Σχέσεις κράτους εκκλησίας (εκτός οικονομικών)

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Απάντηση
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 879
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Ιερόσυλοι κατακλέβουν δεκάδες εκκλησίες και μοναστήρια στα σύνορα με την Αλβανία
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 07/07/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/07/2014
Καταθέτων: Μπαρμπαρούσης Ηλία Κωνσταντίνος
Υπουργός: Κικίλιας Βασίλειος (Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη)

Περίληψη ερώτησης
Ανεκτίμητοι θησαυροί της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς «εξαφανίζονται» από εκκλησίες και μοναστήρια στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Τι μέτρα θα πάρετε ώστε να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο επανάληψης παρόμοιων περιστατικών;

Περίληψη απάντησης
Δεν απαντάμε διότι εκκρεμεί ποινική δίωξη σε βάρος πλειάδας βουλευτών της ΧΑ για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 25 Αύγ 2014 09:56, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: (δεν) απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

csar έγραψε:Θέμα: Απόφοιτοι Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης δύο ταχυτήτων

Περίληψη ερώτησης
Οι απόφοιτοι της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης 1991-2001 προσελήφθησαν ως αναπληρωτές δάσκαλοι στην Α’βάθμια εκπαίδευση για το έτος 2002-03 αλλά μετά από λίγους μήνες το Υπ. Παιδείας ανακάλεσε τον διορισμό τους (ενώ άλλοι που διορίστηκαν μόνιμοι δάσκαλοι παρέμειναν). Αν και προσέφυγαν στη δικαιοσύνη, το ΣτΕ δεν τους δικαίωσε. παρόλο που η συγκεκριμένη σχολή από την ίδρυσή της είχε σαφώς προσδιορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

α. Στηριζόμενο σε ποια κριτήρια το Υπ. Παιδείας αποφάσισε την ανάκληση του διορισμού τους;
β. Θα προβείτε σε αποκατάσταση της αδικίας;
Δεν μπορώ να καταλάβω αν είναι απλά ανενημέρωτοι ή αν λένε επίτηδες ψέματα για να δημιουργούν εντυπώσεις. Σε προηγούμενη σχετική ερώτηση είχε δοθεί η απάντηση ότι σύμφωνα με τον Νόμο 3432/2006 (Δομή και λειτουργία της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης) -- άρθρο 17 προβλέπεται αποκλειστική απασχόληση των αποφοίτων των ΑΕΑ στις υπηρεσίες της Εκκλησίας, αποκλείοντας έτσι την ένταξή τους σε Α’βάθμια και Β’βάθμια εκπαίδευση.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 1038
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επαναλειτουργία του αρχαιολογικού χώρου του Χριστού Ιερουσαλήμ και ανάδειξη του Κάστρου Χώρας στην Κάλυμνο
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 11/07/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 12/07/2014
Καταθέτων: Κόνσολας Νικία Εμμανουήλ
Υπουργός: Τασούλας Κωνσταντίνος (Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης
Η καθυστέρηση στην πρόσληψη εποχικού προσωπικού οδήγησε στην καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Καλύμνου. «Το χειρότερο όμως είναι ότι ο αρχαιολογικός χώρος Χριστού Ιερουσαλήμ
Off Topic
(csar: παλαιοχριστιανική εκκλησία)
, που ανακαινίστηκε και εγκαινιάστηκε το 2009 παραμένει κλειστός». Η Μητρόπολη Καλύμνου είναι διαθέσιμη να συνεισφέρει στο άνοιγμα του αρχαιολογικού χώρου. Επίσης στο Κάστρο Χώρας Καλύμνου, υπάρχουν μοναστήρια με μοναδικές αγιογραφίες που βρίσκονται εγκαταλελειμμένες στη φθορά του χρόνου.
α. Τι θα κάνετε για την επαναλειτουργία του αρχαιολογικού χώρου Χριστού Ιερουσαλήμ; Θα διαθέσετε προσωπικό, έστω και με απόσπαση;
β. Θα προχωρήσει το Υπ. Πολιτισμού σε προγραμματική σύμβαση με το Δήμο Καλύμνου για την ανάδειξη και συντήρηση του Κάστρου Χώρας Καλύμνου;
γ. Πώς θα αντιμετωπίσετε τη συνεχιζόμενη καθυστέρηση στις προσλήψεις εποχικού προσωπικού;

