Σελίδα 16 από 16

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2016 19:23
από Γιατρος Του Ικα
1ον Δεν συμφωνώ ότι στα άλλα παραδείγματα που αναφέρεις η επαγωγή είναι ανάλογη. Αντίθετα στις άλλες δύο περιπτώσεις (αυτομαστίγωση και γονάτιστο βάδισμα για 800 μέτρα-τόση είναι η απόσταση, δεν το έβγαλα από το μυαλό μου) οι επιπτώσεις είναι και βέβαιες και άμεσες.

2ον Δεν βλέπω την συνεπαγωγή "Το να πάρεις ένα πραγματικο (οχι συμβολικο) όργανο βασανιστηρίου, να το περιφέρεις δημόσια και να το χρησιμοποιεις ενεργα εναντιον του εαυτου σου"==> "συνιστα μια εμμεση πλην ξεκαθαρη απειλη για το κοινωνικό σύνολο." Και παρεμπιπτόντως ο αυτοτραυματισμός των προσκυνητών στην Τήνο είναι και εκούσιος και ενεργητικότατος. Το μόνο που διαφέρει είναι ότι το όργανο βασανισμού είναι το οδόστρωμα, πράγμα που όντως συνήθως δεν είναι όργανο αυτοτραυματισμού, αν και υποθέτω ότι περισσότεροι αυτόχειρες πέφτουν στις ρόδες αυτοκινήτου παρά αυτομαστιγώνονται μέχρι θανάτου.

Και αν η απάντηση στο ερώτημά μου για την συνεπαγωγή που κάνεις είναι ότι ένας τέτοιος άνθρωπος δείχνει ότι είναι ικανός για τα πάντα θα σου πω "με αυτή την επαγωγική λογική, δεν χρειάζεται να σταματήσεις εκεί". Και ο συνδικαλιστής που είναι πρόθυμος απεργήσει ακόμη και αν ως συνέπεια χάσει τη δουλειά του και αφήσει το παιδί του να στερηθεί είναι θεωρητικά ικανός για τα πάντα.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Οκτ 2016 00:29
από kapages
είναι πολύ πιο βέβαιο ότι θα ταλαιπωρηθείς αν δεν αυνανιζεσαι από τα 12 έως τα 18 σε σχέση με το γονατιστό βάδισμα 800 μέτρων χωρίς προδιαγραφές (όσο αργά θέλεις, με στασεις, με παντελόνι, με κρυφες ή φανερες επιγονατίδες κ.λπ).

Πολύ πιο κοντά στο αυτομαστιγωμα θα ηταν το περπατημα στα καρβουνα αν δεν γινονταν με κολπο.

επειδή γινεται γελοια σταδιακά η κουβεντα ομως, σταματω εδω. Το να δεχομαστε μεταναστες απο φιλανθρωπια ειναι ενα πραγμα, το να δεχομαστε να βγαζουν μαστιγια στο δρομο και να αυτομαστιγωνονται ειναι αλλο.
Τις μεσαιωνικες παπαριες αυτες να τις κανουν σπιτι τους. Και μια απαγορευση θα ηταν ενα καλο μηνυμα οτι πρεπει να ξεχασουν πολλες απο τις πολιτιστικες μαλακιες στις οποιες ειχαν συνηθισει...

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Οκτ 2016 00:51
από επικουρειος
Εαν αρνιομουν την κατασκευη ισλαμικου τεμενους στην Ελλαδα χωρις να κινδυνευα να χαρακτηριστω ως ισλαμοφοβος τοτε θα δεχομουν ευχαριστως για να γινει.Αλλα εφοσον χαρακτηριζομαι εκ προοιμιου ως ως ισλαμοφοβος δεν θα επιτρεψω να γινει απλα και μονον για να παψουν να με θεωρουν ως τετοιον.

