η σύγχρονη εποχή απαιτεί ένα νέο είδος πιστού

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Ibraim Bielidopoulos έγραψε:
Φυσικά στη φυσική, αλλά και στη φιλοσοφία υπάρχουν θεωρίες που δεν έχουν ανάγκη από νόημα και σκοπό του κόσμου και πρώτη αιτία, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Όπως έγραψα και πιο πάνω: το άγιο δισκοπότηρο της επιστήμης είναι ότι: δεν υπάρχει δισκοπότηρο.
στην φυσική τι νόημα να δώσει κανείς γύρω από τον άνθρωπο; στην φιλοσοφία πάλι πιο πολύ ασχολείται με τον σκοπό του ανθρώπου ο υπαρξισμός, όσο για την θεολογία άρχισε να βάζει νερό στο κρασί της όσον αφορά την προσπάθεια εξήγησης των φαινομένων του φυσικού κόσμου, ο τομέας της ήταν πάντα και παραμένει τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει ο άνθρωπος στον εαυτό του, και η μεταφυσική φυσικά, μόνο που αυτήν η τελευταία θα γίνεται πάντα η αιτία για την εσωτερική αναζήτηση του ανθρώπου. όπως θα έλεγε και Καντ.

Immanuel Kant (1724 -1804)
Το να σταματήσει ποτέ ο άνθρωπος να προβληματίζεται μεταφυσικά είναι τόσο απίθανο όσο το να σταματήσει ποτέ να αναπνέει επειδή η ατμόσφαιρα είναι μολυσμένη...
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Όλοι οι γνωστοί φυσικοί, κυρίως οι θεωρητικοί φυσικοί είχαν εντρυφήσει στη φιλοσοφία, το απαιτεί το αντικείμενό τους. Βέβαια αυτό το λέω συμπληρωματικά, κατά τα αλλά έχεις δίκιο, όσο υπάρχει υπαρξισμός και τελεολογία, θα υπάρχει και θεολογία.
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Το νεο ειδος πιστου θα το διαμορφωσουν τα ιδια τα θρησκευτικα κηρυγματα,ισως ενα αρκετα φανατικο, μισαλλοδοξο και πεισματαρικο ειδος πιστου που εθελοτυφλει,εθελοκωφει,νιωθει απεραντη οργη κατα των παντων γιατι νομιζει οτι ολοι τον ξεγελασαν και ψαχνει χειροτερα απο πριν σαν αδεσποτο να βρει μια στεγη για να νιωσει ισχυρος και να κρυψει τις αδυναμιες του μεσα στο ομοιομορφο πληθος,ετοιμος για οτιδηποτε,μεχρι και φοβεριζοντας οτι θα κρατησει την αναπνοη του ωσπου να σκασει.

Ο κοσμος αλλαζει με ταχυς ρυθμους,οι συγχρονες δυτικες κοινωνιες αρχιζουν να απεξαρτητοποιουνται απο την θρησκευτικη ιδεα,ανθρωποι αλλαζουν μερη και χωρες συνεχως για να σπουδασουν και να δουλεψουν εκει,οι γυναικες ειναι εργαζομενες κι ο παραδοσιακος οικογενειακος πυρηνας που λειτουργουσε σε ενα βαθμο εως και καταπιεστικα εχει χαλαρωσει κατα πολυ,οι νεοι εχοντας αποκτησει οικονομικη ανεξαρτησια η πρωτη τους σκεψη ειναι να εγκαταλειψουν την πατρικη εστια.
Στην ιδεα της απουσιας ενος ανθρωπου ειτε αυτος εργαζεται σε αλλη πολη,ειτε εχει χωρισει κι εχει αποχωριστει απο τα παιδια του,ειτε ακομα και του θανατου ενος αγαπημενου ατομου η διαχειριση γινεται πλεον με λιγοτερη ψυχικη φορτιση απ οτι τις προηγουμενες εποχες που σε καθε λογης αποχωρισμο αντιστοιχουσε κι απο ενα ψυχικο τραυμα που επρεπε να κανει το βιο αβιωτο.

Κι ως γνωστον οι θρησκειες χωρις τις ανθρωπινες αδυναμιες δεν γινεται να υπαρξουν,κι οπου δεν υπαρχουν αυτες φροντιζουν να τις δημιουργουν,η να τις μεγεθυνουν και να μην αφηνουν τον ανθρωπο να τις ξεπερνα.Οποτε οπωσδηποτε οι θρησκειες θα λαβουν και τα αντιμετρα τους απεναντι στην προοδο,οι διαθρησκευτικοι διαλογοι που γινονται κατα καιρους αυτο το σκοπο εχουν,μη βρεθει το ολο σιναφι προ εκπληξεων.
Ταχεια προοδος απο την μια κι επιχειρηση των πεισματαρηδων για οπισθοδρομηση απο την αλλη.
Μαλλον ομως δεν χρειαζεται κανενος ειδους πιστου,αλλα εξυπνων ορθολογιστων μοναχα.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

επικουρειος έγραψε:Ταχεια προοδος απο την μια κι επιχειρηση των πεισματαρηδων για οπισθοδρομηση απο την αλλη.
Εικόνα
Το θετικό είναι μέσα στο αρνητικό και το αρνητικό μέσα στο θετικό.
Όλη αυτή η πρόοδος (θετικό) έχει μέσα της και τους σπόρους του αρνητικού.
Παράδειγμα η καταστροφή του περιβάλλοντος, μόνο η αύξηση του ανθρωπινου πληθυσμού αρκεί για να δεχτεί πίεση το περιβάλλον, δεν χρειάζεται πολύπλοκα τεχνολογικά επιτεύγματα.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η αυξημένη πνευματικοποίηση και θεωρητικοποίηση της πραγματικότητας, όπου όλα ανάγονται σε μηχανικές αρχές και αυστηρά καθορισμένες διανοητικές έννοιες, χάνοντας την ουσία ότι δηλαδή εμείς είμαστε η εμπειρία (και ο ποταμός των αισθήσεων) και όχι το αντικείμενο της εμπειρίας το οποίο μπορεί να κλειστεί σε ένα διανοητικό πλαίσιο. Με λίγα λόγια η υπερβολική πίστη και προσκόλληση στη θεωρία και στην ψυχρή λογική οδηγεί στο να υποβαθμίζουμε την εμπειρία και τον φυσικό αυθορμητισμό και να γινόμαστε ρομπότ (άρα και εύκολα ελεγχόμενοι).
(Σημείωση: γράφοντας ψυχρή λογική δεν αναφέρομαι τόσο στην καθημερινή κοινή λογική, αλλά περισσότερο στον αυστηρό ορθολογισμό).