Περίληψη απάντησης
α. Κατά την περίοδο 2005-2008 υλοποιήθηκαν συστηματικές εργασίες από την 4η ΕΒΑ στον αρχαιολογικό χώρο Χριστού Ιερουσαλήμ, το 2006 έγιναν τα εγκαίνια και από τότε μέχρι το 2013 ο χώρος ήταν επισκέψιμος χωρίς εισιτήριο. Το 2014 ο χώρος δεν ήταν επισκέψιμος καθώς δεν ήταν δυνατή η πρόσληψη φύλακα.
Πάντως την άνοιξη τη 4η ΕΒΑ προέβη σε καθαρισμό του χώρου και στις 10/8 (πανσέληνος) θα πραγματοποιηθεί εκεί μουσική εκδήλωση που συνδιοργανώνεται από το Δήμο Καλυμνίων, τον Σύλλογο Ιεροψαλτών και το Φιλανθρωπικό Σωματείο Καλύμνου «ο Άγιος Νικόλαος».
γ. Η διάθεση της Μητρόπολης Καλύμνου να συνεισφέρει στο άνοιγμα του χώρου δεν γίνεται δεκτή διότι σε περιπτώσεις εμπλοκής άλλων φορέων δημιουργούνται προβλήματα λόγω αλληλοκάλυψης αρμοδιοτήτων. Άμεση κάλυψη των αναγκών μπορεί να γίνει μέσω της κινητικότητας υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα (υπάρχει αναστολή προσλήψεων). Πάντως είναι σε εξέλιξη προκήρυξη για την πρόσληψη 1.122 ατόμων (με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και ορισμένου χρόνου, 7 μηνών) από το Υπ.Πο. (ημερησίων φυλάκων, νυχτοφυλάκων και καθαριστριών) αλλά θα χρησιμοποιηθούν για τη λειτουργία αρχαιολογικών χώρων και μουσείων με μεγαλύτερη σπουδαιότητα.
β. Για το Κάστρο της Χώρας Καλύμνου επίσης πραγματοποιήθηκαν εργασίες αναστήλωσης και ανάδειξης του χώρου (Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων 1999-2001) και είναι επισκέψιμο χωρίς εισιτήριο. Όσον αφορά τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δ. Καλύμνου και και Υπ.Πο η 4η ΕΒΑ έχει προχωρήσει στη σύνταξη προσχεδίου, η επεξεργασία του οποίου είναι σε εξέλιξη.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 25 Αύγ 2014 09:52, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Δε ξέρω αν έχει αναφερθεί... υπεπεσε πρόσφατα στην αντίληψη μου ότι ο μισός 1ος όροφος της ΓΑΔΑ (το γιγάντιο κτήριο στην Αλεξάνδρας) έχει διαμορφωθεί σε κανονική εκκλησία.

Επίσης σοκαρίστηκα από το μέγεθος των εικόνων (κανονικό) που δεσπόζουν πίσω από κάποια γραφεία δικαστικών λειτουργών στην Ευελπίδων.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 1884
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Δωρεά ασθενοφόρου Ι.Μ.Βαρλαάμ στη Θεσσαλία
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Ημερομηνία: 18/08/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 19/08/2014
Καταθέτουσα: Χρυσοβελώνη Γεωργίου Μαρίνα
Υπουργός: Βορίδης Μαυρουδής (Μάκης) (Υπουργός Υγείας)

Περίληψη ερώτησης
Η Χρυσοβελώνη επανέρχεται στο θέμα της δωρεάς των €70.000 από τη Μονή Βαρλαάμ στο Υπ. Υγείας (βλ. εδώ, η οποία είχε παραμείνει αναπάντητη από τον προηγούμενο Υπ. Υγείας (Άδωνης)

Η ΙΜ Βαρλαάμ δώρισε €70.000 στο Υπ. Υγείας για την αγορά ασθενοφόρου 4x4 με σκοπό την εξυπηρέτηση των κατοίκων ορεινών χωριών της περιοχής της Καλαμπάκας. Τελικά αποδείχθηκε ότι όχι μόνο το ασθενοφόρο που διέθεσε το ΕΚΑΒ στην Καλαμπάκα δεν ήταν 4x4 αλλά δεν υπάρχει καν απολογισμός του Υπουργείου για το πώς αξιοποιήθηκαν τα €70.000.
α. Πώς διατέθηκαν τα €70.000;
β. Πότε θα έρθει τελικά ασθενοφόρο 4x4 στην Καλαμπάκα;
γ. Πώς αξιοποίησε το Υπ. Υγείας αντίστοιχες δωρεές ιδιωτών ή κοινωνικών φορέων σε ασθενοφόρα ή χρήμα; Να δοθεί αναλυτικός κατάλογος των νέων ασθενοφόρων που αποκτήθηκαν από το 2009 με όλα τα σχετικά στοιχεία.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 18 Δεκ 2014 13:55, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: δεν απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Είχα ξεχάσει κι αυτό:

Αριθμός: 925
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αναφέρεται στην άποψη του Μητροπολίτη Πατρών για το άνοιγμα των καταστημάτων και τις 52 Κυριακές
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Ημερομηνία: 06/08/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 31/07/2014
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Περίληψη αναφοράς
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Γνώμη» (12/07/2014) ο Μητροπ. Πατρών Χρυσόστομος είναι αντίθετος στο άνοιγμα των καταστημάτων και τις 52 Κυριακές ενώ θυμίζει τη ρήση του Κοσμά Αιτωλού ότι «το κέρδος θα είναι του διαβόλου».
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 10 Σεπ 2014 10:55, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: (δεν) απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Στ' αρχίδια μας.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Είχα διαβάσει κάπου (αλλά δεν μπορώ να το βρω τώρα ούτε μπόρεσα να βρω κάτι googlάροντας) ότι αυτό το θέμα με τις Κυριακές το είχε ανακινήσει η Εκκλησία και κατά τη διάρκεια της δικτατορίας των Συν/χων, όταν είχε γενικά πολύ στενή συνεργασία με το Κράτος από ότι σε άλλες εποχές.

