τι πρόδωσε ο Ιούδας ?

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Πυθέας
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 550
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2009 15:08
Όνομα Ιστότοπου: -

aristotelis_1 έγραψε:οι μαθητες του που γραψανε τα ευαγγελια τον γνωρισανε ετσι ξερω και εγω,,,
πυθεα τι ηπιες παλυ? ειπαμε να μιλησουμε λιγο σοβαρα

αμφιβάλλω σφοδρά

οι επισημες εκδοχες πανε 200-300 χρονια μετα την υποτειθέμενη ιστορικη παρουσια

οι ανεπίσημες εκδοχες ? εικαζω να ειναι 100-200 χρονια μετα την υποτειθέμενη ιστορικη παρουσια

η υποτιθέμενη ιστορικη παρουσία δεν ειναι ακριβώς ιστορική, και ειναι πολυ-πολυ υποτειθέμενη.

χέσε μέσα πολυχρόνη

να απαιτείτε αποκαλυψη τωρα
εκτυφλωτικα φωτα και περιστρεφόμενες πολυχρωμες ουρανιες σφαιρες
φωνες σάλπιγγες φτερουγίσματα
ανατριχίλες ρίγη και εκσταση και λιποθυμία
ως κυρια πηγη ενημέρωσης
για το τζηζους
say "Hi!"
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Radical έγραψε:έχω μια σοβαρή [αλήθεια!!] απορία
ΓΙΑΤΙ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ?
Επειδή, προφανώς, οι συντάκτες τους δεν γνώριζαν εβραϊκά. Εάν γνώριζαν θα είχαν φαντάζομαι την πρόνοια να τα γράψουν στα εβραϊκά, για να εγκαταστήσουν αδιαμφισβήτητη γνησιότητα και κύρος, και μετά να τα μεταφράσουν στα ελληνικά και σε όσες άλλες γλώσσες ήθελαν.

Ούτε μια γνήσια λέξη του υποτιθέμενου δασκάλου τους δεν είχαν την ευαισθησία να σώσουν; Τέσσερεις εβραϊκές λέξεις αναφέρονται όλες κι όλες στην ΚΔ και είναι και αυτές δανεισμένες από ψαλμό της ΠΔ.
Τι κάνει νιάου νιάου; Χμ;
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
vera
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 06 Απρ 2010 15:58
Όνομα Ιστότοπου: -

Πυθέας έγραψε:οι επισημες εκδοχες πανε 200-300 χρονια μετα την υποτειθέμενη ιστορικη παρουσια

οι ανεπίσημες εκδοχες ? εικαζω να ειναι 100-200 χρονια μετα την υποτειθέμενη ιστορικη παρουσια

η υποτιθέμενη ιστορικη παρουσία δεν ειναι ακριβώς ιστορική, και ειναι πολυ-πολυ υποτειθέμενη.

Πυθεα, μπορεις να μου δωσεις καποιες πηγες που να δινουν τις επισημες και τις ανεπισημες εκδοχες; ή τουλαχιστον τις επισημες...

Επισης, αν γινεται να μου δωσεις πηγες που να αμφιβαλλουν για την υπαρξη του χριστου.

(αν γινεται στα ελληνικα καλως.αν οχι τοτε οκ...και στα αγγλικα)


Οσο γι αυτο που ειπες για το οτι τα ελληνικα τοτε ηταν κατι σαν διεθνη γλωσσα που χρησιμοποιηθηκε ως εργαλειο για την επεκταση του χριστιανισμου..Αυτο νομιζω φαινεται και απο την ιστορια του Κυριλλου και Μεθοδιου οι οποιοι εκχριστιανισαν τους Σλαβους. Για να το καταφερουν αυτο ομως, επρεπε να κανουν μετατροπες στην γλωσσα τους ετσι ωστε να τους προσεγγισουν. Μεσα στην σλαβικη γλωσσα ,μπλεξανε τα ελληνικα και φτιαξανε την Κυριλλικη. Νομιζω στην βικιπαιδεια το διαβασα αυτο..
Άβαταρ μέλους
Ιοκάστη
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: 05 Μαρ 2009 13:18
Όνομα Ιστότοπου: Iokaste’s Blog
Επικοινωνία:

