Σελίδα 2 από 4

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2013 09:14
από tasos_didymoteicho
ΦΕΚ 167/2011 ετήσιας επιχορήγησης Αγίου Όρους ύψους 1.900.000 €.

Εικόνα

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 25 Ιούλ 2013 15:21
από Vasiliki Dove
Ετήσιας επιχορήγησης Αγίου Όρους ύψους 1.900.000 €.
Και αν αυτο δεν αποτελει διασπαθηση του δημοσιου χρηματος τοτε τι? Αλλωστε αυτα περιμεναμε να μαθουμε? Ποιος απο εμας δεν εχει ενα γειτονα/συγγενη/γνωστο/φιλο που ο πνευματικος του δεν τον συμβουλευσε να γραψει το ακινητο στην ενορια για να ξαλαφρωσει την ψυχη του?
Παραδειγμα 1:πελατισσα μου εγραψε το σπιτι της στην εκκλησια, η εκκλησια της εκανε εξωση απο το νεοκλασικο κ τωρα το ισογειο ειναι νοικιασμενο σε εκκλησιαστικα ειδη κ το αλλο μισο πανω ειναι οικος ανοχης. Χα χα χα ...στ'αληθεια εμπνευσμενο!
Παραδειγμα 2:γονεις φιλου μου γκει στη Δραμα παροτρυνθηκαν κατ' επαναληψη απο τον πνευματικο του να γραψουν την περιουσια στην εκκληςια γιατι ''μονο μια τοσο μεγαλη δωρεα θα μπορουσε να ισοσταθμησει μια τοσο μεγαλη αμαρτια!

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2013 16:36
από Ibraim Bielidopoulos
"Εμείς εδώ έτσι γουστάρουμε, εδώ είναι Ελλάδα και όποιος δεν του αρέσει να σηκωθεί να φύγει."

Θα ήταν τεράστια πρόοδος αν ένα σημαντικό ποσοστό νεοελλήνων συνειδητοποιούσε ότι ο παραλογισμός της κοινωνίας που κατακρίνει αποτελεί τρόπος ζωής και πηγή ευχαρίστησης, ηδονής, ευδαιμονίας και ευφορίας για κάποιους άλλους.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2013 13:02
από tasos_didymoteicho
Τριετές πλάνο της Εκκλησίας για μείωση χρεών και αξιοποίηση περιουσίας
Spoiler: Εμφάνιση
«Η σημερινή κατάσταση είναι δεινή. Τα χρέη και η παρούσα οικονομική κατάσταση μας έχουν γονατίσει. Αποφασίσαμε να προβούμε στην κατάρτιση τριετούς προγράμματος, το οποίο θα παρουσιάσει την εικόνα των χρεών και των αποθεματικών μας και θα μας ενημερώσει εμπεριστατωμένα για το νέο νομοθετικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε σχετικά με την αξιοποίηση της περιουσίας μας», δήλωσε ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Σε τριετές business plan προχωρά η Εκκλησία της Ελλάδος ώστε να περιορίσει τα χρέη της και να αξιοποιήσει την περιουσία της με στόχο να αποκτήσει την αυτονομία της.

«Ας τους προλάβουμε πριν μας προλάβουν!» είναι ουσιαστικά η σύνοψη της χθεσινής παρέμβασης του αρχιεπίσκοπου Αθηνών κ. Ιερώνυμου, ο οποίος στέλνοντας το μήνυμα ότι οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να επιταχυνθούν, ζήτησε από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας να συζητήσει μείζονα θέματα, όπως οι σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους και η μισθοδοσία των κληρικών, «πριν μας προλάβουν οι εξελίξεις» όπως είπε.

Ποιες είναι οι εξελίξεις; Η αναθεώρηση του Συντάγματος.

Ειδικότερα, μεταρρυθμιστικό πνεύμα διέτρεξε την ομιλία του κ. Ιερώνυμου στη χθεσινή έναρξη της τακτικής συνεδρίας της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας. «Σε εποχή που σε όλα διενεργούνται μεταρρυθμίσεις, πρέπει και εμείς να αναρωτηθούμε τι χρειάζεται να γίνει όσον αφορά τις εσωτερικές δομές μας» ήταν η πρώτη αναφορά του κ. Ιερώνυμου στις μεταρρυθμίσεις.

Συγκεκριμένα, ο αρχιεπίσκοπος εστίασε στην ανάγκη νοικοκυρέματος των οικονομικών της Εκκλησίας. «Η σημερινή κατάσταση είναι δεινή. Τα χρέη και η παρούσα οικονομική κατάσταση μας έχουν γονατίσει. Αποφασίσαμε να προβούμε στην κατάρτιση τριετούς προγράμματος, το οποίο θα παρουσιάσει την εικόνα των χρεών και των αποθεματικών μας και θα μας ενημερώσει εμπεριστατωμένα για το νέο νομοθετικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε σχετικά με την αξιοποίηση της περιουσίας μας», είπε τονίζοντας προς τους Ιεράρχες ότι «χωρίς περιουσία δεν θα καταφέρουμε ποτέ να έχουμε την αυτονομία μας» ανέφερε.

Άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Ιερώνυμο η αυτονομία είναι απαραίτητη για να αντιμετωπισθεί μία τυχόν θεσμική αλλαγή στις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας. «Σε λίγα χρόνια η Βουλή θα έχει την εντολή να προβεί στην αναθεώρηση του Συντάγματος. Θ’ αφήσουμε να μας προλάβουν οι εξελίξεις; Προτείνω άμεσα και για το θέμα αυτό να ορισθεί Ειδική Συνοδική Επιτροπή από Αρχιερείς και λαϊκούς εμπειρογνώμονες, ούτως ώστε άμεσα να εισηγηθούν επί του θέματος της αναθεωρήσεως.

»Στο σημείο αυτό προκύπτουν διάφορα ερωτήματα. Ποια σχέση επιθυμούμε; Το μοντέλο των διακριτών ρόλων μας εξυπηρετεί ακόμη; Ολα αυτά πρέπει πρώτα να τα εξετάσουμε στο εσωτερικό μας και μετά να διαλεχθούμε με την ελληνική πολιτεία» τόνισε ο κ. Ιερώνυμος. Ταυτόχρονα, ο κ. Ιερώνυμος έθεσε το ζήτημα της αλλαγής του τρόπου εκλογής των μητροπολιτών.

Τέλος, παράρτημα του Ιατρείου Κοινωνικής Αποστολής του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και του φιλανθρωπικού οργανισμού της Αρχιεπισκοπής «Αποστολή» θα λειτουργήσει στη ΓΣΕΒΕΕ, για τους περίπου 350.000 επαγγελματίες, βιοτέχνες και εμπόρους, που αδυνατούν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές εισφορές, με αποτέλεσμα πάνω από 1 εκατ. άνθρωποι, εάν προστεθούν οι οικογένειές τους, να μην έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Το παράρτημα θα ξεκινήσει με εκστρατεία προληπτικής ιατρικής το διήμερο 10 και 11 Νοεμβρίου (10 π.μ. - 5 μ.μ.) με τη συμμετοχή παθολόγου, καρδιολόγου, παιδιάτρου και ορθοπεδικού. Δηλώσεις συμμετοχής στο 6972702589 κάθε μέρα 10 π.μ. - 6 μ.μ., και στο 2114111590 κάθε Τρίτη 4 μ.μ. - 7 μ.μ.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2013 13:10
από vesid
Άντε μακάρι να αποκτήσουν την αυτονομία τους και το κράτος την δική του...

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 16 Οκτ 2013 13:47
από xarxar
Neven gonna happen...

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 24 Νοέμ 2013 12:57
από tasos_didymoteicho
Με υπουργική απόφαση οι έλεγχοι στα εκκλησιαστικά ιδρύματα

Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013 17:40
Spoiler: Εμφάνιση
Με απόφαση υπουργού θα γίνονται πλέον οι έλεγχοι στα εκκλησιαστικά ιδρύματα, σύμφωνα με κυβερνητική τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για την κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου σχετικά με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Η τροπολογία προβλέπει:

-Οι συμβάσεις του προσωπικού του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμόρφωσης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών συνάπτονται κατ’ εξαίρεση των περιορισμών του νόμου 2527/1997.

-Επεκτείνεται για την Εκκλησία της Κρήτης, τις Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου με τις ενορίες και τις μονές τους, και για την Πατριαρχική Εξαρχία της Πάτμου, η εξαίρεση από την εφαρμογή των διατάξεων για αξιοποίηση των διαθεσίμων που ισχύει για τις ΔΕΚΟ και τα ασφαλιστικά ταμεία. Η εξαίρεση ήδη ισχύει για την Εκκλησία της Ελλάδος, τις μητροπόλεις κ.λπ.

-Οι κληρικοί της Εκκλησίας της Κρήτης εξαιρούνται από το νόμο για την αξιολόγηση 4024/2011.

-Οι διαχειριστικοί έλεγχοι σε εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα θα γίνονται πλέον μετά από υπουργική απόφαση. Καταργούνται οι διενεργούμενοι διαχειριστικοί έλεγχοι που δεν γίνονται με υπουργική απόφαση.

newsroom, naftemporiki.gr

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 27 Νοέμ 2013 05:26
από csar
xarxar έγραψε:Neven gonna happen...
Διαφωνώ. Νομίζω ότι αργά ή γρήγορα θα γίνει και το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και ο Τζερόνιμο για αυτό και έκανε αυτήν την εταιρεία αξιοποίησης της ακίνητης εκκλησιαστικής περιουσίας. (Έχω την εντύπωση πως θεωρεί ότι τα έσοδα της Αρχ. Αθηνών είναι αρκετά για να λειτουργεί αυτόνομα αρκεί να ξέρει η κεντρική διοίκηση της Αρχιεπισκοπής τι μπαίνει στο ταμείο και τι βγαίνει από αυτό. Προφανώς τώρα, όπως είναι εύλογα υποψιάζεται ο οποιοσδήποτε, επικρατεί ένα μπάχαλο και δε γίνεται κανένας έλεγχος).

Αν όχι στην επόμενη αναθεώρηση του Συντάγματος, στη μεθεπόμενη πιστεύω ότι θα γίνει. Αρκεί να συνεχίζουμε να πιέζουμε.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιαν 2014 15:18
από apeleytheros

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2014 08:47
από AoratiMelani
Νομίζω ότι αυτό το άρθρο του Βήματος είναι χρήσιμο εδώ.

