η εικόνα του ανθρώπου για τον Θεό

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Υπάρχουν διάφορα επίπεδα που μπορούν οι άνθρωποι να φανταστούν την εικόνα για τον Θεό τα μικρά παιδιά τον φαντάζονται συνήθως σαν τον καλό και αγαθό χριστούλη που αναπληρώνει κατά βάθος τον ρόλο του ίδιου του πατέρα τους και το ίδιο για την παναγία που τους προστρέχει πάντα σε κάθε δύσκολη στιγμή αναπληρώντας τον ρόλο της μητέρας οι μεγαλύτεροι το βλέπουν λίγο διαφορετικά μιάς και δεν έχουν ανάγκη από προστάτη και κηδεμόνα. πάλι όμως ζητούν την βοήθεια αυτής της αόρατης δύναμης να προστατεύει αυτούς και την οικογένεια τους και όχι μόνο τον εαυτό τους όπως συνήθως κάνουν τα μικρά παιδιά.
αν πάμε σε πιο μορφωμένο επίπεδο οι κοινωνιολόγοι θα δούν στον Θεό την ίδια την κοινωνία και η φιλόσοφοι τον ανθρώπινο νού σε όλο του το μεγαλείο. από την πλευρά των άθεων υπάρχει μια καθαρή άρνηση και έναν κοινωνικός μηδενισμός για για αυτήν την εικόνα, γιατί μόνο για εικόνα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε όταν αναφερόμαστε στον Θεό.
mandra
Δημοσιεύσεις: 248
Εγγραφή: 19 Οκτ 2010 18:09
Όνομα Ιστότοπου: -

Σόρυ, δεν κατάλαβα τίποτα, εκτός του ότι οι άθεοι δεν έχουν εικόνα για το θεό, που δεν πιστεύουν ότι υπάρχει, το οποίο είναι και αυτονόητο. Για μένα πάντως ο θεός έχει εικόνα: Sofia Vergara
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Θεόφιλε, τι εννοείς όταν λες "θεός";
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Ναι, είναι αλήθεια. Οι δε accommodationists τον φαντάζονται λιγότερο αυθεντικά απ΄ό,τι το παιδάκι. Γιατί? Γιατί υπάρχει μία ασυνείδητη προσπάθεια να μπορέσουν να τον χωρέσουν στον κόσμο, δίχως να το παραδέχονται. Τα στάδια αυτά δεν είναι παρά τα στάδια της ανθρώπινης εξέλιξης. Από τον θεό του κεραυνού στον θεό των φυσικών νόμων. Φαντάζεσαι να ξεκίναγε ο άνθρωπος από τον θεό των φυσικών νόμων? Σε τι θα πίστευε άραγε τώρα? Λες να πίστευε στον θεό των κεραυνών?

'Επειτα, η ακολουθία άρνηση της ύπαρξης του θεού λόγω ανεπαρκών αποδείξεων δε συνεπάγεται κοινωνικό μηδενισμό. Και εξάλλου αυτή η εικόνα του μηδενισμού ως του μεγάλου μπαμπούλα δεν ισχύει. Δεν παθαίνεις τίποτε το φοβερό αν σου καταρρεύσουν κάποιες ψεύτικες αξίες, απλώς θα χρειαστεί να συνειδητοποιήσεις ότι ζούσες σε παράλληλο σύμπαν, λολ
Οι φιλόσοφοι θα δουν στον θεό τον ανθρώπινο εγκέφαλο?
Μπααα, εγώ σου λέω ότι κάποιοι απ' αυτούς αναρωτιούνται πώς θα εξηγήσουν στον τάδε μέσο ανθρωπάκο πως η ελεύθερη επιλογή του υπάρχει ενώ δεν υπάρχει για να μην πάθει υπαρξιακό ταράκουλο και ταυτόχρονα να μπορέσει να δεχτεί τις επιλογές του ως έχουσες ντετερμινιστικές ρίζες. Και μετά έρχεται το ηθικό ερώτημα Έγκλημα και Τιμωρία, που θα τους ανοίξει ένα πεδίο όπου θα πρέπει να κατανοήσουν πως μπορεί το Evil/Kακό να μην υπάρχει πια ως τέτοιο, με τη μεταφυσική του διάσταση, πως είναι αποτέλεσμα όχι δυνάμεων του σκότους και παπαριές αλλά οργανικών και άλλων φυσικών αιτίων και αν δεν υπάρχει πια ως τέτοιο, τότε τι νόημα έχει η τιμωρία. Οπότε τι νόημα έχει και η φυλακή, τι νόημα έχουν οι σωφρονισμοί, τι νόημα έχουν οι μπάτσοι, τι νόημα έχουν πολλά που οι ανθρώπινες κοινωνίες είχαν ως δεδομένα. Αυτά είναι τα πραγματικά μεταερωτήματα, τι θα ακολουθήσει κοινωνικά τις επιστημονικές εξελίξεις, πώς αυτές θα τύχουν αποδοχής/εφαρμογής στο πόπολο, αυτά αποτελούν μερικά από τα μεταερωτήματα.
Πώς θα κρατήσεις αλώβητη την ιδέα της ελευθερίας όταν δεν μένει πραγματικά αλώβητη? Και εκεί μάλλον υπεισέρχεται στο πεδίο ο Νίτσε. :lol:

Τώρα, αν ο θεός δεν είναι παρά μια εικόνα, τότε αυτή η εικόνα που έχω εγώ προσωπικά είναι ενός θεού πλαστού, μίας ίσως εξαναγκαστικής? αυταπάτης που όσο η ανθρώπινη κατανόηση του κόσμο βαθαίνει, καταρρέει και βρισκόμαστε να πλέουμε ανάμεσα στα συντρίμμια αυτά, ενώ άνθρωποι αναζητούν απεγνωσμένα ένα μέλος του άλλοτε ζωντανού θεού τους για να κρατηθούν. Ο θεός ως Τιτανικός και οι πιστοί της ανθρωπότητας ως ναυαγοί στην παγωμένη σκοτεινή θάλασσα προσπαθώντας να βρουν ένα απομεινάρι ελπίδας. Αυτό το καράβι που έρχεται από μακριά μπορεί μόνο να είναι, και οι βάρκες. Οι βάρκες έχουν μέσα επιστήμονες και φιλόσοφους που θα αναλάβουν όσους μπορέσουν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και δεν πεθάνουν με παγωμένα ρουθούνια, να τους αναστηλώσουν την πίστη στη ζωή και την ελπίδα.
Δεν είναι εύκολο, γιατί οι κοινωνίες έρμαια των θρησκειών έσπασαν τα ηθικά καλάμια του ανθρώπου, τον άφησαν αβοήθητο να μπορέσει να εξελιχθεί δίχως τον κίνδυνο να καταρρεύσει, είναι το παρεπόμενο της πίστης, η αλυγισία, η ακαμψία αυτή, η δυσκολία να δουν τον κόσμο δίχως τα απαραίτητα πέπλα που κρύβουν το χάος. Ο θεός για μένα είναι σαν τα τεράστια πανώ που έβαζε ο δήμος Αθηναίων στα ετοιμόρροπα κτίρια για τους "ξένους" που θα μας επισκέπτονταν. Ήταν ένα φιάσκο, ένα εκούσιο ξεγέλασμα του απλού ανθρώπου, κι όμως, έβλεπα ανθρώπους που τα θαύμαζαν. Χαίρονταν γι αυτήν την ψεύτικη πόλη που τους έδινε την εντύπωση του καινούργιου, ζωηρού, ελπιδοφόρου, ενώ από πίσω τα κτίρια ήταν ίδια με πριν, ετοιμόρροπα σάπια και εγκαταλειμμένα.

