Βάπτιση ≠ Ονοματοδοσία

Ανακοινώσεις και προτάσεις για δράσεις διαφόρων φορέων και ιδιωτών υπέρ της θρησκευτικής ελευθερίας και συναφών θεμάτων. Οι δράσεις της Ένωσης Άθεων συζητούνται στον χώρο "Γενικές Συζητήσεις Ένωσης Άθεων" και ανακοινώνονται στις "Ανακοινώσεις Ένωσης Άθεων"
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Παράβαση καθήκοντος, μάλλον. Κι αναφορά να έκανες...
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Φάνης Σέμπρος έγραψε:Στο πανόραμα όμως, που ειναι και το θέμα μας, δεν του ειπε η υπάλληλος
"πρέπει να φέρετε και τη γυναίκα σας"
αλλά, ξεκάθαρα
"όνομα δεν μπαίνει τώρα. Πρώτα το χαρτί βάφτισης από τον παπά."
Αυτό σηκώνει καταγγελία. Αλλά πρέπει να έχει όρεξη ο φίλος σου να την κάνει επώνυμα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Αλήθεια, στην περίπτωση που θα γίνει βάπτιση, όπως στην περίπτωση του εν λόγω φίλου, η ονοματοδοσία γίνεται όντως νωρίτερα χωρίς πρόβλημα;
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Αν και δεν καταλαβαίνω ακριβώς την ερώτηση,
έχω έναν συμμαθητή από το δημοτικό, αρκετά [έως πολύ] δεξιό, ο οποίος πριν λίγους μήνες απόκτησε αγοράκι.
Εξυπακούεται πως θα το βαφτίσει με παπά, αλλά το όνομα το έχει ήδη δηλώσει.
από τη 2η-3η μέρα δηλαδή, αφότου γεννήθηκε, το αγοράκι το λένε κι επίσημα "Νικόλαο", άσχετα αν ως Χ.Ο θα κάνει και βάφτιση.
Αυτά στην Καρδίτσα όμως.
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Ήθελα να επιβεβαίωσω αυτό που προδίδει η δήλωση της... μανδάμ στο Δημαρχείο, σε συνδιασμό με το τελευταίο που ανέφερες: ότι δεν ήξερε την τύφλα της, αφού μπορεί να δηλώθει νωρίτερα το όνομα (όπως και στην περίπτωση του γάμου, πρώτα βγαίνει η άδεια και μετά γίνεται η λειτουργία).
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

RaspK έγραψε:Αλήθεια, στην περίπτωση που θα γίνει βάπτιση, όπως στην περίπτωση του εν λόγω φίλου, η ονοματοδοσία γίνεται όντως νωρίτερα χωρίς πρόβλημα;
Ναι.

Βάπτιση και ονοματοδοσία είναι τελείως ξεχωριστές και ανεξάρτητες διαδικασίες. Η ονοματοδοσία όχι απλώς μπορεί να γινει νωρίτερα ή αργότερα, αλλά πρέπει να γίνει με χωριστή δήλωση και με υπογραφές των δύο γονέων (ενώ η βάπτιση μπορεί να δηλωθεί και από τρίτον).

