας, η θρησκεία ως παράδοση του τόπου μας θα καλύπτεται μέσα από τα μαθήματα ιστορίας και λογοτεχνίας.

Η κατήχηση ασυζητητί έξω από τα σχολεία. Όποιος θέλει κατήχηση να πηγαίνει κατηχητικό - για όποια θρησκεία θέλει. Δεν είναι δουλειά του κράτους να αποφασίζει ποιο είναι το "σωστό" θρήσκευμα και να παρέχει δωρεάν κατήχηση, ούτε καν ως μάθημα επιλογής.

Και φυσικά τέρμα προσευχές και αγιασμός.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Τελευταία επεξεργασία από AoratiMelani και 15 Μαρ 2009 21:31, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 18:51
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 18:51 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 17:19
Δημοσιεύσεις: 154
Τοποθεσία: Αθήνα
Όνομα Ιστότοπου:
Attack Of The Quasars
Ψήφισα "κατά" φυσικά και συμφωνώ με τη Μελάνη. Μια χρονιά (1η ή 2α Λυκείου) είναι υπέρ αρκετή για να καλυφθούν κάποιες βασικές γνώσεις για διάφορες θρησκείες. Και καλό είναι να υπάρχουν. Αλλά όχι να τρώνε τα παιδιά στη μάπα 12 χρόνια θρησκευτικά (χριστιανικά μάλλον) μπας και τα μισήσουν. Μετά το σχολείο (ή και παράλληλα, στον ελεύθερό του χρόνο) μπορεί όποιο παιδί θέλει να τα ψάχνει μόνο του και, μεγαλώνοντας, με βάση την κριτική σκέψη και τη λογική, βρίσκει την άκρη του.

_________________
subject to change without notice


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 20:38
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 20:38 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 15 Μαρ 2009 13:30
Δημοσιεύσεις: 5
Τοποθεσία: Εδώ και παντού, παντού κι εδώ
Όνομα Ιστότοπου:
Αερολογίες - Το πιο δυνατό μπλογκ στο Ίντερνετ
AoratiMelani έγραψε:
"Θρησκευτικά" που παρουσιάζουν τις θρησκείες του κόσμου μπορούν ενδεχομένως να διδάσκονται σε κάποια από τις μεγάλες τάξεις (πρώτη ή δευτέρα λυκείου). Μια χρονιά φτάνει και περισσεύει. Εννοείται ότι όλες οι θρησκείες θα παρουσιάζονται ισότιμα, και θα γίνεται λόγος και για την αθεΐα.


Δηλαδή εσύ προτείνεις να δημιουργείται για μια χρονιά μια "βιτρίνα" θρησκειών -και αθεΐας- όπου ο κάθε μαθητής διαλέγει και παίρνει όποια θρησκεία του κάθεται καλύτερα; Είτε το θέλουμε είτε όχι κυρίαρχη θρησκεία στην Ελλάδα είναι η ορθοδοξία, άρα θα πρέπει να μαθαίνουμε τι συμβαίνει γύρω μας, δε συμφωνείς; Εξάλλου, ένα παιδάκι δεν είναι ακαδημαϊκός για να περιμένουμε να καταλάβει περί συγκριτικής θεολογίας.
Η ευρύτερη λογική με την οποία λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα είναι η εξής: στην αρχή μαθαίνεις λίγο απ' όλα. Νέα και αρχαία ελληνικά, φιλοσοφία, λογοτεχνία, φυσική, μαθηματικά, υπολογιστές, οικονομικά. Στη συνέχεια κάθε μαθητής επιλέγει κατεύθυνση, ανάλογα με την κλίση του. Τα θρησκευτικά δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνονται στη γενική παιδεία; Όχι σαν κατήχηση βέβαια, αλλά σαν "γνωριμία" ας πούμε.
Πάντως θα συμφωνήσω στο ότι 12 χρόνια κατήχησης είναι παραλογισμός, όπως επίσης θα συμφωνήσω και στο θέμα της προσευχής και των αγιασμών. Ακόμα θυμάμαι το καψώνι που έτρωγα επειδή δεν έκανα το σταυρό μου (ΚΑΙ στο σχολείο ΚΑΙ στο στρατό).