Δηλαδη ανταλλασουν κουφια λογια του τιποτα με ενα τεμενος η με οτιδηποτε αλλο εξυπηρετει τα συμφεροντα τους.Αδικια,θεωρω οτι με κλεβουν καταφωρα.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Οκτ 2016 12:00
από aristotelis_1
Γιατρος Του Ικα Έχεις πάει ποτέ σε προσκύνημα στην Τήνο; Έχεις δει τα ματωμένα γόνατα χιλιάδων προσκυνητών κάθε χρόνο; Σε κεντρικό δρόμο; Ποιά η διαφορά; Και οι δύο δεν υποβάλλουν τον εαυτό τους σε ένα επίπονο βασανιστήριο για την πίστη τους; Αυτά είναι γεγονότα

απο σεβασμο και μονο δε θα απαντησω με εκεινον που πιανει το κεφαλι του και λεει σαν ωχ αγανακτιση κλπ
οτι ειναι το ιδιο καποιος που απλα περπαταει εξω απο μια εκκλησια με εναν που αυτομαστιγονεται ενταξει αφου το πιστευεις

Γιατρος Του Ικα Από τη στιγμή που επιτρέπεται η λειτουργία χριστιανικών εκκλησιών στις οποίες γίνεται χριστιανικό κήρυγμα, το οποίο είναι διαφορετικό από το μουσουλμανικό κήρυγμα, ΠΡΟΦΑΝΩΣ και επιτρέπεται να πεις διαφορετική γνώμη στο Ιράν.

οπως υπαρχει αυτο το φορουμ δηλαδη υπαρχει το αντιστιχο εκει περα να κανει κρητικη στους ιερομενους σατηρα στην θρησκεια και οργανοσεις διαμαρτιριας
επισης μπορεις να πηγαινεις σε κεντρικα μαγαζια και να τρως γυρους να λες της αποψεις σου ετσι?

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Οκτ 2016 12:49
από Γιατρος Του Ικα
επειδή γινεται γελοια σταδιακά η κουβεντα ομως, σταματω εδω
Με συγχωρείς Kapages αλλά εκείνο που κάνει γελοία την κουβέντα κατά τη γνώμη μου είναι το να εμποδίζουν οι πολιτισμικές μας προκαταλήψεις το να αντιληφθούμε ότι και στις δύο περιπτώσεις γίνεται επί της ουσίας το ίδιο πράγμα: Ο πιστός,για κάποιον λόγο που έχει σχέση με την πίστη του* υποβάλλει τον εαυτό του σε ένα εκούσιο βάσανο.

Μεσαιωνικές παπαριές λοιπόν; Ωραία. Συμφωνώ. Όπως η περιφορά του πτώματος του αρχιεπισκόπου τους από τους ΓΧΟ (παλαιοημερολογίτες); Όπως,όπως,όπως. Η διαφορά λοιπόν είναι ότι ανεχόμαστε τις δικές μας παπαριές. Γιατί δεν μπορούμε ίσως να κάνουμε αλλιώς; Διότι οι δικοί μας παπάρες είναι πιο πολλοί-έχουν περισσότερη επιρροή από τους μη παπάρες;Ή μήπως διότι ίσως στον δικό μας πολιτισμό, για δικούς μας λόγους, όχι για λόγους προστασίας του παπάρα, έχουμε αποφασίσει να ανεχόμαστε τους παπάρες και τις παπαριές τους που δεν βλάπτουν το κοινωνικό σύνολο ή/και τρίτους; Ίσως διότι η ιστορική-κοινωνική εμπειρία έχει δείξει ότι αν δεν δείχνεις ανοχή σ'αυτού του είδους τις παπαριές, απ'όπου και αν προέρχονται αύριο ίσως αποκτήσει δύναμη κάποιος που να θεωρεί τις δικές σου συμπεριφορές παπαριές και αποφασίσει να τις βάλει στον πάγο.

Λέω, ίσως.

*(Να αποδείξει ότι είναι άξιος της εύνοιας του ουράνιου μπαμπά-μαμάς με το δείχνει ότι η πίστη του είναι τόσο δυνατή ώστε νικάει ακόμη και τον πόνο; Να καθάρει την ψυχή του υποβάλλοντας το σώμα του σε μια ταλαιπωρία; Η θεολογική παπαρδέλα πίσω απ'όλα αυτά μου είναι αδιάφορη).