Μάλιστα είχε διαμαρτυρηθεί για τη χορήγηση αδειών για τη λειτουργία λαϊκών αγορών τις Κυριακές αλλά και επειδή το Κράτος διενεργούσε διαγωνισμούς τις Κυριακές. Τουλάχιστον για το δεύτερο θέμα το Κράτος συμμορφώθηκε. Ίσως κάποιοι μεγαλύτεροι να θυμούνται σχετικά και να μας πουν παραπάνω.

Όμως οι ομοιότητες της εποχής μας με εκείνη της δικτατορίας είναι αρκετές. Ενδεικτικά αναφέρω ότι κατά τη διάρκεια της δικτατορίας η Εκκλησία είχε δημιουργήσει και τότε μία εταιρεία για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, την «Εταιρεία Προγραμματισμού και Αναπτύξεως» (σαν αυτήν που έφτιαξε και τώρα με συνέταιρο το Κράτος). Σκοπός της ήταν πρώτα η καταγραφή της περιουσίας της Εκκλησίας (από τότε δεν ήξεραν τι έχουν) και η επένδυση/αξιοποίησή της. Είχε πάντως προκαλέσει πολλές αντιδράσεις και συζητήσεις και ίσως για αυτό παρέμεινε ανενεργή.

Τέλος υπάρχει και το θέμα με το Τάμα του Έθνους το οποίο είχε ανακινηθεί κατά τη διάρκεια της δικτατορίας μαζεύτηκαν χρήματα (πολλά) άλλα με δωρεές και άλλα δάνεια που πήρε το κράτος και τελικά τα χρήματα αυτά εξαφανίστηκαν χωρίς να γίνουν ούτε τα σχέδια. Σχετικά υπάρχουν διάφορα στοιχεία στο νήμα To «τάμα του έθνους» και ειδικότερα στις αναρτήσεις των aqyn και parfe.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

«Βολές» του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ κατά της Δούρου
Spoiler: Εμφάνιση
Κατά της Ρένας Δούρου καταφέρεται με ανακοίνωση που εξέδωσε ο μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ.