Αυτό το πράγμα που γίνεται στα ληξιαρχεία, να δέχονται τη δήλωση βάπτισης και ως δήλωση ονοματοδοσίας (για να "εξυπηρετήσουν" τον κόσμο) είναι παράνομο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Οπωσδήποτε σωστότατοι σε αυτά που λένε η ΑΜ και ο breadfan, Φάνη και RaspK. Να προσθέσω διευκρινίζοντας προηγούμενη απάντηση, πως ναι μεν μπορεί να δηλωθεί διαφορετικό όνομα στην ονοματοδοσία και στην βάπτιση, νομικά όμως ισχύει αυτό της ονοματοδοσίας.
Έχω κάνει ονοματοδοσία στο Ληξιαρχείο Θεσ/νίκης στα δύο από τα τρία παιδιά μου το 98 και το 99, αμέσως μόλις βγήκα από την κλινική "Τατιάνα" Φάνη.
Η υπάλληλος του ληξιαρχείου Πανοράματος δεν ξέρει πού της πάνε τα τέσσερα. Αύριο θα καλέσω και εγώ στο Ληξιαρχείο προφασιζόμενη πως ζητώ πληροφορίες. :twisted:
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Βέρα, θα περιμένω/ουμε νέα από το εν λόγω τηλεφώνημα!!
Δυστυχώς ο φίλος μου τρέχει σαν Βέγγος και δεν έχει και καμια όρεξη να ασχοληθεί περεταίρω, παρόλο που τον τσιγκλάω
"πάνε ρε πάλι να δηλώσεις το όνομα!! απλά, πάνε μαζί με τη σύζυγο" .
Στη θέση ονόματος του παιδιού -πήρε ένα πιστοποιητικό οικ. κατάστασης από... τον εύοσμο [?!?!?], μού είπε οτι γράφει "ΑΚΟ" - Άνευ Κυρίου Ονόματος !

----Η κατάσταση "παιδική χαρά" που επικρατούσε στο Πανόραμα, με 3 "νοστιμούλες" κοπέλες υπαλλήλους, την εν λόγω κυρία [όχι και τόσο νόστιμη] και κάποιους άνδρες συναδέρφων των [οι οποίοι "παίζανε" με τις 3, προς μεγάλη σκασίλα της κυρίας που δεν δήλωνε το όνομα], ξεφεύγει από τα πλαίσια του παρόντος θέματος. :)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Εγώ θα τηλεφωνήσω και θα ζητήσω και το όνομα του/των υπαλλήλων που θα μου απαντήσουν για τα περαιτέρω. Thnx για τις περισσότερες πληροφορίες για το Ληξιαρχείο. Θα μπω και στη σελίδα τους να δω τι λένε εκεί για την ονοματοδοσία.

Το πιστοποιητικό του Ευόσμου με το ΑΚΟ είναι λογικό, αφού δεν έχει κάνει την ονοματοδοσία.

Αύριο η συνέχεια ;)
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Σαφώς και είναι λογικό, το {!?!?} δεν το έβαλα για αυτό.
Πάντως κι εγώ τα έχω χάσει [καλλικράτης?]
Παντρεύτηκαν στο Δημαρχείο Πεύκων [ρετζικι, εκεί είναι η οικία τους] που ομως πλέον...δεν υφισταται (?) , έγινε κοινότητα (??!?)
Το παιδί γεννήθηκε στο Πανόραμα, σε εκείνη τη θρησκόληπτη κλινική και δηλώθηκε στο Πανόραμα.
Πιστοποιητικό οικ. κατ. πήραν από τον Εύοσμο - δεν θυμαμαι για ποιο λόγο.
Πάντως, αν χρειάζεσαι (*) περαιτερω πληροφορίες, θα στείλω σε πμ πολύ ευχαρίστως!

(*) χμ, πρόκειται για τον "κατα συνθηκη ενικο", ελπιζω να μην υπαρχει πρόβλημα !
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Α, ναι, τα γλέντια με τις ενώσεις και διασπάσεις πολιτιακών συστημάτων... Έχω ένα γνωστό που γεννήθηκε στην πρώην ΕΣΣΔ...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Πιστοποιητικό οικ. κατάστασης πήραν από τον Εύοσμο, προφανώς γιατί εκεί είναι η οικογενειακή μερίδα τους. :)
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Βέρα έγραψε:Αύριο θα καλέσω και εγώ στο Ληξιαρχείο προφασιζόμενη πως ζητώ πληροφορίες. :twisted:
Καλή σκέψη! ακόμη καλύτερο θα ήταν να μπορούσαμε να αποδείξουμε ότι δίνουν λάθος πληροφορίες (αν π.χ. η συζήτηση καταγραφόταν επίσημα από εκείνους... αλλά δεν ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο).
Θα μπορούσε να πάνε δύο άτομα μαζί (για να υπάρχει και μάρτυρας) επιτόπου και να ζητήσουν πληροφορίες. Μάλιστα αυτό θα μπορούσε να γίνει και συστηματικά, ως δράση της Ένωσης Άθεων.
Θα μπορούσαμε να ζητήσουμε και με email ή γραπτώς, για να έχουμε ακλόνητες αποδείξεις (αλλά στα γραπτά συνήθως είναι πιο προσεκτικοί, γιατί ξέρουν ότι τα γραπτά μένουν - στα προφορικά θα τους πιάσουμε).
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

