Η Εκκλησία και τα ημερολόγια (παλιοημερολογίτες-Γ.Ο.Χ.)

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

* Του Διονύση Π. Σιμόπουλου

Όσο κι αν ψάξετε, σε οποιοδήποτε αρχείο των ελληνικών ληξιαρχείων, δεν πρόκειται να βρείτε ούτε έναν Έλληνα ή Ελληνίδα που να έχει καταχωρηθεί με ημερομηνία γέννησης από 16 έως 28 Φεβρουαρίου 1923! Όχι, φυσικά, γιατί δεν είχαμε ούτε μία γέννα σε μία ολόκληρη περίοδο 13 ημερών, αλλά γιατί απλούστατα το 1923 είχε μόνο 352 ημέρες! Του έλειπαν δηλαδή οι 13 ημέρες μεταξύ 16 και 28 Φεβρουαρίου! Η ιστορία για το πως έγινε αυτό έχει να κάνει με τον προσδιορισμό του έτους και τα ημερολόγια.

Όπως ξέρετε, ένα σωστό ετήσιο ημερολόγιο πρέπει να έχει ως βάση του τον ακριβή χρόνο που χρειάζεται η Γη για να συμπληρώσει μία πλήρη περιφορά της γύρω από τον Ήλιο. Αυτή η κίνηση της Γης αντικαθρεπτίζεται στην φαινόμενη κίνηση του Ήλιου ανάμεσα στους αστερισμούς. Οι Βαβυλώνιοι κατέγραψαν για πρώτη φορά την αργή αυτή φαινόμενη κίνηση του Ήλιου από τη Δύση προς την Ανατολή, γιατί παρατηρούσαν προσεχτικά τον ορίζοντα την ώρα της Δύσης. Και οι παρατηρήσεις τους εκείνες τους απεκάλυψαν ότι ο Ήλιος επέστρεφε στην αφετηρία του μετά από περίπου 360 ημέρες. Έτσι οι Βαβυλώνιοι χώρισαν τον κύκλο σε 360 μοίρες, κάτι που παραμένει σε ισχύ ακόμη και σήμερα, και θέσπισαν συγχρόνως ένα μεικτό σεληνιακό και ηλιακό ημερολόγιο 360 ημερών, με προσθήκες εμβόλιμων εορτάσιμων ημερών που δεν έλυναν όμως το πρόβλημα της επακριβούς διάρκειας του έτους.

Το ίδιο συνέβαινε όμως και με το ρωμαϊκό ημερολόγιο που τον πρώτο π.Χ. αιώνα το είχε κι αυτό τα χάλια του. Γι’ αυτό το 44 π.Χ. ο Ιούλιος Καίσαρ άλλαξε το μέχρι τότε ημερολόγιο της Ρώμης, που είχε θεσπίσει ο Πομπήϊος Νουμάς (714-671 π.Χ.), και με τη βοήθεια του Έλληνα αστρονόμου Σωσιγένη από την Αλεξάνδρεια εγκαθίδρυσε το Ημερολόγιο που φέρει έκτοτε το όνομά του. Ο Σωσιγένης βασισμένος στους υπολογισμούς του πατέρα της αστρονομίας Ιππάρχου (ο οποίος έναν αιώνα νωρίτερα είχε προσδιορίσει ότι το ηλιακό ή τροπικό έτος έχει διάρκεια ίση με 365,242 ημέρες), θέσπισε ένα ημερολόγιο του οποίου τα έτη είχαν 365 ημέρες ενώ σε κάθε τέταρτο έτος πρόσθεταν μία ακόμη ημέρα, μετά την «έκτη προ των καλενδών του Μαρτίου», που ονομάζονταν «bis sextus». Έτσι η ημέρα αυτή, επειδή μετριόταν δύο φορές, ονομάζεται ακόμη και σήμερα «δις έκτη» και το έτος που την περιέχει «δίσεκτο».

Η παρανόηση λοιπόν του λαού ότι τα δίσεκτα έτη είναι «γρουσούζικα» («κι αν έρθουν χρόνια δίσεχτα και μήνες οργισμένοι» όπως λέει το δημοτικό μας τραγούδι) ίσως να προέρχεται από την λανθασμένη αντίληψη της ετυμολογίας και της ορθογραφίας του πρώτου συνθετικού της λέξεως «δίσεκτο». Αντί δηλαδή του σωστού «δις» με γιώτα (που σημαίνει δύο φορές) να εννοείται λανθασμένα το αχώριστο προθεματικό μόριο «δυς» με ύψιλον που έχει την έννοια της δυστυχίας, «της δυσκολίας, της κακής καταστάσεως ή του απευκταίου αποτελέσματος».