Τελικό συμπέρασμα: δεν πρόκειται περί ενός πολέμου μεταξύ θρησκείας και τεχνολογίας, διότι αυτά τα δυο αποτελούν τελικά μόνο ένα μέρος τη πραγματικότητας. Εξού ότι αυτά που προανέφερα δεν έχουν σχέση ούτε με θρησκεία, ούτε με τεχνολογική πρόοοδο.

Ένα άλλο συμπέρασμα: εγκέφαλος = ροή αισθήσεων και όχι κεντρικός επεξεργαστής. Που σημαίνει ότι η πρωταρχική και βασική λειτουργία του εγκεφαλου είναι οι αισθήσεις και δευτερευόντως οι μνήμες. Η δε επεξεργαστική (calculation) του ιδιότητα είναι κάτι που μαθαίνεται να κάνει από την κοινωνία (οικογένεια, σχολείο και λοιπά).
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Ibraim Bielidopoulos έγραψε: 1) Με λίγα λόγια η υπερβολική πίστη και προσκόλληση στη θεωρία και στην ψυχρή λογική οδηγεί στο να υποβαθμίζουμε την εμπειρία και τον φυσικό αυθορμητισμό και να γινόμαστε ρομπότ (άρα και εύκολα ελεγχόμενοι).
(Σημείωση: γράφοντας ψυχρή λογική δεν αναφέρομαι τόσο στην καθημερινή κοινή λογική, αλλά περισσότερο στον αυστηρό ορθολογισμό).

2)Η πρωταρχική και βασική λειτουργία του εγκεφαλου είναι οι αισθήσεις και δευτερευόντως οι μνήμες. Η δε επεξεργαστική (calculation) του ιδιότητα είναι κάτι που μαθαίνεται .
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα που έγραψες και συμφωνώντας με την γενική οπτική σου γωνία, με αυτά τα δύο θα διαφωνήσω

1) προσκόλληση στη θεωρία, υπερβολική πίστη στο ιδεατό ναί, αλλά όχι και στην ψυχρή λογική (αυστηρό ορθολογισμό). προσκόλληση στον αυστηρό ορθολογισμό είναι απαραίτητη. πρέπει να ξέρεις τί ειναι ο ελεγχος, για να νιώσεις σε βάθος την εμπειρια του να τον χάνεις. με αυστηρό ορθολογισμό υλοποιείται ακραία φαντασία και πάθος ως εμπειρία, πρέπει να έχεις την αίσθηση μιας ωμής πραγματικότητας/επόμενης μέρας-στιγμής ως αντίστιξη στα οράματα, ο τρελός δεν ξέρει ότι είναι τρελος. ο αυστηρός ορθολογισμός επαληθεύεται με πράξη και εμπειρία, όχι με θεωρία.

Γινομαστε ρομπότ καθημερινα και σε καθε ευκαιρία, εκτος και αν προκειται για διάσημους Ζαζεν μαστερ. αυτόματα επιχειρουμε υποσυνειδητα ρομποτοποιησεις, κασετες συμπεριφορας , ομιλιας, εκτελεσης ρουτινας. ειναι ενεργειακη οικονομια σε μια χρυση τομή συνήθους αποτελεσματικότητας. κρίση-ευκρίνεια είναι το κλειδι
ο φυσικός αυθορμητισμός είναι άσχετος με τα ποσοστά και χρήση ή όχι, της ψυχρής λογικής

2) Is that So? είναι πράγματι έτσι? (τίτλος απο ένα χαριτωμένο κοάν ko-an)
βασικές λειτουργίες του οργάνου μέσα στο κεφάλι και υποσυνείδητες και ενσυνείδητες είναι και οι μνήμες και η επεξεργαστική. Δεν υπάρχουν αισθήσεις δίχως επεξεργαστική εγκεφαλική λειτουργία. αισθηση οπως την εννοεις + μνημη όπως την εννοω = εμπειρια όπως θα αποδεχόμασταν να εννοουμε
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη λογική και τον ορθολογισμό. Αναφέρομαι, αν και είναι κάπως δύσκολο να το προσδιορίσω, στην ψυχρή μηχανιστική λογική που προσπαθώντας να είναι απόλυτα ακριβής, ακολουθά πολύ αυστηρά μονοπάτια που στο τέλος φτάνει σε αδιέξοδο. Εν αντίθεση το σύμπαν φαίνεται να είναι χωρίς όρια και χωρίς αρχή και τέλος.

Τουλάχιστον πάντως ο εγκέφαλος δεν λειτουργεί όπως ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής ή ένας κεντρικός επεξεργαστής (CPU) με threads (νήματα) και cores (πυρήνες). Παράδειγμα η χρήση της ολογραφικής αρχής για την κατανόηση του εγκεφάλου.
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Η αποψη οτι ο κοσμος δεν δημιουργηθηκε απο καμμια θεικη παρεμβαση ειναι αποτελει σημερα τη βαση ολου του δυτικου πολιτισμου και της επιστημονικης εξελιξης,αντιθετα με την ανατολη που ακομα και σημερα παραμενει πλουσια σε καθε λογης παραλογες σκοταδιστικες δοξασιες που πολυ ευκολα μεταλαμπαδευονται και στο δυτικο κοσμο σαν καθε λογης θεοσοφιστειες και γνωσιακες εσωτερικοτητες.

Ομως το ερωτημα που προκυπτει ειναι τι λογης ανθρωπος θα ειναι τελικα αυτος ο οποιος ενω δεν θα πιστευει σε εναν ορισμενο θρησκευτικο θεο παρολα αυτα ομως θα πιστευει σε πληθος εξωκοσμικων κι εσωτερικων δυναμεων που θα καθοριζουν τον κοσμο γυρω του.Και αυτος που παρολο θα ζει και θα εργαζεται μεσα στο συγχρονο δυτικο κοσμο θα εχει ακριβως τα ιδια μυαλα με τους αρχαιους αιγυπτιους,ερμαιο των προληψεων και των δεισιδαιμονιων του,διοτι η θεικη αποχρωση ειναι παντα η τελικη πινελια επανω στον καμβα του εργου,που ειτε μπει ειτε οχι δεν αλλαζει ιδιαιτερα ολη αισθητικη.
Και η εσχατη πλανη αποδεικνυεται χειροτερη της πρωτης,διοτι ειτε με εναν θεο ειτε με απουσια αυτου το στοιχειο το παραλογου μπορει να ειναι παντοτε παρον και να κατευθυνει τις ζωες των ανθρωπων.