@ Φάνης Σέμπρος
Μόλις τελείωσα με το τηλεφώνημα στο Ληξιαρχείο του Πανοράματος 2313 301035. Μίλησα με την κυρία Σωτηριάδου. Είπα πως ενδιαφέρομαι να μάθω τι δικαιολογητικά χρειάζονται ώστε "η αδελφή μου που γέννησε προ 2-3 ημερών που γέννησε στον Άγιο Λουκά" να κάνει ονοματοδοσία.
Μου είπε πως πρέπει να γίνει δήλωση γέννησης που θα πάρει το σχετικό έντυπο από την κλινική, πως πρέπει να έρθουν και οι δύο γονείς με τις ταυτότητές τους, χρειάζεται επίσης η Ληξ. Πράξη Γάμου, Πράξη προσδιορισμου επωνύμου και Πιστοποιητικό Οικογεινειακής Κατάστασης και από τους δύο γονείς. Αν είναι γραμμένοι σε διαφορετικούς δήμους, θα φέρουν ο καθένας το δικό του Πιστ. Οικ. Κατάστασης.
(σ.σ. για μελλοντική χρήση σε άλλες περιπτώσεις και για άλλους που διαβάζουν αυτή την απάντηση, καλό είναι να ειπωθεί πως στην περίπτωση που δεν υπάρχει γάμος ή η μητέρα δεν θέλει να δηλώσει πατέρα του παιδιού, η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια, χωρίς να απαιτούνται τα σχετικά δικαιολογητικά, παρά μόνο τα δικά της.) Την ρώτησα αν αυτά που μου ανέφερε είναι τα μόνα δικαιολογητικά που απαιτούνται, ή αν για την ονοματοδοσία θα πρέπει να περιμένουμε να γίνει πρώτα η βάπτιση του παιδιού.
-Πρόκειται να βαπτισθεί το παιδί;
-Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα, μπορεί, μετά από 5 ή 6 μήνες, όταν καλοκαιριάσει.
-Μα τότε, γιατί να γίνει ονοματοδοσία;
-Γιατί το όνομα έχει επιλεγεί ήδη και θέλουν να το δηλώσουν.
-Κοιτάξτε. Ονοματοδοσία γίνεται στις περιπτώσεις που οι γονείς δεν είναι Χ.Ο., ή όταν το παιδί πρόκειται να ταξιδέψει. Διαφορετικά, και αφού το παιδί πρόκειται να βαπτιστεί, γιατί να ταλαιπωρείται η μητέρα, λεχώνα γυναίκα, να τρέχει στα Ληξιαρχεία; Όταν με το καλό το παιδί βαπτισθεί, έρχεται και τρίτος, δεν είναι απαραίτητο να είναι οι γονείς, δηλώνει τη βάπτιση και παίρνει το παιδί το όνομα.
-Όπως και να 'χει, μου λέτε πως αν έρθουν οι γονείς εκεί και θέλουν να κάνουν ονοματοδοσία, σεις θα ζητήσετε μόνο τα δικαιολογητικά που μου αναφέρατε. Δεν πρόκειται να τους πείτε πως δεν μπορούν να την κάνουν και πως πρέπει να γίνει η βάπτιση πρώτα.
-Όχι. Εγώ είμαι υποχρεωμένη να καταχωρίσω την Ονοματοδοσία.

