Σχέσεις κράτους εκκλησίας (εκτός οικονομικών)

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 10976
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Πορεία έργων αναστήλωσης και συντήρησης Αγίας Μονής Ναυπλίου
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 24/05/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 24/05/2013
Καταθέτων: Ανδριανός Σωτηρίου Ιωάννης
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης
Παρά το γεγονός ότι τα αναγκαία έργα αναστήλωσης και συντήρησης της Μονής έχουν ενταχθεί σε σχετικό πρόγραμμα χρηματοδότησης, διαδικαστικά προβλήματα καθυστερούν την έναρξη των εργασιών.
α. Ποιες οι αιτίες της καθυστέρησης;
β. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την έναρξη των εργασιών;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Ο Αλεξόπουλος της ΧΑ προσπαθεί να επαναφέρει το θέμα της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες αλλά είναι λίγο άστοχος όσον αφορά στο ποιο υπουργείο είναι αρμόδιο. (Μέχρι στιγμής έχει 0/3.) Μάλλον θα έχει συνέχεια αυτό το θέμα.

Αριθμός: 1571
Τύπος: Επίκαιρη ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με την επαναφορά της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 11/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 11/06/2013
Καταθέτων: Αλεξόπουλος Δημητρίου Χρυσοβαλάντης
Υπουργοί:
1. Υπ. Επικρατείας
2. Υπ. Εσωτερικών

Αριθμός: 1603
Τύπος: Επίκαιρη ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με την επαναφορά της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 18/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 21/06/2013
Καταθέτων: Αλεξόπουλος Δημητρίου Χρυσοβαλάντης
Υπουργοί:
1. Υπ. Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
2. Υπ. Εσωτερικών

Περίληψη ερώτησης
Με αλλεπάλληλες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανθρώπινων Δικαιωμάτων προκύπτει ότι κανένας ευρωπαϊκός ή άλλος θεσμός δεν απαγορεύει την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Πρόσφατα η Δήμητρα Λιάνη εξιστορώντας την εμπειρίας της ως αυτήκοου μάρτυρα υποστήριξε ότι «οι Εβραίοι έβγαλαν το θρήσκευμα από τις ταυτότητες»
α. Γιατί ενώ δεν υπάρχει ρητή απαγόρευση από την ΕΕ για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες η Κυβέρνηση επιμένει στη μη αναγραφή;
β. Θα τεθεί το ζήτημα σε δημοψήφισμα;

Περιλήψεις απαντήσεων
Η 1571 ήταν να συζητηθεί στις 17/6 αλλά δε συζητήθηκε λόγω αναρμοδιότητας των υπουργείων.

Την επόμενη ημέρα ξανακατέθεσε την ίδια επίκαιρη ερώτηση (με αριθμό 1603) στο Υπ. Δημ. Τάξης και ξανά στο Εσωτερικών. Η 1603 ήταν να συζητηθεί στις 21/6 αλλά πάλι δε συζητήθηκε λόγω αναρμοδιότητας των υπουργείων.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Μπαράζ ερωτήσεων για το ίδρυμα «Παναγία Σουμελά» από Πόντιους βουλευτές (και φυσικά το Νικολό.)

Αριθμός: 11495
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Άμεση πρωτοβουλία για την αλλαγή του υφιστάμενου νομικού και διοικητικού καθεστώτος που διέπει το Ίδρυμα «Παναγία Σουμελά»
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Ημερομηνία: 06/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 06/06/2013
Καταθέτουσα: Ξουλίδου Ιωάννη Σταυρούλα
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Αριθμός: 11703
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Αλλαγή του υφιστάμενου νομικού και διοικητικού καθεστώτος που διέπει το Ίδρυμα "Παναγία Σουμελά"
Κόμμα: Κ.Κ.Ε.
Ημερομηνία: 11/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 11/06/2013
Καταθέτουσα: Γερασιμίδου Νικολάου Ελένη
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Αριθμός: 4768
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: αιτείται την υιοθέτηση προτάσεών της σχετικά με τη ρύθμιση του νομικού και διοικητικού καθεστώτος που διέπει το Ιερό Ίδρυμα "Παναγία Σουμελά"
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Ημερομηνία: 14/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 10/06/2013
Καταθέτων: Αβραμίδης Νικολάου Γαβριήλ
Υπουργός: Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Αριθμός: 4783
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: αιτείται τη διασαφήνιση του νομικού καθεστώτος που διέπει το Ιερό Ίδρυμα "Παναγία Σουμελά"
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 14/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 10/06/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού


Περίληψη ερωτήσεων/αναφορών
Το Ιερό Ίδρυμα Παναγία Σουμελά συνδέθηκε άρρηκτα με την ιστορία του Οικουμενικού Ποντιακού Ελληνισμού και αποτελεί το κατεξοχήν εθνικο-θρησκευτικό του σύμβολο. Ένα ζήτημα που απασχολεί την Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος είναι το νομικό και διοικητικό καθεστώς που διέπει το ίδρυμα, στο οποίο από το 1963 επιβλήθηκε και παγιώθηκε ένα κλειστό, οικογενειοκρατικό καθεστώς διοίκησης.

Η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος ζητά:
- Δικαίωμα εκλογής των 8 από τα 11 μέλη του ΔΣ του ιδρύματος από το «Κοινό των Ποντίων» (συμβουλευτικό σώμα της διοίκησης του ιδρύματος, το οποίο συνέρχεται κάθε τρία χρόνια, εκλέγει σήμερα τα 3 από τα 11 μέλη του ΔΣ του ιδρύματος και έχει ουσιαστικά αδρανοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια).
- Η εκλογή του Προέδρου του ιδρύματος και η κατανομή των λοιπών αξιωμάτων να γίνεται από το ΔΣ του ιδρύματος
- Περιορισμό της διάρκειας της θητείας του Προέδρου του ιδρύματος σε συνολικά 9 χρόνια.

