Υποβίβασε ο χριστιανισμός τη θέση της γυναίκας;

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

η άποψη μου για την θέση της γυναίκας και αν αυτή υποβιβάστηκε από τον χριστιανισμό είναι η εξής:
ότι έχει μέχρι σήμερα κατακτηθεί από τις γυναίκες μόνο στον χριστιανισμό δεν οφείλεται.
πάντοτε ακόμη και σήμερα η γυναίκα στον χριστιανισμό είναι κατώτερη του άνδρα, όχι γιατί οι χριστιανοί είναι μισογύνες αλλά γιατί ακολουθούν την χριστιανική παράδοση , η οποία είναι πέρα για πέρα συντηρητική σε όλους τους τομείς όσον αφορά επαναστατικές, προοδευτικές, κατευθύνσεις ανθρώπων η ομάδων που θέλουν να αλλάξουν κάτι σε μια κοινωνία που συνεχώς δυστυχώς σαπίζει.
οπότε το να συζητά για την θέση της γυναίκας σήμερα ένας θρήσκος είναι απίθανο ως περίεργο το μόνο που μπορεί να πεί είναι πως όποιο υποβιβασμό και αν έχει υποστεί μέχρι σήμερα δεν φταίει η θρησκεία.στην ουσία ο φίλος μας ο νικηφόρος δικαιολογεί και δεν προβάλλει τίποτε περισσότερο από τετριμένες απόψεις της παλαιάς και καινής διαθήκης. ως διαχρονικές.

θαυμάστε λοιπόν μερικές από αυτές τις διαχρονικές απόψεις των σκαπανέων του χριστιανισμού.

Eπιστολές του Παύλου για τις γυναίκες
προς Κορινθίους Ζ΄ 1-2. "Καλόν είναι εις τον άνθρωπον να μην αγγίζει γυναίκα"

Προς Εφεσίους, Πρώτη προς Τιμόθεο: π.χ. Β΄: 11-14. "Η γυναίκα πρέπει να μαθαίνει με ησυχία και πλήρη υποταγή. Στην γυναίκα δεν επιτρέπω να διδάσκει ή να εξουσιάζει τον άνδρα, αλλά να μένει ήσυχη {...}"

Τερτυλλιανό, Ιερώνυμο, Βοήθιο
"Η γυναίκα είναι ένας ναός χτισμένος πάνω σε έναν υπόνομο")

Χρυσόστομος "Η γυνή άπαξ ωμίλησε και το παν κατέστρεψε")

Ωριγένης (που αυτοευνουχίστηκε για τη βασιλεία των Ουρανών, Ματθαίος ΙΘ΄: 12)

Κλήμη Αλεξανδρείας
"Κάθε γυναίκα οφείλει να είναι γεμάτη ντροπή και μόνο από τη σκέψη ότι είναι γυναίκα" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ιγνάτιο Λογιόλα, Αυγουστίνο, Καλβίνο
"Το να αγκαλιάζεις μια γυναίκα είναι σαν να αγκαλιάζεις ένα τσουβάλι κοπριά"

Γυναίκες λεχώνες, Ψαλμός Ν΄ (ΝΑ΄): 3-5, Λευιτικόν ΙΒ΄: 1-8. Κάθαρση λεχώνας με διπλές κυρώσεις εάν γεννήσει κορίτσι αντί αγόρι.

Καταπληκτική Γιαχβική μέθοδος για τη διαπίστωση απιστίας ή μη απιστίας γυναικός με υποχρεωτική κατάποση βρομόνερου "το Υδωρ της Ζηλοτυπίας", Αριθμοί Ε΄: 11-31.

Μέθοδος για τη διαπίστωση παρθενίας. Η μη παρθένος λιθοβολείται, Δευτερονόμιον ΚΒ΄: 13-21.

Η κακοτυχία του νόθου παιδιού, που εξοστρακίζεται χωρίς οίκτο αυτό και οι απόγονοί του μέχρι δεκάτης γενεάς, Μασσορίτο Δευτερονόμιον ΚΓ΄: 3, Κριταί ΙΑ΄: 1-11

Για όσους δεν ξέρουν από γενετική, η σεξουαλική ένωση ωραίων γυναικών με υιούς του Θεού παράγει γίγαντες, Γενέσεως το ανάγνωσμα πρόσχωμεν ΣΤ΄: 2-7. Ωραίες γυναίκες με ωραία μαλλιά σκανδαλίζουν αγγέλους, Πρώτη προς Κορινθίους ΙΑ΄: 6-10.
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

ΝΙΚΗΦΟΡΕ, αυτά που παρουσιάζεις ως επιχειρήματα είναι δυνατό να γίνουν αποδεκτά μόνον από κάποιον που είναι πιστός και δεν έχει καμία πρόθεση ή ικανότητα να σκεφτεί κριτικά.

Σε πολλές περιπτώσεις λες «αυτά ίσχυαν τότε αλλά δεν ισχύουν σήμερα». Αυτή η θέση όχι μόνον είναι αντίθετη με τον ισχυρισμό ότι «ο λόγος του Θεού είναι αιώνιος» αλλά ενισχύει την άποψη ότι οι θρησκευτικοί ηθικοί κανόνες δεν είναι τίποτα άλλο από μία καταγραφή των ανθρώπινων ηθικών κανόνων της εποχής της οποίας γράφτηκαν. Μετά από καμιά 100αριά χρόνια μπορεί κάποιος απόγονός σου να λέει ότι «η ομοφυλοφιλία θεωρούνταν αμάρτημα τότε αλλά φυσικά αυτό δεν ισχύει σήμερα» όπως ακριβώς λες εσύ για τις γυναίκες που φορούν παντελόνι ή που κουρεύουν τα μαλλιά τους.
Σημερινές γυναίκες που ειναι ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ αξιώνουν για τον εαυτό τους πράγματα ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΞΙΩΣΑΝ μεγάλες αγίες της εκκλησίας μας.
Τώρα αυτό είναι μία άποψη που μπορεί να την πάρει κανείς στα σοβαρά; Αφού είναι «εκτός Εκκλησίας» γιατί να τις νοιάζει «τι αξίωσαν οι μεγάλες αγίες της Εκκλησίας» σας;

Όσον αφορά στον Παύλο με έχει προβληματίσει το γεγονός ότι σε όλες αυτές τις επιστολές του δεν αναφέρει πουθενά τα θαύματα του Ιησού ούτε καν την ανάστασή του. Εδώ βλέπουμε ένα αστείο βίντεο και αμέσως θέλουμε να το κοινοποιήσουμε σε όλον τον κόσμο στο facebook. Και αυτός είχε τόσα θαύματα και ολόκληρη ανάσταση να πραγματευτεί και δεν τα αναφέρει ούτε μία φορά; Ίσως θα πρέπει να σε προβληματίσει κι εσένα αυτό.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Κι αυτο που θελω να πω ειναι οτι ο χριστιανισμος ειναι η πνευματικη κατασταση της βιβλικης ιουδαιας οπως εφαρμοστηκε στην δυση,στην ανατολη ειναι το ισλαμ και προφανως οι ντοπιοι πληθυσμοι ουδεποτε θα καλοδεχθηκαν αυτα τα προτυπα οποτε αναγκαστικα επιβληθηκαν με τον ενα η τον αλλο τροπο.Προφανως στρεφοντας λαους τον εναν κατα του αλλου μεσω θρησκευτικων πολεμων.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Yianis έγραψε:@tasos_didymoteicho
Η άποψη μου ότι οι τύποι σαν τον Νικηφόρο θέλουν χοντρό δούλεμα είναι τρολάρισμα;;;

Και μετά εσύ ο ίδιος τον παίρνεις στο ψιλό?