Εκεί λοιπόν της εξήγησα πως ο πραγματικός λόγος που επικοινώνησα είναι πως γνωρίζω πως προ ημερών πήγε γονέας για να δηλώσει τη γέννηση του παιδιού και ζήτησε να κάνει Ονοματοδοσία. Γνωρίζω, της είπα, πως στο Ληξιαρχείο σας είναι τρεις νεαρότερες υπάλληλοι -προφανώς είστε μία από αυτές- και μια κυρία πιο ηλικιωμένη, η οποία είπε στον συγκεκριμένο πολίτη πως δεν μπορεί να κάνει Ονοματοδοσία πριν την βάπτιση και τον "έδιωξε". Αυτά, χωρίς να του πει πως ο λόγος που δεν μπορούσε να προχωρήσει σε Ονοματοδοσία ήταν ότι απουσίαζε η γυναίκα του, ή ότι δεν είχε δική της εξουσιοδότηση. Πρόκειται δηλαδή για παραπλάνηση, ψευδή πληροφόρηση και άρνηση εκτέλεσης καθήκοντος. Σας κάλεσα για να βεβαιωθώ από πρώτο χέρι ότι αυτή είναι η ενημέρωση που δίνετε στους πολίτες και επρόκειτο να κάνω αναφορά, σε περίπτωση που σεις, σήμερα, μου λέγατε τα ίδια που είπε η συνάδελφός σας. Αλήθεια, ποια είναι η κυρία; Απέφυγε να απαντήσει, "δεν έχει σημασία τώρα" μου είπε, και με ευχαρίστησε που της είπα πως δεν πρόκειται να συνεχίσω το θέμα. Προσπάθησε να δικαιολογήσει την κατάσταση λέγοντας πως στο ίδιο γραφείο βρίσκονται τρεις υπηρεσίες μαζί και πως τα λάθη είναι ανθρώπινα και καμιά φορά, στην προσπάθεια να εξυπηρετήσεις, κάνεις λάθος. Της είπα πως δεν επρόκειτο περί αυτού, η συνάδελφός της παραπληροφόρησε τον πολίτη και της ζήτησα να ενημερώσει όλους όσους εξυπηρετούν παρόμοιες περιπτώσεις για το ποια είναι η διαδικασία, ώστε να μην επαναληφθεί ποτέ στο μέλλον κάτι τέτοιο. Της είπα επίσης και πως αυτά που η ίδια μου είπε σήμερα, δεν εκφράζουν πλήρως το πνεύμα του νόμου, πως η Ονοματοδοσία είναι υποχρεωτική και η δήλωση της Βάπτισης προαιρετική και καλά θα κάνουν να το διευκρινίζουν. Πως δεν πρέπει να λέει πως η διαδικασία αυτή είναι μόνο για τους μη Χ.Ο. και τα περί ταξιδίου του βρέφους οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα και καλά θα κάνει να τα αποφύγει στο μέλλον. Όλα αυτά σε πολύ όμορφο διάλογο και όχι με ύφος επίπληξης. Με ευχαρίστησε για μια ακόμα φορά για την ευκαιρία που της δόθηκε να εξηγήσει και για το ότι δεν προχώρησα κατευθείαν σε αναφορά, την οποία τη διαβεβαίωσα ότι δεν πρόκειται να κάνω.

(Πρέπει να φύγω τρέχοντας, όποια σχόλια ή απορίες θα τα δω αργότερα) ;)
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Μα και η δήλωσή της

"Όταν με το καλό το παιδί βαπτισθεί, έρχεται και τρίτος, δεν είναι απαραίτητο να είναι οι γονείς, δηλώνει τη βάπτιση και παίρνει το παιδί το όνομα.", δεν είναι λανθασμένη?

Πάει δηλαδή ο οποιοσδήποτε και δηλώνει όνομα στο παιδί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων?
[θα μου πείτε... εφόσον βαπτίστηκε.... προφανώς και συμφωνησαν ήδη για το όνομα...]