Αν έχεις όρεξη για διάβασμα έχουν γραφτεί διάφορα ωραία άρθρα σε διάφορα ιστολόγια πχ: εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ. Κάποια έχουν και πηγές.
http://iocaste.wordpress.com

Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Μάκης
Δημοσιεύσεις: 1219
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 02:38
Όνομα Ιστότοπου: -

Είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν ότι ο Χριστός δεν είναι ιστορικό πρόσωπο. Αυτό το έλεγαν ακόμη και οι γνωστικοί, ότι δηλ. Ο Ιησούς είναι ένα ανύπαρκτο, ιδεατό πρόσωπο και ότι τα Ευαγγέλια και όλη η Αγία + (συν) ΕΡαφή απόψεων περιέχει συμβολισμούς. Το όνομα Χριστός είναι καθαρά Ελληνικό που δόθηκε σε έναν Εβραίο. Το Ιησούς ή Jesus έχει κοινή προέλευση με το "Οίησις" που ο Ηράκλειτος λέει ότι ήταν "ιερά νόσος" δηλ. αρρώστια των ιερατείων (της γνώσης). Παλιά και καινή διαθήκη και κυρίως το κατά Ιωάννη και η Αποκάλυψη, εκτός από τα μπαζώματα, είναι καθαρά συμβολικά κείμενα και όποιος μένει στα περιγραφόμενα γεγονότα πέφτει θύμα αυτής της αρρώστιας των ιερατείων. Αυτού του είδους οι άνθρωποι πέρα από τον αποσυμβολισμό τους χρήζουν της μελέτης κοινωνιολόγων και κυρίως ψυχιάτρων.
Ο Ιούδας είναι ο "έν οίδας" που έπρεπε να φέρει στην ανθρωπότητα τη μυστική γνώση των ιερατείων, να κάνει δηλ. δημόσια την ιδιωτική και μυστική παιδεία, όπως υποστήριζε από παλιά ο "αποστάτης και προδότης" Ίππασος που τον έπνιξαν με τη καθοδήγηση του Πυθαγόρα οι μαθητές του. Αυτοί έβαλαν θεωρητικά πάνω στην ΤΕΤΡΑΚΤΥ, δηλ. πάνω στο σύστημα συντεταγμένων (βλέπε σταυρός των Χριστιανών) το (υλικό) ΣΩΜΑ και το "εξεκέντησαν" οπως το σκεδάζουν πρακτικά σήμερα. Η γνώση και η επιστήμη ήταν πάντοτε και είναι το ακριβότερα εμπόρευμα και όλο το παιχνιδάκι των απαϊόντων παίζεται πάνω σ΄αυτήν. Και αυτό το ΣΩΜΑ, από τότε "ουκ έστιν ώδε", έχει "αναληφθεί" πολλές φορές στους ουρανούς από τους λόγιους (βλέπε τερακτύ του Ελύτη) και τους φυσικούς της καθαρής ενέργειας (Γραμματείς και Φαρισσαίους). Ανάμεσα στους υλιστές και τους ιδεαλιστές (τους Καϊν και τους Αβελ) υπάρχει από παλιά ένας συνεχής μυστικός πόλεμος με πολλά θύματα, κάθε φορά που "η πνευματική αντεπανάσταση μαθαίνει καλά το μάθημα της επανάστασης" (Ευάγγελος Ρούσσος "Ηράκλειτος [Περί φύσεως]", αλλά και ΣΟΥΪΔΑΣ, ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ και ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΛΑΕΡΤΙΟΣ). Υπάρχουν βέβαια και οι μεσοβέζικοι που δεν έχουν ξεκαθαρίσει πότε είναι υλιστές και πότε πρέπει να "εξομολογηθούν" για τον συγκαλυμμένο ιδεαλισμό τους. Όσοι δεν τα κατανοούν αυτά, θεωρούν πολύ αθώες κάποιες θεωρίες που εξακολουθούν να εξαφανίζουν την ύλη. Όλα τα άλα είναι παραμύθια για τους αφελείς και δεν θα τους λυθούν ποτέ τα μυστήρια.
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Μάκης έγραψε:Το Ιησούς ή Jesus έχει κοινή προέλευση με το "Οίησις" που ο Ηράκλειτος λέει ότι ήταν "ιερά νόσος" δηλ. αρρώστια των ιερατείων (της γνώσης). Παλιά και καινή διαθήκη και κυρίως το κατά Ιωάννη και η Αποκάλυψη, εκτός από τα μπαζώματα, είναι καθαρά συμβολικά κείμενα και όποιος μένει στα περιγραφόμενα γεγονότα πέφτει θύμα αυτής της αρρώστιας των ιερατείων. Αυτού του είδους οι άνθρωποι πέρα από τον αποσυμβολισμό τους χρήζουν της μελέτης κοινωνιολόγων και κυρίως ψυχιάτρων.
Αγαπητέ Μάκη, ενδιαφέροντα όσα γράφεις αλλά πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά.
Ο Ηράκλειτος δέχομαι ότι έλεγε αυτά που αναφέρεις, αλλά γνώριζε την ηλικία των ιερατείων ώστε να μπορεί να κρίνει τι αποτελούσε δίδαγμα των ιερατείων και τι όχι;
Βάζεις στο ίδιο τσουβάλι την Παλαιά με την Καινή Διαθήκη και φαντάζομαι ότι στο τσουβάλι αυτό βρίσκονταν ήδη τα έπη του Ομήρου και τα ποιήματα του Ησίοδου.

