Απαλλαγή από τα θρησκευτικά.

Ανακοινώσεις και προτάσεις για δράσεις διαφόρων φορέων και ιδιωτών υπέρ της θρησκευτικής ελευθερίας και συναφών θεμάτων. Οι δράσεις της Ένωσης Άθεων συζητούνται στον χώρο "Γενικές Συζητήσεις Ένωσης Άθεων" και ανακοινώνονται στις "Ανακοινώσεις Ένωσης Άθεων"
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

tasos_didymoteicho έγραψε:Αποκλείεται να υπάρχει Δάσκαλος αλλόθρησκος (ή άθεος) κι αν υπάρχει, τι σκατά διδάσκει στο εν λόγω μάθημα;
Πριν δυο χρόνια είχε ακουστεί η ιστορία αυτού του δασκάλου Δεν υπάρχουν νεώτερα για το αποτέλεσμα του πειθαρχικού ελέγχου.
tasos_didymoteicho έγραψε:Ειλικρινά, Βέρα, σ' αυτόν τον ευαίσθητο τομέα δεν παρατηρήθηκε καμία αρνητικότητα ή επίπτωση, π.χ. όταν ο φανατικά θρησκευόμενος φιλόλογος μαθαίνει τα καθέκαστα για τα παιδιά σου, να έχει αυτό άμεση επίπτωση στη βαθμολογία τους;
Στη βαθμολογία τους σε άλλο μάθημα, ποτέ. Βέβαια, στο Δημοτικό, μη σου πω και την πρώτη Γυμνασίου είναι απίθανο ένας εκπαιδευτικός να καταλογίσει ευθύνες σε ένα παιδί που απαλλάσσεται από το ΜτΘ. Όμως δε συνέβη ούτε στις μεγαλύτερες τάξεις του Γυμνασίου, ούτε στο Λύκειο με την μεγαλύτερη κόρη μου.
Οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ προσεκτικοί στο να δημιουργήσουν άμεση αντιπαράθεση με ένα απαλλαγμένο παιδί σε θέματα πίστης. Είναι δεδομένο ότι η οικογένεια πίσω του που δεν φοβάται να αρνηθεί την κατήχηση, δεν θα αφήσει περιθώρια σε κανέναν και για κανενός είδους ψυχολογικό πόλεμο.
tasos_didymoteicho έγραψε:Τέλος, τι σκατά είναι αυτός ο λογαριασμός google; Είναι χρήσιμο να έχουμε και υπεράνω υποψίας;
Το e-mail που έχεις στη google - προφανώς το συνάντησες στα διάφορα blog που ίσως ήθελες να σχολιάσεις. Αν δεν σε πειράζει ο blogger να έχει το mail σου, το δίνεις, άλλως υπογράφεις ως ανώνυμος. Εγώ έχω δημιουργήσει και ένα δεύτερο λογαριασμό που χρησιμοποιώ όταν δεν θέλω να ξέρουν το όνομά μου (στο κανονικό μου ο λογαριασμός μου είναι το ονοματεπώνυμό μου).
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευχαριστώ. Το θέμα άθεου δασκάλου το μνημονεύω με τη σκέψη ότι ίσως να αποδειχθεί ισχυρό πάτημα στο αίτημά μας για κατάργηση του μαθήματος από το σχολείο, δεδομένου του οξύμωρου που δημιουργεί, απαιτώντας κατ' ουσίαν από όλους τους δασκάλους που προσλαμβάνονται στα δημόσια σχολεία να είναι Χ.Ο. (αλλιώς πώς γίνεται να διδάξουν το μάθημα), δίνοντας έτσι καθαρά δογματικό χαρακτήρα σε μία θέση που θα έπρεπε να μπορεί να διεκδικεί μέσω Α.Σ.Ε.Π. οποιοσδήποτε πτυχιούχος δάσκαλος και σαφέστατα όχι μόνο οι Χ.Ο. Τι λέτε;
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Απ' ότι λένε οι θεολόγοι, στην Παιδαγωγική Ακαδημία δεν διδάσκονται Θρησκευτικά. Αυτό το χρησιμοποιούν ως επιχείρημα του να προσλαμβάνονται Θεολόγοι στην Α/βάθμια ειδικά για το ΜτΘ και ίσως -ανάλογα των σπουδών τους- να διδάσκουν και ένα ακόμα μάθημα (έχουν πάνω από 4000 αδιόριστους) και το μάθημα αυτό να μην το παραδίδει ο δάσκαλος της τάξης. Πρώτον είναι αντιπαιδαγωγικό από τόσο μικρή ηλικία τα παιδιά να αλλάζουν συνεχώς εκπαιδευτικό, είναι άλλο το δέσιμο που επιδιώκεται μέχρι και την Τετάρτη τάξη, δεύτερον, προσωπική άποψη, χίλιες φορές καλύτερα ο δάσκαλος της τάξης να διδάσκει το ΜτΘ παρά Θεολόγος! Τις περισσότερες φορές περνάνε στα γρήγορα έναν έλεγχο και μια παράδοση και επικεντρώνονται στα μαθηματικά ή τη γλώσσα ;)
Ο άθεος δάσκαλος ως επιχείρημα για την κατάργηση του μαθήματος στην Α/βάθμια δεν θα έστεκε, δεδομένου ότι ελάχιστοι βγαίνουν να δηλώσουν άθεοι πρώτον, δεύτερον θα ανοίγαμε την πόρτα στο διορισμό Θεολόγων και όχι στην κατάργηση που επιθυμούμε. Νομίζω ότι μέχρι να επιτύχουμε την κατάργηση, καλύτερα είναι η κατάσταση ως έχει, με τις απαλλαγές.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Οι δάσκαλοι της πρωτοβάθμιας έχουν δικαίωμα να μην διδάξουν ένα μάθημα της επιλογής τους (όποιο θέλουν, δεν υπάρχει περιορισμός). Γνωρίζω άθεη δασκάλα που επιλέγει να μη διδάσκει ποτέ το μάθημα των θρησκευτικών.

Βέβαια, δεν είναι λύση αυτή. Το αναφέρω απλώς ενημερωτικά.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Α, καλή φάση, Δεν το 'ξερα αυτό.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε:Οι δάσκαλοι της πρωτοβάθμιας έχουν δικαίωμα να μην διδάξουν ένα μάθημα της επιλογής τους (όποιο θέλουν, δεν υπάρχει περιορισμός). Γνωρίζω άθεη δασκάλα που επιλέγει να μη διδάσκει ποτέ το μάθημα των θρησκευτικών.