Βέρα, για την ενασχόληση με το θέμα αλλά και για την τόσο εκτενή αναφορά, ευχαριστώ πάρα πολύ!!!!
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

μια χαρα της τα ειπες Βερα, αλλα και η υπαλληλος εδειξε καλη και εποικοδομητικη σταση.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Kapages, όντως ήταν ευγενέστατη, ακόμα και πριν της πω ότι επρόκειτο να κάνω αναφορά αν μου είχε απαντήσει στο ίδιο πνεύμα. Όταν δε έμαθε τον λόγο της επικοινωνίας μου, ναι μεν προσπάθησε να δικαιολογήσει τη συνάδελφο, αλλά το έκανε πρώτα αναγνωρίζοντας ότι ήταν λάθος από μέρους της να μην εξυπηρετήσει τον πολίτη. Και τις "υποδείξεις" που της έκανα, τις δέχτηκε αμέσως, αναγνωρίζοντας πως και η ίδια, "άθελα" μπορεί να οδηγούσε σε λάθος συμπεράσματα. Το θέμα είναι είπε να υπάρχει καλή πίστη και διάθεση για κατανόηση. Βέβαια, ο φίλος του Φάνη ταλαιπωρήθηκε και θα χρειαστεί να ξαναπάει, από την άλλη όμως, έτσι αλλιώς θα ξαναπήγαινε, αφού δεν ήταν η γυναίκα του μαζί ή δεν είχε εξουσιοδότησή της.
Φάνης Σέμπρος έγραψε:Πάει δηλαδή ο οποιοσδήποτε και δηλώνει όνομα στο παιδί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων?
Πρόσεξε, στο συγκεκριμένο αναφερόμαστε αποκλειστικά στη βάπτιση. Οποιοσδήποτε, μέχρι τρίτου βαθμού συγγένειας μπορεί να τη δηλώσει, ή και οι νονοί, χωρίς την παρουσία των γονέων και χωρίς να είναι απαραίτητη κάποια εξουσιοδότηση.

Φάνη, η ευχαρίστηση ήταν δική μου, αφού το θέμα διευκρινίστηκε. Θα χαρώ ακόμα περισσότερο όταν μας πεις ότι ο φίλος σου πήρε τη γυναίκα του και προχώρησαν με το θέμα της Ονοματοδοσίας.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Φάνης Σέμπρος έγραψε:Μα και η δήλωσή της: "Όταν με το καλό το παιδί βαπτισθεί, έρχεται και τρίτος, δεν είναι απαραίτητο να είναι οι γονείς, δηλώνει τη βάπτιση και παίρνει το παιδί το όνομα.", δεν είναι λανθασμένη?
Πάει δηλαδή ο οποιοσδήποτε και δηλώνει όνομα στο παιδί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων?
ΒΕΒΑΙΩΣ και είναι λανθασμένη!! πόσες φορές χρειάζεται να το επαναλάβουμε? (συγγνώμη Φάνη δεν το λέω για σένα, με τους υπαλλήλους των ληξιαρχείων συγχίζομαι).

Από τη σελίδα μας Βάπτιση / Ονοματοδοσία:
Νόμος περί ληξιαρχικών πράξεων - απόσπασμα (κλικ για εμφάνιση)
Νόμος 344 της 9-11.6.1976 .(Α` 143).
Περί ληξιαρχικών πράξεων

"Σύνταξη δήλωσης γιά το γάμο και τη βάπτιση"
Αρθρον 16.
1. Ο θρησκευτικός λειτουργός, ο τελέσας ή συμπράξας εις ιεροπραξίαν βαπτίσεως ή γάμου, υποχρεούνται να συντάξη επί τόπου, άμα τω πέρατι της ιεροπραξίας, δήλωσιν περιέχουσαν πάντα τα στοιχεία της οικείας ληξιαρχικής πράξεως, υπογραφομένην υπ` αυτού.
"Την ίδια υποχρέωση έχει ο δήμαρχος ή ο πρόεδρος της κοινότητας που δέχθηκε τη δήλωση γιά την τέλεση του γάμου."
"2. Τη δήλωση που αναφέρεται στην προηγούμενη παράγραφο υπογράφουν επίσης επί μεν θρησκευτικού γάμου οι σύζυγοι και ο παράνυμφος, επί δε του πολιτικού οι σύζυγοι και οι μάρτυρες. Επί βαπτίσεως την ανωτέρω δήλωση υπογράφουν επίσης ο πατέρας ή η μητέρα ή άλλος από τους οικείους ή ο ανάδοχος. Αν αυτοί είναι αγράμματοι, υπογράφουν ως μάρτυρες δυο από αυτούς που παρέστησαν".