Όταν μιλάς για συμβολικά κείμενα και αποσυμβολισμούς, στην ουσία μας λες ότι γνωρίζεις την πληροφορία ή την σκέψη που ήθελε να μεταδώσει ο συντάκτης του κειμένου καθώς και την μέθοδο που διάλεξε για να την συγκαλύψει.
Θα πρέπει λοιπόν πρώτα να τεκμηριώσεις αυτή την γνώση σου και μετά να προσπαθήσεις να πείσεις, τουλάχιστον εμένα, για τα περί συμβολισμών.

Η Καινή Διαθήκη, όπως ήδη γνωρίζεις, μου είναι αδιάφορη, όταν όμως εμπλέκεις με συμβολισμούς την Παλαιά Διαθήκη και τα έργα των επικών ποιητών, Ελλήνων και μη, εγώ ο οποίος μένω στα περιγραφόμενα γεγονότα και πέφτω θύμα της αρρώστιας των ιερατείων θα σε δυσκολέψω.

Δεν μου απάντησες στο νήμα για την ψυχή και φαντάζομαι ότι ο λόγος είναι πως δεν πρόσεξες την συγκεκριμένη ανάρτηση. Την μεταφέρω λοιπόν αυτούσια εδώ.
dtango έγραψε:
Μάκης έγραψε:Αν δεν αποδεχθούμε έναν κοινό τόπο, μια αποδεικτική διαδικασία, τότε τι νόημα έχει η συζήτησή μας και τα πολλά θέματα που θέτεις κάθε τόσο?
Πως θα βρούμε κοινό τόπο όταν αρνείσαι να αρχίσεις από την αρχή;
Πας κατευθείαν στον Πλάτωνα και αδιαφορείς για τον Όμηρο και τον Ησίοδο.
Τα αρχαϊκά ιερογλυφικά δεν συμπληρώνουν την μέθοδό μου, όπως λες, δικαιώνουν τον Όμηρο και τον Ησίοδο τους οποίους πολέμησε ο Πλάτων.
Ο Όμηρος έγραψε ότι είμαστε συγγενείς των θεών και ο Ησίοδος ότι άνθρωποι και θεοί είναι γεννημένοι μαζί:

«ομόθεν γεγάασι θεοί θνητοί τ’ άνθρωποι» (Έργα 108)

Όταν παρακάμψεις αυτό τον σκόπελο, μπορούμε να ασχοληθούμε με τους διανοητικούς ακροβατισμούς του Πλάτωνα και τον θεό σωματίδιο.
Ιερατεία και φιλόσοφοι στήριξαν τις «σοφίες» τους στην παράδοση. Όταν λοιπόν αδιαφορείς και δεν κατανοείς την παράδοση χάνεις την βάση και δεν μπορείς να στηρίξεις τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για τους αγαπημένους σου φιλοσόφους, τους οποίους αντιπαθώ επειδή αυτοί είναι η αιτία που δεν επέτρεψαν στην παράδοση να παραδώσει το φορτίο της γνώσης που κουβαλάει.

Θα σε παρακαλούσα δε να μου εξηγήσεις την πρόταση «Αυτού του είδους οι άνθρωποι πέρα από τον αποσυμβολισμό τους χρήζουν της μελέτης κοινωνιολόγων και κυρίως ψυχιάτρων.» επειδή για μένα είναι ακατανόητη. Οι άνθρωποι που χρήζουν αποσυμβολισμού χρήζουν και ψυχιάτρου!!
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Πυθέας
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 550
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2009 15:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Μακη,

"που ο Ηράκλειτος λέει ότι ήταν "ιερά νόσος"

αυτο αρκεί
δεν χρειάζεται καν, αλλα και δεν πειράζει το "δηλαδη" σου

με καλυπτεις εντεχνα
----------------------------------------------

Vera

δυστυχως πήζω σημερα από δρασεις και υποχρεωσεις και δεν θα βρω το χρονο.
Αν κατι με ενδιαφέρει πάντως το ψάχνω και προσωπικά.

Η εβραιζουσα ιστοριουλα, με ολες της τις εκδοχες και το συγκλονιστικά μελετημένο συμβολικό κείμενο μαζικης ύπνωσης που λέγεται βιβλος, γραφες, παλια, νεα διακαθικι
δεν με ενδιαφέρει και τόσο

πως να το πω, δεν με εμπνέει αρκετά

-----------------------------------------------------
Dtango,

ο συμβολισμός δεν ειναι μέθοδος συγκάλυψης εννοιών
αν το θεωρήσεις illustree, θα συμφωνησεις ότι προκειται μεν περι υπερπροβολής και δε φορμουλα εφαρμογής πολλαπλών εννοιών

δεν κρύβετε σε μια μονο έννοια η "αληθινη" ιστορία παραπάνω, απο όσο σχεδίαζε ο συντάκτης να προβάλλει όλες τις σχετικές ερμηνειες μαζί
say "Hi!"
Μάκης
Δημοσιεύσεις: 1219
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 02:38
Όνομα Ιστότοπου: -

Πυθέας έγραψε:Μακη,

"που ο Ηράκλειτος λέει ότι ήταν "ιερά νόσος"
Το απόσπασμα βρίσκεται στο αρκετά καλό βιβλίο του Έλληνα διδάκτωρα φιλοσοφίας Ευάγγελου Νικ. Ρούσσου "Ηράκλειτος (Περί φύσεως)" , Εκδόσεις Παπαδήμα 1992. Σήμερα νομίζω ότι κυκλοφορεί μόνο από τις εκδόσεις "Χατζόπουλου". Στη σελ. 22 το παραθέτει με δύο αριθμούς, ο πρώτος πρέπει να αφορά αρίθμιση κατά Marcovich και ο δεύτερος μέσα σε παρένθεση την αρίθμηση κατά Kirk: "114(46) Τήν τε οίησιν ιεράν νόσον".