Στην ανακοίνωση, αναφέρει:
Μέ «διθυράμβους καί ἔκσταση» ὑποδέχθηκαν τά ΜΜΕ τήν «πολιτική» λεγομένη ὁρκομωσία τῶν ἐκλεγέντων στόν πρῶτο καί δεύτερο βαθμό τῆς Τοπικῆς Αὐτοδιοίκησης.
Εἶναι ἐνδεικτικός τῆς ἰδεοληψίας ὁ ἐκφωνηθείς «πολιτικός» ὅρκος τῆς κ. Ρένας Δούρου, Περιφερειάρχου Ἀττικῆς πού ἀρχίζει μέ τήν φράση: «Θεωρώντας ὅτι ὁ πολιτικός ὅρκος ἀνταποκρίνεται στήν αὐτοτέλεια τῆς πολιτικῆς καί δημόσιας σφαίρας καί διασφαλίζει τήν αὐτονομία της δηλώνω στήν τιμή καί τήν συνείδησή μου...».
Ὁ ὅρκος ὅμως προϋποθέτει τήν ἱερότητα τῆς Ἀρχῆς στήν ὁποία ὁρκίζεσαι, προϋποθέτει μία ὑπερβατική ἔννοια τήν ὁποία ἐπικαλεῖσαι ὡς μάρτυρα τῶν προθέσεων καί τῶν ἐνεργειῶν σου.
Ὅλοι ὅσοι ἐκ τῶν ἐκλεγέντων στήν τοπική Αὐτοδιοίκηση προέβησαν σέ ὁρκοδοσία στήν τιμή καί τήν συνείδηση τους δέν πιστεύουν στήν ἱερότητα τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου καί στήν ὑπερβατικότητα τῆς ὑπάρξεώς τους διότι αὐτό προϋποθέτει πίστη στό Θεῖο, σέ μία ἐξωκόσμια ἄκτιστη Ἀρχή ἀπό τήν ὁποία πηγάζει ἡ κτιστή πραγματικότητα, ἡ συνείδηση τοῦ καλοῦ κἀγαθοῦ καί ἡ ὁποία ὑπέρκειται τῶν ἀντινομιῶν τοῦ κτιστοῦ κόσμου καί ἰδιαίτερα τῆς φθορᾶς καί τοῦ θανάτου.
Ἑπομένως ἡ ἀποϊεροποίηση τοῦ ὅρκου πού ἐκστασίασε τά ΜΜΕ, εὐτέλισε καί γελοιοποίησε τήν συγκεκριμένη διαδικασία διότι οἱ ὁρκισθέντες δέν πιστεύουν ὅτι εἶναι εἰκόνες τοῦ Δημιουργοῦ Θεοῦ, ὅτι ὑπάρχει Δημιουργός Θεός καί ὅτι ἔχουν ἀθάνατη ψυχή ἀπό τήν ὁποία πηγάζει τό συνειδέναι καί ἡ τιμή.
Ὡς ὑλιστές καί ἀθεϊστές ἀποδίδουν τήν ὕπαρξη τοῦ κόσμου καί κατά συνέπεια τήν ὕπαρξή τους στήν τυχαιότητα, τήν ἐξέλιξη καί τήν φυσική ἐπιλογή καί δέχονται ὅτι ἡ ὕπαρξή τους ἀρχίζει ἀπό τό τίποτα, ἀπό τό μηδέν καί καταλήγει στό τίποτα καί τό μηδέν ἀφοῦ μέ τήν παύση τῆς καρδιοαναπνευστικῆς λειτουργίας τους ἐκμηδενίζονται καί ἀφανίζονται.
Ἀποτελοῦν κατά τήν ἀντίληψή τους μία τυχαία συνάρμοση κυττάρων καί οἱ ὅλες λειτουργίες τους θεμελιώνονται σέ μία τυχαία μείξη ἐκκρίσεων ἀπό τυχαία σχηματισθέντα ὄργανα πού τυχαία κάποιο ἄλογο καί ἀσυνείδητο κβαντικό πεδίο δημιούργησε ἀπό τό μηδέν, μετά ἀπό κάποια τυχαία μεγάλη ἔκρηξη.
Τό ἀδυσώπητο ἐρώτημα πού τίθεται εἶναι πῶς ἀπό αὐτή τήν τυχαιότητα ἀπό αὐτό τό πρωτόζωο πού ἔγινε ἑρπετό καί μετά ἀνθρωποειδές καί μετά ἄνθρωπος ἐκπορεύεται ἠθική διάσταση καί κρίση, πού ὀνομάζεται τιμή καί συνείδηση καί πῶς ὑφίστανται μέσα στήν ἀνθρώπινη ὕπαρξη οἱ λεγόμενες πνευματικές ἐκδηλώσεις, τό ἐνσυνείδητο πνεῦμα, τό ἐνσυνείδητο ἐγώ, ἡ συνειδητή ἀντίληψη τοῦ καλοῦ καί ἀγαθοῦ, τοῦ καθήκοντος, τοῦ δικαίου καί τοῦ ἀντιστρόφου τῶν ἐννοιῶν αὐτῶν, ἡ μεταβολή σέ ἰδέες ὅλων, τῶν ὑλικῶν ἐπιδράσεων, ἐντυπώσεων στό σῶμα μας, ἐσωτερικῶν καί ἐξωτερικῶν, ἡ δυνατότητα τῆς μή ἱκανοποιήσεως μέ τήν βούληση καί τή θελησή μας ὅλων τῶν ἐπιδράσεων στό σῶμα μας, ἡ συνειδητή καί δυναμική ἐπίδραση ἐπωφελῶς καί ἐπιβλαβῶς τῆς πνευματοβολίας μας στό σῶμα μας καί στά ἄλλα ὄντα καί ἀντικείμενα, ἡ εἰδική καί ὁμαδική ὑποβολή, ἡ ἐκούσια καί συνειδητή βασκανία, ἡ τηλεπάθεια, ὁ προφορικός καί ὁ ἐνδιάθετος λόγος, ἡ συνειδητή μνήμη, ἀνάπλαση καί ἀναγνώριση καί ἡ συνειδητή προσοχή, γνώση, ἐπιστήμη καί φαντασία, ἡ πνευματική ἱκανότητα, ἡ ἰδιοφυΐα καί μεγαλοφυΐα, ἀσχέτως τῶν διαστάσεων καί τοῦ βάρους τοῦ σώματος καί τοῦ ἐγκεφάλου, τά ὄνειρα καί ἰδίως τά προγνωστικά καί προφητικά ὁράματα.
Ἐκ τοῦ ἐναντίου (a contrario) φαινόμενα ψυχικά πού εἶναι ἀδύνατον νά ἔχουν ἀρχή τή μείξη ἐκκρίσεων κάποιων κυττάρων, διότι εἶναι ἄλλης ὑφῆς, ἀποδεικνύουν τήν ἀπόλυτη ἀστάθεια τῶν ἀρνουμένων τήν ὑπερβατική τους πνευματική διάσταση ὅπως ἡ μεταβίβαση σκέψεως, ἡ τηλενέργεια, ἡ τηλεκινησία, ὁ ὑπνωτισμός, ἡ νοομαντία, ἡ διαίσθηση, ἡ ἐνδοσκοπία, ἡ ραβδοσκοπία, ἡ αὐτόματος γραφή, ἡ ἐξωπλασία ἤ ἐκτόπλασμα, ἡ καταληψία, ἡ ἀκαΐα, ἡ αἰώρηση, ἡ διπλή ἤ πολλαπλή προσωπικότης, ἡ ἰδεοπληγία, ἡ ψευδαίσθηση, ἡ ἐγγαστριμυθία κ.ἄ. πού καταδεικνύουν τήν ὑποστατική ὀντότητα ἀρνητικοῦ πνευματικοῦ κόσμου.
«Ὁρκίστηκαν» οἱ ἀγαπητοί ἄρχοντες τῆς αὐτοδιοίκησης στόν ἑαυτό τους δηλ. στήν συνάρμοση τῶν κυττάρων τοῦ ὀργανισμοῦ τους πού ὅλως παραδόξως ἀπό αὐτές τίς μονάδες ὕλης ἀναβλύζουν ἡ τιμή καί ἡ συνείδηση δηλ. ἔννοιες πνευματικές πού προϋποθέτουν μεταφυσική ἀναγωγή δηλ. σχέση καί κοινωνία μέ ὑπερβατική Ἀρχή καί δέσμευση ἀπέναντί Της.