Αλλά και το Ιουλιανό Ημερολόγιο δεν ήταν τέλειο. Γιατί παρ’ όλο τον καλύτερο προσδιορισμό του ηλιακού έτους από τον Σωσιγένη, υπήρχε ακόμη μια μικρή απόκλιση από την πραγματικότητα αφού η διάρκεια του ηλιακού έτους είναι 365,242199 ημέρες. Έτσι το καθορισμένο από τον Σωσιγένη έτος είναι μικρότερο του πραγματικού κατά 0,0078 της ημέρας, δηλαδή κατά 11 λεπτά και 13 περίπου δευτερόλεπτα, χρόνος που εκ πρώτης όψεως φαίνεται σχεδόν ασήμαντος. Κάθε τέσσερα όμως χρόνια το μικρό αυτό λάθος γίνεται περίπου 45 λεπτά, και κάθε 129 χρόνια φτάνει την μία ολόκληρη ημέρα.

Μέσα στα πρώτα 400 χρόνια από την εφαρμογή του Ιουλιανού Ημερολογίου το λάθος είχε φτάσει τις τρεις ημέρες με αποτέλεσμα το 325 μ.Χ. η εαρινή ισημερία να συμβεί στις 21 Μαρτίου. Την χρονιά εκείνη έγινε η Α' Οικουμενική Σύνοδος στη Νίκαια της Βιθυνίας και θέσπισε τον ονομαζόμενο έκτοτε «Όρο της Νικαίας» για τον προσδιορισμό του εορτασμού του Πάσχα. Όπως μάλιστα αναφέρει στη διδακτορική του διατριβή ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος «... αξιοσημείωτον τυγχάνει το γεγονός ότι η Α’ Οικουμενική Σύνοδος, θελήσασα να ορίση την ημέραν εορτασμού του Πάσχα, δεν ώρισε μήνας και ημέρας του Ιουλιανού Ημερολογίου, αλλ’ έθετο ως σταθεράν βάσιν του υπολογισμού την εαρινήν ισημερίαν, δηλ. ώρισε τα κατά τον εορτασμόν ουχί ημερομηνιακώς, αλλ’ αστρονομικώς, και τούτο διότι το κανονικώς ενδιαφέρον δεν είναι η ημερομηνία, αλλ’ η ισημερία».

Το λάθος όμως των 11 περίπου λεπτών του Ιουλιανού Ημερολογίου συσσωρευόταν και η εαρινή ισημερία μετατοπιζόταν όλο και πιο ενωρίς. Έτσι ενώ την εποχή του Χριστού η εαρινή ισημερία συνέβαινε στις 23 Μαρτίου, το 325 μ.Χ. συνέβη στις 21 Μαρτίου, και το 1582 μ.Χ. είχε φτάσει να συμβαίνει στις 10 Μαρτίου, γεγονός που δημιουργούσε προβλήματα στον ακριβή καθορισμό του εορτασμού του Χριστιανικού Πάσχα σύμφωνα με τον όρο που είχε θεσπίσει η Α’ Oικουμενική Σύνοδος.

Το 1572, τη χρονιά που εξελέγη πάπας ο Γρηγόριος ΙΓ', ο ιησουίτης αστρονόμος Χριστόφορος Κλάβιους, με τη βοήθεια του αστρονόμου Λουίτζι Λίλιο, επεξεργάστηκε την παπική βούλλα της ημερολογιακής μεταρρύθμισης που δημοσιεύτηκε το Φεβρουάριο του 1582. Με τη μεταρρύθμιση η 5η Οκτωβρίου 1582 ονομάστηκε 15η Οκτωβρίου, για να διορθωθεί το λάθος των 10 ημερών, που είχε συσσωρευτεί στους προηγούμενους 11 αιώνες, και για να επιστρέψει η εαρινή ισημερία στην 21η Μαρτίου, όπως ήταν κατά την Α’ Οικουμενική Σύνοδο του 325 μ.Χ.

Για να μην επαναληφθεί το λάθος του Ιουλιανού Ημερολογίου, ο Λίλιο όρισε επίσης ότι δίσεκτα θα είναι τα έτη που ο αριθμός τους διαιρείται με το 4 εξαιρουμένων των «επαιωνίων», τα έτη δηλαδή των αιώνων, από τα οποία όριζε ως δίσεκτα μόνον όσα έχουν αριθμό αιώνων που διαιρείται με το 4. Με αυτή την τροποποίηση το έτος 1900 δεν ήταν δίσεκτο, ενώ αντίθετα το επαιώνιο έτος 2000 ήταν δίσεκτο. Η τροποποίηση αυτή δηλαδή καθορίζει ότι σε κάθε 400 χρόνια έχουμε 97 δίσεκτα έτη αφού το λάθος του Ιουλιανού Ημερολογίου είναι 3 ημέρες και 3 ώρες περίπου κάθε 400 χρόνια. Μ’ αυτό τον τρόπο διορθώνουμε το λάθος των τριών ημερών, παραμένει όμως ένα λάθος τριών περίπου ωρών κάθε 400 χρόνια που θα συσσωρευτεί σε μία περίπου ημέρα το έτος 3081 μ.Χ..

