Ο θεϊσμός στην ελληνική πολιτική

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

με αφορμή αυτό που βρήκα, είπα να ανοίξω ένα νέο θέμα

θεωρώ οτι εδώ κολλάνε θεϊστικές δηλώσεις πολιτικών αλλα και λίστα προσώπων που έχει παίξει ρόλο στην διατήρηση των σχέσεων εκκλησίας και κράτους στην ελλάδα.

Γνωστά φυντάνια (απο ΝΔ και πάλι) ειναι ο Βύρων Πολύδωρας και ο Νίκος Νικολόπουλος ο οποιος ειναι ανεξάρτητος τώρα αν δεν κάνω λάθος.

Αναστάσιος Νεράντζης (ΝΔ) (αυτός που ήταν πρόεδρος στην εξεταστική Λαγκαρντ)
Α. ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ: Η Ευρώπη δεν κινδυνεύει τόσο από το Ισλάμ, όσο από τις δικές της αφασία, νωχέλια, απάμβλυνση της εθνικής συνειδήσεως, πλήρη απαλλοτρίωση της θρησκευτικής πεποιθήσεως, πνευματική αστάθεια και ηθική ασάφεια.Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο Θεός δεν πέθανε (όπως κάποιοι εξακολουθούν να ψελλίζουν ακόμη), ούτε άλλωστε ήταν δυνατό να πεθάνει. Απλώς αυτοκτόνησε η πίστη των ανθρώπων στο Θεό.
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Leo21 έγραψε:με αφορμή αυτό που βρήκα, είπα να ανοίξω ένα νέο θέμα

θεωρώ οτι εδώ κολλάνε θεϊστικές δηλώσεις πολιτικών αλλα και λίστα προσώπων που έχει παίξει ρόλο στην διατήρηση των σχέσεων εκκλησίας και κράτους στην ελλάδα.

Γνωστά φυντάνια (απο ΝΔ και πάλι) ειναι ο Βύρων Πολύδωρας και ο Νίκος Νικολόπουλος ο οποιος ειναι ανεξάρτητος τώρα αν δεν κάνω λάθος.
Oι σχέσεις εκκλησίας κράτους δεν εξαρτώνται από ορισμένους πολιτικούς που για ψηφοθηρικούς λόγους κατά καιρούς αναφέρονται σε ρητορικές δηλώσεις περί θεού και θρησκείας, αλλά έχουν μεγαλύτερη ευρύτητα σχέσεων απο ιδρύσεως ελληνικού κράτους, η ελλάδα είναι ίσως η μόνη ευρωπαική χώρα, που δεν έχει διαχωριστεί και συγκρουστεί για οποιονδήποτε λόγο, ποτέ πραγματικά με την εκκλησία.
οι αιτίες είναι πολλές που δεν έχω σκοπό να θίξω εδώ, απλώς το μόνο που μπορώ να αναφέρω είναι πως δεν υπήρξε ποτέ πολιτική βούληση απο τις κυβερνήσεις η λαική απαίτηση για διαχωρισμό εκκλησίας κράτους.
πιστεύω πως έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για αυτόν τον διαχωρισμό ο οποίος θα ξεκαθαρ'ισει τουλάχιστον την εκκλησία από ανθρώπους που νοιάζονται μόνο για τον μισθό τους, και όχι για το λειτούργημα το οποίο θα έπρεπε να κάνουν.
επίσης με αυτόν τον διαχωρισμό εξυψώσει την εικόνα της εκκλησίας στην ελληνική θρησκευτική κοινωνία γιατί δεν θα εμπλέκεται στα πολιτικά πράγματα και θα ασχολείται μόνο με τα του οίκου της που είναι η ηθική διαπαιδαγώγηση των πιστών.