Το σχόλιο σου έχει μόνο έναν στόχο και αυτός είναι η μόνιμη αντιπαράθεση μαζί μου…
Θα πρέπει να χρησιμοποιείς με μέτρο την εξουσία που σου δίνει η θέση του διαχειριστή…
Αν εσύ δεν μπορείς να καταλάβεις τις διαφορές της προσέγγισής μας κι ερμηνεύεις κατά το δοκούν τη δική μου όπως θα ήθελες ή θα σε βόλευε δεν φταίω εγώ. Εξακολουθείς, πάντως, να βλέπεις παντού φαντάσματα και να έχεις μανία καταδίωξης. Πολύ δε περισσότερο από τη στιγμή που προσωπικά έχω ως επί το πλείστον πάψει να διαβάζω τα σχόλιά σου.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
[color=blue] tasos_didymoteicho [/color] έγραψε:Σημειωτέον ότι συμφωνώ κι επαυξάνω για το ότι δεν πρέπει ν' αφήνουμε τα παραληρήματα αναπάντητα
Σε αυτό συμφώνησα και εγώ εμμέσως πλην σαφώς…
[color=blue] tasos_didymoteicho [/color] έγραψε:…ενώ οι προτάσεις του γιάνη παραπέμπουν ευθέως σε τρολάρισμα, το οποίο θυμίζω ότι απαγορεύεται από τους κανόνες.
εσύ μου λες τώρα ότι αυτό εγώ το κατάλαβα λάθος… και ότι το ερμήνευσα όπως με βόλευε…
Εγώ ερμήνευσα ότι υπονοείς ότι οι προτάσεις μου παραπέμπουν ευθέως σε τρολάρισμα το οποίο ως διαχειριστής, έσπευσες να μου θυμίσεις ότι απαγορεύεται από τους κανόνες…

Πλάκα μου κάνεις, έτσι δεν είναι;

Η Μελάνη, με την οποία να θυμίσω έχουμε σχεδόν σφαχτεί, είπε ειρήνη υμίν προσπαθώντας να αφήσει (έτσι υπέθεσα τουλάχιστον) το παρελθόν εκεί που ανήκει. Και όλα αυτά εγώ έσπευσα να τα επικροτήσω.

Εσύ τώρα με αυτό το ποστ τι προσπαθείς να πετύχεις;;;;
Να φέρεις το παρελθόν στο παρόν και μάλιστα με την ιδιότητα του διαχειριστή;
[color=blue] tasos_didymoteicho [/color] έγραψε:Πολύ δε περισσότερο από τη στιγμή που προσωπικά έχω ως επί το πλείστον πάψει να διαβάζω τα σχόλιά σου.
Δεν χρειάζεται να ρωτήσω εάν μου κάνεις πλάκα…
Είναι οφθαλμοφανές….
Άβαταρ μέλους
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: 03 Ιουν 2015 20:08
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:Βεβαίως!
Μου λέει ότι θα όφειλες να μετράς τις διδαχές του φωτισμένου αυτού ανθρώπου πολύ περισσότερο από τη σύγχρονη μόδα. :)
Το γεγονός ότι δεν το κάνεις γεννά έντονες αμφιβολίες για την αντικειμενικότητα της κρίσης σου και για την συνέπειά σου.
AoratiMelani έγραψε:(...) κρίνεις τις απόψεις του Παύλου με κριτήριο τα σημερινά πρότυπα και αξίες. Αυτό σημαίνει ότι θεωρείς τα σημερινά πρότυπα και αξίες ανώτερα των απόψεων του Παύλου.
AoratiMelani έγραψε:Πώς κρίνεις εσύ ή πώς κρίνει οποιοσδήποτε ποια θέματα είναι δευτερευούσης σημασίας; Δηλαδή εσύ ή εγώ ή τα περιοδικά μόδας ή ακόμη και η ΟΙκουμενική Σύνοδος ξέρουμε περισσότερα από τον Απόστολο σε κάποια θέματα ενώ σε άλλα όχι; Αφού ο Απόστολος έκρινε σκόπιμο να το αναφέρει, δεν νομίζεις ότι οφείλεις να δώσεις στα λόγια του αυτά την ίδια αξία που δίνεις και στα άλλα; Κι αν ο Απόστολος ήξερε την Αλήθεια σε θέματα μείζονος σημασίας πώς είναι δυνατόν να μην την ήξερε σε θέματα ήσσονος σημασίας; Κι αν δεν ήξερε σε αυτά τα απλά, τότε πώς θεωρείς ότι ήξερε στα άλλα τα μεγάλα;
Τεράστιες αντιφάσεις Νικηφόρε, άσ' το καλύτερα.
Αντιφάσεις; Όχι βέβαια, ήμουν σαφής (όσο μπορούσα), ο Παύλος έγραψε κάποια πράγματα μια συγκεκριμένη εποχή με συγκεκριμένα ήθη, εμείς δηλαδή θα πρέπει να γίνουμε "ιαχωβάδες" της λογικής;
Πλην του οτι για να εφαρμόζονται κατά γράμμα έπρεπε αυτές οι οδηγίες να είναι ρητώς απαγορευτικές, χαρακτηρισμοί όπως αισχρό, υποδηλώνει προσωπική άποψη (δηλαδή και ο Παύλος δεν κατέβηκε από κάποιον άλλον πλανήτη, άνθρωπος ήταν, να μην πει την γνώμη του επειδή ήταν Άγιος;).
Και ο Χριστόδουλος δεν είχε πει ελάτε όπως είστε; Έτσι πάνε αυτά.
Διαφορετικά, να ψάχνουμε να βρούμε προφάσεις (εν αμαρτίες), μόνο και μόνο για να μην πατάμε στην εκκλησία;

AoratiMelani έγραψε:Το εξετάζεις αντικειμενικά, χωρίς συναισθηματικές εμπλοκές, και βλέπεις ότι δεν ισχύει και τέρμα.

Εγώ το απέρριψα, γιατί δεν είδα καμία απόδειξη ότι ήταν όντως έτσι. Το μόνο επιχείρημα ότι αυτός είναι ο λόγος του Θεού είναι ότι στο ίδιο το κείμενο λέει ότι είναι ο λόγος του Θεού. επιχείρημα είναι αυτό; Και το Κοράνι λέει ότι είναι ο λόγος του Θεού. Κι εγώ σου λέω τώρα, ενώπιων όλων, ότι εγώ και μόνον εγώ γνωρίζω τον λόγο του Θεού. Ποιον να πιστέψουμε και γιατί;
Δεν υπάρχει αντικειμενικότητα, είναι θέμα εξέλιξης της παραδόσεως, χωρίς συναισθηματικές εμπλοκές, αλλά με λατρευτικές εμπλοκές, για θρησκεία μιλάμε άλλωστε (καλά η ορθοδοξία δεν είναι ακριβώς θρησκεία βέβαια).
Επιχείρημα: Δεν είναι επιχείρημα, είναι ο λόγος του Μωϋσή, δεν ήταν τυχαίος ο Μωϋσής, και είναι γραμμένος αυτός ο λόγος στην Παλαιά Διαθήκη, όχι σε κάποιο τυχαίο βιβλίο
(θα πείτε τώρα "κυκλική λογική". Φυσικά, όχι από την άποψη ότι "πιστεύω το βιβλιο, και άρα ότι γράφει εκει το πιστεύω επειδή το γράφει εκεί" - δεν ισχύει αυτό).

