Σελίδα 1 από 9

Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2013 23:22
από csar
Ξεκινάω αυτό το νέο θέμα, διότι στη Βουλή υπάρχει μεγάλη κινητικότητα σε θέματα που αφορούν στους μουσουλμάνους της Ελλάδας (και δεν μπορώ να τα κατατάξω σε άλλα νήματα).

Χ

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 15 Μαρ 2013 23:27
από csar
Αριθμός: 8372
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Εσφαλμένοι χειρισμοί στο θέμα των μουσουλμάνων της Ρόδου
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 12/03/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/04/2013 [ενημερώθηκε]
Καταθέτων: Παππάς Ηλία Χρήστος
Υπουργοί:
1. Αβραμόπουλος Δημήτριος (Υπουργός Εξωτερικών)
2. Στυλιανίδης Ευριπίδης (Υπουργός Εσωτερικών)

Περίληψη ερώτησης
Η αρμοδιότητα για τους μουσουλμάνους του νησιού έχει ανατεθεί την Υπηρεσία Πολιτικών Υποθέσεων Ξάνθης του Υπ. Εξωτερικών
α. Για ποιο λόγο τα θέματα των μουσουλμάνων της Ρόδου έχουν ανατεθεί σε υπηρεσία του Υπ. Εξωτερικών
β. Με ποιο σκεπτικό εξομοιώνονται οι μουσουλμάνοι της Θράκης με εκείνους των Δωδεκανήσων; Αναγνωρίζει το Υπ. Εξωτερικών μειονότητα στα Δωδεκάνησα όπως αυτή που έχει αναγνωριστεί με τη συνθήκη της Λωζάννης στη Θράκη;
γ. Πώς θα μπορέσουν τα στελέχη της Υπ. Πολ. Υποθ. Ξάνθης να ασκήσουν τα καθήκοντά τους ενώ βρίσκονται εκατοντάδες χλμ. μακριά από τα Δωδεκάνησα; Γιατί δεν ανατίθεται στο Υπ. Εσωτερικών που έχει υπηρεσίες στην περιοχή;

Σημ. csar: Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί τα θέματα των μουσουλμάνων της Ξάνθης έχουν ανατεθεί σε υπηρεσία του Υπ. Εξωτερικών.

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Εξωτερικών): Τα θέματα που αφορούν στους Μουσουλμάνους της Ρόδου και της Κω δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπ. Εξ. διότι το καθεστώς τους δεν είναι μειονοτικό (η μόνη αναγνωρισμένη νομικά μειονότητα είναι η μουσουλμανική της Θράκης).

Το Υπ. Εξ. ενεπλάκη μόνον πέρσι όταν συζητήθηκε η «Έκθεση Gross» στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης (η έκθεση επιβεβαιώνει την αρμονική ένταξη των Μουσουλμάνων Ελλήνων της Ρόδου και της Κω στην πολυπολιτισμική κοινωνία των δύο νησιών και ψηλό επίπεδο προστασίας και σεβασμού των θρησκευτικών και άλλων δικαιωμάτων που απολαμβάνουν).

2. Υπ. Εσωτερικών): Αναρμόδιο.

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2013 00:12
από csar
Αριθμός: 8341
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με τον διορισμό και τα καθήκοντα διευθυντή και υποδιευθυντή στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία
Κόμμα: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Ημερομηνία: 12/03/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 12/03/2013
Καταθέτοντες: Ρεπούση Βασιλείου Μαρία, Ψύρρας Θεοδώρου Θωμάς
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης διορίζει Διευθυντές (μουσουλμάνοι) και Υποδιευθυντές (χριστιανοί) στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης με αδιαφανείς τρόπους και χωρίς αντικειμενικά κριτήρια αλλά πάντως σύμφωνα με το νόμο (ΥΑ 16287/1978, Ν. 694/1977). Αυτή η ΥΑ και νόμος παρακάμπτουν το Ν. 3467/2006 για την πρωτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση και το Ν. 3528/2007 (Κώδ. Δημ. Υπαλλήλων) περί αντικειμενικών κριτηρίων μοριοδότησης.

