Μητροπολίτης Άνθιμος: Όχι στο φράχτη του Έβρου

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
antrikos
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 10 Οκτ 2010 11:28
Όνομα Ιστότοπου: Για το σοσιαλισμό στον 21ο αιώνα
Επικοινωνία:

Μητροπολίτης Άνθιμος: Όχι στο φράχτη του Έβρου
Καλά, μη ψαρώνετε, όχι ο γνωστός Άνθιμος, ο Τουρκοφάγος και Μακεδονομάχος αλλά ο διάδοχός του στην Αλεξ/πολη και αγαπημένο του "πνευματικό" παιδί, ο οποίος σημειωτέον είναι Αλεξανδρουπολίτης και γενικά της επιρροής του Πατριαρχείου, σε σχέση με τον εθνοφυλετισμό των πελοποννησίων μητροπολιτών αλλά στις πολιτικές πεποιθήσεις μάλλον βασιλικός εκ παραδόσεως.

Συνεχώς λέμε ότι οι δεσποτάδες δεν επιτρέπεται να παρεμβαίνουν στην πολιτική ζωή του τόπου λόγω της ιδιότητάς τους ως κρατικών λειτουργών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε τον Άνθιμο Θεσ/νίκης υπέρ του φράχτη και τον Άνθιμο Αλεξ/πολης κατά. Εφόσον καταδικάζουμε την παρέμβαση του Θεσ/νίκης δεν θα πρέπει να καταδικάσουμε και την παρέμβαση του Αλεξ/πολης;
Ή τελικά το θέμα της καταδίκης είναι καθαρά πολιτικό; δηλαδή δεν καταδικάζουμε την παρέμβαση αλλά το περιεχόμενό της;


Άρθρο του μητροπολίτη Αλεξ/πόλεως Άνθιμου περί του λεγομένου φράκτη στον ποταμό Έβρο.
Ζούμε, όσοι κατοικούμε στον Έβρο, το δράμα της εισόδου των λαθρομεταναστών από την Τουρκία. Για την πατρίδα μας, το γεγονός αυτό είναι πρόβλημα που το διαπιστώνει αργότερα η πρωτεύουσα. Για μας όμως, τους Εβρίτες, είναι ένα καθημερινώς επαναλαμβανόμενο δράμα.
Αναφέρομαι στην αθρόα προσέλευση τόσων ανθρώπων, που άλλοτε κουβαλώντας στην πλάτη τους προσωπικές και εθνικές τραγωδίες κι άλλοτε τα βρέφη στην αγκαλιά τους, περνούν τα σύνορα, κακοποιημένοι, άρρωστοι με σοβαρές αρρώστιες, εξουθενωμένοι, μουσκεμένοι από τα νερά του ποταμού Εβρου.
Παλιότερα όσους πνίγονταν στα ορμητικά νερά του και τους ξέβραζε η θάλασσα, τους μετέφεραν στο νοσοκομείο Αλεξανδρουπόλεως. Είχα στείλει τότε μια αυτοσχέδια ευχή, επειδή μου ζητήθηκε, για να διαβάζεται στο νεκροτομείο, στην περίπτωση που δεν ήταν εύκολο να διαπιστωθεί από την περιτομή, η θρησκευτική προέλευση του νεκρού. Ζήσαμε, πριν χρόνια, την αποκοπή, σε ........
ναρκοπέδιο, των κάτω άκρων δύο 17χρονων παιδιών τα οποία φιλοξενήσαμε στο γηροκομείο της Μητροπόλεως για δύο χρόνια. Τελικά, τους αγοράσαμε τεχνητά μέλη, κατάφεραν να περπατήσουν και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα, όπου εργάζονται μέχρι σήμερα.
Αυτός ήταν ο λόγος που, παραβλέποντας την εθνική μας ασφάλεια, συμφωνήσαμε να «σηκωθούν» τα ναρκοπέδια, γεγονός που κάποιοι αφελείς τότε χαιρέτησαν σαν αντιπολεμική κίνηση, λες κι αυτή θα μπορούσε ποτέ να γίνει μονομερώς!
Τα τελευταία δύο χρόνια το φαινόμενο εντάθηκε. Οι λαθρομετανάστες έρχονται κρατώντας πλαστικοποιημένη στα χέρια τους τη σελίδα της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που προβλέπει τα δικαιώματά τους. Μόλις παραδοθούν στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα, την επιδεικνύουν ζητώντας απαιτητικά την εφαρμογή της.
Απορούσαμε για την κοντόφθαλμη πολιτική της Ύπατης Αρμοστείας και άλλων «ανθρωπιστικών» φορέων που μας ζητούσαν «τα ρέστα». Η άριστη συμπεριφορά των συνοριοφυλάκων και των αστυνομικών, που συνόδευαν τους λαθρομετανάστες στα νοσοκομεία Διδυμοτείχου και Αλεξανδρουπόλεως για την θεραπεία τους από τις ποικίλες μεταδοτικές ασθένειες και η «εξ ιδίων» τους εξασφάλιση τροφής και ρούχων, θεωρήθηκε ανεπαρκής. Γι’ αυτό ήρθε η FRONTEX. Πολύς λόγος για το τίποτε…
Τέλος πάντων, ποια θα είναι η πολιτική της χώρας μας πάνω σ’ αυτό το ζήτημα, δεν θα την καθορίσω εγώ. Δεν μπορώ, όμως, να μείνω απαθής μπροστά στο ενδεχόμενο μιας εκ νέου απάνθρωπης συμπεριφοράς. Μου εξομολογήθηκαν παλιότερα αστυνομικοί, τις ενοχές που ένιωθαν όταν επαναπροωθούσαν πυροβολώντας τους λαθρομετανάστες, καθώς βρίσκονταν στη μέση του ποταμού. Φοβάμαι ότι και τώρα θα ζήσουμε τραγωδίες και διόλου δεν θα μειώνει την σκληρότητά τους το γεγονός ότι θα τελούν υπό τις «ευλογίες» της ΕΕ.

