Υποχρεωτικό τελικά το μάθημα των θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Στις τάξεις, Α, και Β Λυκείου. Προαιρετικό στη Γ λυκείου.
Άλλο: φεύγει η τεχνολογική κατεύθυνση (Β, κ Γ), μπαίνει η οικονομική κατεύθυνση (στη Γ μόνο)
Αναλυτικά (από εδώ)
Τις αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τα φιλόδοξα σχέδια σταδιακής μετατροπής των Ενιαίων Λυκείων σε σχολεία εξειδίκευσης και σωστής προετοιμασίας για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου το μεσημέρι της Τετάρτης.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η Α' τάξη θα είναι γενικής παιδείας με επτά υποχρεωτικά μαθήματα και η Β' Λυκείου θα έχει δύο κατευθύνσεις, ενώ ο αριθμός των μαθημάτων θα μειωθεί σε 12 από 17.

Η πρώτη τάξη θεωρείται "γέφυρα" γενικής κατάρτισης και παιδείας για τις επόμενες τάξεις.

Στην Γ’ Λυκείου οι κατευθύνσεις γίνονται τρεις, καθώς προστίθεται στην θετική και θεωρητική κατεύθυνση και αυτή των οικονομικών, με μείωση των μαθημάτων σε 10 από 16, αλλά και ταυτόχρονη αύξηση των ωρών διδασκαλίας.

Δείτε εδώ αναλυτικά τις ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα.

Μίνι πτυχιακή εργασία

Και στις τρεις τάξεις εισάγεται η ερευνητική εργασία, ένα είδος μίνι πτυχιακής εργασίας που θα πρέπει να εκπονεί ο μαθητής ανά τετράμηνο.

Μέσα από ευρεία θεματολογία που θα αφορά στον πολιτισμό, την κοινωνία , το περιβάλλον κλπ., θα αντλείται η θεματολογία των παιδιών που θα εργάζονται ομαδικά πάνω στο ίδιο θέμα και στο τέλος θα συνθέτουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που έχουν πάρει από τις πηγές.

Με αυτό τον τρόπο θα αναπτύσσεται τόσο η κριτική τους ικανότητα, αλλά και η ικανότητα της ομαδικής συνεργασίας. Το πόσο σημαντικό θα είναι αυτό το μάθημα, φαίνεται από το γεγονός ότι θα προσμετράται ο βαθμός του στην όλη επίδοση του μαθητή και συγχρόνως, μελετάται και το ενδεχόμενο να συνυπολογίζεται και στην εισαγωγή για τα Πανεπιστήμια.

Υποχρεωτικό θα είναι το μάθημα της Ιστορίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Τα Θρησκευτικά θα είναι υποχρεωτικά στην Α' και Β' τάξη και επιλογής στη Γ΄ Λυκείου.

Το σχέδιο για τις πανελλαδικές

Όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, η μορφή και το είδος των εισαγωγικών εξετάσεων θα έχουν διαφορετικά στοιχεία που δε θα απαιτούν αποστήθιση.

"Στόχος είναι το λύκειο να γίνει αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης των νέων και στη συνέχεια να καθιερωθεί ένα νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ από το 2014", είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Όσο για το νέο σύστημα επιλογής για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ δεν αναμένεται να ανακοινωθούν τώρα οι λεπτομέρειές του.

Ωστόσο, οι βασικές αρχές του είναι λιγότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ δεν θα υπάρχει καθορισμένη εξεταστέα ύλη με την μορφή που υπάρχει σήμερα, αφού θα διερευνάται όλο το γνωστικό υπόβαθρο του μαθητή.

Τα Πανεπιστήμια επίσης, θα έχουν σημαντικό λόγο και ρόλο για τους φοιτητές που θα εισάγουν στις σχολές τους και γι' αυτό θα κληθούν να θέσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα που θα αποφασίσουν.

Οι εξετάσεις θα διεξάγονται πανελλαδικά και με διαδικασίες που διασφαλίζουν το αδιάβλητο.