@dtango
Βλέπω ότι επιμένεις σε μυθολογικές κοσμογονίες των Ορφικοπυθαγορείων και του Ισίοδου, δηλ. επιμένεις στο μυθοκρατικό δωρικό πνεύμα και σε κοσμολογικά στοιχεία από τα οποία οι Ίωνες φιλόσοφοι φρόντησαν να απαλλάξουν την Ελληνική σκέψη.
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Μάκης έγραψε:@dtango
Βλέπω ότι επιμένεις σε μυθολογικές κοσμογονίες των Ορφικοπυθαγορείων και του Ισίοδου, δηλ. επιμένεις στο μυθοκρατικό δωρικό πνεύμα και σε κοσμολογικά στοιχεία από τα οποία οι Ίωνες φιλόσοφοι φρόντησαν να απαλλάξουν την Ελληνική σκέψη.
Οι Ίωνες φιλόσοφοι έσφαλαν επειδή αγνοούσαν την οικουμενικότητα των μύθων.
Η πολεμική τους κατά του μύθου είχε σαν αποτέλεσμα αφενός μεν να μολύνει την ελληνική σκέψη, με τις γνωστές αλληγορικές ερμηνείες, αφετέρου δε να της στερήσει την γνώση του παρελθόντος.

Εκείνοι πάντως δικαιολογούνται λόγω άγνοιας. Σήμερα το άλλοθι αυτό δεν ισχύει.

Υ.Γ. Αναφέρομαι αποκλειστικά στη σχέση τους με τον μύθο.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Μάκης
Δημοσιεύσεις: 1219
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 02:38
Όνομα Ιστότοπου: -

@dtango
Είχα πει και αλλού ότι η φιλοσοφία έχει εξελικτικά τρία στάδια: τη θεολογία, τη φυσική και την ηθική. Εσύ έχεις παραμείνει στο πρώτο στάδιο το μυθοκρατικό της θεολογίας. Εγώ δεν ισχυρίζομαι ότι η μυθική παράδοση δεν περιέχει συμβολισμούς. Οι συγκαλυμμένες όμως απόψεις της δεν είναι μονοσήμαντες, με αποτέλεσμα να επιδέχονται περισσότερες της μιας ερμηνείες και να προκαλούν σύγχυση στον αναγνώστη. Το ίδιο συμβαίνει και με την ποίηση και παρόλο που την καταλαβαίνω δεν την επικροτώ. Δεν είναι ένας καθαρός λόγος. Κάποτε συζητούσα με έναν γνωστό μου βραβευμένο ποιητή και επειδή ήξερα τις απόψεις του, του έδειξα μία «βαθυστόχαστη» ανάλυση κάποιου ειδικού για ένα ποίημά του. Ξέρεις τι μου είπε; «Κοίτα τι νομίζει ο μαλάκας ότι εννοώ»! Όταν όμως ο Θαλής υπολογίζει το ύψος της Πυραμίδας από τη σκιά της και με βάση τις ομοιότητες τριγώνων, αυτό δεν επιδέχεται άλλη εξήγηση, ούτε αλληγορική περιγραφή.
Ένας μεταρρυθμισμένος, συμβολικός λόγος ή είναι ένας φοβισμένος λόγος, επειδή έρχεται σε σύγκρουση με τα κατεστημένα συμφέροντα και ελπίζει ότι κάποτε θα καταλάβουν οι υποτελείς, ή έχει μέσα του την ιδιοτέλεια ή και τα δύο μαζί. (Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις όπου ένας καθαρός λόγος έχει αλλοιωθεί σκόπιμα από τους μεταγενέστερους).
Πάνω σε μια τέτοια βάση, και όχι πάνω σε κάτι νεφελώδες, ακαθόριστο και χωρίς αυστηρή αλληλουχία σκέψεων, μπορούμε να συζητήσουμε.
Άβαταρ μέλους
Panos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:33
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν πρόλαβα να διαβάσω όλο το νήμα αλλά θα διακινδυνεύσω να πω την άποψη μου πάνω στο θέμα Ιησούς..

