Απαλλαγή από τα θρησκευτικά.

Ανακοινώσεις και προτάσεις για δράσεις διαφόρων φορέων και ιδιωτών υπέρ της θρησκευτικής ελευθερίας και συναφών θεμάτων. Οι δράσεις της Ένωσης Άθεων συζητούνται στον χώρο "Γενικές Συζητήσεις Ένωσης Άθεων" και ανακοινώνονται στις "Ανακοινώσεις Ένωσης Άθεων"
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

xarxar μπράβο! Η ώρα είναι 2:20, είδα το μήνυμά σου, άνοιξα πρώτα τις Ακτίνες και ... έσκασα στα γέλια! Νυχτιάτικα, να ξυπνήσω τα παιδιά και τους γείτονες!
Καλά, δεν πρόσεξες τι γράφουν; Διάβασαν αποσπάσματα και σ' αυτά, ούτε καν που πρόσεξαν τι διαβάζουν.
Με μεγάλη έκπληξη γονείς και εκπαιδευτικοί διαβάσαμε ότι η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) ορίζει:
Η ΕΔΔΑ δεν όρισε τίποτα, κείμενο της ενσωματωμένης έκθεσης του Υπουργείου Παιδείας είναι αυτό.
Τελικά τι από τα δύο ισχύει; Η απόφαση της ΕΕΔΑ ή η απάντηση της κ. υφυπουργού;
Την πληρώνει η ΕΔΔΑ τώρα...
Ξέρετε.. on second thought σκέφτομαι να μη σχολιάσω καθόλου την ανάρτηση, αλλά να ενημερώσω τη γραμματεία της ΕΔΔΑ για το κείμενο της επιστολής. :mrgreen:

EDIT: Τελικά δεν άντεξα και σχολίασα.
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Βέρα έγραψε:EDIT: Τελικά δεν άντεξα και σχολίασα.
Αμ' δε! τα σχόλια περνάνε moderation από χέρι!! Το σχόλιό σου το έφαγε προφανώς η μαρμάγκα!
Τι το πέρασες το μέρος, να γράφει ο καθένας μπάτε σκύλοι αλέστε;;
Μόνο το σχόλιο του Ορθόδοξου "Συγχαρητήρια για τον όμορφο σας χώρο" πέρασε. Τυχαίο; δεν νομίζω...

Ελα Ορθό, που είσαι ειδικός, να μας κολλήσεις και καμμία φωτογραφία με το φίμωμα.

Να ανοίξουμε και ένα νήμα με τίτλο "Είναι η διαγραφή των σχολίων με αντίθετη άποψη το μόνο επιχείρημα των θρήσκων;" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Όντως Comte de Toulouse. Είδα το σχόλιο του Ορθού κάτω από το ανύπαρκτο δικό μου.
Comte de Toulouse έγραψε: "Είναι η διαγραφή των σχολίων με αντίθετη άποψη το μόνο επιχείρημα των θρήσκων;"
Δεν είχα μπει ποτέ στα θέματα που άνοιξε ο Ορθός στο φόρουμ κι έτσι δεν κατάλαβα αμέσως τι λες. Χρησιμοποίησα το προφίλ του από τις Ακτίνες, μπήκα στο blog του και διάβασα τα "περί φίμωσης". Πριν λίγο έλεγξα αν έχω πρόσβαση στις συζητήσεις του. Ήταν και συνδεδεμένος στο φόρουμ μάλιστα, σε άλλη συζήτηση, δεν ξέρω πού. Δηλαδή, απ' ότι καταλαβαίνω, μπορεί μια χαρά και να σχολιάσει και να ανοίξει νέο θέμα... Δεν καταλαβαίνω πού είναι το πρόβλημά του.

Αναφορικά με το σχόλιό μου στις Ακτίνες: Λέω να επισκεφθώ το site του Ορθού και να του κοινοποιήσω το σχόλιο. Τι λες θα το αναρτήσει; Ο διαχειριστής στις Ακτίνες αφήνει εκτεθειμένους τους 100 και πλέον κλπ κλπ που εκφράζονται μέσω της συμπαθεστάτης πιθανόν κυρίας Αυγουστίνου. Ελπίζω ο Ορθός, ως δηλώνει και το nick του, να σπεύσει να κάνει edit στο σχολιασμό του με τα συγχαρητήρια, προσθέτοντας αυτό: "αλλά καλά θα ήταν να μην φιμώνετε τους επισκέπτες σας, ειδικά όταν έχουν κάτι σημαντικό να πουν".

Βάζω εδώ το σχόλιο που
"το έφαγε προφανώς η μαρμάγκα"
για να κρίνετε εσείς αν άξιζε τέτοιας μεταχείρισης :?
Προς τους 100 και πλέον γονείς και εκπαιδευτικούς οι οποίοι εξουσιοδότησαν την κυρία Αυγουστίνου να στείλει αυτή την επιστολή στην Υπουργό, κοινοποιώντας την στην Ιερά Σύνοδο και την ΠΕΘ:

Αγαπητοί φίλοι, επιτρέψτε μου να πάρω το θάρρος και να αποτολμήσω μία συμβουλή. Πριν δώσετε σε κάποιον το ελεύθερο να σας εκπροσωπήσει, βεβαιωθείτε πρώτα ότι ξέρει για τι ακριβώς μιλάει. Το κείμενο είναι γεμάτο ανακρίβειες και έτσι η λύπη και ο προβληματισμός που θέλατε να εκφράσετε, χάνεται μέσα στο μειδίαμα που προκαλεί η εσφαλμένη πληροφόρηση.