Μπορώ να σου βρω και άλλες μεταφορές για το θεό, έχω πολλές αν σ'ενδιαφέρουν, αλλά δεν είναι ακριβώς αυτές που έχεις εσύ στο νου σου, λολ

*Αυτό το θέμα θα ήταν καλό για το υποφόρουμ της Φιλοσοφίας.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Άβαταρ μέλους
Στέλιος
Δημοσιεύσεις: 325
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011 14:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική εικόνα για το θεό για τον απλούστατο λόγο ότι ο θεός είναι μια ιδέα.
Οι άθεοι έχουν απλά διαφορετικές ιδέες.
Οι παπάδες έχουν έναν κοινωνικό μηδενισμό αφού οι ιδέες τους αποσκοπούν στην τρομοκράτηση της ανθρώπινης ψυχής και συμβάλουν τα μέγιστα στον πνευματικό λήθαργο και την κοινωνική οπισθοδρόμηση.
Ποιο από τα δύο: Είναι ο άνθρωπος μια από τις γκάφες του θεού ή ο θεός μια από τις γκάφες του ανθρώπου;
Φρήντριχ Νίτσε
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:Θεόφιλε, τι εννοείς όταν λες "θεός";
Δεν είπα θεός, αλλά Θεός με Θ κεφαλαίο. εν πάση περιπτώσει. η λέξη Θεός έχει την ίδια σημασία για όλους τους πιστούς, αλλά διαφορετική προσέγγιση, άλλη εικόνα έχει ένας από τον άλλο για το τι είναι ο Θεός. εγώ προσωπικά έχω την εικόνα της πρώτης αιτίας των πάντων που αποκαλύπτεται και ανακαλύπτεται μόνο από τον άνθρωπο, όχι με μορφή και σχήμα, αλλά σαν Λόγος και κατόπιν σαν πράξη.
με την διδασκαλία του Ιησού ο λόγος και η πράξη, ποτέ δεν ήταν πιο κοντά στην αναζήτηση του ανθρώπου για ψυχική και πνευματική ολοκλήρωση σε σχέση με οτιδήποτε έχει ειπωθεί στο παρελθόν το παρόν και το μέλλον.
ελπίζω να σου έλυσα την απορία για το τι εννοώ Θεός, και όχι θεός.
,
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Στέλιος έγραψε:Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική εικόνα για το θεό για τον απλούστατο λόγο ότι ο θεός είναι μια ιδέα.
Οι άθεοι έχουν απλά διαφορετικές ιδέες.
Οι παπάδες έχουν έναν κοινωνικό μηδενισμό αφού οι ιδέες τους αποσκοπούν στην τρομοκράτηση της ανθρώπινης ψυχής και συμβάλουν τα μέγιστα στον πνευματικό λήθαργο και την κοινωνική οπισθοδρόμηση.
η εικόνα των επιστημόνων http://1myblog.pblogs.gr/2010/11/otan-o ... -theo.html

η εικόνα των φιλοσόφων http://www.kosmologia.gr/philosophy_his ... OSOPH6.htm
Άβαταρ μέλους
Στέλιος
Δημοσιεύσεις: 325
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011 14:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Θεόφιλος έγραψε:
η εικόνα των επιστημόνων http://1myblog.pblogs.gr/2010/11/otan-o ... -theo.html
Αυτό που παρέθεσες είναι η εικόνα ΚΑΠΟΙΩΝ επιστημόνων και όχι η εικόνα των επιστημόνων (ελπίζω να καταλαβαίνεις τη διαφορά).
Ποιο από τα δύο: Είναι ο άνθρωπος μια από τις γκάφες του θεού ή ο θεός μια από τις γκάφες του ανθρώπου;
Φρήντριχ Νίτσε
Άβαταρ μέλους
Στέλιος
Δημοσιεύσεις: 325
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011 14:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Θεόφιλος έγραψε:
η εικόνα των φιλοσόφων http://www.kosmologia.gr/philosophy_his ... OSOPH6.htm
Αυτή είναι η εικόνα κάποιων φιλοσόφων της αρχαιότητας καθώς επίσης και του μεσαίωνα.
Οι σύγχρονοι φιλόσοφοι για έναν ανεξήγητο λόγο είναι κατά κανόνα άθεοι.
Ποιο από τα δύο: Είναι ο άνθρωπος μια από τις γκάφες του θεού ή ο θεός μια από τις γκάφες του ανθρώπου;
Φρήντριχ Νίτσε
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε: Δεν είπα θεός, αλλά Θεός με Θ κεφαλαίο. εν πάση περιπτώσει.
Μα πόσο Θεόφιλος πια!
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Θεόφιλος έγραψε:Δεν είπα θεός, αλλά Θεός με Θ κεφαλαίο.
Τι διαφορά έχει ο θεός με μικρό από τον Θεό με κεφαλαίο;
Θεόφιλος έγραψε:εγώ προσωπικά έχω την εικόνα της πρώτης αιτίας των πάντων που αποκαλύπτεται και ανακαλύπτεται μόνο από τον άνθρωπο, όχι με μορφή και σχήμα, αλλά σαν Λόγος και κατόπιν σαν πράξη.
Θεωρείς δηλαδή ότι:
1. Υπάρχει μια πρώτη αιτία των πάντων
2. Αποκαλύπτεται μόνο στον άνθρωπο
Off Topic
(και όχι από τον άνθρωπο, τέλος πάντων λεπτομέρειες γραμματικές)
3. Ανακαλύπτεται μόνο από τον άνθρωπο
4. Δεν έχει μορφή και σχήμα
5. Είναι λόγος και πράξη