Δηλαδή, τι; Όταν στοιβαχτούν οι λαθρομετανάστες στο ελληνικό ρείθρο του ποταμού, πίσω από το συρματόπλεγμα, καθώς θα χιονίζει, ή όταν φουσκώνουν τα νερά, οι άνθρωποι αυτοί θα παραμένουν εκεί νηστικοί και μουσκεμένοι για να εξαναγκαστούν να επιστρέψουν πίσω στην Τουρκία; Δεν είναι λύση αυτή, τουλάχιστον πολιτισμένη. Και εμείς θα τους βλέπουμε απαθείς να πνίγονται ή να λιμοκτονούν ή να μαστίζονται από τα κουνούπια;

Βεβαίως, το κύμα αυτό πρέπει να σταματήσει, αν και προσωπικά δεν το πιστεύω όσο συνεχίζεται η άδικη συμπεριφορά των χωρών της Δύσης έναντι των φτωχών και υπανάπτυκτων λαών του Νότου και της Ασίας. Φυσικά, η χώρα μας δεν έχει ατελείωτες δυνατότητες φιλοξενίας. Μα, όπως, τα σύνορα διασφαλίζονται από το στρατό, μόνο όταν εκλείψει και η έσχατη διπλωματική και πολιτική προσπάθεια, το ίδιο να συμβεί και τώρα.
Η καταφυγή σε εκβιαστικούς τρόπους, σε απάνθρωπες τακτικές και σε εξευτελιστικές για την ανθρώπινη προσωπικότητα μεθόδους, που θα αποβούν μομφή για τον πολιτισμό μας- τουλάχιστον τον ελληνικό- δεν είναι λύση. Το συρματόπλεγμα δεν είναι λύση. Είναι απέλπιδα προσπάθεια, εκ των προτέρων καταδικασμένη σε αποτυχία, που παραπέμπει σε άλλες περιοχές και σε άλλες εποχές…
Χάρη και στο linux θα γίνει κατανοητή η αντικοινωνική φύση της εμπορευματικής παραγωγής
Γιατί ο Θεός έφτιαξε τους ιούς, βακτήρια, μικρόβια, βάκιλλους; Ε; Γιατί; Από αγάπη για τον άνθρωπο; Έτσι ε;
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