Το γιατί και πως σε άλλο νήμα όπου θα απαντήσω και στο ότι δήθεν η πίστη πάει κόντρα στη λογική, ότι η πίστη είναι για τους φαντασιόπληκτους κλπ. {επειδή αυτό με ρωτάτε συνέχεια και σε άλλα θέματα (Γιατί πιστεύεις; Τϊ σε κάνει να πιστεύεις; Πως ξέρεις ότι υπάρχει Θεός κλπ.) και πρέπει να απαντήσω κάποια στιγμή}.

*Σε ότι αφορά το δημόσιο διάλογο: Φυσικά και να γίνεται διάλογος όπως πρέπει, γι' αυτό μπήκα εδώ μέσα άλλωστε!
Ακριβώς για να υπάρξουν οι απαντήσεις σε ορισμένα θέματα, και ανταπαντήσεις απο την πλευρά σας κ.ο.κ.
Το σχόλιο μου δεν ήταν για αυτό άλλωστε, έγινε ώστε να μην δημιουργηθεί η κακή εντύπωση επειδή και ο όρος "απολογητική" εσφαλμένως έχει πάρει αρνητική χροιά, ειδικά μετά την εμφάνιση των νεοειδωλολατρών (που κολλάνε ταμπέλες γενικά αυτά τα άτομα δεν κάνουν άλλη δουλειά). Δεν ήταν ειρωνικό το σχόλιο μου δηλαδη, υπό αυτή την έννοια, και ούτε για να υποβιβάσει την αξία ενός ανοικτού πολιτισμένου διαλόγου.
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Νικηφόρε διαβάζω τα κείμενα σου κι έχω αρχίσει να αμφιβάλλω για τις απόψεις μου περί αθεϊσμού…
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:να ψάχνουμε να βρούμε προφάσεις (εν αμαρτίες), μόνο και μόνο για να μην πατάμε στην εκκλησία;
Το αντίθετο προφανώς ούτε μπορεί να περάσει από το μυαλό του, ότι δηλαδή εσύ κι οι υπόλοιποι πιστοί είστε εκείνοι που αναζητείτε διακαώς προφάσεις για να πηγαίνετε στην εκκλησία.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:είναι ο λόγος του Μωϋσή, δεν ήταν τυχαίος ο Μωϋσής, και είναι γραμμένος αυτός ο λόγος στην Παλαιά Διαθήκη, όχι σε κάποιο τυχαίο βιβλίο
Ποιος το λέει; Ας αναστρέψω. Ήταν τυχαίος ο Μωυσής και ήταν τυχαίο βιβλίο η παλιά διαθήκη. Είναι ο λόγος μου κόντρα στο δικό σου. Ποιος και πώς μπορεί ν' αποφασίσει αντικειμενικά ποιος από τους δυο μας έχει δίκιο;
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:(θα πείτε τώρα "κυκλική λογική". Φυσικά, όχι από την άποψη ότι "πιστεύω το βιβλιο, και άρα ότι γράφει εκει το πιστεύω επειδή το γράφει εκεί" - δεν ισχύει αυτό).
Είδες που μια χαρά το καταλαβαίνεις και μόνος σου; Γιατί "δεν ισχύει αυτό"; Τουναντίον είναι φως φανάρι ότι ισχύει και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:ο όρος "απολογητική" εσφαλμένως έχει πάρει αρνητική χροιά
Γιατί "εσφαλμένως"; Τι το καλό και θετικό έχει ή μπορεί ποτέ να έχει η απολογητική; Προσωπικά δεν βρίσκω απολύτως κανένα.

Γενικότερα, έχουν πέσει ποτέ στα χέρια σου βιβλία και συγγράμματα της αντίθετης άποψης; Έχεις υπ' όψη σου ότι η αιχμαλωσία των Εβραίων στους Αιγυπτίους αμφισβητείται σφόδρα, εξ ου φυσικά και η ίδια η ύπαρξη του Μωυσή (αν δεν απατώμαι, τουλάχιστον), όπως βέβαια κι εκείνη του περιβόητου Ιησού; Το ίδιο το κείμενο της επίσης περιβόητης αγίας γραφής σου/σας είναι καθ' όλα ανθρώπινη επιλογή (και μην αρχίσεις να μου τσαμπουνάς περί αγίου πνεύματος, επιφοιτήσεων και θεοπνευστίας, γιατί θα πηδηχτώ απ' το παράθυρο) οικουμενικής συνόδου, επιλογή που έγινε καθαρά βάσει του τι θεωρούσαν οι τότε προπαγανδιστές επικεφαλής της θρησκείας σου (και όχι μόνο, τότε στην αρχή ήταν ενωμένα ακόμη τα δόγματα, κι εδώ που τα λέμε τι το διαφορετικό φρονείς ότι μπορεί να είχαν εκείνοι τότε από κάτι άλλους τωρινούς δικούς μας μουτζαχεντίν όπως ο Άνθιμος, ο Αμβρόσιος, ο Σεραφείμ και τ' άλλα παιδιά) καλό για την προώθησή της, αποκηρύττοντας τα υπόλοιπα. Φυσικά όμως, ακόμη κι αυτά που άφησαν ως ιερά, η ενδελεχής μελέτη τους τα κατέδειξε απλά ως για τον πούτσο, με τραγικές ανακολουθίες, ηλιθιότητες, λάθη, ασυνοχές, αντιφάσεις, τραγικά κηρύγματα και βλακώδεις "παραβολές" κ.λπ. Το ότι εσύ κι οι όμοιοί σου επιλέγετε -σε κορύφωση της γνωστικής σας ασυμφωνίας, της τεράστιας προκατάληψης και της απέραντης ανάγκης σας να πιστέψετε- να κλείσετε τα μάτια σας σε όλα αυτά τα προφανή, πετώντας απύθμενες ανοησίες περί ερμηνειών και άλλων τεράτων, επ' ουδενί αποτελεί απόδειξη για μας τους υπόλοιπους που αφαιρέσαμε τις παρωπίδες από τα ματάκια μας κι επιτρέπουμε στο μυαλό μας να τελεί για όλα τα θέματα λογικές επεξεργασίες.

Αν, δε, σε οποιοδήποτε σημείο τολμήσεις να ξεγελάσεις έστω και κατ' ελάχιστον τον εαυτό σου ότι εδώ παραθέτεις επιχειρήματα και η άποψή σου έχει οποιαδήποτε βαρύτητα και μπορεί να πείσει ακόμα και μικρό παιδί, είσαι απλά βαθιά νυχτωμένος.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
agnostic123
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: 09 Μαρ 2015 12:26
Όνομα Ιστότοπου: -

Καλημέρα φίλοι άθεοι, βλέπω τον Νικηφόρο τον έτσουξε λίγο το θέμα με τις γυναίκες και την εκκλησία. Φίλε Νικηφόρε, αλήεθια σε είχα περάσει για ανοιχτόμυαλο αλλά από ότι βλέπω μέσα σου κρύβεις έναν χριστιανοταλιμπάν (μην το πάρεις προσωπικά). Μόνο και μόνο που κάνεις copy paste αυτές τις αρλούμπες δείχνει ότι δεν διάβασες ΠΟΤΕ το άρθρο που σου έστειλα. Τί να πω, έχω δει τόσους και τόσους νευρωτικούς πιστούς και είσαι ένα βήμα να τους φτάσεις! Όλοι τις ίδιες παπαριές λέτε δυστυχώς, καμία πρωτοτυπία, κοιτάτε από τις γραφές σας ότι σας συμφέρει. Ειλικρινά έχω μπουχτίσει με επιχειρήματα όπως: "Η ΠΔ είναι βάρβαρη επειδή ο Θεός έπρεπε να φερθεί έτσι στους σκληρόκαρδους Εβραίους" ή "Ο χριστιανισμός εξύψωσε τη γυναίκα επειδή ο Χριστός δεν λιθοβόλησε τη μοιχαλίδα" ή "Όλοι στα μάτια του Θεού είμαστε ίσοι" και άλλα τέτοια, ενώ αγνοείται τα υπόλοιπα που αναιρούν τα παραπάνω!