Σχετικοί νόμοι και διατάξεις:
- ΒΔ 924/1966 (σύσταση του ναού/ιδρύματος)
- Κανονιστική διάταξη 47/1973 (κηρύχθηκε ανίσχυρη από την παρακάτω γνωμοδότηση του ΝΣΚ)
- Ν 590/1977 (Καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος)
- Γνωμοδότηση 52/2009 της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (σχετικά με το νομικο-διοικητικό καθεστώς του ιδρύματος)
- Αναφορά 4081/11-03-2011 (σχετική παλιότερη ερώτηση του ΚΚΕ)

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων (η ίδια σε όλες τις Ερωτήσεις/Αναφορές): Μελετάμε τις προτάσεις που κατατέθηκαν εν αναμονή της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ σχετικά με την προσφυγή του Πολιτιστικού Ποντιακού Σωματείου «Εύξεινος Λέσχη Βέροιας» κατά της Ιεράς Συνόδου.

2. Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Αναφ. 4783): Αναρμόδιο.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 19 Ιούλ 2013 09:22, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Ο Νικολό. καταθέτει την ίδια αναφορά 3 φορές στο ίδιο Υπουργείο σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές με αφορμή επιστολή της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Αριθμός: 4864
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει την αντίθεσή της στη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 18/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 03/07/2013 [ενημερώθηκε]
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Αριθμός: 4911
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: διαμαρτύρεται για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 21/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 03/07/2013 [ενημερώθηκε]
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Αριθμός: 4937
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: παραθέτει τις απόψεις του για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής
Κόμμα: ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ
Ημερομηνία: 22/08/2013 [ενημερώθηκε]
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 19/06/2013
Καταθέτων: Συρμαλένιος Ευαγγέλου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
2. Υπ. Οικονομικών

Αριθμός: 4973
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει τη διαμαρτυρία της για την απόφαση λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 09/07/2013 [ενημερώθηκε]
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 25/06/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


Περίληψη αναφορών
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε επιστολή της αναφέρει 52 λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να λειτουργήσουν τα καταστήματα τις Κυριακές. Ανάμεσα σε αυτούς είναι:
«10. Γιατί Δόξα τω Θεώ, υπάρχει ακόμα στην Ελληνική οικογένεια η σύνδεση της Κυριακής με την Εκκλησία και τη θρησκευτικότητά μας.»

Περίληψη απάντησης (αναφορές 4864, 4911, 4973)
Φυσικά δεν αναφέρει τίποτα για «τη θρησκευτικότητά μας». Πάντως, αν κάποιος ενδιαφέρεται, το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων καθορίζεται από το Ν. 3377/2005, μία περίληψη του οποίου υπάρχει στην απάντηση.

Περιλήψεις απαντήσεων (αναφορά 4937)
1. Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας:

2. Υπ. Οικονομικών: Άσχετη με το συγκεκριμένο λόγο
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 16 Σεπ 2013 11:23, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Και άλλη μία παρόμοια ερώτηση σχετικά με τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές

Αριθμός: 4430
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: παραθέτει τις απόψεις του αναφορικά με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 24/05/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 22/05/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Περίληψη αναφοράς
Επιστολή του προέδρου του Συνδέσμου Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Καταστηματαρχών Ωρολογοποιών Ν. Αχαΐας:
Λέμε όχι στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και ζητάμε τη Συνταγματική κατοχύρωσή του διότι (μεταξύ άλλων):
- Ο καταναλωτής δεν έχει να κερδίσει τίποτα αντίθετα «θα ακυρώσει τη μόνη ημέρα […] που μπορεί να αφιερωθεί απερίσπαστα στη θρησκευτική του πίστη […]»
- «η Κυριακή αφιερώνεται στην εκκλησία, σε μυστήρια, στην οικογένεια, σε συμμετοχή εκδηλώσεων ήθη και έθιμα πολλών χρόνων».

Περίληψη απάντησης
Ίδια απάντηση με αυτήν στις αναφορές 4864, 4911, 4973.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 19 Ιούλ 2013 09:13, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Χωρίς να παίρνω θέση υπέρ ή κατά του ανοίγματος των μαγαζιών την Κυριακή, ας ενημερώσει κάποιος τους χριστιανογκαγκά ότι δεν θα είναι υποχρεωτική η κυριακάτικη βόλτα στα μαγαζιά, όποιος θέλει θα συνεχίσει να πηγαίνει άμα θέλει εκκλησία. Εκτός και αν έχουν τόση ανασφάλεια (και αυτογνωσία) για το κατά πόσο οι 97% ΧΟ® Έλληνες θα προτιμήσουν την Αγία Μαρκέλλα του Βοτανικού αντί για το Μώλ.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

:text-yeahthat:
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Το άλλο θέμα είναι αφού δε θέλουν να είναι ανοιχτά τα εμπορικά μαγαζιά τις Κυριακές, τότε γιατί είναι ανοιχτές οι εκκλησίες;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

csar έγραψε: - Ο καταναλωτής δεν έχει να κερδίσει τίποτα αντίθετα «θα ακυρώσει τη μόνη ημέρα […] που μπορεί να αφιερωθεί απερίσπαστα στη θρησκευτική του πίστη […]»
και συμπλήρωσε ψιθυριστά : «Θα ξοδέψει και μερικά ευρουδάκια που αλλιώς θα πήγαιναν άκλαυτα στο παγκάρι της εκκλησίας » :mrgreen:
État de siège
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Ο Χρυσοβαλάντης επέμεινε αλλά τελικά απέσυρε την ερώτηση (μάλλον θα του είπε ο Αθανασίου να την αποσύρει για να μη γίνει ρεζίλι)

Αριθμός: 1677
Τύπος: Επίκαιρη ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με την επαναφορά της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 02/07/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 02/07/2013
Καταθέτων: Αλεξόπουλος Δημητρίου Χρυσοβαλάντης
Υπουργός: Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Περίληψη ερώτησης
Η ίδια επίκαιρη ερώτηση με τις 1571 και 1609 αυτήν τη φορά στον Υπ. Δικαιοσύνης.