Βέβαια, δεν είναι λύση αυτή. Το αναφέρω απλώς ενημερωτικά.
κάτσε, αυτό σημαίνει οτι το διδάσκει κάποιος άλλος εκπαιδευτικός, η οτι δεν διδάσκεται; Γιατί αν διδάσκει άλλος εκπαιδευτικός τα θρησκευτικά δεν σημαίνει και τίποτα για μάς, αν πάλι κάποιος επιλέξει να μη διδάξει γλώσσα, κάτι μου κάθεται στραβά. :)
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Τα διδάσκει άλλος εκπαιδευτικός. Δεν ξέρω ποια είναι η λογική, ούτε γιατί θεσπίστηκε αυτή η διάταξη.
Για εμάς προφανώς είναι τα ίδια και χειρότερα μη σου πω. Δεν το ανέφερα ως λύση, απλά το παρέθεσα ως γεγονός για ενημέρωση.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Βέρα έγραψε:
patroklos έγραψε:
Βέρα έγραψε:έκανες καλή δουλειά?
θα δείξει, ύποπτο νιώθω το έντονο αίσθημα "καθήκοντος"
Βρε Πάτροκλε, τι εννοείς εδώ;
Ενιωθα καθηκον να απαλλαξω το παιδι μου απο τα θρησκευτικα που συναντησε στην τριτη δημοτικου. το ενιωθα από πριν μα όταν ειδα το βιβλιο πειστηκα.
Μίλησα επανειλημένα μαζι με το παιδι. Το ακουσα. Με ακουσε και αυτο καθως εξακριβωνα ότι νιωθει όπως και εγω περι θεων, θρησκευτικων, και σχολειων.

Μου εξηγησε ότι δεν έχει σημασια οτι δεν υπαρχει ο θεος που περιγράφουν.
Μου εξηγησε ότι ξερει γιατι κανουν πλακα και υποκρινονται στην δασκαλα αφου ειναι ενα ασχετο, αδιαφορο και κουλό μάθημα.
Μου εήγησε ότι
δεν θελει να την χωρίσω απο τους φιλους της
δεν θέλει να την ξεχωρίσουν μπροστα σε όλη την ταξη

ενιωσα ύποπτη την διάθεσή μου να την πιεσω , να επιμείνω
Υποπτη ως εγωπαθης αυτοπροβολή δικών μου αξιων, πεποιθησεων και απόψεων
σε κάποια που έχει δικαιωμα να σκεφτεται , να αντιδρά και να κρίνει
ανάλογα με το συμφερον της
και φρόντισα να αξίζει το ρίσκο της εμπιστοσύνης μου, οπως θα δειξει..?

Επίσης μου εξηγησε ότι με χαρα θα με ακολουθουσε στην αγγλια κτλ.
όταν της περιέγραψα την ζωή της εκει με μάθημα σαν ιστορίας της τεχνης σε μουσεια με πρακτικες εφαρμογες, αντί για θρησκευτικα ( π.χ.)
σε γερμανοφωνο σχολειο στη αθηνα με μικτο γερμανικό /ελληνικο προγραμμα
τα παιδακια που ακολουθουν το γερμανικό curriculum, αντι για θρησκευτικα , ιστορια τέχνης εκαναν και στο τελος της χρονιας τα παιδια σε ομαδες ζωγράφιζαν εναν συγκεκριμενο πινακα στο στύλ βαν γκογκ, πικασο, κτλ.

Τί έχω ουσιαστικό of essence στην έρημο μετράω
όχι τα τίποτα που μου δώσανε και δεν θέλω
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