Αρίστο
1ον Ανεβαίνω γονατιστός για 800 μέτρα στο δρόμο δεν είναι το ίδιο με το "απλά περπατάω έξω από μια εκκλησία". Άσε τις κουτοπονηριές.
2ον Εγώ λέω ότι αυτό που εσείς δεν το θέλετε το επιτρέπει ακόμη και το Ιράν. Και εσύ αυτό που λέω το αγνοείς και ως συνήθως πετάς τη μπάλα στην εξέδρα και μου κάνεις κουβέντα για το αν το Ιράν έχει μεγαλύτερη θρησκευτική ελευθερία από την Ελλάδα. Προφανώς και δεν έχει. Πράγμα που κάνει την δική σας αντίδραση ακόμη χειρότερη αφού και το Ιράν ακόμα δέχεται κάτι που εσείς το απορρίπτετε. Αυτό λέω από την αρχή. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβεις;

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Οκτ 2016 14:40
από vesid
Γιατρος Του Ικα έγραψε: Η διαφορά λοιπόν είναι ότι ανεχόμαστε τις δικές μας παπαριές. Γιατί δεν μπορούμε ίσως να κάνουμε αλλιώς; Διότι οι δικοί μας παπάρες είναι πιο πολλοί-έχουν περισσότερη επιρροή από τους μη παπάρες;Ή μήπως διότι ίσως στον δικό μας πολιτισμό, για δικούς μας λόγους, όχι για λόγους προστασίας του παπάρα, έχουμε αποφασίσει να ανεχόμαστε τους παπάρες και τις παπαριές τους που δεν βλάπτουν το κοινωνικό σύνολο ή/και τρίτους; Ίσως διότι η ιστορική-κοινωνική εμπειρία έχει δείξει ότι αν δεν δείχνεις ανοχή σ'αυτού του είδους τις παπαριές, απ'όπου και αν προέρχονται αύριο ίσως αποκτήσει δύναμη κάποιος που να θεωρεί τις δικές σου συμπεριφορές παπαριές και αποφασίσει να τις βάλει στον πάγο.
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για τον δημόσιο χώρο. Σε ιδιωτικό μπορώ να κάνω σχεδόν ότι γουστάρω χωρίς να μου πει κανείς τίποτα, σε περίπτωση που μαθευτεί.
Στον δημόσιο χώρο έτσι κι αλλιώς δεν επιτρέπονται συμπεριφορές οι οποίες προσβάλουν σημαντικά την αισθητική της πλειοψηφίας. Αν βγω σήμερα βόλτα γυμνός θα με μαζέψουν. Αν αύριο αλλάξει η σχετική με την δημόσια εμφάνιση, αισθητική της πλειοψηφίας θα με αφήσουν.
Προσωπικά δεν θα με ενοχλούσε ιδιαίτερα το εν λόγω θέαμα, σίγουρα όμως θα ενοχλούσε ιδιαίτερα τον μέσο πολίτη. Οπότε το καλύτερο θα ήταν να το κάνουν σε κάποιον ιδιωτικό χώρο, η σε κάποιον δημόσιο χωρίς κίνηση με άδεια από τον Δήμο.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Οκτ 2016 16:19
από επικουρειος
Αρα συγκρινοντας μια παπουα νεα γουινεα που κυκλοφοραει ημιγυμνη λογω των παραδοσεων και μια μουσουλμανα που λογω παραδοσεων κυκλοφοραει χωρις να φαινεται ιχνος απο αυτην παρα μοναχα υφασματα η πλαστιγγα γερνει υπερ της μουσουλμανας.

Οποτε εξαγουμε το συμπερασμα για το ισλαμ οτι οι ανθρωποι ειναι σημαντικοι αρκει να μην φαινονται και οτι η θεα μονοχρωμων υφασματων ειναι πιο σημαντικη απο την θεα μιας γυναικας.

Το αλλο συμπερασμα εχει να κανει οτι οι παραδοσεις εαν δεν υποστηριζονται απο βια και δεν γεννουν φοβο στους ανθρωπους δεν λαμβανονται σοβαρα υποψιν απο κανενα.Και οτι για να κερδισουν οι παπουα το δικαιωμα του να κυκλοφορουν ημιγυμνοι σε ολακερο τον πλανητη τοτε ισως θα πρεπει να αρχισουν να σκεφτονται σοβαρα το ενδεχομενο της τρομοκρατιας.