Αναστάσιος Νεράντζης (ΝΔ) (αυτός που ήταν πρόεδρος στην εξεταστική Λαγκαρντ)
Α. ΝΕΡΑΝΤΖΗΣ: Η Ευρώπη δεν κινδυνεύει τόσο από το Ισλάμ, όσο από τις δικές της αφασία, νωχέλια, απάμβλυνση της εθνικής συνειδήσεως, πλήρη απαλλοτρίωση της θρησκευτικής πεποιθήσεως, πνευματική αστάθεια και ηθική ασάφεια.Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο Θεός δεν πέθανε (όπως κάποιοι εξακολουθούν να ψελλίζουν ακόμη), ούτε άλλωστε ήταν δυνατό να πεθάνει. Απλώς αυτοκτόνησε η πίστη των ανθρώπων στο Θεό.
ο Θεός δεν πεθαίνει ποτέ γιατί είναι ιδέα και φαντασίωση, ο πολλά βαρύς στον θεοκρατικό λόγο νεράτζης έχει μπερδέψει την ελευθερία της σκέψης που έχει δικαίωμα κάθε άνθρωπος πιστός και μή με τον απαρχαιωμένο σκοταδιστικό λόγο του που στρέφεται στο δικαίωμα και την ελευθερία να λέει κανείς πως δεν πιστεύει στην ύπαρξη του Θεού.
στην πολιτική η θεολογία είναι απλά λαικισμός και τίποτε περισσότερο.
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

την πολιτική η θεολογία είναι απλά λαικισμός και τίποτε περισσότερο.
και αν κάποιος θα προσπαθούσε να κάνει διαχωρισμό, θα τον έλεγες λαϊκιστή, ή ανθέλληνα ή άθεο?

ή απλά τολμηρό?
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Εαν καποιος θεωρει τον εαυτο του ως πιστο δεν μπορει να φερει ταυτοχρονα και την ιδιοτητα του πολιτη,διοτι η τυφλη πιστη σε μια ολικη ιδεολογια θρησκευτικη η πολιτικη σημαινει και ακαμπτος δογματισμος και δεν εχει να κανει σε τιποτα με το δημοκρατικο φρονημα μιας ευνομουμενης πολιτειας δικαιου.

Δεν θα ξαναγυρισουμε σε κλειστες φυλετικες κοινωνιες,οπου παιζει αποκλειστικο ρολο η θρησκευτικη,φυλετικη η κομματικη πιστις και με το κρατος να αναλαμβανει ξανα χρεη ηθικου προστατη κι αναμορφωτη των φρονηματων των πολιτων.Πανε αυτα περασαν ανεπιστρεπτι,κι οσοι τα ονειρευονται ειναι εχθροι της κοινωνικης προοδου.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος επικουρειος την 22 Ιούλ 2013 01:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

της ποιάς?

της κοινωνικής προόδου... και ποιοί ειπαμε ειναι αυτοί που την εχθρεύονται?
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Ολοι οσοι θεωρουν οτι η κρατικη λειτουργια πρεπει να ταυτιζεται και να υπηρετει την τρελα που κουβαλαν οι ιδιοι μεσα στο κεφαλι τους,δηλαδη οι καθε λογης κολεκτιβες.
Ητοι,συντεχνιες και συνδικαλιστες,κομματοσκυλα,παπαδοκαλογεροι και παει λεγοντας.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Ας κάνω την έκπληξη. Έχει ξαναμπεί μεν το παρακάτω αλλά απ' ό,τι υποψιάζομαι το νήμα αυτό είναι ανθολόγιο:

http://archive.avgi.gr/ArticleActionsho ... eID=745541

Συνέδριο "Εκκλησία και Αριστερά": Ιστορικό βήμα με στόχο την εκκίνηση διαλόγου

Θεσσαλονίκη: Κάθε άλλο παρά καχύποπτο και συγκρουσιακό ήταν το κλίμα που επικράτησε χθες στο αμφιθέατρο της παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής, όπου διεξάγεται το επιστημονικό συνέδριο που διοργάνωσε η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ για τις σχέσεις της Εκκλησίας με την Αριστερά. Συνέδριο που δέχτηκε επικρίσεις από ορισμένους ιεράρχες και, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, δεν είναι καθόλου αρεστό στα καθεστωτικά πολιτικά κόμματα, που μέχρι σήμερα χρησιμοποιούν (και) την Εκκλησία προς άγραν ψήφων.