Το Νέο ή Γρηγοριανό Ημερολόγιο δεν έγινε άμεσα αποδεκτό, και έτσι ο καθολικός κλήρος αναγκάστηκε να προσφύγει στην ανακοίνωση «θαυμάτων» για να το καθιερώσει. Τα καθολικά κράτη της Ευρώπης το αποδέχτηκαν τελικά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Τα προτεσταντικά όμως κράτη χρειάστηκαν έναν ακόμη αιώνα, ενώ η Αγγλία και η Αμερική ακόμη περισσότερο αποδεχόμενες τελικά τη μεταρρύθμιση (με διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες του λαού) μόλις το 1752. Το ίδιο άλλωστε συνέβη και στην Ανατολή όπου η αντίδραση της Ορθόδοξης Εκκλησίας ήταν άμεση και οξεία. Οι πατριάρχες Kωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας και Αντιοχείας διαμαρτυρήθηκαν έντονα στη Ρώμη και το Ιουλιανό Ημερολόγιο παρέμεινε σε ισχύ σε όλα τα Ορθόδοξα κράτη έως τον 20ό αιώνα.

Στα Ορθόδοξα κράτη η αρχή της μεταρρύθμισης ξεκίνησε το 1895 όταν ο οικουμενικός πατριάρχης Άνθιμος Ζ' εξέφρασε «πόθους και ευχάς υπέρ ενός ενιαίου ημερολογίου δι' άπαντας τους χριστιανικούς λαούς». Έτσι το 1903, μετά από ερώτημα του πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωακείμ Γ', η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος σε συνεργασία με τη θεολογική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών αποφάσισε ότι «αι ορθόδοξοι Εκκλησίαι εν συνεννοήσει μετ' αλλήλων και μετά της πολιτείας εκάστης αυτών δύνανται να επιχειρήσωσι την μεταρρύθμισιν του νυν εν χρήσει παρ' ημίν ημερολογίου συμφώνως προς τας προόδους και τα πορίσματα της αστρονομικής επιστήμης».

Το 1919 η ελληνική πολιτεία ανακίνησε και πάλι το ημερολογιακό θέμα, οπότε μετά από γνωμάτευση μιας ειδικής επιτροπής η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε παμψηφεί ότι «η μεταβολή του Ιουλιανού ημερολογίου μη προσκρούουσα εις δογματικούς και κανονικούς λόγους δύναται να γίνει.... η δε πολιτεία είναι ελευθέρα να δεχθεί το γρηγοριανόν, ως ευρωπαίον ημερολόγιον, της εκκλησίας κρατούσης μέχρι του νέου επιστημονικού ημερολογίου, το Ιουλιανόν».

Έτσι η ελληνική πολιτεία με το νομοθετικό διάταγμα της 18ης Ιανουαρίου 1923, που δημοσιεύτηκε στις 23 Ιανουαρίου, αντικατέστησε το Ιουλιανό Ημερολόγιο με το Γρηγοριανό και όρισε την έναρξη της εφαρμογής του την 16η Φεβρουαρίου 1923 την οποία ονόμασε 1η Μαρτίου. Αφαιρέθηκαν δηλαδή 13 ημέρες από το έτος 1923, γιατί στις 10 ημέρες λάθους μεταξύ Γρηγοριανού και Ιουλιανού από το 325 έως το 1582 είχε επέλθει καθυστέρηση και άλλων τριών ημερών στα περίπου 340 χρόνια που είχαν παρέλθει από την πρώτη εισαγωγή του Γρηγοριανού Ημερολογίου. Γι’ αυτό άλλωστε το έτος 1923 στην Ελλάδα δεν είχε 365 ημέρες αλλά 352, οπότε και κανένας Έλληνας υπήκοος δεν έχει πιστοποιητικό γέννησης με ημερομηνία από 16 έως 28 Φεβρουαρίου 1923.