Cheers


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 21:46
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 21:46 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Δημοσιεύσεις: 3959
Τοποθεσία: 7-
Όνομα Ιστότοπου:
Comte de Toulouse
Να θυμηθώ μια γελοιογραφία του ΚΥΡ πριν 30 χρόνια, που είχε έναν παπά με κυάλια, που κοίταγε σε ένα στρατόπεδο γυμνιστών, και στον απορημένο πιστό δίπλα του έλεγε "Αν δεν γνωρίσεις τον εχθρό τέκνον μου, πώς θα τον πολεμήσεις;"
Αστεία πράγματα, μία χρονιά Θρησκειολογία είναι αρκετή, και ΟΧΙ ΚΑΤΗΧΗΣΗ. Ο Πίπης τον Ιούνιο έλεγε "Ευθυγραμμιζόμαστε με την Ε.Ε." (= Απαλλαγή με ατεκμηρίωτη δήλωση), και τον Νοέμβριο (που τον πιέσαν τα παπαδαριά) έλεγε "Το μάθημα δεν είναι ομολογιακό" (άρα δεν τίθεται θέμα ατεκμηρίωτης απαλλαγής).
Συνεπώς, ψηφίζω το τρίτο.

_________________
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate


Τελευταία επεξεργασία από Comte de Toulouse και 15 Μαρ 2009 22:08, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 21:58
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2009 21:58 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
kotsiosp έγραψε:
Δηλαδή εσύ προτείνεις να δημιουργείται για μια χρονιά μια "βιτρίνα" θρησκειών -και αθεΐας- όπου ο κάθε μαθητής διαλέγει και παίρνει όποια θρησκεία του κάθεται καλύτερα;

Η λέξη "βιτρίνα" είναι ελαφρώς παραπλανητική. Δημιουργεί μια εντύπωση ελαφρότητας και υποκρισίας, ενώ η πρότασή μου δεν έχει τέτοια πρόθεση.

Μάλλον δεν ήμουν αρκετά σαφής.

Εγώ προτείνω να καταργηθούν τελείως τα θρησκευτικά. Προτείνω η μόνη αναφορά στη θρησκεία να γίνεται στο μάθημα της ιστορίας, στο μάθημα της γλώσσας και στο μάθημα της φιλοσοφίας. Και φυσικά από τη γνωσιολογική και όχι από την ομολογιακή σκοπιά. Να διδάσκεται η ιστορία της θρησκείας, ο ρόλος της στην παράδοση των λαών, η θεολογική κοσμοθεωρία, όχι με σκοπό να υιοθετήσουν τα παιδιά τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, αλλά να γνωρίσουν το φαινόμενο θρησκεία και το ρόλο που έπαιξε και παίζει στη ζωή μας.

Επειδή όμως είμαι παραπάνω από σίγουρη ότι πάρα πολύς κόσμος, ακόμη και άθεοι, θα επιμείνει να συνεχίσουν να υπάρχουν τα θρησκευτικά στα σχολεία, είμαι διατεθειμένη να δεχτώ ένα μάθημα παρουσίασης των θρησκειών, ΟΛΩΝ των θρησκειών, με ισότιμο και αντικειμενικό τρόπο, σε μεγάλες τάξεις, ώστε να είναι τα παιδιά σε θέση να αντιμετωπίσουν αυτά που θα ακούσουν με λογική και με κριτική σκέψη. Οι θρησκείες ΔΕΝ θα παρουσιάζονται με σκοπό "να διαλέξει το παιδί θρήσκευμα", αλλά με σκοπό να ενημερωθεί για τις κυρίαρχες θρησκευτικές τάσεις της εποχής του, ακριβώς επειδή - όπως επισημαίνεις παρακάτω - παίζουν μεγάλο ρόλο στη ζωή μας και θα πρέπει να ξέρουμε τι συμβαίνει γύρω μας.

kotsiosp έγραψε:
Είτε το θέλουμε είτε όχι κυρίαρχη θρησκεία στην Ελλάδα είναι η ορθοδοξία, άρα θα πρέπει να μαθαίνουμε τι συμβαίνει γύρω μας, δε συμφωνείς;

Βεβαίως. Γι' αυτό και είπα ότι η ιστορία της θρησκείας θα καλύπτεται μέσα από το μάθημα της ιστορίας, και ότι ο ρόλος της θρησκείας στην παράδοση θα καλύπτεται μέσα από τα μαθήματα της ιστορίας και της γλώσσας.