Ο Ιησούς ήταν ιστορικό πρόσωπο και υπάρχουν αναφορές για αυτόν από Ρωμαϊκά κείμενα και από χειρόγραφα..

Φυσικά δεν ήταν ούτε κάτι το μεταφυσικό ούτε ισχύει κάτι από όσα ισχυρίζεται η εκκλησία..

Για το θέμα μύθος θα συμφωνήσω με τον dtango ως προς την σπουδαιότητα.. όχι ως προς την ερμηνεία :-)
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Μάκης
Δημοσιεύσεις: 1219
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 02:38
Όνομα Ιστότοπου: -

@Panos
Οι Ρωμαίοι κρατούσαν πρακτικά για όλες τις σπουδαίες δίκες, αλλά για τον Ιησού δεν υπάρχει τίποτε. Υπάρχει μία αναφορά στον Ιώσιππο αλλά εκει που βρίσκεται γραμμένο, οι μελετητές λένε ότι μάλλον έχει "σφηνωθεί" μεταγενέστερα. Αλλά πάρε και την καινή διαθήκη όπου ο Ιησούς λέει: "Αν εγώ βρίσκομαι μέσα στον πατέρα μου, τότε και ο πατέρας μου είναι μέσα μου. Εγώ και ο πατέρας μου είμαστε ένα και το αυτό". Εσύ από κάτι τέταια βγάζεις το συμπέρασμα για την ιστορικότητα του προσώπου?
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Μάκης έγραψε:@dtango
Είχα πει και αλλού ότι η φιλοσοφία έχει εξελικτικά τρία στάδια: τη θεολογία, τη φυσική και την ηθική. Εσύ έχεις παραμείνει στο πρώτο στάδιο το μυθοκρατικό της θεολογίας.
Αγαπητέ Μάκη, χαίρομαι ιδιαίτερα που δε θυμώνεις με τις αντιρρήσεις και την ισχυρογνωμοσύνη μου!
Αντιλαμβάνομαι από τα παραπάνω που έγραψες ότι δεν κατόρθωσα μέχρι τώρα να κάνω κατανοητό το γεγονός ότι δεν ασχολούμαι με θεολογία, αλλά με την παράδοση η οποία πρόσφερε στην θεολογία το υλικό που κακοποίησε.
Μάκης έγραψε: Εγώ δεν ισχυρίζομαι ότι η μυθική παράδοση δεν περιέχει συμβολισμούς. Οι συγκαλυμμένες όμως απόψεις της δεν είναι μονοσήμαντες, με αποτέλεσμα να επιδέχονται περισσότερες της μιας ερμηνείες και να προκαλούν σύγχυση στον αναγνώστη.
H παράδοση δεν περιέχει απόψεις. Μόνο πληροφορίες τις οποίες έχει παραμορφώσει ο χρόνος. Όταν κατορθώσουμε να αναπλάσουμε το σκηνικό στο οποία έλαβαν χώρα τα γεγονότα τα οποία γέννησαν την πληροφορία-μύθο, τότε οι πληροφορίες παρουσιάζονται καθαρές και μονοσήμαντες.

Ετοίμασα και ανάρτησα σε ένα άλλο φόρουμ ένα, ας το πούμε αρθράκι, για μια περίεργη αναφορά του Αισχύλου στα σωματικά χαρακτηριστικά της Ηλέκτρας και του Ορέστη. Δεν είχα σκοπό να το αναρτήσω κι εδώ επειδή οι εδώ φίλοι ανατριχιάζουν όταν αντικρίζουν παραθέσεις αρχαίων κειμένων (ιδιαίτερα όταν συμπεριλαμβάνονται και εδάφια από την Π.Δ. :shock: ). Θα το αναρτήσω όμως για χάρη σου, για να διαπιστώσεις ότι αφενός μεν δεν υπάρχει εσκεμμένος συμβολικός λόγος στην παράδοση και, αφετέρου, ότι η αναζήτηση νοήματος στην μυθολογία και την παράδοση αδιαφορεί παντελώς για τις θεολογικές απόψεις.
Θα το βρεις στην παρούσα ενότητα με τίτλο «Το μυστήριο της Ηλέκτρας και του Ορέστη»
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Panos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:33
Όνομα Ιστότοπου: -