Ποια είναι η εκκλησιαστική περιουσία
Spoiler: Εμφάνιση
Απροσδιόριστη η ιδιοκτησία της Εκκλησίας της Ελλάδος σε γη και ακίνητα- το Κτηματολόγιο ίσως αποσαφηνίσει την κατάσταση


Μυθοπλασίες χαρακτήρισαν ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος και πολλοί μητροπολίτες τα περί ύπαρξης μεγάληςεκκλησιαστικής περιουσίας, κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνεδρίασης της Ιεράς Συνόδου. Και όμως, χιλιάδες στρέμματα δάσους, μετοχές, καταστήματα, οικόπεδα, διαμερίσματα και εμπορικά κέντρα στην Ελλάδα ανήκουν στην Εκκλησία της Ελλάδος, είτε σε άλλες Ορθόδοξα Πατριαρχεία, σε ναούς αλλά και μοναστήρια που βρίσκονται εντός της επικράτειας.

Τα στοιχεία που διατίθενται κατά καιρούς δίνονται με το σταγονόμετρο είτε από την ίδια την Εκκλησία είτε από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, και αυτό διότι ουδείς επί της ουσίας είναι σε θέση να γνωρίζει το σύνολο ακόμη και της ακίνητης εκκλησιαστικής περιουσίας στην Ελλάδα. Σχεδόν όλοι εκτιμούν ότι το Κτηματολόγιο θα αποσαφηνίσει σε ένα επίπεδο την κατάσταση αλλά είναι δεδομένο ότι και σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν αντιπαραθέσεις αφού κατά τη διάρκεια της σύνταξής του δήμαρχοι βρέθηκαν να καταγγέλλουν την Εκκλησία ότι δήλωσε ιδιοκτήτης ακόμη και πλατείας του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας.

Οι μετοχές
Οι εκκλησιαστικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την κατασκευή και ενοικίαση ακινήτων, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται ακόμη και ξενοδοχεία στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, την ενοικίαση γαιών και κυρίως την αγορά μετοχών. Πρόκειται για μετοχές κυρίως της Εθνικής Τράπεζας, της Τράπεζας Πειραιώς και της Τράπεζας της Ελλάδος. Συγκεκριμένα, το 2007 η Εκκλησιαστική Κεντρική Οικονομική Υπηρεσία (ΕΚΥΟ) από τα δικά της κεφάλαια είχε 5.947.492 μετοχές της Εθνικής Τράπεζας. Το 2008 με την πτώση του Χρηματιστηρίου αύξησε τα κεφάλαιά της, αγόρασε 1.600.000 μετοχές και έφθασε το μερίδιό της στα 7.785.405 μετοχές.

Ακόμη, στην Τράπεζα Πειραιώς διαθέτει 391.155 χιλιάδες μετοχές. Και 13.086 της Τράπεζας της Ελλάδος.

Τα φιλέτα
Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος και οι οικονομικοί του συνεργάτες σε κάθε συνάντηση που έχουν με πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες της χώρας επισημαίνουν την ανάγκη αποδέσμευσης της εκκλησιαστικής περιουσίας προκειμένου να αναπτύξουν το φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο της Εκκλησίας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προσπάθησε και προσπαθεί και σήμερα να αξιοποιήσει τέσσερις εκτάσεις-«φιλέτα» που διαθέτει στην Αττική, για ορισμένες από τις οποίες όμως απαιτούνται οι εκδόσεις Προεδρικών Διαταγμάτων για την αλλαγή χρήσης γης. ▅ Στο Κολωνάκι. Πρόκειται για ένα οικόπεδο συνολικής έκτασης 11 στρεμμάτων που βρίσκεται στις οδούς Δεινοκράτους και Σουηδίας και σύμφωνα με πληροφορίες μελετάται η κατασκευή κατοικιών ή υπόγειου πάρκινγκ.

▅ Λίγο πιο πέρα, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, η Εκκλησία βρίσκεται σε αντιδικία με τον Δήμο Αθηναίων για ένα οικόπεδο έκτασης τριών στρεμμάτων. Η Ιερά Σύνοδος δικαιώθηκε στα δικαστήρια και σχεδιάζει την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ και κτιρίου γραφείων. ▅ Στη Βουλιαγμένη η Μονή Πετράκη διαθέτει 200 στρέμματα, τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά στη λίμνη και στο Καβούρι. Η Εκκλησία βρέθηκε σε αντιδικία με τον Δήμο, δικαιώθηκε επί αρχιεπισκοπίας Χριστοδούλου στα δικαστήρια και τώρα επιθυμεί την αξιοποίησή τους και την εγκατάσταση μεταξύ άλλων των εκκλησιαστικών σχολών που διαθέτει.

▅ Στον Βαρνάβα δωρίστηκαν 130 στρέμματα, στα οποία ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος σκοπεύει να χτίσει μια σειρά φιλανθρωπικών ιδρυμάτων που περιλαμβάνουν κέντρα αποκατάστασης ατόμων με ειδικές ανάγκες, αποθεραπείας από ναρκωτικές ουσίες και αντιμετώπισης βαρέων νοσημάτων.

Σχεδόν σε όλους τους νομούς της χώρας υπάρχουν δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις που ανήκουν είτε σε μοναστήρια είτε στην Κεντρική Οικονομική Υπηρεσία της Εκκλησίας.

Σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση του πραγματοποίησε η ελληνική πολιτεία τη δεκαετία του ΄80 και το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποκτήσει καινούργια δεδομένα με αφορμή τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο, σε εκκλησιαστικούς οργανισμούς ανήκουν:

▅ Νομός Χαλκιδικής: 86.330

στρέμματα δάσους, 580 στρέμματα δασικής έκτασης και 2.300

στρέμματα χορτολιβαδικής έκτασης, τα οποία είναι στην ιδιοκτησία μονών του Αγίου Ορους και άλλα 8.340 στρέμματα δασικής έκτασης που ανήκουν σε άλλο μοναστήρι του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

▅ Νομός Τρικάλων: 41.110 στρ. δάσους, 23.850 στρ. δασικής έκτασης και 22.840 στρ. χορτολιβαδικής έκτασης.

▅ Νομός Μαγνησίας: 31.460 στρ. δάσους, 5.490 στρ. δασικής έκτασης και 3.340 στρ. χορτολιβαδικής.

▅ Νομός Αττικής: 33.860 στρ. δάσους, 6.500 στρ. δασικής έκτασης και 20.570 στρ. χορτολιβαδικής. ▅ Νομός Αχαΐας: 20.670 στρ. δάσος, 1.680 στρ. δασικής έκτασης και 1.060 στρ. χορτολιβαδικής έκτασης.

▅ Νομός Ευβοίας: 17.890 στρ. δάσους, 1.670 στρ. δασικήςε έκτασης και 2.120 στρ. χορτολιβαδικής έκτασης.

▅ Νομός Κορινθίας: 15.310 στρ. δάσους, 500 στρ. δασικής έκτασης και 20.179 στρ. χορτολιβαδικής έκτασης.

▅ Νομός Φωκίδας: 9.980 στρ. δάσους, 1.350 στρ. δασικής έκτασης και 1.050 στρ. χορτολιβαδικής.

Οι μικρότερες εκκλησιαστικές εκτάσεις βρίσκονται σε νομούς όπως η Μεσσηνία, η Φθιώτιδα, η Πέλλα και η Ηλεία.

Αναξιοποίητες εκτάσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων πρόκειται για εκτάσεις που δεν μπορεί να αξιοποιήσει η Εκκλησία, και η Πολιτεία από την πλευρά της αμφισβητεί τους τίτλους κυριότητας που υπάρχουν. Η τελευταία προσπάθεια τους κράτους να διαχειριστεί την τεράστια μοναστηριακή και εκκλησιαστική περιουσία έγινε το 1988. Τότε η κυβέρνηση με τον νόμο που κατήρτισε ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης προσπάθησε, όπως η ίδια υποστήριξε, να αξιοποιήσει τη μοναστηριακή περιουσία ενώ η Εκκλησία την κατήγγειλε ότι δημεύει τα κτήματά της. Το θέμα έκλεισε μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο επικαλούμενο τη Σύμβαση της Ρώμης κάλεσε το κράτος είτε να επιστρέψει στις μονές την περιουσία τους είτε να τις αποζημιώσει.

Τα πλουσιότερα μοναστήρια

Οψη του περιβόλου της Μονής Οσίου Λουκά
Φλαμουρίου Μαγνησίας: Διαθέτει δύο δάση, ανάμεσα στα οποία είναι χτισμένα δύο γνωστά χωριά του Νομού Μαγνησίας. Στην κυριότητά της ανήκουν στρέμματα καλλιεργήσιμης γης και πολυκατοικίες στον Βόλο.

Οσίου Λουκά: Το Μοναστήρι ανήκει στη Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας και διαθέτει ιδιόκτητο ξενοδοχείο στην Αθήνα, αγρόκτημα και εκατοντάδες στρέμματα χωραφιών. Μεταμορφώσεως Σωτήρος Μετεώρων («Μεγάλο Μετέωρο»): Ιδιοκτήτης δασικών εκτάσεων, χωραφιών και αστικών ακινήτων σε Αθήνα, Τρίκαλα και Καλαμπάκα.

Ασωμάτων Πετράκη στην Αθήνα: Από το 1795, όταν η Μιχριζάχ σουλτάνα και σύζυγος του Μουσταφά του Γ΄ παραχώρησε εκτάσεις στα παράλια της Αττικής, στην Αθήνα και σε ολόκληρη την Αττική, αποτελεί ένα από τα πλουσιότερα μοναστήρια της χώρας. Μετοχές, σπίτια, καταστήματα και δεκάδες στρέμματα στη Βουλιαγμένη αποτελούν μέρος της περιουσίας της.

Στα Καλάβρυτα οι δύο μονές Αγίας Λαύρας και Μεγάλου Σπηλαίου διαθέτουν πολλά ακίνητα, χωράφια και οικόπεδα ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις που περιλαμβάνουν ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 28 Φεβ 2014 16:45
από Ευθύμης
Συνήθως το επιχείρημα είναι είτε ότι η γη δεν ανήκει άμεσα στην Εκκλησία της Ελλάδος αλλά σε κάποια μονή ή μητρόπολη είτε ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της γης είναι χαρακτηρισμένο ως δάσος άρα δεν μπορεί να αξιοποιηθεί.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2014 19:40
από AoratiMelani
Από ένα σχόλιό μου στο facebook προέκυψε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το νομικό καθεστώς της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Οικουμενικού Πατριαρχείου:
Αόρατη Μελάνη
Εάν κλείσανε την ΕΡΤ για κακοδιαχείριση... τι πρέπει να κάνουν με την Εκκλησία της Ελλάδας; Δημόσια υπηρεσία δεν είναι και αυτή;

Όλοι στους Δρόμους
Ναι, αλλά με συνθήκη Διεθνούς Δικαίου, οπότε αν τη κλείσουν παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο.