Εαν αθεια σημαινει τον πιο αυστηρο ορθολογισμο τοτε με περηφανεια αποδεχομαι τον ορο,διοτι απο την εποχη των ατομικων υλιστων φιλοσοφων εως την επιστημονικη αναπτυξη του σημερα αυτη ηταν η βαση της δημοκρατιας,ελευθεριας του ατομου και της προοδου.
Οτιδηποτε περα απο αυτο το κριτηριο ειναι ξενο προς την αισθητικη μου ανηκοντας στον ανατολιτικο δεσποτισμο,σε μυστικιστικες δοξασιες του μισοσκοταδου και την σωματικη και πνευματικη δουλεια που επιφερουν.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

επικουρειος έγραψε:Η αποψη οτι ο κοσμος δεν δημιουργηθηκε απο καμμια θεικη παρεμβαση ειναι αποτελει σημερα τη βαση ολου του δυτικου πολιτισμου και της επιστημονικης εξελιξης,αντιθετα με την ανατολη που ακομα και σημερα παραμενει πλουσια σε καθε λογης παραλογες σκοταδιστικες δοξασιες που πολυ ευκολα μεταλαμπαδευονται και στο δυτικο κοσμο σαν καθε λογης θεοσοφιστειες και γνωσιακες εσωτερικοτητες.
Πολύ απλοϊκή άποψη. Ναι μεν η μέση ανατολή επιμένει θεοκρατικά, αλλά και οι ευρωπαίοι δεν είναι πολύ καλύτεροι και δεν εννοώ την επέκταση του μουσουλμανισμού στην Ευρώπη. Δες για παράδειγμα τις θρησκευτικές συγκρούσεις στη Βόρεια Ιρλανδία.
επικουρειος έγραψε:Εαν αθεια σημαινει τον πιο αυστηρο ορθολογισμο τοτε με περηφανεια αποδεχομαι τον ορο,διοτι απο την εποχη των ατομικων υλιστων φιλοσοφων εως την επιστημονικη αναπτυξη του σημερα αυτη ηταν η βαση της δημοκρατιας,ελευθεριας του ατομου και της προοδου.
Οτιδηποτε περα απο αυτο το κριτηριο ειναι ξενο προς την αισθητικη μου ανηκοντας στον ανατολιτικο δεσποτισμο,σε μυστικιστικες δοξασιες του μισοσκοταδου και την σωματικη και πνευματικη δουλεια που επιφερουν.
Ποια δημοκρατία, ποια πρόοδος και ποια ελευθερία. Στη δημοκρατία αποφασίζουν οι πολλοί, η πρόοδος είναι κάτι σχετικό και θα πρέπει να συμβαδίζει με το σεβασμό προς το περιβάλλον τμήμα του οποίου αποτελούμε. Η ελευθερία είναι πάλι κάτι σχετικό και δεν έχει σχέση με την "ελευθερία" να καταναλώνουμε όλο και περισσότερα gadget.
Καιρός να σταματήσει το παραμύθι. Εξάλλου οι ατομικοί υλιστές φιλόσοφοι που λες ποτέ δεν απαγκιστρωθήκαν από το θείο (κακώς κατά τη γνώμη μου), ούτε επιστήμονες ήταν με την στενή έννοια του όρου και το κυριότερο δεν έχουν διασωθεί τα συγγράμματά τους. Και αυτό είναι πρόβλημα διότι ο καθένας μπορεί να τους ερμηνεύσει με διάφορους τρόπους.
Ο δε μηχανιστικός υλισμός θεωρείται πια ξεπερασμένος. Το σύμπαν δεν είναι μια μηχανή όπως πρέσβευε ο Νεύτωνας όπου ο θεός έκανε την αρχή και μετά την άφησε να λειτουργεί από μόνη της χάρει στους παγκόσμιους νομους.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

επικουρειος έγραψε:Η αποψη οτι ο κοσμος δεν δημιουργηθηκε απο καμμια θεικη παρεμβαση ειναι αποτελει σημερα τη βαση ολου του δυτικου πολιτισμου και της επιστημονικης εξελιξης,αντιθετα με την ανατολη που ακομα και σημερα παραμενει πλουσια σε καθε λογης παραλογες σκοταδιστικες δοξασιες που πολυ ευκολα μεταλαμπαδευονται και στο δυτικο κοσμο σαν καθε λογης θεοσοφιστειες και γνωσιακες εσωτερικοτητες.
Αυτό είναι αλήθεια όσον αφορά την άποψη του δυτικού κόσμου που δεν έμεινε ανεπηρέαστος από τον χριστιανισμό. βλέπε το παρακάτω απόσπασμα.από το παρόν λίνκ, http://o-nekros.blogspot.gr/2011/03/blog-post_4268.html