Περίληψη απάντησης
Ήταν να συζητηθεί στις 5/7/2013 αλλά δε συζητήθηκε μετά από συνεννόηση Υπουργού και Βουλευτή,
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Δύο παρόμοιες ερωτήσεις από ΑΝΕΛ και ΧΑ

Αριθμός: 12499
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Κλείσιμο σχολείων εκκλησιαστικής εκπαίδευσης
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Ημερομηνία: 03/07/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 03/07/2013
Καταθέτουσα: Ξουλίδου Ιωάννη Σταυρούλα
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Η Επιτροπή για την Αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης προτείνει το κλείσιμο εκκλησιαστικών γυμνασίων, ιερατικών σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και εκκλησιαστικών ΙΕΚ.
α. Γνωρίζετε την εισήγηση η οποία παρακάμπτει την Ιερά Σύνοδο;
β. Τι θα κάνετε προκειμένου να αποτραπεί η κατάργηση των εκκλησιαστικών σχολείων;



Αριθμός: 12608
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Προς κατάργηση τα εκκλησιαστικά σχολεία
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 04/07/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 05/07/2013
Καταθέτων: Παναγιώταρος Κωνσταντίνου Ηλίας
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Η Επιτροπή για την Αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης προτείνει το κλείσιμο εκκλησιαστικών γυμνασίων, ιερατικών σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και εκκλησιαστικών ΙΕΚ και προϋπόθεση για τη λειτουργία των εκκλησιαστικών λυκείων την ύπαρξη τουλάχιστον 45 μαθητών.
α. Ποιο το σκεπτικό της εισήγησης;
β. Συμμερίζεται το Υπουργείο την απαράδεκτη θέση της επιτροπής;
γ. Λήφθηκαν υπόψη οι προτάσεις της Εκκλησίας, της Ιεράς Συνόδου και του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδας για το ζήτημα;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Έλεγα να ανοίξω καινούριο θέμα με τίτλο «Ο γκαΐλές του Νικολό» αλλά τελικά το βάζω εδώ...

Αριθμός: 5070
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αφορά στην επίσκεψη του Πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλου στην Ελλάδα και το ερώτημα αν θα επισκεφτεί την Πάτρα
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 04/07/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 28/06/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
2. Υπ. Εσωτερικών

Περίληψη αναφοράς
Ρωτά αν ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος θα επισκεφτεί και την Πάτρα (εκτός των Αθήνα, Κέρκυρα και Θεσσαλονίκη-Άγιο Όρος).

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη: Δεν απαντούμε διότι η αναφορά δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Κανονισμού της Βουλής.

2. Υπ. Εσωτερικών: Δεν απαντούμε διότι η αναφορά δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Κανονισμού της Βουλής.

Σημείωση tasos_didymoteicho:
Κοινώς, ακόμα και στη βουλή πήραν χαμπάρι ότι ο Νικολό έχει καταντήσει πιο γραφικός κι από γιοφύρι, που 'λεγε κι ο Batcic.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 07 Αύγ 2013 10:43, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: (δεν) απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Η εισήγηση της επιτροπής για την αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης υπάρχει στο http://www.dogma.gr/default.php?pname=A ... 05&catid=3
Εισήγηση επιτροπής
Ε Ι Σ Η Γ Η Σ Η

Α. ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ι. Γενικός σκοπός της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

Σκοπός της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης είναι η προετοιμασία, ανάδειξη, κατάρτιση και επιμόρφωση Στελεχών (κληρικών, μοναχών και λαϊκών, ανδρών και γυναικών) της Ορθόδοξης Εκκλησίας, υψηλού μορφωτικού επιπέδου και χριστιανικού ήθους.

ΙΙ. Σκοπός της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

Σκοπός της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης είναι η φοίτηση μαθητών και μαθητριών που επιθυμούν να εμβαθύνουν στην Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση, με απώτερο στόχο την αποτελεσματικότερη καλλιέργειά τους και τη μορφωτική προετοιμασία για την ανάδειξή τους σε θέσεις διακονίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία, εφόσον το επιθυμούν.

1. Η Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση λειτουργεί σύμφωνα με τους γενικούς σκοπούς της Εκπαίδευσης όπως αυτοί διατυπώνονται στους σχετικούς νόμους και τα υφιστάμενα Προγράμματα Σπουδών.

2. Επιπλέον, αποβλέπει οι μαθητές/τριες:

I. Να οικοδομήσουν ένα ολοκληρωμένο μορφωτικό πλαίσιο/πεδίο γνώσης και κατανόησης του Χριστιανισμού και ιδιαίτερα της Ορθοδοξίας, ως εκκλησιαστικής, πνευματικής και πολιτισμικής παράδοσης, καθώς επίσης της θέσης και της αποστολής της στον σύγχρονο κόσμο.

II. Να διερευνήσουν τις κύριες πτυχές της εκκλησιαστικής διδασκαλίας, λατρείας, πνευματικότητας, τέχνης, παράδοσης και ζωής και να ευαισθητοποιηθούν ως προς τη σύγχρονη δυναμική τους.

III. Να αναπτύξουν εκκλησιαστικό και λειτουργικό ήθος, τη χριστιανική τους ταυτότητα, μέσα από ένα παιδαγωγικό πλαίσιο ελευθερίας και σεβασμού της ιδιαιτερότητας κάθε ανθρώπινου προσώπου.

IV. Να καλλιεργήσουν στάσεις και αξίες που θα τους επιτρέψουν να ζήσουν και να αναπτυχθούν στην Ορθόδοξη Εκκλησία και ως ενεργοί πολίτες στον σύγχρονο κόσμο.

V. Να προσεγγίσουν διαστάσεις της διαφορετικότητας, να κατανοήσουν την ανάγκη για αλληλοσεβασμό, διάλογο και καταλλαγή, καθώς επίσης και το αίτημα για διαχριστιανική και διαπολιτισμική συνεργασία.

VI. Να γνωρίσουν τον πολιτισμικό πλούτο της Χριστιανικής Παράδοσης και ειδικότερα τις εκκλησιαστικές τέχνες και να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους σε αυτές.