Και ειμαι ο πρωτος που υπογραφω υπερ του δικαιωματος της ελευθερας αδαμιαιας περιβολης των παπουα νεα γουινεα αλλα και των αβοριγινων σε ολακερο τον πλανητη για να υπαρξουν επιτελους ισα δικαιωματα για ολους.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 23 Οκτ 2016 17:17
από kapages
Επαναλαμβανω λοιπόν, ότι το μεν βάσανο έχει ενεργητικό χαρακτήρα, το δε παρεπόμενο.
Το μεν εθιμο αξιοποιεί ένα όργανο βασανιστηρίου, το δε μια αφύσικη στάση βαδίσματος.
Το μεν εχει αυτοσκοπό το αιματηρό βασανιστηριο, το δε οχι, για αυτό και δεν επιβαλλεται να προχωρας σε ορθια θεση με γυμνα γονατα, ή με συγκεκριμένη ταχύτητα. Από φωτογραφίες βλέπω ότι οι περισσοτεροι μπουσουλάνε με ρούχα, αργα σαν τις χελωνες. Σιγα το βασανιστηριο...
Το μεν εχει περα απο βεβαιο και εμφανη/απειλητικο βασανισμο, το δε περα απο αβεβαιο εχει κρυφο/ μη φανερό ειδικα αν φοριουνται ρούχα.
To μεν ειναι αποκλειστικα για men, το δε φυσικα, οχι!

Δεν ειναι συνεπως αναλογα εθιμα. Ποιο πολύ ταιριάζει με ενα έθιμο χριστιανων στο εξωτερικο που ο ιερεας ριχνει φαπες σε μικρα παιδια, με την συναινεση των κηδεμονων τους ή βεβαιως με χριστιανικα εθιμα ρεαλιστικης αναπαραστασης του μαρτυριου του Ιησου. Ολα αυτα, παροτι χριστιανικα, η κοινωνια μας δεν τα εφαρμοζει. Ευτυχως, η μεγαλη εξοικειωση με τον σωματικό πόνο και με τη χρηση οργανων βασανιστηριου μονο δεινα μπορει να επιφερει...

Οι συγκεκριμενοι φανατικοι μουσουλμανοι δεν ηρθαν εδω για να αναπαραγουν την αναχρονιστικη τους κοινωνια. ουτε για να δημιουργηθει οσμωση αξιων. Αλλα οφειλουν να υιοθετησουν τις δικες μας δυτικες αξιες. Αν δεν τους αρεσει, στη βαρκα και σε αλλη παραλια...
Αθεοι ειμαστε, στις χωρες που ευδοκιμουν αυτα τα τερατουργηματα οι αθεοι φοβουνται για τη ζωη τους.
Ελπιζω να μην συμμετεχουν και μικρα παιδια στον αυτοβασανισμο. Σε αλλες χωρες συμμετεχουν.

http://fanpage.gr/videos/mikri-siites-m ... -penthous/

Αν επιτραπει στους μεγαλους, σε λιγα χρονια που θα γινει συνηθισμενο φαινομενο, και θα εχουμε εξοικειωθει σαν κοινωνια, θα επιτραπει και στους μικρους μουσουλμανους. Ελα μωρε θα λενε μερικοι, εδω επιτρεπουμε το βαπτισμα και την εβραικη περιτομη, η αυτολεπιδιαση σε πειραξε; Θα βαλουμε και κανονες, μονο με μη κοφτερες λεπιδες χτυπηματος επιτρεπεται για τα παιδια με τη συναινεση τους. Το παιδι σε πιο ωριμα ετη , συμφωνα με τη Συνθηκη για τα δικαιωματα του Παιδιου εχει δικαιωμα να αποφασιζει για ορισμενα ζητηματα και μονο του...
Και αν επιτρεπεται η αυτολεπιδιαση, γιατι οχι το ενα και το αλλο...