Προς την κυρία Αυγουστίνου: Παρακαλώ εμπιστευθείτε έναν άγνωστο όταν σας προτείνει να εξετάσετε τις πηγές σας ή να μελετήσετε τα κείμενα ξανά, με προσοχή.
Ιδιαίτερα τα σημεία:
- ...η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) ορίζει:...
- ...Γιατί η ΕΕΔΑ αποσιώπησε την τρίτη ἐγκύκλιο...
- ...Τελικά τι από τα δύο ισχύει; Η απόφαση της ΕΕΔΑ ή η απάντηση της κ. υφυπουργού;...

Αφού το κάνετε αυτό, το σωστό θα ήταν να ανακαλέσετε, ζητώντας δημοσίως συγνώμη τόσο από την Επιτροπή, όσο και από τους 100 και πλέον κλπ. κλπ. Αν πάλι επιλέξετε να μην ασχοληθείτε άλλο με το κείμενό σας, θα με αναγκάσετε να το κάνω εγώ.

Φιλικά,
ένας άγνωστος
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
chrisakis
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 13 Νοέμ 2010 03:30
Όνομα Ιστότοπου: -

Ξέρει κανείς αν υπάρχει τρόπος να πάρεις απαλλαγή από τα θρησκευτικά,αν δεν δίνει την συγκαταθεσή του ο κηδεμόνας σου???
Δυστυχώς έχω πατέρα που παεί στην εκκλησία κάθε κυριακή και κάνει την προσευχή του 4 φορές την ημέρα :-(
ΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Προς τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Γραμματέα της ΕΕΔΑ, κ. Πάντου

Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2010

Κυρία Πάντου,

ήθελα να θέσω υπ' όψιν των μελών της Επιτροπής δύο επιστολές που έχουν σταλεί στο Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ και οι οποίες έχουν δημοσιευθεί στο διαδίκτυο.
Η αποστολέας της πρώτης αναφέρει πως εκπροσωπεί "100 και πλέον γονείς και εκπαιδευτικούς"
http://aktines.blogspot.com/2010/11/100.html
και αποστολέας της δεύτερης είναι η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, παράρτημα Τρικάλων (το σημείο Β αφορά την ΕΕΔΑ)
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/1 ... _7005.html

Αυτές οι επιστολές οφείλονται προφανώς στη λάθος ανάγνωση από πλευράς των συντακτών τους της είδησης για την ετήσια έκθεση του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ προς την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Οι επιστολές αυτές αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο την ίδια μέρα που εστάλησαν στο Υπουργείο και δέκα μέρες μετά, καμία διάψευση από πλευράς της ηγεσίας του δεν δημοσιεύθηκε. Θεωρώ πως είναι χρέος μου να σας ενημερώσω, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στα μέλη της Επιτροπής να αποκαταστήσουν την αλήθεια.

Το κείμενο αυτό κοινοποιείται στους ίδιους φορείς που κοινοποιήθηκαν οι αναφερόμενες επιστολές, δηλαδή:

κ. Γεώργιο Παπανδρέου Πρόεδρο της Κυβερνήσεως
κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων
κ. Ιωάννη Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων
κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων
κ. Φώφη Γενηµατά, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων
κ. Βασίλη Κουλαϊδή, Γενικό Γραμματέα
Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος
Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (και μέσω αυτής)
α) Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών κ. Αλέξιο
β) Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ
γ) Σχολικό Σύμβουλο Θεολόγων Ν. Τρικάλων
δ) Παράρτημα Τρικάλων
aktines.blogspot
thriskeftika.blogspot

και επιπλέον
romfaia.gr
eSOS.gr
tvxs.gr
Εφημερίδες ΤΑ ΝΕΑ
Καθημερινή
Άβαταρ μέλους
Zitanier
Δημοσιεύσεις: 82
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2009 10:42
Όνομα Ιστότοπου: -

chrisakis έγραψε:
Ξέρει κανείς αν υπάρχει τρόπος να πάρεις απαλλαγή από τα θρησκευτικά,αν δεν δίνει την συγκαταθεσή του ο κηδεμόνας σου???
Δυστυχώς έχω πατέρα που παεί στην εκκλησία κάθε κυριακή και κάνει την προσευχή του 4 φορές την ημέρα :-(
Το συζήτησες μαζί του;
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Δείτε αυτό το άρθρο
Παρέμβαση για τις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών

Σε αυτό μπορείτε να σχολιάσετε.
Έχει δημοσιευθεί και στο άλλο blog που τα σχόλια αν δεν είναι του Ορθό "τα τρώει η μαρμάγκα" :D ;)
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Η Πολιτεία θεωρεί ότι όλα τα παιδιά (>18 ετών) πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Πριν 2-3 χρόνια, δε θυμάμαι ακριβώς, είχε μοιραστεί σχετικό φυλλάδιο στο Δημοτικό που πήγαινε τότε η κόρη μου. Καλό είναι να το ξέρουμε και οι μεις οι "μεγάλοι".
Προτείνω μία ανάγνωση του συνόλου της Σύμβασης και μετά μια προσεκτικότερη, ειδικότερα των Άρθρων 12 και 14.1

Η Ομάδα Εργασίας του Άρθρου 29 (Οδηγία 95/46/ΕΚ) για την προστασία των δεδομένων, δημοσίευσε τον Φεβρουάριο του 2009 τη
Γνωμοδότηση 2/2009 για την προστασία προσωπικών δεδομένων παιδιών
(γενικές κατευθυντήριες γραμμές και η ειδική περίπτωση των σχολείων)

η οποία αναφέρεται στα προσωπικά δεδομένα των παιδιών και ειδικότερα στα ευαίσθητα (θρησκεία, υγεία κλπ).
Αντιγράφω εδώ το Άρθρο 7:
[quote]7) – Δικαίωμα συμμετοχής
Τα παιδιά αποκτούν σταδιακά την ικανότητα να συμμετέχουν σε αποφάσεις που
λαμβάνονται σχετικά με αυτά. Κατά την ανάπτυξή τους, πρέπει να συμμετέχουν πιο
τακτικά στην άσκηση των δικαιωμάτων τους,
συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που
σχετίζονται με την προστασία δεδομένων.