VII. Να αποκτήσουν ικανότητες και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν, να υπηρετήσουν, εφόσον το επιθυμούν, σε ρόλους ευθύνης στο ποιμαντικό και γενικότερα το εκκλησιαστικό έργο.

3. Ειδικότερος σκοπός της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης είναι, πέρα από το βασικό σκοπό της προετοιμασίας και ανάδειξης Στελεχών της Ορθόδοξης Εκκλησίας, υψηλού μορφωτικού επιπέδου και χριστιανικού ήθους:

α) η εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν υψηλής ποιότητας παιδείας, η οποία συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών/τριών,

β) η προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη και η συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα των Α.Ε.Ι., στη διδακτική των επί μέρους θεολογικών γνωστικών αντικειμένων, στον ψυχοπαιδαγωγικό τομέα, καθώς και στην οργάνωση, διοίκηση, αξιολόγηση και διαχείριση σχέσεων στο επίπεδο της σχολικής μονάδας,

γ) η εκπαίδευση μέσω της πρακτικής άσκησης προπτυχιακών φοιτητών και σπουδαστών Τμημάτων Α.Ε.Ι. και, ιδίως, Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και Θεολογικών Σχολών, καθώς και μεταπτυχιακών φοιτητών στις θεολογικές επιστήμες, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα,

δ) η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τα Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π.,

ε) η υποστήριξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της αριστείας, με τη δημιουργία ομίλων, στους οποίους να μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές/τριες από όλα τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης, και η ανάδειξη, προώθηση και εκπαίδευση μαθητών/τριών με ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες και ταλέντα αλλά και η υποστήριξη μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες και

στ) η πειραματική εφαρμογή στα γνωστικά πεδία της Θεολογίας ιδίως:

αα) προγραμμάτων σπουδών, αναλυτικών προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας,
ββ) νέου διδακτικού υλικού,
γγ) καινοτόμων διδακτικών πρακτικών,
δδ) καινοτόμων και δημιουργικών δράσεων,
εε) προγραμμάτων αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων.

ΙΙΙ. Μέσα για την επίτευξη των σκοπών

Μέσα για την επίτευξη των παραπάνω ειδικών στόχων, επιπλέον όσων προβλέπονται για όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (π.χ., εργαστήρια φυσικών επιστημών, Η/Υ, κ.ά.), είναι:

1. Η λειτουργία ειδικά διαμορφωμένου ωρολογίου προγράμματος με αυξημένο αριθμό μαθημάτων και εργαστηρίων ειδίκευσης (όπως θεολογικά μαθήματα, εκκλησιαστικές τέχνες και θέματα ποιμαντικής, οργάνωση και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και υλικοτεχνικών υποδομών στον χώρο της Εκκλησίας).

Στα μαθήματα αυτά δίνεται έμφαση στις σύγχρονες στρατηγικές διδασκαλίας που αφορούν στη διερευνητική/ανακαλυπτική, συνεργατική και βιωματική μάθηση. Στα προβλεπόμενα μαθήματα επιλογής, τις Ερευνητικές Εργασίες του Λυκείου, τα τυχόν ευέλικτα μαθήματα που συνδιαμορφώνονται με τους μαθητές/τριες και τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων καταβάλλεται προσπάθεια, όσο είναι εφικτό, ώστε να είναι προσανατολισμένα στους γενικούς και ειδικούς σκοπούς της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

2. Ο σχεδιασμός ενός πρόσθετου προγράμματος κατάρτισης και μορφωτικών ευκαιριών, με κύκλους ενδιαφερόντων, εργαστήρια και δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο αυτό, το τυπικό σχολικό ωρολόγιο πρόγραμμα εμπλουτίζεται με δράσεις όπως ενισχυτική διδασκαλία, εκμάθηση ξένων γλωσσών, ηλεκτρονικών υπολογιστών, οργάνωση και διοίκηση εκκλησιαστικών μονάδων ή εξάσκηση εκκλησιαστικών τεχνών.

Για την οργάνωση και την εποπτεία του πρόσθετου προγράμματος επιλαμβάνεται Επιστημονική Επιτροπή στην οποία μπορούν να μετέχουν ο Σχολικός Σύμβουλος γενικής παιδαγωγικής ευθύνης ή/και ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπρόσωπος του Επισκόπου της τοπικής Εκκλησίας, ο Διευθυντής της Σχολικής μονάδας και δύο εκπρόσωποι του συλλόγου διδασκόντων.

Η ίδια Επιτροπή εξετάζει και αποφασίζει για ζητήματα που αφορούν στην ένταξη στο διδακτικό πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και επισκέψεων, τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, την προμήθεια και αξιοποίηση υποστηρικτικού διδακτικού υλικού, την εύρυθμη λειτουργία του διδακτηρίου και όλα τα συναφή ζητήματα που αφορούν στο εκπαιδευτικό έργο.

3. Η πρόσληψη ή η αξιοποίηση κατάλληλου εκπαιδευτικού προσωπικού, το οποίο θα διαθέτει τυπικά προσόντα και δεξιότητες για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του πρόσθετου προγράμματος.

4. Η οργάνωση και λειτουργία θεολογικής βιβλιοθήκης και κατάλληλων εργαστηρίων.

5. Η οργάνωση προγράμματος εκκλησιαστικών ακολουθιών και λειτουργικής ζωής, στο οποίο οι μαθητές/τριες θα συμμετέχουν βιωματικά με ρόλους μελέτης, διερεύνησης και εμβάθυνσης στα δρώμενα, ανάλογα με την τάξη τους και τους ειδικούς διδακτικούς στόχους των θεολογικών και λειτουργικών μαθημάτων τους.

6. Ο συνδυασμός, η συνεργασία και η υποστήριξη του πρόσθετου προγράμματος με την μαθητική εστία, όπου αυτή λειτουργεί.