1. Θα εκδοθεί νέα ΥΑ που να διαχωρίζει τα καθήκοντα των δύο θέσεων με σαφήνεια (όπως ισχύει σε όλα τα δημόσια δημοτικά σχολεία);
2. Θα αντικατασταθεί η παρωχημένη και ασαφής ΥΑ 16287/1978 και θα εφαρμοστούν οι νόμοι 3467/2006 και 3528/2007;

Σημ. csar: Βασικά η ΥΑ 16287/1978 καθορίζει με αρκετή σαφήνεια τα καθήκοντα του Διευθυντή και Υποδιευθυντή των Μειονοτικών Σχολείων. Μάλλον η ασάφεια αφορά στον τρόπο διορισμού τους μόνο.

Περίληψη απάντησης

Η θητεία των διευθυντών και υποδιευθυντών των μειονοτικών σχολείων είναι μονοετής (ορίζονται με την έναρξη του έτους).

Ο Συντονιστής Μειονοτικών Σχολείων Α’ και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνει υπόψη τη συνολική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, την προϋπηρεσία τους ως διευθυντές και υποδιευθυντές και τη συνολική επαγγελματική τους εικόνα και πορεία.

Με το υφιστάμενο σχήμα συναρμοδιότητας διευθυντή-υποδιευθυντή δημιουργείται αντίληψη συνυπευθυνότητας στη λήψη αποφάσεων και διαχείριση ζητημάτων (δεδομένων και των ειδικών συνθηκών αυτών των σχολείων)

Σημ. csar: Άρα η απάντηση στις ερωτήσεις είναι όχι.

Άλλες σχετικές διατάξεις:

- Y.A. Z2/415/2000

- Ν. 2817/2000
- Έγγραφο της Δ/σης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΠΑ Α.Σ. 225/Ζ1/21-3-2013.

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2013 00:40
από csar
Αυτό το θέμα μάλλον αφορά περισσότερο το ΣΥΡΙΖΑ παρά τους μουσουλμάνους...

Αριθμός: 8246
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Προώθηση ψηφοδελτίων του ΣΥΡΙΖΑ σε μουσουλμανικά τεμένη της Θράκης κατά τις εκλογές του Ιουνίου
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 08/03/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 15/04/2013 [ενημερώθηκε]
Καταθέτων: Γρέγος Βασιλείου Αντώνιος
Υπουργοί:
1. Στυλιανίδης Ευριπίδης (Υπουργός Εσωτερικών)
2. Σταμάτης Δημήτριος (Υπουργός Επικρατείας)
3. Ρουπακιώτης Αντώνιος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Σύμφωνα με καταγγελία του έγκριτου Πομάκου δημοσιογράφου Σεμπαϊδήν Καραχοτζά κατά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου έγινε συστηματική και οργανωμένη χειραγώγηση με μοίρασμα ψηφοδελτίων του ΣΥΡΙΖΑ στα τζαμιά της Θράκης. Μάλιστα την Παρασκευή πριν τις εκλογές, μετά την προσευχή, σχεδόν σε όλα τα τζαμιά της Ξάνθης μοιράζονταν στους πιστούς ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ. Πέραν τούτου, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο χώροι λατρείας να μετατρέπονται σε χώρους πολιτικού αγώνα.
α. Αληθεύουν τα παραπάνω;
β. Πώς προτίθενται οι Υπουργοί να αντιδράσουν; Θα αποδοθούν ευθύνες;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Εσωτερικών:
- Ο μόνος τρόπος που προβλέπεται να διανέμονται ψηφοδέλτια είναι από τα κόμματα/συνδυασμούς κομμάτων/υποψηφίους στον Αντιπεριφερειάρχη και από κει στις εφορευτικές επιτροπές.
- Αν τελέστηκε αδίκημα, αρμόδιο είναι το Υπ. Δικαιοσύνης.
- Η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μόνον ύστερα από απόφαση του Ανώτ. Ειδ. Δικαστηρίου επί κατατεθείσας ένστασης. (Σημ. csar: η επανάληψη της ψηφοφορίας αναφέρθηκε στο κείμενο της ΧΑ)

2. Υπ. Επικρατείας: Αναρμόδιο.