Το πρώτο επίπεδο του δικαιώματος αυτού είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση
της γνώμης του.


Αυτό το καθήκον διαβούλευσης νοείται ως η συνεκτίμηση – αν και όχι αναγκαστικά η
αποδοχή– των ιδίων απόψεων του παιδιού.

Όμως όταν τα παιδιά αποκτούν επαρκή ικανότητα, η συμμετοχή τους μπορεί να
αυξηθεί ακόμη και να έχει ως αποτέλεσμα κοινή ή αυτόνομη απόφαση
.[/quote]
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ- ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ- Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

30-11-2010

Ερώτηση

Προς την κ. Υπουργό

Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων

Θέμα: Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών

Σε πρόσφατη επιστολή της Περιφερειακής Διεύθυνσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής, γραφείο Σχολικών Συμβούλων (αρ.πρωτ. 936/24.11.2010), υπογραμμίζεται ότι η θέση του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι οι μαθητές που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των αλλόθρησκων ή των ετερόδοξων δεν μπορούν να απαλλάσσονται του μαθήματος των θρησκευτικών. Σημειώνεται επίσης ότι η δυνατότητα απαλλαγής είναι αντίθετη με την εγκύκλιο 73735/Γ2/23/06/2010 που απαιτεί αναγραφή του θρησκεύματος στους τίτλους σπουδών.

Παράλληλα όμως, η εν λόγω εγκύκλιος, αντίκειται στην ξεκάθαρη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (αποφάσεις 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285/2001), σύμφωνα με την οποία μία τέτοια αναγραφή αποτελεί παραβίαση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

Επιπλέον, σε ανακοίνωσή του στις 17 Νοεμβρίου του 2008, ο Συνήγορος του Πολίτη διευκρίνισε ότι οι μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών, εφόσον οι γονείς ή κηδεμόνες τους (όταν οι μαθητές είναι ανήλικοι) ή οι ίδιοι οι μαθητές (όταν είναι ενήλικοι) υπογράψουν και προσκομίσουν στο σχολείο υπεύθυνη δήλωση, στην οποία θα αναφέρουν την επιθυμία απαλλαγής τους για λόγους συνείδησης, χωρίς να δηλώνεται ο λόγος της συγκεκριμένης αυτής επιλογής. Το ίδιο το Υπ. Παιδείας εκδίδοντας την εγκύκλιο104071/Γ2/4.8.2008, τόνισε την ανάγκη εναρμόνισης με τις Αποφάσεις του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Ανεξάρτητων Εθνικών Αρχών. Σύμφωνα λοιπόν με το Συνήγορο του Πολίτη, και δεδομένου του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό η απαλλαγή για λόγους συνείδησης να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής -θετική ή αρνητική- δήλωση θρησκεύματος. Δικαίωμα δε απαλλαγής από το μάθημα αυτό δεν έχουν μόνο οι «αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι», αλλά όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, όταν οι γονείς τους ή οι ίδιοι -όταν είναι ενήλικοι- επικαλούνται λόγους συνείδησης με υπεύθυνή τους δήλωση .

Δεδομένων των ανωτέρω, καθώς και ότι βρισκόμαστε ήδη στο τέλος του πρώτου σχολικού τριμήνου και συνεπώς απαιτούνται άμεσες ενέργειες,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

- Είναι ενήμερη για την επιστολή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής η οποία επιτείνει τη σύγχυση ως προς το μάθημα των θρησκευτικών και αντίκειται στην εθνική και διεθνή νομολογία και νομοθεσία;

- Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να αποφευχθεί η σύγχυση στα σχολεία και να εφαρμοστεί πιστά ο νόμος;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός

Αναζήτηση για τις υπόλοιπες ΑναδημοσιεύσειςΤηςΒουλής

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος apeleytheros την 23 Φεβ 2011 17:12, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Προσθήκη link και keyword
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

chrisakis έγραψε:Ξέρει κανείς αν υπάρχει τρόπος να πάρεις απαλλαγή από τα θρησκευτικά,αν δεν δίνει την συγκαταθεσή του ο κηδεμόνας σου???
Όχι, δεν υπάρχει.

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μάθεις να βρίσκεις τα θετικά σε όλες τις καταστάσεις της ζωής. Όλοι μας διαφωνούσαμε με τους γονείς μας, άλλοι πολύ, άλλοι λίγο. Βρες τον τρόπο να κρατάς ισορροπίες με τον πατέρα σου, να πάρεις τα θετικά από τη σχέση σας, και περίμενε μέχρι να ενηλικιωθείς για να ζήσεις με τον τρόπο που θα επιλέξεις εσύ.

Υπάρχουν κι άλλες δραστηριότητες του σχολείου που περνάνε ιδεολογία, όπως το μάθημα της ιστορίας π.χ. και οι εθνικές γιορτές. Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι και αυτό είναι αθέμιτο - προσωπικά η εθνικιστική ιδεολογία με βρίσκει αντίθετη και θα προτιμούσα να πάρει άλλη αγωγή το παιδί μου, αλλά δεν έχω επιλογή.