Επειδή όμως η Εκκλησία διατήρησε το Ιουλιανό Ημερολόγιο και μετά την αλλαγή του πολιτικού Ημερολογίου, υπήρξε οξεία αντίδραση του λαού όταν ο εορτασμός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου δε συνέπεσε με την Εθνική μας Εορτή της 25ης Μαρτίου. Έτσι με ομόφωνη και πάλι απόφασή της η Εκκλησία της Ελλάδος «λαμβάνουσα μέν υπ' όψιν την εκ της διαφοράς του εκκλησιαστικού ημερολογίου προς το επικρατήσαν ήδη πολιτικόν ημερολόγιον προερχομένην σύγχυσιν παρά τω λαώ και την εκ ταύτης θρησκευτικήν βλάβην αυτού, ανταποκρινομένη δε εις την πανταχόθεν εκδηλουμένην επιθυμίαν, αποφασίζει όπως αφομοιώση το εκκλησιαστικό ημερολόγιον προς το πολιτικόν...».

Από τις 23 Μαρτίου 1924 λοιπόν το εκκλησιαστικό ημερολόγιο συνταυτίστηκε με το πολιτικό, χωρίς όμως τη μετακίνηση του Πασχαλίου που υπολογίζεται, ακόμη και σήμερα, με βάση το ελλιπές Ιουλιανό Ημερολόγιο και τον ελλιπή 19ετή σεληνιακό κύκλο του Μέτωνος (5ος αιώνας π.Χ.).

* Διευθυντής Ευγενιδείου Πλανηταρίου
άρθρο δημοσιευμένο στην Καθημερινή
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_a ... 012_425467
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Παρ' όλα αυτά, το Πάσχα εξακολουθεί στην Ελλάδα να γιορτάζεται με το παλιό ημερολόγιο (είναι η μοναδική θρησκευτική γιορτή στην οποία η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία ακολουθεί το παλιό ημερολόγιο). Ο λόγος; Να μην συμπίπτει λέει με το Πάσχα των Εβραίων! Τρέχα γύρευε...
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Σεληνιακή γιορτή σε ηλιακό ημερολόγιο μόνο και μόνο γιατί για κάποιο μεταφυσικό λόγο πρέπει να έχει περάσει ένας μήνας από την ισημερία του Μαρτίου. Και καλά για τη χριστιανική εκκλησία, ας μετράει το χρόνο και με κλεψύδρες. Το κράτος τι δουλειά έχει με αυτό; Ρητορικά ερωτήματα.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Για την ακρίβεια, Ευθύμη, το Πάσχα ορίζεται να γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο. Μόνο που η ορθόδοξη εκκλησία, ακολουθώντας το παλιό ημερολόγιο ειδικά για το Πάσχα, όταν έχουμε εαρινή ισημερία (21 Μαρτίου) εκείνη την τοποθετεί 13 μέρες αργότερα (3 Απριλίου). Γι αυτό, πολλές χρονιές, έχουμε διαφορά με το Πάσχα των Καθολικών που ακολουθούν το νέο ημερολόγιο (εκείνοι πάντα προηγούνται), ενώ ανά κάποια τακτικά χρονικά διαστήματα, τα δύο Πάσχα συμπίπτουν (ποτέ το καθολικό Πάσχα δεν έπεται).

Το κράτος βέβαια πουθενά δεν κολλάει, ωστόσο πιστεύω ότι η αλλαγή του 1923, υπήρξε έμμεσα η πρώτη νίκη του κράτους απέναντι στην εκκλησία, η οποία αναγκάστηκε και ακολούθησε. Η επόμενη νίκη του κράτους απέναντι στην εκκλησία υπήρξε στο ζήτημα των ταυτοτήτων (κρίμα που δεν υπήρχε το φόρουμ μας πίσω στο 2000, τότε με τις λαοσυνάξεις).

Το μόνο που μας απέμεινε με όλη αυτή την ιστορία του ημερολογίου, είναι η δημιουργία της Εκκλησίας των Παλαιοημερολογιτών, οι οποίοι μάλιστα αυτοαποκαλούνται ΓΟΧ (Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί και οι οποίοι είναι και οι πλέον χοντροκέφαλοι εξ ορθοδόξων), θεωρώντας τους άλλους περίπου ως αίρεση (παρ' ότι ακολουθούν το ίδιο δόγμα) και δούλους του Πάπα! Ενδοορθόδοξες κόντρες made in Greece που προσωπικά μου προκαλούν τρελλό γέλιο.
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Τις ξέρω από πρώτο χέρι, στο χωριό μου έχει δύο εκκλησίες. :D Περιττό να πω ποια από τις δύο ΔΕΝ έχω δει ποτέ από μέσα μικρός :mrgreen:
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Τη μία και μοναδική φορά που παραυρέθηκα σε εκκλησία παλαιοημερολογιτών, ήταν σε έναν γάμο. Τηρούν λοιπόν όλο το τυπικό, και ο γάμος (το μυστήριο μόνο, όχι ολόκληρη η τελετή) κράτησε πάνω από δύο ώρες! Αποτέλεσμα: Οι μισοί και παραπάνω καλεσμένοι, έχοντας σκυλοβαρεθεί, μετακινήθηκαν στο προαύλιο για τσιγάρο και κουβεντούλα (ανάμεσά τους και η αφεντιά μου).