Λοιπόν, όλες αυτές οι υποθέσεις δεν βασίζονται πουθενά, σωστά; Μπορεί να είναι έτσι, μπορεί και όχι.
(Παρεμπιπτόντως, τα 2 και 3 είναι αντιφατικά: ή θα αποκαλυφθεί, ή θα ανακαλυφθεί, και τα δυο μαζί δεν έχει νόημα.)
Αν δεν έχει μορφή και σχήμα, όταν μιλάς για "εικόνα", μιλάς μεταφορικά: δεν υπάρχει ορατή εικόνα, σωστά;
Αν είναι λόγος (δηλαδή λογική) και πράξη, θα πρέπει να μπορεί να γίνει αντιληπτός από όλους τους έχοντες σώας τας φρένας. Το γεγονός ότι δεν συμβαίνει αυτό, πώς το ερμηνεύεις;
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Στέλιος έγραψε:...Οι σύγχρονοι φιλόσοφοι για έναν ανεξήγητο λόγο είναι κατά κανόνα άθεοι.
:lol: :lol: :lol:
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
egore
Δημοσιεύσεις: 1666
Εγγραφή: 11 Νοέμ 2009 04:24
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:Υπάρχουν διάφορα επίπεδα που μπορούν οι άνθρωποι να φανταστούν την εικόνα για τον Θεό τα μικρά παιδιά τον φαντάζονται συνήθως σαν τον καλό και αγαθό χριστούλη που αναπληρώνει κατά βάθος τον ρόλο του ίδιου του πατέρα τους και το ίδιο για την παναγία που τους προστρέχει πάντα σε κάθε δύσκολη στιγμή αναπληρώντας τον ρόλο της μητέρας οι μεγαλύτεροι το βλέπουν λίγο διαφορετικά μιάς και δεν έχουν ανάγκη από προστάτη και κηδεμόνα. πάλι όμως ζητούν την βοήθεια αυτής της αόρατης δύναμης να προστατεύει αυτούς και την οικογένεια τους και όχι μόνο τον εαυτό τους όπως συνήθως κάνουν τα μικρά παιδιά.
αν πάμε σε πιο μορφωμένο επίπεδο οι κοινωνιολόγοι θα δούν στον Θεό την ίδια την κοινωνία και η φιλόσοφοι τον ανθρώπινο νού σε όλο του το μεγαλείο. από την πλευρά των άθεων υπάρχει μια καθαρή άρνηση και έναν κοινωνικός μηδενισμός για για αυτήν την εικόνα, γιατί μόνο για εικόνα θα μπορούσαμε να μιλήσουμε όταν αναφερόμαστε στον Θεό.
Μέσες άκρες θα συμφωνήσω, αλλά Θεός δεν υπάρχει, είναι ένα νοητικό στοπ για ενοχλητικές ερωτήσεις προς ευσεβείς κοινωνιολόγους και φιλόσοφους που λένε ότι τον γνώρισαν "ιδιεταίρως". Ακόμη, αν δεις πως πρωτοεμφανίζεται στα παιδιά και από ποιους, θα καταλάβεις την χρησιμότητα Του και για τους υπόλοιπους.
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
επικουρειος
Δημοσιεύσεις: 1309
Εγγραφή: 02 Οκτ 2011 01:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Η δικη μου εικονα για το θεο ειναι πως οποιοσδηποτε ειναι δικαιος,εναρετος και φιλαληθης κι οδηγει στον εξανθρωπισμο αυτος πρεπει να πεθαινει η να χανεται στα τρισβαθα της ληθης.Οτιδηποτε προσπαθει να αγγιξει τη γνωση ειναι προπατορικα καταραμενο,κι οταν οι ανθρωποι εχουν καταφερει να καταλαβουν τη δυναμη τους ο καλος παντα θεουλης θα σωθει μεσα απο μια βαβελ,διοτι η ομαλοτητα ουδεποτε τον συνεφερε αφου χωρις να εχει μονιμως καποιον φουκαρα να του φταιει τοτε δεν εχει και κανενα για να τιμωρησει.Οποτε πως θα αποδειξει στους υπολοιπους και στον καθενα ξεχωριστα οτι αυτος και μονον αυτος ειναι ο εκλεκτος του μεγαλοδυναμου θεου και να εμπνευσει τελικα το σεβασμο και το φοβο στους κακομοιρηδες τους δουλους του.Κι ο μεγαλος βασιλεας των περσων τα ιδια εκανε.Τελικα ποιος ειναι αυτος που ζηλευει τη δοξα του αλλουνου,η πιο απλα ολοι οι δυναστες τα ιδια κανουν.
Ειμαι ενας πιστος απολυτα πεπεισμενος μοναχα ως προς την ανυπαρξια μεταφυσικων μυστηριων.Το μοναδικο μυστηριο που υπαρχει ειναι μοναχα κατι ξεχασμενες αραχνοφωλιες μες το ανθρωπινο μυαλο.
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