patroklos έγραψε:Μίλησα επανειλημένα μαζι με το παιδι. Το ακουσα. Με ακουσε και αυτο καθως εξακριβωνα ότι νιωθει όπως και εγω περι θεων, θρησκευτικων, και σχολειων. [...] ενιωσα ύποπτη την διάθεσή μου να την πιεσω , να επιμείνω
Υποπτη ως εγωπαθης αυτοπροβολή δικών μου αξιων, πεποιθησεων και απόψεων
σε κάποια που έχει δικαιωμα να σκεφτεται , να αντιδρά και να κρίνει
ανάλογα με το συμφερον της
και φρόντισα να αξίζει το ρίσκο της εμπιστοσύνης μου, οπως θα δειξει..?
Πολλοί γονείς έχουν το σύνδρομο του θεού, δημιουργούν ένα πλάσμα και, την ομοιότητα της εμφάνισης προσπαθούν να την επεκτείνουν και στον τρόπο σκέψης, συμπεριφοράς και πιστεύω. Απέναντί τους δεν βλέπουν ένα άτομο ξεχωριστό αλλά ένα καθρέφτη που αντανακλά τον εαυτό τους σε μικρότερη ηλικία και το τι θα έκανε αν είχε τις δικές τους γνώσεις και εμπειρίες. Τα γράφω αυτά έχοντας κατά νου άτομα σαν τον κοινό γνωστό μας, που έχει διαπρέψει στο φόρουμ τρολλάροντας και διαστρεβλώνοντας. Τώρα, βάλε τα ίδια λόγια στο δικό τους στόμα, αυτή τη φορά να περιγράφουν εμάς. Βλέπεις καμία ομοιότητα;
Εσύ με την κόρη σου που εξακρίβωσες πως νιώθει όπως εσύ για τις θρησκείες, το ΜτΘ και το σχολείο. Εγώ με τα παιδιά μου που χαμογελούν με νόημα όταν ακούν αναφορές σε θεία, αγγέλους, παράδεισο και κόλαση. Άποψή μου είναι πως υπάρχει ουσιαστική ομοιότητα, τέτοια, που είναι ικανή να θρέψει την αμφισβήτηση στον εαυτό μας και τα κίνητρά μας για κάθε τι που περνάμε ως αξία στα παιδιά μας, τέτοια σαν αυτή που σε έκανε να αναρωτηθείς αν η διάθεσή σου είναι "εγωπαθής αυτοπροβολή". Η ομοιότητα είναι στην αγάπη που νιώθουμε όλοι για τα παιδιά μας και η ειλικρινή μας πεποίθηση πως ό,τι κάνουμε, το κάνουμε για το καλό τους. Υπάρχει όμως μια επίσης ουσιαστική διαφορά και αυτή βρίσκεται στην ποιότητα της αγάπης και του τρόπου που την προσφέρουμε.
Το γεγονός πως αναρωτήθηκες για την ειλικρίνεια των κινήτρων σου, από μόνο του το βρίσκω αρκετό για να σε καθησυχάσει πως είναι αγνά. Το ότι συζητάς και ψάχνεις μέσα από το διάλογο να βοηθήσεις στην ανάπτυξη ενός κριτικού πνεύματος, που δεν δέχεται μασημένη τροφή αλλά χρησιμοποιεί την ανάλυση, την παρατήρηση και τη λογική για να κατανοήσει τον κόσμο γύρω της και τα βιώματά της δίπλα σου και μόνη της αύριο, προσφέρει τις γερές βάσεις που της χρειάζονται ώστε να εξελιχθεί σε ένα υγιές, ανεξάρτητο, γεμάτο αυτοπεποίθηση άτομο που δεν έχει ανάγκη από δεκανίκια πίστης σε ανύπαρκτους θεούς για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ζωής.
patroklos έγραψε:Μου εξηγησε ότι δεν έχει σημασια οτι δεν υπαρχει ο θεος που περιγράφουν.
Μου εξηγησε ότι ξερει γιατι κανουν πλακα και υποκρινονται στην δασκαλα αφου ειναι ενα ασχετο, αδιαφορο και κουλό μάθημα.
Μου εήγησε ότι
δεν θελει να την χωρίσω απο τους φιλους της
δεν θέλει να την ξεχωρίσουν μπροστα σε όλη την ταξη
Διακρίνω δύο διαφορές στα παιδιά μας.
Η δική σου καταλαβαίνω είναι μοναχοκόρη, σε αντίθεση με τα δικά μου που είναι τρία και τα "μικρά" έχουν το παράδειγμα της μεγαλύτερης αδελφής τους. Εκείνη απαλλάχθηκε στο Γυμνάσιο και έχουν ακούσει, έχουν πάρει μέρος στις συζητήσεις μας μαζί της που μετανιώναμε που δεν τολμήσαμε την απαλλαγή ήδη από το Δημοτικό, αφού δεν έχασε κανέναν από τους φίλους της από το γεγονός πως δεν πιστεύει, το οποίο τους ήταν γνωστό ήδη από τότε. Ποτέ δεν άλλαξε τάξη, πάντα έμενε μέσα και όποτε την ενδιέφερε να πει κάτι, συμμετείχε. Μάλιστα, ειδικά στο Λύκειο ήταν φίλη με το Θεολόγο και του πήρε το κομποσχοίνι για γούρι στους αγώνες της.
Η δεύτερη διαφορά τους είναι η απαλλαγή. Όσο πλάκα και να έχει το άσχετο και κουλό μάθημα, η μελέτη του είναι απαραίτητη, το ίδιο και η αποστήθιση προσευχών, η συμμετοχή στην προσευχή και τους εκκλησιασμούς. High price to pay για να να καμουφλάρεις τη διαφορά σου από τους υπόλοιπους και για να μην αποχωριστείς τους φίλους σου λιγότερο από μία ώρα, δύο φορές την εβδομάδα. Η δε αλλαγή τάξης δεν είναι δεδομένη, σε μας συνέβη το σχολικό έτος 08-09 γιατί οι εγκύκλιοι και η σχετική φασαρία ήταν πρόσφατα. Και έγινε μόνο στα μικρά, η μεγάλη συνέχισε να παραμένει στην τάξη της. Εκεί, ήμουν δίπλα τους και τις όποιες δυσκολίες τις ξεπεράσαμε μαζί, όπως είμαι σίγουρη ότι κι εσύ θα είσαι εκεί για την κόρη σου όταν σε χρειαστεί.
Στο χέρι του γονέα είναι να συνεννοηθεί με τον Διευθυντή και να του πει πως συμφωνεί με αυτό που ήδη κι εκείνος γνωρίζει, πως δηλαδή είναι αντιπαιδαγωγικό να αλλάζει τάξη ο απαλλαγμένος. Αν μάλιστα αυτός ο Διευθυντής διευκολυνθεί να είναι καλυμμένος υπηρεσιακά, έχοντας στα χέρια του μια αίτηση απαλλαγής όπου αναφέρεται και η επιθυμία του γονέα να παραμένει το παιδί του στην τάξη, θεωρώ πως είναι απίθανο να του αρνηθεί.

Ξέρεις, δεν υπάρχουν κανόνες για το ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μεγαλώσει κανείς ένα παιδί. Το ήξερα εμπειρικά, με αυτά που άκουγα ως μαθήτρια από τους συμμαθητές μου για τους γονείς τους και πώς (δεν) επικοινωνούν μαζί τους, το παρατήρησα με τους γονείς γύρω μου στη "σχολή γονέων" που παρακολούθησα για ένα χρόνο, το βίωσα με τις ισάριθμες επιβραβεύσεις και κατηγορίες που εισέπραξα στην κριτική του δικού μου μοντέλου για το πώς αναθρέφω τα παιδιά μου. Ό,τι και να κάνεις, κάποιος θα βρεθεί να αμφισβητήσει τον τρόπο σου, ακριβώς όπως στο μύθο του Αισώπου με τον πατέρα, το γιο και το γάιδαρο.
Spoiler: Εμφάνιση
Περπατούσαν μία ημέρα ο γάιδαρος ο πατέρας και ο γιος. Καθώς προχωρούσαν άκουσαν κάποιους να τους κοροϊδεύουν και να λένε: << Κοίταξε αυτούς τους ανόητους που περπατούν και το γαϊδούρι πάει χωρίς αναβάτη.>> Αμέσως ο πατέρας ανέβασε το γιο του επάνω στο γάιδαρο. Μετά από λίγο άκουσε έναν ηλικιωμένο που έλεγε : << κοίτα το παλιόπαιδο να πάει καβάλα και ο γέρο πατέρας του να πάει περπατώντας.>> Μόλις το άκουσε ο πατέρας του ανέβηκε αυτός επάνω στον γάιδαρο και κατέβασε το γιο του κάτω. Ύστερα που τους είδε μία μητέρα είπε: << δες τον παλιάνθρωπο να πάει αυτός καβάλα και το παιδάκι από πίσω του, να τρέχει και να μην προλαβαίνει.>> Αμέσως ο πατέρας ανέβασε και τον γιο του επάνω στο γάιδαρο. Ύστερα όμως τους είδε ένας φιλόζωος και είπε: << Ντροπή σας που έχετε καθίσει και οι
δύο επάνω στο κακόμοιρο το ζώο και το υπερφορτώσατε. Εσείς έπρεπε να τον κουβαλάτε. >> Τότε ο πατέρας έδεσε τα πόδια του γαϊδάρου του πέρασε ένα ξύλο και τον κουβάλαγε μαζί με τον γιο του, όλοι όσοι τους είδαν έσκασαν στα γέλια.