Θα επαναλάβω ότι οι ΓΟΧ είναι όντως Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χοντροκέφαλοι και αν ρίξετε μια ματιά στις κόντρες τους με τους «πλανεμένους» ορθόδοξους (στο διαδίκτυο υπάρχουν αρκετές), θα γελάσετε αρκετά.

Παραθέτω εικόνες από την ενθρόνιση καθώς και δηλώσεις του ΓΟΧ Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Καλλίνικου, για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας. Προσέξτε ότι αυτός που ανέβασε το βίντεο, έβαλε «χαλί» κάτω από τις δηλώσεις, μουσική υπόκρουση!

csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Νομίζω υπήρχε και κάπου αλλού ένα θέμα για τους ΓΟΧ αλλά δεν το βρήκα. Κι εδώ ταιριάζει πάντως.

Αριθμός: 190
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: (Α' Τμήμα Διακοπής Εργασιών Βουλής Θέρους 2014) ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Εκκλησία Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών Ελλάδος
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 18/06/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 19/06/2014
Καταθέτων: Αλεξόπουλος Δημητρίου Χρυσοβαλάντης
Υπουργός: Λοβέρδος Ανδρέας (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας είναι ενωμένη δογματικά με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού, μία από τις οποίες είναι αυτήν των ΓΟΧ. Όμως η Εκκλησία των ΓΟΧ διαθέτει πολυάριθμες Διαρκείς Ιερές Συνόδους και Αρχιεπισκόπους κάτι που δημιουργεί σύγχυση για τις νομικές της σχέσεις όσο και τα για πρόσωπα που την απαρτίζουν.

Ποια είναι τα στοιχεία επικοινωνίας (έδρα κάθε Εκκλησίας ΓΟΧ) και τα ονοματεπώνυμα των Αρχιεπισκόπων και Μητροπολιτών που πλαισιώνουν τις ΔΙΣ της Εκκλησίας των ΓΟΧ Ελλάδας;

Περίληψη απάντησης
Η Εκκλησία των ΓΟΧ δεν αποτελεί ίδια θρησκεία, δόγμα ή αίρεση (γνωμοδότηση 150/1972 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) και ισχύει μόνον το άρθρο 13 του Συντάγματος. Για τους θρησκευτικούς λειτουργούς τους εφαρμόζονται οι κανόνες της θρησκευτικής τους κοινότητας ή οι σχετικές ρυθμίσεις του καταστατικού τους (είναι αναγνωρισμένο Σωματείο) και δεν διέπονται από τις διατάξεις που αφορούν την Εκκλησία της Ελλάδας ούτε από τις διατάξεις που ρυθμίζουν θέματα ετερόδοξων και ετερόθρησκων.

Επειδή μεταξύ των ΓΟΧ προέκυψε διάσπαση σε περισσότερες Συνόδους μη συνδεόμενες διοικητικά και μη αναγνωριζόμενες μεταξύ τους, η Δ/ση Εκκλησιαστικής Διοίκησης του ΥΠΑΙΘ δεν διαθέτει στοιχεία που αφορούν τη δομή και διοικητική ιεραρχία τους.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 25 Αύγ 2014 08:54, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

truleysi έγραψε:Για την ακρίβεια, Ευθύμη, το Πάσχα ορίζεται να γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο. Μόνο που η ορθόδοξη εκκλησία, ακολουθώντας το παλιό ημερολόγιο ειδικά για το Πάσχα, όταν έχουμε εαρινή ισημερία (21 Μαρτίου) εκείνη την τοποθετεί 13 μέρες αργότερα (3 Απριλίου).
Εγώ αυτό δεν το καταλαβαίνω. Η ισημερία είναι ισημερία, όπως κι αν ονομάζουμε τον μήνα, όπως κι αν μετράμε τις ημέρες.

Αν αλλάξουμε πάλι το ημερολόγιο και πούμε π.χ. ότι η πρώτη Ιανουαρίου του 2015 θα γίνει 6 Ιανουαρίου, θα πηδήξουμε δηλαδή 5 ημέρες, Τότε η ισημερία θα είναι στις 26 Μαρτίου με το καινούριο ημερολόγιο. Δε θα είναι στις 21.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Σωστό το σκεπτικό σου. Δύο φορές το χρόνο υπάρχει σ' έναν τόπο ισημερία, όπως κι αν βαφτιστούν οι μέρες και οι μήνες απ' τον άνθρωπο. Ας λέγεται και 32 Φεβρουαρίου, ας λέγεται και 35 Δωδεκαμβρίου, η κίνηση των πλανητών δεκάρα δεν δίνει σ' αυτό.