Τό σῶμα τοῦ ἀνθρώπου ἀπαρτίζεται ἀπό 62,81% ὀξυγόνο, 19,37% ἄνθρακα, 9,31% ὑδρογόνο, 5,14% ἄζωτο, 1,38% ἀσβέστιο, 0,64% θεῖο, 0,63% φώσφορο, 0,26% νάτριο, 0,22% κάλιο, 0,18% χλώριο, 0,04% μαγνήσιο, 0,005% σίδηρο, καί ἀπό ἄλλα 24 χημικά στοιχεῖα σέ ἐλάχιστες ποσότητες. Τό 60% κατά μέρο ὅρο εἶναι κοινό νερό.
Ἑπομένως ἀπό αὐτά πηγάζει κατά τούς ὁρκισθέντες ἡ τιμή καί ἡ συνείδηση (;) καί σέ αὐτά ὁρκίζονται οἱ ἐκλεκτοί μας συμπολίτες ἀφοῦ πανηγυρικά ἀρνοῦνται μέ τήν πράξη τους τήν θεία ἀναγωγή τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου καί τήν ἱερότητα τοῦ ἀνθρωπίνου βίου στήν σχέση του μέ τόν ὑπερβατικό Δημιουργό τῆς ζωῆς;
Διερωτᾶται κανείς βέβαια πῶς ἐχέφρονες ἄνθρωποι κατατρύχονται ἀπό τέτοιες ἰδεοληψίες ἀφοῦ ἐνώπιον τῆς ἀντιλήψεώς μας:
Α. Τά ἀγεφύρωτα ὀργανικά χάσματα μεταξύ ὅλων τῶν ἐνοργάνων ὄντων,
Β. Τό ἀγεφύρωτο χάσμα μεταξύ φυτικοῦ κόσμου καί τῶν ἐμψύχων ὄντων,
Γ. Τό ἀγεφύρωτο χάσμα μεταξύ τοῦ ἀνθρώπου καί ὅλων τῶν ἐνοργάνων καί ἐμψύχων ὄντων,
Δ. Ἡ ἀέναος κίνηση τῆς συμπαντικῆς ὕλης-μάζης,
Ε. Οἱ φυσικοί νόμοι,
ς. Τό ἀγεφύρωτο χάσμα μεταξύ ἀνοργάνου καί ὀργανικῆς ὕλης,
Ζ. Ἡ ὀργανική διάπλαση καί ἡ ζωή τῶν ἐνοργάνων ὄντων,
Η. Τό πεπερασμένο τοῦ ὑλικοῦ σύμπαντος καί
Θ. Ἡ ἁρμονία τοῦ ὑλικοῦ σύμπαντος, ἡ ὑπερμαθηματική ἀκρίβεια καί ἡ τελονομία πού τό διέπουν ἀποδεικνύουν πληρέστατα ὅτι ὁ παρών κόσμος εἶναι ἀδύνατον νά ἔχει δημιουργήσει τόν ἑαυτό του καί τό θεμέλιο τῆς ὕπαρξης του δέν βρίσκεται μέσα του καί κατά συνέπεια ἡ ὑπερβατική αὐτή Ἀρχή πού τόν δημούργησε καί τόν συνέχει εἶναι ὁ Πανάγιος καί Πανυπερτέλειος Θεός, κατ'εἰκόνα τοῦ ὁποίου ἔχει πλασθεῖ ἀπό ἄπειρη ἀγάπη ὁ ἄνθρωπος πού μόνος αὐτός ἀπό ὅλο τό Σύμπαν ἔχει ἐπίγνωση τοῦ ἑαυτοῦ του, μπορεῖ νά ἀπαντήσει στό ἐρώτημα ποιός εἶσαι, ἔχει τό «συνειδέναι» καί τήν αὐτεξούσια ἐλευθερία βουλήσεως.
Εἶναι ἐξόχως τραγικά πρόσωπα οἱ συνάνθρωποί μας πού ἀνέλαβαν τούς οἴακες τῆς Τοπικῆς Αὐτοδιοίκησης μέ τέτοιες ἀσταθεῖς, ἀφελεῖς ἀνερμάτιστες καί χαοτικές ἀπόψεις καί ὅπως ἀποδεικνύεται δέν ἔχουν διδαχθεῖ τίποτα ἀπό τήν ἱστορία πού διέδραμε ἡ ἀνθρωπότης, ἀπό τίς ἐπαναστάσεις πού τούς ἐμπνέουν τήν Γαλλική ἐπανάσταση (1789) καί τήν Ὀκτωβριανή Ἐπανάσταση (1917).
Δέν διδάχθηκαν τίποτα ἀπό τά ποτάμια αἵματος καί τούς ὁμαδικούς τάφους τῶν θυμάτων τῆς ἀνείπωτης θηριωδίας τῶν ἐπαναστατῶν πού ἐμφοροῦντο ἀπό τά ἴδια μέ αὐτούς ἰδεολογήματα.
Δέν ἐνθυμοῦνται ὅτι καί αὐτός ὁ Ροβεσπίερος κατέληξε στήν γκιλοτίνα καί ὅτι στίς «περιώνυμες» δίκες τῆς Μόσχα ὁ ἕνας «σύντροφος» ἐξόντωνε τόν ἄλλο.
Γιατί «χωρίς Θεό ὅλα ἐπιτρέπονται» κατά τήν ρήση τοῦ Ντοστογιέφκυ καί γιατί νά μήν ἐπιτρέπονται;
Οἱ τιμηθέντες μέ τήν ψῆφο τῶν συμπολιτῶν τους πού ὁρκίστηκαν στόν ἑαυτό τους θέλουν νά μᾶς πείσουν ὅτι τό πνεῦμα θυσίας πού ἀπαιτεῖ ἡ δημόσια λειτουργία, ὁ ἀλτρουϊσμός καί ἡ θυσιαστική προσφορά, τό δίκαιο, ἡ ἀλήθεια, ἡ ἀνιδιοτελής ἀγάπη μποροῦν νά πηγάσουν ἀπό τόν πεισιθάνατο ἐγκλεισμό τοῦ ἀνθρώπου στόν χωροχρόνο τῆς καθημερινότητας καί στόν ἀσφυκτικό κλειό τῆς ὕλης.
Ἄν αὐτό δέν ἀποτελεῖ μεσαίωνα καί τήν ἐπανάληψη ἀσταθῶν ἀπόψεων τῆς ἀνθρώπινης μεταπτωτικῆς τραγωδίας τί ἄλλο εἶναι;
Νά γιατί ἡ ἀποτυχία τους δυστυχῶς προδιαγράφεται βεβαία!
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Τρικυμία εν κρανίω, για μία ακόμη φορά, ο Σεραφείμ. Έχει βάλει στο μπλέντερ τα πιο ανόμοια πράγματα και στο τέλος έχει το θράσος να μιλάει για μεσαίωνα.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Από τα σχόλια του φβ από κάτω:
Δεν θα περίμενα ποτέ, "σεβασμιότατε", με το φτωχό σου μυαλό, την ένδεια των επιχειρημάτων σου, τον προφανή ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία σου, την απύθμενη μικρότητά σου, την πολεμική εχθρική σου συμπεριφορά, και πάνω απ' όλα την προκατάληψή σου να καταλάβεις ότι υπάρχει ηθική εκτός της θρησκείας (σου). Κρίνεις, όμως, εξ ιδίων τ' αλλότρια. Αν ΕΣΥ χρειάζεσαι θεό για να σε ελέγχει, να σε συγκρατεί, να σε καθοδηγεί και να δίνει νόημα στη ζωούλα σου, κάποιοι άλλοι δεν τον χρειάζονται. Η δική τους ηθική είναι εξ ορισμού πολύ ανώτερη από την τρομοκρατημένη δική σου, κάτι που, επαναλαμβάνω, δεν περιμένω ποτέ να καταλάβεις.