Αλήθεια, μήπως προέρχεσαι από άθεη οικογένεια και για να τους σπάσεις τα νεύρα είπες μία ωραία μέρα να γίνεις φανατικός ορθόδοξος; Γιατί για να λες ότι είσαι άθεος πάει να πει ότι έχεις κάνει έρευνα, πράγμα που δεν φαίνεται στην περίπτωσή σου. Εκτός και αν μας κοροιδεύεις (εσείς οι χριστιανοί κάνετε "μικροαπατεωνιές" για να φέρετε και άλλα πρόβατα στην εκκλησία, δεν με παραξενεύει).

Ειλικρινά, με τόσα εγκλήματα που έκανε το μεσαίωνα η εκκλησία, πρέπει οχι να κάνετε κύρηγμα, αλλά να ψάχνετε τρύπα να κρυφτείτε! Μετά έχετε το θράσος να μιλάτε και για μάρτυρες, τρομάρα σας! Σίγουρα υπήρξαν, αλλά η εκκλησία άφησε πολύ περισσότερα θύματα. Ζητάτε και τα ρέστα τώρα; Τέτοια κυρήγματα δείχνουν εκτός από βλακεία και τρομερό θράσσος. Και αφού η κοινωνία δεν γουστάρει πλέον τέτοιες διδαχές, γιατί αγαπητέ δεν πάτε να ζήσετε σε καμιά σπηλιά; (σε λίγα χρόνια που αυτά που λέτε θα είναι απίστευτα, πίστεψέ με θα είναι μονόδρομος).

Συγνώμη αν τα είπα χύμα, αλλά συγχίστηκα... Πάω να κάνω ένα τσιγάρο :p
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:χωρίς συναισθηματικές εμπλοκές, αλλά με λατρευτικές εμπλοκές...
Όσο υπάρχουν εμπλοκές, φίλε μου, δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε την αλήθεια.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:Δεν είναι επιχείρημα...
Χωρίς επιχειρήματα ούτε συζήτηση μπορεί να γίνει, ούτε την αλήθεια να βρούμε.

Το να λες "ο Μωυσής δεν είναι τυχαίος" ή "η Παλαιά Διαθήκη δεν είναι τυχαίο βιβλίο" ή "ο Χριστός ήταν υιός Θεού" ή οτιδήποτε γενικώς, είναι φράσεις κενή ουσίας αν δεν μπορείς να τα στηρίξεις με επιχειρήματα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Έγραψα και παραπάνω ΝΙΚΗΦΟΡΕ...
Αναρχος έγραψε:Βλέπεις πόσο μικρός είναι ο θεός σου; Χρησιμοποιεί γραφή και λόγο για να «συνεννοηθή» με τους πιστούς του...
Ενώ ο ΝΤΑΛΑΣ!!!!... Ο ΝΤΑΛΑΣ λοιπόν, κατέθεσε άπαξ διά παντός τον άγραφο και άφατο νόμο του στον άνθρωπο και τον άφησε ελεύθερο...
Γραφές και λόγια για τον αέρα!!!...
Που αλλάζουν από εποχή σε εποχή, λες και είναι μίνι!!!...
Τι θα ράψη το φθινόπωρο ο αρχάγγελος;
Ψάξε να εύρης τον άφατο-άγραφο νόμο του ΝΤΑΛΑΣ... αλλά θέλει καλό ψάξιμο... μη απογοητευθής...
Άσε λοιπόν τον μικρό θεούλη που χρειάζεται θαύματα, λόγια και γραφές για να επιβεβαιωθή... και έλα στο μεγαλείο του ΝΤΑΛΑΣ...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Παν
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 24 Δεκ 2015 16:44
Όνομα Ιστότοπου: -

Θα πάρω θέση στο θέμα με ένα copy paste αρκετά αναλυτικό ρίχνοντας κάθε ψευδαίσθηση για πρωτοπορία τις εκκλησιάς πάνω στο θέμα ισότητας





"Στην αρχαιότητα, η γυναίκα ήταν προορισμένη να φροντίζει το σπίτι και τα παιδιά. Η θέση της βρισκόταν στην οικογένεια, κάτω από την κυριαρχία του άνδρα, χωρίς συμμετοχή στο δημόσιο βίο και χωρίς δικαιώματα στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς της και τη διεκδίκηση μιας θέσης στην κοινωνία πέρα από τη θέση της μητέρας και συζύγου. Η θέση της ήταν κατώτερη μέσα στην οικογένεια και κάτω από την εξουσία του άντρα- συζύγου ή του πρωτότοκου γιου μετά το θάνατο του συζύγου ή κάποιου από τους συγγενείς αδερφούς ή θείους.

Στην αρχαία Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Αττική, μοναδικός φορέας δικαιωμάτων συμμετοχής στα κέντρα λήψης αποφάσεων για τα κοινά, ήταν ο άνδρας. Προορισμός της γυναίκας ήταν η γέννηση παιδιών για την εξασφάλιση της διαδοχής στην πατρική κυ­ριαρχία. Οι γυναίκες είχαν την ευθύνη του σπιτιού που για τις πλούσιες ήταν η επίβλεψη των σκλάβων.

Πριν από τον 8° αι­ώνα π.Χ. οι γυναίκες όλων ίσως των τάξεων, δούλευαν στο σπίτι και στα χωράφια. Ό­σο πιο ικανές για τη δουλειά ήταν, τόσο μεγαλύτερη ήταν η αξία τους, γι' αυτό και οι πατέρας τους τις πουλούσαν στους συζύγους. Αργότερα στη δουλοκτητική κοινωνία, η γυναίκα έπαψε να έχει ανάλογη αξία και οι όροι αντιστράφηκαν.

Τα πράγματα βέβαια, ήταν διαφορετικά στη Σπάρτη όπου ο στρατιωτικός της χα­ρακτήρας και προπαντός το καθεστώς της κοινοκτημοσύνης επηρέασαν και τη θέση της γυναίκας, η οποία αν και κατώτερη από τον άνδρα, κυκλοφορεί άνετα στην πόλη συναλλάσσεται και διαχειρίζεται την περιουσία της και τα εισοδήματα της οικογέ­νειας, μιας και ο άνδρας έπρεπε απερίσπαστος να ασχολείται με τις στρατιωτικές του απασχολήσεις.