antrikos έγραψε:Συνεχώς λέμε ότι οι δεσποτάδες δεν επιτρέπεται να παρεμβαίνουν στην πολιτική ζωή του τόπου λόγω της ιδιότητάς τους ως κρατικών λειτουργών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε τον Άνθιμο Θεσ/νίκης υπέρ του φράχτη και τον Άνθιμο Αλεξ/πολης κατά. Εφόσον καταδικάζουμε την παρέμβαση του Θεσ/νίκης δεν θα πρέπει να καταδικάσουμε και την παρέμβαση του Αλεξ/πολης;
Ή τελικά το θέμα της καταδίκης είναι καθαρά πολιτικό; δηλαδή δεν καταδικάζουμε την παρέμβαση αλλά το περιεχόμενό της;
Το πράγμα για μένα είναι καθόλα απλούστερο, αφού διακρίνω δύο διαστάσεις στην παρέμβαση: την «πολιτικάντικη» και την «πολιτικοποιητική» — και θα εξηγήσω, καθότι οι όροι εδώ χρησιμοποιούνται απ' εμού τελείως «άρπα-κόλλα.»

«Πολιτικάντικη» είναι μία παρέμβαση που φτάνει να προτάσει την ιερατική θέση κάποιου σε ιεραρχική στο κράτος, πράγμα που δεν πρέπει να συμβαίνει και οφείλει η πολιτεία να μη συμβαίνει: ο ιερέας μπορεί, όπως κάθε άνθρωπος, να ασκεί πολιτικά δικαιώματα και να διαμορφώνει την πολιτεία όπως και κάθε άλλος πολίτης, ενώ, εφόσον έχει και την ανάλογη και λογικά απαιτούμενη παιδεία (τουλάχιστον κάποια φιλοσοφία, βρε αδερφέ, έστω στοιχειώδη), αλλά και εφόσον έχει και το όποιο (εκ)πολιτιστικό έργο στην πλάτη του, μπορεί και του επιβάλλει η συνείδησή του να κάνει τέτοιες παρεμβάσεις «πολιτικοποιητικής» φύσεως.

Έτσι, δε βλέπω τίποτα το περίεργο ή κακό σε μία πολιτικοποιητική και μη πολιτικάντικη παρέμβαση που έχει και λογικές αξιώσεις, με βάση την όποια εμπειρία ιδιαίτερα (ως ειδήμων κάποιου θέματος). Το να τσινήσω επειδή εκφράζεται από παπά θα είναι μικρόνοο.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
bright
Δημοσιεύσεις: 484
Εγγραφή: 29 Απρ 2009 02:41
Όνομα Ιστότοπου: -

Μητροπολίτης Άνθιμος: Όχι στο φράχτη του Έβρου
At first i was like
:shock: :o
Καλά, μη ψαρώνετε, όχι ο γνωστός Άνθιμος, ο Τουρκοφάγος και Μακεδονομάχος αλλά ο διάδοχός του στην Αλεξ/πολη
But then i was like
:roll:
Η εφαρμογη της λογικης στη θρησκεια οδηγει στον αθεισμο.
Η εφαρμογη της λογικης στην πολιτικη οδηγει στον κομμουνισμο.
Η εφαρμογη της λογικης στη διατροφη, οδηγει στο σουβλακι.
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Το θέμα, κατ' εμέ, της ύπαρξης δύο Ανθίμων (και δει με σχέση διδασκάλου και διαδόχου) δε μου προκαλεί τόσην έκπληξη, ακόμα και με τη διαφορά στις προτάσεις τους (βλέπε Σωκράτης και μαθητές αυτού)· το θέμα βρίσκεται στο γεγονός ότι δεν υπάρχει εύκολη λύση: οι μετανάστες δε φταίνε, για να το πούμε λαϊκιστί, για το ότι θέλουν να έρθουν εδώ — αφού είναι, τουλάχιστον όπως τους τα λένε, καλύτερα στην Ελλάδα — στην τελική, αλλά η παρουσία τους και φορτική έχει γίνει στις δύσκολες συνθήκες που βρισκόμαστε, και ο Ελληνικός πληθυσμός κάνει ανοησίες σε μεγάλο βαθμό, και οι πολιτικοί μας σε μπελάδες μας βάζουν... αλλά, τελικά, αν οι μετανάστες απλά συνεχίζουν να εισρέουν, μέχρι πού θα πάει ο χορός;

Συγκεκριμένα, είναι πρόβλημα η αντίληψη των προερχομένων από φτωχά κράτη, όπως έκαναν και οι Έλληνες κάποτε, ότι μπορείς απλά να «πας στο δολλάριο» και να νομίζεις ότι εκεί τελειώνει το πρόβλημα. Ανεξαρτήτως αν θα μείνουν στα δικά μας εδάφη ή όχι, οι οικονομικοί μετανάστες κάνουν το λάθος να αντιμετωπίζουν τον κόσμο όπως ήταν κάποτε: είμαστε στο χείλος του γκρεμού εδώ, ας μετακομίσουμε μπας και μπορούμε να ταΐσουμε το σόι...