Δεν είναι αλήθεια ότι η Εκκλησία ήταν ή είναι εναντίον της θεωρίας του Δαρβίνου (ή, πιο σωστά πλέον, της θεωρίας για την εξέλιξη των ειδών). Η αλήθεια, όσο παράξενο κι αν φανεί, είναι ακριβώς το αντίθετο: μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας επιτέθηκε στην Εκκλησία, χρησιμοποιώντας τη θεωρία του Δαρβίνου ως σκληρό ιδεολογικό όπλο – ενώ ήδη από τον 4ο αι. ο Μέγας Βασίλειος έχει γράψει ότι η Γένεσις δεν περιγράφει τη δημιουργία του κόσμου, αλλά προτρέπει «τον ημέτερον νουν» να ερευνήσει μόνος του το θέμα αυτό (Εις την Εξαήμερον, Ομιλία Β΄, 3, P.G. 29, 33).
Σημειωτέον ότι δεν υπάρχει εκκλησιαστική σύνοδος (πολύ περισσότερο, ορθόδοξη σύνοδος), που να έχει αποφανθεί «θεσμικά» για την εξελικτική θεωρία, πράγμα που θα μας επέτρεπε να θεωρήσουμε ότι «η Εκκλησία» την απορρίπτει, ενώ από τους χριστιανούς που εκφράζονται ιδιωτικά, εκείνοι που την αποδέχονται δεν είναι λίγοι.
Ομως το ερωτημα που προκυπτει ειναι τι λογης ανθρωπος θα ειναι τελικα αυτος ο οποιος ενω δεν θα πιστευει σε εναν ορισμενο θρησκευτικο θεο παρολα αυτα ομως θα πιστευει σε πληθος εξωκοσμικων κι εσωτερικων δυναμεων που θα καθοριζουν τον κοσμο γυρω του.Και αυτος που παρολο θα ζει και θα εργαζεται μεσα στο συγχρονο δυτικο κοσμο θα εχει ακριβως τα ιδια μυαλα με τους αρχαιους αιγυπτιους,ερμαιο των προληψεων και των δεισιδαιμονιων του,διοτι η θεικη αποχρωση ειναι παντα η τελικη πινελια επανω στον καμβα του εργου,που ειτε μπει ειτε οχι δεν αλλαζει ιδιαιτερα ολη αισθητικη.
Και η εσχατη πλανη αποδεικνυεται χειροτερη της πρωτης,διοτι ειτε με εναν θεο ειτε με απουσια αυτου το στοιχειο το παραλογου μπορει να ειναι παντοτε παρον και να κατευθυνει τις ζωες των ανθρωπων.
ορθολογισμός και θρησκεία δεν είναι αναγκαίο να διαφέρουν αλλά μπορούν να αλληλοσυμπληρώνονται όπως παρακάτω αναφέρει το λινκ. http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=124289

είναι απόλυτα δικαιολογημένη η απορία, γιατί να μην μπορούν να αναπτυχθούν οι αρετές της αγάπης προς τον πλησίον, του σεβασμού της ελευθερίας του άλλου, της μετριοπάθειας κτλ., χωρίς την ανάγκη να καταφύγει κανείς στην Ορθοδοξία. Το εμπόδιο για την ανάπτυξη αυτών των αρετών οφείλεται σε κάτι πολύ απλό και ανθρώπινο: στα ανθρώπινα πάθη και στις αδυναμίες, στην ίδια την ανθρώπινη φύση. Για τον χριστιανικό τρόπο ζωής ο αγώνας κατά των παθών, που αποτελούν το εμπόδιο για την απόκτηση αυτών των αρετών, απαιτεί αυτοκριτική, αυτογνωσία, μελέτη, άσκηση και διαρκή προσευχή σε καθημερινή βάση. Για έναν χριστιανό η απόκτηση των αρετών και η επιτυχής αντιμετώπιση των δυσκολιών χωρίς τη βοήθεια του Θεού είναι ανέφικτη. Γιατί συμβαίνει, παραδείγματος χάριν, εύκολα να δηλώνουμε γενικώς και αορίστως ότι νοιαζόμαστε και κοπτόμαστε για τα δικαιώματα των άλλων, ενώ την επόμενη στιγμή τα ακυρώνουμε στην πράξη υπονομεύοντας τον συνάδελφό μας στον χώρο εργασίας. Κάτι τέτοιο είναι ίδιον της ανθρώπινης φύσης. Ισως το παράδειγμα αυτό να φανεί πεζό και τετριμμένο, όμως η ανάγκη χριστιανικής παιδείας στη ζωή των ανθρώπων δικαιώνεται κυρίως μέσα από τη βοήθεια που τους παρέχει στον καθημερινό τους βίο για μια έντιμη πορεία και όχι τόσο από φιλοσοφικούς και κοινωνικούς ­ ωστόσο θεωρητικούς ­ προβληματισμούς.
Εαν αθεια σημαινει τον πιο αυστηρο ορθολογισμο τοτε με περηφανεια αποδεχομαι τον ορο,διοτι απο την εποχη των ατομικων υλιστων φιλοσοφων εως την επιστημονικη αναπτυξη του σημερα αυτη ηταν η βαση της δημοκρατιας,ελευθεριας του ατομου και της προοδου.
Οτιδηποτε περα απο αυτο το κριτηριο ειναι ξενο προς την αισθητικη μου ανηκοντας στον ανατολιτικο δεσποτισμο,σε μυστικιστικες δοξασιες του μισοσκοταδου και την σωματικη και πνευματικη δουλεια που επιφερουν.
δεν μπορούμε να θεωρήσουμε το θρησκευτικό συναίσθημα πνευματική δουλεία σε καμία περίπτωση και πάλι παραπέμπω στο παρακάτω απόσπασμα για να δείξω πως λογική χωρίς συναίσθημα δεν οδηγεί πουθενά τον άνθρωπο.

Βέβαια στο σημείο αυτό μπορεί κανείς να προβάλει σοβαρές αντιρρήσεις και να παραθέσει περιπτώσεις ανθρώπων που καταφέρνουν να ζουν με ήθος που ξεπερνάει το ήθος πολλών «δηλωμένων» χριστιανών. Υπάρχει όμως και μια άλλη πτυχή, η οποία σχετίζεται με την ανάπτυξη θρησκευτικού συναισθήματος. Συμβαίνει, στη βάση της ανθρώπινης ύπαρξης, να υπάρχουν μερικοί φόβοι που παραλύουν τον άνθρωπο ή τον καθιστούν αδύναμο μπροστά τους. Ο Α. Κέσλερ αναγνωρίζει, για παράδειγμα, τέσσερις τέτοιες μορφές φόβου: τον φόβο του θανάτου, τον φόβο της μοναξιάς, τον φόβο της απελπισίας και τον φόβο τού να βρεθεί κανείς αβοήθητος. Η παρουσία του Θεού στη ζωή ενός ορθόδοξου χριστιανού καθιστά τέτοιου είδους φόβους ανίσχυρους.

Βέβαια όλα τα παραπάνω για κάποιον που είναι οπαδός του ορθολογισμού είναι αδιανόητα, γιατί δεν μπορούν να αποδειχθούν και τέλος πάντων σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να έχουν επιστημονική εγκυρότητα. Απλώς μπορούν να αποτελέσουν θέσεις ή απόψεις, οι οποίες γίνονται αποδεκτές μόνον επειδή έχουν συναισθηματική απήχηση.