"Ο άνθρωπος ρωτάει, ο κόσμος δεν απαντάει" Καμύ
και το ίδιο ισχύει για το θεό, ο άνθρωπος ρωτάει, ο θεός δεν απαντάει. Και όχι μόνο. Αν απαντάει, πρέπει ν'ανησυχήσεις.

Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που αυτή η "εικόνα" δεν εμφανίζεται σε όλους τους ανθρώπους? Και αν ναι, ποιος/οι είναι αυτοί?
Τι συμβαίνει όταν κάποιος ΔΕΝ θέλει να του εμφανιστεί. Είναι άνευ συνεπειών η επιθυμία του? Υπάρχει περίπτωση να φαντάζεσαι κάτι που δεν υπάρχει? Αν κάποιος δε θέλει να του εμφανιστεί μπορεί ο θεός να του εμφανιστεί? (με τον όρο του εμφανιστεί εννοώ αυτό που ο θεόφιλος έγραψε ως "φανταστεί"). Αν εμφανίζεται και σε ανθρώπους που δε θέλουν να τους εμφανιστεί δεν παραβιάζει ο ίδιος τη βούλησή τους?

Έπειτα, εκτός από τον λόγο πως μάλλον ήθελε να αποκτήσουμε δυνατή φαντασία, υπάρχει κάποιος λόγος που η φαντασία αυτή δεν έχει δοθεί σε όλους τους ανθρώπους ως ικανότητα? Ή τι συμβαίνει όταν η ικανότητα να φαντάζεται κάποια δεν είναι στον ίδιο βαθμό με των άλλων ανθρώπων? Ή/και είναι μεγαλύτερη?

Φαντάζομαι ότι δε φαντάζεσαι το nocebo. Καθώς ούτε την ψύχωση. Καθώς ούτε τον Piaget.

Έπειτα, ο θεός γιατί δεν έχει επιλέξει έναν τρόπο να τον φαντάζονται οι άνθρωποι, αλλά περισσότερους απ' ό,τι γράφει ο ίδιος ο OP? Ποιο μπορεί να ήταν το κίνητρο του να μην επιθυμεί να τον φαντάζονται με έναν τρόπο, όλοι οι άνθρωποι (οι οποίοι μάλιστα θα ήθελαν να τον φανταστούν, και οι οποίοι μάλιστα θα μπορούσαν να το κάνουν!)