Το πρόβλημα είναι ότι τα αστροφυσικά φαινόμενα έλαβαν θρησκευτικές διαστάσεις με αποτέλεσμα να τα κάνουν σαν τα μούτρα τους. Δεχόμενοι το λανθασμένο παλιό ημερολόγιο, αυτομάτως μετατοπίζουν λανθασμένα και την εαρινή ισημερία. Το μεγάλο πρόβλημα των Παλαιοημερολογιτών είναι ότι το σε ισχύ ημερολόγιο θεσπίστηκε τον 16ο αιώνα από τον Πάπα (που ήταν κάτι σαν πλανητάρχης της εποχής) και φοβήθηκαν οι Ανατολικοί ότι θα χάσουν κατιτίς απ' την εξουσία τους.

Σε ζητήματα φυσικής και μαθηματικών που έπεσαν στα χέρια φανατισμένων και ηλίθιων που τα 'χουν μπλέξει με επιταφίους και Μεγαλοβδομάδες, άκρη δεν μπορείς να βγάλεις. Στο κάτω - κάτω, τι μας νοιάζει πότε γιορτάζουν το Πάσχα τους;
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Προσέθεσα τουλάχιστον και την παρένθεση στον τίτλο, ώστε να διευκρινιστεί καλύτερα, αλλά και να γενικευθεί, αφού δεν υπάρχει άλλο όμοιο θέμα. Εκτός αν υπάρχει και δεν μπορώ να το βρω.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

apeleytheros έγραψε:
Από τις 23 Μαρτίου 1924 λοιπόν το εκκλησιαστικό ημερολόγιο συνταυτίστηκε με το πολιτικό, χωρίς όμως τη μετακίνηση του Πασχαλίου που υπολογίζεται, ακόμη και σήμερα, με βάση το ελλιπές Ιουλιανό Ημερολόγιο και τον ελλιπή 19ετή σεληνιακό κύκλο του Μέτωνος (5ος αιώνας π.Χ.).
άλλο το πολιτικό και άλλο το θρησκευτικό ημερολόγιο.
στο ισλάμ και τον ινδουισμό έχουν πολύ μεγαλύτερες διαφορές στο θρησκευτικό ημερολόγιο από τους νεοημερολογίτες και τους παλαιοημερολογίτες της χώρας μας. τώρα τι έκανε την ελλάδα να αλλάξει το θρησκευτικό ημερολόγιο όταν όλες οι ορθόδοξες χώρες το διατήρησαν είναι κάτι που δεν το κατάλαβα ποτέ.
η οικογένεια μου ήταν παλαιοημερολογίτες και θυμάμαι πως ήμουν το μαύρο πρόβατο για τον ηλίθιο ιερέα του χωριού μας όταν κατηγορούσε τους παλαιοημερολογίτες στους συμμαθητές μου (βλέπεις τύχαινε να είναι και δάσκαλος τρομάρα του) φέρνοντας με σαν παράδειγμα.
ευτυχώς εκτιμούσαν περισσότερο τα προσόντα μου σαν τερματοφύλακα παρά σαν παράδειγμα πρός αποφυγήν λόγω παλαιού ημερολογίου. μην του δίνεις σημασία μου έλεγαν ένας μαλάκας είναι.
σήμερα υπάρχουν ακόμη πολλοί στην ελλάδα που πηγαίνουν με το παλιό ημερολόγιο ειδικά όσοι έχουν 'έρθει από την πρώην ΕΣΣΔ. εμένα σήμερα στα 52 μου ούτε που με νοιάζει απλώς θυμήθηκα τα παλιά και είπα να πώ την γνώμη μου και ένα μεγάλο συγνώμη στον αγαπητό τρουλεσί για παλιές ανάρμοστες εκφράσεις μου ελπίζοντας πως θα το διαβάσει και θα με συγχωρήσει.