Στόχος, σύμφωνα με τους διοργανωτές του συνεδρίου, είναι η εκκίνηση ενός διαλόγου. Οι δύο πλευρές καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις θέσεις τους για μια σειρά ανοικτών θεμάτων και να καταγράψουν συγκλίσεις και αποκλίσεις. Το βέβαιο είναι ότι το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν μεγάλο, αφού το αμφιθέατρο ήταν γεμάτο από φοιτητές, καθηγητές του ΑΠΘ, ιερείς ρασοφόρους και αριστερούς πολίτες, που έσπευσαν να παρακολουθήσουν τις τρεις χθεσινές συνεδρίες. Το εν πολλοίς ανομοιόμορφο κοινό, εξ αρχής δεν έδειχνε αμήχανο ούτε και προκατειλημμένο. Φυσικά όλοι δεν συμφωνούσαν με όλα όσα ειπώθηκαν, αλλά όλοι και όλες άκουσαν με τη δέουσα προσοχή και σεβασμό την άλλη άποψη, όπως αυτή διατυπώθηκε από τους ομιλητές των τριών συνεδριών, που έδωσαν τροφή για περαιτέρω συζητήσεις και ζυμώσεις στα «πηγαδάκια» που στήνονταν εκτός αιθούσης.

Κοινή διαπίστωση των εκπροσώπων της Εκκλησίας και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ήταν ότι υπάρχει περιθώριο διαλόγου και συνεργασίας ανάμεσα στην Εκκλησία και την Αριστερά, παρά το γεγονός ότι οι σχέσεις τους μέχρι σήμερα σκιάζονται από «αμαρτίες» του παρελθόντος. Στο πλαίσιο αυτό ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Δημήτρης Βίτσας υπογράμμισε ότι το συνέδριο αυτό μπορεί να αποδειχθεί και "ιστορικό βήμα", συμπληρώνοντας ότι θα έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν και αναγνώρισε ότι έχει ευθύνες και η Αριστερά γι' αυτή την καθυστέρηση (αναλυτικά στη σελίδα 39). Από τις τοποθετήσεις στο συνέδριο έγινε εμφανές ότι η σημερινή συγκυρία, με την έκρηξη της φτώχειας που δημιουργεί η οικονομική κρίση, δίνει την ευκαιρία να συναντηθούν πρωτοβουλίες αλληλεγγύης της Εκκλησίας και της Αριστεράς (Σ.τ.α. γιατί όχι και της Χρυσής Αυγής; ) και ταυτόχρονα να παραμείνουν οι δύο πλευρές στις διακηρυγμένες θέσεις τους.

Μια κυβέρνηση της Αριστεράς δεν θα αιφνιδιάσει

Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ έκαναν σαφές ότι μια κυβέρνηση της Αριστεράς δεν θα λειτουργήσει ως «οδοστρωτήρας» στις σχέσεις Εκκλησίας - κράτους. Μάλιστα ο Τάσος Κουράκης ανέπτυξε εκτενώς τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, τη μισθοδοσία του κλήρου, τη χρήση αγροτικής γης, για τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας κ.λπ. και έκανε σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ δεν θα αιφνιδιάσει την Εκκλησία για τις όποιες αλλαγές προωθήσει, εφόσον αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας. «Όποιες αλλαγές γίνουν θα είναι αποτέλεσμα εξαντλητικού διαλόγου και θα αναζητηθεί η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση» είπε χαρακτηριστικά, ενώ έκανε σαφές ότι δεν θα κινδυνεύσει σε καμιά περίπτωση η μισθοδοσία του λαϊκού κλήρου.