3. Υπ. Δικαιοσύνης ΔΑΔ: Δεν έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά, ούτε έχει καταγγελθεί κανένα περιστατικό στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Ξάνθης ή το Πρωτοδικείο Ξάνθης.

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2013 08:58
από AoratiMelani
Ήταν και η ερώτηση για τα κρέατα χαλλάλ, ίσως και άλλες που δεν θυμάμαι τώρα... τι τους έπιασε ξαφνικά;

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 22 Μαρ 2013 13:09
από csar
Αριθμός: 8509
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Αίτημα των Μουσουλμάνων Μακεδονίας/Θράκης για δημιουργία χώρου ταφής Μουσουλμάνων στην πόλη της Θεσσαλονίκης
Κόμμα: ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ
Ημερομηνία: 14/03/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 25/04/2013 [ενημερώθηκε δις]
Καταθέτοντες: Αμανατίδης Γεωργίου Ιωάννης, Αμμανατίδου - (Πασχαλίδου) Γεωργίου Ευαγγελία (Λίτσα), Γαϊτάνη Γεωργίου Ιωάννα, Ζεϊμπέκ Χασάν Χουσεϊν, Καρά Γιουσούφ Μεμέτ Αϊχάν, Κοντονής Νικολάου Χαράλαμπος-Σταύρος, Κουράκης Στυλιανού Αναστάσιος (Τάσος), Χαραλαμπίδου Δημητρίου Δέσποινα
Υπουργοί:
1. Στυλιανίδης Ευριπίδης (Υπουργός Εσωτερικών)
2. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)
3. Λιβιεράτος Ευάγγελος (Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής)

Περίληψη ερώτησης
Στην περιφέρεια Κ. Μακεδονίας δεν υπάρχει χώρος ταφής για τους μουσουλμάνους, έτσι οι νεκροί μεταφέρονται στα νεκροταφεία μουσουλμάνων στη Θράκη. Ο Σύλλογος Μουσουλμάνων έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις (διεκδικούν είτε παραχώρηση δημόσιας έκτασης εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, είτε αυτοτελή χώρο ταφής στα υπάρχοντα νεκροταφεία της Δυτ. Θεσσαλονίκης) στους αρμόδιους φορείς του αλλά τους έχουν κάνει μπαλάκι μεταξύ Περιφέρειας, Δήμων, Κτηματικής Υπηρεσίας και Οργανισμού Ρυθμιστικού.

Θα προωθηθεί η αναζήτηση και χωροθέτηση νεκροταφείου για μουσουλμάνους στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και με ποιες ενέργειες;

Περιλήψεις απαντήσεων

1. Υπ. Εσωτερικών: Τα κοιμητήρια είναι προορισμένα για τον ενταφιασμό παντός νεκρού ασχέτως θρησκεύματος ή εθνικότητας. Οι Δήμοι είναι υποχρεωμένοι να παραχωρούν εντός των κοιμητηρίων χώρο για τον ενταφιασμό παντός θανόντος, δημότη ή μη, ημεδαπού ή αλλοδαπού, χριστιανού ή μη. Για τον ενταφιασμό των μη Ορθόδοξων ή αλλόθρησκων δύναται να καθορίζεται ιδιαίτερος χώρος εντός του δημοτικού κοιμητηρίου.

Επιπλέον έχουν ζητηθεί στοιχεία από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης.

2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού: Αναρμόδιο.

3. Υπ. Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής: Η αρμοδιότητα ίδρυσης κοιμητηρίων ανήκει στους ΟΤΑ. Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης θα συνεργαστεί για τη χωροταξική και πολεοδομική αντιμετώπιση του θέματος με τους ΟΤΑ, όταν αυτοί εντοπίζουν και υποδεικνύουν συγκεκριμένα οικόπεδα.