Πράγματι, όλα τα παραπάνω χαρακτηρίζονται από ένα έντονο συγκινησιακό και συναισθηματικό στοιχείο. Ωστόσο συμβαίνει να υπάρχουν σοβαρές επιστημονικές ενδείξεις που δικαιώνουν τον κοινό νου, ότι δηλαδή λογική χωρίς συναίσθημα οδηγεί σε τραγικά αποτελέσματα. Τέτοιες επιστημονικές ενδείξεις υπάρχουν. Αναφέρω εδώ ως παράδειγμα τις πολύ πρόσφατες έρευνες ενός ζεύγους ερευνητών νευροφυσιολόγων στις ΗΠΑ, των Damasio. Οι ερευνητές αυτοί διαπίστωσαν ότι άτομα με φυσιολογική ευφυΐα, αλλά με εγκεφαλική βλάβη σε συναισθηματικά κέντρα του εγκεφάλου, έπαιρναν αποφάσεις που είχαν καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον τους. Το συμπέρασμα των μελετών τους ήταν ότι το συναίσθημα όχι απλώς υπεισέρχεται στη λήψη αποφάσεων, αλλά διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη λειτουργία αυτή. Η λογική από μόνη της, όπως διατυπώνεται από τον Α. Κέσλερ, είναι μια ελαττωματική πυξίδα που οδηγεί σε μια τόσο ελικοειδή τροχιά και μπερδεμένη πορεία, που τελικά ο στόχος χάνεται μέσα στην ομίχλη.
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Εφοσον δεν προκυπτει απο πουθενα οτι ο κοσμος οντως εχει θεικη προελευση τοτε δεν μπορει κανεις να εμφανιζεται ως ο εκλεκτος ενος καποιου θεου.Αρα η ιδεα ενος μοναρχη ως θεικου επι γης απεσταλμενου απορριπτεται,οπως και των καθε λογης θεικων αντιπροσωπων επι γης που λειτουργουν ως τοποτηρητες κι εκφραστες του θεικου θεληματος επι παντος του επιστητου.Και το ερωτημα που ευλογα προκυπτει ειναι εφοσον ο κοσμος δεν δημιουργηθηκε απο καποιον θεο τοτε τι παριστανουν ολοι αυτοι εδω περα?

Εχοντας καταρριφθει η ιδεα του υπερτατου δυναστη και οσων αυτος παρεχει κατα το δοκουν οπως και ολων των επι γης εκπροσωπων αυτου τοτε οι ανθρωποι γινονται το επικεντρο των ιδιων των αναγκων τους κι οι αποκλειστικοι εκφραστες του κοινου θεληματος τους,κι απο υπηκοοι γινονται ισοτιμοι πολιτες με τα ιδια ακριβως δικαιωματα και υποχρεωσεις κι αυτος ακριβως ηταν ο τροπος γεννησης της Δημοκρατιας.

Κι αντι να γινονται τα παντα στο ονομα ενος θεου,η ενος μοναρχη,η και στο ονομα και των δυο τους με τους υπηκοους να ειναι παντοτε υποδεεστεροι και στην διακριτικη ευχερεια των θεικων αρχοντων,καθιστανται πλεον ισοτιμοι πολιτες στο ονομα των ιδιων,δηλαδη του ιδιου του Λαου.

Κι αυτη ηταν η αρχη της προοδου ολοκληρου του Δυτικου πολιτισμου,τοτε,σημερα και για παντα.
ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ
Νεκυες κοπριων εκβλητοτεροι,Ηρακλειτος.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

επικουρειος έγραψε:Εφοσον δεν προκυπτει απο πουθενα οτι ο κοσμος οντως εχει θεικη προελευση τοτε δεν μπορει κανεις να εμφανιζεται ως ο εκλεκτος ενος καποιου θεου.Αρα η ιδεα ενος μοναρχη ως θεικου επι γης απεσταλμενου απορριπτεται,οπως και των καθε λογης θεικων αντιπροσωπων επι γης που λειτουργουν ως τοποτηρητες κι εκφραστες του θεικου θεληματος επι παντος του επιστητου.Και το ερωτημα που ευλογα προκυπτει ειναι εφοσον ο κοσμος δεν δημιουργηθηκε απο καποιον θεο τοτε τι παριστανουν ολοι αυτοι εδω περα?
η δημιουργία του κόσμου από τον Θεό έχει καθαρά θρησκευτική αναφορά για την ορθοδοξία και όχι επιστημονική. η επιστήμη μελετά τον υλικό κόσμο και εξηγεί την λειτουργία του, η θρησκεία αναφέρεται στον σκοπό που θέτει ο άνθρωπος για τον ίδιο τον εαυτό του, η αποδοχή ενός υπέρτατου όντος εκ μέρους των θρήσκων δεν έχει φιλοδοξία να εξηγήσει τα φυσικά φαινόμενα αλλά να διαμορφώσει τα ψυχικά του χαρίσματα. η εκκλησία σαν ηγέτης των πιστών δεν μπορούσε να μην επηρεάσει και το ίδιο το κράτος που έβλεπε πάντα σε αυτήν την ενότητα που δεν μπορούσε να δώσει το ίδιο στους πολίτες του.όσες φορές ανακατεύτηκε η εκκλησία με το κράτος ζημίωσε γιατί ο ρόλος της είναι άλλος και πολύ μακρυά από την πολιτική.
επίσης η ηγεσία της εκκλησίας εκφράζει το α'ισθημα του κόσμου για το ιερό και όχι το ίδιο το ιερό που το νόημα του νπορεί να το συλλάβει κανείς με προσωπική περισυλλογή
΄
Εχοντας καταρριφθει η ιδεα του υπερτατου δυναστη και οσων αυτος παρεχει κατα το δοκουν οπως και ολων των επι γης εκπροσωπων αυτου τοτε οι ανθρωποι γινονται το επικεντρο των ιδιων των αναγκων τους κι οι αποκλειστικοι εκφραστες του κοινου θεληματος τους,κι απο υπηκοοι γινονται ισοτιμοι πολιτες με τα ιδια ακριβως δικαιωματα και υποχρεωσεις κι αυτος ακριβως ηταν ο τροπος γεννησης της Δημοκρατιας.
το ιερό ποτέ δεν αντικαταστάθηκε με την πολιτική μορφή εξουσίας απλά διαχωρίστηκε και περιορίστηκε στα καθήκοντα που του αρμόζουν, με την γέννηση της δημοκρατίας κτίστηκαν ακόμη πιο λαμπροί ναοί βλέπεις οι αρχαίοι ποτέ δεν ξεχνούσαν πόσο σημαντικό είναι το ιερό για αυτούς και την κοινωνία τους που στην ουσία την διαμόρφωνε και την διαμορφώνει ακόμη και σήμερα, παρόλο που έχει ξεθωριάσει.
Κι αντι να γινονται τα παντα στο ονομα ενος θεου,η ενος μοναρχη,η και στο ονομα και των δυο τους με τους υπηκοους να ειναι παντοτε υποδεεστεροι και στην διακριτικη ευχερεια των θεικων αρχοντων,καθιστανται πλεον ισοτιμοι πολιτες στο ονομα των ιδιων,δηλαδη του ιδιου του Λαου.
Λαός χωρίς θρησκεία,είναι λαός χωρίς πνεύμα. θα μπορούσαμε να πούμε πως το πνεύμα του λαού είναι οι άγραφοι ηθικοί νόμοι που από πίσω τους πάντα θα υπάρχει ο Θεός.
Κι αυτη ηταν η αρχη της προοδου ολοκληρου του Δυτικου πολιτισμου,τοτε,σημερα και για παντα.
πρόοδος είναι η απομάκρυνση του κράτους από την θρησκεία. κανείς δεν λέει το αντίθετο.μόνο που αυτό είναι αποτέλεσμα της ίδιας της θρησκείας και συγκεκριμένα του χριστιανισμού.
ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ, ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ
Νεκυες κοπριων εκβλητοτεροι,Ηρακλειτος.
η παραπάνω φράση δεν με εκφράζει γιατί θεωρώ πως δεν πρέπει να σκοτώσεις ότι ζωντανό έχεις μέσα σου για μια ιδέα που μπορεί να είναι και εσφαλμένη. αντίθετα εγώ λέω το εξής, αν ζήσεις πρίν ζήσεις τότε είναι σαν να μην πέθανες ποτέ.
Ibraim Bielidopoulos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 04 Φεβ 2013 00:30
Όνομα Ιστότοπου: -