Η δε υπεροψία κι η μεγαλομανία σου σε οδηγεί να πιστεύεις ότι το είδος σου είναι σκόπιμα η κορωνίδα της δημιουργίας. Στην πραγματικότητα είμαστε ένα ακόμα θηλαστικό, τίποτα περισσότερο, κι έχουμε τόσο ψυχή όσο και οι κατσαρίδες.

Έχεις όμως δίκιο που ανησυχείς, κραυγάζεις κι εξαπολύεις μύδρους, καθώς ο κόσμος λίγο λίγο ξυπνάει και η θρησκεία σου σύντομα θα γίνει, όπως όλες πριν απ' αυτή, πεπερασμένη. Περαστικά. Επίτρεψέ μου να παραφράσω τον Σαραμάγκο, λέγοντας: "Τέτοιοι ποιμένες, τέτοιος θεός."
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 2131
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Άστοχο και επικίνδυνο να ιδρυθεί Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών μέσα στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 01/09/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 02/09/2014
Καταθέτων: Μιχελάκης Σπυρίδωνος Ιωάννης
Υπουργός: Λοβέρδος Ανδρέας (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Το ΑΠΘ προχώρησε στην ίδρυση Τμήματος Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ. Η ίδρυση ενός τέτοιου Τμήματος προσφέρει πανεπιστημιακή θεολογική εκπαίδευση στους μουσουλμάνους εκπαιδευτικούς της Θράκης (πάγιο αίτημα των Ελλήνων μουσουλμάνων της περιοχής) κάτι που επιτυγχάνει και το δραστικό περιορισμό της παρέμβασης της Άγκυρας και μάλιστα στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό (με προφανή οφέλη).

Παρόλα αυτά η απόφαση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις εκκλησιαστικών και ακαδημαϊκών κύκλων διότι το Τμήμα αυτό ιδρύεται μέσα στη Θεολογική Σχολή (η συστέγαση χριστιανικής θεολογίας και ισλάμ είναι άστοχη και επικίνδυνη με βάση τη διεθνή εμπειρία) και «αντίκειται ακόμη και στα πιο στοιχειώδη κριτήρια επιστημολογίας και δεοντολογίας». Επιπλέον συνιστά ευθεία προσβολή της επικρατούσας (σύμφωνα με το Σύνταγμα) θρησκείας.