Προηγούμενη ενημέρωση: 23 Απρ 2013 09:31

4. Σύνδεσμος Δήμων Δυτ. Θεσσαλονίκης: Ο Σύνδεσμος Δήμων Δυτ. Θεσσαλονίκης (ΣΔΔΘ) αποτελεί διαδημοτικό ΝΠΔΔ, αποτελείται από 5 δήμους και έχει σκοπό τη λειτουργία του Κοιμητηρίου της Δυτ. Θεσσαλονίκης. Στο Κοιμητήριο ενταφιάζονται όλοι οι αποβιούντες κάτοικοι της Δυτ. Θεσσαλονίκης ανεξάρτητα του θρησκεύματος ή της εθνικότητάς τους. Ο χώρος είναι ενιαίος και διαιρείται σε επιμέρους (ταφικά) τμήματα για λόγους χωροθέτησης μόνον. Ο ΣΔΔΘ δεν έχει δικαίωμα να παραχωρήσει ιδιαίτερο χώρο σε οποιονδήποτε φορέα ή σύλλογο παρά μόνο να καθορίσει χώρο εντός του υπάρχοντος Κοιμητηρίου για τον ενταφιασμό μη-ορθόδοξων ή αλλόθρησκων μετά από σύμφωνη γνώμη της Μητρόπολης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως.

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι οι μουσουλμάνοι λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων δεν δέχονται την εκταφή των νεκρών μουσουλμάνων (που όμως σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κοιμητηρίου γίνεται μετά την πάροδο 3 ετών από την ταφή ή μετά από 5 έτη με την καταβολή τιμήματος). Η εσαεί παραμονή των ενταφιασμένων αποτελεί αίτημα πολλών συμπολιτών μας αλλά προϋποθέτει την ύπαρξη τεράστιων εκτάσεων. Άρα η μόνη εφικτή σύννομη λύση είναι ο καθορισμός ειδικού χώρου ταφής μουσουλμάνων αφού προηγηθεί σύμφωνη γνώμη της Μητρόπολης Νεάπολης και Σταυρουπόλεως.

Το ΔΣ του ΣΔΔΘ όρισε επιτροπή για να εξετάσει το αίτημα του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Μουσουλμάνων Μακεδονίας-Θράκης που θα εκδώσει πόρισμα-πρόταση μέχρι τις 15/05/2013.

Σχετικοί νόμοι:
AN 445/1968
AN 582/1968

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 29 Μαρ 2013 04:19
από svoin
Γιατί τα νεκροταφεία χαρακτηρίζονται σε χριστιανικά και μη ;

Στον δήμο δεν ανήκει το νεκροταφείο ; Δεν μπορεί ο μουσουλμάνος να ταφή στο νεκροταφείο με ισλαμική τελετή ;

Το θέμα είναι η παρουσία τον χριστιανικών συμβόλων ?

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 05 Απρ 2013 09:53
από tasos_didymoteicho

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 13 Απρ 2013 21:26
από csar
Αριθμός: 9481
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Διάπραξη του αδικήματος της αντιποίησης αρχής από τους ψευτομουφτήδες
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 10/04/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 11/04/2013
Καταθέτων: Γρέγος Βασιλείου Αντώνιος
Υπουργοί:
1. Αβραμόπουλος Δημήτριος (Υπουργός Εξωτερικών)
2. Ρουπακιώτης Αντώνιος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
3. Καράογλου Θεόδωρος (Υπουργός Μακεδονίας Θράκης)