Δεν υπάρχει όμως λόγος να συμβάλλουμε στο να συνεχίζει να είναι κυρίαρχη θρησκεία η ορθοδοξία, με το να διδάσκουμε το δόγμα της στα παιδιά επί 10 ολόκληρα χρόνια (από τρίτη δημοτικού μέχρι τρίτη λυκείου) και να το καλλιεργούμε έμμεσα σε όλες τις τάξεις του σχολείου μέσω σχολικών εορτών και εκδηλώσεων.

kotsiosp έγραψε:
ένα παιδάκι δεν είναι ακαδημαϊκός για να περιμένουμε να καταλάβει περί συγκριτικής θεολογίας.

Ένας έφηβος 15-16 ετών δεν είναι "παιδάκι". Και φυσικά μπορεί να καταλάβει περί συγκριτικής θεολογίας, όπως μπορεί να καταλάβει περί κοινωνιολογίας, περί κβαντικής φυσικής και περί άλλων θεμάτων που καλείται να καταλάβει στις τάξεις του λυκείου. Εμείς στο γυμνάσιο είχαμε έναν καταπληκτικό θεολόγο, που μας πρότεινε εξωσχολικά βιβλία για διάβασμα και κάναμε υπέροχες φιλοσοφικές συζητήσεις στην τάξη.

Εξάλλου αυτό που πρότεινα μάλλον συγκριτική θρησκειολογία θα το έλεγα παρά συγκριτική θεολογία. Η θεολογία προτείνω να ενταχθεί σε μάθημα φιλοσοφίας, όχι σε μάθημα θρησκειολογίας.

kotsiosp έγραψε:
Η ευρύτερη λογική με την οποία λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα είναι η εξής: στην αρχή μαθαίνεις λίγο απ' όλα. Νέα και αρχαία ελληνικά, φιλοσοφία, λογοτεχνία, φυσική, μαθηματικά, υπολογιστές, οικονομικά. Στη συνέχεια κάθε μαθητής επιλέγει κατεύθυνση, ανάλογα με την κλίση του.

Ναι και όχι. Τα μαθήματα δεν γίνονται μόνο για να πάρουμε μια γεύση από το κάθε τι και μετά να επιλέξουμε επάγγελμα. Γίνονται (υποτίθεται) κυρίως για να αποκτήσουμε μια ευρύτερη παιδεία, αυτό που λέμε εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Στο πλαίσιο αυτό θα δεχόμουν την ύπαρξη ενός μαθήματος θρησκειολογίας - μόνο για μια χρονιά και μόνο στις μεγάλες τάξεις.

kotsiosp έγραψε:
Τα θρησκευτικά δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνονται στη γενική παιδεία; Όχι σαν κατήχηση βέβαια, αλλά σαν "γνωριμία" ας πούμε.

"Γνωριμία" με σοβαρό σκοπό που λένε; :lol:

Ας σκεφτούμε καλά τι είδους "γνωριμία" θέλουμε να είναι αυτή. Εγώ θεωρώ περιττή κάθε "γνωριμία" τέτοιου είδους. Αν όμως θεωρηθεί από πολλούς ότι χρειάζεται, ας γίνει με τρόπο αντικειμενικό και στη σωστή ηλικία.

Το βασικό δεν είναι τόσο το ΤΙ θα διδάσκεται όσο το ΠΩΣ θα διδάσκεται.

Είναι τελείως διαφορετικό να λες "ο χριστός είπε να αγαπάμε τον πλησίον μας" από το να λες "ο χριστιανισμός διδάσκει ότι ο χριστός είπε να αγαπάμε τον πλησίον μας". Στην πρώτη περίπτωση μεταδίδεις το δόγμα. Στην δεύτερη απλώς το παρουσιάζεις.