Σε μια ουσιαστικά ανδρική κοινωνία, μια «λέσχη ανδρών» όπως σωστά χαρακτη­ρίσθηκε η αρχαία ελληνική πόλη, οι γυναίκες εμφανίζονται σε μία αμφίσημη θέση: αποκλεισμένες από την πολιτική ζωή, συμβάλλουν ουσιαστικά σε αυτήν με τη γέννηση πολιτών. Υποβιβασμένες στις οικιακές μόνον ενασχολήσεις, παραμένουν ανήλικες σε όλη τους τη ζωή έχοντας ανάγκη ενός κηδεμόνα, του πατέρα, του συζύγου, ή του γιου. Όσο για τον έλεγχο της συμπεριφοράς τους, η πόλη έχει φροντίσει γι' αυτό με τους γυναικονόμους, σώμα αρχόντων που τις επιβλέπει.

Στην ελληνιστική Αίγυπτο, η θέση της γυναίκας γίνεται σημαντική θέση εξαιτίας της εξασθένησης της πόλωσης μεταξύ, των δύο φύλων. Αιτία αυτής της αλλαγής η «μοναρχία» που οδηγεί κάποιους άνδρες να εμπλέκονται λιγότερο στη δημόσια ζωή και να επιστρέφουν στον ιδιωτικό βίο που ήταν πάντοτε συνδεδεμένος με τις γυναίκες. Οι βασίλισσες της ελληνιστικής εποχής (Κλεοπάτρα) αποτελούν τα πρώτα παραδείγματα πραγματικά ανεξάρτητων γυναικών, με μεγάλες ικανότητες στην κυβερνητική πολιτική αλλά και στις αυλικές μηχανορραφίες, έχοντας στο πλευρό τους κάποιον άνδρα ή έναν σύζυγο, έστω και μόνο κατ' όνομα.

Στη βυζαντινή περίοδο, η γυναίκα εξακολουθεί να είναι αποκλεισμένη από τα δημόσια αξιώματα. Η αφοσίωση στην οικογένεια και η θρησκεία, η φιλανθρωπία, η παρθενία, η σιωπή και η ανοχή είναι όχι μονάχα το όριο δράσης της, αλλά και τα κο­σμήματα της τέλειας γυναίκας και συζύγου. Η ζωή της βυζαντινής είχε. μεγάλη δια­φορά μεταξύ πλουσίων και φτωχών γυναικών, όπως άλλωστε συμβαίνει και σ' όλους τους τόπους και τις εποχές. Η φτωχή γυ­ναίκα, δούλευε σκληρά στο σπίτι και στις κατώτερες πάντα, εξωτερικές δουλειές, ενώ αν τύχαινε να ξεφύγει προς την «ελεύθερη ζωή», την πορνεία» ξεκινούσε πάντα, από τις κατώτερες βαθμίδες και σπάνια μπορούσε να προχωρήσει στα «ανώτερά» της α­ξιώματα. Η πλούσια αντίθετα γυναίκα, έκανε έντονα κοσμική ζωή παραμερίζοντας και υπερνικώντας κι αυτή την ίδια την αντίδραση της εκκλησίας. Οι δε πολιτικές συνθήκες, την ανέδειξαν ακόμη και αυτοκρατόρισσα (Θεοδώρα) με δράση πλούσια κι ανάλογη μ' εκείνη των ανδρών που έγιναν υποτελείς της. Προνόμιο των πλούσιων γυναικών ήταν και η μόρφωση που μπορούσανε να πάρουν, μόνο που ήταν ιδιωτική και αφορούσε την αποστήθιση ψαλμών και εκκλησιαστικών κανόνων. Κάθε τά­ση για ευρύτερες αναζητήσεις της, συγκρούονταν με τις αρχές που όριζαν την ενάρετη γυναίκα.

Στη διάρκεια της τουρκοκρατίας, η θέση της Ελληνίδας τυπικά τουλάχιστον άλλα­ξε. Η γυναίκα βρίσκεται εκτός σπιτιού βοηθώντας σε γεωργικές δουλειές, αλλά και σ' άλλες πιο βαριές, ιδιαίτερα στην Πελοπόννησο, Σιγά, σιγά αρχίζει να εργάζεται στις βιομηχανίες και ιδιαίτερα στα υφαντουργεία και τα κλωστήρια ως προέκταση των οικιακών τεχνών. Αποκτά εμπειρίες και αντιστέκεται στον τουρκικό ζυγό (Μαυρογένους, Μπουμπουλίνα).

Με την ίδρυση του ελληνικού κράτους στα 1832, η γυναίκα και πάλι δεν είναι ισό­τιμη με τον άντρα. Παραμένει στην υπηρεσία του νοικοκυριού, των παιδιών και του συζύγου που είναι και ο αποκλειστικά αρμόδιος για πολιτική και κοινωνική δραστη­ριότητα και κύριος μοχλός στη διαδικασία της παραγωγής,

Στους νεότερους χρόνους και συγκεκριμένα στο τέλος του 18ουαιώνα, λί­γες μορφωμένες και μαχητικές γυναίκες κινητοποιούνται για ζητήματα ισότητας. Το κίνημα αυτό μαζικοποιείται οριστικά τον 20ο αιώνα με τη γενικότερη ανάπτυξη όλων των προοδευτικών κινημάτων. Η συνειδητοποίηση και η προβολή του αιτήματος για ουσιαστική ισότητα, ατομική, οικογενειακή, επαγγελματική και δημόσια ζωή, η ηθική και κοινωνική απελευθέρωση της γυναίκας, μόλις τις τελευταίες δεκαετίες άρχισε να πραγματοποιείται.

Η γυναίκα πάλεψε για την κατάκτηση συγκεκριμένων ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, ξεκινώντας από το δικαίωμα στην εκπαίδευση αφού η παι­δεία ήταν απρόσιτη σε αυτή. Μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα οι γυναίκες ήταν σχεδόν αποκλεισμένες από τη μι­σθωτή εργασία. Θεωρούνταν άεργες, αφού ούτε αυτή η οικιακή εργασία τους δεν αναγνωρίζονταν, αμόρφωτες και «οπισθοδρομικές», μέσα σε μια κοινωνία που άρχιζε να προ­βάλλει τις αντίθετες ακριβώς αξίες. Ακόμη και όταν η εργασία τους θεωρήθηκε απαραίτητη για την ανάπτυξη της καπιταλιστικής οικονομίας, τα επαγγέλματα που κοινωνικά τους επιτρέπονταν ήταν τα λεγόμενα «γυναικεία επαγγέλματα», αυτά δηλαδή που αποτε­λούσαν μια προέκταση του παραδοσιακού ρόλου των γυναικών μέσα στην οικογέ­νεια. Περιορισμένες οι γυναίκες σε εργασίες μονότονες και δίχως δυνατότητα επαγ­γελματικής εξέλιξης, αλλά ιδιαίτερα κοπιαστικές και ανθυγιεινές αποθαρρύνονταν και αποκλείονταν από εκείνες που απαιτούσαν τε­χνική κατάρτιση, μόρφωση και υπευθυνότητα. Ήταν για χρόνια το εφεδρικό εργατικό δυναμικό, τα φτηνά εργατικά χέρια.

Από το τέλος του 19ου αιώνα αρχίζει η γυναίκα σ' όλο τον κόσμο να εισβάλει στα «αντρικά» επαγγέλματα και στις επιστήμες, να αποκτάει το δικαίωμα της ψήφου και να προωθείται στα δημόσια αξιώματα, ακόμα και στα κυβερνητικά. Η βιομηχανική επανάσταση άλλαξε τις μεθόδους της παραγωγής και τη θέση της γυναίκας μέσα σ' αυτήν.