Περίληψη ερώτησης
Οι ψευτομουφτήδες (δεν αναγνωρίζονται από το Ελληνικό κράτος) της Ξάνθης και της Κομοτηνής διαπράττουν επανειλημμένα το ποινικό αδίκημα της αντιποίησης (ασκούν εξουσία ή αρμοδιότητα την οποία εν γνώσει τους δεν έχουν αλλά ανήκει σε άλλον που είναι ο μόνος αρμόδιος να την ασκήσει) σύμφωνα με τα άρθρα 175 και 176 (δημόσια και χωρίς δικαίωμα φορούν στολή ή άλλο διακριτικό δημόσιου, δημοτικού, κοινοτικού ή θρησκευτικού λειτουργού που δε δικαιούνται να φέρουν νόμιμα) του Ποινικού Κώδικα.
α. Για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία για τους ψευτομουφτήδες;
β. Γιατί δεν επιλαμβάνεται του θέματος κάποιος εισαγγελέας ή άλλος αρμόδιος;
γ. Θα προβεί το Υπουργείο σε συστάσεις προς τον Τούρκο πρέσβη και τον Τούρκο πρόξενο της Κομοτηνής;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Το ζήτημα των μη-νόμιμα εκλεγμένων μουφτήδων ανάγεται στο 1990. Τα ελληνικά δικαστήρια επελήφθησαν των υποθέσεων των Ιμπράμ Σερήφ και Μεχμέτ Αγά (μη-νόμιμοι μουφτήδες Κομοτηνής και Ξάνθης) και οι τελευταίοι προσέφυγαν στο ΕΔΔΑ (Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου). Το ΕΔΔΑ έκρινε ότι δεν απεδείχθη ότι οι Σερήφ και Αγά επιχείρησαν να ασκήσουν τα διοικητικά και δικαιοδοτικά καθήκοντα του Μουφτή. Επιπλέον ο Άρειος Πάγος (απόφ. 1045/2002) έκρινε ότι το να επικαλείται κάποιος ότι έχει την ιδιότητα του Μουφτή δεν αποτελεί από μόνο του αντιποίηση αρχής αν δεν συνοδεύεται από την άσκηση των (διοικητικών ή δικαιοδοτικών) καθηκόντων του Μουφτή (βλ. απόφαση για την υπόθεση Σερίφ κατά Ελλάδας 38178/97, απόφαση για τις προσφυγές Αγά κατά Ελλάδας 50776/99 και 52912/99[url] και αρθρογραφία του Ι. Κονιδάρη στο Βήμα [url=]4/6/2006 και 9/7/2006.

Κατά τ’ άλλα το Υπ. Δικαιοσύνης δεν παρεμβαίνει στο έργο της απονομής δικαιοσύνης.

2. Υπ. Εξωτερικών: Αναρμόδιο.

3. Υπ. Μακεδονίας και Θράκης: Αναρμόδιο

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 16 Απρ 2013 11:50
από tasos_didymoteicho

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 16 Απρ 2013 14:41
από csar
Σωστός ο svoin (viewtopic.php?f=43&t=6018&sid=0782cae09 ... d0#p115776) και το ερώτημά σου παραμένει.

Είναι ότι οι μουσουλμάνοι δε θέλουν να θάβονται στο ίδιο μέρος με τους χριστιανούς ή οι χριστιανοί (πολίτες ή και δήμοι/Εκκλησία) δεν το θέλουν;

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 16 Απρ 2013 17:39
από AoratiMelani
Ίσως θέλουν να ταφούν σε χώμα καθαγιασμένο εκ των προτέρων με ειδική τελετή, και ίσως στα νεκροταφεία των δήμων να μην έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος όπου να έχει γίνει η σχετική τελετή. Μια υπόθεση κάνω, θα έπρεπε να τους ρωτήσουμε για να μάθουμε.

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 16 Απρ 2013 18:13
από vesid
Απ' ότι φαίνεται, κάποιοι μουσουλμάνοι έχουν πρόβλημα να ταφούν σε χριστιανικό νεκροταφείο
Spoiler: Εμφάνιση
A non-Muslim should not be buried in the Muslim graveyard and a Muslim should not be buried in a non-Muslim graveyard.
http://islamqa.info/en/ref/7866
ενώ κάποιοι όχι
Spoiler: Εμφάνιση
Muslims living abroad must try to establish their own cemeteries and bury the dead bodies of Muslims there. If it is not possible, and if the dead body cannot be transferred to another place, it can be buried in a separate corner of the Christian cemetery.