"Όλο το λύκειο παίζει ρόλο" ήταν η απάντηση της υπουργού στο ερώτημα αν θα προσμετράται η βαθμολογία και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Επίσης, η υπουργός πρόσθεσε ότι μετά το Πάσχα θα ανακοινώσει το νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση.
και από εδώ
Με στόχο να απαλειφθεί η αποστήθιση, να γίνει περιττό το φροντιστήριο και να έχει χρόνο ο μαθητής και για άλλες δραστηριότητες, ανακοινώθηκαν από την υπουργό Παιδείας, οι βασικές αρχές του «νέου λυκείου». Οι αλλαγές θα γίνουν σταδιακά με πρώτους τους μαθητές που θα πάνε στην α’ τάξη λυκείου τον προσεχή Σεπτέμβριο να είναι οι πρώτοι που θα δοκιμάζουν τις νέες μεθόδους.
Στην α’ τάξη λυκείου οι μαθητές θα έχουν να αντιμετωπίσουν από το Σεπτέμβριο 7 υποχρεωτικά μαθήματα:
Ελληνική Γλώσσα, Θρησκευτικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Ξένη Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες, Φυσική Αγωγή. Επιλεγόμενο μάθημα, η «Ερευνητική Εργασία», που είναι η καινοτομία η οποία εισάγεται και διατρέχει και τις τρεις τάξεις του λυκείου. Οι μαθητές δηλαδή ομαδικά ή και ατομικά θα επιλέγουν ένα θέμα από τα «πακέτα» Τέχνη και Πολιτισμός, Περιβάλλον, Κοινωνικές Ανθρωπιστικές Επιστήμες κ.λπ. και θα το αναπτύσσουν σε μορφή έρευνας, αντλώντας πληροφορίες από το Διαδίκτυο, από πηγές κ.α. και θα συνθέτουν μία εργασία για την οποία θα βαθμολογούνται και μάλιστα μελετάται ο βαθμός αυτός να προσμετράται στη συνολική εικόνα του μαθητή στο τέλος του λυκείου και ίσως θα παίζει ρόλο και στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
Στη β’ λυκείου, θα έχουμε δύο κατευθύνσεις: Α και Β, δηλαδή Θετική και Θεωρητική. Τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι: Νέα Ελληνικά, Φυσική Αγωγή, Ερευνητική Εργασία, Θρησκεία και Κόσμος, Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών.
Στα επιλογής έχουμε: Εμβάθυνση στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, την Επιστήμη Υπολογιστών. Αυτά τα μαθήματα αφορούν την κατεύθυνση Α, ενώ τη Β κατεύθυνση αφορούν τα εξής υποχρεωτικά μαθήματα: Νέα Ελληνικά, Φυσική Αγωγή, Ερευνητική Εργασία, Θρησκεία και Κόσμος, Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης, Ιστορία, Μαθηματικά, Αρχές Φυσικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Φιλοσοφία, ενώ επιλογής (επιλέγονται 2 μαθήματα): Εμβάθυνση στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Εμβάθυνση στην Ιστορία, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, Λογική, Εφαρμογές Υπολογιστών, Ξένη Γλώσσα και Τέχνη και Πολιτισμός.
Το σύνολο των ωρών και για τις δύο κατευθύνσεις είναι 33.
Στη γ’ τάξη λυκείου προστίθεται μία ακόμη κατεύθυνση, η Οικονομική.
Τα μαθήματα ανά κατεύθυνση είναι:
Κατεύθυνση Α Υποχρεωτικά: Νέα Ελληνική Γλώσσα, Ερευνητική Εργασία, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών, Φυσική Αγωγή και επιλογής με επιλεγόμενα 2 μαθήματα από τα: Εμβάθυνση στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στη Βιολογία, στην Επιστήμη των Υπολογιστών, στη Χημεία, Θρησκεία και Κόσμος, Ξένη Γλώσσα.
Στην Κατεύθυνση ΑΒ που είναι η Οικονομική, τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι: Νέα Ελληνική Γλώσσα, Ερευνητική Εργασία, Ιστορία, Μαθηματικά, Μικροοικονομική, Αρχές Οργάνωσης Διοίκησης Επιχειρήσεων, Εφαρμογές Πληροφορικής, Φυσική Αγωγή.
Επιλεγόμενα (από τα οποία επιλέγονται δύο μαθήματα ) είναι τα εξής: Εμβάθυνση στα Μαθηματικά, στην Οικονομία, στην Κοινωνιολογία, στην Τεχνολογία και Ανάπτυξη, τη Θρησκεία και Κόσμος και την Ξένη Γλώσσα.
Στην Κατεύθυνση Β, την «ανθρωπιστική», τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι: Νέα Ελληνική Γλώσσα, Ερευνητική Εργασία, Ιστορία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Κοινωνιολογία (Ιστορία της Τέχνης και του Πολιτισμού), Εισαγωγή στο Δίκαιο (Φιλοσοφία), Λατινικά, Φυσική Αγωγή και Επιλογής (επιλέγονται 2 μαθήματα από τα εξής): Εμβάθυνση στα Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία, Λατινικά, Θρησκεία και Κόσμος, Ξένη Γλώσσα.
Το σύνολο των ωρών είναι και στις τρεις κατευθύνσεις της γ΄τάξης λυκείου 35 ώρες.