Όποιος θέλει να τους ευχαριστήσει όλους δεν ευχαριστεί κανένα.
Συνέχισε λοιπόν να είσαι ο εαυτός σου, συνέχισε να κάνεις αυτό που θεωρείς εσύ σωστό για το παιδί σου, γιατί το μόνο που πραγματικά μετράει για τα παιδιά είναι να νιώθουν πως μεγαλώνουν μέσα στην αγάπη και την αποδοχή. Λάθη θα κάνουμε όλοι μας, τίποτα δεν είναι με εγγυημένο αποτέλεσμα, όμως το πιο σημαντικό θα το έχουμε προσφέρει ολόψυχα.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Στην αρχή του μήνα εστάλη μήνυμα με ερώτημα για απαλλαγή μαθητή στη μέση της σχολικής χρονιάς όπως θα δείτε. Σας παραθέτω το ερώτημα καθώς και την απάντηση που δόθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσ/νίκης.
Για τους γονείς που ενδιαφέρονται και διστάζουν γιατί συναντούν εμπόδια και/ή Διευθυντές που αρνούνται, μπορείτε να κάνετε αντιγραφή την απάντηση που σας παραθέτω και να απαιτήσετε την άμεση απαλλαγή του παιδιού σας.
----- Original Message -----
From: --------
To: mail@dide-v.thess.sch.gr
Sent: Tuesday, January 18, 2011 8:44 AM
Subject: Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών


Προς τον Διευθυντή Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης
κ. Παύλο Ματζιάρη

Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Αξιότιμε κύριε

η σύζυγός μου κι εγώ αποφασίσαμε να απαλλάξουμε την κόρη μας από το μάθημα των Θρησκευτικών.
Παρακαλώ όπως με ενημερώσετε σχετικά με τις κινήσεις στις οποίες πρέπει να προβώ, ώστε η κόρη μας να μην παρακολουθεί πλέον το εν λόγω μάθημα.

Με εκτίμηση και ευχές για το Νέο Έτος

(Υπογραφή)

ΥΓ. Το μήνυμα αυτό έχει σταλεί ξανά από την ιστοσελίδα του γραφείου σας την Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011. Δεδομένου αυτού, παρακαλώ να ανταποκριθείτε άμεσα.
---------- Προωθημένο μήνυμα ----------
Από: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ <mail@dide-v.thess.sch.gr>
Ημερομηνία: 19 Ιανουαρίου 2011 1:21 μ.μ.
Θέμα: Re: Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών
Προς: ----------@gmail.com>


Σε απάντηση του ηλεκτρονικού μηνύματός σας, σας κοινοποιούμε τις σχετικές εγκυκλίους που αφορούν στο θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών.
Γ2/91109/10-07-2008 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Ρύθμιση μαθητικών θεμάτων
1. .........................................
2. Ύστερα από την υποβολή ερωτημάτων σχετικά με το θέμα της απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, σας κάνουμε γνωστό ότι για την απαλλαγή αυτή απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα του μαθητή αν είναι ανήλικος ή του ιδίου αν είναι ενήλικος, στην οποία θα αναφέρεται η επιθυμία απαλλαγής, χωρίς να δηλώνεται ο λόγος της συγκεκριμένης επιλογής.

Γ2/104071/04-08-2008 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Ρύθμιση μαθητικών θεμάτων
Σε συνέχεια της υπ` αριθμ. 91109/Γ2/10-7-2008 εγκυκλίου μας και προκειμένου να αποσαφηνισθούν τυχόν παρερμηνείες που δημιουργήθηκαν με αφορμή τη διαδικασία απαλλαγής κάποιων μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, διευκρινίζονται τα εξής:
α) Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα επίσημα υποχρεωτικά Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα που έχουν καθορισθεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
β) Για τους γονείς των ανήλικων μαθητών ή τους ίδιους τους μαθητές, εάν είναι ενήλικοι, που για λόγους συνείδησης δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το μάθημα των Θρησκευτικών, δεν είναι αναγκαία η αιτιολόγηση της άρνησης στην υπεύθυνη δήλωση που απαιτείται. Διαδικασία άλλωστε που ακολουθείται στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση για πάρα πολλά χρόνια.
γ) Η ανωτέρω εγκύκλιος μας εναρμονίζει με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ανεξάρτητων αρχών της χώρας μας.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Από το amen.gr. Οι υπογραμμίσεις δικές μου για να δώσετε έμφαση στην αλήθεια των λόγων του σοφού μας ποιμενάρχου:
Άνθιμος προς Διαμαντοπούλου: "Κρατήστε τα Θρησκευτικά"