Ithaca Atalanti
Σωστά το θέτεις αλλά είναι θέμα προτεραιοτήτων.

Αόρατη Μελάνη
Σε ποια συνθήκη αναφέρεσαι;

Όλοι στους Δρόμους
Πατριαρχικοί τόμοι του 1852 και του 1928.
Το Πατριαρχείο Κων/πολης έχει νομολογηθεί ως ίδρυμα Δημοσίυο Διεθνούς Δικαίου.
Συνεπώς μόνο μ' επανάσταση μπορεί να γίνει η όποια αλλαγή στο εκκλησιαστικό καθεστώς, καθώς η επανάσταση θεσπίζει πρωτογενές δίκαιο και να να κρίνει ποιες πρότερες δεσμεύσεις θα διατηρήσει και ποιες όχι.

Αόρατη Μελάνη
Μα η Εκκλησία της Ελλάδας είναι αυτοκέφαλη βάσει του Συντάγματος, δεν υπάγεται στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Είναι ΝΠΔΔ και οι υπάλληλοί του μισθοδοτούνται από το κράτος, γι' αυτό και έκανα τη σύγκριση με την ΕΡΤ (ως ευφυολόγημα βασικά, αλλά και επί της ουσίας να το σκεφτεί κανείς, έχει μια βάση).
Ψάχνοντας πληροφορίες βρήκα αυτό εδώ το άρθρο του Κονιδάρη: Ο Τόμος (1850), η Πράξη (1928) και το Σύνταγμα
Ο κ. Ι. Μ. Κονιδάρης είναι καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κι εδώ ενδιαφέρον άρθρο για το διεθνές νομικό καθεστώς του Πατριαρχείου Κων/πόλεως:
Το Διεθνές Νομικό Καθεστώς του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Michael Karat
Όλοι στους Δρόμους: "Σίγουρα ένας νομικός θα τα θέσει καλύτερα, αλλά καμία επανάσταση σε μια χώρα δεν ...θεσπίζει "διεθνές δίκαιο". Ο ίδιος ο όρος διεθνές δίκαιο είναι λίγο αποπροσανατολιστικός διότι δεν υπάρχει ένα ....υπερκράτος με έναν υπερκρατικό νομοθέτη που να επιβάλει το διεθνές δίκαιο αυτόματα με καθολική ισχύ: Κάθε κράτος που υπογράφει διεθνείς συνθήκες και συμμετέχει σε οργανισμούς δεσμεύεται οικειοθελώς και φυσικά ψηφίζει με ισχύ εσωτερικού νόμου την αναγνώριση της εκάστοτε συνθήκης.
Π.χ. Για την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τη δικαιοδοσία του Ευρ, Δικ. για τα Δικ. του Ανθρώπου για να την επιβάλλει, ή τη Σύμβαση για την Προστασία των Προσφύγων - Γενεύης (που βολικά ξεχνούν οι δεξιοί πολιτικοί μας να αναφέρουν, βαφτίζοντας όλους τους πρόσφυγες "λαθρομετανάστες") υπάρχουν νόμοι που ψήφισε η Βουλή μας και κύρωσε τις εν λόγω συνθήκες. π.χ. [η συγκεκριμένη κυρώθηκε με το ν.δ. 3989 της 19/26 Σ/βρίου 1959 : περί κυρώσεως της πολυμερούς Συμβάσεως περί της Νομικής Καταστάσεως των Προσφύγων (ΦΕΚ Α' 201)]
Μόνο τότε αποκτούν ισχύ εσωτερικού δικαίου-νόμου οι εν λόγω δεσμεύσεις-συνθήκες. Άρα καμία δραματική...επανάσταση δε χρειάζεται, εκτός από την επανάσταση, φυσικά, στα μυαλά των πολιτικών και των ψηφοφόρων. Κατά τα λοιπά, όπως τα λέει η ΑΜ νομίζω είναι τα πράματα. Αυτοδιοικούμενο ΝΠΔΔ η Εκκλησία της Ελλάδος (όπως τα πανεπιστήμια π.χ.) και μια χαρά μπορούν να ελεγχθούν για κακοδιαχείριση και ό,τι άλλο θέλουμε (όπως ελέγχονται και οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων π.χ.).
Στην πολιτική βούληση και στο ποίμνιο κολλάει το θέμα. Όχι στα νομικά.
my 2 cents
http://www.refworld.org/cgi-bin/texis/v ... =4ba87af22