Να σημειωθεί ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να πάρει κάποιος μαθητής το σχετικό μάθημα εμβάθυνσης είναι να έχει επιλέξει το αντίστοιχο υποχρεωτικό μάθημα.
Όπως είπε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, «η α’ τάξη λυκείου είναι μια τάξη γενικής παιδείας και λειτουργεί ως τάξη-γέφυρα ανάμεσα στο γυμνάσιο και το λύκειο. Οι β’ και γ’ τάξεις λυκείου παρέχουν προοδευτικά περισσότερη εμβάθυνση και εξειδίκευση ως συμπλήρωμα μιας εντατικής γενικής παιδείας με μικρό αριθμό βασικών μαθημάτων. Ο μαθητής γίνεται συνειδητός Έλληνας πολίτης του κόσμου. Με γνώση και υπερηφάνεια για την ιστορία και τον πολιτισμό μας, μαθαίνει να ζει και να προοδεύει μέσα στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, μέσα και έξω από τη χώρα».
Επίσης, η υπουργός τόνισε ότι το «νέο λύκειο» πρέπει να αποκαταστήσει όχι μόνο τη σωστή και πλήρη λειτουργία του, αλλά πρέπει να αποκαταστήσει και την ισορροπία στη ζωή των εφήβων, καθώς πρέπει να κάνουν «φυσιολογική» ζωή.
Δηλαδή, η Άννα Διαμαντοπούλου τόνισε ότι νέος «έχει δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο, στη δημιουργία, στη συμμετοχή, ενώ το λύκειο δεν μπορεί να είναι απλά ο προθάλαμος για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, αλλά μια αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα». Άλλωστε, δεν εξαγγέλλεται τώρα το νέο εξεταστικό σύστημα που θα ισχύσει από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14, αλλά σε λίγες ημέρες. Οι βασικές του αρχές θα είναι λιγότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, λιγότερη και μη καθορισμένη με τα σημερινά πρότυπα εξεταστέα ύλη, αλλά έλεγχος της συνολικής κατάρτισης των παιδιών και, τέλος, τα ίδια τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα έχουν σημαντικό ρόλο, θέτοντας συντελεστές βαρύτητας σε όσα μαθήματα ενδιαφέρουν κάθε σχολή. Παράλληλα, επιδιώκεται κυρίως με το μάθημα «Ερευνητική Εργασία» η εξάσκηση της κριτικής ικανότητας των μαθητών, η πάταξη της αποστήθισης, ενώ συγχρόνως θα δοκιμασθεί και η ικανότητα συνεργασίας με τους άλλους. Επιπλέον, πρέπει να τονισθεί ότι το νέο αυτό σύστημα λειτουργεί αποδοτικότερα με μεγάλες σχολικές μονάδες και προς αυτή την κατεύθυνση βοηθά ο «Καλλικράτης» με τις συνενώσεις σχολείων που έχει ήδη προχωρήσει.
Η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, επισήμανε ότι «περνάμε από ένα λύκειο αποστήθισης και παπαγαλίας σε ένα λύκειο ουσίας, όπου οι μαθητές θα μπορούν να επιλέξουν κατεύθυνση, να πάρουν πρωτοβουλίες, αλλά και να εμβαθύνουν ανάλογα με τις προσωπικές και επαγγελματικές τους επιδιώξεις».
Ο υφυπουργός Παιδείας, Γ. Πανάρετος, από την πλευρά του επισήμανε: «Αν δεν μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτή τη νοοτροπία, να βλέπουμε δηλαδή τα πράγματα μόνο μέσα από το πρίσμα της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο -φυσικά ο πολίτης, οι νέοι άνθρωποι και οι οικογένειες θέλουν να πάνε τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο- και, αν δεν συνειδητοποιήσουμε ή δεν μπορούμε να πετύχουμε να είναι οι εξετάσεις απλώς ένας τρόπος για να ξεχωρίσουμε ποιος μαθητής θα εισαχθεί πού, θα επανερχόμαστε συνεχώς σε αυτή τη σύγχυση, το μπέρδεμα Λυκείου και Πανεπιστημίου».
Ο γενικός γραμματέας, Β. Κουλαϊδής, ανέφερε ότι «το λύκειο αναβαθμίζεται ουσιαστικά: πρώτα, επέρχεται ισορροπία μεταξύ της γενικής παιδείας και της βαθμιαίας εξειδίκευσης. Δεύτερον, παρέχεται στο μαθητή η δυνατότητα να επικεντρωθεί σε μαθήματα που ανταποκρίνονται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, στα οποία δίνεται μεγαλύτερος διδακτικός χρόνος, ώστε να μπορούν οι μαθητές να κατακτήσουν τις βαθιές δομές της γνώσης. Είναι ακριβώς αυτό που θα μας επιτρέψει να απομακρυνθούμε από τη μηχανιστική και επιφανειακή γνώση που έχει ως επακόλουθο την παπαγαλία».
Τέλος, σημειώνεται ότι η πρόταση του υπουργείου Παιδείας θα κατατεθεί αύριο στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ για την εκπόνησή της ελήφθησαν υπόψη τα συμπεράσματα παλαιοτέρων «διαλόγων», συζητήσεων, εργασιών και θέσεων των αρμοδίων εκπαιδευτικών οργανώσεων.
Εδώ από καθημερινή
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