α. Ποια η θέση σας;
β. Γιατί δεν επελέγη άλλη λύση εκτός Θεολογικής Σχολής;
γ. Τι θα κάνετε για να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν από τη συστέγαση χριστιανικής θεολογίας και ισλάμ;
δ. Πώς θα αντιμετωπίσετε πιθανό αίτημα μουσουλμάνων φοιτητών για αφαίρεση από τα αμφιθέατρα και τα σπουδαστήρια χριστιανικών θρησκευτικών συμβόλων με δεδομένο τον κίνδυνο να δικαιωθούν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;

Περίληψη απάντησης
Ίδια απάντηση με αυτήν.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 03 Νοέμ 2014 12:32, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

"πανεπιστημιακή θεολογική εκπαίδευση"


:lol:

Πότε επιτέλους θα παρέχουν και "πανεπιστημιακή αστρολογική εκπαίδευση" . :violin:
État de siège
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Είναι λίγο μπαγιάτικο αλλά δεν το είχα βάλει παλιότερα διότι η αναφορά επισύναπτε κάτι αδιάβαστο. Πάντως τα υπουργεία απάντησαν και το Υπ. Παιδείας δίνει κάποιες χρήσιμες πληροφορίες.

Αριθμός: 1067
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αναφέρεται σε ψήφισμα που αφορά την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 06/08/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 01/08/2014
Καταθέτων: Αλεξόπουλος Δημητρίου Χρυσοβαλάντης
Υπουργοί:
1. Υπ. Εσωτερικών
2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Παρατίθεται ιστοσελίδα με ηλεκτρονικό ψήφισμα πολιτών που «Λένε ΟΧΙ στην ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο ΑΠΘ».

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Εσωτερικών: Αναρμόδιο.

2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων:
- Το ΑΠΘ δεν έχει υποβάλει επίσημα αίτημα για την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών
- Επίσης αν και (σύμφωνα με επιστολή του Προέδρου του Τομέα Δογματικής Θεολογίας του Τμ. Θεολογίας) η ΓΣ του Τμ. Θεολογίας αποφάσισε την ίδρυση Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών, μέχρι σήμερα δεν έχει υποβληθεί επίσημα αίτημα στην αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Σε κάθε περίπτωση η ίδρυση Κατεύθυνσης είναι αμιγώς ακαδημαϊκό ζήτημα και ανήκει στην αρμοδιότητα των οικείων ακαδημαϊκών οργάνων. Πάντως έχουμε ζητήσει σχετικά στοιχεία από την Πρυτανεία του ΑΠΘ.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 1497
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: (Γ΄Τμήμα Διακοπής Εργασιών Βουλής Θέρους 2014) ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την επικείμενη ψήφιση νόμου σχετικά με τη σύσταση κατεύθυνσης Ισλαμικών Σπουδών στο τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 18/09/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 19/09/2014
Καταθέτων: Ταλιαδούρος Αθανασίου Σπυρίδων
Υπουργός: Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Επιστολή του Πορφύφιου Μοναχού Φιλοθεΐτη. Τα κύρια σημεία είναι:
- Ακόμη και στα πιο φιλελεύθερα κράτης της ΕΕ «που κυριαρχούν ριζοσπαστικές προτεσταντικές παραφυάδες και το μόνο που μας συνδέει μαζί τους είναι η πίστις στον Τριαδικό Θεό και τίποτε άλλο» οι θεολογικές σχολές είναι ομολογιακές
- Αν αργότερα οι μουσουλμάνοι φοιτητές ζητήσουν να αφαιρεθεί η εικόνα του Χριστού από τα αμφιθέατρα; τι θα κάνετε; Ακόμα κι αν αρνηθείτε, θα τους δικαιώσει η ΕΕ.
- Ακόμα κι αν αγνοήσετε τα ευρωπαϊκά δικαστήρα, ποιος θα εμποδίσει «τον ανεγκέφαλον Μουσουλμάνον υπερασπιστήν της σχολής του και της πίστεως του που θα θυσιαστεί ζωσμένος με εκρηκτικά μέσα στο αμφιθέατρο της Θεολογικής Σχολής για να εξαγνίσει τον τόπον των σπουδών του από τους “ειδωλοεικονολάτρες” Χριστιανούς και αρνητές του Προφήτου Μωάμεθ;
- Θυμηθείτε τις δεκάδες χιλιάδες ανθρωποθυσίες προγόνων μας Ελλήνων που έχασαν τη ζωή τους επειδή δεν εξισλαμίστηκαν.
Η λύση είναι η Κατεύθυνση Ισλαμικών Σπουδών να λειτουργήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ ή στο Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών και μόνο ως αντιστάθμισμα για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

Περίληψη απάντησης
Τα πανεπιστήμια είναι πλήρως αυτοδιοικούμενα (άρθρο 16 του Συντάγματος και γενικότερα νομικό πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση) και έχουν την αρμοδιότητα και το δικαίωμα να αποφασίζουν τα ίδια τα αντικείμενα διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών τους.