Όλοι στους Δρόμους
1. To Πατριαρχείο Κων/πολης κατά τη γνώμη των Βαβούσκου - Παπαστάθη θεωρείται υπό το υφιστάμενο διεθνές δίκαιο ως "νομικό πρόσωπο δημοσίου διεθνούς δικαίου". Ως τέτοιο μπορεί να παράγει δίκαιο και οι συμβάσεις που συνάπτει έχουν χαρακτήρια διεθνούς δικαίου, όμοιου με τα κονκορδάτα της Καθολικής Εκκλησίας.
2. Η Εκκλησία της Ελλάδος αποσχίστηκε μη νόμιμα από το Πατριαρχείο το 1833 και το 1852 εγκρίθηκε με τον Τόμο η σύσταση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος. Το γεγονός ότι στο εσωτερικό χαρακτηρίζεται ως ΝΠΔΔ είναι αδιάφορο για το Διεθνές Δίκαιο, καθώς η σύσταση και ύπαρξη της τότε Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος αποτελεί διεθνή υποχρέωση του ελληνικού κράτους μέσω του Τόμου Αυτοκεφαλίας. Συνεπώς το ελλ. κράτος απαγορεύεται να βάλει χέρι στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος λόγω διεθνούς υποχρέωσής του.
3. Με τον Τόμο του 1928 η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος ανέλαβε επιτροπικώς "άχρι καιρού", δηλαδή μέχρι να αλλάξει η βούληση του Πατριαρχείου, και τη διοίκηση των λεγόμενων Νέων Χωρών. Έτσι συστάθηκε η Εκκλησία της Ελλάδος που είναι η διοικητική συνένωση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος και των Νέων Χωρών. Παρότι ο Τόμος του 1928 δεν υπογράφηκε από εκπρόσωπο του ελληνικού κράτους, θεωρείται ότι είναι νόμος διεθνούς ισχύος καθόσον το ελλ. κράτος ζήτησε επίσημα από το Πατριαρχείο να κανονίσει το καθεστώς των Νέων Χωρών, αποδεχόμενο έτσι την μονομερή ρύθμιση και την αποδοχή αυτής από το ελλ. κράτος.
4. Επειδή ο Τόμος των Ν.Χ. δε βόλευμε ακριβώς στη διοίκηση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος, ζητήθηκε από το κράτος να ψηφίσει νόμο κύρωσης, ο οποίος είχε ορισμένες διαφορετικές διατυπώσεις από τον Τόμο αλλά γενικά επικύρωνε την μη αναγκαία λόγω της πρότερης αίτησης διεθνή υποχρέωση του ελληνικού κράτους. Η κύρωση όμως του Τόμου ήταν απαραίτητη για τη λειτουργία του ως εσωτερικού δικαίου.
5. Επειδή, λοιπόν, η λειτουργία της Εκκλησίας είναι αποτέλεσμα διεθνούς σύμβασης, το ελλ. κράτος δεν μπορεί να την καταργήσει. Είναι μάλιστα αμφίβολο κατά πόσο έχει το δικαίωμα να τη μετατρέψει σε ΝΠΙΔ, πάντως αναμφίβολα έχει το δικαίωμα να μη τη χρηματοδοτεί.
6. Η επανάσταση δημιουργεί πρωτογενές δίκαιο. Δηλαδή το νέο μετεπαναστατικό κράτος καταργεί όλες τις διεθνείς δεσμεύσεις του προηγούμενου καθεστώτος και κυριαρχικά επιλέγει ποιες θα διατηρήσει, αυτές που επιλέγει είναι συνήθως αυτές που είναι λιγότερο επιζήμιες για τη διεθνή θέση του. Η επανάσταση αποκόπτει την κρατική συνέχεια, όχι όμως και την εθνική (βλ. κραυγαλέα περίπτωση Κίνας - Φορμόζας). Γι' αυτό θεωρώ πως η κατάργηση οποιασδήποτε υποχρέωσης του κράτους προς την Εκκλησία της Ελλάδος περνά μόνο μέσα από την κυρίαρχη βούλση του μετεπαναστατικού κράτους να δηλώει τι αναγνωρίζει και τι όχι.

Αόρατη Μελάνη
"Είναι μάλιστα αμφίβολο κατά πόσο έχει το δικαίωμα να τη μετατρέψει σε ΝΠΙΔ, πάντως αναμφίβολα έχει το δικαίωμα να μη τη χρηματοδοτεί." Εμένα προσωπικά αυτό μου φτάνει.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2014 20:45
από svoin
Δεν βρίσκω πουθενά αυτόν τον ορο "ίδρυμα Δημοσίυο Διεθνούς Δικαίου".

Και δεν αντιλαμβάνομαι τι σχέση έχουν κανονισμοί που ορίζουν τα εσωτερικά ενός οργανισμού (τις εκκλησιας στην συγκεκριμένη περίπτωση) με νομους που ορίζουν τι σχέση του κράτους με αυτόν.

Υποθέτω ότι υπονοεί ότι το οικουμενικό πατριαρχείο έχει κάποιο είδους Sovereignty όπως το Βατικανό ? Εάν ναι, από που προκύπτει κάτι τέτοιο ? Πρώτη φορα το ακούω αυτό το πράγμα

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2014 20:56
από svoin
Προφανώς το κράτος δεν έχει δουλειά να ασχοληθεί με το σε ποιον δινη λόγο ο κάθε κληρικός η πια εκκλησια έχει κυριότητα σε πειές περιοχές. Αυτά είναι "προσωπικά" δικά τους. Αλλα δεν καταλαβαίνω πως ακριβώς κάτι που αποφασίζει το Οικουμενικό πατριαρχείο η η Εκκλησια τις Ελλάδος για την παρτι τους δεσμεύει το Ελληνικό κράτος κάπως.