Όσον αφορά την Ελλάδα ως το 1917 η γυναίκα δεν μπορούσε να αναλάβει άλλο δημόσιο λειτούργημα εκτός της δασκάλας. Μόλις τις τελευταίες δεκαετίες η Ελληνί­δα αρχίζει να κατακτά ένα, ένα τα υπεύθυνα επαγγέλματα και μπαίνει στο στίβο της κοινοτικής και της δημόσιας ζωής. (Μουσούρου, Λ., 1985).

Οι φεμινίστριες της εποχής στα 1922-24 θα οργανώσουν τον α­γώνα για την απόκτηση των πολιτικών τους δικαιωμάτων. Τα σχόλια που θα ακου­στούν για τη δραστηριότητα τους είναι πολλά και ποικίλα. Το Α' Πανελλαδικό Γυναικείο Συνέδριο, το Μάη του 1946, θα συμπεριλαμβάνει στα αιτήματα του την πολιτική ισότητα των γυναικών. Ο αγώνας των γυναικών, έφερε τα ποθητά αποτελέ­σματα τον Μάη του 1952 όταν παραχωρήθηκαν πλήρη πολιτικά δικαιώματα στο γυ­ναικείο φύλο.

Η πορεία εκείνων των γυναικών δεν υπήρξε ανθόσπαρτη. Σήμερα όμως οι γυναίκες συμμετέχουν σε συνδικάτα, κόμματα, κινήσεις πολιτών, σε διάφορες μορφές κοινωνικής δραστηριότητας. Ψηφίζουν και επηρεάζουν το κοινωνικό περιβάλλον παλεύοντας ενάντια όχι μονάχα στην κυρίαρχη κουλτούρα που έτσι κι αλλιώς αντιμάχεται τη μαζική συμμετοχή τους στο δημόσιο βίο, αλλά κύρια τη συνήθεια αιώνων που τις θέλει μακριά και πέρα από τους δημόσιους θεσμούς.

Οι γυναίκες σήμερα δεν είναι άφωνες, αλλά φορείς συγκεκριμένων απόψεων που παραπέμπουν στις αρχές μιας εναλλακτικής προσέγγισης της πολιτικής και της ζωής. Πρωταρχικό στοιχείο μιας τέτοιας προσέγγισης είναι η νέα αντίληψη για τη δημοκρατία και την εξουσία όπου ο σεβασμός και η ανοχή στην διαφορετικότητα του άλλου, ο διάλογος ως μέσο επίλυσης των διαφορών και η αποφυγή της βίας, η αλληλεγγύη ως πολιτική ανακατανομής πόρων και εξουσιών είναι τα βασικά στοιχεία της. Με βάση την αντίληψη αυτή, η εξουσία δεν αποτελεί αυτοσκοπό, γεγονός που δίνει ένα νέο ουσιαστικό περιεχόμενο και μια νέα ηθική διάσταση στην πολιτική. Οι γυναίκες καθώς προσέρχονται στο χώρο της πολιτικής έχουν πολλά να δώσουν. Ο δρόμος τους είναι χωρίς επιστροφή κι ας είναι ακόμη μια μειοψηφία. Εκείνο που ποτέ τους δεν πρέπει να ξεχνούν είναι πως οι μεγαλύτερες ανθρώπινες ιδέες και αλλαγές ξεκίνησαν πάντα από μειοψηφίες."



Ευχαριστούμαι της γυναίκες που υπάρχουν και αν υπαρχή θεός ποιο πολύ την Εύα :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Pisteuw oti den prepi na pisteuw ayta pou pisteuw giati den einai dika mou pisteuw!!!!!
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Η όποια "ανισότητα" έχει υπάρξει στο παρελθόν ήταν σχεδόν πάντα προϊόν κοινωνικής εξέλιξης ως προς τον καταμερισμό εργασίας με σκοπό την επιβίωση, και όχι κάποιου είδους φαλλοκρατική συνομωσία. Ναι, οι γυναίκες κάθονταν στο σπίτι και οι άνδρες ασχολούνταν με τα κοινά, αλλά το να καταλήξει κανείς ότι αυτό καταδεικνύει κάποιου είδους κατωτερότητα στη γυναίκα είναι τουλάχιστον επιπόλαιο.

Οι άνδρες ασχολούνταν με τα κοινά επειδή αυτοί πήγαιναν στον πόλεμο. (Ακόμα και στην εποχή των suffragettes, το αντεπιχείρημα ήταν ότι αν δοθεί η ψήφος στις γυναίκες θα πρέπει μετά να είναι στρατεύσιμες.) Οι γυναίκες, από την άλλη, προστατεύονταν γιατί έχουν την ικανότητα να γεννάνε. So, με λίγα λόγια, οι άνδρες ήταν αναλώσιμοι ενώ οι γυναίκες ήταν πολύτιμες, επειδή διασφαλίζουν την επιβίωση της κοινότητας/φυλής. Γι'άυτό, άλλωστε, κατά τη διάρκεια καταστροφών, δίνεται προτεραιότητα στα γυναικόπαιδα. Το αν είναι καλύτερο να είσαι κλεισμένος στο σπίτι με τα παιδιά ή πεθαμένος είναι κάτι που δε θα μπω στον κόπο να απαντήσω.

Οποιοδήποτε θέμα που αφορά gender roles μπορεί εύκολα να αναχθεί σε κάποιο πρακτικό πρόβλημα του οποίου αποτελεί (μερική) λύση. Μόνο οι άνδρες πάνε στον πόλεμο? Ναι, γιατί η απώλεια μιας γυναίκας είναι logistically μεγαλύτερη από την απώλεια ενός άνδρα. Επίσης, αν μια πολεμίστρια πιαστεί αιχμάλωτη, θα βιαστεί από τον εχθρό, είτε παράγοντας πληθυσμό για αυτούς είτε μολύνοντας το bloodline της φυλής της. Οι γονείς πληρώνουν προίκα στο γαμπρό? Ναι, γιατί η νύφη δεν παράγει πλούτο. Οι άνδρες δε χτυπάνε γυναίκες? Ναι, γιατί μπορεί να τραυματίσουν τη μήτρα τους, και έτσι να μη μπορούν να κάνουν παιδιά, το οποίο είναι πλήγμα για όλη την κοινωνία. Οι άνδρες μπορούν να νυμφεύονται πολλές γυναίκες? Ναι, γιατί ένας άνδρας μπορεί να γονιμοποιήσει πολλές γυναίκες ταυτόχρονα, και είναι ευγονικά προτιμότερο να δίνεις πολλές γυναίκες στον alpha male, παρά να τις μοιράζεις σε άνδρες ποικίλης αξίας. Οι νικηφόροι στρατιώτες σκοτώνουν όλους τους άνδρες και βιάζουν όλες τις γυναίκες? Ναι, γιατί έτσι ενσωματώνεις τον ηττημένο λαό στη δική σου φυλή. Τα αγόρια διδάσκονται από μικρή ηλικία ιστορίες περί τιμής και γενναιότητας? Ναι, γιατί μπορεί να χρειαστεί να θυσιαστούν μια μέρα για την κοινωνία.