Η διαφορά μοιάζει λεπτή, αλλά είναι τεράστια. Όταν απευθύνομαι στην κόρη μου, πάντα μιλώ έτσι. Λέω ας πούμε "Οι χριστιανοί πιστεύουν ότι ήρθε ένας άγγελος από τον ουρανό και έδωσε ένα λουλούδι στη Μαρία, και μετά αυτή γέννησε τον χριστούλη" ή "ένα εβραϊκό παραμύθι λέει ότι μια μέρα ο θεός έβρεξε πάρα πολύ και πλημμύρισε ο κόσμος". Δεν της τα σερβίρω ως κάτι που πιστεύω εγώ και περιμένω να πιστέψει κι εκείνη, αλλά ως κάτι που μια πιστεύει μια ομάδα ανθρώπων, με την οποία δεν ταυτίζομαι ούτε απαιτώ να ταυτιστεί εκείνη.

Έτσι πρέπει να παρουσιάζονται οι θρησκείες και από τους δασκάλους.

Αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μέχρι να συμβεί αυτό.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2009 11:19
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2009 11:19 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 05 Μαρ 2009 13:18
Δημοσιεύσεις: 2298
Όνομα Ιστότοπου:
Iokaste’s Blog
Είμαι 100% κατά της διδασκαλίας των θρησκευτικών.

Γενικά με κάλυψε η Μελάνη πλήρως θα έλεγα. Το μόνο που θέλω να προσθέσω είναι πως με τον τρόπο που διδάσκονται τα θρησκευτικά στο σχολείο αυτό που συνέβη σ' εσένα kotsiosp συμβαίνει σε ελάχιστους, από τον κύκλο μου πχ, δεν ξέρω κανέναν που να έγινε άθεος λόγω των θρησκευτικών. Ξέρω πολλούς όμως που δεν μπορούν να αφήσουν την θρησκεία επειδή λόγω της κατήχησης έχει ριζωθεί τόσο βαθιά μέσα τους που δεν μπορούν να την ξεριζώσουν και δεν μπορούν πλέον να εντοπίσουν και τους παραλογισμούς. Και για αυτή την κατήχηση σίγουρα δεν φταίει μόνο η οικογένεια, το σχολείο έπαιξε μεγάλο ρόλο.

Άσε που όλη μέρα στο σχολείο και διάβασμα είναι τα παιδιά, τα λυπάται η ψυχή μου, και τα μισά που κάνουν είτε είναι άχρηστα είτε γίνονται άχρηστα με τον τρόπο που διδάσκονται. Καλύτερα να έπαιζαν 1 ώρα παραπάνω…


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2009 19:18
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2009 19:18 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 10 Μαρ 2009 15:18
Δημοσιεύσεις: 312
Όνομα Ιστότοπου:
Σπίθες
Ψήφισα την επιλογή περί αντικειμενικής διδασκαλίας διαφορετικών θρησκειών που υποθέτω ότι εννοεί την Θρησκειολογία.
Ένα τέτοιο μάθημα είναι χρήσιμο στο σχολείο για τον πολύ απλό λόγο ότι η θρησκεία έχει παίξει έναν καθοριστικότατο ρόλο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Δεν μπορεί κανείς να κατανοήσει την ανθρώπινη ιστορία σε βάθος εάν δεν εξετάσει τις θρησκείες. Όπως έχει ειπωθεί μία απ' τις μεγαλύτερες ενασχολήσεις των ανθρώπων πάντα ήταν η δημιουργία Θεών.
Βέβαια, η θρησκειολογία θα μπορούσε να αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι ενός ευρύτερου μαθήματος Φιλοσοφίας. Αλλά επειδή κατά τη γνώμη μου φιλοσοφία και θρησκεία είναι καλό να διαχωρίζονται, αξίζει διδάσκεται ξεχωριστά.
Δεν έχει βέβαια καμία σχέση με το σημερινό μάθημα των θρησκευτικών. Η θρησκειολογία μπορεί να διδάσκεται σε μία ή δύο σχολικές χρονιές το πολύ. Όσοι θυμούνται, υπήρχε σχετικό μάθημα στη 2α λυκείου όπου οι θεολόγοι έκαναν μία φιλότιμη(;) προσπάθεια να παρουσιάσουν αντικειμενικά και τις άλλες θρησκείες.
Αυτό συν τοις άλλοις διευρύνει τους ορίζοντες του μαθητή διότι βλέπει ότι η ποικιλομορφία των απόψεων είναι τέτοια που δύσκολα μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι κατέχει την απόλυτη αλήθεια. Κι επειδή κατά τη γνώμη μου το σχολείο πρέπει να στοχεύει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ειναι κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο.