Εγώ ο μονος διευθνείς νομος που γνωρίζω ότι εμποδίζει την ελλάδα να "κατάργηση" την εκκλησια (και καταλαβαίνω ότι μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο) είναι η σιμβασις ανθρωπινων δικαιωμάτων κτλ. Το να τους πάψει από δημοσιους υπαλληλους και να διαχωρίσει την σχέση του τελείως με αυτούς δεν μπορώ να καταλάβω πως εμποδίζεται από το τι θεσπίζει το οικουμενικό πατριαρχείο

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2014 23:20
από csar
Αριθμός: 6555
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επιβολή ΕΕΤΑ σε Ναό
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 25/02/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 26/02/2014
Καταθέτων: Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος
Υπουργός: Στουρνάρας Ιωάννης (Υπουργός Οικονομικών)

Περίληψη ερώτησης
Οι λογαριασμοί ΔΕΗ Σεπ και Νοε 2011 της παροχής που είναι εγκατεστημένη στον ΙΝ Παναγίας Άξιον Εστί περιοχής Κοκκίνη Χάνι Ηρακλείου είχαν ενσωματωμένες δόσεις του τέλους ΕΕΤΑ, ενώ σύμφωνα με το Ν. 4021/2011 στο παραπάνω τέλος δεν υπόκεινται τα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα, ούτε τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση των θρησκευτικών και εκκλησιαστικών (και άλλων) σκοπών.

Παρά το ότι ο ΙΝ Παναγίας Άξιον Εστί έχει υποβάλει επανειλημμένα αίτημα για απαλλαγή από το τέλος, η υπηρεσία συνεχίζει να το επιβάλλει και να το αποστέλλει προς είσπραξη στη ΔΕΗ, ο ΙΝ να πληρώνει το ποσό και να το παίρνει πίσω μετά από διαμαρτυρίες.

Κάντε κάτι.

Περίληψη απάντησης
Ο ιδιοκτήτης ή επικαρπωτής του ακινήτου πρέπει να υποβάλει αίτηση απαλλαγής από το ΕΕΤΑ στην αρμόδια ΔΟΥ και να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2014 03:43
από csar
Αριθμός: 8244
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Καταργείται το κληρικόσημο
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 22/05/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 23/05/2014
Καταθέτων: Παππάς Ηλία Χρήστος
Υπουργοί:
1. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
2. Στουρνάρας Ιωάννης (Υπουργός Οικονομικών)
3. Βρούτσης Ιωάννης (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας)

Περίληψη ερώτησης
Το κληρικόσημο (ένσημο που επικολλάται σε όλα τα τιμολόγια των ναών και των πιστοιποιητικών που εκδίδονται από τους εφημέριους των ενοριών) θα καταργηθεί τον Ιανουάριο του 2015. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η μη εξασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του ΤΠΟΕΚΕ (Ταμείου Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδας) και συνεπώς της ασφάλισης και του εφάπαξ των κληρικών.
α. Θα ενεργήσετε ώστε να ανακληθεί η κατάργηση του κληρικόσημου;
β. Για πόσο ακόμα θα βάλλεται από τη μνημονιακή πολιτική ο εφημεριακός κλήρος της Ελλάδας;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Η κατάργηση του κληρικόσημου αποτελεί μέρος της υποχρέωσης της χώρας για εξορθολογισμό/κατάργηση των μη ανταποδοτικών χρεώσεων με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. Έτσι από 01/01/2015 καταργούνται οι διατάξεις που προέβλεπαν την είσπραξη κοινωνικών πόρων υπέρ του ΤΠΟΕΚΕ αλλά και άλλων ταμείων. Με τους πόρους αυτούς σε κάθε Ταμείο επωφελούνταν μόνο η συγκεκριμένη ομάδα ασφαλισμένων του Ταμείου (csar: μάλλον εννοεί και όχι όλα τα μέλη του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του οποίου υπο-ταμείο είναι το ΤΠΟΕΚΕ) ενώ το κόστος των πόρων μετακυλιόταν στο κοινωνικό σύνολο.

Πάντως στον Ν. 4242/2014 περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που προβλέπουν για όλους τους φορείς-τομείς πρόνοιας να λειτουργούν με βάση το διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη καταβολή των αφάπαξ στους δικαιούχους και την οικονομική βιωσιμότητα των φορέων τομέων πρόνοιας.

2. Υπ. Οικονομικών: Αναρμόδιο.

3. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων:

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2014 22:27
από csar
tasos_didymoteicho έγραψε:ΦΕΚ 167/2011 ετήσιας επιχορήγησης Αγίου Όρους ύψους 1.900.000 €.
Και για το 2014 € 1.450.000 όπως και πέρσι και πρόπερσι. (φβ)

Υπενθυμίζω ότι όλες οι τακτικές ετήσιες επιχορηγήσεις στο Άγιο Όρος από το 1995 ως το 2014 βρίσκονται στη σχετική με το Άγιο Όρος σελίδα της Ένωσης.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιούλ 2014 17:24
από csar
Αριθμός: 375
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επαναφορά σε ισχύ νόμου με τον οποίο διασαφηνίζεται η διαχείριση των κληροδοτημάτων της πόλης των Ιωαννίνων, ενόψει της εκλογής νέου Μητροπολίτη στην περιοχή
Κόμμα: ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ημερομηνία: 23/06/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 24/06/2014
Καταθέτων: Κακλαμάνης Χρήστου Απόστολος
Υπουργοί:
1. Λοβέρδος Ανδρέας (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
2. Χαρδούβελης Γκίκας (Υπουργός Οικονομικών)

Περίληψη ερώτησης
Εν όψει της εκλογής του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων, επανέρχεται το θέμα της περιουσίας των κληροδοτημάτων που διαχειρίζεται η Μητρόπολη. Επί ένα σχεδόν αιώνα η διαχείριση των κληροδοτημάτων εξακολουθεί από τον εκάστοτε Μητροπολίτη σύμφωνα με νομοθεσία των Παγκάλου και Μεταξά και έναν κανονισμό του Παγκάλου (1926). Ζητά την επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 37 του Ν. 1473/1984, το οποίο «σκανδαλωδώς παρέμεινε επί 20ετία σχεδόν εν υπνώσει» μέχρι την κατάργησή του με τον Ν. 4182/2013 (άρθρο 82, παρ, 1-3) από το Τμήμα Διακοπής της Βουλής και σύμφωνα με τον οποίο (Ν. 4182) η διαχείριση των κληροδοτημάτων των Ιωαννίνων εξαιρείται από την εφαρμογή του Κώδικα Κοινωφελών Περιουσιών.

Θα επαναφέρετε τον Ν. 1473/1984 και ει δυνατόν πριν από την εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Οικονομικών: Ο Ν. 1473/1984 κατήργησε διατάξεις του ΑΝ 2039/1939 που αφορούσαν ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση περιουσιών των χριστιανικών κοινοτήτων του Ν. Ιωαννίνων που υπήρχαν επί Τουρκοκρατίας.

Ακόμα το ΝΣΚ γνωμοδότησε (414/2000) ότι
- η κατάργηση των διατάξεων δεν θίγει το νομικό καθεστώς των Αγαθοεργών Καταστημάτων Ιωαννίνων, που εξακολουθεί σε όλα ως έχει.
- η περιουσία κοινωφελών ιδρυμάτων διατίθεται ως εξής: α) εφόσον υπάρχει πρόβλεψη στη συστατική πράξη, τότε όπως προβλέπεται. β) Εφόσον δεν υπάρχει, τότε η περιουσία περιέρχεται στο δήμο/κοινότητα και ισχύουν οι διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939
Τέλος αν υπάρχει αμφιβολία ή αμφισβήτηση σχετικά με τη βούληση του διαθέτη/δωρητή,η διαφορά επιλύεται από το αρμόδιο δικαστήριο.

2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων: Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση 414/2000 του ΝΣΚ το ΝΠΙΔ «Αγαθοεργά καταστήματα Ιωαννίνων» εξακολουθεί να διαχειρίζεται τα κληροδοτήματα κ.λπ. που ανήκουν σε αυτό όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του από 1-7-1926 Διαταγματος όπως τροποποποιήθηκε από το από 11-11-1927 Νομ. διάταγμα
Επίσης σύμφωνα με τον Ν 4182/2013, «περιουσίες που καταλείπονται υπέρ κοινωφελών σκοπών αξιοποιούνται κατά τον τρόπο που όρισε ο διαθέτης ή δωρητής. Απαγορεύεται η μεταβολή των σκοπών όσο και του τρόπου και των όρων διαχείρισης της περιουσίας» και «αν υπάρχει αμφιβολία περί του περιεχομένου της βούλησης του διαθέτη ή αμφισβήτηση επ’ αυτού, αυτή επιλύεται από το αρμόδιο δικαστήριο».

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 06 Αύγ 2014 15:22
από csar
Μία ακόμα ερώτηση για το φορολογικό καθεστώς του Αγίου Όρους εδώ. Οι άνθρωποι έχουν γονατίσει από τη βαρειά φορολογία.

Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας

Δημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2014 17:08
από csar
Αριθμός: 2134
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επανέλεγχος του φόρου ΕΝΦΙΑ της Ιεράς Μονής Παναγιάς Καλυβιανής του Νομού Ηρακλείου
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 01/09/2014
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 02/09/2014
Καταθέτων: Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος
Υπουργός: Χαρδούβελης Γκίκας (Υπουργός Οικονομικών)

Περίληψη ερώτησης
Η Ιερά Μονή Παναγίας Καλυβιανής (στη Μεσσαρά Ν. Ηρακλείου) καλείται να πληρώσει ΕΝΦΙΑ περίπου €44.500 ενώ μέχρι σήμερα ο φόρος που πλήρωνε το Μοναστήρι ήταν περίπου €13.000. Σύμφωνα με τον Ν. 4223/2014 (άρθρο 3, παρ. στ’) απαλλάσσονται «νομικά πρόσωπα και οντότητες των γνωστών θρησκειών και δογμάτων […] που ιδιοχρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση του λατρευτικού, θρησκευτικού και κοινωφελούς έργου τους».

Τι θα κάνετε ώστε να ξαναγίνει έλεγχος του ΕΝΦΙΑ της ΙΜ Παναγιάς Καλυβιανής και με τα λάθη που βγαίνουν διαρκώς στη δημοσιότητα;