Β. ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ι. Οι εκπαιδευτικές δομές Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης που προβλέπονται στο ισχύον νομικό πλαίσιο είναι:

1. Εκκλησιαστικά Γυμνάσια

2. Ιερατικά Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Ι.Σ.Δ.Ε.)
I. Α΄ κύκλος (απόφοιτοι Δημοτικού)
II. Β΄ κύκλος (απόφοιτοι Γυμνασίου και Α΄ κύκλου)

3. Εκκλησιαστικά Γενικά Λύκεια

4. Εκκλησιαστικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Ι.Ε.Κ.)
ΙΙ. Η Επιτροπή μελέτησε τα στοιχεία αποτύπωσης των λειτουργουσών σχολικών μονάδων, τις προτάσεις και εκτιμήσεις που κατατέθηκαν από όλες τις πλευρές, συνεκτίμησε το ισχύον νομικό πλαίσιο και τις παιδαγωγικές παραμέτρους του ζητήματος και εκτιμά ότι:

1. Υπό τις τρέχουσες συνθήκες η μόνη σχολική δομή δημόσιου δευτεροβάθμιου εκκλησιαστικού σχολείου που μπορεί να ευδοκιμήσει προς εξυπηρέτηση του γενικού σκοπού και των επιμέρους στόχων της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης είναι το Εκκλησιαστικό Γενικό Λύκειο.

2. Η λειτουργία Εκκλησιαστικών Γυμνασίων κρίνεται περιττή για παιδαγωγικούς και θεσμικούς λόγους. Η διαφοροποίηση της φοίτησης στη βαθμίδα του Γυμνασίου σε σχέση με τα λοιπά δημόσια σχολεία θεωρείται ότι δεν ανταποκρίνεται στα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και τις ουσιαστικές μαθησιακές ανάγκες και προσδοκίες αυτής της ηλικίας.

3. Η λειτουργία δημόσιων Εκκλησιαστικών Ι.Σ.Δ.Ε. καθώς επίσης και των Ε.Ι.Ε.Κ. κρίνεται ως περιττή, επειδή στην παρούσα φάση απουσιάζουν ουσιαστικά κίνητρα για την εγγραφή μαθητών/τριών, καθώς επίσης ελλείπει η λειτουργική διασύνδεση αυτών των βαθμίδων με τον κύριο κορμό της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης που είναι το Εκκλησιαστικό Γενικό Λύκειο.

4. Η περαιτέρω λειτουργία των υφισταμένων Εκκλησιαστικών Γενικών Λυκείων συναρτάται άμεσα με την ύπαρξη τουλάχιστον 45 φοιτούντων μαθητών/τριών ανά σχολική μονάδα. Εκκλησιαστικά Γενικά Λύκεια τα οποία εμφανίζουν αριθμό φοιτούντων μαθητών/τριών μικρότερο των 45 για περισσότερα από τρία έτη μετατρέπονται σε Κέντρα Εκκλησιαστικών Τεχνών (Βυζαντινής Μουσικής, Αγιογραφίας κ.λπ.), εφόσον η περαιτέρω λειτουργία τους κρίνεται απαραίτητη για λόγους ιστορικούς ή τοπικής παράδοσης.

5. Για την ενίσχυση του Εκκλησιαστικού Γενικού Λυκείου θεωρείται σκόπιμη η προνομιακή εισαγωγή των αποφοίτων του στα τμήματα των Θεολογικών Σχολών και τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, βάσει ποσόστωσης επί των εισακτέων ή ποσοστιαίας προσαύξησης του βαθμού πρόσβασης, με βάση τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΙΙΙ. Επικουρικές προτάσεις

1. Η εγγραφή των μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης ενισχύεται με συστατική επιστολή Επισκόπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας, χωρίς περιορισμό στον επιχώριο Επίσκοπο.

2. Απαραίτητος όρος για τη λειτουργία της Εκκλησιαστικής Μαθητικής Εστίας, όπου αυτή υφίσταται, είναι η οργανωμένη παιδαγωγική, μορφωτική, πνευματική, και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών/τριών σε ολοήμερη και καθημερινή βάση, καθώς επίσης η εξασφάλιση σύγχρονων όρων υγιεινής, σίτισης, διαμονής και περίθαλψης σε ένα περιβάλλον φιλικό και ευχάριστο.

3. Για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας και την εν γένει οργάνωση και το πρόγραμμα της εσωτερικής ζωής της σχολικής μονάδας και της Εστίας επιλαμβάνεται Επιτροπή Ειδικών (ενδεικτικά, μπορούν να μετέχουν ο Δ/ντής της σχολικής μονάδας, κοινωνικός λειτουργός, διαιτολόγος, ιατρός, καθηγητής φυσικής αγωγής, κληρικός/πνευματικός εγνωσμένου κύρους) η οποία εισηγείται σχετικά στο Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος αποφασίζει ως προς τα παιδαγωγικά θέματα που τον αφορούν και κατά περίπτωση στην ανωτέρω Επιστημονική Επιτροπή ή τη Σχολική Εφορεία για τα λοιπά ζητήματα.

4. Κρίνεται ως απαραίτητη η μόνιμη διασύνδεση του Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Ε.Σ.Δ.Ε.Ε.) με τις κεντρικές καθοδηγητικές και επιμορφωτικές δομές του Υπουργείου Παιδείας (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) για την αποτελεσματικότερη παιδαγωγική υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.

5. Η λειτουργία Δ΄ μεταλυκειακής Τάξης κρίνεται περιττή και αναποτελεσματική, διότι υφίστανται άλλες πιστοποιημένες δομές (π.χ. Ιδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος) για την παροχή επιμόρφωσης και κατάρτισης στελεχών της Εκκλησίας τόσο στο ιερατικό και ποιμαντικό έργο τους όσο και στην εκπαιδευτική αποστολή τους.