επικουρειος έγραψε:Κι αυτη ηταν η αρχη της προοδου ολοκληρου του Δυτικου πολιτισμου,τοτε,σημερα και για παντα.
Πάλι στα ίδια επιστρέφουμε. Δεν υπάρχει δημοκρατία σήμερα, στη δημοκρατία αποφασίζουν οι πολλοί, κάτι που δεν συμβαίνει σήμερα. Η τεχνολογία ειδικά από τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και υπάρχει για συγκεκριμένους λόγους. Η φύση θεωρείται ως αντικείμενο προς έλεγχο και εκμετάλλευση και η συρρίκνωσή της συνεπάγεται συρρίκνωση της ανθρωπότητας μια και αποτελούμε μέρος τη φύσης.
Μετά το μακάβριο γεγονός της Χιροσίμα, τα πράγματα άλλαξαν δραστικά. Οι ισχυροί κατάλαβαν ότι η επιστημονική έρευνα μπορεί να προσανατολιστεί κατάλληλα και να παραγάγει ασυναγώνιστα όπλα. Γι' αυτό τον λόγο η έρευνα υποστηρίζεται έκτοτε με τεράστια κονδύλια. Πρωτοφανή μέσα τίθενται στη διάθεση των επιστημόνων, ενώ στήθηκαν υπερσύγχρονα εργαστήρια, εφοδιασμένα με απίστευτο πλούτο οργάνων. Το τίμημα βεβαίως είναι ότι πλέον κατά μεγάλο μέρος η επιστήμη ετεροκαθορίζεται. Τι πάει να πει αυτό; Απλώς ότι η επιστήμη δεν αναπτύσσεται με γνώμονα τα γνωστικά αντικείμενα που η ίδια η επιστημονική κοινότητα έχει προκρίνει ως μείζονα, αλλά με βάση τα συμφέροντα και τις προτεραιότητες που της θέτουν οι χρηματοδότες και οι «επόπτες» της. Ποιοι είναι αυτοί;
α) Το κράτος, η κρατική εξουσία, ως φορέας άσκησης οικονομικής πολιτικής.
β) Η πολεμική βιομηχανία με τους παχυλούς μισθούς των στελεχών της και τις πλούσιες χρηματοδοτήσεις της έρευνας.
γ) Οι μεγάλες επιχειρήσεις που προσδοκούν αύξηση των κερδών τους.
Έτσι, οι νέοι πυλώνες που καθοδηγούν την έρευνα είναι η ανάπτυξη, η παραγωγικότητα και οι πρακτικές εφαρμογές.
Γι' αυτό μεγάλες εταιρείες, αλλά και ο στρατός, δημιουργούν τα δικά τους εργαστήρια γνώσης, που ανταγωνίζονται τα πανεπιστήμια και πολλές φορές απορροφούν το πανεπιστημιακό δυναμικό προσφέροντάς του πολλαπλάσιους μισθούς και πολλές οικονομικές διευκολύνσεις, όπως ακριβά αυτοκίνητα, τεράστιες κατοικίες, προσωπική φύλαξη κ.ά.
Η επιστημονική κοινότητα γιγαντώθηκε. Μπορεί να απέκτησε τεράστιους πόρους, ταυτόχρονα όμως απώλεσε μεγάλο μέρος της αυτοτέλειάς της. Μετατράπηκε σε παραγωγική και πολεμική μηχανή.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:Λαός χωρίς θρησκεία,είναι λαός χωρίς πνεύμα. θα μπορούσαμε να πούμε πως το πνεύμα του λαού είναι οι άγραφοι ηθικοί νόμοι που από πίσω τους πάντα θα υπάρχει ο Θεός.
:facepalm: Έλεος πια με τα εντελώς αυθαίρετα συμπεράσματα. Το ότι έτσι θα σου άρεσε να είναι, επ' ουδενί σημαίνει ότι έτσι και είναι.
Πίσω από ηθικούς, και όχι μόνο, νόμους, πάντα θα υπάρχει, και πάντα υπήρξε, μόνον ο άνθρωπος.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

tasos_didymoteicho έγραψε: :facepalm: Έλεος πια με τα εντελώς αυθαίρετα συμπεράσματα. Το ότι έτσι θα σου άρεσε να είναι, επ' ουδενί σημαίνει ότι έτσι και είναι.
Πίσω από ηθικούς, και όχι μόνο, νόμους, πάντα θα υπάρχει, και πάντα υπήρξε, μόνον ο άνθρωπος.
Για απάντηση παραθέτω στο παρακάτω εβραικό κείμενο




(((((((Μπορεί ένας άνθρωπος να είναι «Καλός» χωρίς να είναι Θρησκευόμενος;

Από τον Άαρον Μος

Ερώτηση:

Τι είναι προτιμότερο; Να είναι κανείς καλός Εβραίος (δηλαδή να τηρεί το Σσαμπάτ, να τρώει μόνο Κασσέρ) αλλά να είναι κακός άνθρωπος; Ή να είναι ένας καλός άνθρωπος που δεν τηρεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα;

Απάντηση:

Έχουμε όλοι γνωρίσει ανθρώπους που έχουν σπουδαίο χαρακτήρα αλλά δεν είναι θρησκευόμενοι και ανθρώπους κακούς που είναι αρκετά θρησκόληπτοι. Μερικοί επιθυμούν να έχουν μια καλή σχέση με το Θ-ό ενώ άλλοι επικεντρώνονται στις καλές σχέσεις με τους συνανθρώπους τους.