Μάκης έγραψε:@Panos
Οι Ρωμαίοι κρατούσαν πρακτικά για όλες τις σπουδαίες δίκες, αλλά για τον Ιησού δεν υπάρχει τίποτε. Υπάρχει μία αναφορά στον Ιώσιππο αλλά εκει που βρίσκεται γραμμένο, οι μελετητές λένε ότι μάλλον έχει "σφηνωθεί" μεταγενέστερα. Αλλά πάρε και την καινή διαθήκη όπου ο Ιησούς λέει: "Αν εγώ βρίσκομαι μέσα στον πατέρα μου, τότε και ο πατέρας μου είναι μέσα μου. Εγώ και ο πατέρας μου είμαστε ένα και το αυτό". Εσύ από κάτι τέταια βγάζεις το συμπέρασμα για την ιστορικότητα του προσώπου?
Όχι φίλε Μάκη, υπάρχουν πολλές αναφορές από διάφορα κείμενα και από τα χειρόγραφα της νεκράς θάλασσας.. και ο Ιώσιππος είναι μια πολύ καλή πηγή για πολλά που σχετίζονται με την ύπαρξη και τον βίο του Ιησού.. γενικά από τον Ιώσιππο μπορείς να βρεις πολύ καλές αναφορές που επιτρέπουν την χρονολόγηση και την συσχέτιση γεγονότων και προσώπων που αναφέρονται στα διάφορα εκκλησιαστικά κείμενα..

Σαν άτομο ο Ιησούς είναι υπαρκτό, ήταν απλά άλλος ένας Εβραίος επαναστάτης με καταγωγή από τον οίκο του Δαυίδ και μάλιστα υπάρχει αναφορά πρόθεσης συνάντησης μαζί του από απεσταλμένους της Ρώμης για πολιτικούς λόγους. Η καταγωγή του τώρα, όσα λέγονται για αυτόν είναι όλα πλαστά.

Γενικά έχω σταματήσει να ασχολούμαι με αυτό το θέμα πολύ καιρό γιατί δεν με ενδιαφέρει πια η θρησκεία αλλά αν βρω λίγο χρόνο θα γράψω κάτι..
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

Συνεχίστε παιδιά, ωραία τα λέτε εμείς θα τρώμε ποπκόρν

Πάνο πες κι άλλα για το χριστό επαναστάτη.

Καλά τα λέει η Λιλή Ζωγράφου?
Eon
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: 06 Απρ 2010 19:47
Όνομα Ιστότοπου: α

svoin έγραψε:Τι ακριβώς πρόδωσε ο Ιούδας ?
The lolz.
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Είσαι άσχετος και λες βλακείες, ως συνήθως.

Ο Ιούδας δεν πρόδωσε τα lolz. Αντιθέτως, ήταν ο υπέρτατος υπηρέτης και υπερασπιστής των lolz, γιατί έδωσε γλωσσόφιλο στον Ιησού for the lolz, δίνοντας έτσι σήμα στους μπάτσους να έρθουν να τον πλακώσουν, και μετά πήγε και σήκωσε το σχετικό video στο YouTube. For the lolz.