Turkish Presidency of Religious Affairs Fatwa Committee
http://www.questionsonislam.com/questio ... n-cemetery

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2013 09:34
από tasos_didymoteicho

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2013 09:38
από tasos_didymoteicho

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 13 Μάιος 2013 11:22
από tasos_didymoteicho

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 17 Μάιος 2013 23:34
από csar
Αριθμός: 10657
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σε κίνδυνο η εσωτερική ασφάλεια της χώρας από ισλαμικές οργανώσεις
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 16/05/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 17/05/2013
Καταθέτων: Λαγός Ευαγγέλου Ιωάννης
Υπουργός: 1. Στυλιανίδης Ευριπίδης (Υπουργός Εσωτερικών)
2. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)
3. Αβραμόπουλος Δημήτριος (Υπουργός Εξωτερικών)
4. Δένδιας Νικόλαος/Γεώργιος (Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη)

Περίληψη ερώτησης
Ισλαμικές αδελφότητες έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα με σκοπό τον έλεγχο και δογματικό προσηλυτισμό των μεταναστών/λαθρομεταναστών και τη δημιουργία εξτρεμιστικών πυρήνων με προφανείς στόχους την εσωτερική ασφάλεια και κατασκοπεία. Επίσης στη χώρα μας λειτουργούν παράνομοι τόποι ισλαμικής λατρείας. Επίσης σύμφωνα με δημοσιεύματα έχει αυξηθεί στην Ελλάδα η παρουσία σαλαφιστών μουσουλμάνων (θεωρούνται οι πλέον εξτρεμιστές και οι οργανώσεις τους έχουν απαγορευτεί στη Ρωσία και άλλες χώρες)
α-β. Πόσες και ποιες μουσουλμανικές οργανώσεις έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα και πόσα είναι τα μέλη τους;
γ. Υπάρχει οργάνωση σαλαφιστών στην Ελλάδα;
δ. Πόσα παράνομα τεμένη λειτουργούν κατ' εκτίμηση στην Ελλάδα και πού;
ε. Υπάρχει ανησυχία για τρομοκρατικά χτυπήματα από εξτρεμιστές ισλαμιστές; υπάρχει σχεδιασμός αντιμετώπισης τους;

Περιλήψεις απαντήσεων
1.Υπ. Εσωτερικών: Αναρμόδιο.

2. Υπ. Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Σύμφωνα με τη Δ/νση Ετερόδοξων-Ετερόθρησκων του Υπουργείου δεν έχει χορηγηθεί άδεια ανέγερσης και λειτουργίας χώρου λατρείας σε μουσουλμανικές θρησκευτικές κοινότητες με εξαίρεση την περιοχή της Θράκης.

3. Υπ. Εξωτερικών: Αναρμόδιο.

4. Υπ. Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Πολλοί από τους αλλοδαπούς-μουσουλμάνους που διαμένουν στην Ελλάδα έχουν ιδρύσει πολιτιστικούς συλλόγους/σωματεία στο πλαίσιο των οποίων αναπτύσσουν πολιτιστικές/θρησκευτικές δραστηριότητες. Δεν έχουν διαπιστωθεί ύποπτες εξτρεμιστικές δραστηριότητες ή οργανωμένοι ισλαμιστικοί πυρήνες που να θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη και εθνική ασφάλεια.

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 17 Μάιος 2013 23:48
από tasos_didymoteicho
ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ έγραψε:στη χώρα μας λειτουργούν παράνομοι τόποι ισλαμικής λατρείας.
Εντάξει, προσκυνώ. Είναι μοναδικοί, το κάτι άλλο. Από τη μια να μη χτιστεί τζαμί, κι από την άλλη να μην υπάρχουν "παράνομοι" τόποι λατρείας. Μόνο ένας γνήσιος χρυσαυγίτης θα μπορούσε να μας εξηγήσει το παράδοξο.