Έχουμε προφανώς κάποιους όρους λοιπόν. Οι όροι αυτοί γιατί να υπάρχουν αν ήταν ένας θεός για ολόκληρη την ανθρωπότητα?

Από τα ίδια τα λεγόμενα του OP, ο θεός αλλάζει εικόνα ανάλογα με την μόρφωση. Γιατί να γίνεται αυτό?
Και γιατί αλλάζει εικόνα ανάλογα με τις Ανάγκες? αφού άλλες ανάγκες έχει το παιδί άλλες ο ενήλικας? Μήπως υπάρχει η συνέχεια Ανάγκη---->αναζήτηση και δημιουργία εικόνας?
Η Ανάγκη, εμπεριέχει το Πρέπει. Και το Πρέπει καταργεί την έννοια της ελεύθερης βούλησης που έχω διαβάσει να υποστηρίζεται πως μας έχει δοθεί από την ίδια αυτή "φανταστική εικόνα"

Και αν ο θεός, με μικρό, εικονοποιείται, υπάρχουν εικόνες που αξιολογούνται ως ανώτερου επιπέδου ή κατώτερου επιπέδου? Γιατί ο διαχωρισμός ανάμεσα στην εικόνα ενός παιδιού και στην εικόνα ενός μορφωμένου ανθρώπου υπήρχε, ή ήταν ιδέα μου?

Παρατηρούμε ότι η εικονοποίηση αυτή έχει στάδια. Τα στάδια αυτά είναι προσωπικά ή/και κοινωνικά?

Από την πλευρά των άθεων ανθρώπων πάλι. Ο θεός για να μηδενίζεται απ' αυτούς (έστω η εικόνα του όπως έγραψες θεόφιλε) δε σημαίνει πως μπορεί να μηδενιστεί από κάποιους ανθρώπους?
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Στέλιος έγραψε:
Θεόφιλος έγραψε:
η εικόνα των επιστημόνων http://1myblog.pblogs.gr/2010/11/otan-o ... -theo.html
Αυτό που παρέθεσες είναι η εικόνα ΚΑΠΟΙΩΝ επιστημόνων και όχι η εικόνα των επιστημόνων (ελπίζω να καταλαβαίνεις τη διαφορά).
φυσικά και υπάρχει διαφορά δεν πιστεύουν όλοι το ίδιο.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Στέλιος έγραψε:
Θεόφιλος έγραψε:
η εικόνα των φιλοσόφων http://www.kosmologia.gr/philosophy_his ... OSOPH6.htm
Αυτή είναι η εικόνα κάποιων φιλοσόφων της αρχαιότητας καθώς επίσης και του μεσαίωνα.
Οι σύγχρονοι φιλόσοφοι για έναν ανεξήγητο λόγο είναι κατά κανόνα άθεοι.
όπως;
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Language_of_Reality έγραψε:"Ο άνθρωπος ρωτάει, ο κόσμος δεν απαντάει" Καμύ
και το ίδιο ισχύει για το θεό, ο άνθρωπος ρωτάει, ο θεός δεν απαντάει. Και όχι μόνο. Αν απαντάει, πρέπει ν'ανησυχήσεις.
ο Θεός απαντά με την φωνή της καρδιάς και του νού και αυτήν η απάντηση δεν ακούγεται αλλά νιώθεται.
Language_of_Reality έγραψε:Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που αυτή η "εικόνα" δεν εμφανίζεται σε όλους τους ανθρώπους? Και αν ναι, ποιος/οι είναι αυτοί?
Τι συμβαίνει όταν κάποιος ΔΕΝ θέλει να του εμφανιστεί. Είναι άνευ συνεπειών η επιθυμία του? Υπάρχει περίπτωση να φαντάζεσαι κάτι που δεν υπάρχει? Αν κάποιος δε θέλει να του εμφανιστεί μπορεί ο θεός να του εμφανιστεί? (με τον όρο του εμφανιστεί εννοώ αυτό που ο θεόφιλος έγραψε ως "φανταστεί"). Αν εμφανίζεται και σε ανθρώπους που δε θέλουν να τους εμφανιστεί δεν παραβιάζει ο ίδιος τη βούλησή τους?
η εικόνα του Θεού εμφανίζεται σε όλους ανεξαιρέτως αν πιστεύουν ή όχι, στην περίπτωση των άθεων υπάρχει κενό κάδρο και αποκαθήλωση της εικόνας για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους γνωρίζουν μόνο οι ίδιοι.
σε μια κοινωνία δεν υπάρχει η λέξη δεν θέλω να φανταστώ η να σκεφθώ όλα όσα με έχει διδάξει η ίδια το μόνο που μπορεί να κάνει κανείς είναι να αρνηθεί αυτά που του έχουν διδάξει αλλά δεν μπορεί να τα διαγράψει.
Language_of_Reality έγραψε:Έπειτα, εκτός από τον λόγο πως μάλλον ήθελε να αποκτήσουμε δυνατή φαντασία, υπάρχει κάποιος λόγος που η φαντασία αυτή δεν έχει δοθεί σε όλους τους ανθρώπους ως ικανότητα? Ή τι συμβαίνει όταν η ικανότητα να φαντάζεται κάποια δεν είναι στον ίδιο βαθμό με των άλλων ανθρώπων? Ή/και είναι μεγαλύτερη?