Γ. ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ι. Μαθήματα θεολογικής ειδίκευσης/εμβάθυνσης
Ως μαθήματα θεολογικής ειδίκευσης/εμβάθυνσης προτείνονται ανά τάξη του Εκκλησιαστικού Γενικού Λυκείου τα παρακάτω:

Α΄ Τάξη: Δομή και Οργάνωση της Εκκλησίας (2 ώρες / εβδομάδα)
Β΄ Τάξη: Στοιχεία Ορθόδοξης Δογματικής (2 ώρες / εβδομάδα)
Γ΄ Τάξη: Ποιμαντική Θεολογία και Ενοριακή ζωή (2 ώρες / εβδομάδα)
Α΄, Β΄, Γ΄ Τάξη: Τελετουργική και Βυζαντινή Μουσική (2 ώρες / εβδομάδα)
Επιπλέον, με βάση και τα αναφερθέντα στα προηγούμενα, συνυπολογίζονται οι δυνατότητες που προσφέρει το πλαίσιο των Ερευνητικών Εργασιών του Λυκείου και μια ζώνη ελεύθερων επιλογών η οποία αφορά τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων – Καινοτόμων Δράσεων, καθώς και τη λειτουργία Κύκλων Ενδιαφερόντων και Εργαστηρίων σε όλες τις τάξεις (π.χ. Εργαστήριο ομιλητικής και ποιμαντικής, Εκκλησιαστικές τέχνες, οργάνωση και διοίκηση ενοριών-κατασκηνώσεων-κέντρων νεότητας, Πολιτιστικό εργαστήρι, Λέσχη ανάγνωσης, Εργαστήρι πληροφορικής).

Στα πλαίσια αυτά κατατίθενται προτάσεις και αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για την εκπόνηση ειδικότερων θεμάτων ει δυνατόν από θεματικές περιοχές εκκλησιαστικού και θεολογικού προσανατολισμού όπως:

i. Θέματα από την Αγία Γραφή
ii. Ερμηνεία Λειτουργικών Κειμένων
iii. Θέματα από την Ιστορία της Εκκλησίας
iv. Θέματα Πατερικής Θεολογίας
v. Η Άγιοι στη Ζωή της Εκκλησίας
vi. Η Ορθοδοξία σε Διάλογο (διαχριστιανικός, διαθρησκειακός, διαπολιτισμικός διάλογος)
ΙΙ. Το διδακτικό και μαθησιακό πλαίσιο των προτεινόμενων μαθημάτων

1. Δομή και Οργάνωση της Εκκλησίας (Α΄ Τάξη)

Σκοπός του μαθήματος Δομή και Οργάνωση της Εκκλησίας είναι η σπουδή και μελέτη της δομής και διάρθρωσης της Εκκλησίας με βάση την ευχαριστιακή θεώρηση της Εκκλησιολογίας. Υπό το πρίσμα αυτής της θεώρησης περιγράφονται και αποτιμώνται: το πολίτευμα, οι δομικές αρχές, τα λειτουργήματα, η θέση του επισκόπου, η σχέση ενορίας και επισκοπής, η σχέση τοπικής και οικουμενικής Εκκλησίας, ο συνοδικός θεσμός, οι αιρέσεις και τα σχίσματα, οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας αλλά και αυτή η Εκκλησιολογία των Ρωμαιοκαθολικών και των Προτεσταντών αλλά και η πρόσφατη Οικουμενική Κίνηση.

Η ευχαριστιακή θεώρηση της εκκλησιολογίας εξαρτά τη δομή της Εκκλησίας από συγκεκριμένες θεολογικές και εκκλησιολογικές αρχές και όχι μόνο από οργανωτικές ανάγκες και ιστορικά σχήματα που παρήγαγε η ιστορική της πορεία και διαδρομή.

Η Εκκλησία είναι κοινωνία των εσχάτων. Συνεπώς, η οργάνωση και οι θεσμοί της, οι δομικές αρχές και τα βασικά χαρακτηριστικά της, τα λειτουργήματα, οι τάξεις και τα χαρίσματα, όπως και κάθε έκφραση της ζωής της μέσα στην Ιστορία, πρέπει να εκφράζουν όχι παγιωμένα σχήματα αλλά υπαρξιακά γεγονότα της εσχατολογικής εμπειρίας της Εκκλησίας.

Η απάντηση της ορθόδοξης εκκλησιολογίας στο καίριο ζήτημα της σχέσης των κατά τόπους πολλών Εκκλησιών με τη μια κατά την Οικουμένη Εκκλησία παρέχεται με τη λειτουργία του συνοδικού θεσμού σε όλα τα επίπεδα της εκκλησιαστικής ζωής (ενορία, επισκοπή, τοπική Εκκλησία, διορθόδοξο επίπεδο).

2. Στοιχεία Ορθόδοξης Δογματικής (Β΄ Τάξη)

Σκοπός του μαθήματος Στοιχεία Ορθόδοξης Δογματικής είναι η ερμηνευτική προσέγγιση των δογμάτων της Εκκλησίας
σε άρρηκτη σχέση με τη λατρευτική και βιωματική εμπειρία της εκκλησιαστικής κοινότητας αλλά και με τα θεμελιώδη υπαρξιακά προβλήματα του ανθρώπου.

Για το σκοπό αυτό η ανάλυση του Συμβόλου της Πίστεως προβάλλει ως η πλέον ενδεδειγμένη πορεία για την ανάδειξη της σημασίας, του περιεχομένου αλλά και της ερμηνευτικής προσέγγισης των δογμάτων της Εκκλησίας κατά τρόπο κατανοητό από τον σύγχρονο άνθρωπο.

Τα δόγματα δεν είναι κάποιες αφηρημένες και διανοητικές συλλήψεις αλλά εκκλησιαστικά γεγονότα που πηγάζουν από την εμπειρία της Εκκλησίας, καθώς συναντά και βιώνει τον Τριαδικό Θεό που αποκαλύπτεται μέσα στην ιστορία.