apeleytheros έγραψε:Στις τάξεις, Α, και Β Λυκείου. Προαιρετικό στη Γ λυκείου....
Προβλέπω ότι η εκκλησία της επικρατούσης θα αντιδράση κατά της προαιρετικότητος του μαθήματος στην Γ΄ Λυκείου... και το υπουργείο ίσως υπαναχωρήσει...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Σίσυφος
Δημοσιεύσεις: 1027
Εγγραφή: 18 Απρ 2009 18:35
Όνομα Ιστότοπου: Youtube Channel
Επικοινωνία:

Κατά τ' άλλα πάντως αρκετά θετικές οι νέες αλλαγές.
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε:
apeleytheros έγραψε:Στις τάξεις, Α, και Β Λυκείου. Προαιρετικό στη Γ λυκείου....
Προβλέπω ότι η εκκλησία της επικρατούσης θα αντιδράση κατά της προαιρετικότητος του μαθήματος στην Γ΄ Λυκείου... και το υπουργείο ίσως υπαναχωρήσει...
Μέχρι το 2006 τουλάχιστον θρησκευτικά δεν υπήρχαν καθόλου στο αναλυτικό πρόγραμμα της Γ Λυκείου. Αν κάνω λάθος, διορθώστε με.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

το 2000 υπήρχαν και ήταν μάθημα πανελληνίων...
Φέτος, το διδάσκονται με 1 ώρα την εβδομάδα.
http://thriskeftika.blogspot.com/2011/03/6-3.html
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

:shock: Από την άλλη βέβαια σκέφτομαι ότι οι παπάδες, αν ήξεραν τι προσοχή (δε) δίνεται σε μαθήματα που δεν τα γράφουν οι μαθητές πανελλαδικά, θα παρακαλούσαν να καταργηθεί...
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Ουάου!! Κάναμε έναν κύκλο 13 ετών με μπουρδο-αλλαγές στην παιδεία και τώρα ξαναγυρνάμε στις δέσμες συν μια ετήσια εργασία. Απλά τώρα οι δέσμες θα είναι τρεις και όχι τέσσερις. Συγκλονιστικό! Αν αυτό δεν είναι αποτυχία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, δεν ξέρω τι είναι. Μας δουλεύουν μες στη μούρη μας, θεωρώ.

Ατάκα όλα τα λεφτά: "Προχωράμε σε μια παιδεία με λιγότερη παπαγαλία."