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 22 Μάιος 2013 22:55
από csar
Ένα ενδιαφέρον πρόβλημα που έχει προκύψει εξαιτίας του μπάχαλου που επικρατεί στη Θράκη με το διπλό νομικό καθεστώς (ελληνική δικαιοσύνη αλλά και σαρία)

Αριθμός: 4381
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: αιτείται την επίλυση θέματος που αφορά τη μη λύση του γάμου της που τελέσθηκε στη Μουφτεία της Κομοτηνής
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 21/05/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 20/05/2013
Καταθέτουσα: Παπακώστα - Σιδηροπούλου Αγγέλου Αικατερίνη
Υπουργοί:
1. Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
2. Υπ. Εσωτερικών

Περίληψη αναφοράς
Η Αλ. Συμεωνίδου παντρεύτηκε με Σαουδάραβα στη Μουφτεία της Κομοτηνής το 1983. Το 1990 ο άντρας της έδωσε διαζύγιο από το Ιεροδικείο του Ριάντ. Παρέλαβε το διαζευκτήριο το 2003, το οποίο και μεταφράστηκε επίσημα από το Υπ.Εξ. Όταν προσπάθησε να νομιμοποιήσει το διαζύγιο και ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, διαπίστωσε ότι το ελληνικό δικαστήριο δεν αναγνωρίζει τις αποφάσεις του Μουφτή της Κομοτηνής (ο οποίος θα εξέδιδε αναγνώριση του μουσουλμανικού διαζυγίου αλλοδαπής χώρας) βασιζόμενη σε Νόμο του 1920.

Ρωτά πώς το ελληνικό κράτος αναγνώρισε το γάμο της από το Μουφτή αλλά τώρα δεν αναγνωρίζει το διαζύγιο και γενικά ρωτάει πώς μπορεί να ξεμπλέξει.

Περίληψη απαντήσεων
Από ό,τι κατάλαβα (οι απαντήσεις περιλαμβάνουν πολλή νομική γλώσσα) οι αποφάσεις του Μουφτή πρέπει να επικυρωθούν («κηρυχθούν εκτελεστές») από το μονομελές πρωτοδικείο της περιφέρειας όπου βρίσκεται η έδρα του Μουφτή. Αυτό δεν έγινε στην περίπτωση του διαζυγίου διότι ο Μουφτής ασκεί δικαιοδοσία μεταξύ μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών και στην προκειμένη περίπτωση το διαζύγιο βγήκε ανάμεσα σε Ελληνίδα και αλλοδαπό (Σαουδάραβα) συνεπώς το Μονομελές Πρωτοδικείο Ροδόπης έκρινε ότι ο Μουφτής υπερέβη τα όρια της δικαιοδοσίας του. (csar: τότε πώς εγκρίθηκε ο γάμος τους από το Μουφτή;)

Re: Θέματα μουσουλμάνων στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 22 Μάιος 2013 23:08
από csar
Πριν από καναδυό μήνες διάβασα ένα μυθιστόρημα με τίτλο «Ο γιος του Σαουδάραβα» κάποιας Αλεξάνδρας Συμεωνίδου-Αλ Μαντίλ, το στόρι του οποίου έχει πολλά κοινά με την παραπάνω αναφορά: Ελληνίδα που παντρεύτηκε Σαουδάραβα, πήγαν στο Ριάντ, αυτή σηκώθηκε και έφυγε (κρυφά), αυτός δεν της έδινε διαζύγιο, τελικά της έδωσε κ.λπ.

Προφανώς είναι η ίδια. Να αναφέρω επίσης ότι ο κεντρικός ήρωας (ο γιος του ζευγαριού) εκθειάζει συνεχώς τη μάνα του και τη γιαγιά του (μάνα της): πόσο καλές ήταν, πόσο τον αγαπούσαν, πόσο σωστά τον ανέθρεψαν :teasing-blah: :bow-yellow: :bow-blue: :teasing-blah:...