Επομένως σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την άποψη της Μελάνης με μοναδική εξαίρεση το ότι η αθεΐα δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στο μάθημα της θρησκειολογίας αλλά στο μάθημα της φιλοσοφίας. Το γιατί νομίζω είναι προφανές.

_________________
Σπίθες - http://spithes.wordpress.com


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2009 09:40
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2009 09:40 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 26 Φεβ 2009 23:10
Δημοσιεύσεις: 661
Όνομα Ιστότοπου:
Adequatio Intellectus Et Rei
Ψήφισα κι εγώ υπέρ μαθήματος Θρησκειολογίας αλλά σε συνδυασμό με μάθημα επιλογής.

_________________
Οταν θελεις κατι παρα πολυ, όλο το Συμπαν συνομωτει για να το αποκτησει οποιοσδηποτε αλλος


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2009 23:44
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2009 23:44 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 17 Μαρ 2009 23:32
Δημοσιεύσεις: 156
Όνομα Ιστότοπου:
Λαπούτα
Καλορίζικη η Αγορά και καλωσήλθα.

Θα συμφωνήσω με τον/την 50ft queenie, να διδάσκεται η Θρησκειολογία (όχι τα θρησκευτικά) ένα δύο χρόνια μόνο στο Λύκειο. Η άγνοια των θρησκειών δεν σε κάνει γνώστη ούτε και συνειδητοποιημένο. Είναι σαν να απορρίπτεις τον Μπετόβεν (ή έστω τον Καρβέλα...) αν δεν έχεις στοιχειώδεις γνώσεις μουσικής και καλλιεργημένη αισθητική.

Υπάρχει η μικρή παγίδα εδώ, οι αρχαίες θρησκείες καλύπτονται συνήθως από το μάθημα της Ιστορίας κι εδώ η καλύτερη λύση, όπως λέει και η Αόρατη Μελάνη, είναι να ενσωματωθεί ο χριστιανισμός σ' αυτό το μάθημα χωρίς όμως σε βάρος της υπόλοιπης ύλης. Ιδού ή Ρόδος λοιπόν, είναι θεμιτή η ενσωμάτωση της χριστιανικής θρησκείας ως ύλη του μαθήματος στο βιβλίο της Ιστορίας; Πολύ δύσκολο ερώτημα.


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 00:23
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 00:23 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Αγαπητέ μου JustAnotherGoneOff, πόσο χαίρομαι που σε διαβάζω εδώ!

Χαίρομαι που συμφωνούμε και στα βασικά.

Λοιπόν, όταν έλεγα ότι καλύπτεται στο μάθημα της ιστορίας, δεν εννοούσα να προστεθεί ύλη σχετική με τη θρησκεία. Εννοούσα ότι με την ύλη ως έχει, η ιστορία της θρησκείας καλύπτεται μια χαρά. Δεν χρειάζεται τίποτε παραπάνω- ή τέλος πάντων ίσως να χρειάζεται λίγο, πολύ λίγο (θα έπρεπε να διαβάσω λεπτομερώς τα σχετικά βιβλία για να αποφανθώ με βεβαιότητα).

Θέλω να πω ότι η πρότασή μου δεν είναι να πήξει το μάθημα της ιστορίας με ιστορία της θρησκείας, αλλά να μειωθεί η διδασκαλία της ιστορίας της θρησκείας (της θρησκείας έτσι; όχι μόνο της χριστιανικής θρησκείας!) στο απολύτως απαραίτητο.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 12:03
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 12:03 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 16 Μαρ 2009 21:41
Δημοσιεύσεις: 39
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
Όνομα Ιστότοπου:
OMADEON
Καλημέρα, ψήφισα κι εγώ "κατά" - φυσικά...

Πάντως εκείνο που με προβληματίζει ΔΕΝ είναι το τι θέλω εγώ (κι εσείς)...
(που μάλλον συμφωνούμε σε γενικές γραμμές)...