δεν γνωρίζω τι ήθελε και τι όχι, ή τι συμβαίνει στην δυνατότητα ορισμένων να έχουν το χάρισμα να φαντάζονται περισσότερο από τους άλλους, ξέρω μόνο πώς πολλοί άνθρωποι τον φαντάζονται για προσωπικό συμφέρον και άλλοι τον φαντάζονται με ανιδιοτέλεια, το πρώτο είναι λάθος το δεύτερο είναι το νόημα της διδασκαλίας του Ιησού μέσα από το πάτερ ημών που λέει δός ημάς σήμερον τον άρτον τον επιούσιον και όχι δώσε σε εμένα τα πλούτη του κόσμου που ονειρεύεται ο κάθε ένας που παίζει τυχερά με την ελπίδα να βρεί την ευκαιρία να γίνει πλούσιος σε χρήμα ξεχνώντας πώς ο πνευματικός πλούτος είναι μέσα στην εν χριστώ κοινωνία , και όχι στα πλούτη που έχει αποδειχθεί πώς δεν φέρνουν την ευτυχία πάντα βλέπε τους διεφθαρμένους τους πολιτικούς πόσο άσχημα νιώθουν μετά την αποκάλυψη του έκνομου βίου τους όσα λεφτά και αν απόκτησαν από αυτόν..



Language_of_Reality έγραψε:Έπειτα, ο θεός γιατί δεν έχει επιλέξει έναν τρόπο να τον φαντάζονται οι άνθρωποι, αλλά περισσότερους απ' ό,τι γράφει ο ίδιος ο OP? Ποιο μπορεί να ήταν το κίνητρο του να μην επιθυμεί να τον φαντάζονται με έναν τρόπο, όλοι οι άνθρωποι (οι οποίοι μάλιστα θα ήθελαν να τον φανταστούν, και οι οποίοι μάλιστα θα μπορούσαν να το κάνουν!)Έχουμε προφανώς κάποιους όρους λοιπόν. Οι όροι αυτοί γιατί να υπάρχουν αν ήταν ένας θεός για ολόκληρη την ανθρωπότητα?
Από τα ίδια τα λεγόμενα του OP, ο θεός αλλάζει εικόνα ανάλογα με την μόρφωση. Γιατί να γίνεται αυτό?