" Αρθρο 25".
" Ονοματοδοσία".
"Το όνομα του νεογνού καταχωρίζεται στη ληξιαρχική πράξη της γέννησης ύστερα από δήλωση των γονέων του που ασκούν τη γονική μέριμνα ή του ενός από αυτούς εφόσον έχει έγγραφη εξουσιοδότηση του άλλου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια, δημοτική ή κοινοτική αρχή. Αν ο ένας από τους γονείς δεν υπάρχει ή δεν έχει τη γονική μέριμνα, η δήλωση του ονόματος γίνεται από τον άλλο γονέα. Αν και ο δυο γονείς δεν υπάρχουν ή δεν έχουν γονική μέριμνα, το όνομα καταχωρίζεται με δήλωση αυτού που έχει την επιτροπεία του προσώπου του τέκνου. Η γενομένη σύμφωνα με τα ανωτέρω δήλωση ονοματοδοσίας δεν ανακαλείται"

Αρθρον 26.
1. Η βάπτισις καταχωρίζεται εις το περιθώριον της ληξιαρχικής πράξεως γεννήσεως εντός ενενήκοντα ημερών από της τελέσεως αυτής, επί τη προσαγωγή δηλώσεως του τελέσαντος ή συμπράξαντος εις την ιεροπραξίαν θρησκευτικού λειτουργού. "Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, η σχετική δήλωση γίνεται δεκτή από το ληξίαρχο, συνεπάγεται, όμως, τις κυρώσεις που προβλέπονται από το άρθρο 49 του ίδιου νόμου".
2. Υπόχρεοι προς δήλωσιν της βαπτίσεως είναι:
α) ο βαπτισθείς, εφ` όσον έχει συμπληρώσει το 14ον έτος της ηλικίας του, β) ο πατήρ ή η μήτηρ ή άλλος έχων την επιμέλειαν του προσώπου αυτού, γ) ο ανάδοχος και δ) οι συγγενείς εξ αίματος του βαπτισθέντος μέχρι και του τρίτου βαθμού, εφαρμοζομένης της παραγράφου 2 του άρθρου 21.
3. Η εν τη περιθωρίω ληξιαρχικής πράξεως γεννήσεως σημειουμένη βάπτισις περιλαμβάνει την χρονολογίαν της βαπτίσεως, το εις το νεογνόν τυχόν δοθέν όνομα, το όνομα και επώνυμον του δηλούντος, του αναδόχου, του ιερέως και των τυχόν κατά το άρθρον 10 προσληφθέντων μαρτύρων.
Διαμεσολάβηση του Συνήγορου του Πολίτη για το θέμα διάκρισης βάπτισης από ονοματοδοσία:
οι ληξιαρχικές καταχωρίσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης είναι εντελώς ανεξάρτητες και άσχετες μεταξύ τους. Η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού, απαιτείται ακόμη και επί ήδη δηλωμένης ή ταυτοχρόνως δηλούμενης βαπτίσεως, και προϋποθέτει παρουσία και των δύο γονέων ή εξουσιοδότηση του απόντος γονέως. Αντίθετα, η καταχώριση βάπτισης έχει ως αποκλειστικό αποτέλεσμα την αναγραφή θρησκεύματος και ουδόλως επιδρά στο ήδη δηλωθέν ή ταυτοχρόνως δηλούμενο όνομα, ενώ μπορεί να γίνει και χωρίς εξουσιοδότηση του απόντος γονέως ή ακόμη και με πρωτοβουλία άλλων προσώπων.
Κάποιος πρέπει να πει στην κυρία αυτή, καθώς και σε όλους τους άλλους "καλοπροαίρετους" υπαλλήλους ληξιαρχείων, ότι δεν επιτρέπεται να καταχωρίζουν τη δήλωση της βάπτισης ως δήλωση ονοματοδοσίας.