του Νίκου Παπαχρήστου

Έκκληση προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να «προστατεύσει» τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών απηύθυνε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος. Μιλώντας από την Ωραία Πύλη του Ιερού Ναού των Τριών Ιεραρχών Θεσσαλονίκης ο κ.Άνθιμος μετέφερε ανάλογο αίτημα των Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης καθώς και όλων των Θεολόγων. Τόνισε μάλιστα ότι θα πρέπει όλοι να σεβαστούμε την Εκκλησία και τους μακραίωνους ιστορικούς και πνευματικούς δεσμούς του Ελληνισμού με την Ορθοδοξία.
Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι εάν σήμερα γινόταν ένας διωγμός της Εκκλησίας οι περισσότεροι θα θυσιάζονταν για την πίστη.
«Κύριοι και Κυρίες του υπουργείου παιδείας προσέξτε την Εκκλησία, προσέξτε την Παιδεία, μην θέλετε να χωρίσετε την Εκκλησία από την Παιδεία» είπε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ο οποίος ζήτησε να μην χωρίσουν την Παιδεία από τα Θρησκευτικά και να μην στερήσουν από τις νέες γενιές τη διδασκαλία τους. «Τι μας έβλαψε που τα διδαχθήκαμε;» διερωτήθηκε ο κ.Άνθιμος.
Σε άλλο σημείο της σύντομης ομιλίας του υπενθύμισε ότι «Εκκλησία και Πατρίδα είναι μαζί» και αναφερόμενος στους Τρεις Ιεράρχες σημείωσε ότι με το έργο τους πέτυχαν την «συνάντηση ελληνισμού και ορθοδοξίας μέσα από τα γράμματα».
Ο Μητροπολίτης Άνθιμος εξέφρασε την αντίθεση του στη μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό μάθημα. «Τα άλλα θρησκεύματα ασχολούνται με την θρησκεία μας;» διερωτήθηκε.
«Παρακαλούμε τους αρμοδίους στο Υπουργείο Παιδείας, κρατήστε τα θρησκευτικά ως κανονικό μάθημα, κρατήστε και τα άλλα και κυρίως την ιστορία» είπε και επανέλαβε: «Κρατήστε τα θρησκευτικά μας, την ιστορία μας, την ελληνική μας γλώσσα»
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Comte de Toulouse έγραψε:Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι εάν σήμερα γινόταν ένας διωγμός της Εκκλησίας οι περισσότεροι θα θυσιάζονταν για την πίστη.
LOL
χαχαχαχα!!


με αυτά που πιστεύει δεν με παραξενεύουν τα υπόλοιπα.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Κάπου είδα να τον αποκαλούν Λάνθιμο :D
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Αποσπάσματα από την
Κραυγή αγωνίας για το μάθημα των θρησκευτικών από τους θεολόγους και τους κληρικούς της Λάρισας σε Ημερίδα Θεολόγων στον «Επιούσιο»


Οι επαπειλούμενες εξελίξεις για τη συρρίκνωση του μαθήματος των θρησκευτικών, που μπαίνει σε δεύτερη μοίρα στα σχολεία και το τι πρέπει να γίνει από δω και πέρα, κυριάρχησαν στις εισηγήσεις και στις τοποθετήσεις των ομιλητών [...]

Στην παρέμβασή του ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος, επισήμανε ότι «το παν είναι να μπορούμε να είμαστε στην τάξη και να θάλλουν τα θρησκευτικά. Να προλάβουμε να πιαστούμε από κάπου. Ο κίνδυνος είναι υπαρκτός. Να μας βοηθήσει ο Θεός να αποφύγουμε τη λαίλαπα...». Για το καίριο ζήτημα του διορισμού ιερέων, που μπαίνουν όρια, ο κ. Ιγνάτιος είπε ότι «Πώς να μη χαρακτηρισθεί σκανδαλώδες, να πούμε στον Έλληνα στο χωριό ότι σου παίρνουμε τον παπά και να πεις στους μουσουλμάνους της Αθήνας, σου χτίζουμε τζαμί...» [...]

Ο π. Αχίλλιος Τσούτσουρας, πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως, ανέπτυξε το θέμα: «Ο ρόλος της Εκκλησίας στην αγωγή και διαπαιδαγώγηση των νέων», σημειώνοντας ότι είναι σημαντικό η διατήρηση της γλώσσας από την Εκκλησία, ο ρόλος του θεολόγου, να αφεθεί ελεύθερος να κάνει το έργο του. Η Εκκλησία πρέπει να κηρύξει πνευματική εκστρατεία, πνευματικό συναγερμό, για να τροφοδοτηθεί πνευματικά η νεολαία. [...]
Πηγή εφημερίδα «Ελευθερία» Λάρισας, 28/1/2011
eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=25916&pid=7&CategoryID=7
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Αριθμός:
3934
Τύπος:
Αναφορές
Συνοδος / Περίοδος:
Β' ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα:
το οποίο αναφέρεται στην κατάταξη του μαθήματος των θρησκευτικών από υποχρεωτικό μάθημα σε προαιρετικό.
Κόμμα:
Ν.Δ.
Ημερομηνία:
04/03/2011
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:
02/03/2011
Καταθέτοντες:
Νικολόπουλος Ιωάννη Νικόλαος (ποιος άλλος, λείπει ο Μάρτης απ' τη Σαρακοστή;)
Υπουργεία:
Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Πάλι απόκομμα εφημερίδας στέλνει, πάλι χωρίς καμία διευκρίνιση ή αίτημα.

Το αίτημα της παραμονής των θρησκευτικών ως υποχρεωτικό μάθημα είναι της... θεολογικής σχολής (ω, τι έκπληξη) και το ωραιότερο όλων η επιχειρηματολογία. Ακούστε και τραβάτε τα μαλλιά σας (ή ό,τι άλλο): ..." είναι μάθημα ανθρωπιστικό, ηθοπλαστικό, φρονηματιστικό και στοχεύει στην ηθική θωράκιση της προσωπικότητας του μαθητή" (ναι, για τα θρησκευτικά μιλάει!).

Επίσης (άκουσον άκουσον) "το 95% είναι ορθόδοξοι χριστιανοί κι επιθυμούν να προσφέρουν και στα παιδιά τους τη διαχρονικά καταξιωμένη ελληνορθόδοξη παράδοση"

και "λόγοι ιστορικοί, εθνικοί, παιδαγωγικοί και πολιτιστικοί καθιστούν επιβεβλημένη την παρουσία των θρησκευτικών"

Εντάξει, αυτό χρήζει σίγουρα απάντησης. Είναι προκλητικότατο.


Αναζήτηση για τις υπόλοιπες ΑναδημοσιεύσειςΤηςΒουλής
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας το Νοέμβριο του 2010 έστειλε την ακόλουθη ενημέρωση στα σχολεία της περιοχής του:
ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση για το νομικό πλαίσιο αντιμετώπισης λειτουργικών ζητημάτων σχολείων που άπτονται των αρμοδιοτήτων μου».