Δεν ανήκει στη δικαιοδοσία μας να κρίνουμε ποιος είναι καλύτερος – αυτό το έχει αναλάβει ο Θ-ός. Σε μας, ωστόσο, ανήκει η απόφαση σχετικά με το τι είναι σωστότερο για τη ζωή μας. Τι νόημα έχουν τα τελετουργικά αν δεν συνοδεύονται από μεγαλοψυχία; Μήπως η καλοσύνη είναι ελλιπής αν είναι μόνο ανθρωπιστική, χωρίς καμία θεϊκή βάση;

Από την Εβραϊκή σκοπιά, δεν μπορεί να υπάρξει αληθινά το ένα χωρίς το άλλο. Το τελετουργικό χωρίς συμπόνια είναι ανούσιο. Και η καλοσύνη χωρίς πνευματικότητα, περιορισμένη.

Στην περίπτωση που κάποιος είναι ικανός να υπηρετεί το Θ-ό – να προσεύχεται με ευλάβεια, να τρώει κασσέρ, να τηρεί τα έθιμα των διαφόρων εορτών – αλλά παρόλα αυτά δεν συμπεριφέρεται με καλοσύνη στους συνανθρώπους του, τότε η θρησκεία του δυσλειτουργεί. Εάν αγαπούμε πραγματικά το Θ-ό, τότε οφείλουμε να αγαπάμε και τα παιδιά Του! Γιατί αλλιώς η προσπάθειά μας είναι μάταιη.

Από την άλλη πλευρά, κάποιος που είναι ευγενικός και πονόψυχος αλλά δεν έχει καμία πνευματική επικοινωνία, μπορεί να είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος, του λείπει ωστόσο, ένα στοιχείο ζωτικής σημασίας – η ψυχή.

Από καθαρά «ανθρωπιστική» σκοπιά, εγώ είμαι εγώ κι εσύ είσαι εσύ. Μπορεί να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, αλλά πάντοτε θα μένουμε απόμακροι και διαφορετικοί. Εάν είμαι ευγενικός μαζί σου σημαίνει ότι βγαίνω «εγώ» λίγο από το δρόμο μου, για να είμαι ευγενικός με τον «εσύ». Αλλά από την πλευρά της ψυχής, είμαστε όλοι ένα. Τα σώματά μας είναι χωριστά, αλλά οι ψυχές μας συνδέονται βαθιά, διότι όλοι αποτελούμε κομμάτι της μοναδικής Θεϊκής πηγής. Έτσι η καλοσύνη που δείχνουμε είναι έμφυτη και τόσο φυσική, όπως αυτή που δείχνουμε στον εαυτό μας.

Όλα τα Εβραϊκά τελετουργικά είναι το μέσον για να ευαισθητοποιηθούμε στην αλήθεια της ψυχής που μας ενώνει.

Ναι, υπάρχουν κακοί θρησκόληπτοι. Φανταστείτε όμως πόσο πιο χαμηλά θα έπεφταν χωρίς τη θρησκεία.

Υπάρχουν επίσης άγιοι άθεοι. Η καλοσύνη τους όμως θα είχε απύθμενο βάθος εάν αναγνώριζαν τη διάσταση της ψυχής και ενεργούσαν με τον τρόπο που φέρνει την αλήθεια της στη ζωή μας.

Ο Ραβίνος Άαρον Μος διδάσκει Καμπάλα, Ταλμούδ και Ιουδαϊσμός στο Σύδνεϋ, Αυστραλία)))))

το μόνο που έχω να προσθέσω σαν επίλογο είναι πως οι θρησκείες διαμόρφωσαν και θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν την ανθρώπινη κοινωνική συμπεριφορά έστω και αν ακόμη οι κοινωνίες απομακρυνθούν από αυτές.
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

Α, έκτακτα! Να ασπαστείς τον Ιουδαϊσμό.
Αναρωτιέμαι βέβαια τι σχέση έχει ως απάντηση στον Τάσο. Και να προσέξεις το copy-paste. Ο καημένος ο Θ-ούλης τι σου φταίει;
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλε, το κείμενο που παρέθεσες σε καμία περίπτωση δεν στηρίζει την αρχική σου δήλωση: "Λαός χωρίς θρησκεία, είναι λαός χωρίς πνεύμα. θα μπορούσαμε να πούμε πως το πνεύμα του λαού είναι οι άγραφοι ηθικοί νόμοι που από πίσω τους πάντα θα υπάρχει ο Θεός."
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

xarxar έγραψε:Α, έκτακτα! Να ασπαστείς τον Ιουδαϊσμό.
Αναρωτιέμαι βέβαια τι σχέση έχει ως απάντηση στον Τάσο. Και να προσέξεις το copy-paste. Ο καημένος ο Θ-ούλης τι σου φταίει;
ο ιουδαισμός έτσι και αλλιώς είναι κομμάτι του χριστιανισμού. όσο για την απάντηση στον τάσο ήθελα να του δείξω μέσα από το άρθρο του άαρον μος πώς η θρησκεία επηρεάζει πάντα θετικά έναν ανήθικο και θρήσκο άνθρωπο μειώνοντας όσο γίνεται την ανηθικότητα του, φαντάσου πόσο θα επηρέαζε έναν ηθικό άθεο αν πίστευε. που δεν ξέρουμε κιόλας αν η ηθική του δεν έχει βασιστεί στην θρησκεία όταν ήταν ακόμη παιδί.
γενικά μέσα από τις συζητήσεις εδώ στο φόρουμ παρατηρώ πως οι άθεοι ενοχλούνται πιο πολύ από την αυθεντία που επιδιώκει να έχει η εκκλησία επί παντός πνευματικού. η σχέση της με το κράτος και τα οικονομικά σκάνδαλα παρά η πίστη των απλών ανθρώπων πρός το Θεό. είναι θα έλεγα δυνάμει πιστοί με κριτική άποψη στον παραλογισμό των υπερβολών για θαύματα που εκφράζει η επίσημη εκκλησία.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