Το εκκλησιολογικό αυτό υπόβαθρο των δογμάτων φανερώνει και το γεγονός ότι τα δόγματα εκφράζουν την ταυτότητα της Εκκλησίας ως ένα τρόπο σχέσεως του ανθρώπου με τον Θεό, τους άλλους ανθρώπους και τον κόσμο ολόκληρο. Συνεπώς, η Δογματική Θεολογία, κατά την ορθόδοξη αντίληψη, δεν αντλεί το κύρος της από έναν δογματισμό νομοκανονικής υφής και θεσμοποίησης αλλά από το γεγονός ότι ερμηνεύει και προσεγγίζει κατά τρόπο ορθόδοξο τα δόγματα της Εκκλησίας, φανερώνοντας ακριβώς και τη σημασία που έχει η εκκλησιαστική πίστη για την ύπαρξη του ανθρώπου και του κόσμου.

Πέρα από την απλή έκθεση των δογμάτων, η Δογματική Θεολογία ως ερμηνεία των δογμάτων στοχεύει στην κατάδειξη του σωτηριολογικού και υπαρξιακού τους περιεχομένου για τον άνθρωπο και τον κόσμο.


3. Ποιμαντική Θεολογία και Ενοριακή Ζωή (Γ΄ Τάξη)

Σκοπός του γνωστικού αντικειμένου Ποιμαντική Θεολογία - Ενοριακή ζωή είναι η εμβάθυνση στο περιεχόμενο, τις μορφές, τις μεθόδους, και τις θεολογικές προϋποθέσεις της ποιμαντικής δραστηριότητας του κληρικού ή του λαϊκού μέλους της Εκκλησίας, καθώς και η μελέτη του φαινομένου της ζωής της ενορίας καθ’ εαυτήν και ως προς τον κόσμο που την περιβάλλει.

Ένας από τους βασικούς στόχος αυτού του γνωστικού αντικειμένου είναι να επιτύχει τον διπλό προσανατολισμό: αφ’ ενός μεν να καταστήσει τον μαθητή κοινωνό της Θεολογίας και της εκκλησιαστικής παράδοσης, αφ’ ετέρου να τον βοηθήσει να αισθανθεί πολίτης του κόσμου και ενεργός μέτοχος των συγχρόνων εξελίξεων.

Να τον βοηθήσει, δηλαδή, να ξεπεράσει παρωχημένα διλήμματα μεταξύ πνευματικότητας και κοινωνικής δράσης, δίνοντας έτσι τη μαρτυρία της χριστιανικής του πίστης στο μέτρο των δυνάμεων του και χωρίς διακρίσεις ή προκαταλήψεις.

Ποιμαντική ασκεί με οποιονδήποτε τρόπο ο κληρικός αλλά και το επιφορτισμένο λαϊκό μέλος της Εκκλησίας που υπάρχει και κινείται στον κόσμο.

Ο κληρικός ποιμαίνει, ακόμη και όταν δεν λαμβάνει φανερές ποιμαντικές πρωτοβουλίες, αφού η συνολική μαρτυρία της ύπαρξης του προς τους ανθρώπους ευοδώνει ή δυσχεραίνει θέση τους στην Εκκλησία και στην πορεία τους προς τη Βασιλεία του Θεού.

Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί και στην εμπέδωση της νοοτροπίας πως η Ποιμαντική δεν είναι ένα «τεχνικό» ζήτημα που απαιτεί μόνο πρακτικές οδηγίες, αλλά συνυφαίνεται υπαρξιακά με το είναι του ίδιου του κληρικού ή του λαϊκού μέλους της Εκκλησίας.

ΙΙΙ. Γενικές επισημάνσεις

1. Τα παραπάνω μαθήματα δεν χρειάζεται να ακολουθούν μια αυστηρώς ακαδημαϊκή ύλη, όπως τα πάσης φύσεως εγχειρίδια που εξαντλούν κατά αυστηρό και δεδομένο τρόπο τα περιεχόμενά τους.

Επισημαίνουμε την ανάγκη για ουσιαστική αναπλαισίωση των μαθημάτων αυτών στην πραγματικότητα του Εκκλησιαστικού Λυκείου, δίχως μίμηση ή αντιγραφή των γνωστικών αυτών αντικειμένων στο επίπεδο των Θεολογικών Σχολών. Κάθε προτεινόμενο μάθημα είναι ανάγκη να αναπτυχθεί σε ένα ρεαλιστικό Πρόγραμμα Σπουδών με στόχο να εισαγάγει τους μαθητές/τριες σε έναν βιωματικό και συμμετοχικό τρόπο σπουδής και μάθησης, δίχως να εξαντλεί την μαθησιακή διαδικασία σε μια τυπική διδασκαλία και εκμάθηση θεμάτων.

2. Τα προτεινόμενα μαθήματα θα διδάσκονται βάσει ενός Προγράμματος Σπουδών διαδικασίας, θα είναι ανοικτά και ευέλικτα και ο διδάσκων θα μπορεί να οργανώνει την μαθησιακή διαδικασία, χρησιμοποιώντας ποικίλα διδακτικά υλικά και σύγχρονες στρατηγικές μάθησης.

Η μετωπική διδασκαλία και η εκμάθηση ενός και μόνου διδακτικού εγχειριδίου θα δώσουν τη θέση τους σε μια πολυτροπική, διερευνητική, βιωματική και συνεργατική διαδικασία και κοινότητα μάθησης. Μέσα από ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών, θα διαμορφώνονται όροι και δυνατότητες για εμπειρίες μάθησης, κριτικής και δημιουργικής επεξεργασίας της γνώσης, καθώς και προσωπικής νοηματοδότησής της.

Συνεπώς, προτείνονται συμμετοχικές διαδικασίες, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, συζήτηση και διαβουλεύσεις για κάθε γνωστικό αντικείμενο και ανάλογα με την ιδιαιτερότητά του, θα χρησιμοποιούνται και σχετικές διδακτικές και μαθησιακές διαδικασίες.

Καταληκτήριες παρατηρήσεις

1. Οι προτάσεις της Επιτροπής έχουν ληφθεί κατά μείζονα πλειοψηφία. Μειοψηφούσες απόψεις επί συγκεκριμένων επιμέρους θεμάτων έχουν ληφθεί υπόψη στη διαμόρφωση της εισήγησής μας προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού δια της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων.