Σώπα ρε συ! Αν οι δέσμες ήταν σύστημα παπαγαλίας, αυτό γιατί δε θα είναι; Λόγω της ερευνητικής που θα την πουλάνε τα φροντιστήρια έναντι αδράς αμοιβής; WTF?!
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Άβαταρ μέλους
Θλιμμένος Μπούφος
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 01 Φεβ 2011 17:34
Όνομα Ιστότοπου: -

Υπάρχουν πολλά πραγματα που "πρέπει" να ζυγίζει ένας επαγγελματίας πολιτικός, όταν παίρνει αποφάσεις.
Το κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις.
Όσο υπάρχουν εξετάσεις θα υπάρχουν και φροντιστήρια. Από την άλλη, χωρίς εξετάσεις υπάρχει πρόβλημα αξιολόγησης.

Εάν θέλουμε αξιόπιστο απολυτήριο και το λύκειο να γίνει σχολείο και όχι παρωδία προετοιμασίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
πρέπει να θεσπίσουμε πανελλήνιες εξετάσεις από την πρώτη λυκείου, σε όλα τα μαθήματα, με ταυτόχρονη όμως μείωση της ύλης σε ένα ποσοστό από δέκα μέχρις είκοσι τοις εκατό, για το κάθε μάθημα.

Μόνο έτσι το "εθνικό απολυτήριο" θα είναι αδιάβλητο από τις κάθε λογής "πιέσεις" βαθμοθηρικού τύπου, του εκάστοτε γονέα ή οικογενειακού φίλου του μαθητή προς τον σύλλογο των καθηγητών του.
Και η ακραία κατάληξη του φαινομένου: Η μαζική παραγωγή "απόλυτων αριστούχων", σε όλα τα τμήματα των τάξεων της γ' λυκείου, κυρίως από τα ιδιωτικά σχολεία..
Επίσης, μόνο με την καθολική εξέταση όλων των μαθημάτων, θα πάψει η απαξίωση των υπολοίπων-πλήν των κατευθύνσεων- που σήμερα συμβαίνει, και έτσι θα πάψει και το λάθος μήνυμα της "χρηστικότητας" της παιδείας που έχει περάσει στα παιδιά μας.
"Δεν παρακολουθώ λογοτεχνία επειδή θέλω να γίνω μαθηματικός.."

Όσον αφορά το θέμα των θρησκευτικών, θα ήταν λάθος οποιασδήποτε πολιτείας να εξοβελίσει το συγκεκριμένο μάθημα, από το πρόγραμμα των εγκύκλιων σπουδών.
Εάν θέλεις να βοηθήσεις έναν άθεο να αντιληφθεί το παράλογο της πίστεώς του,
δεν έχεις παρά να του παραθέσεις ένα πλούσιο γεύμα.
Και αμέσως μετά,
με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο,
να υποστηρίζεις ότι δεν υπήρξε μάγειρας.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Θλιμμένος Μπούφος έγραψε: Όσον αφορά το θέμα των θρησκευτικών, θα ήταν λάθος οποιασδήποτε πολιτείας να εξοβελίσει το συγκεκριμένο μάθημα, από το πρόγραμμα των εγκύκλιων σπουδών.
Μαζί σου, εάν επρόκειτο για μάθημα θρησκευτικών ή θρησκειολογίας... Αλλά το μάθημα δεν είναι "θρησκευτικά" αλλά ..."ορθοδοξοχριστιανικά".
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Εγώ, απ' την άλλη, κι εφόσον ο καθένας πετάει κι από κάτι χωρίς καμία τεκμηρίωση, λέω: "Όσον αφορά το θέμα των θρησκευτικών, θα ήταν λάθος οποιασδήποτε πολιτείας να μην εξοβελίσει το συγκεκριμένο μάθημα, από το πρόγραμμα των εγκύκλιων σπουδών."
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Κι εδώ (στο κάτω μέρος του άρθρου) η ευκαιρία να ψηφίσουμε.