Εκείνο που με προβληματίζει είναι το ΤΙ ΘΑ ΔΕΧΤΕΙ αυτή η πολιτεία,
η οποία...
μέχρι και σαφείς οδηγίες της Ευρωπαϊκής ένωσης έχει επανειλλημένα παραβιάσει κατάφορα
και ο Στυλιανίδης "από την πίσω πορτα" ουσιαστικά ξανα-έκανε τα Θρησκευτικά "ϋποχρεωτικά για τους ΜΗ-αλλόδοξους"
(ξέρετε τι εννοώ)...

ΜΑΚΑΡΙ να περνούσαν οι δικές μας απόψεις.
Το θέμα είναι ΠΩΣ να περάσει κάτι όσο το δυνατόν πλησιέστερο.
Και νομίζω ότι -προς το παρόν- το πλησιέστερο είναι το ΔΙΚΑΙΩΜΑ για ΜΗ-παρακολούθηση του μαθήματος των θρηκευτικών
από παιδιά των οποίων οι γονείς διαφωνούν. Δεν είμαι ΚΑΝ σίγουρος αν αυτό ουσιαστικά γίνεται σεβαστό, πλέον...
(πάντως έχει και την επίσημη "βούλα" της Ε.Ε. σαν κανόνας)

Υ.Γ. Δεν έχω παιδιά ο ίδιος, αλλά... ακούω να δυσανασχετούν πολύ μερικοί φίλοι, ένας εκ των οποίων ΕΦΡΙΞΕ με την πλύση εγκεφάλου που άρχισε ΑΜΕΣΩΣ το σχολείο στο παιδί του, ήδη από την πρώτη δημοτικού. Αλήθεια... ΠΩΣ τα καταφέρνουν έτσι?


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 15:42
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 15:42 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Δημοσιεύσεις: 5519
Ψήφισα την τρίτη επιλογή,αλλά εκ των υστέρων θεωρώ και εγώ ότι αρκούν τα άλλα μαθήματα για τη γνωριμία των νέων-ΟΧΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ!!!-με τη θρησκεία.Το πρόβλημα είναι ανάμεσα στα άλλα ποιός θα διδάσκει αυτά τα μαθήματα "θρησκειολογίας".Γιατί αν το κάνουν οι εγκεφαλοπλυμμένοι απόφοιτοι των Θεολογικών μας σχολών...ο νοών νοείτω.


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 20:36
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2009 20:36 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 09 Μαρ 2009 17:31
Δημοσιεύσεις: 48
Όνομα Ιστότοπου:
ΚΛΕΙΤΩΡ
την τρίτη επιλογή δεν την ψήφισα διότι θεωρώ το "αντικειμενικά" υποκειμενικό. :)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μαρ 2009 11:13
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μαρ 2009 11:13 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 16 Μαρ 2009 21:41
Δημοσιεύσεις: 39
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
Όνομα Ιστότοπου:
OMADEON
Ας αναφέρω και κάτι που μου είπε αυτός ο φίλος, που το παιδί του πήγε ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ σχολείο...
και ΠΑΡΟΛΟ που (όπως ζητήθηκε επισήμως) ΔΕΝ διδάσκεται θρησκευτικά,
το παιδί αυτό (πανέξυπνο και με σχεδόν τέλεια ανατροφή για αυτονομία, κλπ) έχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα με τα ΑΛΛΑ παιδάκια...
τα οποία το ΠΙΕΖΟΥΝ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ να δεχτεί τις ΗΛΙΘΙΕΣ θρησκοληψίες και τις άλλες ανοησίες τους,
αφού ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ τα άλλα παιδιά έχουν ΗΔΗ αποβλακωθεί τελείως και "πλυθεί" στον εγκέφαλο, σχεδόν ανεπανόρθωτα.

Μάλιστα, όχι μόνο πάθανε πλύση εγκεφάλου να σκέφτονται με βάση το Θεούλη, αλλά και ΣΤΕΡΕΨΑΝ από δική τους ανεξάρτητη σκέψη,
με αποτέλεσμα...
1) Τα μεν άλλα παιδιά να μην κάνουν τίποτε άλλο από αδιάκοπα βλακώδη κουτσομπολιά και κατινιές
2) Η δε κόρη του φίλου αυτού, έμπειρη χρήστρια... υπολογιστή ΗΔΗ από τα 6 χρόνια της, να έχει ΑΠΗΥΔΗΣΕΙ τελείως και να δηλώνει στον πατέρα της ότι ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ τα "πολλά-πολλά" με τα περισσότερα άλλα παιδιά - αν όχι όλα...