Γενικά η ζωή είναι γεμάτη καταστάσεις που δεν είναι ακριβώς στα μέτρα μας, στην καλύτερη περίπτωση. Μέρος της διαδικασίας ενηλικίωσης είναι να μαθαίνεις να ζεις με αυτές, να αλλάζεις όσες μπορείς και να αποδέχεσαι τα όριά σου όταν δεν μπορείς να κάνεις τίποτα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΤΙΜΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θέμα: Ενδεχόμενη κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών

Έντονη ανησυχία επικρατεί εδώ και μήνες στην ελληνική κοινωνία αλλά και στην Εκκλησία της Ελλάδος, σχετικά με πληροφορίες που κατά καιρούς έχουν δημοσιευθεί σχετικά με την πρόθεση σας να καταργηθεί το μάθημα των Θρησκευτικών από το σχολικό πρόγραμμα. Το γεγονός αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον ελληνοχριστιανικό χαρακτήρα και την συνταγματική αποστολή της σχολικής εκπαίδευσης, η οποία είναι η προαγωγή του εθνικού και θρησκευτικού συναισθήματος των Ελλήνων μαθητών. Επιπλέον για το μάθημα των Θρησκευτικών, τον καθορισμό της διδακτέας ύλης, των ωρών διδασκαλίας και του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων, κατά παράλογο τρόπο δεν έχει κανέναν λόγο η Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά ούτε και οι Θεολογικές Σχολές.

Συνεπώς ερωτάσθε,

Α) Προτίθεστε να καταργήσετε το μάθημα των Θρησκευτικών από το σχολικό πρόγραμμα του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, και αν ναι για ποιους λόγους;

Β) Για ποιον λόγο δεν συμμετέχουν η Εκκλησία της Ελλάδος και οι Θεολογικές Σχολές στην διαμόρφωση της διδακτέας ύλης και των σχολικών βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών, όπως άλλωστε συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως πχ στην Γερμανία;

Αθήναι 23.11.2010

Οι ερωτώντες βουλευτές
Αθανάσιος Πλεύρης, Βουλευτής Α’ Αθηνών
Σπυρίδων-Άδωνις Γεωργιάδης, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Αναζήτηση για τις υπόλοιπες ΑναδημοσιεύσειςΤηςΒουλής
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος apeleytheros την 23 Φεβ 2011 17:11, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Προσθήκη link και keyword
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Ο Λ.Α.Ο.Σ. γλαφυρά μας θυμίζει οτι αιωνες τωρα πεσαμε μέσα και παραμένουμε στο Vomitorium

ουτε η πολιτικη ουτε η θέληση υπάρχει για δικαιοσυνη

ψευδεπιγραφοι μπασταρδοι
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

patroklos έγραψε:Vomitorium
:clap: :clap: :clap: Έξοχο!!
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Αφού ενημερώθηκα για την "Παρέμβαση για τις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών" που ο κ. Ιωάννης Μαρκότσης υπέγραφε με την ιδιότητά του του Προϊστάμενου του 4ου Γραφείου Δ.Ε. Β' Αθήνας αποφάσισα πως το θέμα δεν έπρεπε να περάσει έτσι και έστειλα mail στο Υπουργείο, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά μου και απορίες μου από τη συμπεριφορά του εν λόγω (και όχι μόνο αυτού) υπαλλήλου μας. Γιατί φίλοι μου, περί αυτού ακριβώς πρόκειται. Η κυβέρνηση που κάθε φορά εμείς εκλέγουμε διορίζει υπαλλήλους σε διάφορα διοικητικά πόστα, για να φροντίζουν για την εύρυθμη λειτουργία των διάφορων Υπηρεσιών του Κράτους προς τους πολίτες του. Όταν αυτοί οι Υπάλληλοι παρεμβαίνουν κατ' αυτόν τον τρόπο, αν εμείς δεν διαμαρτυρηθούμε, αν εμείς δεχτούμε αυτή τη συμπεριφορά, δεν πρόκειται ποτέ να τη σταματήσουν από... φιλότιμο (ποιος το 'χασε για να το βρουν άλλωστε).
προςΥπουργείο Παιδείας <t05sde3a@ypepth.gr>
κοιν.mail@dide-v-ath.att.sch.gr
ημερομηνία3 Δεκεμβρίου 2010 12:15 μ.μ.
θέμαΑναφορά κατά του Προϊστάμενου του 4ου Γρ. Δ.Ε. Β' Αθηνών και ερωτήματα που απορρέουν από επιστολή του. (Αρ. Πρωτ. 5332/6/12/10 Τμήμα Γ)
εστάλη-απόgmail.com

Προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Υπ' όψιν Προϊσταμένης κ. Βάρλα

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Κυρία Βάρλα,

θα ήθελα να υποβάλλω αναφορά στο Υπουργείο σχετικά με την πρόσφατη δημοσίευση μίας επιστολής του κ. Ιωάννη Μαρκότση, Θεολόγου – Προϊστάμενου του 4ου Γραφείου Δ.Ε. Β’ Αθήνας, με τίτλο «Παρέμβαση για τις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών» στις κάτωθι ιστοσελίδες:
Ζωηφόρος
Ακτίνες και
Εξαγόρευσις