Άνθιμος: Σε αυτή τη δυσκολία είμαστε όλοι στον ίδιο δρόμο

Ιεράρχες, πολιτικοί και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι εξήραν την πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, το ίδιο και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο συγχαρητήριο τηλεγράφημα που απέστειλε. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τελικά δεν παραβρέθηκε στην έναρξη του συνεδρίου, εξαιτίας ανειλημμένων υποχρεώσεών του στην Αθήνα, και εκπροσωπήθηκε από τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο, ο οποίος, προς έκπληξη πολλών, δεν στράφηκε κατά της εκδήλωσης. "Σε αυτή τη δυσκολία είμαστε όλοι στον ίδιο δρόμο και πρέπει να είμαστε ενωμένοι χωρίς διχασμούς", σχολίασε αναφερόμενος στις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Υποστήριξε ότι η Εκκλησία δεν διαχωρίζει το ποίμνιό της ανάλογα με τις πολιτικές του πεποιθήσεις. Εκτίμησε ότι το 95% του κόσμου της Αριστεράς είναι χριστιανοί και «δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται 'εχθροί' για την Εκκλησία όσοι έχουν αριστερή συνείδηση», ενώ για τις αντιδράσεις που υπήρξαν από ιεράρχες και δυνάμεις της Αριστεράς κατά του συνεδρίου είπε ότι δεν τον ταράζουν ούτε τον εκνευρίζουν.

"Πολυκύμαντες" χαρακτήρισε τις σχέσεις Εκκλησίας-Αριστεράς ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου και επισήμανε ότι παρά τις δογματικές διαφορές του παρελθόντος συναντήθηκαν σε κορυφαίες στιγμές της χώρας. Ανέφερε ακόμη ότι σήμερα ο διάλογος των δύο πλευρών διαφαίνεται και από τις συναντήσεις και συνομιλίες της Αρχιεπισκοπής με τον επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Αλέξη Τσίπρα και τον πρόεδρο της ΔΗΜ.ΑΡ. Φώτη Κουβέλη και τόνισε ότι υπάρχει κοινός τόπος σε ζητήματα όπως η πίστη στον άνθρωπο και τον λαό, η αντιμετώπιση της ανισότητας και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είπε ακόμα ότι το ζήτημα της μετανάστευσης είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορεί να υπάρξει συνεργασία Εκκλησίας και Αριστεράς.

Παρεμβάσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας

Ο πρύτανης του ΑΠΘ Γ. Μυλόπουλος σχολίασε, από την πλευρά του, ότι "το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας και η κοινωνική αλληλεγγύη που επαγγέλλεται η Αριστερά θα πρέπει να συναντηθούν και να συνδράμουν με όποιον τρόπο μπορούν στην ανακούφιση του βαριά δοκιμαζομένου λαού". Χαρακτήρισε το συνέδριο «δείγμα της εξωστρέφειας» του ΑΠΘ και σημείωσε ότι η Θεολογική Σχολή έχει τους περισσότερους αλλοδαπούς φοιτητές, μετά την Ιατρική.

Ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, Μιχαήλ Τρίτος, υποστήριξε ότι οι δύο πλευρές πρέπει να προχωρήσουν σε μία τίμια αυτοκριτική και να εγκαταλείψουν θέσεις που μέχρι σήμερα οδηγούσαν σε προκαταλήψεις και αγκυλώσεις, επισημαίνοντας ότι η ορθόδοξη ζωή αποτελεί χώρο ζύμωσης για την κοινωνία. Ο πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας, Χρυσόστομος Σταμουλής, αναφερόμενος σε όσους αμφισβήτησαν τις προθέσεις του συνεδρίου και ανησύχησαν για την αλλοίωση της καθαρότητας των ιδεών, σχολίασε ότι η αδυναμία διαλόγου ισχυροποιεί τη δαιμονοποίηση και τον δογματισμό και υποστήριξε την ανάγκη για αλλαγές και για διάλογο ως απόδειξη της άπλετης ελευθερίας του Θεού.