Η μικρή αποφάσισε ΗΔΗ, με λύπη της αλλά και με πρωτοφανή ωριμότητα, σαν ενήλικας, ότι σε αυτή τη ζωή θα είναι ΠΑΝΤΑ, βαθειά μέσα της ΠΑΝΤΑ μόνη.

Και μετά μας λένε ότι "αρκεί ένα αίτημα του γονιού" για να απαλλαγει ένα παιδί από τα θρησκευτικά.
Αμ... δε!
ΔΕΝ απαλλάσεται. Το πρόβλημα συνεχίζεται.
Πράμα που αποδεικνύει ότι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ σωστή λύση ΕΙΝΑΙ το ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΟ ΞΗΛΩΜΑ των θρησκευτικών από τα σχολεία
(αν και χλωμό το βλέπω να γίνει, στα επόμενα χρόνια).


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μαρ 2009 11:32
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μαρ 2009 11:32 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 05 Μαρ 2009 07:30
Δημοσιεύσεις: 36
Όνομα Ιστότοπου:
UGH
Έχω ακούσει και εγώ ότι γίνεται ψυχολογικός πόλεμος από μερικούς δασκάλους και διευθυντές σχολείων στα παιδιά που δεν θέλουν να παρακολουθήσουν θρησκευτικά. Πρώτη φορά ακούω να γίνεται πόλεμος και από συμμαθητές, αν και δεν μου φαίνεται περίεργο. Επίσης, δεν θα μου φαινόταν περίεργο, αν αυτές οι πιέσεις από συμμαθητές, ήταν κατευθυνόμενες από τους ίδιους τους δασκάλους.
Και το ακόμα πιο περίεργο είναι ότι φαίνεται πως οι πιέσεις αφορούν, όχι τα τα παιδιά με άλλο θρήσκευμα (διαφορετικό του Χ.Ο.), αλλά τα παιδιά που δεν θέλουν να παρακολουθήσουν το μάθημα λόγω αθεϊστικών πεποιθήσεων, είτε δικών τους, είτε των γονέων τους.

_________________
Δεν είμαι εγώ άθεος, οι άλλοι είναι θρησκευόμενοι.

Η ελευθερία της πλειοψηφίας, δεν είναι Δημοκρατία.
Δημοκρατία, είναι το δικαίωμα των αντιφρονούντων, να σκέπτονται διαφορετικά
.


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μαρ 2009 13:14
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μαρ 2009 13:14 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Δημοσιεύσεις: 3959
Τοποθεσία: 7-
Όνομα Ιστότοπου:
Comte de Toulouse
dmast έγραψε:
Και το ακόμα πιο περίεργο είναι ότι φαίνεται πως οι πιέσεις αφορούν, όχι τα τα παιδιά με άλλο θρήσκευμα (διαφορετικό του Χ.Ο.), αλλά τα παιδιά που δεν θέλουν να παρακολουθήσουν το μάθημα λόγω αθεϊστικών πεποιθήσεων, είτε δικών τους, είτε των γονέων τους.

Καθόλου περίεργο! Εχω πει πολλές φορές αλλού ότι ο εχθρός του ελληνορθόδοξου ιερατείου, δεν είναι ο μουσουλμάνος. Αυτός μεγάλωσε σε άλλο μαντρί (τι να κάνουμε), και δεν απειλεί να σου πάρει πελατεία (Σχεδόν αποκλείεται ελληνορθόδοξος να γίνει μουσουλμάνος).
Αντιθέτως, πρώτος-πρώτος εχθρός είναι ο ιεχωβάς (κλέβει πελατεία) και ο άθεος (όφειλε να είναι στο μαντρί).
Αν μιλήσετε με παπάδες, θα σας πει να αποφεύγετε τις συναναστροφές με ιεχωβάδες πιό επιτακτικά από ότι με μουσουλμάνους ή εβραίους. Λογικές ...μαγαζάτορα ένα πράγμα...