Αν ήταν ένας πολίτης που δικαιωματικά ασκεί το συνταγματικό του δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης, δεν θα είχατε αυτή την αναφορά μου στα χέρια σας. Ωστόσο, υπογράφει την επιστολή του με την ιδιότητα του Προϊστάμενου του προαναφερθέντος γραφείου, πράγμα που φυσικά δεν του στερεί το ίδιο δικαίωμα, προσδίδει όμως ιδιαίτερη βαρύτητα στα γραφόμενά του και συνεπώς δημιουργεί ορισμένα ερωτήματα. Δεδομένου και του ατυχούς συμβάντος που συνέβη στο γυμνάσιο της κόρης μου (mail μου της 27ης Οκτωβρίου Σχετικά με την «Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών») εύλογο είναι να ανησυχώ για i) το αν τα παιδιά μου θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται και ii) το ενδεχόμενο να αντιμετωπίσουν διωγμό από τη Διεύθυνση του 4ου γραφείου, αν πραγματοποιήσουμε τα οικογενειακά μας σχέδια για μετακόμιση στην Αγία Παρασκευή.

Παρακαλώ να απαντήσετε στα ερωτήματα που προκύπτουν, ώστε να μπορέσουμε ως οικογένεια να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις για τα παιδιά μας και να τα προφυλάξουμε από μια ακόμη άσχημη εμπειρία μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Ο κύριος Μαρκότσης όπως θα διαπιστώσετε, έχει χωρίσει την επιστολή του σε 14 «ενότητες» και προς διευκόλυνσή σας, θα ακολουθήσω την αρίθμησή του.

(2) - Υπάρχει όντως υπηρεσιακή αταξία σε κάποια στελέχη της διοίκησης, επιλέγουν τα στελέχη σας ποια εγκύκλιος του Υπουργείου εξυπηρετεί τις ιδεολογικές τους απόψεις και αναλόγως χορηγούν ή αρνούνται την απαλλαγή; Πώς θα μπορέσουμε οι γονείς να εμπιστευθούμε το Υπουργείο αν επικρατεί τέτοια αναρχία όπως εκ των έσω και δημόσια καταγγέλεται;

(1+4) - Ισχύει μόνο η 3η εγκύκλιος Φ12/977/109744/Γ1 του 2008, ή και οι δύο προηγούμενες 91109-Γ2-10.2.2008 και 104071-Γ2-4.8.2008 βρίσκονται εξίσου σε ισχύ;

(4+5i) - Αναγνωρίζει το Υπουργείο στον από νηπιοβαπτισμό χριστιανό ορθόδοξο μαθητή και τους γονείς του το δικαίωμα να επικαλεστούν λόγους συνείδησης, ώστε να επιτύχουν την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών;

Στο κείμενο του προϊστάμενου του 4ου γραφείου υπάρχουν συχνές αναφορές σε θέματα αντίληψης, όπως
«ποιοι μαθητές, όχι δικαιούνται όπως εσφαλμένα έχει κατανοηθεί, αλλά δύνανται να απαλλαγούν»
«… ζήτημα της ερμηνείας… τι σημαίνει… είναι ξεκάθαρο… δηλώνεται σαφώς… ρητώς…»
«…να κάνω επίκληση της κοινής αντίληψης για την ερμηνεία των κειμένων…»
«…Προσεκτική ανάγνωση με βάση τους βασικούς κανόνες προσέγγισης των κειμένων…»

(έχει κι άλλες τέτοιες αναφορές, δε θα τις παραθέσω όλες για να μην κουράσω)

(6) Ανατρέχω στο λεξικό του Μπαμπινιώτη για το λήμμα
διαφεύγω 1 (α) απομακρύνομαι εντέχνως, χωρίς να γίνω αντιληπτός (β) καταφέρνω να αποφύγω κάτι αρνητικό
και
διαφυγή 1 η απομάκρυνση κάποιου, ώστε να μη γίνει αντιληπτός
Ομοίως από το βιβλίο Ερμηνευτικό Λεξικό Νέας Ελληνικής Α,Β,Γ Γυμνασίου του ΟΕΔΒ το ίδιο λήμμα
διαφεύγω 1 (αμτβ.) απομακρύνομαι κρυφά = ξεφεύγω 2 (μτβ) αποφεύγω, γλιτώνω από κτ δυσάρεστο.
Ο κύριος Μαρκότσης χρησιμοποιεί τη φράση «απέκλεισε και την τελευταία υπονοούμενη θύρα διαφυγής» αναφερόμενος στην Απάντηση της υφυπουργού κ. Χριστοφιλοπούλου στον τότε βουλευτή του ΣΥΝ κ. Φ. Κουβέλη (αρ. πρωτ. 56664/1Η/25-6-2010).
Επειδή ως αναγνώστες της επιστολής του έχουμε πειστεί πως πρόκειται περί ενός εκπαιδευτικού ο οποίος ομιλεί την Ελληνική άπταιστα και άρα οι λέξεις τού κειμένου του είναι οπωσδήποτε προσεκτικά επιλεγμένες και όχι τυχαίες, από τη μία πλευρά χαιρόμαστε που το Υπουργείο Παιδείας έχει επιλέξει τους κατάλληλους ανθρώπους για να στελεχώσει τη Διοίκηση, από την άλλη όμως γεννάται το ερώτημα: Τι από τα δυο συμβαίνει στο Υπουργείο και ως γονείς το μαθαίνουμε από την επιστολή του κύριου Μαρκότση
- Θεωρείτε ότι οι μαθητές δια της απαλλαγής απομακρύνονται εντέχνως, ξεφεύγουν δηλαδή από το μάθημα των Θρησκευτικών και γι’ αυτό αποκλείετε τις θύρες διαφυγής; (αρνητική θεώρηση του μαθητή)
- Ή μήπως θεωρείτε πως το μάθημα των Θρησκευτικών είναι αρνητικό, δυσάρεστο και άρα στους μαθητές που θέλουν να απαλλαγούν αποκλείετε τις θύρες διαφυγής; (αρνητική θεώρηση του μαθήματος)