2. Προτείνεται η σύγκληση συνδιάσκεψης όλων των ενδιαφερομένων και εμπλεκομένων φορέων (εκκλησιαστικών, εκπαιδευτικών και θεσμικών) σε ημερίδα εντός ευλόγου χρόνου μετά την κατάθεση των προτάσεών μας.

3. Προτείνεται η συγκρότηση επιμέρους επιτροπών για την εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών των μαθημάτων θεολογικής ειδίκευσης, καθώς και για την περιγραφή των θεσμών και των δομών οργάνωσης και διοίκησης των σχολικών μονάδων

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΑΡΙΟΣ ΜΠΕΓΖΟΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΡΙΛΙΓΚΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΑΛΩΝΗ
(Η κα Γαλώνη είναι η διευθύντρια του εκκλησιαστικού γυμνασίου - λυκείου Νεάπολης, και δεν έχει υπογράψει την παρούσα εισήγηση)
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΕΡΑΜΙΔΑ
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Απολαυστικός για άλλη μία φορά ο Νικολό.

Αριθμός: 12653, 12564, 12565, 12566
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Κυβερνητικό λουκέτο στην ιστορική Ριζάρειο Σχολή
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 08/07/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/07/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Σταμάτης Δημήτριος (Υπουργός Επικρατείας)
2. Βενιζέλος Ευάγγελος (Υπουργός Εξωτερικών)
3. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
4. Στουρνάρας Ιωάννης (Υπουργός Οικονομικών)


Περίληψη ερώτησης
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία» (08/06/2013) κινδυνεύει να αλλοιωθεί ο ιστορικός και ελληνορθόδοξος χαρακτήρας της Ριζάρειου Σχολής, αφού ανοίγει τις πύλες της και στις γυναίκες. Στη διαθήκη των ιδρυτών της Σχολής (Μάνθου και Γεωργίου Ριζάρη) αναγράφεται ρητά ότι στη Σχολή «να διδάσκωνται όσοι σκοπεύουν να ενδυθώσιν το της Ιερωσύνης ένδυμα» (άρα όχι γυναίκες). Επίσης «όστις λάβη κατά νουν και θελήσει να μεταβάλη καμμίαν των διατάξεών μου, αφήνω εις αυτόν την κατάραν του Ιησού Χριστού και των Αγίων Πάντων και να δώσει λόγον εν ημέρα Κρίσεως και προκοπήν να μη ιδή ποτέ.»
α. Αληθεύει ότι το Υπ. Παιδείας έχει βγάλει εγκύκλιο για τη φοίτηση γυναικών στη Ριζάρειο Σχολή;
β. Μήπως η απόφαση αυτή αποτελεί συνέχεια των στρεβλώσεων στην Παιδεία και την ιστορία του Έθνους μας που επιχείρησε η Ρεπούση;
γ. Παρά τη φυγή της ΔΗΜΑΡ από την Κυβέρνηση συνεχίζετε να εφαρμόζετε κομμουνιστικές και φασίζουσες πολιτικές που αλλοιώνουν την ελληνορθόδοξη-χριστιανική παράδοση της πατρίδας μας;
δ. Η κατάλυση της λειτουργίας των Εκκλησιαστικών Σχολών αποτελεί προεκλογική σας δέσμευση;
ε. Με βάση ποιο νόμο το Υπ. Παιδείας μεταβάλλει το καθεστώς εκπαίδευσης στη Ριζάρειο Σχολή;
ς-ζ. Γνωρίζετε τις νομικές επιπτώσεις που επισείει η στρέβλωση της διαθήκης του ιδρυτή ενός ιδρύματος;
η. Θα διορθώσετε το λάθος σας και θα ζητήσετε συγγνώμη;
θ. Υπήρξε σχετικός διάλογος με την ηγεσία της Ελλαδικής Εκκλησίας και την αρμόδια για θέματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης Επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Επικρατείας: Αναρμόδιο.

2. Υπ. Εξωτερικών: Αναρμόδιο.

3. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων: Το Υπ. Παιδείας δεν έχει προβεί σε καμία πράξη, ούτε έχει εκδώσει εγκύκλιο που να διαφοροποιεί την κατάσταση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια όσον αφορά στα Εκκλησιαστικά Σχολεία, αλλά επίσης δεν μπορεί να επιβάλλει την άρνηση εγγραφής γυναικών αφού αυτό αντιβαίνει στο Σύνταγμα και τους ισχύοντες νόμους για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 73985/Α2/24-6-2009 του Υπ. Παιδείας, η Ριζάρειος όπως και όλα τα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια και Γυμνάσια μπορούν να εγγράψουν μαθήτριες εφόσον αυτές το θέλουν και πληρούν τις προϋποθέσεις της εγκυκλίου και εφόσον το Πολυμελές Συμβούλιο της Ριζαρείου (ή γενικά η Σχολική Εφορεία) δεν προβάλλει νομικά αιτιολογημένη αντίρρηση.

Σε κάθε περίπτωση η εισαγωγή μαθητριών στη Ριζάρειο δεν αλλοιώνει τον «ελληνορθόδοξο χαρακτήρα» της, αφού ούτε η εθνικότητα, ούτε το θρήσκευμα προσδιορίζονται από το φύλλο. (csar: καλή τάπα)

Οι προθέσεις του Υπουργείου ως προς την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση προκύπτουν από τη συγκρότηση της (επιστημονικής) Επιτροπής για την αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης. Οι τελικές αποφάσεις θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου και συνεργασίας μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις θέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.


4. Υπ. Οικονομικών: Αναρμόδιο.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 24 Οκτ 2013 09:37, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

csar έγραψε:η. Θα διορθώσετε το λάθος σας και θα ζητήσετε συγγνώμη;
:snooty:
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9866
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

Off Topic
Αλλιώς θα κρατήσω την αναπνοή μου μέχρι να σκάσω.
Spoiler: Εμφάνιση
Εικόνα
It is by will alone I set my mind in motion.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

αμ, το ότι είναι «κομμουνιστικό» το να εκπαιδεύονται γυναίκες, που το βάζεις;
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Απάντηση