Μετά από πρόσφατη ανταλλαγή απόψεων μαζί σας για διάφορα ζητήματα λειτουργίας των σχολείων της περιοχής μας που άπτονται των αρμοδιοτήτων μου, σας στέλνω τις ισχύουσες εγκυκλίους-αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων:
1) Για την ύπαρξη (ή ανάρτηση) θρησκευτικών εικόνων στις αίθουσες των σχολείων Β/θμιας εκπ/σης.
2) Για τις προθεσμίες και τις προϋποθέσεις αιτήσεων απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Αναλυτικά:

Για το 1ο θέμα ισχύει η εγκύκλιος Γ2/76172/29-6-09/Δ-νση Σπ. Δ/θμιας Επ/σης / ΥΠΕΠΘ, η οποία ανάμεσα σε άλλα αναφέρει: «η ανάρτηση των εικόνων στις αίθουσες διδασκαλίας…είναι σύμφωνη με την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση και προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία».
Για το 2ο θέμα:
α) Σε σχέση με την προθεσμία υποβολής αίτησης απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών ισχύει η εγκύκλιος Γ2/12907/8-2-05/Δ-νση Σπ. Δ/θμιας Εκπ/σης /ΥΠΕΠΘ, η οποία αναφέρει μεταξύ άλλων: «η κατάθεση των δικαιολογητικών γίνεται εντός πέντε ημερών από της ενάρξεως των μαθημάτων» και «το αίτημα για απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών να γνωστοποιείται στη Δ/νση του σχολείου με την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων».
β) Σε σχέση με τις προϋποθέσεις αιτήσεων απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών ισχύουν οι παρακάτω εγκύκλιοι και Υπουργικές αποφάσεις:
i.) Γ2/91109/10-7-08/Δ-νση Σπ. Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης/ΥΠΕΠΘ
ii.) Γ2/104071/4-8-08/ Δ-νση Σπ. Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης/ΥΠΕΠΘ
iii.) Φ 12/977/109744/Γ1/26-8-08/ Δ-νση Σπ. Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης/ΥΠΕΠΘ
iv.)ΙΗ/56664/25-6-10/ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.&Θ. (Απόφαση Υφυπουργού κας Χριστοφιλοπούλου)

Αποστόλης Β. Τσακούμης
Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Αχαΐας, Αιτωλ/νίας και Κεφαλληνίας
Οι Εγκύκλιοι
Spoiler: Εμφάνιση
Γ2/61723/13-06-2002
Θέμα: «Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών»

Ύστερα από την υποβολή ερωτημάτων σχετικά με το θέμα της απαλλαγής των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το μάθημα των θρησκευτικών, την προσευχή και τον εκκλησιασμό, σας κάνουμε γνωστό ότι η απαλλαγή αυτή πρέπει να στηρίζεται σε δήλωση του ίδιου του μαθητή αν είναι ενήλικος ή των γονέων του αν είναι ανήλικος στην οποία θα αναφέρει ότι δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει.
Σε περίπτωση απαλλαγής του μαθητή από την παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών, στη θέση "θρήσκευμα" στον Απολυτήριο Τίτλο δεν υπάρχει λόγος αναγραφής ενδείξεως.


Γ2/12907/8-2-05
Θέμα: «Απάντηση σε ερώτημα»

Απαντώντας στο με αρ πρ. 2686/20-05-09 έγγραφο σας, σχετικά με την ανάρτηση εικόνων στις αίθουσες διδασκαλίας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Σύμφωνα με την παρ. 1° , άρ.1 του Ν. 1566/1985 (Φ.Ε.Κ. 167/τ.A/ 30-09-85) ένας από τους σκοπούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι να υποβοηθήσει τους μαθητές «(...) να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης».

Επιπλέον, το ΥΠ.Ε Π.Θ., με την με αρ. πρ. 1031 α/16-02-87 Υπουργική Απόφαση του τότε Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Αντώνη Τρίτση, ζήτησε από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μεριμνήσουν για την ανάρτηση εικόνων του Χριστού, που είχε εκτυπώσει ο Ο.Ε.Δ.Β., στις αίθουσες διδασκαλίας.

Επομένως, η ανάρτηση των εικόνων στις αίθουσες διδασκαλίας
συμβάλλει στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών, είναι σύμφωνη με την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση και προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Γ2/12907/08-02-2005 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Απαντώντας στο με άρ. πρωτ. 239 / 20 - 1 - 2005 ερώτημα σας σχετικά με το αντικείμενο του θέματος σας ενημερώνουμε ότι από την εγκύκλιο 61723/Γ2/13-6-2002 δεν προκύπτει χρονικός περιορισμός σε ό,τι αφορά την κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών.
Διευκρινίζουμε ότι επειδή η καθυστερημένη κατάθεση της δήλωσης θα δημιουργούσε προβλήματα, εάν γινόταν μετά την κατάθεση βαθμολογίας από τον διδάσκοντα το μάθημα καθηγητή και επειδή άλλες διατάξεις που αφορούν απαλλαγές από τη διδασκαλία μαθημάτων (Γυμναστική Π.Δ. 104/79) ορίζουν ότι η κατάθεση των δικαιολογητικών γίνεται εντός πέντε ημερών από της ενάρξεως των μαθημάτων εκτός από τις περιπτώσεις ξαφνικού συμβάντος, θεωρείται σκόπιμο το αίτημα για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών να γνωστοποιείται στη Διεύθυνση του σχολείου με την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων.

Εγκύκλιος ΥπΕΠΘ 91109/Γ2/10-7-2008
Θέμα: “Ρύθμιση Μαθητικών Θεμάτων”

Εγκύκλιος ΥπΕΠΘ 104071/Γ2/4-8-2008
Θέμα: “Ρύθμιση Μαθητικών Θεμάτων”

Εγκύκλιος ΥπΕΠΘ Φ12/977/109744/Γ1/26-8-2008
Θέμα: “Απασχόληση Μαθητών”

Αυτές τις τρεις θα τις βρείτε εδώ

Και το κερασάκι:
ΙΗ/56664/25-6-10/ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.&Θ. (Απόφαση Υφυπουργού κας Χριστοφιλοπούλου)
Στο σημείο 2α παρατηρεί κανείς πόσο «βολικά» γίνεται αναφορά αυτών που βολεύουν να τονιστούν και παραλείπεται η πρώτη παράγραφος που λέει «σας ενημερώνουμε ότι από την εγκύκλιο 61723/Γ2/13-6-2002 δεν προκύπτει χρονικός περιορισμός σε ό,τι αφορά την κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών.»

Αυτό που «βαπτίζεται» «Απόφαση» δεν είναι τίποτα άλλο παρά η απάντηση της υφυπουργού στη Βουλή σε ερώτηση του Φώτη Κουβέλη Θα το διαπιστώσετε αν δείτε τον αρ. πρωτ. της απάντησης, ανοίγοντας το αρχείο pdf. Για όσους δεν το γνωρίζουν και άλλους που το έχουν ξεχάσει, ένα μήνα αργότερα το Υπουργείο στην ετήσια έκθεσή του για το 2009 προς την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, στη σελ. 299 αναφέρει πως η απαλλαγή αφορά και τους Χ.Ο.