- Τι συμβαίνει με τις υπεύθυνες δηλώσεις απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών; Φυλάσσονται ως αρχείο και αν ναι, για πόσο καιρό;

Η υφυπουργός κ. Χριστοφιλοπούλου, στην ίδια απάντηση μιλά για «κατάχρηση της δυνατότητας απαλλαγής» και ο κύριος Μαρκότσης ερμηνεύοντάς την, υποπίπτει στο ολίσθημα να χαρακτηρίσει «έξυπνους» (τα εισαγωγικά δικά του) κάποιους μαθητές που απηλάχθησαν.
- Πώς διαπιστώνει το Υπουργείο σας και οι ενδιαφερόμενοι θεολόγοι ότι κάποιοι καταχρώνται της δυνατότητας απαλλαγής;
- Είναι αποδεκτό από το Υπουργείο τα στελέχη της Διοίκησης να εκφράζονται δημόσια με τόσο απαξιωτικό τρόπο για τους μαθητές και συνακόλουθα τους γονείς τους, αφού η πλειονότητα για να απαλλαγεί πρέπει να έχει τη συγκατάθεση των γονέων;
- Μέσα σε πόσο χρόνο συντάσσει το Υπουργείο σας την Ετήσια Έκθεσή του για την ΕΕΔΑ; Πότε παρέδωσε την εν λόγω Έκθεση για το 2009; Η υφυπουργός κ. Χριστοφιλοπούλου ήταν σε γνώση του συνόλου της Έκθεσης όταν απαντούσε στον τότε βουλευτή του ΣΥΝ, κ. Φώτη Κουβέλη;

(8) Σε επικοινωνία μου με τη γραμματεία της Διεύθυνσης Δ.Ε. Β’ Αθήνας ενημερώθηκα πως τόσο στο πιστοποιητικό γέννησης, όσο και στο οικογενειακής κατάστασης, ο Δήμος Αγίας Παρασκευής εκδίδει τα προβλεπόμενα εκ του νόμου, δηλαδή χωρίς πεδίο Θρήσκευμα, δεδομένου ότι αυτό αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο. Ο προϊστάμενος του 4ου γραφείου ωστόσο, δηλώνει πως «…όταν ο μαθητής εγγράφεται από το Δημοτικό ακόμα, τα στοιχεία αυτά (θρήσκευμα στα πιστοποιητικά) τον συνοδεύουν μέχρι την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπ/σης.»
- Τα στελέχη του Υπουργείου στις διάφορες Διευθύνσεις της Χώρας είναι ενημερωμένα για τη νομοθεσία; Για την εγγραφή πρωτοετή μαθητή σε Δημοτικό αρμοδιότητας του 4ου γραφείου, θα ζητηθεί πιστοποιητικό που θα αναγράφεται το θρήσκευμα;
- Στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς στείλατε την Εγκύκλιο 73735/Γ2/23-6-2010 όπου υπενθυμίζατε ότι το θρήσκευμα αναγράφεται στους απολυτήριους τίτλους του Γυμνασίου. Πώς έχουν οι διάφορες σχολικές μονάδες την πληροφορία για αυτό το ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο;

«Πολλοί διερωτώνται, τι θα γίνει αν κάποιος έπαψε να είναι «Χριστιανός Ορθόδοξος». Και ισχυρίζονται ότι αυτό μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή της ζωής του. Το ισχυρίζονται και κάποιοι Σχολικοί Σύμβουλοι Θεολόγων. Η απάντηση, δυστυχώς είναι απλή. Όποιος θέλει να αλλάξει βασικό στοιχείο της ταυτότητας του, όχι «συνειδησιακά», πρέπει να ακολουθήσει την προβλεπόμενη από τους νόμους διαδικασία, αλλαγής στοιχείων ταυτότητας. Όταν λέω όχι «συνειδησιακά» εννοώ με τις γνωστές ενστάσεις και υπαρξιακές τοποθετήσεις. Δηλαδή, όχι έχω διαφωνίες ή απεχθάνομαι τις εκκλησιαστικές και θεσμοποιημένες μορφές θρησκευτικής πίστης, αλλά έχω διαμορφωμένη πίστη και άποψη ότι αυτά είναι ανοησίες και άχρηστα για μένα ή ενδεχομένως και για όλο τον κόσμο. Η αλλαγή λοιπόν των στοιχείων εδώ, γίνεται όχι μονομερώς με υπεύθυνη δήλωση, αλλά με νόμιμο τρόπο που προβλέπει κάποιες διαδικασίες. Στην περίπτωση της αλλαγής θρησκεύματος, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσκόμιση σχετικού εγγράφου από τη θρησκευτική κοινότητα που κάποιος εντάσσεται. Το ίδιο γίνεται με την προσθήκη ή αλλαγή ονόματος κ.ά.»
- Ποια είναι η άποψη του Υπουργείου για αυτή την τοποθέτηση; Αν διαφωνείτε, ο κύριος Μαρκότσης θα παραμείνει στη θέση του; Ως πολίτης που θίγεται άμεσα από τις απόψεις του, παρακαλώ να με ενημερώσετε για τις σχετικές ενέργειές σας.