φιλικά, Θεόφιλος.
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Ο θεός συγχωρεί, όχι εγώ ;) Την κίνησή σου αυτή, την εκτιμώ απεριόριστα. Δέξου και τη δική μου αν είπα μια κουβέντα παραπάνω, απλά με είχε σοκάρει κάπως όταν διάβασα λόγια από πρόσωπο που δεν περίμενα ποτέ ότι θα τα γράψει. Είναι πάντως καλό από ένα λογαριασμό να μην γράφουν δύο διαφορετικοί άνθρωποι γιατί δημιουργούνται από το πουθενά παρεξηγήσεις.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Χαίρομαι αφάνταστα για τη στάση σας. :D :D :D :text-bravo: :text-bravo: :text-bravo:
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9866
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

truleysi έγραψε:Είναι πάντως καλό από ένα λογαριασμό να μην γράφουν δύο διαφορετικοί άνθρωποι γιατί δημιουργούνται από το πουθενά παρεξηγήσεις.
Να το προσέξουμε αυτό όμως Θεόφιλε, γιατί είναι όντως ενοχλητικό. Από δω και μπρος, ο καθένας τον δικό του λογαριασμό.
It is by will alone I set my mind in motion.
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

truleysi έγραψε:Σε ζητήματα φυσικής και μαθηματικών που έπεσαν στα χέρια φανατισμένων και ηλίθιων που τα 'χουν μπλέξει με επιταφίους και Μεγαλοβδομάδες, άκρη δεν μπορείς να βγάλεις. Στο κάτω - κάτω, τι μας νοιάζει πότε γιορτάζουν το Πάσχα τους;
Χωρίς να διαφωνώ επί της ουσίας, δυστυχώς μας νοιάζει όσο η εαρινή κρατική αργία ταυτίζεται με το ορθόδοξο Πάσχα.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

truleysi έγραψε:Ο θεός συγχωρεί, όχι εγώ ;) Την κίνησή σου αυτή, την εκτιμώ απεριόριστα. Δέξου και τη δική μου αν είπα μια κουβέντα παραπάνω, απλά με είχε σοκάρει κάπως όταν διάβασα λόγια από πρόσωπο που δεν περίμενα ποτέ ότι θα τα γράψει. Είναι πάντως καλό από ένα λογαριασμό να μην γράφουν δύο διαφορετικοί άνθρωποι γιατί δημιουργούνται από το πουθενά παρεξηγήσεις.
χρωστάω μια εξήγηση σε σένα προσωπικά, και σε όλους όσους έχουν συνομιλήσει μαζί μου εδώ στο φόρουμ. αρχικά γράφτηκε ο γιός μου σαν τυχκατμαλ στο φόρουμ όμως επειδή είναι λίγο επιφυλακτικός με τους άθεους και φιλικά προσκείμενος με πρόσωπα που θρησκεύονται κάποιοι τον ονόμασαν θεόφιλο όποτε όταν άνοιξα και εγώ λογαριασμό κράτησε αυτός το παρατσούλι θεόφιλος και εγώ πήρα το τυχ. όμως επειδή το περισσότερο χρονικό διάστημα εγώ 'εγραφα στο φόρουμ γιατί μου αρέσουν οι συζητήσεις και οι άνθρωποι που δεν υποκρίνονται τουλάχιστον στο επίπεδο της θρησκείας. έτσι κάποια στιγμή έχασα τους κωδικούς πρόσβασης και αναγκάστηκα να χρησιμοποιήσω τον λογαριασμό του γιου΄μου ο οποίος γράφει πολύ σπάνια έτσι κράτησα τελικά τον δικό του λογαριασμό.
δεν θέλω να αναφερθώ ξανά σε άτομα με δική τους στάση ζωής και συμπεριφοράς που είναι λίγο δύσκολα ακόμη αποδεκτή από αρκετούς ανθρώπους όμως σκέψου πώς αυτήν την νοοτροπία τους την έχουν διδαχθεί από τους γύρω τους [αυτό δεν είναι δικαιολογία]΄όπως θα έλεγε και ο ντώκινς δεν υπάρχουν χριστιανοί αλλά παιδιά χριστιανών.
μην με παρεξηγείτε για τον λογαριασμό έτσι είμαι μια ζωή ολίγο τσαπατσούλης πάντως θα προσέχω από εδώ και στο εξής το όνομα το κρατάω και θα γράφω μόνο σαν θεόφιλος.
trulesi σ' ευχαριστώ για την ανταπόκριση σου να απαντήσεις σε όσα έγραψα το είχα βάρος στην συνείδηση μου, ελπίζω να μου έγινε μάθημα.
γιάσου και καλό καλοκαίρι.
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Ε καλά, μη το φέρεις και τόσο βαρέως, δεν αξίζει δα ο κόπος. :mrgreen: Στέκομαι λίγο στη φράση: Δεν υπάρχουν χριστιανοί, αλλά παιδιά χριστιανών. Τι στην ευχή πια... Οι γονείς μου χριστιανοί, στρέιτ και δεξιοί, εγώ βγήκα άθεος, γκέι και αριστερός. Τρία στα τρία, πολύ δεν είναι; :? Και κάτι που έμαθα πρόσφατα απ' τη μάνα μου: Μία μέρα πριν με γεννήσει, πήγε κι άναψε κερί στην Αγία Μαρίνα (γεννήθηκα την επομένη της γιορτής της). Έλα όμως που βγήκα «ανώμαλος», σύμφωνα με το δόγμα. Συμπέρασμα: Η Αγιαμαρίνα, είναι ψιλοσκάρτη. Δεν κάνει σωστά τη δουλειά της.