Ένα μήνα αργότερα, το Δεκέμβριο του 2010, με επιστολή του που απευθύνεται στην ίδια την υφυπουργό αλλά και στο Υπουργείο Εσωτερικών προτείνει την κατάργηση των εγκυκλίων που ορίζουν πως δεν χρειάζεται να δηλώνεται ο λόγος της επιθυμίας απαλλαγής από το ΜτΘ και να δοθεί εντολή προς τους Δήμους να χορηγούν πιστοποιητικά γεννήσεως μαθητών για σχολική χρήση με εκτυπώσιμη την αναγραφή του Θρησκεύματος σε αυτά διότι «πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για νόμιμο λόγο».

Στην ουσία, με την επιστολή αυτή ζητά από το Παιδείας να συνεχίσει να αγνοεί την Απόφαση 77Α/2002 της ΑΠΔΠΧ και από το Εσωτερικών να αρχίσει να αγνοεί την Απόφαση 1446/2000 της ίδιας Αρχής, η οποία ορίζει πως “Η αναγραφή του θρησκεύματος επί του πιστοποιητικού γεννήσεως θα πρέπει να γίνεται μόνο στην περίπτωση που το θρήσκευμα σύμφωνα με το νόμο αποτελεί προϋπόθεση εξασκήσεως δικαιώματος άλλως θα πρέπει να παραλείπεται”.

Ένα άλλο σημείο που παρατηρεί κανείς είναι πως το έγγραφο ΙΗ/56664/25-6-10 «αποβαπτίζεται» από απόφαση και αναφέρεται ως αυτό που πραγματικά είναι, δηλαδή απάντηση της Υφυπουργού κας Χριστοφιλοπούλου στα πλαίσια κοινοβουλευτικού ελέγχου της Βουλής των Ελλήνων και διευκρινίζεται πως «δεν κοινοποιήθηκε στα σχολεία»

Του έστειλα ηλεμήνυμα παρακαλώντας τον να μου κοινοποιήσει τις απαντήσεις που έλαβε, όμως όπως με πληροφόρησε, κανένα από τα δύο Υπουργεία δεν ασχολήθηκε.

Τα έγγραφα που αναφέρονται στην επιστολή αυτή και δεν υπάρχουν στην προηγούμενη "ενημέρωση":
Spoiler: Εμφάνιση
72719/Γ2/22-6-2009
Απάντηση Υπουργείου σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών

Σε απάντηση της από 11-06-2009 επιστολής σας, η οποία μας διαβιβάστηκε από το Γρ. Υπουργού και σε ό,τι εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας, σας γνωρίζουμε ότι:

Το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει υποχρεωτικό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα και με την με αρ. πρ. Φ12/977/109744/Γ1/26-08-2008 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ., η οποία προβλέπει ότι «οι μη Ορθόδοξοι μαθητές, δηλ. οι αλλόθρησκοι ή οι ετερόδοξοι, οι οποίοι απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών (...), κατά την ώρα διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος παρακολουθούν υποχρεωτικά τη διδασκαλία διαφορετικού διδακτικού αντικειμένου σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης.
Στην περίπτωση που η συγκεκριμένη τάξη λειτουργεί μόνο με ένα τμήμα, οι μαθητές αυτοί παρακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που καθορίζεται για το σκοπό αυτό από το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου. Για μεν τους αλλοδαπούς, το πρόγραμμα αφορά στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας, για δε τους υπόλοιπους, μάθημα ανάλογο με τις μαθησιακές τους ανάγκες».

Στις παραπάνω εγκυκλίους καθίσταται σαφές ότι το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα επίσημα υποχρεωτικά Αναλυτικά και Ωρολόγια προγράμματα, αλλά δίνεται η δυνατότητα απαλλαγής στους αλλόθρησκους και ετερόδοξους μαθητές, οι οποίοι για λόγους συνείδησης δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το εν λόγω μάθημα.

Επίσης, κατά το τρέχον σχολικό έτος δόθηκαν σαφείς οδηγίες στους Περιφερειακούς Διευθυντές για την πιστή τήρηση και εφαρμογή των εγκυκλίων που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών, με την προτροπή να ενημερώσουν τα στελέχη Εκπαίδευσης της αρμοδιότητάς τους.

-----

Από την αλληλογραφία του Υπουργού κ. Στυλιανίδη με το Συνήγορο του Πολίτη, ο Σχολικός Σύμβουλος επιλέγει να παρουσιάσει μόνο την επιστολή του Υπουργού.
Εδώ, στο τέλος της σελίδας, θα βρείτε την αλληλογραφία για το συγκεκριμένο θέμα στο σύνολό της, ήτοι:

Επιστολή Συνηγόρου του Πολίτη 14-11-2008

Δελτίο Τύπου Συνηγόρου του Πολίτη 17-11-2008

Απάντηση Υπουργού Παιδείας 20-11-2008

Ανταπάντηση Συνηγόρου του Πολίτη 21-11-2008

*…Ownage, όπως θα έλεγε ο noxteryn*
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Εξοργιστικό. Αναρωτιέμαι τι μπορούμε να κάνουμε.

Μπορούμε να στείλουμε επιστολή στο υπουργείο για το θέμα της χρονικής στιγμής της απαλλαγής, με όλο το ιστορικό μέσα, και να ζητάμε να ξεκαθαρίσουν το θέμα με εγκύκλιό τους.
Off Topic
Και σιγά μην το κάνουνε...
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Θα ανοίξω αύριο θέμα στην Ομάδα Εργασίας.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Απαντήθηκε αυτό.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Ενα άρθρο από θεολόγο: --> http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=473191
Spoiler: Εμφάνιση
Απαλλαγή από τα Θρησκευτικά;
Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης

Πρόσφατα παρατηρείται στα λύκεια κάτι παράδοξο: γονείς ορθόδοξων μαθητών, ιδίως της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, ζητούν και λαμβάνουν για τα παιδιά τους απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, με σκοπό να έχουν να διαβάσουν ένα μάθημα λιγότερο.