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 01:49
από επικουρειος
Χτυπιουνται και ξεπετσιαζονται αλλα αλλοιμονο σου αμα τυχον τους στραβοκοιταξεις.Το οτι ειναι για να φανε πολυ ξυλο αυτο ειναι βεβαιο και με την προκλητικη κουτσαβακικη σταση τους αργα η γρηγορα θα τους κοπανησουνε μεχρι και οι αλληλεγγυοι και η Σουζαν Σαραντον.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 11:28
από csar
Αριθμός: 3117
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει την αντίθεσή της στην κατασκευή ισλαμικού τεμένους στην Αθήνα και υποστηρίζει ότι η Ιερά οδός και το τμήμα του Ελαιώνος που έχει οριοθετηθεί για την ανέγερση του «Ισλαμικού Τεμένους» πρέπει να τεθούν υπό τη σκέπη της αρχαιολογικής νομοθεσίας, καθώς στην περιοχή αυτή υπάρχουν αρχαιότητες
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 22/09/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 14/10/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Επικρατείας
2. Υπ. Πολιτισμού και Αθλητισμού

Περίληψη αναφοράς
Ζητά τοποθέτηση των υπουργών επί επιστολής μέλους της Πολιτικής Γραμματείας της Πατριωτικής Ένωσης «ΕΛ.ΛΑ.Σ» (Ελληνική Λαϊκή Συσπείρωσις) (Η επιστολή δεν παρατίθεται λόγω προσωπικών δεδομένων).

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 10 Νοέμ 2016 11:06
από tasos_didymoteicho

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 05 Δεκ 2016 15:06
από Demitrios
Εγώ συμφωνώ με τον Γιατρό του ΙΚΑ.
Οι άθεοι όλου του κόσμου να βοηθήσουν στην ανέγερση εκκλησιών και ιερών χώρων όλων των δογμάτων σε όλες τις χώρες για κάθε μια από τις μειονότητες που ζούνε σ'αυτές.

Επίσης θέλω μαζικότερη συμμετοχή μουσουλμάνων στα δημόσια αυτομαστιγώματα με τους συνεπείς άθεους να τα υποστηρίζουν ως ελεύθερη θρησκευτική έκφραση μειονοτήτων που αρμόζει σ'ένα προοδευτικό ευρωπαικό κοσμικό κράτος που θέλουμε όλοι την Ελλάδα μας.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιαν 2018 16:39
από Arkana1900
Η Ελλάδα πρέπει να προσέξει ποιός θα πληρώσει το τζαμί γιατί στην Αλβανιά,το Κόσοβο και την Βοσνία και αλλες Βαλκανικες χωρες έφτασαν μετά το τέλος του κομμουνισμού Σαουδάραβες που έφτιαξαν τζαμιά κι αποκατέστησαν τα παλιά και άρχισε να γίνεται πρωωθηση του ακραίου Ισλάμ και του Σαλαφισμου αλλά και στρατολόγησης για λογαριασμού του Ισλαμικού Χαλιφάτου.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 11 Ιούλ 2018 22:38
από Ali al-Yunani
Rakomelofronas έγραψε:Ανεπίσημοι χώροι προσευχής υπάρχουν στα σημαντικότερα αστικά κέντρα και κυρίως στην Αθήνα.
Τζαμιά είναι αυτοί οι χώροι, όχι απλώς χώροι προσευχής. Τζαμί θεωρείται κάθε καθαρός χώρος όπου μπορούν να τελεστούν τα θρησκευτικά μας καθήκοντα.

θα δυσκόλευε ακόμα περισσότερο έστω και την ατελή αυτή προσπάθεια επιβολής μιας φιλειρηνικής γραμμής στους μουσουλμάνους
Άκου εκεί "προσπάθεια επιβολής"!!! Εμάς μας ενδιαφέρει τί λέει το Ισλάμ, όχι το τί λέει και θέλει ο καθένας ή το οποιοδήποτε κράτος.

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιούλ 2018 17:48
από Arkana1900
Demitrios έγραψε:Εγώ συμφωνώ με τον Γιατρό του ΙΚΑ.
Οι άθεοι όλου του κόσμου να βοηθήσουν στην ανέγερση εκκλησιών και ιερών χώρων όλων των δογμάτων σε όλες τις χώρες για κάθε μια από τις μειονότητες που ζούνε σ'αυτές.