«Μένει όμως πλανώμενο το ερώτημα, για το τί θα γίνει αν κάποιος πάψει να πιστεύει σε οποιοδήποτε θρήσκευμα. Αυτό όμως δεν σχετίζεται με το μάθημα των Θρησκευτικών, γιατί η παρακολούθηση του μαθήματος δεν σχετίζεται με τις αποδοχές μεταφυσικών απόψεων. Στο σχολείο, οι μαθητές δεν διδάσκονται πράγματα που τους είναι αποδεκτά. Κανείς λ.χ. δεν έκανε έλεγχο πίστης και αποδοχής στο δημοκρατικό πολίτευμα, όταν αποφάσισε να διδάξει το σχετικό μάθημα.»
- Ο προϊστάμενος του 4ου γραφείου Δ.Ε της Β’ Αθηνών κατέχει αυτή τη θέση ως στέλεχος του Υπουργείου και δεν εκφράζει προσωπικές απόψεις όταν μιλά «συνοδευόμενος» από την ιδιότητά του, αλλά εκφράζει τις θέσεις του Υπουργείου. Άρα θέση του Υπουργείου είναι πως οι πεποιθήσεις των άθεων σάς είναι αδιάφορες και επομένως υποχρεούνται τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν το μάθημα των Θρησκευτικών;

(11) - Τι γνώμη έχει το Υπουργείο για τη δημόσια τοποθέτηση του προϊστάμενου του 4ου γραφείου Δ.Ε της Β’ Αθηνών σχετικά με την κατ’ εξαίρεσιν και ίδιο τρόπο εισαγωγή μουσουλμάνων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Σίγουρα οι μαθητές των μειονοτικών σχολείων θα ενδιαφέρονταν πολύ να την ακούσουν.

(12) Γράφει ο κύριος Μαρκότσης πως όλοι «διστάζουν να το απαλείψουν (το θρήσκευμα) από το απολυτήριο τους. Και συμβαίνει το αντιφατικό, να κάνει ο κηδεμόνας αίτηση για απαλλαγή από το μάθημα για λόγους συνείδησης και κατόπιν να προσέρχεται στο σχολείο και να απαιτεί να αναγραφεί στο θρήσκευμα του απολυτηρίου «Χριστιανός ορθόδοξος».
- Το Υπουργείο σας γνωρίζει αυτές τις περιπτώσεις στις οποίες αναφέρεται το στέλεχός του; Για ποιον άλλο λόγο ένας γονέας να προβεί σε τέτοια «απαίτηση» παρεκτός της πικρής ανακάλυψης ότι το κενό πεδίο «Θρήσκευμα» έφερε το παιδί του αντιμέτωπο με διακρίσεις;

(14) - Ποια είναι η θέση του Υπουργείου ως φορέα στη διαχείριση του «προβλήματος» της απαλλαγής για τις τοποθετήσεις του στελέχους του, ότι δηλαδή διδάσκετε δια των απαλλαγών και της «άτολμης» στάσης σας σχετικά, τον άκρατο οπορτουνισμό στα παιδιά μας;

(2) Είτε υπάρχει θέμα πειθαρχικού ελέγχου για τις «σωρηδόν απαλλαγές», είτε αντίστοιχου ελέγχου του προϊστάμενου του 4ου Γραφείου. Παρακαλώ όπως με ενημερώσετε για την σχετική απόφαση διενέργειάς του καθώς και για το αποτέλεσμά του.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας και αναμένω την απάντησή σας.

Με εκτίμηση


Κοινοποίηση Διεύθυνση Δ.Ε. Β’ Αθήνας (και μέσω αυτής)
4ο Γρ. Δ.Ε. Β’ Αθήνας

Δικτυακοί χώροι που φιλοξένησαν την παρέμβαση του προϊστάμενου του 4ου Γρ. Δ.Ε. Β’ Αθηνών, κ. Ιωάννη Μαρκότση
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Μία βαθειά υπόκλιση στην Βέρα από μένα για τον χρόνο που αφιερώνει στις δράσεις :bow-yellow:
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Comte... :oops:

Χρήσιμο θα ήταν όποιος έχει κάτι να πει, να σχολιάσει το άρθρο:
Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, «Η Εκκλησία θα έπρεπε να χτυπήσει καμπάνες για το μάθημα των Θρησκευτικών»
Στο blog Θρησκευτικά τα σχόλια κόβονται όπως θα διαπιστώσετε.
Στο blog Εξαγόρευσις αναρτώνται όλα (φαντάζομαι όμως όχι και οι ακρότητες). Δεν δίνω links, μια αναζήτηση στο google τα περιλαμβάνει στα αποτελέσματα.
Για να σας κεντρίσω, παραθέτω μία φράση:
Είναι τόσο πολύ σοβαρό το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών που θα έπρεπε η Εκκλησία να χτυπήσει καμπάνες και να κηρύξει εαυτήν εν διωγμώ, όπως είχε πει ο Μητροπολίτης Σεραφείμ.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

προςΥπουργείο Παιδείας <spudonpe@ypepth.gr>
ημερομηνία15 Δεκεμβρίου 2010 12:54 μ.μ.
θέμαΑπολυτήριος Τίτλος
εστάλη-απόgmail.com

Προς τη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Τμήμα Γ Μαθητικών Θεμάτων

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Παρακαλώ όπως με ενημερώσετε για τον απολυτήριο τίτλο του Δημοτικού, σχετικά με το εξής ερώτημα:
Ένας μαθητής που γράφτηκε στο Δημοτικό από το 2000 και έπειτα, με πιστοποιητικό γέννησης που δεν αναγράφεται το θρήσκευμα, αν δεν έχει ζητήσει απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, πώς συμπληρώνεται το υπάρχων πεδίο Θρήσκευμα στον απολυτήριο τίτλο;

Ευχαριστώ για το χρόνο σας
Το ίδιο mail απευθύνθηκε και στο αντίστοιχο γραφείο της περιοχής μου: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων. Όποιος θέλει, ας ψάξει στο google το γραφείο της περιοχής του και ας στείλει το ίδιο mail εκεί, ώστε να συγκρίνουμε απαντήσεις. Αν χρειάζεστε οποιαδήποτε σχετική βοήθεια στείλτε μου pm.