Η πρώτη συνεδρία με θέμα “Η Βασιλεία του Θεού και η Λαϊκή Εξουσία” είχε στο επίκεντρο ιστορικές επισημάνσεις από τις παράλληλες πορείες Εκκλησίας και Αριστεράς στον 20ό και τον 21ο αιώνα. Στη συζήτηση συμμετείχαν οι Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, καθηγητής στο ΑΠΘ, Ευστάθιος Χ. Λιανός Λιάντης, υποψήφιος διδάκτορας του ΑΠΘ, Παναγιώτης Αρ. Υφαντής, επίκουρος καθηγητής στο ΑΠΘ, και ο Χρήστος Λάσκος, διδάκτορας φιλοσοφίας και μέλος της Π.Γ του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ. Κινούμενοι σε ένα γόνιμο πεδίο ιστορικής ανασκόπησης και ανάδυσης προσωπικοτήτων και παραδειγμάτων που έχουν φέρει κοντά την Εκκλησία με την Αριστερά, οι ομιλητές συνδύασαν τη μαρξιστική αντίληψη περί παύσης εκμετάλλευσης και χειραφέτησης με τα προτάγματα του χριστιανισμού. Αναφέρθηκαν ωστόσο και σε ιστορικά παραδείγματα όπου οι δύο πλευρές έχουν βρεθεί σε σύγκρουση, με την κριτική να ασκείται τόσο στο πεδίο της αλαζονείας και της ιεραρχίας της Εκκλησίας αλλά και σε αυτό της σκληρής αντιμετώπισης της Εκκλησίας από τη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα τον Στάλιν. Ακόμη, ειπώθηκε πως, όπως η Αριστερά, έτσι και η Εκκλησία δεν μπορεί να είναι μονάχα υπέρ των φτωχών, αλλά και κατά των πλουσίων.

----

Τι είναι χειρότερο αλήθεια, να είναι κανείς ειλικρινής θεϊστής ή τυχοδιώκτης αθεΐζων; Ρητορικό το ερώτημα.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Leo21 έγραψε:
την πολιτική η θεολογία είναι απλά λαικισμός και τίποτε περισσότερο.
και αν κάποιος θα προσπαθούσε να κάνει διαχωρισμό, θα τον έλεγες λαϊκιστή, ή ανθέλληνα ή άθεο?

ή απλά τολμηρό?
τίποτε απο αυτά τα 3. απλώς θα τον έλεγα προοδευτικό και σύγχρονο, σε αντίθεση με όλους τους απισθοδρομικούς και αναχρονιστικούς τύπου νεράτζη.
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Επιθανατιοι ρογχοι ενος θνησκοντος αντιδραστικου ουτοπισμου να συμπληρωσω εγω σχετικα με το "συνεδριο",μιας και στο τελος χαμενοι θα βγουν οι καιροσκοποι και ηδη εχει αρχισει να στραβωνει η δουλεια.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
John
Δημοσιεύσεις: 190
Εγγραφή: 08 Ιουν 2013 22:15
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευθύμης έγραψε:Τι είναι χειρότερο αλήθεια, να είναι κανείς ειλικρινής θεϊστής ή τυχοδιώκτης αθεΐζων; Ρητορικό το ερώτημα.
Από το χειρότερο στο καλύτερο:

Τυχοδιώκτης Θεϊστής
Ειλικρινής Θεϊστής
Τυχοδιώκτης Αθεϊζων
Αθεϊστής
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

^^
σωστός ο John, με κριτήριο τα αΘεϊστικά πάντα

epikoureios
Ολοι οσοι θεωρουν οτι η κρατικη λειτουργια πρεπει να ταυτιζεται και να υπηρετει
κατα τη ΔΙΚΗ σου γνώμη, και σε παρακαλώ να αφήσεις τις αοριστίες, τι ρόλο πρέπει να έχει η κρατική λειτουργία?

και Btw Ποιο συνέδριο?
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Με ποια ιδιότητα ένας άθεος επιθυμεί να επισκεφθεί το Άγιο Όρος;

Ο κ. Ιωάννης Αντ. Παναγιωτόπουλος είναι Λέκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Γενικός Γραμματέας Μέσων Ενημέρωσης
Η όξυνση και οι κραυγές πάντα είχαν ένα στόχο: να παρεμποδίσουν την ορθή κρίση. Ποτέ δεν έλειψαν στην ιστορία της ανθρωπότητας εκείνες οι δυνάμεις που συνειδητά καθοδήγησαν λαούς στη μισαλλοδοξία, το μίσος και τη βία. Είναι όλα εκείνα που η ελληνική κοινωνία είχε περιθωριοποιήσει, καταδεικνύοντας παράλληλα ότι οι ποικιλόμορφοι εκφραστές τους στάθηκαν τροχοπέδη της προόδου του τόπου μας.