Με την πάροδο του χρόνου, καθώς οδηγούμαστε σε όλο και πιο ασφαλείς ζωές (από φυσικές καταστροφές, ασθένειες, θηρευτές, πολέμους, εγκληματικότητα, κτλ), η κοινωνική οργάνωση απομακρύνεται όλο και περισσότερο απο το collectivism (δηλαδή, την προτεραιότητα του συνόλου ενάντι στο άτομο) και πηγαίνει στο individualism. Έτσι, οι άνθρωποι ακολουθούν τη ζωή που θέλουν, και όχι τη ζωή που απαιτεί η κοινωνία από αυτούς. Αυτό είναι στην ουσία που έδωσε "ισότητα" στις γυναίκες. Το φεμινιστικό κίνημα ήταν απλώς το σύμβολο του μεταβατικού αυτού στάδιου, όχι η αιτία της αλλαγής.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Ωραία ανάλυση γι' άλλη μια φορά, dude. :)
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

:text-yeahthat:
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
HELLADISTAN
Δημοσιεύσεις: 288
Εγγραφή: 14 Οκτ 2012 10:55
Όνομα Ιστότοπου: atheismingreece.tumblr.com
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ έγραψε:
Η απαγόρευση ισχύει για λόγους στοιχειώδους ευπρέπειας απέναντι στο Θεό, όπως και γενικότερα απαγορεύεται κάποιος, είτε άνδρας είτε γυναίκα,
να μπαίνει μέσα στο ναό ντυμένος ΑΠΡΕΠΩΣ και έχοντας πάνω του ΒΡΩΜΙΕΣ και ΑΚΑΘΑΡΣΙΕΣ (έστω κι αν αυτές οι ακαθαρσίες είναι φυσικές!).
Ωστόσο η γυναίκα κατά την περίοδο αυτή, μπορεί να πηγαίνει μέχρι τον πρόναο και να προσεύχεται κανονικά.
Οκ...άνδρες γυναίκες λοιπόν το ίδιο...και όχι ακαθαρσίες πάνω μας και μέσα μας εννοείται (ειδάλλως θα έκανε η σοφή μας εκκλησίτσα εξαίρεση για γυναίκες που φοράνε ταμπόν!...πάμε τότε:

Να φανταστώ Νικηφόρε οτι εσύ πριν πας στην Εκκλησία κάνεις μπιντέ για να ναι καθαρό τ' αντεράκι σου που έχει κανονικά ακαθαρσίες.
Επίσης δε πας κρυωμένος μπάς και έχεις τίποτα μύξες
Τα μωρά φυσικά που φοράνε πάμπερς φαντάζομαι οτι απαγορεύονται δια ροπάλου (γι αυτό άλλωστε δε γίνεται και νηπιοβαπτισμός)
Και φυσικά λιθοβολισμός αν κάποιος έχει τίποτα τσίμπλες στα μάτια...το απαγορεύει ο Γιαχβέ...
Την εν πολλαις αμαρτιαιας περιπεσουσα βουλη γεροντα Εφραιμ ευλογησον...
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

@ noxteryn
Συμφωνώ σχεδόν σε όλα με την ανάλυση σου και προσωπικά μερικά από αυτά που λες τα έχω δει με τα μάτια μου ακόμα και σήμερα στις περιηγήσεις μου στην Αφρική.

Βέβαια η οπτική γωνία της ανάλυσης σου δεν καλύπτει όλο το θέμα της ανισότητας…
Η όποια "ανισότητα" έχει υπάρξει στο παρελθόν ήταν σχεδόν πάντα προϊόν κοινωνικής εξέλιξης ως προς τον καταμερισμό εργασίας με σκοπό την επιβίωση, και όχι κάποιου είδους φαλλοκρατική συνομωσία
Αυτό είναι λάθος καθώς δεν νομίζω ότι συνάδει με την κοινωνία των αρχαίων Ελλήνων και ειδικά του μέγα σοφού, ή σκοταδιστή εξαρτάται πως το βλέπει κανείς, ο οποίος ταύτισε το όνομα του με την σοφία.

Αυτός λοιπόν έλεγε ότι η γυναικεία ψυχή είναι παρούσα στην λειτουργία της σκέψης αλλά αδρανής. Με λίγα λόγια έλεγε ότι οι γυναίκες ήταν «μπάζα» και σαν «μπάζα» τις αντιμετώπιζαν οι φαλλοκράτες αρχαίοι.
Ποιον καταμερισμό εργασίας εξυπηρετεί αυτό το statement του Πάνσοφου και πως ακριβώς συνηγορεί με όλα αυτά που έγραψες;

Και ο Πάνσοφος δεν είναι ένα τυχαίο ανθρωπάκι του οποίου η γνώμη δεν μετράει και τόσο.
Εξ΄αιτίας του έγινε πραγματικότητα η μεγαλύτερη οφθαλμαπάτη στην ιστορία της ανθρωπότητας, η οποία παραλίγο να σκοτώσει τον Γαλιλαίο σχεδόν δύο χιλιάδες χρόνια μετά.

ΥΓ
Και βέβαια η θέση της γυναίκας στον μουσουλμανικό κόσμο σήμερα δεν έχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμία σχέση με αυτά που γράφεις.
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Δεν έχω ιδέα για τι πράγμα μιλάς.

Δεν ξέρω σε ποιους αρχαίους Έλληνες αναφέρεσαι, μιας και οι διάφορες πόλεις-κράτη είχαν τη δική τους κοινωνική οργάνωση. Για παράδειγμα, οι Σπαρτιάτες είχαν τις γραφές οψιγαμίου, κακογαμίου, και αγαμίου. Οι Αθηναίοι είχαν το thing όπου κάθε χήρα έπρεπε να παντρευτεί τον πλησιέστερο συγγενή. Όπως είπα νωρίτερα, είναι αρκετά ξεκάθαρο το collectivism. Οι ατομικές ελευθερίες έμπαιναν σε πολύ χαμηλή προτεραιότητα, και οι άνθρωποι έκαναν αυτό που θεωρούνταν καλό για την κοινωνία, ασχέτως φύλου. Η ανισότητα στην οποία αναφερόμουν έχει να κάνει με αυτό. Οι διάφορες κοινωνικές νόρμες άλλοτε έδιναν πλεονέκτημα στους άνδρες, άλλοτε στις γυναίκες, ανάλογα με τις περιστάσεις. Δεν υπήρχε κάποια συνομωσία.

Τώρα, σχετικά με τους μουσουλμάνους, το θέμα είναι αρκετά περίπλοκο.

Πρώτον, αρκετές από αυτές τις χώρες ζουν υπό δικτατορίες ή ψευδοδημοκρατίες. Ως αποτέλεσμα αυτού, τα διάφορα σεξιστικά φαινόμενα είναι σχετικά νέα. Συνεπώς, δεν αποτελούν φυσικές εξελίξεις της κοινωνίας, αλλά τεχνητές. Βέβαια, θα μπορούσε να το προσεγγίσει κανείς πιο σφαιρικά, και να θεωρήσει τα πραξικοπήματα και τα θεοκρατικά καθεστώτα που προέκυψαν ως μέρη της φυσικής εξέλιξης των αντιστοίχων κοινωνιών, αλλά εκεί φτάνουμε στα όρια των γνώσεων μου, και θα πρέπει να μιλήσεις με κάποιον ειδικό. Αυτό που ξέρω, πάντως, είναι ότι οι πολιτικές τάσεις παρουσιάζουν περιοδικές φάσεις, όπου άλλοτε είναι προοδευτικές και άλλοτε συντηρητικές, και θα έλεγα ότι η μία φάση προκαλεί στην άλλη σε ένα συνεχή φαύλο κύκλο. Πιθανώς κάποιες χώρες πήγαν να "προοδεύσουν" πολύ βιαστικά, και τους γύρισε boomerang στη μάπα, λόγω του απότομου dissent που δημιουργήθηκε ως απάντηση προς αυτήν την τάση. Κάπως έτσι απέκτησε ξαφνικά δύναμη και η Χρυσή Αυγή πριν λίγα χρόνια. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και στην Ευρώπη τώρα με τους πρόσφυγες. Η πολιτική του "open arms" έχει αρχίσει να δίνει αυξανόμενη υποστήριξη στα συντηρητικά κόμματα, λόγω της εγκληματικότητας και των οικονομικών επιβαρύνσεων που συνοδεύουν τέτοιες καταστάσεις. Δράση-αντίδραση, θέσις-αντίθεσις, Hegelian dialectics, και όλα τα σχετικά.