Το υπουργείο Παιδείας ανέκαθεν προσφέρει στους μη ορθόδοξους μαθητές τη δυνατότητα να μην παρακολουθήσουν Θρησκευτικά, επειδή πιθανόν να νιώθουν πρόβλημα στη θρησκευτική τους συνείδηση παρακολουθώντας ένα μάθημα, που σε πολύ μεγάλο ποσοστό αναφέρεται στην ορθόδοξη πνευματική κληρονομιά. Κατά την τ. υφυπουργό Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου «οι μαθητές που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των αλλοθρήσκων ή ετεροδόξων δεν μπορούν να απαλλάσσονται» (απάντηση 56664/ΙΗ/25-6-2010 σε ερώτηση του Φ. Κουβέλη – ετερόδοξοι = χριστιανοί, αλλά όχι ορθόδοξοι).

Εδώ και λίγα χρόνια, θεσπίστηκε να μην αναφέρεται στην αίτηση απαλλαγής, που καταθέτει ο γονιός για το παιδί του, ο λόγος της αίτησης, γιατί θεωρήθηκε «προσωπικό δεδομένο» του μαθητή. Με την πρόφαση αυτή, οποιοσδήποτε γονιός μπορεί να καταθέσει σχετική αίτηση για το παιδί του, χωρίς να τον ρωτήσει κανείς αν είναι ή όχι ορθόδοξο ή αν έχει πράγματι συνειδησιακό πρόβλημα ή όχι.

Ο γονιός νομίζει ότι διευκολύνει τον αγώνα του παιδιού του, ενόψει του εφιάλτη των Πανελληνίων Εξετάσεων, που έχει απλώσει τα πλοκάμια του και στη Β΄ Λυκείου, παρεμποδίζοντας το έργο των σχολείων και βασανίζοντας τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Όμως, στην πραγματικότητα, η ψευδής αίτηση απαλλαγής από τα Θρησκευτικά (κατ’ ουσίαν, μια απάτη) μόνο προβλήματα στο μαθητή προκαλεί.

Ένα πρόβλημα είναι ότι το μάθημα αυτό (ένα από τα ευκολότερα μέσα στο Λύκειο, αρκεί να δώσει λίγη προσοχή ο μαθητής) προσφέρει στα παιδιά σας, αγαπητοί γονείς, ένα πολύτιμο θησαυρό γνώσεων. Γνώσεων όχι μόνο για την Ορθοδοξία (που κι αυτές είναι απαραίτητες, ακόμη κι αν «δεν πιστεύουν», αφού η πρόκειται για την πνευματική παράδοση αυτού του τόπου), αλλά και για πολλά άλλα θέματα, κοινωνικά, ηθικά, ακόμη και πολιτικά (π.χ. την κατάσταση του Τρίτου Κόσμου ή την παγκόσμια ειρήνη). Προσφέρει επίσης πλούσιες γνώσεις για τα θρησκεύματα εκτός του χριστιανισμού, καθώς και για την αρχαία ελληνική θρησκεία, το ζήτημα των σχέσεων επιστήμης και πίστης, το φαινόμενο της αθεΐας κ.π.ά. Τις γνώσεις αυτές, ο μαθητής που «απαλλάσσεται» τις χάνει. Και είναι σημαντικές για τη μόρφωσή του, δηλαδή για την ελευθερία του.

Αλλά υπάρχει κι άλλο πρόβλημα, που προσωπικά με βασανίζει περισσότερο και με οδήγησε στη σύνταξη αυτού του άρθρου.

Όταν ο γονιός χρησιμοποιεί για το παιδί του ένα δικαίωμα, που απευθύνεται αποκλειστικά στους μη ορθόδοξους, τότε τοποθετεί το παιδί του στους μη ορθόδοξους – δηλαδή αρνείται τη χριστιανική του ιδιότητα. Συνεπώς, η αίτηση απαλλαγής για ορθόδοξους μαθητές γίνεται άρνηση της θρησκευτικής πίστης, πράγμα πολύ πιο σημαντικό από το διάβασμα για τις Πανελλήνιες, γιατί έχει συνέπειες στην αιωνιότητα.

Έτσι το κράτος (ή κάποιοι πίσω απ’ το κράτος) πέτυχε εύκολα να κάνει πολλούς ορθόδοξους να βγάλουν τα παιδιά τους εκτός Ορθοδοξίας, δηλ. να κάνουν κάτι, που οι μάρτυρες όλων των εποχών προτίμησαν φρικτά βασανιστήρια μέχρι θανάτου για να μην το κάνουν!

Υπενθυμίζω σε όλους τους ορθόδοξους γονείς και μαθητές ότι η αγία Κυριακή βασανίστηκε και θανατώθηκε σε ηλικία 16 ετών, η αγία Παρασκευή 15 ετών, ο άγ. Μάμας 15 ετών, η αγία Αικατερίνα 19 ετών, ο άγ. Γεώργιος 20 ετών. Οι αγίες Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη (κόρες της αγ. Σοφίας) μεταξύ 8 και 12 ετών! Αμέτρητοι άλλοι άγιοι και αγίες σε παρόμοια ηλικία. Ευτυχώς που δεν ήταν παιδιά μας, γιατί εμείς θα τα εκβιάζαμε ψυχολογικά να αρνηθούν το Χριστό και να χάσουν την αγιότητα και την αιωνιότητα του παραδείσου.

Ελπίζω ότι έγινα σαφής. Η παρακολούθηση του μαθήματος (έτσι όπως τίθεται το θέμα από το ίδιο το κράτος – αλλιώς, ας το κάνει επιλεγόμενο να τελειώνουμε) είναι μια πράξη αντίστασης στην κοινωνική και πνευματική καταπίεση που μας επιβάλλει το πολιτικό σύστημα.

Ένα ΥΓ για τους «άθεους» Έλληνες, γονείς ή μαθητές: δύο μόνο λόγους ξέρω, που ένας Έλληνας (ή Σέρβος, Ρώσος, Ρουμάνος, Ουκρανός και γενικά μέλος ορθόδοξου λαού) μπορεί να νιώθει μη χριστιανός: ή κάποιος τον παραπλάνησε και τον παρέσυρε ή είναι πολύ πληγωμένος από ανθρώπους της Εκκλησίας. Υπάρχουν απαντήσεις και για τα δυο, αρκεί να έχει αφτιά να ακούσει.

Ευχαριστώ.

Ο κ. Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης είναι θεολόγος στο Ρέθυμνο
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Απάντηση