_________________
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2009 00:29
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2009 00:29 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 16 Μαρ 2009 21:41
Δημοσιεύσεις: 39
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
Όνομα Ιστότοπου:
OMADEON
@Monsieur le Comte...

Θα πρέπει ίσως να σκεφτούμε,κατά πόσον, τα θρησκευτικά εν γένει αποτελούν κάτι... ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ δι'ανηλίκους!

Ε, ναι, εδώ που τα λέμε... ΤΣΟΝΤΑ είναι, έτσι κι αλλιώς
(μέχρι και... αιμομικτικά όργια περιέχει η Βίβλος)
αλλά και από καθαρά παιδαγωγική άποψη, ΠΩΣ επιτρέπεται να πείθεις παιδιά για απόψεις που ΔΕΝ είναι σε θέση να σκεφτούν ώριμα και σοβαρά σε αυτή την ηλικία. Είναι σαν βιασμός αναπήρου χωρίς αντίσταση.


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2009 00:35
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2009 00:35 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 16 Μαρ 2009 21:41
Δημοσιεύσεις: 39
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
Όνομα Ιστότοπου:
OMADEON
@dmast
Μην ξεχνάς ότι το ένστικτο της αγέλης είναι ιδιαίτερα ισχυρό στις μικρές ηλικίες, όπως και η μεγάλη ανάγκη για σιγουριά, ασφάλεια.
Η θρησκευτική "παιδεία" ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ αυτά τα φυσικά ένστικτα, αντλεί δύναμη από ΑΥΤΕΣ τις ανάγκες και τις χρησιμοποιεί.

Αλλά και όχι μόνο η θρησκευτική παιδεία. ΚΑΘΕ "πλύση εγκεφάλου" γενικά. Και υποφερουν πάντα τα πιο προικισμένα παιδιά, ακόμη και από την απλή ομαδική βλακεία των υπόλοιπων. Φαντάσου τώρα μια ομαδική βλακεία ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ενισχυμένη, με θρησκευτικά δόγματα!


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2009 00:54
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2009 00:54 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14350
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Παιδιά, το θέμα που θίγετε δεν πρόκειται να λυθεί βγάζοντας απλώς τα θρησκευτικά από τα σχολεία. Το κακό ξεκινά από το σπίτι. Από γονείς που περνάνε στο παιδί τους την ιδέα ότι τους αλλόθρησκους και τους άθρησκους τους αποφεύγουμε. Χρειάζεται να αλλάξει αυτή η νοοτροπία, πράγμα που θα πάρει μια δυο γενιές.

Πάντως ομολογώ ότι με εκπλήσσει μια τέτοια αντιμετώπιση από τα παιδιά προς άλλα παιδιά. Αναρωτιέμαι αν είναι όντως έτσι, στο βαθμό που το περιγράφεις, και αν είναι μεμονωμένη περίπτωση. Εγώ θυμάμαι ότι στο σχολείο τα περισσότερα παιδιά τα κορόιδευαν τα θρησκευτικά και τα περί πίστεως γενικά. Ελάχιστα πίστευαν πραγματικά. Δεν ήτανε καθόλου cool να είσαι θρήσκος. Το ίδιο ίσχυε και αργότερα, αν κρίνω από τα όσα μου μετέφεραν τα ανίψια μου (ο μικρός ανιψιός μου μόλις τελείωσε το λύκειο, άρα κάποια επαφή έχω με τον χώρο).

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι είναι τόσο οπισθοδρομική η κατάσταση. Επίσης, βρίσκω κάπως τραβηγμένο να συνδέουμε την θρησκευτικότητα με την κατινιά και την γενικότερη αποβλάκωση. Γνωρίζω αρκετούς ανθρώπους θρήσκους που και μορφωμένοι είναι, και σκεπτόμενοι, και προβληματισμένοι. Απλά λειτουργούν διαφορετικά από εμάς στο συγκεκριμένο θέμα, κατεβάζουν ρολά εκεί. Αλλά δεν είναι ανεγκέφαλοι και ξεκατινιασμένοι γενικώς. Μην τα ισοπεδώνομε όλα.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 229 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Επόμενο


Μέλη σε σύνδεση

Εγγεγραμμένα μέλη: Bing [Bot]


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com