tasos_didymoteicho έγραψε:Θεόφιλε, το κείμενο που παρέθεσες σε καμία περίπτωση δεν στηρίζει την αρχική σου δήλωση: "Λαός χωρίς θρησκεία, είναι λαός χωρίς πνεύμα. θα μπορούσαμε να πούμε πως το πνεύμα του λαού είναι οι άγραφοι ηθικοί νόμοι που από πίσω τους πάντα θα υπάρχει ο Θεός."
στο παρακάτω απόσπασμα υπάρχει πολύ βαθύ νόημα για τον ρόλο που παίζει η θρησκεία και στον θρήσκο αλλά και στον άθρησκο αν προσπαθούσε τουλάχιστον ο τελευταίος να κατανοήσει την λειτουργία της στον άνθρωπο,πέρα από εμπάθειες.

Από καθαρά «ανθρωπιστική» σκοπιά, εγώ είμαι εγώ κι εσύ είσαι εσύ. Μπορεί να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, αλλά πάντοτε θα μένουμε απόμακροι και διαφορετικοί. Εάν είμαι ευγενικός μαζί σου σημαίνει ότι βγαίνω «εγώ» λίγο από το δρόμο μου, για να είμαι ευγενικός με τον «εσύ». Αλλά από την πλευρά της ψυχής, είμαστε όλοι ένα. Τα σώματά μας είναι χωριστά, αλλά οι ψυχές μας συνδέονται βαθιά, διότι όλοι αποτελούμε κομμάτι της μοναδικής Θεϊκής πηγής. Έτσι η καλοσύνη που δείχνουμε είναι έμφυτη και τόσο φυσική, όπως αυτή που δείχνουμε στον εαυτό μας.

Όλα τα Εβραϊκά τελετουργικά είναι το μέσον για να ευαισθητοποιηθούμε στην αλήθεια της ψυχής που μας ενώνει.

Ναι, υπάρχουν κακοί θρησκόληπτοι. Φανταστείτε όμως πόσο πιο χαμηλά θα έπεφταν χωρίς τη θρησκεία.

Υπάρχουν επίσης άγιοι άθεοι. Η καλοσύνη τους όμως θα είχε απύθμενο βάθος εάν αναγνώριζαν τη διάσταση της ψυχής και ενεργούσαν με τον τρόπο που φέρνει την αλήθεια της στη ζωή μας.
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

Θεόφιλος έγραψε:ο ιουδαισμός έτσι και αλλιώς είναι κομμάτι του χριστιανισμού.
Ο Ααρών δε νομίζω να συμφωνεί.
Παρά ταύτα, άσχετη απάντηση και χωρίς ίχνος διάθεσης για τεκμηρίωση. Τυπικές θρησκευτικές αερολογίες. Λόγου χάρη:
Θεόφιλος έγραψε: η θρησκεία επηρεάζει πάντα θετικά έναν ανήθικο και θρήσκο άνθρωπο μειώνοντας όσο γίνεται την ανηθικότητα του, φαντάσου πόσο θα επηρέαζε έναν ηθικό άθεο αν πίστευε.
Αυθαίρετα συμπεράσματα. Δεν υπάρχουν άνθρωποι που με αφετηρία τη θρησκεία έγιναν χειρότεροι; π.χ. όσοι σκότωσαν για τη θρησκεία; Δεν αποκλείεται να σκότωναν και χωρίς αυτήν βέβαια. Πως είσαι σίγουρος όμως ότι τους έκανε καλύτερους; Για τους άθεους τι να σχολιάσω...ποιο το νόημα σε κάποιον που ξέρει να κάνει το "καλό" να προσθέσεις π.χ. ιδιοτελή κίνητρα όπως τη μετά θάνατον ζωή ή ανούσια τελετουργικά ή γενικότερα την πίστη σε κάποια ανώτερη οντότητα που θα επηρεάσει πρακτικά (και με απρόβλεπτο τρόπο) τον τρόπο σκέψης και δράσης του;

Υ.Γ. Θα προτιμούσα να μη λάβω απάντηση, αν πρόκειται να δω πάλι ευχολογίες, αοριστίες, γενικότητες, κλπ. :pray:
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

xarxar έγραψε: Ο Ααρών δε νομίζω να συμφωνεί.
γιατί ψέματα είναι πως ο χριστιανισμός προέρχεται από τον ιουδαισμό;
Αυθαίρετα συμπεράσματα. Δεν υπάρχουν άνθρωποι που με αφετηρία τη θρησκεία έγιναν χειρότεροι; π.χ. όσοι σκότωσαν για τη θρησκεία; Δεν αποκλείεται να σκότωναν και χωρίς αυτήν βέβαια. Πως είσαι σίγουρος όμως ότι τους έκανε καλύτερους; Για τους άθεους τι να σχολιάσω...ποιο το νόημα σε κάποιον που ξέρει να κάνει το "καλό" να προσθέσεις π.χ. ιδιοτελή κίνητρα όπως τη μετά θάνατον ζωή ή ανούσια τελετουργικά ή γενικότερα την πίστη σε κάποια ανώτερη οντότητα που θα επηρεάσει πρακτικά (και με απρόβλεπτο τρόπο) τον τρόπο σκέψης και δράσης του;

Υ.Γ. Θα προτιμούσα να μη λάβω απάντηση, αν πρόκειται να δω πάλι ευχολογίες, αοριστίες, γενικότητες, κλπ. :pray:
όλοι αυτοί δεν μπορούν να θεωρούνται θρήσκοι γιατί έχουν ξεφύγει από αυτήν την κατάσταση η οποία περιγράφει έναν θρήσκο. η θρησκεία έχει σαν σκοπό την ηθική βελτίωση του ανθρώπου και όχι την χειροτέρευση του. πολλοί επικαλούνται τον Θεό αλλά σημασία έχει ποιός τηρεί αυτά που αυτός προστάζει.
Απάντηση