αυτό είναι ανθρώπινη δυνατότητα και όλοι οι άνθρωποι δεν έχουν την ίδια. όμως δεν σημαίνει πώς ο λιγότερο μορφωμένος δεν νιώθει η δεν κατανοεί την εικόνα του θεού με την πληρότητα του μορφωμένου, εκεί νομίζω πώς υπερτερεί περισσότερο ο λιγότερο μορφωμένος γιατί έχει δυνατότερο συναίσθημα από τον μορφωμένο, αυτό εξάλλου αναφέρεται και από τον Ιησού στην επί του όρους ομιλία μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι......κ.τ.λ.
Language_of_Reality έγραψε:Και γιατί αλλάζει εικόνα ανάλογα με τις Ανάγκες? αφού άλλες ανάγκες έχει το παιδί άλλες ο ενήλικας? Μήπως υπάρχει η συνέχεια Ανάγκη---->αναζήτηση και δημιουργία εικόνας?
Η Ανάγκη, εμπεριέχει το Πρέπει. Και το Πρέπει καταργεί την έννοια της ελεύθερης βούλησης που έχω διαβάσει να υποστηρίζεται πως μας έχει δοθεί από την ίδια αυτή "φανταστική εικόνα"
δεν είναι ζήτημα ανάγκης απλά το παιδί δεν έχει ολοκληρώσει την εικόνα για τον Θεό σε σχέση με τον ενήλικα που έχει καταλήξει τέλος πάντων κάπου. η ελεύθερη βούληση κινείται στα όρια της ανάγκης κανένας μας δεν έχει ανεξέλεγκτη ελευθερία βούλησης από κάπου έχει επηρεαστεί, είτε αυτό λέγεται κοινωνία, εκπαίδευση.οικογένεια. κ.τ.λ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Θεόφιλος την 20 Ιαν 2013 20:50, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:
Στέλιος έγραψε:
Θεόφιλος έγραψε:
η εικόνα των φιλοσόφων http://www.kosmologia.gr/philosophy_his ... OSOPH6.htm
Αυτή είναι η εικόνα κάποιων φιλοσόφων της αρχαιότητας καθώς επίσης και του μεσαίωνα.
Οι σύγχρονοι φιλόσοφοι για έναν ανεξήγητο λόγο είναι κατά κανόνα άθεοι.
όπως;
Δεν ξέρεις ε;

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_at ... ilosophers
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

επικουρειος έγραψε:Η δικη μου εικονα για το θεο ειναι πως οποιοσδηποτε ειναι δικαιος,εναρετος και φιλαληθης κι οδηγει στον εξανθρωπισμο αυτος πρεπει να πεθαινει η να χανεται στα τρισβαθα της ληθης.Οτιδηποτε προσπαθει να αγγιξει τη γνωση ειναι προπατορικα καταραμενο,κι οταν οι ανθρωποι εχουν καταφερει να καταλαβουν τη δυναμη τους ο καλος παντα θεουλης θα σωθει μεσα απο μια βαβελ,διοτι η ομαλοτητα ουδεποτε τον συνεφερε αφου χωρις να εχει μονιμως καποιον φουκαρα να του φταιει τοτε δεν εχει και κανενα για να τιμωρησει.Οποτε πως θα αποδειξει στους υπολοιπους και στον καθενα ξεχωριστα οτι αυτος και μονον αυτος ειναι ο εκλεκτος του μεγαλοδυναμου θεου και να εμπνευσει τελικα το σεβασμο και το φοβο στους κακομοιρηδες τους δουλους του.Κι ο μεγαλος βασιλεας των περσων τα ιδια εκανε.Τελικα ποιος ειναι αυτος που ζηλευει τη δοξα του αλλουνου,η πιο απλα ολοι οι δυναστες τα ιδια κανουν.
αυτό ίσχυε για τα παλιά χρόνια και αναφέρεται και στην παλαιά διαθήκη με τον αδάμ την εύα το μήλο της γνώσης και τον πειρασμό, αλλά σήμερα μιλάμε για τον σύγχρονο άνθρωπο που ανακαλύπτει καθημερινά όλο και περισσότερα για αυτόν και τον κόσμο όπου ζεί, παλαιότερα οι θεοί ζούσαν στις βουνοκορφές μετά εκτινάχθηκαν στον ήλιο και έγιναν ηλιακές θεότητες στην συνέχεια μέσα στον χρόνο και το σύμπαν σήμερα είναι εκτός χρόνου και χώρου αλλά και η αιτία πάντα κατά την θεολογία για τον χωροχρόνο και ότι υπάρχει εντός του..
Απάντηση