Το Τμήμα Θεολογίας δεν έλαβε απόφαση για την ίδρυση «Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών» αλλά για την ίδρυση «Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών» στον Τομέα Θρησκειολογίας (ο Τομέας υφίσταται εδώ και δεκαετίες και αντικείμενό του είναι η επιστημονική και ιστορικο-κριτική μελέτη των θρησκειών, συμπεριλαμβανομένου του Ισλάμ). Άρα ούτε δημιουργείται κάποιο νέο Τμήμα ούτε αλλοιώνεται ο χαρακτήρας και η ταυτότητα του υφιστάμενου Τμήματος. Το Τμήμα Θεολογίας έκρινε ότι οι θεολόγοι (οποιασδήποτε θρησκείας) πρέπει να είναι απόφοιτοι των Θεολογικών Σχολών και όχι Φιλοσοφικών Σχολών ή Σχολών Επιστημών της Αγωγής. Το αν η απόφασή του είναι σωστή θα κριθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Η συνύπαρξη χριστιανικής θεολογίας και μουσουλμανικής θεολογίας είναι συνηθισμένη πρακτική στα πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Το επιχείρημα «η ορθοδοξία δεν μπορεί να συνυπάρξει με το Ισλάμ» καταρρίπτεται από την πραγματικότητα (βλ. συνύπαρξη ορθόδοξων-μουσουλμάνων στη Θράκη, τα τέσσερα πρεσβυγενή ελληνορθόδοξα πατριαρχεία σε μουσουλμανικές χώρες, κ.α.).

Η Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών θα είναι προσβάσιμη σε όλους τους φοιτητές του Τμήματος ανεξάρτητα από το θρήσκευμα, την καταγωγή ή το φύλο τους. Άλλωστε το ΣτΕ έχει κρίνει ότι η ιδιότητα του ΧΟ δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εγγραφή του σε Τμήμα Θεολογίας (απόφ. 194/1987) και ότι για την εκλογή κάποιου ως καθηγητή σε Τμήμα Θεολογίας δεν είναι απαραίτητη η κατοχή διδακτορικού Ορθόδοξης Θεολογίας (απόφ. 1798/1989). (Το αντίθετο ισχύει για τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Σχολές). Τέλος, σημειώνεται ότι στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ λειτουργεί χώρος προσευχής μουσουλμάνων από το 1983.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 03 Νοέμ 2014 12:29, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 1327
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: (Γ΄Τμήμα Διακοπής Εργασιών Βουλής Θέρους 2014) ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με τη φορολόγηση ακινήτων και την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Ημερομηνία: 11/09/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 05/09/2014
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
2. Υπ. Επικρατείας

Περίληψη αναφοράς
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (15/07/2014) ο Άνθιμος δήλωσε σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές ότι «είναι πρωτοφανές, πρόκειται για μέγα λάθος» και ότι «πολλά γεγονότα σηματοδοτούν την πολεμική εναντίον της χριστιανικής ορθόδοξης πίστης». «Πολεμούν την Εκκλησία. Θέλουν να στερήσουν από τον κόσμο την αργία. Συγχαρητήρια και καλό αγώνα σε όσους λένε όχι στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας».

Ακόμα αναφέρθηκε στη φορολόγηση των ακινήτων των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων της Εκκλησίας: «Το Δημόσιο θέλει να πληρώσουμε φόρο €411.000 για τα ακίνητα που ενοικιάζουμε ώστε να συντηρούμε το Χαρίσειο Γηροκομείο. Τα χρήματα δε φτάνουν. Θα αναγκαστούμε να κλείσουμε το γηροκομείο.» «Είναι επίθεση της Εκκλησίας που επιτελεί κοινωνικό έργο.»

Επίσης “υπογράμμισε με νόημα” ότι «η αντίσταση είναι νόμιμη και ευλογημένη στην επίθεση εκείνων που προσβάλλουν την Εκκλησία».

Τέλος, κάλεσε τους πιστούς να μην ανοίγουν τις πόρτες τους στους Ιεχωβάδες, τονίζοντας ότι οι αιρέσεις είναι πολλές και επικίνδυνες.

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας: Η αναφορά δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Κανονισμού της Βουλής.

2. Υπ. Επικρατείας: Η αναφορά δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Κανονισμού της Βουλής.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 03 Νοέμ 2014 12:26, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: (δεν) απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 2855
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: (Γ΄Τμήμα Διακοπής Εργασιών Βουλής Θέρους 2014) ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Να μην ιδρυθεί Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 23/09/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 24/09/2014
Καταθέτουσα: Ράπτη Δημητρίου Ελένη
Υπουργός: Λοβέρδος Ανδρέας (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Εδώ και αρκετό καιρό παρακολουθούμε το χρονικό ίδρυσης Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, τη στιγμή που το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θελολογίας είναι αντίθετο στην ίδρυσή του. Οι Θεολογικές Σχολές έχουν ομολογιακό χαρακτήρα σε όλη την Ευρώπη κάτι που αποκλείει τη συνύπαρξη χριστιανικής θεολογίας και ισλαμισμού κάτω από την ίδια ακαδημαϊκή στέγη. Αφού στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ υπάρχει Έδρα Εβραϊκών Σπουδών, γιατί να μην γίνει το ίδιο και για τις Ισλαμικές σπουδές; Και γιατί να γίνει αυτό σε μία εποχή στην οποία παρατηρείται έντονος φανατισμός και ακραίες βιαιοπραγίες από μερίδα πιστών της συγκεκριμένης θρησκείας;
α. Θα ανακαλέσετε το σχέδιο ίδρυσης του Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ;
β. Αν λόγοι διεθνούς πολιτικής και διπλωματίας επιβάλλουν την ίδρυσή του, θα διασφαλίσετε ότι θα αποτελέσει τμήμα της Φιλοσοφικής ή άλλης Σχολής;

Περίληψη απάντησης
Ίδια απάντηση με αυτήν.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 03 Νοέμ 2014 12:35, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Απάντηση