Δεύτερον, οι χώρες αυτές βρίσκονται σε συνεχή πολιτική, κοινωνική, και στρατιωτική αναταραχή. Λαμβάνοντας αυτό υπόψιν, είναι αναμενόμενο να είναι στραμμένες προς το συντηρητισμό. Όσο πιο ασταθής είναι μια κοινωνία, τόσο πιο "πρωτόγονη" θα γίνεται, ακριβώς για να καταφέρει να επιζήσει, με κατώτατο άκρο την πλήρη κατάρρευση της πολιτείας. Για παράδειγμα, οι Somali έγιναν πειρατές, και δεν είναι τυχαίο που οι ISIS το μόνο που κάνουν είναι να σφάζουν και να βιάζουν. Το ίδιο έκαναν και οι Vikings, το ίδιο έκαναν και οι Barbarians στο Civilization. Οποιαδήποτε επίκληση σε φιλοσοφικά ή θρησκευτικά doctrines ως προς τη θέση του άνδρα ή της γυναίκας αποτελούν post hoc εκλογικεύσεις. Ο λόγος που τα κάνουν αυτά δεν είναι επειδή το λέει ο θεός, αλλά επειδή θα γίνουν extinct αν δεν τα κάνουν. Επίσης, τα κάνουν και οι χιμπατζήδες.

Ελπίζω να σε καλύπτω. Το post σου ήταν λίγο χαώδες και δεν πολυκατάλαβα πού ήθελες να καταλήξεις.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

noxteryn έγραψε:Δεν έχω ιδέα για τι πράγμα μιλάς.
434 λέξεις αργότερα:
noxteryn έγραψε:Ελπίζω να σε καλύπτω. Το post σου ήταν λίγο χαώδες και δεν πολυκατάλαβα πού ήθελες να καταλήξεις.
δεν έχεις ιδέα για τι πράγμα μιλάω και δεν πολυκατάλαβες που ήθελα να καταλήξω αλλά έδωσες μια απάντηση 434 λέξεων.
Πολιτικός είσαι στο επάγγελμα;
Μόνο αυτοί απαντούν στην τύχη και έχουν δίκιο κιόλας.

Τι ακριβώς είναι χαώδες και τι ακριβώς δεν κατάλαβες όταν λέω ότι ο Αριστοτέλης έλεγε ότι οι γυναίκες έχουν νου ο οποίος όμως είναι αδρανής και έτσι οι Αθηναίοι τις είχαν μόνο για πήδημα και τεκνοποίηση αποκλείοντας τες από την δημόσια ζωή;
Ποιον καταμερισμό εργασίας με σκοπό την επιβίωση εξυπηρετούσε αυτή η τακτική της κοινωνίας η οποία θεμελίωσε τον δυτικό πολιτισμό;

Άλλα στον βρόντο θα πάει η ερώτηση καθώς οι άνθρωποι που ξεκινούν την απάντηση τους λέγοντας ότι δεν έχουν ιδέα για τι πράγμα μιλάει ο συνομιλητής τους αλλά παρ' όλα αυτά δίνουν μια μακροσκελή απάντηση είναι οι άνθρωποι που έχουν δίκιο πάντα σε όλα όσα λένε…
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Yianis έγραψε:...ο Αριστοτέλης έλεγε ότι οι γυναίκες έχουν νου ο οποίος όμως είναι αδρανής και έτσι οι Αθηναίοι τις είχαν μόνο για πήδημα και τεκνοποίηση αποκλείοντας τες από την δημόσια ζωή
Ο Αριστοτέλης έλεγε πολλές μαλακίες, αλλά αν αυτό προσπαθούσες να πεις στο προηγούμενό σου post, τότε σε έχω καλύψει ήδη με την απάντησή μου, και, πιο συγκεκριμένα, με αυτό:
noxteryn έγραψε:Οποιαδήποτε επίκληση σε φιλοσοφικά ή θρησκευτικά doctrines ως προς τη θέση του άνδρα ή της γυναίκας αποτελεί post hoc εκλογίκευση.
Αν χρειάζεσαι περισσότερη επεξήγηση, ο Αριστοτέλης δε σχεδίασε την κοινωνική οργάνωση της Αθήνας. Ήταν απλώς ένας παρατηρητής ο οποίος προσπάθησε να εκλογικεύσει αυτά που έβλεπε χρησιμοποιώντας τη δική του μεροληπτική αντίληψη. Συνεπώς, το να ρωτάς "ποιον καταμερισμό εργασίας με σκοπό την επιβίωση εξυπηρετούσε αυτή η τακτική της κοινωνίας" δεν έχει κανένα νόημα, γιατί δεν υπήρξε ποτέ τέτοια τακτική. Ο Αριστοτέλης έκανε απλούστατα λάθος.

Αν σου είναι δύσκολο να καταλάβεις γιατί ο Αριστοτέλης έκανε λάθος, δεν έχεις παρά να κοιτάξεις την περιβάλλουσα κουλτούρα. Πέραν από τα παραδείγματα που ανέφερα στο προηγούμενό μου post, αν όλοι οι Αθηναίοι είχαν τις γυναίκες για τον πούτσο, τότε ο Σοφοκλής δε θα έγραφε την Αντιγόνη με τόση επιτυχία, ο Αριστοφάνης δε θα έγραφε τη Λυσιστράτη με ακόμα περισσότερη επιτυχία, οι γυναίκες δε θα είχαν το δικαίωμα διαζυγίου, και σίγουρα δε θα υπήρχε η δίκη κακώσεως (που απαγόρευε τη βία του άνδρα προς τη γυναίκα του αλλά όχι το αντίστροφο). Πέραν αυτών, η ελληνική μυθολογία είναι γεμάτη ιστορίες με θηλυκούς χαρακτήρες οι οποίοι δείχνουν βούληση και φρόνημα, ερχόμενοι σε πλήρη αντιπαράθεση με αρσενικούς χαρακτήρες αυθεντίας (πχ κόρη που αντιμιλά στον πατέρα της) χωρίς αυτό να οδηγεί σε τίσιν.

Με ακόμα πιο απλά λόγια, αν σήμερα έβγαινε ένας Χρυσαυγίτης και έλεγε ότι οι γυναίκες δεν πάνε φαντάροι επειδή είναι καλύτερα να κάθονται σπίτι και να μαγειρεύουν μουσακά, το να ερχόταν ένας τυπάς μετά από 2500 χρόνια και να θεωρούσε πως όντως αυτός ήταν ο λόγος που οι γυναίκες στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δεν είχαν στρατιωτικές υποχρεώσεις, μόνο και μόνο επειδή το είπε ένα επιφανές πρόσωπο της εποχής, θα ήταν αρκετά επιπόλαιο.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Απάντηση