ΕΔΙΤ: Το ίδιο το άρθρο εδώ
Spoiler: Εμφάνιση
Δεδομένης της συγκυρίας η Αννα Διαμαντοπούλου είναι μία τυχερή πολιτικός. Πιθανότατα επειδή το δικαιούται. Διατηρεί ένα χαρτοφυλάκιο που επιτρέπει στον κάτοχό του να έχει όραμα. Την ώρα που ο υπουργός Υγείας βλέπει εφιάλτες, η υπουργός Παιδείας οφείλει να περιγράφει οράματα. Το όραμα της Αννας Διαμαντοπούλου για το νέο Λύκειο περιλαμβάνει και τη μορφή της Μεγαλόχαρης. Προς Θεού, όχι δακρυσμένη και παραπονούμενη όπως συνηθίζει να εμφανίζεται σε όνειρα και λερωμένα τζάμια. Η Μεγαλόχαρη χαμογελάει σαν τη Μόνα Λίζα. Αν το επέτρεπε η θέση Της, μπορεί και να έκλεινε το μάτι στην ιεραρχία. Αλλά δεν πειράζει, αυτό το κάνει η υπουργός. Το νέο Λύκειο, που θα παλιώσει κατά το 2040, έχει στις δύο πρώτες τάξεις του τα θρησκευτικά ως υποχρεωτικό μάθημα.

Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την πολιτική στην Ελλάδα σε υποχρεώνει να δεις την υπουργό με κατανόηση. Αν καταργείτο ο υποχρεωτικός χαρακτήρας των θρησκευτικών το Σύνταγμα θα μαύριζε από ράσα. Η ρήξη θα απαιτούσε πολιτικούς πόρους που δεν υπάρχουν, ενώ και η ίδια η υπουργός θα έθετε σε κίνδυνο ακόμα και την επανεκλογή της. Εν τέλει, αν το δεις με κυνισμό, θα πεις ότι η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να ασχοληθεί στη συγκεκριμένη στιγμή με τη θέση των θρησκευτικών στην εκπαίδευση. Εντάξει. Δεν αδικώ την υπουργό, απλώς πλέον έχω λιγότερες προσδοκίες από αυτήν. Αλλωστε το περίγραμμα όσων ανακοίνωσε είναι θετικό και επιχειρεί πραγματικά σύγχρονες τομές που δημιουργούν σκεπτόμενους μαθητές και όχι νευρωτικούς υποψηφίους. Αν ξεχάσουμε το θέμα των θρησκευτικών, η Αννα Διαμαντοπούλου μπορεί να εγγράψει ένα ενδιαφέρον κεφάλαιο στην πολιτική της βιογραφία.

Ισως βέβαια να κρύβει κάποιο ξόρκι στο μανίκι της και το περιεχόμενο του μαθήματος να αλλάξει, μετατρέποντας τα θρησκευτικά σε θρησκειολογία. Ομως, μεταξύ μας, ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να συμβεί ούτε και αυτό. Ακόμα και αν η εποχή μας ευνοεί τις ανατροπές, το μάθημα των θρησκευτικών βρίσκεται πίσω από μία γραμμή που το πολιτικό προσωπικό διστάζει να διαβεί. Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι στα ελληνικά σχολεία μετά βίας διδάσκεται η δαρβινική θεωρία της εξέλιξης, καθώς πρόκειται για θέμα που ενοχλεί την Εκκλησία. Η μισή αμαρτία, λοιπόν, ας βαρύνει την υπουργό και η άλλη μισή όλους εμάς που, ως κοινωνία, φτιάχνουμε το σχολείο του 21ου αιώνα με υποχρεωτικό το μάθημα των θρησκευτικών. Κανένας γονιός δεν θα βγει στο δρόμο για τον Δαρβίνο. Χιλιάδες, όμως, θα έβγαιναν για τους ήρωες της Βίβλου.

Η υπουργός ίσως δεχθεί κριτική για την κατάργηση της Πληροφορικής από το Λύκειο. Θα ήταν άδικο. Ετσι όπως διδάσκεται η πληροφορική στα ελληνική σχολεία, η διατήρηση της στο Λύκειο θα αποτελούσε κατασπατάληση διδακτικών ωρών. Αν έχεις φτάσει στην εφηβεία χωρίς να γνωρίζεις πως να χρησιμοποιείς υπολογιστή, τότε το Λύκειο δεν έχει να σου προσφέρει κάτι και ίσως και εσύ να μην έχεις να προσφέρεις κάτι σε αυτό.