Ο λόγος που οριοθετώ την περίοδο από το 2000 και έπειτα, είναι ότι τότε εκδόθηκε η Απόφαση 1446/2000 Πιστοποιητικά Δήμων με πεδίο Θρήσκευμα, της ΑΠΔΠΧ.
Spoiler: Εμφάνιση
1. Σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν.2472/97 παράγραφος 1: Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα για να τύχουν νόμιμης επεξεργασίας πρέπει :

α) Να συλλέγονται κατά τρόπο θεμιτό και νόμιμο για καθορισμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς και να υφίστανται θεμιτή και νόμιμη επεξεργασία ενόψει των σκοπών αυτών.

β) Να είναι συναφή, πρόσφορα, και όχι περισσότερα από όσα κάθε φορά απαιτείται εν όψει των σκοπών της επεξεργασίας.

γ) Να είναι ακριβή και, εφόσον χρειάζεται, να υποβάλλονται σε ενημέρωση

2. Η έκδοση πιστοποιητικών από τους δήμους, τα οποία βασίζονται στα δεδομένα που έχουν αυτοί καταχωρισμένα στο αρχείο τους, πρέπει να περιλαμβάνουν μόνο όσα στοιχεία είναι απαραίτητα για τον σκοπό τον οποίο αυτά επιτελούν. Η αναγραφή οποιουδήποτε άλλου στοιχείου που δεν ανταποκρίνεται στο σκοπό της επεξεργασίας ήτοι στη συγκεκριμένη περίπτωση στην πιστοποίηση δεδομένων γεννήσεως, είναι περιττή και προς τούτο παράνομη.

3. Η καταγραφή του θρησκεύματος και η καταχώρηση του στα αρχεία των δήμων δεν συνεπάγεται αυτόματα και την άνευ ετέρου λόγου αναγραφή του στα πιστοποιητικά γεννήσεως που εκδίδει ο δήμος. Το στοιχείο αυτό μπορεί να αποτελέσει περιεχόμενο ενός τέτοιου πιστοποιητικού μόνο εφόσον πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για νόμιμο λόγο. Τέτοιος νίομιμος λόγος υπάρχει μόνο στην περίπτωση που το θρήσκευμα σύμφωνα με το νόμο αποτελεί προϋπόθεση εξασκήσεως δικαιώματος πχ. το διδόμενο πιστοποιητικό θα χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή σε μία ιερατική σχολή. Αντίθετα αν ζητείται για την έκδοση δελτίου ταυτότητας δεν πρέπει να αναγράφεται.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Η αναγραφή του θρησκεύματος επί του πιστοποιητικού γεννήσεως θα πρέπει να γίνεται μόνο στην περίπτωση που το θρήσκευμα σύμφωνα με το νόμο αποτελεί προϋπόθεση εξασκήσεως δικαιώματος άλλως θα πρέπει να παραλείπεται.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Ο κ. Γιαγκάζογλου, Θεολόγος και σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου μετείχε τη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου σε συνάντηση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων με τον Πρόεδρο του Π.Ι. Προφανώς συζητήθηκε η Έκθεση του Υπουργείου προς την ΕΕΔΑ και ο κ. Γιαγκάζογλου ενημέρωσε τους θεολόγους πως από το μάθημα των θρησκευτικών απαλλάσσονται ΚΑΙ οι ορθόδοξοι μαθητές.
Ωστόσο με επιστολή του στο eSOS αποδίδει τα αναφερόμενα σε αυτόν σε σχετική ανακοίνωση της ΠΕΘ, ως απόδοση «κατά το δοκούν».
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Zitanier
Δημοσιεύσεις: 82
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2009 10:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Btw, δύο συμμαθητές μου πήραν κανονικά απαλλαγή ενώ ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι.
Άβαταρ μέλους
breadfan
Δημοσιεύσεις: 1722
Εγγραφή: 20 Ιουν 2009 03:16
Τοποθεσία: Πάτρα

Η ΠΕΘ επιμένει να προωθεί τη συνέχιση του μαθήματος με τη μορφή που τώρα έχει, της κατήχησης και του προσηλυτισμού στο κυρίαρχο δόγμα.
Αναρωτιέμαι, αυτοί οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι θέτουν ακόμα περισσότερο σε κίνδυνο το ήδη επισφαλές εργασιακό μέλλον των μελών τους;

Είναι καιρός να καταλάβουν ότι ο "ομολογιακός" χαρακτήρας του μαθήματος δεν μπορεί να συνεχιστεί, γιατί παραβιάζει δικαιώματα και θεμελιώδεις ελευθερίες. Όσο δικαίωμα έχουν κάποιοι να απαιτούν απ' το κράτος να κάνει πλύση εγκεφάλου στα παιδιά τους, τόσο δικαίωμα έχουμε κι εμείς να απαιτούμε απ' το κράτος να μην κάνει πλύση εγκεφάλου στα δικά μας.

Αρκετά πια!
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
Απάντηση