Αν αυτό εσύ το αποκαλείς προδοσία, δεν ξέρεις τι σου γίνεται.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
Taletos
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 19 Απρ 2009 09:35
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Athen

dtango έγραψε: Οι Ίωνες φιλόσοφοι έσφαλαν επειδή αγνοούσαν την οικουμενικότητα των μύθων.
Η πολεμική τους κατά του μύθου είχε σαν αποτέλεσμα αφενός μεν να μολύνει την ελληνική σκέψη, με τις γνωστές αλληγορικές ερμηνείες, αφετέρου δε να της στερήσει την γνώση του παρελθόντος.
:o :o :o :o :o

Την Ελληνική Σκέψη δεν την μόλυναν οι Ίωνες.
Διότι απλώς, απλούστατα, οι Ίωνες είναι οι αυθεντικοί εκπρόσωποι της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ και του ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ.
Ούτε ηγνόησαν ποτέ την οικουμενικότητα των Μύθων αλλ' ούτε και την καθαυτή σημασία των Μύθων.
Υπήρξαν όμως, οι πρώτοι άνθρωποι, και συγκεκριμένα πρώτος ο ΘΑΛΗΣ ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ (εις εκ των επτά Σοφών της Αρχαιότητος),
που απομακρύνθηκαν απ' τις δεισιδαιμονικές δοξασίες και προκαταλήψεις της εποχής εκείνης, και άναψαν το φυτίλι για την μεγαλύτερη έκρηξη στην ανθρώπινη διανόηση, αυτήν της επιστημονικής μεθόδου.
Με την ακολουθία δηλαδή, μαθηματικών προτάσεων για την απόδειξη της ισχύος των γεωμετρικών προτάσεων, αστρονομικών παρατηρήσεων και άλλων φυσικών φαινομένων. Για τις απαντήσεις στα κοσμογονικά (ή και κοσμολογικά) προβλήματα που ανέκαθεν απασχολούσαν τον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Ο πρώτος που μόλυνε την ελληνική σκέψη, ήταν ο αρχιτσαρλατάνος, δεισιδαίμων και αρχιφλύαρος μαιευτικός Σωκράτης, ο οποίος απέκοψε την φιλοσοφία απ' τα μαθηματικά, στρώνοντας τον δρόμο με ροδοπέταλα για την επερχόμενη χριστιανική ισοπεδωτική πύρινη λαίλαπα, με συνεχιστές του ισοπεδωτικού αυτού έργου τον ανεπρόκοπο και μισογύνη Πλάτωνα, τον ισχνό και αναγνώστη, και σπάταλο Αριστοτέλη για να καταλήξουμε στους μιθρολάτρες ρωμαιόδουλους Στωϊκούς-Κυνικούς-Νεοπλατωνικούς, τα σκιάχτρα, οι οποίοι φρόντισαν να εξαφανίσουν ή να διαστρεβλώσουν τα έργα των Ιωνικών Σχολών, των Φυσικών φιλοσόφων, των σοφιστών και των Επικούρειων, παραδίδοντας στους χριστιανούς ρασοφόρους αυτά που τους συνέφεραν μόνο, τα των πλατωνικών δηλαδή έργα κλπ.

Στην Ιωνία γεννήθηκε αυτό που σήμερα οι Γάλλοι και Γερμανοί ελληνιστές ονομάζουν ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ-ΔΙΑΝΟΗΣΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ-ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ.
Στη Μίλητο γεννήθηκε ο Άνθρωπος...
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

Ωραίος ο Ταλέτος, αν και τους κυνικούς τους έχω σε μια συμπάθεια.
Άβαταρ μέλους
Panos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:33
Όνομα Ιστότοπου: -

Ωραίος ο Taletos (δις)... αν και προσωπικά δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι όντος ο Πλάτωνας (και ο Σωκράτης μέσω αυτού) έλεγαν αυτά που μαθαίνουμε ότι έλεγαν.. υπάρχουν αναντιστοιχίες στα λόγια του Πλάτωνα που μπορεί να υποδηλώνουν χάλκευση από τους Νεοπλατωνικούς (ή άλλους)
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Απάντηση