Αδιαμφισβήτητα, η οικονομική κρίση είχε ως παράπλευρη συνέπεια, αυτές οι δυνάμεις να εκμεταλλευτούν την ανοχή των πολλών, και να γίνουν αποδεκτές από ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας. Βέβαια, στο μέλλον θα εκπονηθούν σοβαρές επιστημονικές μελέτες, οι οποίες θα επιχειρήσουν την ερμηνεία της εκλογικής ενδυνάμωσης των άκρων, αλλά και της απόλυτα προβλεπτής αποκλιμάκωσής της. Τότε, το σημερινό φαινόμενο θα θυμίζει ένα τρύπιο μπαλόνι, που όσο κι αν το φουσκώνουμε, τόσο η τρύπα του μεγαλώνει, με αποτέλεσμα τελικά να ξεφουσκώσει.

Σήμερα, όμως, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, οφείλουμε όλοι μαζί να διαλεχθούμε με την πραγματικότητα, να λάβουμε αποφάσεις, οι οποίες θα καθορίσουν το μέλλον του τόπου μας, και να ξεκαθαρίσουμε το κατά πόσο επιθυμούμε να αλλάξουμε τα πράγματα. Σήμερα η προσωπική μας ευθύνη έχει απόλυτη σημασία. Και κυρίως οφείλουμε να αντισταθούμε στον ανηλεή μηδενισμό που τα άκρα εκφράζουν, προκειμένου να επιτύχουν την αμοραλιστική αποδόμηση των υπολοίπων δυνάμεων, συνθέτοντας έτσι το δικό τους προνομιακό χώρο στην πολιτική ζωή της χώρας.

Την ανωτέρω θέση αποδεικνύουν σχεδόν όλα τα ζητήματα των τελευταίων ημερών, όπως η μηδενιστική προβολή της αθεΐας εκ μέρους των ηγετών της αριστεράς. Οφείλω να σημειώσω ότι ουσιαστικά το πρόβλημα δεν είναι η συνεπής αθεΐα της ηγεσίας της ελληνικής αριστεράς, αλλά η ασυνεπής στάση της ελληνικής κοινωνίας απέναντι σε μια περιθωριακή πολιτική ηγεσία, η οποία, εξαιτίας των οικονομικών εξελίξεων, βρέθηκε αναπάντεχα να εκπροσωπεί ένα μεγάλο μερίδιο του εκλογικού σώματος.

Επομένως, το ζήτημα δεν είναι ο ιδεολογικός και θρησκευτικός (απο)προσανατολισμός συγκεκριμένων πρόσωπων, αλλά η στάση της πλειονότητας των πολιτών έναντι της δικής τους αυτοσυνειδησίας. Το θέμα το έχει η κοινωνία. Και το ερώτημα που τίθεται είναι εάν είναι δυνατόν να γίνεται αποδεκτή μια ασύμβατη προς το λαό πολιτική ηγεσία, όπως αποδείχθηκε περίτρανα με εκείνη την ατυχή διακυβέρνηση των προσώπων που ανέλαβαν την ευθύνη της χώρας στην αρχή της κρίσης!

Διότι εν προκειμένω, η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ δεν ταυτίζεται με ότι νοηματοδοτεί την πατρίδα μας. Όπως καθημερινά αποδεικνύει, ταυτίζεται με κάτι που δεν είναι ο ελληνικός λαός, εξ ονόματος του οποίου από κεκτημένη ταχύτητα θέλει να ομιλεί. Είναι αντίστοιχο με ό,τι ο Στάρετς Ζαχαρίας επισήμαινε στην αρχή της επικράτησης των μπολσεβίκων στη Ρωσία: μερικοί που δεν έχουν τον Θεό στις καρδιές τους δίνουν το όνομα της αγάπης σε πράγματα που είναι το εντελώς αντίθετο αυτής.