Επίσης θέλω μαζικότερη συμμετοχή μουσουλμάνων στα δημόσια αυτομαστιγώματα με τους συνεπείς άθεους να τα υποστηρίζουν ως ελεύθερη θρησκευτική έκφραση μειονοτήτων που αρμόζει σ'ένα προοδευτικό ευρωπαικό κοσμικό κράτος που θέλουμε όλοι την Ελλάδα μας.
Δεν αυτομαστιγώνονται όλοι οι μουσουλμάνοι αλλά μονάχα οι Σιίτες οι οποίοι αποτελούν κάπου το 10-14% των συνολικών μουσουλμάνων παγκοσμίως.Οι Σιίτες πλειοψηφούν στο Ιράν, στο Ιράκ, στο Αζερμπαϊτζάν,στην Υεμένη (εκεί νομίζω έχουν μια ελαφριά μόνο πλειοψηφία) κι έχουν κάποιες σημαντικές και μεγάλες κοινότητες στο Πακιστάν (όπου πάντως πλειοψηφούν οι Σουνίτες) και στον Λίβανο όπου συνυπάρχουν αρμονικά με τους Λιβανέζους χριστιανούς (Μαρωνίτες,Ορθόδοξους, Ασσύριους κτλ) και τους Σουνίτες Λιβανέζους αλλά και με τους Δρουζους Λιβανέζους. Το να επιτίθεσαι εναντίον όλου του Ισλάμ με βάση του τι κάνουν οι Σιίτες είναι υποκριτικό.Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους
Σουνίτες: 85% όλων των μουσουλμάνων
Αλλοι (Σιίτες, Αχμαντίγια, Χαριζίτες κτλ) : 15% όλων των μουσουλμάνων

Re: Κατασκευή ισλαμικού τεμένους/τζαμί στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2020 22:29
από Ali al-Yunani
απόφαση να κατασκευαστεί με δαπάνες του Δημοσίου, ισλαμικό τέμενος
Εφόσον τα χρήματα δεν προέρχονται από μουσουλμάνους, τότε το όποιο κτίσμα ΔΕΝ μπορεί να θεωρείται τζαμί. Τόσο απλά.

Τζαμί = Η αραβική λέξη είναι «Μάστζιντ», είναι ο χώρος αυτός που γίνεται το σουτζούντ (προσκύνημα – το κεφάλι κάτω στο έδαφος). Οποιοσδήποτε καθαρός χώρος στον πλανήτη Γη είναι Μάστζιντ (Τζαμί). Αυτός είναι ο ορισμός γλωσσολογικά και εν μέρει θεολογικά. Ο Προφήτης είπε «η γη ολόκληρη είναι ένα Τζαμί» δηλαδή οπου και να βρεθείς και είναι η ώρα της προσευχής μπορείς να την προσφέρεις. [Sahih Al-Bukhari, 335]

Ως προς το Νομολογικό σκέλος, Τζαμί υφίσταται όταν υπάρχει η συνείδηση και η πρόθεση, από τους υπευθύνους, να ανοίξουν στο κοινό ένα χώρο οπου τηρούνται οι 5 προσευχές ομαδικά και η προσευχή της Παρασκευής με την ομιλία του Ιμάμη.

Σύμφωνα με τον Ισλαμικό ορισμό, οι λατρευτικοί χώροι που είναι διάσπαρτοι στην Αττική, υπερ-καλύπτουν τις θρησκευτικές λατρευτικές ανάγκες ενός Μουσουλμάνου. Θεωρούνται και εκλαμβάνονται ως Τζαμιά και όχι απλά ως χώροι λατρείας.

Ένα θεσμοθετημένο Τζαμί;

Η ιδέα ενός (και μόνου) θεσμοθετημένου Τζαμιού στην Αθήνα είναι άστοχη και μη ρεαλιστική, σύμφωνα πάντα με τις επίσημες αναφορές που δημοσιεύονται κατά καιρούς. Δεν εναντιωνόμαστε στην ανέγερση του Τζαμιού, αυτού κάθε αυτού, αλλα εναντιωνόμαστε στην ανουσιότητα και τον μη ρεαλισμό που περικλείει όλη η ιδέα. Να δούμε τα προβλήματα πιο συγκεκριμένα:

Πρόβλημα νο. 1) Η ελληνική πολιτεία υποστηρίζει ότι «Το Τζαμί αυτό θα εξυπηρετεί διάφορα δόγματα του Ισλάμ. Δηλαδή όπως μας λέει και η Διεύθυνση Ετεροδόξων και Ετεροθρήσκων είναι ότι “δεν θα εξυπηρετεί μεμονωμένα άτομα ή συγκεκριμένες θρησκευτικές ομάδες” και συνεχίζει και δώστε βάση εδώ:

“Τουναντίον διασφαλίζει την ακώλυτη και ανεμπόδιστη καθολική πρόσβαση και χρήση του χώρου από όλους τους θρησκευόμενους Μουσουλμάνους, χωρίς διακρίσεις, εξαιρέσεις και αποκλεισμούς. Δηλαδή, η επιλογή αυτή εξασφαλίζει σε κάθε πιστό της συγκεκριμένης θρησκείας, ανεξαρτήτως χώρας προελεύσεως, κλάδο, ρεύματα ή υποομάδα του Ισλάμ ανήκουν (Σουνίτες ή Σιίτες Ιμαμίτες, Σιίτες Ισμαηλίτες, Σιίτες Ζαϊνίτες, Δρούζοι, Χαριζίτες, Αχμαντίγια κλπ) πως θα μπορεί να ασκήσει τα θρησκευτικά του καθήκοντα κατά τον τρόπο που επιβάλει η θρησκεία του και η δική του συνείδηση, με ασφάλεια και χωρίς να εξαρτάται από τις διαθέσεις και τον έλεγχο τρίτων προσώπων (των κατόχων των ιδιωτικών χώρων).”»

Πρακτικά αυτό είναι αδύνατο. Ο κάθε ένας γνωρίζει εμπειρικά ότι η συνύπαρξη διαφόρων δογμάτων, σε ένα κοινό λατρευτικό χώρο, δεν στέκει και δεν είναι εφικτή, όπως εφικτή δεν είναι μια κοινή εκκλησία για τους Καθολικούς και τους Ορθόδοξους Χριστιανούς. Ένας ορθόδοξος Μουσουλμάνος (Σουννιτης) δεν μπορεί κάνει συμπροσευχή με αιρετικούς (Σιίτες).

Επιπλέον, ένα Τζαμί οικουμενιστικό, από την σκοπιά της Ισλαμικής θεολογίας, είναι παράνομο για προσευχή. Πέρα από το θεολογικό πρόβλημα προκύπτει και το κοινωνικό: Επί καθημερινής βάσης θα υπάρχουν συγκρούσεις μιας και η κάθε ομάδα θα έρχεται σε σύγκρουση με την άλλη σχετικά με το ποια θα οδηγήσει την προσευχή {και πολλά άλλα παρόμοια}.

Πρόβλημα νο. 2) Η ελληνική πολιτεία υποστηρίζει οτι «Το Τζαμί θα αποτελείται από τέσσερις Έλληνες κρατικούς λειτουργούς, έναν εμπειρογνώμονα με γνωστικό αντικείμενο σχετικό με την ισλαμική θρησκεία και δύο εκπρόσωπους των μουσουλμάνων που διαβιούν στην Αττική, οι οποίοι θα επιλέγονται από τον υπουργό Παιδείας μεταξύ των προτεινόμενων από δύο νομίμως συγκροτημένα και πλέον αντιπροσωπευτικά σωματεία μουσουλμάνων της Αττικής».

Πρώτον, ένας Ισλαμικός χώρος λατρείας δεν μπορεί να διοικείται από μη Μουσουλμάνους. Είναι άκυρος όπως προκύπτει από τα Κορανικά χωρία 9:17-18. Δεύτερον, δεν υπάρχει αντιπροσωπευτικό σωματείο για όλους τους Μουσουλμάνους (στην Ελλάδα), μιας και το κάθε τζαμί εκπροσωπεί τον εαυτό του και το δόγμα που πρεσβεύει. Αυτό δεν μπορεί να σταθεί ως δείγμα αντιπροσώπευσης. Επίσης, πολλά σωματεία (ως χώροι λατρείας) λειτουργούν όχι με το θεολογικό συναίσθημα αλλά με το εθνικό (τζαμιά Πακιστανών, τζαμιά Αράβων, Τζαμιά Αφγανών, κτλ.) αυτό δυσκολεύει περαιτέρω το στοιχείο της αντιπροσώπευσης. Συνεπώς, πολλοί Μουσουλμάνοι θα υποχρεωθούν, δίχως την θέληση τους, να αντιπροσωπεύονται από φωνές τις οποίες απορρίπτουν ως Ισλαμικές. Αυτό, με μαθηματική ακρίβεια, θα οδηγήσει σε συνέπειες (συγκρούσεις, λεκτικές διαμάχες, κτλ).