Δεν ισχύει αυτό, πλέον, άνθρωποι του κόσμου...

Σε ένα περιβάλλον όπου έχουμε απλά περισσότερους τοκετούς ανά οικογένεια και διεύρυνση του «πού θα βρούμε δουλειά, τελικά;» όσο πιο φτωχή είναι μια οικογένεια, έχουμε φαύλο κύκλο: αντί να γίνει κατανοητό ότι υπάρχει πρόβλημα και πρέπει να λυθεί από τη ρίζα του, ο κόσμος πάει για τις συνέπειες και ξεχνάει την ουσία. Φταίει και το «κεφάλαιο,» βεβαίως... Τι να πει κανείς, όμως;

Δεν ξέρω πώς θα μπορέσει να λυθεί το ζήτημα. Ότι χρειάζεται να γίνει επιτέλους, όμως, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ώστε να αντιμετωπίζονται καθώς πρέπει οι μετανάστες, και όχι σαν ένα... υπόμνημα, νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσετε...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Ως γνώστης της τοπικής κοινωνίας θεωρώ σκόπιμες κάποιες διευκρινίσεις. Όποιοι ίστανται κάθε φορά απέναντί μας μπορεί να είναι διαφόρων κατηγοριών "αντίπαλοι", από ακραίοι, φασιστικοί, δογματικοί κ.λπ. ως ευγενείς συνομιλητές και άνθρωποι. Οι δύο Άνθιμοι, επιτρέψτε μου να πω, είναι στους εντελώς αντίθετους πόλους. Μ' αυτόν της Αλεξ/πολης έχω καθίσει στο τραπέζι απέναντί του, με την αφορμή της περσινής ενθρόνισης του νέου Μητροπολίτη Διδυμοτείχου, και η εντύπωσή μου είναι ότι πρόκειται για εξαιρετικά απλό άνθρωπο, ευχάριστο συνομιλητή (και ως παρέα), λογικό, προσιτότατο, μορφωμένο. Φυσικά και δεν έκατσα ν' ανοίξω οποιοδήποτε θέμα (είπαμε η θέση μου είναι λεπτή). Παραθέτω όμως παρακάτω επί λέξει απόσπασμα χθεσινής επιστολής του σε τοπική εφημερίδα, όπου λέει: "Θεωρώ τον εαυτό μου σκανδαλωδώς ευεργετημένο κοινωνικά και επαρκέστατα τακτοποιημένο μισθολογικά, ώστε κάθε λόγος μου για το περιβάλλον να κλείνεται ασφυκτικά στο έρκος των δοντιών μου, προκειμένου εξερχόμενος να προσκρούσει στις αδήριτες βιοποριστικές ανάγκες των συμπατριωτών μας τους οποίους καθημερινώς ακούω στο γραφείο μου, ανίκανος τις περισσότερες φορές να ανταποκριθώ." Τα του καίσαρος τω καίσαρι λοιπόν. Εξάλλου το αντιλαμβάνεστε και σεις ότι αυτό είναι και το είδος των αντιπάλων που είναι πραγματικά δύσκολοι και που έχουν ένα πραγματικά ισχυρό οπλοστάσιο στην προπαγανδιστική τους φαρέτρα για τη στρατολόγηση των πιστών.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Σίσυφος
Δημοσιεύσεις: 1027
Εγγραφή: 18 Απρ 2009 18:35
Όνομα Ιστότοπου: Youtube Channel
Επικοινωνία:

Μητροπολίτης Άνθιμος (Αλεξ/πολη): Όχι στο φράχτη του Έβρου
Μητροπολίτης Άνθιμος (Θεσ/νίκη): Φράχτη μέχρι τη Σαμοθράκη

http://www.cosmo.gr/News/Hellas/308701.html

:lol:
Απάντηση