-----------------------------------------------------------------------------------

Συνεχίζω (περίπου) με το θέμα του τόπικ, για τη ακρίβεια με φυσικά φαινόμενα που συνδέθηκαν με τις θρησκείες, για ένα νέο ακανθώδες μεταφυσικό πρόβλημα που τέθηκε με τους Μουσουλμάνους που ζουν στα όρια του αρκτικού κύκλου (συγκεκριμένα στην πόλη Τρόμσο της Νορβηγίας) και το Ραμαζάνι, το οποίο για ένα μήνα απαιτεί αποχή από φαγητό, νερό, σεξ και... άλλα, από την ανατολή ως τη δύση του ήλιου.

Τι γίνεται όμως όταν ο ήλιος δεν ανατέλλει και δεν δύει καθόλου; Συμβαίνει τον Ιούνιο (Ήλιος του Μεσονυχτίου) και η μουσουλμανική κοινότητα του Τρόμσο (μετανάστες), θα έπρεπε όταν το Ραμαζάνι πέφτει τη συγκεκριμένη εποχή για ένα μήνα να μην φανε τίποτα, πράγμα που σημαίνει ότι κινδυνεύουν να πεθάνουν από ασιτία!

Το αντίστοιχο τον χειμώνα (το Ραμαζάνι είναι κυλιόμενη γιορτή γυρνώντας ανάποδα), όπου κατά τον Γενάρη στα μέρη εκείνα δεν ξημερώνει ποτέ. Ως εκ τούτου γιοκ Ραμαζάνι, εφόσον δεν υπάρχει ημέρα (Πολική νύχτα).

Επειδή το Κοράνι δεν προέβλεψε κάτι τέτοιο, προσέφυγε η Μουσουλμανική κοινότητα της πόλης σ' έναν Σαουδάραβα Σεΐχη να τους βρει λύση. Εκείνος τους έδωσε τρεις εναλλακτικές: Είτε να τηρούν το ωράριο της Μέκκας, είτε να τηρήσουν το ωράριο της κοντινότερης πόλης όπου ο ήλιος δεν βρίσκεται ποτέ εξ ολοκλήρου πάνω ή κάτω απ' τον ορίζοντα, είτε να αποφασίσουν κάτι οι ίδιοι, μόνοι τους.

Δέχτηκαν με βαριά καρδιά το πρώτο, ωστόσο δεν τους ικανοποίησε, δεδομένου ότι σε νοτιότερες πόλεις της ίδιας χώρας (λ.χ. Όσλο) το Ραμαζάνι θα κράταγε 20 ώρες, ενώ σ' εκείνους 15. Απευθύνθηκαν στη συνέχεια σ' έναν Τούρκο καθηγητή Πανεπιστημίου, ο οποίος απεφάνθη ότι δεν μπορεί η νηστεία να υπερβαίνει τις 18 ώρες ημερησίως.

Ούτε όμως μ' αυτό ικανοποιήθηκαν. Προκειμένου να είναι σίγουροι ότι δεν θα χάσουν τα μετά θάνατον πιλάφια που τους έταξε ο Μωάμεθ, τώρα απαιτούν επίσημη οδηγία από αναγνωρισμένο θρησκευτικό ίδρυμα, προκειμένου να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο...
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

truleysi έγραψε:...για ένα μήνα απαιτεί αποχή από φαγητό, νερό, σεξ και... άλλα, από την ανατολή ως τη δύση του ήλιου.
Τι γίνεται όμως όταν ο ήλιος δεν ανατέλλει και δεν δύει καθόλου; ...
Δεν γαμούν που δεν γαμούν... Δεν πάν' να γαμηθούν μπας και γαμήσουμε μια στάλα; :mrgreen:
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Όπως ξέρετε, ένα σωστό ετήσιο ημερολόγιο πρέπει να έχει ως βάση του τον ακριβή χρόνο που χρειάζεται η Γη για να συμπληρώσει μία πλήρη περιφορά της γύρω από τον Ήλιο.
Εμείς το ξέρουμε , οι ΓΟΧ που ζουν ακόμα στην εποχή του χαλκού και στην επίπεδη γη, το ξέρουν; :mrgreen:
État de siège
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Απαντήθηκε η "Εκκλησία Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών Ελλάδος".

Ρε, με τι ασχολείται ο κόσμος (=οι βολευτές μας)!
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Απάντηση