Για όποιον δεν έχει Θεό επιτρέπονται όλα! Και εξαπατά τον εαυτό του και τους άλλους, όπως οι πρόσφατες φωτογραφίες στο Φαρμακονήσι, όπου αποδείχθηκε ότι συστηματικά οι ιδεοληπτικοί εκφραστές της αριστεράς επιχείρησαν να εξαπατήσουν τους Έλληνες πολίτες και τη διεθνή κοινότητα, προβάλλοντας ως αυθεντικές φωτογραφίες που αποδεδειγμένα δεν έχουν καμία σχέση με τα γεγονότα. Και έτσι, κάθε σκεπτόμενος πολίτης έχει τη δυνατότητα να συμπεράνει σε πόσα άλλα ζητήματα επιχειρείται η συστηματική εξαπάτησή του!

Βεβαίως, υπάρχουν και όσοι συγχέουν τις δημόσιες σχέσεις με την πραγματικότητα. Και ναι μεν η Εκκλησία είναι ανοιχτή για τον καθένα μας να εισέλθει, να σωθεί, αλλά το ερώτημα παραμένει: με ποια ιδιότητα ένας άθεος επιθυμεί να επισκεφθεί το Άγιο Όρος; Ως τουρίστας ή ως προσκυνητής; Άλλωστε, ο άθεος προσκυνητής δεν είναι, ούτε και το Άγιο Όρος τόπος τουρισμού! Και αν εμείς σήμερα είμαστε Έλληνες, είμαστε διότι κρατάμε μέσα μας τα πιστεύω και τα ιδανικά αιώνων. Είναι το γαλανόλευκο πανί με το σταυρό, που με συγκίνηση υψώνουμε σε γιορτές και νίκες. Είναι τα βιβλία των φιλοσόφων μας, που καλόγεροι φύλαξαν μέσα στα σεντούκια των μοναστηριών μας. Είναι οι εικόνες και τα ιερά λείψανα που οι Μικρασιάτες έφεραν μαζί με τα λίγα υπάρχοντά τους. Πώς λοιπόν, όσοι δεν πιστεύουν σε αυτά, και έχουν απαξιώσει άλλα πολλά, θα μπορέσουν να ηγηθούν της πατρίδας μας; Το ζητούμενο είναι ότι πρέπει να κερδίσουμε τη μεγάλη μάχη, τη μάχη που τώρα δίνουμε όλοι μαζί. Και πάνω από όλα, οφείλουμε να αγωνιστούμε για να κερδίσουμε την πατρίδα μας!
Αυτούς τους διορίζουν οι κυβερνήσεις και τους πληρώνουμε. Να τους χαιρόμαστε.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9866
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

:puke-front: :puke-front: :puke-front:
It is by will alone I set my mind in motion.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Μα, τι πρόβλημα έχετε; Όλα γίνονται σαφή αμέσως μόλις κατανοήσουμε ότι το "Άγιον Όρος" δεν είναι Ελλάδα.
Είναι άλλο κράτος, με δικά του σύνορα, δικούς του νόμους... και φυσικά αν δε θέλει τουρίστες δικαίωμά του.

Η μόνη ένσταση που έχω είναι ότι οφείλουν να το ξεκαθαρίσουν αυτό και θεσμικά: ανακήρυξη ανεξάρτητου κράτους στον Άθωνα ΤΩΡΑ!
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Και αν εμείς σήμερα είμαστε Έλληνες, είμαστε διότι κρατάμε μέσα μας τα πιστεύω και τα ιδανικά αιώνων. Είναι το γαλανόλευκο πανί με το σταυρό, που με συγκίνηση υψώνουμε σε γιορτές και νίκες. Είναι τα βιβλία των φιλοσόφων μας, που καλόγεροι φύλαξαν μέσα στα σεντούκια των μοναστηριών μας.
Σταυρό έχουν και όλοι οι άθεοι Σκανδιναβοί στις σημαίες τους.

Θα θέλαμε να ακούσουμε περισσότερα για τα βιβλία που οι καλόγεροι δε φύλαξαν κι ευτυχώς εξαφανίστηκαν για πάντα.

ΑΜ, με πρόλαβες για τον Άθω.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Απάντηση