Αντιθέτως, πίσω από τη θριαμβολογία για την επικείμενη πάταξη της παραπαιδείας ίσως κρύβεται μία αντίφαση. Αν υποθέσουμε ότι αύριο δεν υφίσταται παραπαιδεία, τι θα κάνουν όλοι όσοι συντηρούνται από αυτήν; Πως θα ζήσουν οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί και οι φροντιστές; Εκτός και αν απορροφηθούν σε μοναστήρια που, λόγω υποχρεωτικής διδασκαλίας των θρησκευτικών, θα διατηρήσουν την ακμάζουσα λειτουργία τους. Αμην.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

EvanT έγραψε:Ουάου!! Κάναμε έναν κύκλο 13 ετών με μπουρδο-αλλαγές στην παιδεία και τώρα ξαναγυρνάμε στις δέσμες συν μια ετήσια εργασία. Απλά τώρα οι δέσμες θα είναι τρεις και όχι τέσσερις. Συγκλονιστικό!
Το ίδιο πράγμα πρόσεξα κι εγώ. Κι εκεί που πολλοί εξ ημών γκρινιάζαμε ότι η Τεχνολογική Κατεύθυνση δεν είχε... κατεύθυνση, και απλά ήταν μια «Θετική» χωρίς το θετικισμό και με ολίγον από τεχνολογία για τις εντυπώσεις, δεν προσπάθησαν να της προσάψουν τεχνολογικό χαρακτήρα, που απαιτείται σε πολλούς τομείς στα (Α)ΤΕΙ (μάλλον η περίπτωση του όχι ιδιαίτερα αναγνωρισμένου Α. στα ΑΤΕΙ είναι στερητικής φύσεως, από τη στέρηση που βιώνουν), αντιθέτως προχώρησαν στην κατάργησή της και τη θέσπιση της Κατεύθυνσης «Δέσμης» των «Οικονομικών» (εδώ πραγματικά... σε πιάνει ένα κάτι, αλλά τι να πει κανείς) υπό λογική ομάδας αίματος — Κατεύθυνση ΑΒ (και όχι ΗΒ).
EvanT έγραψε:Αν αυτό δεν είναι αποτυχία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, δεν ξέρω τι είναι. Μας δουλεύουν μες στη μούρη μας, θεωρώ.
Αν το θεωρούσες μόνον και δεν ίσχυε, θα ήταν απλά κακό για σένα και για τους γύρω σου. Τώρα, όμως, που ισχύει, δυστυχώς είναι κακό για όλους. Δεν εύχομαι το πρώτο, βλαστημάω την ανικανότητα και την κουτάλα που όλοι θέλουν!
tasos_didymoteicho έγραψε:Κι εδώ (στο κάτω μέρος του άρθρου) η ευκαιρία να ψηφίσουμε.
Ευχάριστον κείμενο — δεν παρέλειψε κάτι, νομίζω. Καλά τα καταφέρνει το παπαδαριό, να μουχλιάσει ο «εξοπλισμός» τους...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
vlakedios
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 465
Εγγραφή: 06 Φεβ 2011 17:15
Όνομα Ιστότοπου: -

Σαν σχέδιο πάντως ακούγετε καλό.

Το θέμα είναι ότι δεν φτάνει μόνο αυτό. Χρειάζονται και εγκαταστάσεις, χρειάζονται και αλλαγές στους καθηγητές και τον τρόπο διδασκαλίας, χρειάζονται και πολλά άλλα.
Άβαταρ μέλους
Σίσυφος
Δημοσιεύσεις: 1027
Εγγραφή: 18 Απρ 2009 18:35
Όνομα Ιστότοπου: Youtube Channel
Επικοινωνία:

Δεν ξέρω τι γινόταν επί δεσμών, πάντως δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κανείς πόσο άθλιο ήταν το προηγούμενο σύστημα (με τις κατευθύνσεις).
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Αναρχος έγραψε:
Θλιμμένος Μπούφος έγραψε:Όσον αφορά το θέμα των θρησκευτικών, θα ήταν λάθος οποιασδήποτε πολιτείας να εξοβελίσει το συγκεκριμένο μάθημα, από το πρόγραμμα των εγκύκλιων σπουδών.
Μαζί σου, εάν επρόκειτο για μάθημα θρησκευτικών ή θρησκειολογίας... Αλλά το μάθημα δεν είναι "θρησκευτικά" αλλά ..."ορθοδοξοχριστιανικά".
Θέλω πολύ να ρωτήσω γιατί κρίνεις απαραίτητο το μάθημα της θρησκειολογίας ή των θρησκευτικών, αλλά υπάρχει ξεχωριστή συζήτηση για το θέμα αυτό με τίτλο Θρησκευτικά στα σχολεία. Υπέρ ή κατά;
Off Topic
Γνώμη μου είναι ότι το μάθημα αυτό δεν χρειάζεται σε τίποτε. Όλα όσα αφορούν τη θρησκεία μπορούν να καλυφθούν στο μάθημα της ιστορίας. Τίποτε άλλο δεν χρειάζεται (αρκεί βεβαίως να αλλάξει το σύνταγμα, που θέλει ντε και σώνει να αναπτύξουν θρησκευτιή συνείδηση οι ελληνόπαιδες).
tasos_didymoteicho έγραψε:Εγώ, απ' την άλλη, κι εφόσον ο καθένας πετάει κι από κάτι χωρίς καμία τεκμηρίωση, λέω: "Όσον αφορά το θέμα των θρησκευτικών, θα ήταν λάθος οποιασδήποτε πολιτείας να μην εξοβελίσει το συγκεκριμένο μάθημα, από το πρόγραμμα των εγκύκλιων σπουδών."
Πες τα ρε Τάσο.
Γι' αυτό πέταξα κι εγώ το δικό μου έτσι ατεκμηρίωτο, την τεκμηρίωση να την κάνουμε στο σχετικό νήμα συζήτησης που λινκάρισα πιο πάνω.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

AoratiMelani έγραψε:...Θέλω πολύ να ρωτήσω γιατί κρίνεις απαραίτητο το μάθημα της θρησκειολογίας ή των θρησκευτικών, ...
Off Topic
Γνώμη μου είναι ότι το μάθημα αυτό δεν χρειάζεται σε τίποτε. Όλα όσα αφορούν τη θρησκεία μπορούν να καλυφθούν στο μάθημα της ιστορίας. ....
Ίσως δεν εξεφράσθην κατανοητώς. Οι γενικές γνώσεις περί θρησκειών καλό είναι να διδάσκονται, αφού οι θρησκείες αποτελούν μέρος της κοινωνικής-πολιτικής ζωής. Το εάν θα διδάσκονται ως αυτόνομο μάθημα ή ως συγχωνευμένο με άλλο συναφές είναι μάλλον δευτερεύον θέμα. Ομιλούμε, βεβαίως, περί "θρησκειολογίας" και όχι περί θρησκευτικής κατηχήσεως...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Αναρχος έγραψε:Οι γενικές γνώσεις περί θρησκειών καλό είναι να διδάσκονται, αφού οι θρησκείες αποτελούν μέρος της κοινωνικής-πολιτικής ζωής
Τότε να μαθαίνουμε και αργαλειό...
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Comte de Toulouse έγραψε:...Τότε να μαθαίνουμε και αργαλειό...
Ναι... Κάποτε, στα χρόνια μου και παλαιότερα, τα αγοράκια κάναμε ξυλοκοπτική και τα κοριτσάκια κέντημα και πλέξιμο...
Πέρασαν οι εποχές, σταμάτησαν τα μαθήματα...
Όταν περάσουν και οι εποχές των θρησκειών θα σταματήσουν και τα σχετικά μαθήματα. Σήμερα καλά κρατούν...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

η θρησκεια ειναι πολυ σημαντικη υποθεση για να αφεθει στα χερια των παπαδων και των μουλαδων.

καταργηση της κατηχησης ναι, αλλα οχι και να διωξουμε τα παιδια απο τα σχολεια και να τα στειλουμε στα κατηχητικα να μαθαινουν να μισουν τους αλλοθρησκους.

μαθημα θρησκειολογιας, με εμφαση στα καλα σημεια των θρησκευτικων δογματων και τα κοινα σημεια που εχουν.
Ιδιαιτερα τωρα που αποκτουμε σιγα σιγα και μουσουλμανοπαιδα.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Θα επεκταθώ, λογικά, στο σχετικό θέμα, αλλά είμαι υπέρ της ιστορικής και φιλοσοφικής ανάλυσης των θρησκειών (αυτό, δυστυχώς, είναι πρακτικά αδύνατο, δεδομένων των συνθηκών).
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Απάντηση