Πρόβλημα νο. 3) Το θέμα της χωρητικότητας. Μέχρι στιγμής οι επίσημες αναφορές κάνουν λόγο για ένα Τζαμί με χωρητικότητα 400 ατόμων. Όπως είναι γνωστό οι Μουσουλμάνοι στην Αθήνα ξεπερνούν τους 200.000. Πως είναι δυνατόν, όχι 200.00, αλλά 5.000 να χωρέσουν σε έναν χώρο με χωρητικότητα 400 ατόμων; Όπως γίνεται αντιληπτό τίθεται σοβαρό ζήτημα ασφάλειας της σωματικής ακεραιότητας και όχι μόνο.

Πρόβλημα νο. 4) Απόσταση – Πρόσβαση: Οι προσευχές στο Τζαμί εκτελούνται 5 φορές την ημέρα (πρωί, μεσημέρι (χ2), απόγευμα και βράδυ) συν τις εθελοντικές που μπορεί να προσφέρει ο πιστός. Είναι αδύνατον για τον πιστό να κάνει διαδρομές άνω των 5 χιλιομέτρων στην Αθήνα – Αττική για να εκτελεί και τις 5 προσευχές. Κατά συνέπεια, θα καταλήξει (πάλι) να τις τηρεί ιδιωτικά με άλλους Μουσουλμάνους (υπόγεια, δωμάτια, σπίτια) η θα επιχειρήσει να βρει άτυπο χώρο κοντά στην γειτονία την οποία διαμένει. Άρα, στην τελική όλη η προσπάθεια θα είναι ανούσια.

Όπως είναι γνωστό οι Μουσουλμανικοί χώροι λατρείας στην Αττική (90 περίπου) είναι τοποθετημένοι σε κομβικά σημεία που εξυπηρετούν τις κοινότητες, τα δόγματα που πρεσβεύουν και την πρόσβαση των πιστών. Επίσης, υπάρχει το στοιχείο του σεβασμού προς το θρήσκευμα της χώρας μιας και σε αυτούς τους χώρους δεν περιέχεται το στοιχείο της πρόκλησης του θρησκευτικού συναισθήματος. Για πάνω από μια δεκαετία, οι περισσότεροι χώροι από αυτούς, έχουν αποδείξει ότι είναι σε θέση να διαχειριστούν τα του οίκου τους και συνεργάζονται με τις αρχές σε θέματα που αφορούν την δημόσια τάξη. Συνεπώς, μπορούν να λάβουν σχετικές άδειες λειτουργίας ως Τζαμιά, ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο την επίλυση των προαναφερθέντων προβλημάτων.

Με αυτό τον τρόπο μόνο θετικά προκύπτουν:

~Επιλύεται το πρόβλημα της απόστασης και της χωρητικότητας
~Ο κάθε χώρος καταπιάνεται με τις θεολογικές και δογματικές πεποιθήσεις του, χωρίς να αναγκάζεται να συμπροσευχεται
~Ο κάθε χώρος θα έχει τον αρχηγό, ιμάμη, κουμανταδόρο που θέλει και επιλεγεί, ο οποίος με την σειρά του θα συνεργάζεται ευκολότερα με τις αρχές
~Οι συγκεκριμένοι χώροι ενσωματώνονται εύκολα στις γειτονιές.
~Οι συγκεκριμένοι χώροι είναι απόλυτα διακριτικοί
~Δεν προσβάλλεται το θρησκευτικό συναίσθημα της χώρας
~Ευκολότερη διαχείριση για το κράτος
~Και πολλές άλλες αναρίθμητες ωφέλειες.

Τέλος, να αναφέρουμε και το σκεπτικό αυτό το οποίο υποστηρίζει ότι η ανέγερση ενός επίσημου τεμένους δεν ακυρώνει την λειτουργία των άτυπων χώρων οι οποίοι θα μπορούν να λάβουν άδειες λειτουργίας.