Βέρα, αυτό που σου είπε η υπάλληλος ήταν απαράδεκτο και ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ:
"Ονοματοδοσία γίνεται στις περιπτώσεις που οι γονείς δεν είναι Χ.Ο., ή όταν το παιδί πρόκειται να ταξιδέψει. Διαφορετικά, και αφού το παιδί πρόκειται να βαπτιστεί, γιατί να ταλαιπωρείται η μητέρα, λεχώνα γυναίκα, να τρέχει στα Ληξιαρχεία; Όταν με το καλό το παιδί βαπτισθεί, έρχεται και τρίτος, δεν είναι απαραίτητο να είναι οι γονείς, δηλώνει τη βάπτιση και παίρνει το παιδί το όνομα."
ΟΧΙ, ονοματοδοσία πρέπει να γίνεται ΠΑΝΤΑ. Με τη δήλωση βάπτισης ΔΕΝ παίρνει όνομα το παιδί, ασχέτως αν πολύ βολεύει όλους να το κάνουν έτσι (και κυρίως τους παπάδες, που έτσι εξακολουθούν να έχουν το κύρος ότι ντεμέκ "δίνουν το όνομα" με τη βάπτιση).
Δεν υπάρχει λόγος να πάει η μάνα λεχώνα, προφανώς, μπορεί να πάει μετά από 2 ή 3 μήνες, ή και πολύ αργότερα, δεν υπάρχει προθεσμία για δήλωση ονοματοδοσίας (ενώ για δήλωση βάπτισης υπάρχει, πρέπει να πας νομίζω εντός 30 ή 60 ημερών μετά τη βάπτιση, αλλιώς έχεις πρόστιμο). Αλλά ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ Η ΙΔΙΑ ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος.

Κάποια στιγμή πρέπει να κάνουμε κάτι για το θέμα αυτό.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Κοίταξε, όταν της το είπα πως και η δική της απάντηση δεν ήταν η απολύτως ενδεδειγμένη, το παραδέχτηκε και δεν μου έφερε καμία αντίρρηση. Το έριξε στο θέμα της πλειοψηφίας των περιπτώσεων και στη διάθεση για εξυπηρέτηση. Επειδή ήταν ευγενική και άμεση στην παραδοχή του λάθους, αρκέστηκα στο να της "υποδείξω" πως πρέπει οι υπάλληλοι που εξυπηρετούν να είναι πλήρως ενημερωμένοι, ώστε να μην παραπληροφορούν. Τόνισα πως η ονοματοδοσία είναι υποχρεωτική και συμφώνησε.
Τίποτα δεν μας εμποδίζει να επαναλάβουμε την κίνηση. Αυτή τη φορά, αν θέλεις, πάρε τηλέφωνο εσύ και είτε κάνε την ερώτηση στο ίδιο στυλ, ότι δηλ. θέλεις πληροφορίες ως απλός πολίτης, είτε και ευθέως, ως Ένωση Άθεων στο στυλ "Παρακαλώ, ενημερώστε με για την ενημέρωση που παρέχετε στους πολίτες για την Ονοματοδοσία". Αν δεν σου τα πει σωστά αυτή τη φορά, τότε κινούμαστε ως Ένωση, τόσο προς τον Δήμαρχο, όσο και προς το Υπουργείο Εσωτερικών καταγγέλοντας την παραπληροφόρηση που γίνεται εξ' αιτίας της δικής τους αποστολής της σχετικής εγκυκλίου σε δύο μόνο Ληξιαρχεία. ;)
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
breadfan
Δημοσιεύσεις: 1722
Εγγραφή: 20 Ιουν 2009 03:16
Τοποθεσία: Πάτρα

Αυτό εδώ το έγγραφο του ΣτΠ ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

Θα είχε ενδιαφέρον να πάρουμε με τη σειρά τα ληξιαρχεία και να δούμε πόσα από αυτά θα μας δώσουν σωστές πληροφορίες.
Έτσι, θα μπορούμε να υποβάλουμε την καταγγελία μας με στοιχεία, που να δείχνουν ότι το παραπάνω περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο.
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
Απάντηση